Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 quattro competition

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • zeneg
    vastasi
    Pitäis ensi viikolla käydä hakemassa se avain laatikkon proppuun että sais ne litkut vaihdettua..tietoa mistä löytyis niin säästyisi etsimisen vaivalta?

    Auto myös nyt myynnissä.

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Nyt viimeistään luulis tuon valohomman olevan jo selvä, hyvä listaus.

    Tänään tuli vaihdettua moottori- ja peräöljyt. Laatikkoöljyjä en saanut vaihdettua, ei ollu työpaikalla sopivaa avainta millä ois saanu sen tyhjennuspropun 12 kulmasen auki. Kummiskin kohtuu suurella korjaamolla töissä ollaan, joten täytyy jo vähän ihmetellä.. Pitää käydä ostamassa kyseinen avain jostain ja vaihtaa kun ehtii.

    Nyt täytyy loppuviikko viettää emännän kanssa, joten tältä viikolta remontit menee jäihin.

    Leave a comment:


  • Erska
    vastasi
    Mikä johto viiksessä pitää siirtää, jotta saadaan valot toimimaan oikein?

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Pannaanpa nyt sellainen valolistaus ilman hämmennystä:

    Audi 80 --91 H4, erillinen vilkku umpion vieressä
    Audi 90 ja Coupe --91 H4+H1, puskurivilkut
    Audi 80 (ei V6) 92-- H4, erillinen vilkku umpion vieressä
    Audi Coupe S2 ~91 H4+H1, puskurivilkut, pitkälle umpiolistalle, vanhan mallin liittimet
    Audi Coupe/Cabrio/80-v6/S2 ~92-94 H4+H1, lyhyet umpiolistat, uuden mallin liittimet
    ~94 eteenpäin "RS2" H1+H1 linssiumpio edellisen tilalle, käy suoraan paikalleen, viiksessä siirrettävä yksi johto että lyhyet palavat pitkien kanssa samanaikaisesti

    Jokaisella rivillä umpio on siis enemmän tai vähemmän erilainen muihin nähden. Alkupään S2-umpiota tuskin kauheasti kävelee vastaan mistään vaan käytettävä joko lyhyttä umpion alalistaa tai katkaista umpioista lyhyen listan kiinnike ja käyttää pitkää listaa.

    Uuden ja vanhan malliset liittimet ovat ulospäin samanlaiset, mutta vanhoissa on lattamalliset pinnit ja uudessa pyöreät.

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=170492257412
    Ei mielestäni kauhean paha hinta hyvistä valoista.

    H4+H1-umpioiden pitkät ovat muuten selvästi paremmat, mutta linssiumpioiden lyhyet taasen paremmat. Omakohtaista kokemusta on molemmista. Design toki linsseissä on monen mielestä hienompi.
    Releytyksen vaativat kaikki kuten muutkin aikalaiset Audit.

    Ja jenkeissä tosiaan on ollut käsittääkseni vain suunnilleen euro-80 -umpioita vastaavat käytössä kaikissa malleissa. Eurovalothan ovat siellä kuuminta hottia päivitysrintamalla.

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Ei ole sähkölasien ja peilien johtosarjoja autossa, jos ei ko. varusteita ole tehtaalla asennettu.

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viesti
    jaa, sä oot todellakin sitten kohtalotoveri :)

    minulla on taas se nappi keskikonsolissa mutta edellinen omistaja oli katkaissut johdot niin että valoilta lähti ~50cm tynkä kaapelia joka päättyi sivuleikkureiden näköiseen jälkeen, molemmista valoista.

    Eli umpiolle tulevan valojohdon vieressä pitäisi olla sellaisessa kannakkeessa kiinni toinen kaapeli, josta ei ikävä kyllä ole kuvaa taaskaan. Jos sitä toista kaapelia ei näy niin tod.näk. sulta puuttuu niinikään kaapelointi sieltä.
    Nämä taas kuuluu näihin "aiva hyvät" patentit -kategoriaan. Huomenna vois yrittää vilkaista tämänkin jos ehtii.

    Leave a comment:


  • kruiik
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
    Oiskohan huijattu katsastajaa poistamalla nappi, kun ei ole korkeudensäätö toiminu. Keskikonsolissa sen pitäis olla muiden nappien luona.
    jaa, minulle sanottiin että ei tarvitse toimia kunhan näyttävät oikealle korkeudelle.
    Herttoniemen Autokatsastus Hernesaaresta kertoi näin.

    Leave a comment:


  • kruiik
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja zeneg Näytä viesti
    Tänään kävin hakemassa öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään. 90e heilahti melko kevyesti, mutta se on halpaa ku rahalla saa! Huomenna jos sais litkut vaihdeltua niin sais siltä osin mielenrauhan.

    Mites muuten, katselin tuossa noita ajovaloja niin niissä vaikuttaisi olevan korkeudensäätömoottorit paikoillaan, mutta sisältä ei säätönappia löydy. Onkohan näissä valmiina johtosarja autossa että ei tartteis ku laittaa katkaisin paikoilleen ja mahdolliset sulakkeet ja releet? Entäpä sähkölasit ja -peilit jälkiasennuksena, onko johtosarjat valmiina?
    jaa, sä oot todellakin sitten kohtalotoveri :)

    minulla on taas se nappi keskikonsolissa mutta edellinen omistaja oli katkaissut johdot niin että valoilta lähti ~50cm tynkä kaapelia joka päättyi sivuleikkureiden näköiseen jälkeen, molemmista valoista.

    Eli umpiolle tulevan valojohdon vieressä pitäisi olla sellaisessa kannakkeessa kiinni toinen kaapeli, josta ei ikävä kyllä ole kuvaa taaskaan. Jos sitä toista kaapelia ei näy niin tod.näk. sulta puuttuu niinikään kaapelointi sieltä.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Heh. V8:n pelkät moottoriöljyt maksaa vaihdettuna pyöreästi tuon 90€.. Kaikki on niin suhteellista. =)

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
    Oiskohan huijattu katsastajaa poistamalla nappi, kun ei ole korkeudensäätö toiminu. Keskikonsolissa sen pitäis olla muiden nappien luona.
    Se on kyllä mahdollista. Pitää varmaan aukoa vähän sitä keskikonsolia ja katsoa löytyiskö liittimiä sieltä.

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Oiskohan huijattu katsastajaa poistamalla nappi, kun ei ole korkeudensäätö toiminu. Keskikonsolissa sen pitäis olla muiden nappien luona.

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Tänään kävin hakemassa öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään. 90e heilahti melko kevyesti, mutta se on halpaa ku rahalla saa! Huomenna jos sais litkut vaihdeltua niin sais siltä osin mielenrauhan.

    Mites muuten, katselin tuossa noita ajovaloja niin niissä vaikuttaisi olevan korkeudensäätömoottorit paikoillaan, mutta sisältä ei säätönappia löydy. Onkohan näissä valmiina johtosarja autossa että ei tartteis ku laittaa katkaisin paikoilleen ja mahdolliset sulakkeet ja releet? Entäpä sähkölasit ja -peilit jälkiasennuksena, onko johtosarjat valmiina?
    Viimeksi muokannut zeneg; 7.6.2010, 19:46.

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Joo saatiin tänään asenneltua tuo regulaattori, mutta ei silti tullut kuntoon. Mittari uudestaan käteen ja tutkimaan. Muutama juotos oli huono piirilevyllä, parantelin juotokset niin alkohan se mittari toimimaan! On se luksusta. Oli melko tympeästi rakennettu tuo mittaristo, meni hetken aikaa että hoksasi miten se pitää aukaista.

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Kävinpähän hakemassa kyseisen regulaattorin, hintaa oli hurjat 1e. Jospa tulis tuolla kuntoon, pitää asennella kunhan ehtii.

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    juu, pistät sen mahalleen. ja mielellään pieni holkki siihen jäähdytyslevyn väliin, ettei jää ilmaan, kun laitat sen väärinpäin.

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Piti pari kertaa lukea koko setti läpi ennenku meni kunnolla jakeluun tuo valohomma. :D aivan sekasi vielä kaikkien mallien ja mallimerkintöjen kanssa, kuten typ89 90 ja typ89 80. Mutta kyllä se tästä lähtee!

    Tänään pitää käydä kysymässä tuo regulaattoria paikallisesti elektroniikka liikkeestä. Miten se siis asennetaan "väärinpäin"? Siis käännetään selkäpuoli toiselle puolelle?

    Leave a comment:


  • vilik
    vastasi
    Ei vaan typ89 90! typ89 80:ssä on vastaavat valot :D.

    Leave a comment:


  • kruiik
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viesti
    Ne ovat varamaan olleet joitain variantteja tai "päivityksiä". Nettiauton typ89 90:t ja nettivaraosan jenkki-90. Jenkeissähän kaikki on erilaista :). Pääasiassahan nuo linkittämäsi valot ovat 80 valoja? Meneekö jo OT:ksi?
    Summa summarum: Helppo vaihtaa pelkkä lasikin. Mutta kannattaa tietysti vaihtaa molemmat umpiot kerralla ebaysta.
    Hyvä se on jos näihin selkiys tulee, itse kaivelin juuri hiljattain Compiin umpioita, kun nuo kiinnikkeet omista oli rikki, niin hyvä jos joku toinen uhri säästyy samalta vaivalta.

    Eli otetaan kohdasta 1 pois Typ89 :)

    Leave a comment:


  • vilik
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viesti
    Minä olen nähnyt 90:n keulalla myös tämmöisiä
    http://www.edmunds.com/pictures/VEHI...36-396x249.jpg

    Onkohan tuo kaksiosainen sitten vain B4:ssä "perusvalona"? Ainakin B4 4cyl ja B4 5cyl koneellisistä sitä on mm. varaosahaku.fi'n ja bildesbasenin mukaan löytynyt. Typ89:ssä olen sitä ihan 100% varmasti nähnyt useammankin kerran, mutta liekö ollut sitten jenkkiversioita tai jotain epäselviä variantteja.

    Siitä oltaneen samaa mieltä että Compin keulalle vaihtoehto 3 jos haluaa samanlaisen, tai vaihtoehto 2 jos haluaa "päivitystä".
    Ne ovat varamaan olleet joitain variantteja tai "päivityksiä". Nettiauton typ89 90:t ja nettivaraosan jenkki-90. Jenkeissähän kaikki on erilaista :). Pääasiassahan nuo linkittämäsi valot ovat 80 valoja? Meneekö jo OT:ksi?
    Summa summarum: Helppo vaihtaa pelkkä lasikin. Mutta kannattaa tietysti vaihtaa molemmat umpiot kerralla ebaysta.

    Leave a comment:


  • kruiik
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
    Hyvä kooste Terolta. Tuo projektiovalo ei ole Xenon. Ulkoinen muotohan kakksosen ja kolmosen suhteen on sama. Mielestäni se kolmonen on ollut alussa perusvalo, ja kakkonen "lisävaruste".
    Eikö kakkosvaihtoehdon sähköistys ole erilainen?

    Ebaystä kyselin kakkosparia ja piuhoitus oli erilainen kuin kolmosessa, tosin jälkiasennuksena ne oli siihenkin luovuttajaan laitettu.

    Leave a comment:


  • kruiik
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viesti
    Kyllä nyt oot Tero väärässä. Tämä on Audi 90 typ89 etuvalo. Ei tuo ensimmäisen linkin umpio. Tosin on siinäkin vilkku erillään mutta puskurissa kiinni.
    Minä olen nähnyt 90:n keulalla myös tämmöisiä
    http://www.edmunds.com/pictures/VEHI...36-396x249.jpg

    Onkohan tuo kaksiosainen sitten vain B4:ssä "perusvalona"? Ainakin B4 4cyl ja B4 5cyl koneellisistä sitä on mm. varaosahaku.fi'n ja bildesbasenin mukaan löytynyt. Typ89:ssä olen sitä ihan 100% varmasti nähnyt useammankin kerran, mutta liekö ollut sitten jenkkiversioita tai jotain epäselviä variantteja.

    Siitä oltaneen samaa mieltä että Compin keulalle vaihtoehto 3 jos haluaa samanlaisen, tai vaihtoehto 2 jos haluaa "päivitystä".

    Leave a comment:


  • voveli
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja zeneg Näytä viesti
    Mistä tämä tämmöinen jänniteregulaattori löytyy ja minkänäköinen kapine oikein on?


    Tuossa on tuo lasi rikki ajovalolta, ostan kyllä mieluiten täysin ehjän umpion niin ei tartte alkaa kikkailemaan. :)

    Mitähän vesiränniä tarkoitat..? Pitääpä aukoa konepelti jos tajuaisin mitä haet takaa.

    Tosiaan audit on aivan tuntemattomia vehkeitä mulle, tämä on ensimmäinen mihin olen ikinä koskenut niin on aika paljon vielä tutustumista.
    Regulaattori löytyy mittariston takaa ja on tämän näköinen http://www.audiclub.fi/audifinns/att...3&d=1234543387. Uusi regulaattori on tosiaan peilikuva alkuperäisestä, eli pitää asentaa "väärin" päin. Maksaa ihan muutaman euron kpl, mutta oli itselle ainakin tilaustavaraa ja joutui ottamaan vähintään 5kpl pussin.

    Leave a comment:


  • vilik
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viesti
    Lamppuja on (ainakin) kolmea erilaista, joita myydään ihan ristiin rastiin merkinnöillä - eli tarkkana saa olla,

    1) Typ89, 90 ja B4 4cyl(?) ja B4 5cyl valo - kaksiosainen joissa vilkku erillään - EI käy Compiin, kiinnike eri. Nämä on halpoja, <100e koko setti per puoli.
    2) (R)S2 "projektio"valo, liekö Xenon?, jossa sellainen "rinkula" keskellä. EI käy Compiin ainakan johdon puolesta suoraan, kiinnikkeet tietääkseni samanlaiset ja tätä voisi pitää ns. valoupgradena. Kalliita, yleensä 300e+/kpl
    3) S2/V6, yksiosainen, umpio jonka ehkä helpoiten tunnistaa siitä että a) uupuu tuo "rinkula" keskeltä ja b) on yksiosainen, ja ikävä kyllä näistä harvinaisin. Käytettyjen hinnat 100-200e/kpl jos on kunnossa, ja korkeudensäätömoottorit kiinni.

    Eli tahdot noita kolmansia, pahoittelut ettei ole kuvaa siitä.
    Ykköset näyttää about tältä, huomaa että vilkku puuttuu:
    http://cgi.ebay.de/AUDI-B4-Bj-94-SCH...3#ht_500wt_928

    ja kakkoset tältä, huomaa hinta:
    http://cgi.ebay.de/Hella-Hauptschein...#ht_1077wt_912

    Umpio menee tosiaan ihan hiluiksi, helposti, ja laseja saa halvalla. Jos umpio on muuten ehjä niin omien kokemusten perusteella suosittelen lasinvaihtoa ja unohtaisin loppu-umpion etsinnän, se saattaa kestää ja tulla turhan kalliiksi.
    Kyllä nyt oot Tero väärässä. Tämä on Audi 90 typ89 etuvalo. Ei tuo ensimmäisen linkin umpio. Tosin on siinäkin vilkku erillään mutta puskurissa kiinni.

    Leave a comment:


  • mikaj
    vastasi
    Ainakin S2 ja RS2 nuo kakkos ja kolmosvaihtoehto on ollut kummatkin vakiona, olisiko -94 vuosimallissa vaihtunut ajovalot kolmosmallista kakkosmalliin.

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Hyvä kooste Terolta. Tuo projektiovalo ei ole Xenon. Ulkoinen muotohan kakksosen ja kolmosen suhteen on sama. Mielestäni se kolmonen on ollut alussa perusvalo, ja kakkonen "lisävaruste".
    Viimeksi muokannut jta; 4.6.2010, 07:19.

    Leave a comment:


  • kruiik
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja zeneg Näytä viesti
    Motonetissä näyttäs olevat 67e kappale lasilla hintaa. Saas nyt nähdä mistä hommaa.
    Lamppuja on (ainakin) kolmea erilaista, joita myydään ihan ristiin rastiin merkinnöillä - eli tarkkana saa olla,

    1) Typ89, 90 ja B4 4cyl(?) ja B4 5cyl valo - kaksiosainen joissa vilkku erillään - EI käy Compiin, kiinnike eri. Nämä on halpoja, <100e koko setti per puoli.
    2) (R)S2 "projektio"valo, liekö Xenon?, jossa sellainen "rinkula" keskellä. EI käy Compiin ainakan johdon puolesta suoraan, kiinnikkeet tietääkseni samanlaiset ja tätä voisi pitää ns. valoupgradena. Kalliita, yleensä 300e+/kpl
    3) S2/V6, yksiosainen, umpio jonka ehkä helpoiten tunnistaa siitä että a) uupuu tuo "rinkula" keskeltä ja b) on yksiosainen, ja ikävä kyllä näistä harvinaisin. Käytettyjen hinnat 100-200e/kpl jos on kunnossa, ja korkeudensäätömoottorit kiinni.

    Eli tahdot noita kolmansia, pahoittelut ettei ole kuvaa siitä.
    Ykköset näyttää about tältä, huomaa että vilkku puuttuu:
    http://cgi.ebay.de/AUDI-B4-Bj-94-SCH...3#ht_500wt_928

    ja kakkoset tältä, huomaa hinta:
    http://cgi.ebay.de/Hella-Hauptschein...#ht_1077wt_912

    Umpio menee tosiaan ihan hiluiksi, helposti, ja laseja saa halvalla. Jos umpio on muuten ehjä niin omien kokemusten perusteella suosittelen lasinvaihtoa ja unohtaisin loppu-umpion etsinnän, se saattaa kestää ja tulla turhan kalliiksi.

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hauno Näytä viesti
    Marmoritiskiltä itse hain kun ei varaosa myyjä sellasia kuulemma saanut. Hinta tais pari vuotta sitten olla jotain 60-70€ kpl.

    Niin ja tuossa 90 audissa on erilaiset lamput.
    Motonetissä näyttäs olevat 67e kappale lasilla hintaa. Saas nyt nähdä mistä hommaa.

    Leave a comment:


  • hauno
    vastasi
    Umpiosta on lasi rikki, hyvä tietää että saa vaihdettua pelkän lasin jos jostain löydän.
    Marmoritiskiltä itse hain kun ei varaosa myyjä sellasia kuulemma saanut. Hinta tais pari vuotta sitten olla jotain 60-70€ kpl.

    Niin ja tuossa 90 audissa on erilaiset lamput.

    Leave a comment:


  • zeneg
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viesti
    Vaihteistoon laitoin ainakin itse Castrolin TAF-X:ää. Toinen merkki voisi tän foorumin keskustelujen perusteella olla Mobilin VS-200. Etuperähän on siis vaihteiston kanssa samassa. Vai mitä? Perään käy sitten se Castrolin peräöljy.

    Ja jos umpiosta on vain lasi halki, niin on kyllä helppo vaihtaa uusi lasi, jos sellaisen löydät. Itsekin irroitin, purin ja pesin nuo umpiot, kun olivat niin likaiset. Oikeastaan ne lasit ovat vain klipseillä kiinni. Tai onhan siinä jonkinlainen tiivistä mutta mulla se oli melko kova :). Heijastinpinnat olivat kyllä jokseenkin hapettuneet, mutta kyllä se vähän auttoi.

    Edit: Tulikin jo vastaus
    Niin ja autohan oli tuo 90q ja aika samalle tuo lasi näyttää tuossa typ89 90:ssä ja coupessa ja noissa B4-korisissa.
    Kiitos öljytiedosta, pitää käydä hakemassa.

    Umpiosta on lasi rikki, hyvä tietää että saa vaihdettua pelkän lasin jos jostain löydän.

    Leave a comment:


  • vilik
    vastasi
    Vaihteistoon laitoin ainakin itse Castrolin TAF-X:ää. Toinen merkki voisi tän foorumin keskustelujen perusteella olla Mobilin VS-200. Etuperähän on siis vaihteiston kanssa samassa. Vai mitä? Perään käy sitten se Castrolin peräöljy.

    Ja jos umpiosta on vain lasi halki, niin on kyllä helppo vaihtaa uusi lasi, jos sellaisen löydät. Itsekin irroitin, purin ja pesin nuo umpiot, kun olivat niin likaiset. Oikeastaan ne lasit ovat vain klipseillä kiinni. Tai onhan siinä jonkinlainen tiivistä mutta mulla se oli melko kova :). Heijastinpinnat olivat kyllä jokseenkin hapettuneet, mutta kyllä se vähän auttoi.

    Edit: Tulikin jo vastaus
    Niin ja autohan oli tuo 90q ja aika samalle tuo lasi näyttää tuossa typ89 90:ssä ja coupessa ja noissa B4-korisissa.
    Viimeksi muokannut vilik; 3.6.2010, 20:18. Perustelu: Vastaus löytyi

    Leave a comment:

Working...
X