Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8p 2.0FSI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 8p 2.0FSI

    Alkuvuodesta 2012 tuli hankittua ensimmäinen Audi. Rakentelu alkoi heti auton hankinnan jälkeen joten suurin osa muutoksista on jo autoon tehty mitä haluan autossa muokata, tosin luonto ei anna lopettaa joten rakentelu jatkuu niinkauan kun auto on minulla.

    Pari rajoittavaa tekijää rakentelussa on, auto on käyttöauto eli jokapäiväisessä ajossa, ei ole omaa tallia (kaikki tapahtuu pihalla), raha (aina on rahat loppu) ja viimeisenä kun mikään ei riitä :) Näillä eväillä edetään hissukseen.

    Perustiedot autosta ostohetkellä.
    -A3 8p vm.2004

    -moottori 2.0FSI

    -alusta vakio

    -Vanteet/renkaat: talvi dezent 16", 205/55/16 kitkat, kesä Audin alkuperäis 17" alut, 225/45/17.

    -takalasit tummennettu

    -musiikki puoli:
    ilmeisesti edellinen omistaja ottanut keskiäänet etuovista ja vaihtanu tilalle ruosteiset 6,5" keskiäänet, soitin oli joku vanha pioneeri, joka kytketty väärin. Takana ei ollut kaiuttimia.

    Muutokset joita autoon tehty/tehdään
    -alustasarja vaihdettu
    -kesävanne päivitys
    -musiikkipuolipäivitys (soitin, vahvistin, basso, erillissarja)
    -äänieristys
    -maalaus (jossainvaiheessa kunhan budjetti antaa myöden, laajuus katsottava kun ajankohtaista)
    -lastutus (Jos saa kulutusta pienennettyä se olisi päätarkoitus. Tehoja pitäisi tulla lisää, mutta vaparikone joten en usko, tähän haluaisin muilta vähän tietoa ja näkemyksiä)

    Päivittelen mahdollisimman pian tämän projektikertomuksen ajan tasalle niin katsotaan saako täältä apuja pulmiin kun niitä eteen tulee.

    Kuva ostopäivänä
    Attached Files
    Viimeksi muokannut skige; 6.2.2013, 21:11.

    #2
    Alustasarjaksi pitkän pohdinnan jälkeen valitsin KW variant 1.

    Alustaa pääsin vaihtamaan kaverin halliin. Niinku aina kaikki ei mene naps ja kops systeemillä kuten ei menny tämä alustanvaihto operaatio. Onneksi kun ongelmia tulee otetaan käyttöön vaan isompaa työkalua, tässätapauksessa rautakanki ja puuparruja.

    Muutama kuva operaatiosta
    Attached Files
    Viimeksi muokannut skige; 6.8.2012, 18:53.

    Comment


      #3
      Kesävanteiksi valitsin BBS LM replikat 8x18" koossa ET 45. Halusin eteen ja taakse samankokoiset vanteet, jotta renkaiden kierrätys edestä taakse onnistuu. Rengaskokona on tällähetkellä 225/40/18.

      Edit:Lisäys, kaksi viimeistä kuvaa vanteen kokeilusta vakio alustalla. Vannehan oli 8x18 ET45 kumi 225/40
      Attached Files
      Viimeksi muokannut skige; 22.2.2013, 18:01.

      Comment


        #4
        Heinäkuun puolivälissä alkoi kahden viikon kesäloma josta ensimmäisen viikon pyhitin sisustan purkamiselle ja soitinpäivitykselle.

        Tarkoituksena oli muokata 1din keskikonsoli 2dinin konsoliksi ja asentaa navilla oleva multimediasoitin autoon. Samalla vetää vahvistimen virta, RCA:t ja heräte konttiin sekä asentaa erillissarja etuoviin.

        Piuhojen vetämistä varten auton sisustaa piti purkaa ja samalla asensin äänieristeen (dynamat) oviin, kylkiin ja konttiin.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut skige; 6.8.2012, 19:45.

        Comment


          #5
          Soitinasennuksen jälkeen piti bassopuoli laittaa kuntoon.(Nykyinen elementti vaihtuu joskus slimi elementtiin, jotta magneetti ei tule tielle ja kontin koko pohja saadaan hyötykäyttöön)

          Tarkoitus oli säilyttää vararengas ja saada pieni säilytystila työkaluille piilopohjan alle.

          Kotelo on 7cm korkea ja kokonaisuudessaan peräkontin hyötykorkeus pieneni 10cm alkuperäisestä.

          Verhoilukankaana käytin keinonahkaa. Keinonahan venytykseen hyvänä apuna voi käyttää hiustenkuivainta, jolla itse sain parhaimman lopputuloksen.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Autoa tuli madallettua samalla lisää kesäkuntoon, spacerit vaatisi taakse ja säätää tarkemmin campereita, jotta vanteet saisi kaarelle. Suunnitteilla on kapeammat kumit 205 tai 215 mitäs muut olisitte mieltä?
            Attached Files

            Comment


              #7
              Laitelkaas kommentteja ja ehdotuksia. Itsellä muutamia kysymyksiä joihin olisi kiva saada vastausta.

              -Takarenkaiden camper. Mistä johtuu, että toisenpuolen säätö maksimissaan ja toisella puolella säätöä on vielä puolet jäljellä. (ei saa oikaistua kuskin puolta tarpeeksi)

              -Maalipinta on parista kohdasta noussut kuprulle, niinkuin olisi ruostunut maalin alta (maalipinta on vielä ehyt). Kannattaako kyseiset kohdat korjata heti vai uskaltaako antaa toistaiseksi olla? Ja jos korjaa onko mitään mahdollisuutta saada jonkin takuun piikkiin?

              -Onko lastussa mitään järkeä? lupaisi 0.5-1l kulutuksen pienenemistä, (onko mahdollista) maksaisi puolessa vuodessa itsensä takaisin jos tekee mitä lupaa. Samalla ehkä moottorin luonne muuttuisi. Viisaammat jos luette niin kertokaa :D

              Comment


                #8
                Rakennat vaan sellaisen, että omaa silmää miellyttää :)

                Vaparin lastutus on aina vähän arveluttavaa.....
                Jos kulutus tippuu, niin talvella lämpiää hitaammin hytti.

                Comment


                  #9
                  Hyvältähän tuo näyttää!

                  Luulen että lastutusta parempi ratkaisu on puhdistaa imusarja mähmästä joko mekaanisesti tai sitten käymällä Saksassa. 1000km moottoritietä lappu lattiassa tekee ihmeitä auton kulkupuolelle. :)

                  Comment


                    #10
                    Luulen että lastutusta parempi ratkaisu on puhdistaa imusarja mähmästä joko mekaanisesti tai sitten käymällä Saksassa.
                    Tuo on kyllä käynyt mielessä, siis puhdistaa mekaanisesti. Kaikkea muuta on tullu värkkäiltyä mutta moottoripuoli on vähä tuntemattomampi.

                    Kun joskus puhdistan tuon imusarjan samalla varmaan pitää tiiviste vaihtaa uuteen? Näin ainakin maalaisjärki sanoo jos siellä ylipäätään tiiviste on :D

                    Comment


                    • #11
                      Kietase 205/35 kumit päälle ja sitten sitä speiseriä huolella. Samalla voit sitten ruuvata kierrettä alaspäin ;)

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja jmracing Näytä viesti
                        Kietase 205/35 kumit päälle ja sitten sitä speiseriä huolella. Samalla voit sitten ruuvata kierrettä alaspäin ;)
                        Vois mennä jo liian matalaks. Tippus pelkällä kumilla jo 1.5cm maavara. Silloin liikuttais 6- 7cm maavaralla :D

                        Comment


                        • #13
                          Maalipinta on parista kohdasta noussut kuprulle, niinkuin olisi ruostunut maalin alta (maalipinta on vielä ehyt). Kannattaako kyseiset kohdat korjata heti vai uskaltaako antaa toistaiseksi olla? Ja jos korjaa onko mitään mahdollisuutta saada jonkin takuun piikkiin?
                          Jos kuprulle nousseita kohtia ei oo maalattu jälkeenpäin ja maalipinta on alkuperänen voi saada korjauksen koritakuun piikkiin. Riippuu kyllä tapauksesta mut kannattaa käydä audicenterin korikorjaamolla näyttään ja kysymässä. Ei maksa mitään ja ne näkee sielä heti maalin paksuusmittarilla onko alkuperäsessä maalissa ja saa samalla vastauksen kattaako koritakuu tollaset..

                          Comment


                            #14
                            Ok. Kiitos Janne tiedosta, pitääpä käydä näyttää jos sais edes jonkinlaista korvausta. En tosin tiedä onko autoa maalattu kyseisistä kohdista, takaluukku on ainakin maalattu sillä siitä löyty kuitti. Mut sittempä näkee kun kerkee käydä näyttämässä.

                            Comment


                              #15
                              Nopeutuu auton vienti maalikatselmukseen nimittäin oli auto kolarissa tänään. Onneksi kenellekkään ei tämänhetkisten tietojen mukaan sattunut mitään vakavempaa ja toivotaan, että ei ilmene myöhemminkään.

                              Peltiä/muovia ja maalia saa aina uutta.

                              Katsotaan mitä menee autosta uusiksi ja onko runkoon tullut mitään vääntymiä, siitä lähdetään jatkamaan.

                              Comment


                                #16
                                Kysellään nyt tässä vaikka asia selviää tän viikon aikana.

                                Kuinka helposti voi auton runkoon tulla vaurioita, kun toinen auto törmää takakonttiin?

                                Takapuskurin kiinnikkeet on osittain paskana ja sitämyöten vinossa, muutamia naarmuja ja alalipan irtoaminen puskurin keskeltä on ulospäin näkyvät vauriot. Vauhdista en osaa sanoa kuin lujaa takaa tuleva osui, mutta omasta autosta lähti soitin paikaltaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Itellä tuli moottoritiellä 100 vauhdissa joku perään varmaan jotain 110-120 niin vaihtoon meni puskuri, kontin luukku ja varapyörän koteloa oli vähä jouduttu paukuttaa suoraksi ja pakoputken päät taipui. Tai ainakaan ei kerrottu muusta joten oletan ettei ole ollut vakavempia vaurioita.

                                  Comment


                                    #18
                                    Juu itsellä on kans sellainen kutina et ei pitäs olla mitään isompaa. Tosin kaverilla meni auto lunastukseen 40 alueella samantyylisessä tilanteessa. Itse olin kehä 1:llä 80km/h alueella.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jees... Kävin äskön näyttää autoa korikorjaamolla ja reilun kuukauden päästä saa auton vietyä korjaukseen. Takapuskuri menee ainakin uusiksi ja ehkä menee jotain sisuskalujakin samalla, mut senpä näkee myöhemmin.

                                      Kyselin samalla aikaisemmin mainituista maalivioista. Ei mene mun kohdalla koritakuun piikkiin. Kyselin sitten samalla paljoko maksaisi auton maalaus (molemmat kyljet sisältäen ovet ja oikeanpuoleinen etulokari) ja parin lommon oikaisu. Huomenna tulee tarkempi arvio mutta nopeasti sanoi, että 1000€ kieppeillä pyöris.

                                      Mitä tuohon hintaan nyt sitten sanoisi. Onhan se aika kova hinta köyhälle :D

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei toi 1000€ koko auton maalautuksesta pahalta tunnu. Itellä on konepelli lähteny saumasta kupruileen ja käytin sitä audi centerin korikorjaamolla. Ei mennyt koritakuun piikkiin ja hinta arvio pelkän konepellin maalaukselle audi centerissä oli 980€! Tähän verrattuna 1000€ koko autosta ei oo paljoo.. :D

                                        Comment


                                          #21
                                          No jäähän mulla maalamatta konepelti, katto ja vasen etulokari. :D melkeen kannattas maalata koko auto samalla mut säästöä se on pienikin säästö. :D

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kerralla yli vaan kaikki.. Ei jää sit jälkeenpäin harmittaan eikä jää mitään uuden ja vanhan pinnan eroja näkyviin..

                                            Comment


                                              #23
                                              Pitääpä kysellä huomenna et paljoko tulis maksaa jos vetää yli kaikki.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo ei tartte etes kysyä enää paljo olis koko ylimaalaus hinta nous 2.5 kertaseks alkuperäisestä arviosta :D Katsellaan myöhemmin kun saa mietittyä minkä värisen auton haluais.

                                                Heittäkääpä ehdotuksia värivalinnoiksi. Itsellä on mielessä joku mikä ampuu ihan yli, mut on sen takia hieno (siitä sitten myöhemmin jos löytyy). Toinen mielessä pyöriny olis olis musta johon vähän sekoitettas jotain hilettä. Jospa sitä ensi kesäksi saisi uuden maalin auton päälle :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viesti
                                                  Tuo on kyllä käynyt mielessä, siis puhdistaa mekaanisesti. Kaikkea muuta on tullu värkkäiltyä mutta moottoripuoli on vähä tuntemattomampi.

                                                  Kun joskus puhdistan tuon imusarjan samalla varmaan pitää tiiviste vaihtaa uuteen? Näin ainakin maalaisjärki sanoo jos siellä ylipäätään tiiviste on :D
                                                  Tarvitset imusarjan tiivisteen ja kaasuläpän tiivisteet on myös hyvä vaihtaa samalla kun puhdistelee sen + tarvit myös korjaussarjan suuttimille, suuttimien o-renkaita ei saa erikseen ostettua. Omalla ajettu n.110tkm kun ko. operaation tuossa tein ja möhnää oli jo kertynyt kohtuudella. Jokunen hevonen taisi olla laitumilla tuon takia, kun kulkupuoli ainakin hieman parani operaation suoritettua.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kiitos tiedosta. Millä tai miten puhdistit imusarjan. Liotitko jossain vai?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Imusarjaa puhdisteltiin ihan jarrucliinerillä, räteillä ja paineilmalla. Imuventtiilejä sitten myös samalla aineella, puutikulla, hammasharjalla, vanhalla imurilla ja paineilmalla. Sotkuista touhua.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Niin se kolmonen vaan sai leiman ja taas vuosi ajelua edessä. Muutoskatsastus meni muuten hyvin paitsi pohja kolahti ikävästi nostimeen.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mielenkiintoista näiden moottoreiden öljynsyönti. Kun on ajellut noin 5000km saa melkeen litran lisätä öljyä. No pysyypä öljyt paremmassa kunnossa :D

                                                          Kolarikorjaus lähestyy ja peräkontin sisustan purku pitäs aloittaa kun oma terveys antais myöten...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            No niin. Nyt on auto saatu takasi kolarikorjauksesta ja se mitä tässä syksyisessä ilmassa/säässä näkee niin väri on saatu melkohyvin kohdilleen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X