Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Konehuone oli sen verran paksussa öljy/hiekka/mitälie v6 eritteitä ja ripulikerroksessa että se oli pakko tiskata ennenkuin sille mitään viitsi tehdä.
    Naapurilla on onneksi mopoauton kokoinen kärsserin kuumavesipesuri jolla kurakerros poistui melko näppärästi.
    Kuva lähtötilanteesta.



    Tiskasin askin ja pulttasin lootan kannakkeet kiinni, niin sai soviteltua 01E paikalleen.
    Aika kivasti osuu paikalleen rs4 kannakkeilla. Vetarit vaan pitää keksiä jostain joka oli kyllä tiedossakin koska 01E laipat on isommat. Meinasin kyllä ährätä tähän b6 alumiiniset pulttilaakerilla olevat etunilkat että saa isomman etuvetarin käyttöön.
    Kardaani meni ostoslistalle, B5 koppaisista pitäis käydä 6 vaihteisista 1.9tdiq, s4 ja rs4.
    Moottorin kannakkeiden hitsailu ei oikein onnistu ennenkuin on uus perä ja kardaani paikallaan että näkee kardaanilinjan oikeaksi.






    Ps. Ostetaan b5 6-v kardaani, b6 alumiiniset etunilkat ja b6 etuvetarit.

    Comment


      #32
      Tulipa myytyä noi isot jarrut, kun tuskin tähän tarttee niin perkeleen painavia komponenttejä.

      B6 alunilkka + joku kevyt alumiinisatula + 330x30? Alukeskiöinen levy niin saa jousittamattoman massan mahdollisimman kevyeksi.
      Ideoita? Ainakin cayennen z17 satula syö järkevämmän levyn ja mahdollistaa 17" vanteen.

      Comment


        #33
        Piti tänään nikkaroida vaikka ja mitä mutta eiköhän yks perkeleen ranskalainen ajoneuvon irvikuva työllistäny melkein koko päivän.

        Sain sentään ruuvailtua arpin studit, laitoin glycon laakerit redlinen assembly rasvan kanssa paikalleen ja runkopukit perään.
        Pitänee vielä hakea arpin molyrasvaa muttereihin ennenkun vetää ne momenttiin.

        Comment


          #34
          Tää prokkis on kyllä ehana. Täytyy tulla joku päivä potkii veivejä :)

          Comment


            #35
            Z17 satulat painaa hyvin lähelle saman, mitä B5S4 vakiot. Jotku 911 satulat on kuulemma kevyempiä.

            Comment


              #36
              Ei se satulan paino se varsinainen ongelmakohde ollutkaan, vaan kun verrataan esimerkiksi 350x34 vs 330x28 levyjen painoja niin jälkimmäisellä saanee varmasti herkemmän reagoinnin etupäähän.

              Kävin tänään autoracingilla tsekkaamassa uuden myymälän ja tarkoitus oli ostaa davies craigin sähkövesipumppu. Harmiksi uuden myymälän muutto oli sen verran vielä vaiheessa ettei kaikki kamat olleet vielä löytäneet paikkaansa.

              Tulipa koeistuskeltua samalla sparcon ergo kuppipenkki ja ostettua arpin molyrasvaa tuubi että saa huomenna vetäistyä kampuran momenttiin.
              Penkki vaikuttaa kohtuu napakalta, mutta pakko vielä käydä testaamassa OMP hte-r ja päättää sitten minkä jakkaran istuttaa kuskille.
              Penkki kuitenkin on pakko olla paikallaan ennenkun ruvetaan ähräämään turvakaaria.

              Comment


                #37
                Tänään meni tehokas tallipäivä osittain hukkaan kun oltiin heilumassa valiodelaliigan hapankermamiitissä tuuloksessa.

                Paluumatkalla piti kuitenkin käydä mamman kanssa hallilla aloittelemassa takakontin ruostekorjaukset.





                Kontin pohjan kun avartaa (ruostekorjaa) runkopalkkeihin asti niin syyläri istuu aivan pirun mainiosti paikalleen.
                Täytynee nikkaroida joko hiilarista tai alumiinista tunnelit ylä ja alapuolelle.

                Comment


                  #38
                  Purin tänään takavyöt ja kontista turhia räimeitä pois. Kuskin puolella vähän yllätti, kun sieltä löytyi verhoilun alta cd-vaihtaja ja aktiivisubi.
                  Kotelon suunnittelu on kyllä melkonen erikoistaidonnäyte.





                  Tonne poskeen saa nyt hyvin vesimetskuruiskun säiliön ja pumpun jemmaan.

                  Comment


                    #39
                    Kaivelin laatikoita ja löysin öljytykit. Paineilmalla todensin toiminnan, käytin ultraäänipesurin kautta kaikki öljykylpyyn.
                    Eipä tolla markan pesurilla mitään ihmeitä tee, onneks mitään ylläreitä tykeistä ei löytynyt ja kaikki aukes herkästi kun tig langalla tökki kuulajousta.




                    Klikkasin eilen ebaystä superflexin taka-apurungon puslasarjan, jahka se saapuu niin kelkka lattialle ja vakiotankki roskiin.
                    Kelkka pulverimaalauksen kautta paikalleen uusilla puslilla niin periaatteessa olis ensimmäinen osa valmiina.

                    Comment


                      #40
                      Puolivahingossa tuli ostettua vähän käytetty apikolin billetti perän etukannake.



                      Comment


                        #41
                        Aika porno :) .

                        Comment


                          #42
                          Miten tuo peräkontin sivuverhous oli kiinni kun omasta oon sitä huonolla menestyksellä yrittänyt irrottaa, tuntu että hajoaa ennenkuin irtoaa?

                          Comment


                            #43
                            Mitähän kaikkea siinä oli. Kontin lukkorungon ympäriltä muovi pois, taitaa olla ruuvit päissä ja muuten vetoklipsut.
                            Verhouksen yläpuolella muovissa mikä menee ikkunan reunalle oli yks ruuvi ainakin.
                            Verhouksessa itsessään ei muistaakseni ollut kuin sidontalenkkien ruuvit, muuten se pitäis tulla varovasti vetämällä.

                            Itte en jaksanu ihan niin varovasti vetää mutta ehjänä irtosi.

                            Comment


                              #44
                              Et alumiinipuslia olis takakelkkaan halunnu?

                              https://www.akmotorsport.net/shop/al...gs-rear-b4-b5/

                              Comment


                                #45
                                No en. (Ainakaan vielä)

                                Näissä vanhoissa rytöläjissä on niin ärsyttävä jollotus voimansiirrossa joka välittyy kabiiniin alsapalikoilla liiankin hyvin.
                                Kokeillaan nyt eka kovat urtsit ja mietitään sitten mitä tehdään jos ne on huonot.

                                Comment


                                • #46
                                  Välittyy jollotus kätevästi myös tuon perän etukannakkeen kautta, btdt.

                                  Comment


                                    #47
                                    Uretaanipuslat apurungon ja korin väliin? Mistä?

                                    Comment


                                      #48
                                      AK:lta on tulossa lähiaikoina verkkokauppaankin saataville b4/b5 taka-apurunkoon uretaanipuslasetti. B5 etu-apurunkoonkin sellaiset on suunnitteilla, laitan jotain mainosta yrityspuolelle kun tulee tarkempaa infoa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Mulla on ässässä POM-muovista sorvatut puslat, kyllä sitä kai pu-tankoakin jostain löytyy.

                                        Comment


                                          #50
                                          Kyllä noita pu puslia kaivattais apurunkoon joo-o. Eipä tuo apikolin punainen peräntuki antanu pahasti lisä ääniä kabiiniin. Vaihteen vaihtoon apuja tuli sitäkin enempi.

                                          Comment


                                            #51
                                            Tuolta löyty peräpään apurungon puslasatsi.
                                            http://www.superflex.co.uk/proddetai...=SF438-0411KSS

                                            Eikä ne jollotukset nyt niin maailmanlopun asia ole, kyllä urssikin huuti. Lähinnä nyt että ei maksimoida kärsimystä ihan ehdointahdoin :D

                                            Comment


                                              #52
                                              Postnord kiikutti puslat, eli apurunkojumppaa tiedossa.
                                              Ihan perushyvän näköstä kamaa.



                                              Comment


                                                #53
                                                Tänään oli se päivä kun kaivettiin apurunko ja tankki lattialle.

                                                Apurungossa osa pulteista oli kohtuu järkevästi vielä aukeavia, kun vaihdoin kesällä piriseltä ostetut powerflexit takatukivarsiin.
                                                Muutama pultti oli sen verran päässyt hapantumaan että joutui vastakierrehylsyä näyttämään mutta ei mitään kummempia amerikantemppuja tälläkertaa tarvittu.






                                                Jarruputket ja käsijarruvaijerit on kuitenkin tarkoitus uusia, niin oikaisin hiukan ja vedin ne rälläkällä kylmästi poikki.
                                                Kelkka lattialle ja siitä kaiken ylimääräisen pois raksiminen.




                                                Tankin pannat auki ja tankki lattialle. Tai sitten ei. Sisäloksun alta paljastui täyttöputken yläpäästä vielä yksi pultti, jonka irroitettua koko paska olikin irti.
                                                Myös tässä oikaisin hiukan kun bensalinjat tehdään uusiksi, niin vedin vanhat kylmästi katki.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tankin muotoilu on vähintäänkin jännä.






                                                  Oikein kivasti tilaa tuli tonne alapuolelle suunnitella kaikenmaailman konnankoukkuja.





                                                  Palikat huomenna aamusta puhallukseen ja pulverimaalaukseen. Vkloppuna kasaan päin ja puukottamaan kontin pohjaa uuteen uskoon.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Rajamäen metallipinnoite hoiti taas homman kotiin.
                                                    Vein palikat aamupäivällä ja iltapäivästä omistaja toi ne takaisin.
                                                    http://metallipinnoite.fi

                                                    Väriksi valikoitui hopeinen pohja metallihohtolakalla.
                                                    Helppo putsata ja mukava kattella pirteän värisiä osia kun liipaisee laitteet katolleen.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kävin tänään ostamassa varuiksi yhen b5 avantin lisää talviautoksi jyväskylän suunnalta.

                                                      Reissusta selvittyä painoin hallille ja sainkin takakalustoa nikkaroitua. Superflexit sopi hienosti paikalleen, samoin apikolin perän takakannakkeen puslat. En jaksanu nyt hirveen tiukalle kasata takapäätä kun sen joutuu kuitenkin vielä purkamaan.
                                                      Alatukivarret ja ylätukivarret jne loput takapään romppeet maalataan kunhan Terhonpaja.fi toimittaa akmotorsportin osia. En saanu niitä tälle viikonlopulle millään vaikka tänään ne jo tilasin... näkisin että Terho tarttee ison varaston :D
                                                      Pesin samalla takapäästä hiekat pois kun kerran kaikki oli kivasti tarjolla.

                                                      Pitää vielä putsailla ruosteita ja maalata ne happopohjilla ettei pääse pintaa syvemmälle.





                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Onko tuo apurunko hiekkapuhallettu ja pulverimaalattu? Näyttää hyvältä.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Puhallettu hienolla teräshiekalla, pinnoitettu pulverilla jonka jälkeen uunitus, päälle lakka ja uusi uunitus. Tulee hyvännäköinen ja kestävä.
                                                          Meinasin käyttää kaikki mahdolliset ja mahdottomat osat pinnoituksessa kun noi 20v vanhat osat alkaa olla hiukan käytetyn näköisiä.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Onko minkä hintaista?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Näyttää ihan mielettömän hyvältä tää projekti. En muista lukiko tuo nyt jossain jo mutta onko tästä tulossa kuppipenkillä varustettu kilpuri vai ihan katupeli jolla pystyy ajelemaan ilman että paikat tippuu hampaista? Kuvista päätellen veikkaan ensimmäistä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X