Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • hopsis
    vastasi
    Mulle ja. Pitää laittaa jo kolmeen kertaan ;)

    Leave a comment:


  • ola
    vastasi
    Kiinnostaa myös. Alkuperänen vielä paikallaan ja 300tonnia ajettu.

    Leave a comment:


  • vayne
    vastasi
    Laitappa koodi, tilaan kanssa.

    Nyt kiinni ikivanha Rs4 laakeri, kun 034 hiposportin laakerit hajos yksi toisen perään..

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Tilasin mulle ja kuppikselle ebaystä jotku heviduti japajapa eniten paras kardaanin tukilaakerit.
    Mainospuheet on mitä on ja vähän skeptinen olin niiden suhteen, mutta kyllä sieltä melko jytkyt palikat tuli.

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Aivan juu. Normirasvat pelais varmasti ihan mainiosti mullakin, mutta vedetään nyt varmuuskerrointa vähän.

    Leave a comment:


  • vayne
    vastasi
    Juu mun ei siis tarvi mennä kaupoille ja mä laitan normirasvat vaan.

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Tarvii kuitenkin kun ei mulla oo sit toiseen takavetariin klemmaria. Pitää ainakin käydä soittamassa suuta että vääriä osia ja hakea samalla yks purkki lisää tota redlineä. Menee nimittäin tuubi per vetari.

    Leave a comment:


  • vayne
    vastasi
    Okei hyvä, sitten ei tarvi lähteä kaupoille ;)

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Mä luulen että toi on vaihtunu jossain, koska vertasin toisessa laatikossa olevaan joka oli muutaman millin isompi.

    Leave a comment:


  • vayne
    vastasi
    Oliko se irtonaisenakin liian tiukka vai venyykö asennuksessa kumi sen verran ?

    Mullahan on noita samoja niveliä paketissa ja ainakin irrallaan on sopiva mulla.

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Koputtelin tänään toiseen takavetariin nivelet paikalleen. Tulikin nyt sitte löbro sisäpäähän ja SKF ulkopäähän. Rasvana käytän tota redlinen punaista kun se on ainakin omien tutkimuksien perusteella osoittautunut parhaaksi kestoltaan.
    SKF:ssä oli sellainen omituisuus, että suojakumin sisäpäähän tuleva puristusklemmari oli liian pieni joten täytyy siihen vielä hakea passeli.







    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Ei taaskaan oikeastaan mikään oo edenny mihinkään, mitä nyt vähä prässäiltiin laakereita ja napoja pulveroituihin osiin ja naitettiin parit AKmotorsportin puslat.
    SKF laakerit, uusia napoja ei nyt tullu ostettua. Pyyhkäsin rälläkällä ja teräsharjalaikalla puhtaaksi, saa luvan kelvata.







    Leave a comment:


  • Visa951
    vastasi
    noihin clamppeihin palaten, niin nuokin varsin asiallisen oloisia ja mukavampi tigata kun sauman saa vähän kauemmas tiivistepinnasta http://hargettprecision.com/index.ph...piece-qdc.html

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Jatketaan alustapöhinällä tammikuun kunniaksi.

    Tilasin vielä yhden parin vetareita saksasta joka lähti samantien purkuun ja akselit puhalluksen kautta maaliin. Ärsyttää mädät osat melko kovasti. 2kpl niveliä huokuu ihan pientä klappia, joten taidan varuiksi vaihtaa kaikki takapään murrokset. Toivotaan että SKF kestäis laadun puolesta.

    Purin takapään nilkoista kaiken pois, laakeria lukuunottamatta ja nekin lähti vetoakseleiden kanssa rajamäen metallipinnoitteeseen. Jahka ne sieltä kotiutuu niin uudet laakerit napoineen sekä terhonpajan toimittamat akmotorsportin puslat paikalleen.
    Terholta myös tuloillaan on AK valmistamat Polyurtsi apurungon puslat eteen, kun AK ne vihdoin sai valmistettua ja myyntiin asti.
    Olivat näköjään julkaisseet samalla myös taka-apurunkoon PU puslat.



    Leave a comment:


  • pasi_
    vastasi
    Itellä oli tuossa mittauksessa ajatus katsoa, että miten tasaisesti sitä lämpöä kennoon siirtyy.

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Yks asia kanssa, mikä nyt ei välttämättä ole aivan niin, mutta kuitenkin.. Tuo lämpökamerahan kuvaa siis sitä, kuinka paljon siitä ilmasta on siirtynyt lämpöenergiaa siihen coolerin alumiiniin. Eli sen lisäksi, että se kertoo siitä ilman vaihtuvuuden määrästä eri alueilla, se kertoo myös siitä, kuinka paljon pinnan lähellä olevaa rajakerrosta häiritään, eli kuinka turbulenttista virtaus on. Toisin sanoen, kun ilmavirta törmää vastaseinään, se lämmittää seinää tehokkaammin kuin tehokkaasti ohivirtaava ilma.

    Leave a comment:


  • Repo/promo
    vastasi
    Joo, katoin kolmannen kerran, kyllähän tuo tosiaan virtaa enemmän tuolta ylälaidasta ku keskeltä, silti by far eniten siitä mistä ilma tulee päätykoteloon sisään.

    No, mutta jatkakaa. Mä meen häpeemään.

    Leave a comment:


  • pasi_
    vastasi
    Mitäs Pasin vedossa näytti imuilmat ecun logissa ? Siitähän näkisi kivasti miten korreloi putken pinnan kanssa noin suurin piirtein.
    Eipä tullut katsottua, kun se on vähän haastavaa yhtä aikaa emuloinnin kanssa. Kai.

    Jos lämpökamera ottaa videota, niin äkkiäkös tästä tieteen nimissä käydään vähän rullilla kuvaamassa :)
    Ei taida ottaa, mutta kyllähän sillä saa still-kuvia riittävän usein.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Jyrki näethän kuvasta selvästi että kuumin alue löytyy coolerin ylä ja alaosasta. Siellä on pilleissä kovin virtaus.
    Tai oikeastaan kun katsoo missä on kylmin alue.

    Älä katso pelkästään lämpötiloja coolerin kuumassa päädyssä vaan kennon alussa, puolessa välissä ja loppupäässä.
    Lue vielä, kuinka selitin asian.

    Juttu on se että kun ilmaa virtaa siinä päädyssä ylöspäin, virtaus on päädyssä ns. Suoraan ylös ja tämä virtaus ei halua tehdä mutkaa pilleihin vaan haluaa jatkaa suoraan kuten aina.
    Siksi se painaa sinne yläpäähän.

    Ja tuolla vesiruiskutuksella tarkoitin nimenomaan coolerin pinnalle ruiskuttamista. Kesällä 20-30 lämpötilassa vesi höyrystyy nopeaa coolerin kylmemmästäkin päästä. Voi sitä toki ruiskuttaa mihin haluaa mutta kuumassa päässä lämpötilaero on niin suuri että lämmön luovutus on kyllä tehokasta.
    Lopoupäässä lämpötilaero on enää niin pieni ettei lämpöä siirry. Vesiruiskutus pinnalle niin höyrystyessä saadaan pinta kylmemmäksi ja edelleen ahtoilma jäähtymään, jopa ulkoilmaa viileämmäksi.
    Viimeksi muokannut jesse47; 29.12.2016, 13:40.

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Omiin tutkimustuloksiini nojaten sanoisin että et ole Jyrki ihan pihalla (mutta kyllähän tuossa se pituussuuntainen pakkautuminenkin näkyy):

    http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/pi...erivirtaus.mpg

    Tuo simulaatio on hyvin karkea, mutta uskoisin että antaa osviittaa aiheesta. Myös Pasin lämpökamerakuva tukee näitä tuloksia. Myöskin alan kirjallisuudesta olen lukenut että coolerin päätyihin kannattaa tehdä ilmanohjaimet. Lisäksi jos wrc-yms porukat tekee niin, niin vaikea nähdä miksi se olisi huono?

    Lisäksi tuosta simulaatiosta voidaan havaita että syöttöpuolella virtaus irtoaa seinämästä siinä kohtaa kun putki liittyy päätytankkiin. Siihen tulee turbulenssi ja aiheuttaa häviötä varmaan sekin. Lähtökohtaisesti kannattaisi muotoilla uudestaan molemmat päädyt, vähän jouheammiksi.
    Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 29.12.2016, 00:44.

    Leave a comment:

Working...
X