Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8V 2.0tdi quattro 2015 -> A3 8V 2.0tfsi quattro 2019

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Hyvin OEM-henkiset on nuo BBS:t. Tykkään.

    Comment


      #32
      Erittäin nätti vannestus ja autokin. Huomasitko ajomelussa mitään eroja kun olet noinkin reippaasti tukkinut noita ns. vuoto kohtia sisälokareissa ja takapuskurissa ?

      Comment


        #33
        Ajomeluun ei hirveästi ollut vaikutusta, edestä huomasi hiukan rengasäänien tippuneen.
        Mutta hiekkatiellä vaikutti erityisesti kivien rapinaan, tässä ei kivet rapise sen enempää kun vanhassa 4f A6:ssa.

        Comment


          #34
          Muutama kuva vähän puhtaammalla autolla.
          Attached Files

          Comment


            #35
            Pienen BMW sekoilun jälkeen palattu taas Audiin ja melkein samanlaiseen, kuin vanha. ;)

            Uusi pirssi on A3 sedan pro business sport 40 TFSI quattro s-tronic. (2.0tfsi 140kw)
            Värinä Florett silver, neljäs hopeinen Audi minulla ja aina vaan tuosta väristä tykkään enemmän.

            Varusteet miltei samat, kuin vanhassa.
            • Vakiovarusteet + Pro Business sport varustelut

            Lisävarusteet:
            • S-line ulkonäköpaketti plus, sis kromiset ikkunalistat
            • Sisävalopaketti
            • Trend nahkaverhoilu
            • 3-puolainen nahkainen, tasapohjainen monitoimi-ohjauspyörä vaihteenvalitsimilla
            • Sähköisesti sisääntaittuvat ulkopeilit ja kuljettajan peili himmenevä
            • Automaattisesti himmentyvä taustapeili
            • Bang & Olufsen Sound System
            • Kaukovaloassistentti
            • A3 assist varustepaketti sis:
              • Audi adaptive cruise control -adaptiivinen vakionopeussäädin sis. Stop&Go -toiminnon (vain S tronic)
              • Audi pre sense -järjestelmä eteen
              • Audi hold assist -paikallaanpitoavustin
              • Advanced key system, älykäs avain -järjestelmä.
            • Kommunikaatio-paketti
              • Audi Smartphone Interface
              • Navigointivalmius
              • Audi Sound System
              • Audi Music Interface
              • 2 x SD-muistikortinlukija

            Vanteet:
            • Kesä: BBS SX 8,5x19"
            • Talvi: Audi 7,5x17"


            Päivitykset
            • Kiveniskuteipit helmoihin
            • Roiskeläpät (itse tehdyt)
            • Alustan suojausta parannettu ja massattu
            • Letkulämmitin + sisätilanhaara (myöhemmin)
            • Start-stop poistettu käytöstä
            Click image for larger version

Name:	IMG_20190526_113114.jpg
Views:	1025
Size:	381,3 Kt
ID:	1851349Click image for larger version

Name:	IMG_20190526_113048.jpg
Views:	1004
Size:	349,3 Kt
ID:	1851346Click image for larger version

Name:	IMG_20190526_113210.jpg
Views:	998
Size:	399,1 Kt
ID:	1851347Click image for larger version

Name:	IMG_20190526_113149.jpg
Views:	986
Size:	322,1 Kt
ID:	1851344Click image for larger version

Name:	IMG_20190524_171440.jpg
Views:	1018
Size:	349,8 Kt
ID:	1851342Click image for larger version

Name:	IMG_20190526_112841.jpg
Views:	1040
Size:	216,2 Kt
ID:	1851345Click image for larger version

Name:	IMG_20190526_112921.jpg
Views:	1034
Size:	234,2 Kt
ID:	1851348Click image for larger version

Name:	IMG_20190524_141300.jpg
Views:	1022
Size:	80,7 Kt
ID:	1851343

            Comment


              #36
              Autoon tehtiin heti vastaavat muutokset, kuin aiempaan. Tarkemmat tiedot voi katsoa viestistä 12, mutta tässä parit kuvat tähän uuteen tehdyistä.
              Hyvin huomaamattomat nämä ovat päälle päin, kuten näkyy jo esittelykuvista. Kaikissa muissa paitsi alkuperäisvanteilla olevassa kuvassa jo paikoillaan.

              Click image for larger version  Name:	IMG_20190525_211724.jpg Views:	0 Size:	70,8 Kt ID:	1851354Click image for larger version  Name:	IMG_20190525_211708.jpg Views:	0 Size:	56,8 Kt ID:	1851353Click image for larger version  Name:	IMG_20190525_211659.jpg Views:	0 Size:	60,5 Kt ID:	1851351Click image for larger version  Name:	IMG_20190525_211618.jpg Views:	0 Size:	247,6 Kt ID:	1851352

              Comment


                #37
                Ilmeisesti pyöräkoteloiden vaimennus vaikutti, kun uuteenkin tuli samanlainen?

                Comment


                  #38
                  Kivien ropinaan vaikuttaa eniten, rengasmeluun ei mainittavaa eroa tule.

                  Edit:
                  Ei mennyt tämäkään BBS SX+Falken Azenis FK510 kombo, kuin strömssössä. Tärrää niin perkeleesti 110kmh nopeudessa, ainakin kaksi eri rengasta.
                  Täytyy huomenna mennä Euromasterille tutkimaan onko vika tasapainotuksessa vai onko pystyheittoa kumeissa tms..
                  Viimeksi muokannut Cid; 26.5.2019, 21:43.

                  Comment


                    #39
                    Itse jättäisin tuon letkulämppärin asentamatta. Muutamalle kaverille nuo asennettiin ja eivät tykänneet yhtään. Auton moottori ei ollut yhtään sen lämpöisempi kuin olisi startannut ilman parin tunnin tolpassa olemista. Sisälle rupesi pukkaamaan lämpöä samalla tavalla kuin ilman tolppaa. Kiitos lämmitys vastusten. Näinpä olen jättänyt oman s3 8v ja kaverin seuraavan nelikko cupran rauhaan defojen suhteen. Osatkin kun ovat jo sen 500e mikä on jo puolet polttoainekäyttöisestä lämmittimestä mikä taas on auttanut huomattavasti toisella jolla nelikko cupra leon. Ja kyllä mulla on näitä uudempia 2.0tsi moottoreita useita kaveri piirissä jonka ansiosta päässyt testailemaan mikä toimii ja mikä ei :D
                    Elikkä ennemmin säästää rahat webastoon tai eberiin näissä uudemmissa :)

                    Comment


                      #40
                      Ok, hyvä tietää. TDI:ssä kieltämättä vähän samankaltaisia kokemuksia itsellä, täytyy harkita siis polttoaine tai sitten pelkkä sisätilanlämmitin, kuten oli 420i bemarissa itsellä.

                      Renkaiden tärinä saatiin kuriin tasapainotuksella, 25g&20g heitot löytyi.

                      Comment


                        #41
                        Pienen BMW sekoilun jälkeen palattu taas Audiin ja melkein samanlaiseen, kuin vanha. ;)
                        Kerrohan sitten 'puolueettomia' kokemuksia suuntaan ja toiseen; eli bmw vs. audi plussat ja miinukset.

                        Comment


                          #42
                          Oli siis välissä 420iA xdrive Gran Coupe.

                          Negatiivista:
                          -No ensimmäisenä se pahin, eli mukautuva sport ohjaustehostus BMW:ssä. Tuon valitsemalla pilaa auton ohjaustunnon totaalisesti, keskialueella täysin tunnoton. Perusohjaus taas ihan hyvä, oli virhe valita tuo varuste.
                          -Jos loskaa/lunta paljon tiellä, niin BMW lieruaa huomattavasti Audia enemmän.(sekä A3, että A4 enemmän, nelivetoihin verratessa)
                          -Muutoinkin autoa saa ohjata A3:sta enemmän, eli ratista ei kannata käsiä irroittaa Suomen teillä. Ilman tätä ominaisuutta olisi kyllä melko loistava pitkänmatkan kulkine.
                          -Auto oli yllättävän kankea kääntymään parkkipaikoilla, samaa luokkaa A6 4F:n kanssa sanoisin. Johtuneeko nelivedosta, en tiedä, kun en takavetoista edes kokeillut.
                          -Sisustan osien istuvuus ja materiaalit pykälää Audia huonompia
                          -Jos peltipintoja vertaa, niin hiekkatiellä ajavalle etulokareissa kunnon kurakaapparipokkaukset(V-muotoinen pokkaus avoinna), jotka varmasti alkavat ruostua ilman säännöllistä putsauta(tai tekee kuten minä ja alustamasalla käsittelee ne heti uutena, BMW ei ollut käyttänyt mitään kiveniskumassaa noissa peltipinnoissa).
                          -BMW:n adaptiivinen vakkari ei sietänyt mitään häiriötä kelissä aina vilkkui varoitukset ja järjestelmä kytketyi pois päältä. Parempaa, kuin Audissa tosin oli, että sai kytkettyä perusvakkariksi nappulasta tarvittaessa.
                          -Blackpanel näyttömittaristo täyttä roskaa, ei näe mitään aurinkoisella kelillä. Ei enää koskaan minulle muuta, kuin perinteisiä mittaristoja. (voi olla kyllä toiveunta, kun katsoo uusia Audejakin)
                          -BMW hifi, harman kardon, kaikki alle perus Audi Sound systemin, ei mitään B&O veroista saatavilla ilman omia lisäyksiä.Tosin plug&play ratkaisuja tarjolla runsaasti, jolla saadaan helposti yli B&O.
                          -Next song/station/jne. nappulat kojelaudassa apukuskin puolella, ratista ei mahdollista vaihtaa shufflella seuraavaa biisiä, aina täytyi kurotella, ärsytti.

                          Positiivista:
                          -Jopa 19" rengastuksella auto oli melko hiljainen ja mökkyläiselläkin tiellä meni, kuin sukkasiltaan, jos vertaa A3 tai jopa A4. Huomattavasti mukavuuspainotteisempi, isän B8 A4 17" rengastuksella epämukavampi ja pintakovempi, kuin tuo 4-sarjalainen 19".
                          -ZF:n 8-vaihteinen automaatti voittaa S-tronicin 3-0, uskomattoman paljon sivistyneempi käytökseltään.
                          -Ainakin tuolla erikoisvärillä varustetussa yksilössä kaikki näkymättömätkin pinnat oli maalattu pintamaalilla ja lakattu. Audissahan nuo on mattaa.
                          -Leikkimiseen x-drive oiva
                          -Lämpeni talvellakin uskomattoman nopeasti, ilman moottorinlämmitintä

                          ~1,5v omistuksen aikana takaluukun lukko petti, blackpanel mittaristo sekosi ja ohjauksessa ärsyttävä pykälä kääntäessä vasemmalle 90 asteen kohdalla.
                          Muotoilultaan tuntui auto olevan myös sellainen, että kiveniskuja keräsi vuodessa kylkiin arviolta 3-5x enemmän, kuin esimerkiksi vanha A3 3 vuoden aikana.
                          Ilman teippauksia olisi olleet molemmat kyljet maalauskunnossa alle vuodessa.
                          Viimeksi muokannut Cid; 27.5.2019, 19:29.

                          Comment


                            #43
                            Minkälaiset kokemukset noista Falkeneista on, nyt kun ovat tasapainossakin?
                            Sen takia kyselen kun sellaiset alkuviikosta laitoin tilakseen.

                            Comment


                              #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti
                              Oli siis välissä 420iA xdrive Gran Coupe.
                              Kiitos kattavasta vertailuraportista :)
                              Voisi siis suoraan päätellä, että molemmilla merkeillä on kaarien, helmojen ja alustanosien suojaus mennyt reippaasti heikompaan päin viimeisen n.10v aikana. Varsinkin bemarilla, koska e9x ja e6x-malleissa kiveniskusuojaus ja maalipinnan kestävyys oli huomattavasti parempi verrattuna saman aikakauden b7/b8 ja 4f tuotoksiin.

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja makelja Näytä viesti
                                Minkälaiset kokemukset noista Falkeneista on, nyt kun ovat tasapainossakin?
                                Sen takia kyselen kun sellaiset alkuviikosta laitoin tilakseen.
                                Samat Falkenit oli myös bemussa ja ei ole kyllä, kuin positiivista sanottavaa noista. Hyvät renkaat säässä kun säässä. Melutasoltaan hyvää perustasoa ja mikä parasta ei melu ei muuttunut merkittävästi kuluessa.(ainakaan bemussa, mutta siinä toisaalta rengasäänet oli aika paljon vaimeammat muutenkin)
                                Esim muutamissa Kumhoissa ollut se kokemus, että uutena melko hiljaiset, mutta kuluneena todella kovaääniset.

                                Comment


                                  #46
                                  Samanmalliset Falkenit 235/45-17 koossa CC:ssä 2018 loppukesästä alkaen. Tyytyväinen olen ollu, mutta kuvio nostaa jostakin syystä soratiestä kiviä paljon. Luulin Vw: äänieristyksrn ongelmaksi A4:sen jälkeen, mutta ei ole koko totuus. Aamuisin 0-8mm mursketta tulee konepellille asti. Nyt alla vielä vanhat kitkat eikä ropise samaan tapaan.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kiitoksia.
                                    Hyvät olen siis tilannut. Ovathan ne pärjänneet testeissäkin. TMn, AutoBildin nyt ainakin.
                                    Viimeksi muokannut makelja; 2.6.2019, 16:32.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mitä massaa käytit kaarissa? Ajattelin että tuonhan voisi tehdä omaankin paremman ajomukavuuden toivossa. Ja toki laittaisi samalla vaimennusmattoa takakaarien ja ovien sisäpintoihin.

                                      Comment


                                        #49
                                        Edessä sisälokareiden takaosaan(takapuolelle) Dynamat superliteä. Massana kaarissa ja pohjassa ihan perus Dinitrol ruiskumassaa ja siveltävää purkkimassaa, mutta noilla ei kyllä mitään vaikutusta melutasoon, suojana vain kiveniskuilta.
                                        Tuo Dynamat sisälokareissa auttaa kivien ropinaan, mutta rengasääniin jne. en ole huomannut huomattavaa vaikutusta. Ei liene vaivan arvoista, jos ei aja hiekkatietä.

                                        Comment


                                          #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti

                                          Renkaiden tärinä saatiin kuriin tasapainotuksella, 25g&20g heitot löytyi.
                                          No ei tätä ihan 100% saatu kuriin vieläkään. Aiemmin kun täristi hieman jopa 80 nopeudessa, niin vieläkin on hentoista tärinää 100-130 välillä. Juuri sen verran, että häiritsee kun 3/4 ajostani sattuu olemaan motaria.

                                          Nyt on renkaat 3x tasapainotettu, tarkastettu vanteiden ja renkaiden pystyheitot. Vanteet istuu napoihin napakasti ja tasapaino+pystyheitto tarkastettu kahdessa eri liikkeessä. Kaksi rengasta/vannetta silti vaan täristää noilla nopeuksilla.
                                          Mikä noissa voi olla vikana? Rengasliike epäili runkovikaa renkaissa, esim kankaita liikaa yhdellä kyljellä, että sen takia olisi "kova" kohta renkaassa. Huono vaan, että saksasta ostin, niin takuut saa unohtaa.
                                          Viimeksi muokannut Cid; 10.6.2019, 11:40.

                                          Comment


                                            #51
                                            Mulla meni Falkenit tasapainoon pienillä painoilla. Yhteen 0g ja 30g muut kolme 10g ja 25g.
                                            Muutaman päivän ajeluiden jälkeen voin todeta että hyvä ostos.
                                            Viimeksi muokannut makelja; 20.7.2019, 08:41. Perustelu: Typo

                                            Comment

                                            Working...
                                            X