Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

saa poistaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • saa poistaa

    Ostin eilen kaverilta audin. a6 automaatti, bensa 2,6 vm 1995. Hinta ei ollut kamala ja ostinkin auton "harrasteautoksi". Tarkoitus oli saada auto ajettua kotiin. Auto on muutes seissyt kaverilla muutaman kuukauden. Audi lähti kumminkin lisävirralla nätisti käyntiin.
    Toiselta puolen kylää haettiin talvirenkaat, niin silloin hyytyi ensimmäisen kerran. Annettiin lisävirtaa ja tankattiin, sen jälkeen lisää virtaa starttailujen ajaksi. Lähti kumminkin käyntiin n. 20 min starttailujen jälkeen.
    Saatiin renkaat haettua, niin kohta hyytyi uudelleen. Tällä kertaa lopullisesti.

    Tässä bensapumpun äänen kuulee kun laittaa virran päälle, mutta nyt ääntä ei kuulu. Starttaa hyvin, mutta ihan kuin pumppu ei toimisi.
    Onko tässä pumppu tankissa vai jossain muualla?
    Ja voiko vika olla sulakkeissa/releessä? Miten releen toimivuuden saan testattua?

    Lisäksi auto on automaatti. Eli en tohdi hinata kotiin. Kertokaa vinkkejä voiko hinata jotenki vaurioittamatta laatikkoa?

    Lisäksi repsikan etuikkuna (sähköinen) Jäi auki. Yritin irroittaa ovipahvia että saisin ikkunan kiinni, mutta ei ovipahvi helpolla irronnut. Eikä enään 6.00 aikaan ollu intoa pahemmin jäädä tutkailemaan asiaa. Katkaisimelle ainakin liitin oli kunnolla. Ja ovipahvista sain sisäkahvan irti, eli ruuvejakaan ei pitäisi (?) olla enempää.

    Niin ja vararenkaan koteloon on hetken aikaa vettä päässyt :D
    Voisin laitella kuvia myöhemmin. Mistähän mahtaisi vuotaa, kun vararenkaan syvennys on melkeinpä täynnä vettä.

    Myös muitten viat ja no, tietty kehutkin kyseisestä autosta olisi kiva kuulla. Ja vinkkejä otan vastaan mahdollisista korjauksista.
    Viimeksi muokannut tiudii; 6.10.2016, 12:33. Perustelu: Auto siirretty projektista purkuun

    #2
    Pumppu on tankissa, kansi löytyy takapenkin lähistöltä. Sedanissa oikein ylevä vaihtaa, kun olet siellä samassa lokerossa höyryjen kanssa naama tankin luukussa.

    Ikkunan pysähtymisen voi aiheuttaa fyysinen jumi tai sitten ohjausyksikön kärähdys. Ovipahvissa on päissä ruuvit (jos ovat tallella) kolme ruuvia on keskellä, kiinniveto kahva purkautuu kahdeksi palaksi kun sopivasti väännät alareunasta, yksi on avaushantaakin alla.

    Jos edelleen sedani, niin varapyöräkotelon veden on todennäköisesti luukun sisältä tulleet, valopaneelin tiivistys pettänyt.

    Comment


    • #3
      Joo, sedanihan tämä vissiin on. A6 C4A -Malli. Kiitos vastauksista. Pitänee huomenna katsella uusin silmin repsikan ikkunaa. Muuten tuolla ei ole mitään kiirettä kuntoon saada, kun onkin "harrasteauto". :D

      Comment


      • #4
        Pari kuvaa vielä takakontista. Vissii hetken keränny vettä :D
        Nooh, ainaki on vararengas pysyny puhtaana ;)

        http://aijaa.com/ZjntyS

        http://aijaa.com/FmhhTh

        Comment


        • #5
          Mitenhän tuo flekti pelleilee nytten? Siinä oli ilmeisesti flektin anturi mikä tulee syyläriin kiinni rikki. Ja joku nero oli katsonut helpoimmaksi ohittaa tämän laittamalla kabiiniin katkaisimen hyppyjohdoilla. Vaihoin uuden anturin, mutta nyt flekti ei toimi automaattisesti eikä enään napista. Voikohan johtua tästä katkaisin viritelmästä? Pitäis varmaan ottaa hyppyjohdot pois ja katsoa uusiksi?

          Comment


            #6
            Yrittäisin palauttaa mahdollisimman lähelle alkuperäistä.

            Comment


            • #7
              Pitäis saada apukuskin sähköikkuna kiinni. Moottorille tulee joihinki johtoihin virta, eli ei vissiin johdu sulakkeesta/releestä toimimattomuus? Mistähän löytyisi tietoa mikä mikäkin rele on? ja myös sulakkeiden saksalaiset nimet olisi kiva tietää suomeksi. Ja kyllä olen sanakirjaa ja kääntäjää yrittänyt, mutta en löydä kaikille järkevää nimeä...

              Miten tuo kattoluukku on yleensä toiminut näissä? Aukeaa kyllä, mutta kiinni laitettaessa aina jokin nurkka/sivu ei mene täydellisesti. Pitäisikö näitä jotenki kalibroida?

              Comment


                #8
                Koneisto huutanee rasvaa ja kiskot uusia liukuja.

                Ikkunoille oli muistaakseni jotkut ruuvit, mistä niitä voi veivata käsipelillä. Edellyttää ovipahvien poistoa.

                Comment


                • #9
                  Selvä, pitänee yrittää huomenissa. :)

                  Comment


                  • #10
                    Nonnii. Projekti hieman jäissä. Mutta tästä on aika hyvä jatkaa, kunhan jostain sais motivaatiota ;)
                    Mitenkäs porukka kuivattaa auton lattiat? Tällä kertaa ei menty sieltä mistä aita on matalin :P
                    Pari päivää tuli purettua, että sai maton pois. Jopa sen ilmastointi mötikän jouduin irroittamaan konehuoneen puolelta. Samallapa vaihtaa siihen kennon :P

                    http://aijaa.com/sWYwgj
                    http://aijaa.com/WoaaoG
                    http://aijaa.com/l9OJBU

                    Comment

                    Working...
                    X