Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vr6T B5 avant
Collapse
X
-
Laitappa koodi, tilaan kanssa.
Nyt kiinni ikivanha Rs4 laakeri, kun 034 hiposportin laakerit hajos yksi toisen perään..
Leave a comment:
-
Tilasin mulle ja kuppikselle ebaystä jotku heviduti japajapa eniten paras kardaanin tukilaakerit.
Mainospuheet on mitä on ja vähän skeptinen olin niiden suhteen, mutta kyllä sieltä melko jytkyt palikat tuli.
Leave a comment:
-
Aivan juu. Normirasvat pelais varmasti ihan mainiosti mullakin, mutta vedetään nyt varmuuskerrointa vähän.
Leave a comment:
-
Tarvii kuitenkin kun ei mulla oo sit toiseen takavetariin klemmaria. Pitää ainakin käydä soittamassa suuta että vääriä osia ja hakea samalla yks purkki lisää tota redlineä. Menee nimittäin tuubi per vetari.
Leave a comment:
-
Mä luulen että toi on vaihtunu jossain, koska vertasin toisessa laatikossa olevaan joka oli muutaman millin isompi.
Leave a comment:
-
Oliko se irtonaisenakin liian tiukka vai venyykö asennuksessa kumi sen verran ?
Mullahan on noita samoja niveliä paketissa ja ainakin irrallaan on sopiva mulla.
Leave a comment:
-
Koputtelin tänään toiseen takavetariin nivelet paikalleen. Tulikin nyt sitte löbro sisäpäähän ja SKF ulkopäähän. Rasvana käytän tota redlinen punaista kun se on ainakin omien tutkimuksien perusteella osoittautunut parhaaksi kestoltaan.
SKF:ssä oli sellainen omituisuus, että suojakumin sisäpäähän tuleva puristusklemmari oli liian pieni joten täytyy siihen vielä hakea passeli.
Leave a comment:
-
Ei taaskaan oikeastaan mikään oo edenny mihinkään, mitä nyt vähä prässäiltiin laakereita ja napoja pulveroituihin osiin ja naitettiin parit AKmotorsportin puslat.
SKF laakerit, uusia napoja ei nyt tullu ostettua. Pyyhkäsin rälläkällä ja teräsharjalaikalla puhtaaksi, saa luvan kelvata.
Leave a comment:
-
noihin clamppeihin palaten, niin nuokin varsin asiallisen oloisia ja mukavampi tigata kun sauman saa vähän kauemmas tiivistepinnasta http://hargettprecision.com/index.ph...piece-qdc.html
Leave a comment:
-
Jatketaan alustapöhinällä tammikuun kunniaksi.
Tilasin vielä yhden parin vetareita saksasta joka lähti samantien purkuun ja akselit puhalluksen kautta maaliin. Ärsyttää mädät osat melko kovasti. 2kpl niveliä huokuu ihan pientä klappia, joten taidan varuiksi vaihtaa kaikki takapään murrokset. Toivotaan että SKF kestäis laadun puolesta.
Purin takapään nilkoista kaiken pois, laakeria lukuunottamatta ja nekin lähti vetoakseleiden kanssa rajamäen metallipinnoitteeseen. Jahka ne sieltä kotiutuu niin uudet laakerit napoineen sekä terhonpajan toimittamat akmotorsportin puslat paikalleen.
Terholta myös tuloillaan on AK valmistamat Polyurtsi apurungon puslat eteen, kun AK ne vihdoin sai valmistettua ja myyntiin asti.
Olivat näköjään julkaisseet samalla myös taka-apurunkoon PU puslat.
Leave a comment:
-
Itellä oli tuossa mittauksessa ajatus katsoa, että miten tasaisesti sitä lämpöä kennoon siirtyy.
Leave a comment:
-
Yks asia kanssa, mikä nyt ei välttämättä ole aivan niin, mutta kuitenkin.. Tuo lämpökamerahan kuvaa siis sitä, kuinka paljon siitä ilmasta on siirtynyt lämpöenergiaa siihen coolerin alumiiniin. Eli sen lisäksi, että se kertoo siitä ilman vaihtuvuuden määrästä eri alueilla, se kertoo myös siitä, kuinka paljon pinnan lähellä olevaa rajakerrosta häiritään, eli kuinka turbulenttista virtaus on. Toisin sanoen, kun ilmavirta törmää vastaseinään, se lämmittää seinää tehokkaammin kuin tehokkaasti ohivirtaava ilma.
Leave a comment:
-
Joo, katoin kolmannen kerran, kyllähän tuo tosiaan virtaa enemmän tuolta ylälaidasta ku keskeltä, silti by far eniten siitä mistä ilma tulee päätykoteloon sisään.
No, mutta jatkakaa. Mä meen häpeemään.
Leave a comment:
-
Mitäs Pasin vedossa näytti imuilmat ecun logissa ? Siitähän näkisi kivasti miten korreloi putken pinnan kanssa noin suurin piirtein.
Jos lämpökamera ottaa videota, niin äkkiäkös tästä tieteen nimissä käydään vähän rullilla kuvaamassa :)
Leave a comment:
-
Guest repliedJyrki näethän kuvasta selvästi että kuumin alue löytyy coolerin ylä ja alaosasta. Siellä on pilleissä kovin virtaus.
Tai oikeastaan kun katsoo missä on kylmin alue.
Älä katso pelkästään lämpötiloja coolerin kuumassa päädyssä vaan kennon alussa, puolessa välissä ja loppupäässä.
Lue vielä, kuinka selitin asian.
Juttu on se että kun ilmaa virtaa siinä päädyssä ylöspäin, virtaus on päädyssä ns. Suoraan ylös ja tämä virtaus ei halua tehdä mutkaa pilleihin vaan haluaa jatkaa suoraan kuten aina.
Siksi se painaa sinne yläpäähän.
Ja tuolla vesiruiskutuksella tarkoitin nimenomaan coolerin pinnalle ruiskuttamista. Kesällä 20-30 lämpötilassa vesi höyrystyy nopeaa coolerin kylmemmästäkin päästä. Voi sitä toki ruiskuttaa mihin haluaa mutta kuumassa päässä lämpötilaero on niin suuri että lämmön luovutus on kyllä tehokasta.
Lopoupäässä lämpötilaero on enää niin pieni ettei lämpöä siirry. Vesiruiskutus pinnalle niin höyrystyessä saadaan pinta kylmemmäksi ja edelleen ahtoilma jäähtymään, jopa ulkoilmaa viileämmäksi.Viimeksi muokannut jesse47; 29.12.2016, 13:40.
Leave a comment:
-
Omiin tutkimustuloksiini nojaten sanoisin että et ole Jyrki ihan pihalla (mutta kyllähän tuossa se pituussuuntainen pakkautuminenkin näkyy):
http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/pi...erivirtaus.mpg
Tuo simulaatio on hyvin karkea, mutta uskoisin että antaa osviittaa aiheesta. Myös Pasin lämpökamerakuva tukee näitä tuloksia. Myöskin alan kirjallisuudesta olen lukenut että coolerin päätyihin kannattaa tehdä ilmanohjaimet. Lisäksi jos wrc-yms porukat tekee niin, niin vaikea nähdä miksi se olisi huono?
Lisäksi tuosta simulaatiosta voidaan havaita että syöttöpuolella virtaus irtoaa seinämästä siinä kohtaa kun putki liittyy päätytankkiin. Siihen tulee turbulenssi ja aiheuttaa häviötä varmaan sekin. Lähtökohtaisesti kannattaisi muotoilla uudestaan molemmat päädyt, vähän jouheammiksi.Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 29.12.2016, 00:44.
Leave a comment:
Leave a comment: