Kuulutus

Collapse

Foorumi päivitetty uuteen versioon

Audifinns -keskustelufoorumi on päivitetty uuteen versioon 26.5.2019. Seuraa keskustelua ja raportoi mahdollisia bugeja täällä. Kiitos! Tapatalk on toistaiseksi huoltokatkolla 30.5.2019 alkaen ja toiveessa palauttaa mahd. pian.
Juho Komulainen / Webmaster
Näytä lisää
See less

3.0 tdi nyhtää

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 tdi nyhtää

    Eli mistäs ettis vikaa/syytä. Auto vähän nykii ja nyhtää 1000-2500 kierroksil ja jos ajaa isolla vaihteella kierrokset matalalla niin häviää välillä pytty tai pyttyjä pois pelistä.
    Edelliset suuttimet oli kaikki tien päässä enemmä ja vähemmä ja kaikki vaihdettii takuu huollettuihi( saksasta).
    Oireet ei hävinny, täysin uusi maf ei muutosta, sähkönen kaasupoljin vaihdettu ja ei muutosta.
    Moottori on 3.0tdi asb. Dpf, egr ja imuläpät pois käytöstä.
    Lastun vaihdollakaa ei muutosta. Rail pyyntö ja toteutunut täsmää ja ei vikakoodeja.
    Ja jos ajelee esim 3 vaihteella ja auto nykii ja jos nykiminen loppuu ni alkaa auto kiihtyä itsestään.
    Lisä herkkuna että auto on ollut 5kk ja sinä aikana olen huomannut että auto kiihtyy vajaalla kaasulla paljon paremmin kuin kaasu pohkassa kiihyttämällä.
    Viimeksi muokannut lokijuhy; 28.4.2019, 19:07.

    #2
    Luepa moottori käynnissä VCDSllä Engine-> measuring blocks -> kanavat 72, 73, 74, 75, 76 ja 77 (suutinten korjausarvot). Luokkaa +-10ms arvot lienee vielä hyviä, suuremmat kertoo että 'takuukunnostetut' suuttimet on sontaa.

    Etkä olisi ensimmäinen jolla ongelmia takuukunnostettujen (ebay) suutinten kanssa, siitä ja muusta 3.0tdi suuttimiin liittyvästä lisää täällä;
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=136939&page=5

    Comment


    • #3
      Vanhoissa ol arvot +12 - +50, nykyisissä yhdessä +4 muissa 0 ja ajettu reilu 2000km

      Comment


      • #4
        Eli kyseinen mööpeli hieman nykii ja nyhtää pintakaasulla ja välillä rytkyttää tyhjäkäynnillä, tänään huomasin et kun rytkyttää tyhjäkäynnillä niin rail paine alkaa seilata 260-310 välillä. Millin kax ku painaa kaasua rytkytys loppuu ja rail paine tasottuu noin 270. Kaikki suuttimet vaihettu on jo vaihdettu, teki vanhoilla samaa, korjaus arvot oli vanhoissa +12- + 50 välissä ja nykysissä 0- +12. Eli mistä moinen rytkytys ja railpainee heitto tulee. Vikakoodeja ei ole

        Comment


          #5
          Railipumpun määränsäädin saattaa oireilla noin, ihan villinä veikkauksena.

          Comment


          • #6
            Vaikuttaako rytkytykseen ilmastoinnin kytkeminen econ-modelle? Mulla vanhassa oli kompura tiensä päässä ja teki samaa...

            Comment


              #7
              No toki tässähän voi olla myöskin esim. vuotavat venttiilit. Omassa oli kyl egr paskaa karstaa pudonnut seetialueelle ja osa venoista ei sulkeutunut kunnolla, mutta sen verran kuitenkin että kierroksilla toimi normaalin oloisesti. (oli siellä pari muutakin juttua sitten loppujenlopuksi) Ruttutestia voisin suositella kokeeksi.

              Comment


              • #8
                Mul o kokoaja ilmastointi eco asennossa eli tuski johtuu siitä, ja egr on pois käytöstä ja tulpattu. Mikäs on ruttutesti

                Comment


                  #9
                  Puristuspaineiden mittaus, eli onko sylintereissä ohivuotoja.

                  Comment


                  • #10
                    Ootkos pumpun hihnaa tsekannut jos hampaita lähtenyt karkuun?

                    Comment


                      #11
                      Minkälainen rutkytys se on? omasta samanlaisesta etsinyt nyt vikaa, alta 2krpm kun lähtee vedättämään pakkovaihteella poljin melkeen pohjassa niin nytkyttää ihan kun arpoisi "vaihdanko-empäs vaihda". Kokeilin maf johto irti ja nykiminen loppui, vaihdoin uuden maffin ja sama peli jatkuu. Poljin lattiassa ja nätissä ajossa toimii niinkuin pitääkin.

                      Comment


                        #12
                        Samaa vikaa itsekkin olen etsinyt kohta vuoden verran. Välillä on päiviä ettei ole mitään ongelmaa ja taas kausia että kokoajan humputtaa. Varovasti kiihdyttäessä tai loivaan ylämäkeen vakkarilla ajaessa on varmimmat tilanteet kun iskee tuon nykimisen päälle. Ja siinäkin on monenlaista astettä, välillä tasaista huojumista vedossa ja välillä kunnon rykimistä, ikäänkuin ei polttoainetta saisi.
                        Maffi vaihdettu (sama huomio oli mullakin että piuha irti ei oireita ollut tai ne olivat todella lieviä), Tiptronicin öljyt vaihdettu, turbot huollettu, pakokaasun lämpötila anturit vaihdettu... Siis kaikenlaista on yritetty. Ei vikakoodeja ja suuttimien korjausarvot ok

                        Comment

                        Working...
                        X