Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8V 2.0tdi quattro 2015 -> A3 8V 2.0tfsi quattro 2019

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 8V 2.0tdi quattro 2015 -> A3 8V 2.0tfsi quattro 2019

    Hyvin palvellut A6 3.0tdiq vaihtui pienempään.

    Auton tilasin 26.11.2014 ja auto luovutettiin 24.3.2015. Mittarissa luovutushetkellä 34km.
    Käyttöautoksi kun hommasin, niin tuskin hirveitä tullaan tekemään. Joten lykkäsin suoraan tallin puolelle, ehkä jotain pientä matkan varrella..

    Parempia kuvia päivitän myöhemmin.


    Auto siis on nimihirviö A3 Sedan
    Land of quattro Edition 2.0 TDI 184hp quattro S-tronic 2015.


    8.4.2016, lisätty pari kuvaa.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Cid; 26.5.2019, 13:25.

    #2
    Speksit:

    Väri: Jäätikön valkoinen (metalliväri)

    Land of quattro/business sport varusteita:
    • Urheiluistuimet
    • MMI Radio 5,8" näytöllä
    • Bluetooth-liitäntä
    • Vakionopeussäädin
    • Automaattinen 2-aluesäätöinen ilmastointi
    • FIS värinäytöllä
    • Valo- ja sadetunnistin
    • Bi-xenon valot
    • Led-huomiovalot
    • Sumuvalot
    • Led-takavalot
    • Akustinen pysäköintitutka takana
    • Drive Select
    • Läpilastausmahdollisuus
    • 17" alumiinivanteet

    Lisävarusteet:
    • S-line sport-paketti:
      • Biathlon-kangas/nappa-nahkaverhoilu
      • 3-puolainen reikänahkainen, tasapohjainen monitoimi-ohjauspyörä vaihteenvalitsimilla
      • Säilytyslokero- ja tavaratilapaketti
      • Harjattu alumiini somistelistat
      • Hopeiset kontrastiompeleet istuimissa, ohjauspyörässä ja vaihdekepissä
      • Musta sisäkaton verhoilu
      • S-line alusta -25mm
      • 18" S-line alumiinivanteet

    • S-line ulkonäköpaketti
    • Mono.pur sisätilaelementit (käsinojat ja keskikonsolin kyljet verhoiltu tekonahalla ja hopeisilla kontrastiompeleilla)
    • Sisätilan alumiinioptiikka paketti
    • Sisävalopaketti
    • Sähköisesti sisääntaittuvat ulkopeilit ja kuljettajan peili himmenevä
    • Automaattisesti himmentyvä taustapeili
    • Paikallaanpitoavustin (Audi hold assist)
    • Audi adaptive cruise control + pre sense basic
    • Bang & Olufsen Sound System


    Vanteet:
    • Kesä: BBS SX 8,5x19"
    • Talvi: Audi S-line 8x18"


    Päivityksiä
    • Kiveniskuteipit helmoihin
    • Roiskeläpät (maalla kun asun)
    • Alustan suojausta parannettu ja massattu
    • Maskin teippaus kiiltävän mustaksi
    • Letkulämmitin + sisätilanhaara
    • Start-stop poistettu käytöstä
    Viimeksi muokannut Cid; 19.4.2016, 11:16.

    Comment


      #3
      Oikeastaan 95% samanlainen kuin mitä itse speksasin ennen kuin ostin nykyisen A4:n. Väristä iso plussa, A3:n Amalfin valkea ei nappaa yhtään, mutta jäätikkö toimii aina!

      Miksi S-S:n poisto? Ainakin A4:ssä se toimii erittäin hyvin, ja varsinkin kaupungissa säästää jopa tuntuvasti bensaa.

      Comment


        #4
        Omasta mielestä varsin ärsyttävä "varuste", dieselissä käynnistymisen huomaa todella selvästi ja automaatissa lisäksi pienen epäröinnin liikkeelle lähtiessä vrt. valmiiksi käynnissä olevaan. Manuaalivaihteisesssa tuo ei häiritse läheskään niin paljoa.

        Comment


          #5
          S&S:n toimintaa hallitaan jarrulla. Jos et halua, että auto sammuu - painat jarrua vain kevyesti. Jos haluat, että auto sammuu - painat jarrua kovempaa. Ei mielestäni yksinkertaisempaa voisi olla jo toimii myös käytännössä erittäin hyvin. Jos näkee suoraan, että joutuu seisomaan hetken pidempään risteyksessä niin helppo vain painaa jarrua kovempaa ja toisinpäin.

          Alussa tietysti tuntui ärsyttävältä, kun luuli auton sammuvan aina pysähdyttäessä vaikka mitä teki...

          Harkitsitko ässää ollenkaan kun tällainen full s-line ei enää kovin kauaksi hinnassa jää?

          Comment


            #6
            Juu en vaan tuohon ss totu. Tässä 2vk autoillut myös ss golfilla, niin aina tuo vaan ärsyttää.

            Kyllähän ässääkin harkitsin, mutta olisi se silti ollut 15ke enemmän ja kun ajan 45tkm vuodessa niin ei ässä vaikuttanut viisaalta. Eihän se Porsche Caymankaan olisi ollut juuri kalliimpi.

            Comment


            • #7
              On se komian !

              Comment


                #8
                Ei voi kyllä varauksetta A3:sta suositella hiekkatiellä ajavalle. On Audin pohjansuojauksen laatu heikentynyt valtavasti verrattaessa vaikkapa B6 A4:ään. Pohjaan täytyy lisätä neliökaupalla muovia/kumia, jotta saadaan rakenteet tukittua siten, etteivät kerää kymmeniä kiloja soraa matkaansa tai ettei renkaista lentävät kivet hajota paikkoja.
                Esim takarenkaiden takaa ei löydy minkäänlaista suojamuovia, kivet lentävät renkaista suoraan takapuskurin sisälle ja suoraan päin parkkitutkan antureita!

                Pistän pari kuvan tai pari myöhemmin.

                Lisäys: Siis aivan käsittämätöntä, että kotiin vain auton ajoin, en kertaakaan hiekkatiellä yli 30kmh nopeudella ja 8km pätkän. Kun putsattiin eilen auton keräämät kivet ja kura rakenteista ja sisälokarien takaa, saatiin tavaraa yksi täysi lapiollinen! Esim etusisälokareiden yläreunassa aivan käsittämättömän iso aukko josta pääsee kura lentämään sisään. Lisäksi etusisälokarit suojaavat konetilaa niin huonosti, että suoraan pääsee lentämään tavaraa apulaitehihnan ja hihnapyörien väliin. :facepalm:
                Viimeksi muokannut Cid; 26.3.2015, 06:11.

                Comment


                • #9
                  Hienon näköinen peli ja hienosti varusteltu.

                  Tuntuu vahvasti jakavan mielipiteitä tuo S/S. Omasta mielestäni toi kyllä toimii oikein mainiosti ja etenkin kun tässäkin pelissä on ACC niin autohan pysähtyy, sammuu ja käynnistyy itsekseen edellä menevän mukaan. Säästää ainakin omassa Ässässä ihan merkittävästi bensaa kun kaupungissa paljon suhaa.

                  Comment


                    #10
                    Komppaan tumua. ACC:n kanssa S/S toimii ajatuksen lailla. Se tosiaan kertoo käynnistymällä kohteliaasti kun edellä menevä lähtee liikkeelle. ACC:sta muuten sananen... Ajoin tuossa joku aika sitten ystävän Octavia RS dsg:llä Siinä on myös pysähdyksiin saakka jarruttava ACC. Yllätyin kun stopin jälkeen auto lähtikin heti itsestään liikkeelle. Oli aika yllätys kun olin tottunut että 8V pysyy paikallaan. Onneksi Skoda piippasi niin en ajanut edessä olevan perään.

                    Comment


                      #11
                      Joo katsotaan nyt tuon SS kanssa, ei nyt maailmaa kaada, kun en toisaalta kaupungissa aja ajoistani edes 5%:a.

                      Hain tänään Korjakumista 3mm roiskeläppäkumia ison siivun ja ostin yleismallisia roiskeläppiä 4kpl. Ikävä kyllä erityisesti eteen täytyy rakennella melko isot "ralliläpät" ihan kylkien suojelemiseksi.
                      Takaa saatiin melkein koko pohja jo suojattua tuolla kumilla ja polyeteenilevyllä, lisäksi massattiin kaikki mahdollinen mihin voi kivet hakata.

                      Comment


                        #12
                        No niin, nyt alkaa olemaan auto ajokunnossa.

                        Kaikki mahdollisesti osumaa ottavat pinnat massattiin alustasta ja
                        pyöränkoteloista.
                        Etupyöränkoteloihin tehtiin yläpäihin tukepalat vettäimemättömästä
                        solukumista ja 3mm polyeteenistä näille pidikkeet, lisäksi 3mm
                        roiskeläppäkumista tehtiin "laajennukset" sisälokasuojien keskiosaan, jottei
                        kura pääsisi lentämään suoraan konetilaan.
                        Eturoiskeläpät tehtiin motonetin yleismallisista polyuretaaniläpistä ja 3mm
                        polyeteenistä.
                        Etusisälokarit vaimensin vielä lopuksi Dynamatilla, saas nähdä auttoiko
                        mitään. Ainakin koputellessa äänensävy muuttui melko reilusti.

                        Takapuskuri koteloitiin sisältäpäin 3mm polyeteeniillä, 3mm
                        roiskeläppäkumilla ja 1mm alumiinipellillä(joka tehtiin pakoputken kohdalle
                        näkyy 9&10 kuvissa selvästi). Ei pääse enää kura ja kivet lentämään suoraan
                        sisälle.
                        Myös taakse tehtiin roiskeläpät yleismallisista läpistä.

                        Melko siistit saatiin mielestäni tehtyä, erityisesti roiskeläpät tuli
                        paremman näköiset kuin alkuperäiset minusta, sekä suojaavat edestä ~2x pinta-alalta, takana about alkuperäistä vastaavat.
                        Sitten tuli vielä ostettua 3M:n kiveniskuteippiä ja vedettyä helmat vielä
                        sillä. Ei ihan ammattilaisen tekemä, mutta eipä onneksi näykään kumartumatta
                        maatasolle.

                        Kaikki osat muuten kiinnitettiin VAG-muoviniiteillä ja ruuveilla, noita meni
                        muutama pussillinen.




                        Lisäkuvia.
                        Viimeksi muokannut Cid; 1.3.2016, 18:50.

                        Comment


                          #13
                          Muutama uusi kuva.
                          Tuli auto pestyä pitkän kaavan kautta: esipesu pinelinella painepesurilla + käsinpesu ja kuivaus, raudanpoisto+pienpoisto, esikäsittely Auto Finesse Rejuvenatella ja lopuksi päälle Autofinesse Spirit vaha. :)

                          Kuvanottopaikka on nyt mitä on, parempaan ei mahdollisuutta kesää(ellei pesisi autoa kylillä ensin).
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Hyvältä näyttää! Valkosena tulee hienosti muodot esiin
                            ja oikeastaan aika muhkealta näyttää!

                            Comment


                              #15
                              Muutama räpsy heinäkuulta, myös maski nyt teipattuna.

                              Karvan alle 12tkm tullut mittariin tähän päivään mennessä, ensimmäiseen huoltoon menossa ensiviikolla. Toistaiseksi ei mitään vikoja ja muutoinkin mukava ollut ajella.
                              Start-stop:iin yrittänyt tottua aiempien ohjeiden mukaan, mutta oikeastaan ärsyttää entistä enemmän. Nyt sen aion koodata pois käytöstä, ei voi mitään ei ole mun juttu. :)
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Hieno pirssi!

                                Olen samaamieltä tuosta startti stoppi toiminnosta. Ei meinaa tottua millään. A6:ssa on vielä niin fiksu toiminto, että kun aukasee kuskin oven vaikka peräkärryä peruuttaessa, auto sammuu. Auton saa kyllä käyntiin oven ollessa auki, mutta sitten alkaa tajuton piippaus. Huh, on se hienoa... :)

                                Comment


                                  #17
                                  Itteäniki risonu välillä tuo s&s, varsinkin kun pari kertaa ruvennut sammuttelemaan kesken ruutuun veivaamisen. :D mut kyllä siihen on jo jotenkin tottunut. :) Saako sitä sitten koodattua pois? Skodallikasta ei meinaan saa vaikka haluaisikin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pasuunassa S&S toiminto on "hieno"... jos kone on käynnissä ja avaat kuskin oven, ei vinkaise mitään. Vaan jos onkin S&S sammutettuna rupeaa vinkumaan, että virrat päällä *PIIPIPIPIPIPIPPPIIIIP"... samoin autohold on ihan liian herkkä kiristämään jarrut paikoilleen kun yrittää työkalua talliin ryömittää... onneksi näiden kanssa on oppinut elämään, S&S ei sammuta konetta, kun aukaisee turvavyön juuri ennen sammutusta (tolpalle ajaessa), ja voihan sen toki myös napista painaa pois päältä. Yksi koodaus pitäisi jostain kaivella, eli kuskin ovi auki auton siirto ilman samaa piipityskonserttia, kiitos.

                                    Comment


                                      #19
                                      Itteäniki risonu välillä tuo s&s, varsinkin kun pari kertaa ruvennut sammuttelemaan kesken ruutuun veivaamisen. :D mut kyllä siihen on jo jotenkin tottunut. :) Saako sitä sitten koodattua pois? Skodallikasta ei meinaan saa vaikka haluaisikin.
                                      Tätä ohjetta ajattelin kokeilla, kun kerkiän. Tosin nappi ei tämän jälkeen toimi ollenkaan, eli systeemi pois käytöstä kokonaan.(katsastusta varten täytyy tulevaisuudessa enabloida mahdollisesti.)

                                      1. Module 19 (Can Gateway)
                                      2. Adaption (10)
                                      3. Go to channel: Start_stop_voltage_limit
                                      4. Change value to 12.1V ( default is 7.6V)

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuli otettua käyttöön tuo ylläoleva koodaus, näyttäisi toimivan. Tosin SS-symboli tulee yhä ruutuun pysähtyessä, mutta eipä tuo haittaa kun moottori pysyy käynnissä. :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Mitenkäs auto reagoi, jos laitat efficiency-ohjelman drive selectistä? Tuossa moodiasa S&S on pakkokytkennällä päällä eikä saa edes napista pois.

                                          Comment


                                            #22
                                            Täytyypä kokeilla huomenissa.
                                            Mutta olettaisin pysyvän käynnissä, koska nytkin S&S on "toiminnassa" mutta moottori ei silti sammu.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eipä auto sammu myöskään effience moodissa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vaikka vähän kallis ratkaisu onkin niin tämä voisi olla ihan kätevä palikka start-stopin kanssa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuli vahaus uusittua talvea varten. Hyvin pysynyt kyllä vahassa koko kesän tuolla Autofinesse Spiritillä, yhä helmeili vesi pinnalla.

                                                  16000km mittarissa, hyvin pelannut suurimmalti osin. Todellinen kulutus ollut hiukan korkeampi, kuin odotin. 6-6.3l vienyt, koko omistusajan keskikulutus 6.1l/100km.

                                                  Sitten vaihteistosta löytyy joukko erinäisiä vikakoodeja, mutta ei muilla kun vcds:llä. EDIT: tämä osoittautui bugiksi VCDS versiossa, päivityksen jälkeen koodit katosivat.

                                                  Lisäksi näyttäisi hiukan hukkaavan jäähdytysnestettä, kertaalleen jo tarkistettu mutta eivät löytäneet vuotoa. Viimeisen 2kk aikana laskenut ~1cm nestepinta. EDIT: ilmeisesti ollut ilmaa letkulämppärin asentamisen jälkeen järjestelmässä, nyt keväällä näyttäisi nestepinta pysyneen.
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut Cid; 9.4.2016, 13:06. Perustelu: lisäystä

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kesäkiekot heitetty alle. 235/35-19, ET45:llä jäävät vähän sisään, mutta täällä maalla parempi näin.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tama on kylla hieno kolmonen, siita on jollekin todella soiva peli, kun Samuel vaihtaa tuoreempaan. Ainut mika nyt akkiseltaan ahdistaa on tuo tupaoljykone, lie sitakin saa tahdistettua virkeammaksi, kun takuusta ei tarvitse huolia.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Myydessä tupaöljykone on valttia. Meidän ex-A3 8V olisi myyty moneen kertaan jos se olisi ollut TDIq. Noh, meni se sitten oikeastaan optimihetkellä kaupaksi. Vähän sitä on ikävä, 8V on kiva auto.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllä tätä vielä 2-3v tullee pidettyä, sitten voi alkaa harkita luopumista.
                                                          Hiekkatie vie toki oman veronsa, mutta tapana ollut meillä pitää hyvää huolta autoista. Mm. tähänkin huollot tehdään 10-12tkm välein. Muutoinkin perheessa ollut vähintään yksi Audi aina 1972 vuodesta alkaen, vaari aikoinaan aloitti näiden ostamisen ja perinnettä jatkettu siitä lähtien. Tämä on numero 17, itsellä tosin vasta viides. ;)


                                                          Noita aiempien kuvien Monaco Mirabeau vanteita ei saatu täristämättömiksi kolmoseen, kokeiltiin useampaa rengassarjaa jne. Aina vaan tärrää siihen malliin, että paikat helisee yli 90 nopeuksissa.

                                                          Tilattiin noiden tilalle BBS SX:t 8,5x19" koossa. Olettaisin, että nämä ainakin saadaan pyörimään tasaisesti...
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Cid; 19.4.2016, 11:39.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Uudet vanteet taas alla, toivottavasti tällä kertaa ei tärrää.
                                                            Nyt tuli siis BBS SX 8.5x19" ET46 ja päällä Kumhon kumit.

                                                            Laitan vähän parempia kuvia viikonloppuna, kunhan saa auton kunnolla pestyä ja vahattua. (jos vaan keliä)
                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X