Pitäis ensi viikolla käydä hakemassa se avain laatikkon proppuun että sais ne litkut vaihdettua..tietoa mistä löytyis niin säästyisi etsimisen vaivalta?
Auto myös nyt myynnissä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 quattro competition
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Nyt viimeistään luulis tuon valohomman olevan jo selvä, hyvä listaus.
Tänään tuli vaihdettua moottori- ja peräöljyt. Laatikkoöljyjä en saanut vaihdettua, ei ollu työpaikalla sopivaa avainta millä ois saanu sen tyhjennuspropun 12 kulmasen auki. Kummiskin kohtuu suurella korjaamolla töissä ollaan, joten täytyy jo vähän ihmetellä.. Pitää käydä ostamassa kyseinen avain jostain ja vaihtaa kun ehtii.
Nyt täytyy loppuviikko viettää emännän kanssa, joten tältä viikolta remontit menee jäihin.
Leave a comment:
-
Mikä johto viiksessä pitää siirtää, jotta saadaan valot toimimaan oikein?
Leave a comment:
-
Pannaanpa nyt sellainen valolistaus ilman hämmennystä:
Audi 80 --91 H4, erillinen vilkku umpion vieressä
Audi 90 ja Coupe --91 H4+H1, puskurivilkut
Audi 80 (ei V6) 92-- H4, erillinen vilkku umpion vieressä
Audi Coupe S2 ~91 H4+H1, puskurivilkut, pitkälle umpiolistalle, vanhan mallin liittimet
Audi Coupe/Cabrio/80-v6/S2 ~92-94 H4+H1, lyhyet umpiolistat, uuden mallin liittimet
~94 eteenpäin "RS2" H1+H1 linssiumpio edellisen tilalle, käy suoraan paikalleen, viiksessä siirrettävä yksi johto että lyhyet palavat pitkien kanssa samanaikaisesti
Jokaisella rivillä umpio on siis enemmän tai vähemmän erilainen muihin nähden. Alkupään S2-umpiota tuskin kauheasti kävelee vastaan mistään vaan käytettävä joko lyhyttä umpion alalistaa tai katkaista umpioista lyhyen listan kiinnike ja käyttää pitkää listaa.
Uuden ja vanhan malliset liittimet ovat ulospäin samanlaiset, mutta vanhoissa on lattamalliset pinnit ja uudessa pyöreät.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=170492257412
Ei mielestäni kauhean paha hinta hyvistä valoista.
H4+H1-umpioiden pitkät ovat muuten selvästi paremmat, mutta linssiumpioiden lyhyet taasen paremmat. Omakohtaista kokemusta on molemmista. Design toki linsseissä on monen mielestä hienompi.
Releytyksen vaativat kaikki kuten muutkin aikalaiset Audit.
Ja jenkeissä tosiaan on ollut käsittääkseni vain suunnilleen euro-80 -umpioita vastaavat käytössä kaikissa malleissa. Eurovalothan ovat siellä kuuminta hottia päivitysrintamalla.
Leave a comment:
-
Ei ole sähkölasien ja peilien johtosarjoja autossa, jos ei ko. varusteita ole tehtaalla asennettu.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viestijaa, sä oot todellakin sitten kohtalotoveri :)
minulla on taas se nappi keskikonsolissa mutta edellinen omistaja oli katkaissut johdot niin että valoilta lähti ~50cm tynkä kaapelia joka päättyi sivuleikkureiden näköiseen jälkeen, molemmista valoista.
Eli umpiolle tulevan valojohdon vieressä pitäisi olla sellaisessa kannakkeessa kiinni toinen kaapeli, josta ei ikävä kyllä ole kuvaa taaskaan. Jos sitä toista kaapelia ei näy niin tod.näk. sulta puuttuu niinikään kaapelointi sieltä.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiOiskohan huijattu katsastajaa poistamalla nappi, kun ei ole korkeudensäätö toiminu. Keskikonsolissa sen pitäis olla muiden nappien luona.
Herttoniemen Autokatsastus Hernesaaresta kertoi näin.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja zeneg Näytä viestiTänään kävin hakemassa öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään. 90e heilahti melko kevyesti, mutta se on halpaa ku rahalla saa! Huomenna jos sais litkut vaihdeltua niin sais siltä osin mielenrauhan.
Mites muuten, katselin tuossa noita ajovaloja niin niissä vaikuttaisi olevan korkeudensäätömoottorit paikoillaan, mutta sisältä ei säätönappia löydy. Onkohan näissä valmiina johtosarja autossa että ei tartteis ku laittaa katkaisin paikoilleen ja mahdolliset sulakkeet ja releet? Entäpä sähkölasit ja -peilit jälkiasennuksena, onko johtosarjat valmiina?
minulla on taas se nappi keskikonsolissa mutta edellinen omistaja oli katkaissut johdot niin että valoilta lähti ~50cm tynkä kaapelia joka päättyi sivuleikkureiden näköiseen jälkeen, molemmista valoista.
Eli umpiolle tulevan valojohdon vieressä pitäisi olla sellaisessa kannakkeessa kiinni toinen kaapeli, josta ei ikävä kyllä ole kuvaa taaskaan. Jos sitä toista kaapelia ei näy niin tod.näk. sulta puuttuu niinikään kaapelointi sieltä.
Leave a comment:
-
Heh. V8:n pelkät moottoriöljyt maksaa vaihdettuna pyöreästi tuon 90€.. Kaikki on niin suhteellista. =)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiOiskohan huijattu katsastajaa poistamalla nappi, kun ei ole korkeudensäätö toiminu. Keskikonsolissa sen pitäis olla muiden nappien luona.
Leave a comment:
-
Oiskohan huijattu katsastajaa poistamalla nappi, kun ei ole korkeudensäätö toiminu. Keskikonsolissa sen pitäis olla muiden nappien luona.
Leave a comment:
-
Tänään kävin hakemassa öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään. 90e heilahti melko kevyesti, mutta se on halpaa ku rahalla saa! Huomenna jos sais litkut vaihdeltua niin sais siltä osin mielenrauhan.
Mites muuten, katselin tuossa noita ajovaloja niin niissä vaikuttaisi olevan korkeudensäätömoottorit paikoillaan, mutta sisältä ei säätönappia löydy. Onkohan näissä valmiina johtosarja autossa että ei tartteis ku laittaa katkaisin paikoilleen ja mahdolliset sulakkeet ja releet? Entäpä sähkölasit ja -peilit jälkiasennuksena, onko johtosarjat valmiina?Viimeksi muokannut zeneg; 7.6.2010, 19:46.
Leave a comment:
-
Joo saatiin tänään asenneltua tuo regulaattori, mutta ei silti tullut kuntoon. Mittari uudestaan käteen ja tutkimaan. Muutama juotos oli huono piirilevyllä, parantelin juotokset niin alkohan se mittari toimimaan! On se luksusta. Oli melko tympeästi rakennettu tuo mittaristo, meni hetken aikaa että hoksasi miten se pitää aukaista.
Leave a comment:
-
Kävinpähän hakemassa kyseisen regulaattorin, hintaa oli hurjat 1e. Jospa tulis tuolla kuntoon, pitää asennella kunhan ehtii.
Leave a comment:
-
juu, pistät sen mahalleen. ja mielellään pieni holkki siihen jäähdytyslevyn väliin, ettei jää ilmaan, kun laitat sen väärinpäin.
Leave a comment:
-
Piti pari kertaa lukea koko setti läpi ennenku meni kunnolla jakeluun tuo valohomma. :D aivan sekasi vielä kaikkien mallien ja mallimerkintöjen kanssa, kuten typ89 90 ja typ89 80. Mutta kyllä se tästä lähtee!
Tänään pitää käydä kysymässä tuo regulaattoria paikallisesti elektroniikka liikkeestä. Miten se siis asennetaan "väärinpäin"? Siis käännetään selkäpuoli toiselle puolelle?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viestiNe ovat varamaan olleet joitain variantteja tai "päivityksiä". Nettiauton typ89 90:t ja nettivaraosan jenkki-90. Jenkeissähän kaikki on erilaista :). Pääasiassahan nuo linkittämäsi valot ovat 80 valoja? Meneekö jo OT:ksi?
Summa summarum: Helppo vaihtaa pelkkä lasikin. Mutta kannattaa tietysti vaihtaa molemmat umpiot kerralla ebaysta.
Eli otetaan kohdasta 1 pois Typ89 :)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viestiMinä olen nähnyt 90:n keulalla myös tämmöisiä
http://www.edmunds.com/pictures/VEHI...36-396x249.jpg
Onkohan tuo kaksiosainen sitten vain B4:ssä "perusvalona"? Ainakin B4 4cyl ja B4 5cyl koneellisistä sitä on mm. varaosahaku.fi'n ja bildesbasenin mukaan löytynyt. Typ89:ssä olen sitä ihan 100% varmasti nähnyt useammankin kerran, mutta liekö ollut sitten jenkkiversioita tai jotain epäselviä variantteja.
Siitä oltaneen samaa mieltä että Compin keulalle vaihtoehto 3 jos haluaa samanlaisen, tai vaihtoehto 2 jos haluaa "päivitystä".
Summa summarum: Helppo vaihtaa pelkkä lasikin. Mutta kannattaa tietysti vaihtaa molemmat umpiot kerralla ebaysta.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viestiHyvä kooste Terolta. Tuo projektiovalo ei ole Xenon. Ulkoinen muotohan kakksosen ja kolmosen suhteen on sama. Mielestäni se kolmonen on ollut alussa perusvalo, ja kakkonen "lisävaruste".
Ebaystä kyselin kakkosparia ja piuhoitus oli erilainen kuin kolmosessa, tosin jälkiasennuksena ne oli siihenkin luovuttajaan laitettu.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viestiKyllä nyt oot Tero väärässä. Tämä on Audi 90 typ89 etuvalo. Ei tuo ensimmäisen linkin umpio. Tosin on siinäkin vilkku erillään mutta puskurissa kiinni.
http://www.edmunds.com/pictures/VEHI...36-396x249.jpg
Onkohan tuo kaksiosainen sitten vain B4:ssä "perusvalona"? Ainakin B4 4cyl ja B4 5cyl koneellisistä sitä on mm. varaosahaku.fi'n ja bildesbasenin mukaan löytynyt. Typ89:ssä olen sitä ihan 100% varmasti nähnyt useammankin kerran, mutta liekö ollut sitten jenkkiversioita tai jotain epäselviä variantteja.
Siitä oltaneen samaa mieltä että Compin keulalle vaihtoehto 3 jos haluaa samanlaisen, tai vaihtoehto 2 jos haluaa "päivitystä".
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja zeneg Näytä viestiMistä tämä tämmöinen jänniteregulaattori löytyy ja minkänäköinen kapine oikein on?
Tuossa on tuo lasi rikki ajovalolta, ostan kyllä mieluiten täysin ehjän umpion niin ei tartte alkaa kikkailemaan. :)
Mitähän vesiränniä tarkoitat..? Pitääpä aukoa konepelti jos tajuaisin mitä haet takaa.
Tosiaan audit on aivan tuntemattomia vehkeitä mulle, tämä on ensimmäinen mihin olen ikinä koskenut niin on aika paljon vielä tutustumista.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viestiLamppuja on (ainakin) kolmea erilaista, joita myydään ihan ristiin rastiin merkinnöillä - eli tarkkana saa olla,
1) Typ89, 90 ja B4 4cyl(?) ja B4 5cyl valo - kaksiosainen joissa vilkku erillään - EI käy Compiin, kiinnike eri. Nämä on halpoja, <100e koko setti per puoli.
2) (R)S2 "projektio"valo, liekö Xenon?, jossa sellainen "rinkula" keskellä. EI käy Compiin ainakan johdon puolesta suoraan, kiinnikkeet tietääkseni samanlaiset ja tätä voisi pitää ns. valoupgradena. Kalliita, yleensä 300e+/kpl
3) S2/V6, yksiosainen, umpio jonka ehkä helpoiten tunnistaa siitä että a) uupuu tuo "rinkula" keskeltä ja b) on yksiosainen, ja ikävä kyllä näistä harvinaisin. Käytettyjen hinnat 100-200e/kpl jos on kunnossa, ja korkeudensäätömoottorit kiinni.
Eli tahdot noita kolmansia, pahoittelut ettei ole kuvaa siitä.
Ykköset näyttää about tältä, huomaa että vilkku puuttuu:
http://cgi.ebay.de/AUDI-B4-Bj-94-SCH...3#ht_500wt_928
ja kakkoset tältä, huomaa hinta:
http://cgi.ebay.de/Hella-Hauptschein...#ht_1077wt_912
Umpio menee tosiaan ihan hiluiksi, helposti, ja laseja saa halvalla. Jos umpio on muuten ehjä niin omien kokemusten perusteella suosittelen lasinvaihtoa ja unohtaisin loppu-umpion etsinnän, se saattaa kestää ja tulla turhan kalliiksi.
Leave a comment:
-
Ainakin S2 ja RS2 nuo kakkos ja kolmosvaihtoehto on ollut kummatkin vakiona, olisiko -94 vuosimallissa vaihtunut ajovalot kolmosmallista kakkosmalliin.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja zeneg Näytä viestiMotonetissä näyttäs olevat 67e kappale lasilla hintaa. Saas nyt nähdä mistä hommaa.
1) Typ89, 90 ja B4 4cyl(?) ja B4 5cyl valo - kaksiosainen joissa vilkku erillään - EI käy Compiin, kiinnike eri. Nämä on halpoja, <100e koko setti per puoli.
2) (R)S2 "projektio"valo, liekö Xenon?, jossa sellainen "rinkula" keskellä. EI käy Compiin ainakan johdon puolesta suoraan, kiinnikkeet tietääkseni samanlaiset ja tätä voisi pitää ns. valoupgradena. Kalliita, yleensä 300e+/kpl
3) S2/V6, yksiosainen, umpio jonka ehkä helpoiten tunnistaa siitä että a) uupuu tuo "rinkula" keskeltä ja b) on yksiosainen, ja ikävä kyllä näistä harvinaisin. Käytettyjen hinnat 100-200e/kpl jos on kunnossa, ja korkeudensäätömoottorit kiinni.
Eli tahdot noita kolmansia, pahoittelut ettei ole kuvaa siitä.
Ykköset näyttää about tältä, huomaa että vilkku puuttuu:
http://cgi.ebay.de/AUDI-B4-Bj-94-SCH...3#ht_500wt_928
ja kakkoset tältä, huomaa hinta:
http://cgi.ebay.de/Hella-Hauptschein...#ht_1077wt_912
Umpio menee tosiaan ihan hiluiksi, helposti, ja laseja saa halvalla. Jos umpio on muuten ehjä niin omien kokemusten perusteella suosittelen lasinvaihtoa ja unohtaisin loppu-umpion etsinnän, se saattaa kestää ja tulla turhan kalliiksi.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja hauno Näytä viestiMarmoritiskiltä itse hain kun ei varaosa myyjä sellasia kuulemma saanut. Hinta tais pari vuotta sitten olla jotain 60-70€ kpl.
Niin ja tuossa 90 audissa on erilaiset lamput.
Leave a comment:
-
Umpiosta on lasi rikki, hyvä tietää että saa vaihdettua pelkän lasin jos jostain löydän.
Niin ja tuossa 90 audissa on erilaiset lamput.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viestiVaihteistoon laitoin ainakin itse Castrolin TAF-X:ää. Toinen merkki voisi tän foorumin keskustelujen perusteella olla Mobilin VS-200. Etuperähän on siis vaihteiston kanssa samassa. Vai mitä? Perään käy sitten se Castrolin peräöljy.
Ja jos umpiosta on vain lasi halki, niin on kyllä helppo vaihtaa uusi lasi, jos sellaisen löydät. Itsekin irroitin, purin ja pesin nuo umpiot, kun olivat niin likaiset. Oikeastaan ne lasit ovat vain klipseillä kiinni. Tai onhan siinä jonkinlainen tiivistä mutta mulla se oli melko kova :). Heijastinpinnat olivat kyllä jokseenkin hapettuneet, mutta kyllä se vähän auttoi.
Edit: Tulikin jo vastaus
Niin ja autohan oli tuo 90q ja aika samalle tuo lasi näyttää tuossa typ89 90:ssä ja coupessa ja noissa B4-korisissa.
Umpiosta on lasi rikki, hyvä tietää että saa vaihdettua pelkän lasin jos jostain löydän.
Leave a comment:
-
Vaihteistoon laitoin ainakin itse Castrolin TAF-X:ää. Toinen merkki voisi tän foorumin keskustelujen perusteella olla Mobilin VS-200. Etuperähän on siis vaihteiston kanssa samassa. Vai mitä? Perään käy sitten se Castrolin peräöljy.
Ja jos umpiosta on vain lasi halki, niin on kyllä helppo vaihtaa uusi lasi, jos sellaisen löydät. Itsekin irroitin, purin ja pesin nuo umpiot, kun olivat niin likaiset. Oikeastaan ne lasit ovat vain klipseillä kiinni. Tai onhan siinä jonkinlainen tiivistä mutta mulla se oli melko kova :). Heijastinpinnat olivat kyllä jokseenkin hapettuneet, mutta kyllä se vähän auttoi.
Edit: Tulikin jo vastaus
Niin ja autohan oli tuo 90q ja aika samalle tuo lasi näyttää tuossa typ89 90:ssä ja coupessa ja noissa B4-korisissa.
Leave a comment:
Leave a comment: