Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.7Biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikse
    vastasi
    Järjestään taitaa olla samankaltaisten setuppien numerot "hyytyneet" 620-640hp kohdille noilla rullilla. Piikkiahdot vähän pienemmät mitä joillain ollut mikä ehkä selittää maksimiväännöt? 8xx Nm saatu myös tuossa penkissä.
    Taitaa olla jonkinlainen "heart breaker" dyno kuten veden takana tahtovat asian ilmaista mutta kait tuo vastaa "600whp" lukuja siellä puolen ;)
    Pääasia, että kuski tyytyväinen :)... Kunnes nälkä kasvaa.

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Samaa mieltä Markon kanssa. Tuntuu kadulla seiskan peliltä kyllä.
    Noin 6000 alkaen N75 on tapissaan, joten lisäahdolle tarvittaisiin porttien kiristystä. Siitä ei välttämättä ole kuitenkaan pakopaineen kasvaessa mitään hyötyä.
    Keskialueelle saisi enemmän ahtoa ja vääntöä, mutta näen sen myös negatiivisena asiana, kun se lämmittää imuilmaa ja silloin yläkierroksille vedettäessä siellä on lähtöjään kuumemmat imuset ja täytös huonompi. Parasta suorituskykyä haettaessa kepitetään kuitenkin yläkierroksille.

    Iso ahtopaine ei ole hyvä tavoite. Iso sylinteritäytös on.

    Dynolla tehtiin vain pikaisesti pientä hienosäätöä, jolla lähinnä siloteltiin yksi monttu ja protoilin vähän tuleeko sitä tehoa vielä eri seoksilla ja sytkällä.

    Pidetään myös mielessä, että joku toinen dyno näyttäisi toiset numerot.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Hyvin siinä on potkua. Taitaa vaan kone virrata sen verran hyvin ettei ahdot nouse enempää kun tuotto ei "riitä".

    Tuohan vaatis vain ritariässän ledivalot eteen niin se olis valmis ;)

    Leave a comment:


  • Marko77
    vastasi
    Linjassa on tehot. Ahtimet tapissa. Sanoisin, että kulkee kadulla paremmin tehoihin nähden ;)

    Leave a comment:


  • jsahlman
    vastasi
    No johan sillä normaali liikenteessä mukana pysyy :D

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Viinalla mennään joo. Ei irtoo enempää. Ahtopyynti on tapissa ylhäällä jo. Yli 500g tuolla on ilmamassat jo, ettei ahtimet ilmeisesti tuota vaan enempää.

    Leave a comment:


  • jsahlman
    vastasi
    Eikös noista kärsisi ottaa enemmänkin painetta?
    Tämähän oli E85:lla nyt?

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Nyt olis sitten käppyrää paperilla. Odotukset oli ehkä hitusen korkeamalla, mutta tosiasiahan on se ettei näin pienillä ahtimilla vielä kuuhun mennä. Kaiken kaikkiaan erittäin toimiva paketti sekä miellyttävä ajaa kadulla. Tarvittaessa löytyy niitä menohalujakin. Siinä 3700-3800rpm löytyy 1.5kiloa ahtoja, jonka jälkeen piikkaa 1.7 tietämille josta taas tasottuu 1.6bar jatkaen rajoittajalle asti.

    Nyt sitten keskitytään vaan ajamiseen niin pitkään kun vehkeet kestää :)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Mitä ylemmäs kärsii kierrättää, niin voi huoletta kiihdytyksessä alempanakin vaihtaa :) Jos tuntuu, että jäi ahtimet liian pieneksi, niin saataisi niille ostaja läheltäkin löytyä ;)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Ne baarireissut oli vielä halpoja keikkoja sielä ;)

    Porkkis osannee vastata paremmin noihin ennakoihin. Ensiviikolla tarkoitus käydä penkissä, niin voisi tietty kokeilla kuinka pitkälle tuo jaksaa laulaa. Tietenkään ei hulluttelemaan pidä ruveta joten siksi olisi kiva tietää jotain rajoja sen suhteen.

    Leave a comment:


  • Mikse
    vastasi
    Kyllä reilu 8000rpm uskaltaa mutta sanoisin, että turhaa huudatusta. Parasta kiihtyvyyttä jos haluaa niin noilla ahtimilla ennen 7000rpm on vaihdettava isompaa pykälään vääntöä kun ei ole enää kuin nimeksi. Kävikö tämä rullilla todentamassa tehokäyrää?

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Ei pidä käydä baareissa täällä ;)

    Minkälaiset ennakot tuli?

    Kyllä nuo jenkit tietääkseni on johonkin 8300 kieppeille kierrättäneet.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Sieläpäin käynnit on ottanut aina lompakon päälle, joten voi olla parempi että sä lähdet etelänmatkalle :) Isompia turboja huutais kyllä, mutta sitten pitäisi kyllä keksiä jotain muutakin kivaa jotta sais alaskin jotain eloa lisää :)

    Onko porukalla muuten kokemuksia kuinka pitkälle näitä vehkeitä uskaltaa kierrättää vielä turvallisesti noiden jäykempien venajousien kanssa?

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Hyvä hyvä! :) Pitää joskus tulla kokeilemaan, tai sinun tänne. Ja seuraavaksi isommat turbot? ;)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Siinä 1.6bar kieppeillä on ahdot.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Jehku Näytä viesti
    Oikein raikkaasti vetää :) Tehot jatkaa nousujohteisesti rajoittajalle asti, joka nostettiin 7800rpm.
    Kuinka hurjia paineita löytyy? Näköjään on palikat kunnossa, kun noin korkealle menee :)

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Kulkee kyllä sangen vihaisesti tämä vehje nyt, vaikka ite sanonkin. Tosin minähän vain viimeistelen muuten hyvin tehdyn kokonaisuuden. Mukava on säädellä, kun ei ole yhtään pullonkaulaa.

    Kiina on ihmeellinen maa, rengastuottajanakin :)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Noniin, tämä käväisi talviunilla erinäisten käyntimurheiden saattelemana. Luonnollisesti ilmestyi edellisenä päivänä kun säätöön oli tarkoitus mennä, joten se lykkääntyi taas.

    Eilen sitten herättelin auton henkiin ja tänään kävin Lappeenrannassa katselemassa kun porkkis teki taikojaan. Yllätykseksi kaikki pelasi hienosti ja kottero olis nyt iskussa. Kaikki on nyt irti mitä ahtimista lähtee, ja maffikin pohjaa joten kai sielä potkuakin löytyy. Oikein raikkaasti vetää :) Tehot jatkaa nousujohteisesti rajoittajalle asti, joka nostettiin 7800rpm.

    Mutta kuitenkin reissussa jotain miinustakin. Säädön loppuvaiheilla huomattiin että oikeassa eturenkaassa tuntuu ylimääräinen nypytys. Kävin äsken vielä tallilla nostamassa etukulman ylös ja pyörittelemässä rengasta, niin kyllähän siinä ihan silmillä havaittava pystyheitto on yhdessä kohtaa. Pintaa tuosakin kumissa on vielä ~5mm ja tasaisesti kulunut joten tiedä sitten mistä syntynyt. Noh onneksi tuli jo aikaisemmin hommailtua toisetkin vanteet ja niille sain sopivasti tänään aamupäivästä renkaat päälle, joten pitää ruveta sovittelemaan miten ne istahtaa alle. Niistä kuvia ja speksejä myöhemmin.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Fin-turbon billet 2283 eli 47/59 kompurasiivet, pakosiivet leikattu. Taitaa olla suht samoilla spekseillä ahtimet kuin Loban LO700. Viinalla tämä käy nyttenkin jo. Pari kertaa on itseasiassa käyty jo säätämässä, mutta aina on kaikenlaista pientä vikaa löytynyt joten on joutunut jättämään leikin kesken.

    Leave a comment:


  • Pekkap
    vastasi
    Tekniikan osalistaus on ihan vakuuttava, kerro jotain tarkempaa speksiä noista ahtimista, ne taitaa määrittää minne asti potkua tulee. Ilmeisesti etanolille on tarkoitus säätää?

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Joo oli mulla kesärenkaat mukana mitkä oli tarkoitus vaihtaa alle.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Kait sulla eri renkaat on penkkiin, sillä nuo kitkat taipuu liian aikaisin sinun tehojen alla, joten jää heposia puuttumaan...

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    En itseasiassa vielä kokeillut, pitää huomenissa puhallella. Nyt kyllä yhdistin vaan nuo letkut tuolla kontissa ja ajelinkin vähäsen että kyllä sielä tavaraa ainakin liikkuu.

    235/40-18" Nokian kitkat siellä pyörii alla. Pitäis varmaan nuokin vanteet maalauttaa mustiksi kun näyttää vähän hölmölle omasta mielestä noin kun pari vuotta katsellut autoa mustilla vanteilla.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Jehku Näytä viesti

    Kuvassa näkyy tämänhetkinen talvirengas-setuppikin.
    Millaiset nakit on alla, kun en itse saa selvää?

    Leave a comment:


  • juutasqsa
    vastasi
    Jotenkin tuo tankkiin paluu varmaan ahdistaa, kokeilitko puhaltamalla ylivuotoletkuun meneekö ilma vapaasti orkkistankkiin?

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Kuvan mukainen setti kontissa. Pumpuilta linja bensatukeille AN8, säätimen kautta paluu säiliöön AN8. Tankilta tulee säiliöön AN6 ja säiliöltä ylivuoto tankille AN6. Olisikohan järkevintä jos vain ottaisi tankkipumpun pois ja lisäisi tuohon tarkoitetun siirtopumpun vaikka konttiin imemään tankilta? Nehän ei tee ymmärtääkseni painetta kuin maks ~0,5bar. Suosituksia siirtopumpuksi?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • juutasqsa
    vastasi
    Miten tässä on tuo bensalinjasto pumppuineen ja kerääjäsäiliöineen tehty?

    Leave a comment:


  • Carbin
    vastasi
    Kerääjäsäiliöhän pitäisi nimenomaan olla paineeton.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    En tiedä, mutta mun käsittääkseni ei sinne pitäisi pahemmin painetta päästä kertymään. Näyttäisi kuitenkin hiukan palloksi menneen toi pönttö. 3mm taitaa olla seinämävahvuus. AN8 kokoa tuossa on meno ja paluu tukeilta, tankilta tulee AN6 ja samankokoinen ylivuoto sinne.

    Tässä tuli nyt hetki pohdiskeltua, niin ei taida tuo ylivuoto riitää kun on tuo tankkipumppu senverran tehokas. Vaihtoehtoina vaihtaa tehottomampi pumppu tai suurentaa tankille paluun kokoa, tai molemmat. Helpoin olisi varmaan tuon pumpun vaihto. vakiohan sinne menisi helpoiten paikalleen ja sekin varmaan kestää tuota viinaa? Ei tuolla nyt mitään mahdotonta painetta ole ollut kun bensanpaineethan karkailisi jos tuossa säiliössä olisi liikaa painetta (bp-säätimen paluupuolella), ja ne on pysynyt hyvin kurissa.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Jäp1; 4.12.2015, 16:55.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Perhana kun tuo trailerikuva säikäytti, ennenkuin ehdin lukea tekstin :) Paljonkohan siellä kerääjäsäiliössä on painetta?

    Leave a comment:

Working...
X