Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Winterbeater eli talviharrasteauto Typ 44 Audi 100 Avant 2.3 quattro '90

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Winterbeater eli talviharrasteauto Typ 44 Audi 100 Avant 2.3 quattro '90

    Tästä piti kirjoittaa oikein huolellinen projektisuunnitelma kuvineen kaikkineen, mutten malta.

    Kaverini totesi moottoripyörän hieman epäkäytännölliseksi kapistukseksi nauttia kesästä kahden tenavan kanssa, joten pyörä päätettin vaihtaa avoautoon. Kiikariinsa osui asiallisen näköinen 8G-Cabriolet. Lyhyestä virsi kaunis, moottoripyörä vaihtui Cabrioon sekä tämän varaosisksi hankittuun lötköön. Cabriossa keulalla nököttää NG, kun isokorisen kone on monelta osin samanlainen NF. Autosta ei ennen kaupantekoa oltu nähty kuin joku valokuva toisesta kyljestä, mutta silti quattro-Avant herätti mielenkiintoa paitsi kaverissa, myös minussa. Jännitettiin porukassa, kuinkahan huono tuo mahtaa olla, kun kerran pelkän koneen takia on hommattu varaosiksi. Tiedossa oli, että laite on seissyt katsastuksessa käsijarrun toimimattomuuden takia tulleen hylsyn vuoksi vuodesta 2018. Ei sikäli suunnaton vikalista. Auto oli peräisin kuolinpesältä ja ajettu ensin Kotkasta Kouvolaan, josta takaisin Kotkaan. Kontissa Lehtoauton tarra, eli paikallishistoria on vahva. Lehtoauto toimi Kotkassa Audin ja Volkswagenin jälleenmyyjänä ja merkkihuoltona ennen myyntiä Länsiautolle.

    Auto saapui pihaan vähän Cabrion jälkeen. Sitä kierrettiin epäluuloisena ja todettiin lopulta, ettei tämä nyt niin pahalta näytä. Mietittiin, mitä tälle oikein tekisi. Harrastajatoveria kyseinen klassikko ei sikäli kiinnostanut, eli myyntiin se menisi, mutta missä iskussa? Sellaisenaan, vai pitäisikö se koittaa leimata? Ensin tietysti tarvittiin perusteellinen puunaus ja sisäsiivous. Pesu paljasti hyvinkin kohtuullisen korin, jossa ei päälle päin näkynyt kuin kiveniskemistä lähteneitä pieniä kukkia kylkilistojen alapuolella, sekä lokarin kaarissa ja takakontin luukussa joitan laikkuja. Sisältä näytti kokolailla vastaavalta. Kuskin penkissä on pari reikää, muuten kokonaisuus on siisti, joskin pientä patinaa on kehittynyt sinne tänne. Kone käynnistyy mainiosti ja käykin siististi. Sytkäosat oli jo kaikki uusittu edellisen omistajan etsiessä vikaa Cabriosta. Tästä innostuneena syntyi päätös koittaa käydä näyttämässä autoa konttorilla ennen myyntiin laittoa. Eihän takajarruissa kovin monessa paikkaa voi vikaa olla..

    Pesun jälkeen patterin kytkeminen aiheutti ensimmäisen katastrofin alun, kun lasinpyyhkijän viiksipaketti päästi savut sisältään. Eipä hätää, ei mitään sikäli uutta ja onhan noita kertynyt nurkkiin. Kaivelin omat varastot, mutta yhtään pakettia ilman ajotietokoneen ja kruisen nappeja ei löytynyt. Eipä mitä, puretaan ja putsataan. Jos se on toiminut aiemmin, ei kyseessä voi olla kovasti rapea laitos.Ehkä.. Eihän se lopulta ollut ja putsauksen perään kasattu paketti pitää toimintasavun sisällä kaiken edelleen toimiessa. Seuraavaksi jännitetään seuraavaa pesua, vieläkö se savu pysyy oikealla puolella, vai onko vika oikeasti jossain pyyhkijän moottorin suunnalla. Patterin irrottelun yhteydessä huomattiin, että se on vähemmän yllättäen väärää kokoa. Näissähän takapenkin alle sijoitettu akku on hyvin spesifiä mallia. Standardimittainen kyllä mahtuu penkin alle, mutta kun sen päälle istuu, takapenkin tukiraudat oikosulkevat akun. Ei tarvinne kertoa, mitä siitä seuraa.

    Seuraavaksi toiveikkaana jarrujen kimppuun. Ensin luonnollisesti herkistelyä ja läpimätien jarrukilpien poisto takaa. Eihän se herkistely enää mitään auttanut, joten purettava olisi, kun ei minunkaan varastoista löytynyt kuin jäähdytetyille levyille tarkoitettuja kilkkeitä. Tai Cabrioon, jossa on eri mallinen satula. Alustan osat alkavat olla jo paikoin aika happaman näköisiä, mikä paljastui, kun saatiin laitteet nosturille. Samoin toisen etulokarin helma on hapantunut lähes kadoksiin massan alta. Tässä kohtaa omistajalta alkoi loppua kärsivällisyys ja syntyi päätös auton myynnistä sellaisenaan. Itselläni on ollut ja on edelleen useampi sedan-koppainen typ 44, mutta yhtään avantia ei ole vielä käsiin eksynyt. Lisäksi emäntä on puhunut pariin kertaan kuljetuskapasiteetin tarpeesta, varsinkin, jos olen ottanut puheeksi käyttöauton vaihdon A5 coupéhen. Koska olet lukenut jo tähän asti, arvannet miten kävi..

    Eikä mitä, satulat pilkkeiksi. Käsijärrun käyttövivun kaulathan näistä ruostuvat, kun akselitiiviste kovettuu ja näin se oli asian laita näidenkin kanssa. Männät olivat siistit ja tiivisteet muuten mainiossa iskussa. Tuoreet vaseliinit männän akselin päässä ja käsijarrun käyttöakselin kupissa kertoivat, että joku on näitä elvyttänyt ennenkin. Nyt tuli siis tehtyä vielä vähän perusteellisempi huolto. Käyttöakselit sipaistiin tasaiseksi ja kasattiin uusin tiivistein. Taas toimii. Etujarrujen avauksen yhteydessä löytyi täysin jumiutuneet sisemmät palat ja hieman jo syöpyneet jarrulevyt. Näiden siistintä ja putsailu, rapistuneiden jarrukilpien poisto ja kasaan. Samalla painettiin uutta nestettä jarrujärjestelmään. Vakaajan puslista piti vuolaista hieman reunusta jo pois, etteivät ota vetarin nivelen suojakumiin kiinni.

    Jarrut tuntuvat hyvin aikalaisiltaan, poljin painuu jonkun matkaa, ennen kuin mitään tapahtuu, mutta määrätietoisella polkaisulla kyllä tapahtuu. Alusta tuntuu huojakalta muurahaisentappomadalluksella ja 40-sarjalaisella renkaalla varustetun 8V-A3;n jälkeen, mutta niiauksen jälkeen laite nojaa alustaansa ihan kelvollisest. Joustot ovat pitkiä, mutta iskarit tuntuvat olevan tehtäviensä tasalla. Kun kaikki lamputkin pelaavat, eikä laite edes merkkaile reviiriään, voi sitä hyvin käydä näyttämässä konttorilla. Vaikkei omaan käteen missään tunnukaan väljää, otin ajan kuitenkin tallia lähimmälle konttorille, jos joutuukin ajamaan takaisin. Itse katsastus meni kivasti päästöjen mittaukseen asti. Vähän vaeltelua niissä on, eikä mittari meinannut oikein rauhoittua. Lämpöjen nousussa meni aikansa, joten kokeillaas nyt vielä, josko se asettuisi. Neulan tavoitellessa 4000 rpm ja mittarin edelleen seilatessa, kuului poks ja puuff komean höyrypilven säestämänä. Tässä kohtaa muutaman lötkön kokemuksella osasi jo arvata, mistä petti ja konepellin avaus vahvisti epäilyn. Syylaristä ylävesiletku irti ja vedet luonnollisesti pitkin nosturia. Ylävesiletkun liitoshan näistä tuppaa hapristumaan ja halkeamaan. Tästä puuttui pala ja epäilenpä, että on puuttunut jo hetken.

    Katsastuskorttiin siis hylsy päästöistä ja korjauskehotus etusiivestä. Siipi on jo vanhastaan tallissa, joten ei sikäli hätiä, vain uutta väriä siihen. Kuoleentuneet konepeiton kaasujouset löytyy omista varaosaraadoista. Lisäksi tilaukseen uusi syyläri, huikeat 40€ + roiskeet, sekä jakohihnasetti, termari ja suodattimia. Patteri menee tietysti vaihtoon jossain välissä. Nyt tilapäissuojana on pahvi, mutta ei tuota noin voi jättää. Alla on 14" viittävaille uudet kesärenkaat peltivanteilla, olikohan 175/70. Nyt faktantarkistuksessa silmään hyppäsi merkintä, jonka mukaan autossa on 205/60/15 rengastus. Pitää siis tarkistaa renkaiden kantavuudet ainakin. Vaihtoehtoisena kokona käy 185/70R14, joten ihan hirvittävän väärin nuokaan eivät toki ole, vähän alamittaiset ehkä. Talvirenkaita ei ole, joten sellaiset pitää etsiä. Muuta korjattavaa on keskuslukko, joka kuulemma pelasi vielä pihaan ajaessa.

    Tätä ei ole tarkoitus ruveta museoimaan, ainakaan vielä. Aloitetaan kunnostuksella ja pienellä sipistelyllä. Mitään peruuttamatonta ei tehdä, mutta kevyttä, ajanhenkistä tuunausta varmaan tulee. Varastossa on esim. C4 sport-alusta, joka melko varmasti tähän tunkataan. Vanteiden kanssa on myös helppo pelata, joten jotain 14-16", ajan henkeen sopivaa täytyy kaivaa jostain. Näitä 4x108 jakoisia ei ole itsellä varastossa yhtään ylimääräisiä. Puutuva soitin löytyy suoraan hyllystä, joskaan en taida malttaa laittaa orkkista, vaan joku aftermarket-soitin menee paikoilleen. Rokkikoneita muuten tarvii katsella erikseen tärkeämpien jälkeen, josko jotain löytyisi varastojen kätköistä.

    Lisää kuvia, kunhan osat saapuvat ja maltan sen verran pysähtyä kuvaamaan.. Nuo nyt julki laitetut ovat niitä satunnaisia, mitä nyt puhelimesta sattui löytymään.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut arto s; 29.6.2020, 13:32.

    #2
    Oi että. Nyt on kyllä hieno peli, tykkään!

    Minulla olisi jouten elämää nähneet, mutta suht ryhdissään olevat 15" gullideckelit. Päällä arvottomat vanhat nastarenkaat.

    Comment


      #3
      Gullideckelit vai Aerot? Vai miten nämä vannemallit nyt menikään..

      Kävi myös mielessä painaa navat 5-pulttisiksi, niin olisi vannevaihtoehtoja vähän paremmin jo omassakin varastossa. Se on sellainen ehkä sitten joskus -tyyppinen homma. Katsotaan alustarempan yhteydessä, sitten joskus.

      Comment


        #4
        Arto, seuraa pieni yllätys:

        Omistat myös uudenkarheat tavirenkaat samanlaisilla 14" peltivanteilla mitä kesäpyörissä on. Tais olla niin kova pitkäkattolötkökiima isännällä päällä siinä kauppojen teko hetkellä, että meni informaatio näiltä osin ojaan. Muistuta että nostellaan tänään tallisession jälkeen paksiin...

        Comment


          #5
          Tämä korimalli on aina kuulunut lemppareihin. Seurantaan menee tämä ketju. Mukava lukea myös hyvin kerrottua tarinaa. Laita lisää kuvia ja kerrontaa kun hanke edistyy.

          Comment


            #6
            Eilen painittiin jakopää uusiksi ja vaihdettiin se syylari. Kohtuu kivutta se meni, joskin tuli purettua vähän ylimääräistäkin, mistä syystä saatiin generoitua tarpeetonta ruuvailua. Pariin otteeseen katseen käännyttä auton keulasta takaisin pöydän osakasaan tehtiin edellinen toimenpide toistamiseen, kun sen ylimääräisen purkamisen myötä projektiin ilmestyi lisää unohdettavia kohteita.

            Itse jakoremmi oli jo vähän elämää nähnyt. Hampaat paistoivat selkäpuolelta ja sisäpinnalla oli jo havaittavissa alkavaa halkeilua. Nuuka mies olisi ajanut vielä tovin. Termari onnistuttiin tilaamaan väärä kaikesta tarkkaavaisuudesta ja tarkistuksen tarkistuksesta huolimatta. Onneksi jonossa on toinen vitoskone, joten oikeakin oli sattumalta laatikossa.

            Jakohihnan merkkien haussa meni hetki, mutta viimein löytyi nokankin lovi. Siellähän se oli rattaan sisäpinnan puolella. Ilmeisesti myös osui kasauksen jälkeen kohdalleen, kun käynnistyy yhtä iloisesti kuin ennenkin. Kunkkupultin momentteja mietittiin ja todettiin, että 200 Nm ja luokkaa 90 astetta varmaan riittää. Metrisen jatkon kanssa seuraava liikkuva asia olisi ollut vääntimen nivel, eikä se olisi enää kestänyt kustannuspaikalla. Luotetaan lukitteeseen.

            Niin ne kuvat. Eilen oli aika touhun täyteinen päivä, joten arvaatte, muistinko ottaa. Unohdettiin pakata takakonttiin myös ne talvirenkaat..

            Comment


              #7
              Jokainen lötköprojekti on ketjun arvoinen! Harvinaiseksi alkavat käymään.

              200Nm+90astetta on varmaan riittävän lähellä sitä 450Nm, joka on aivan helvetin tiukkaan.

              Tämähän on kuitenkin kohta täysin osissa ja kunnostus lähtenyt lapasesta, joten sitä odotellessa... ;)

              Comment


                #8
                Onko typ44 sivistyksessäni aukko, olen ollut kuvitelmassa että Quattro ja 5 zyl tarkoittaa 5*112 napoja?

                Comment


                  #9
                  Niinhän sitä luulisi.. Vaan noi vanhojen isokoristen Audien napaisuus on yks sekamelska varsinkin vuonna -88 tulleen faceliftauksen jälkeen. Lähtökohtaisesti silloin perusmallin 100 (fwd tai quattro) oli 4pulttinen ja 200 edelleen 5 pulttinen. Ja sitten on jotain poikkeuksia.. Esim 100 sport mallit jne. Ja turbolliset satkut.

                  Comment


                    #10
                    Töistä tänään hirveällä tohinalla viemään autoa konttorille uusintanäyttöön. Vastaus kassalla, ei taida ehtiä tänään, kun on noita varauksia.. Minä kun luulin, että uusinta menee aina ohi.

                    Nin tai näin, asiasta sisuuntuneena läheisen pajan pihaan siinä toivossa, että ehdin vielä saada päästölapun, jonka kanssa voisi käydä vain tulostuttamassa hyväksytyn kortin. Toivossa on hyvä elää, mutta ei se vieläkään osunut. Haminan Autoavun heput kyllä jaksoivat yrittää ja tarjota vinkkejä, vaikka kello paukutteli sulkemisajasta vähän ylikin.

                    tyhjäkäynti / kierroksilla
                    co% 0,2/0,75
                    co2 13,7 / 14,3
                    HC 187 / 77 (kierroksillakin oikeasti yli 100)
                    O2 0,94 / 0,27
                    Lambda / 0.971

                    Nämä siis aiemmasta katsastuskortista, mutta tänään mitattu saman suuntaisia. Paksulla siis käy ja kierroksilla ei tahdo palaa kunnolla. Kierroksilla kuuluu välillä selkeästi pientä, epässäänöllistä tupsahtelua, jonka miellän misfireksi. Sytkäosia autoon on uusittu. Ilmeisesti ainakin johdot ja jakajan kansi. Täytyy raottaa vielä ja katsoa uudemman kerran. Samoin tulpat pitää varmaan käyttää auki.

                    Jotenkin hymyilytti ajaa mittarille tankkaamaan. Oli jotenkin sellaista harrastamisen meininkiä ilmassa. Melkein nauratti ääneen, kun pumpulla tajusi, ettei tuon tuoreen pikkudieselin kanssa totuttu 60€ katevaraus riitä mihinkään, vaan se pitää tuplata. Tankki täyteen 98'a, noin 65 litraa ja vähän päälle 90€, kiitos. Tulee olemaan ihan vähän eri polttoainekulut, kuin 100 hp tehokkaammalla diesillä. Lisää hymyilytti tieto siitä, ettei asialla ole minkään sortin merkitystä.

                    Niin ne kuvat. Ehkä jo ens kerralla..

                    Comment


                      #11
                      Eikös se niin oo että ku paksulla käy ni tartteis lisää ilmaa? Eli ahdin. Sillähä sitä ilmaa saa lisää ni ei tarvi väkisen moottorin imeä. :D

                      Comment


                        #12
                        Niin, mulla kyllä olisi nurkissa joutilas 5-zyl dieselin hyrrä ja liittyvät kanavistot. Saattavat käydä pääosin jopa paikoilleen.

                        Vaan jos ei nyt kuitenkaan. Ainakaan ihan vielä.

                        Comment


                          #13
                          Vaparin läppärunko/imusarja toimii sitten hieman huonosti ahdettuna, kun 2-läppä aukee, niin auto nuupahtaa pariksi sekunniksi, ennekuin lähtee "täysiä" Tätä joskus ihmeteltiin edesmenneen TT:n toimesta botniaringillä, kun oli yhden satkun juuri turbottanut asiakkaalle, ja se kulki hieman hassusti

                          Comment


                          • #14
                            Onko tuo edes oikeasti vähäpäästöinen? Olisi mielenkiintoista nähdä katsastushistoriasta edellisten katsastusten arvot. Vähän tuntuu erikoiselta vähäpäästöinen suomi-auto vuodelta 1990. Hilkulla toki ollaan, mutta monesti 90:set on viimeisiä ei vähäpäästöisiä, jos eivät ole tuontiautoja.

                            Foorumilla oli jossain ohjeet seossäädön tarkistamiseen KE-Jetistä. Se on sitten eri asia kannattaako alkuperäisellä anturilla enää koittaa säätää, kun ei tiedä onko säätö pielessä, vai anturi väsähtänyt.

                            Tuossa voi olla konehuoneessa tulpattu putki imusarjan vieressä, josta voi mitata päästöt ennen katalysaattoria. Mittaisin sieltä arvot ja vertaisin putken päästä tuleviin.

                            Comment


                              #15
                              Otteessa on kyllä happitunnistin ja kolmitoimikatalysaattori, eli on vähäpäästöinen. Tai ainakin käsitellään sellaisena. Konehuoneessa on yhde päästöjen mittausta varten.

                              Laite sammuu heti, kun öljykorkin nyppää irti ja korkista joutuu ottamaan tosissaan kiinni, että se ylipäänsä nousee. Tikun nosto aiheuttaa heijauksen käyntiin. Huohotus siis lienee kunnossa, eli tiivis.Jos sytkästä ei löydy vikaa, pitää varmaan vaihtaa varuiksi lambda-anturi. KE-Jettiin en ole heti kajoamassa. Termarikotelon vieressä olevan lämpöanturin liittimen irrotus ei vaikuta käyntiin mitenkään. Pitikö sen?

                              Comment


                                #16
                                Kurkkaas ihan varoiksi sinne vessanpöntön alle. Voi meinaan olla ilmanpusari myös tukkeessa.. Uusi suodatinhan taitaa olla lähempänä kuin lähin puhelin.

                                Comment


                                • #17
                                  Termarikotelossa on kaksi liitintä/anturia. Se alempi, oliko yhdellä johdolla oleva, taisi olla moottoriohjaukselle. Siitähän voi mitata vastuksen.

                                  Vaikka minulla on aika monta Typ 44:sta ollut huollettavana, niin ei ole tullut koskaan kokeiltua miten lämpöanturin irroitus vaikuttaa moottorin toimintaan. Yleensä nuo on niin huolettomia laitteita, niin riittää, kun perushuollot on tehty ja säädöt kohdillaan. Pääsääntöisesti noiden tekniikkaviat on korjaustöiden seurausta. Mutta jos oletetaan, että se on suht koskematon tekniikka, niin tarkistaisin ennakon, tarkistaisin onko määränjakajan seossäädön tulppa vielä paikoillaan (jos ei, niin miettisin sitä lambda-korjauksen mittausta), vaihtaisin lambda-anturin ja tutkisin katalysaattorin tehon. C4:stä paikallistin viallisen katalysaattorin infrapunalämpömittarilla. Ehjällä pakoputken lämpötila nousi muistaakseni noin 50 astetta ja rikkinäisellä laski. Lämpötilaa mittaamalla näkisi kotitallissa jo sen, että tapahtuuko katissa mitään.
                                  Noissa arvoissa lambda-arvo on alueella, niin katalysaattorin pitäisi pystyä toimimaan suht tehokkaasti, jota se ei välttämättä näytä tekevän, kun jäännöshappea jää noinkin paljon. Meillä NF hönkii jotain tuollaisia arvoja ilman katalysaattoria.

                                  Toki sitä sytytyskatkon ääntä ei kannata jättää huomiotta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja //MTT Näytä viesti
                                    Kurkkaas ihan varoiksi sinne vessanpöntön alle. Voi meinaan olla ilmanpusari myös tukkeessa.. Uusi suodatinhan taitaa olla lähempänä kuin lähin puhelin.
                                    Siellä se suodatin on vielä takajalkatilassa oottelemassa seuraavaa vapaata rakoa.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                    Mutta jos oletetaan, että se on suht koskematon tekniikka, niin tarkistaisin ennakon, ..
                                    Toki sitä sytytyskatkon ääntä ei kannata jättää huomiotta.
                                    Oliko näissä jo sähköinen ennakon säätö? Jos oli, se pitää varmaan saada pois pelistä mittauksen ja asetuksen ajaksi. ABK:ssa se tehtiin nyppäämällä muistaakseni lämpötila-anturin johto irti, jolloin ECU heittäytyy perusennakolle.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Typ 44 NF:ssä laitetaan sulake pumpun releelle. C4:ssä AAR:n kanssa oli ongelmia saada moottoriohjaus säätötilaan. Muistaakseni sain C4:n lopulta säätötilaan kytkemällä koodilukijan piuhojen päähän ja lukemalla vikamuistin. Jostain syystä C4 ei mennyt säätötilaan edes diagnostiikkapiuhojen kautta hyppyjohdolla. Foorumilla oli ohje siihen miten piuhat kytkettiin. Tuo Typ 44 on sen verran edistyneempi, että siinä luultavasti on se sulakkeen paikka releen selässä ja homma on helppo.
                                      C4:ssä oli siis kanssa KE-Jetronic.

                                      KE:ssä ei ole alipainekelloa jakajalla. Siitähän sen erottaa hyvin miten säätää ennakkoa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Yks mikä aiheuttaa jänniä käyntihäiriöitä ja päästöongelmia on Hal-anturi jakajassa, yleensä oireilee vasta pakkasilla, niin että tyhjäkäynti katoaa lämpöisellä moottorilla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt on tutkittu ja johtolankoja seuraten on löydetty ensimmäinen epäilty.

                                          Vahvin epäily oireiden perusteella kohdistui siis sytytykseen. Koska kuulopuheiden perusteella "kaikki on vaihdettu", otin ensin ajoituslampun käteen, josko sillä näkyisi jotain. Lamppu voi olla sellainen, joka ei osaa 5-zyl. koneita, tai sitten se todennäköisempi vaihtoehto, eli käyttäjä ei osaa käyttää. Mitään en osannut siitä siis sanoa, joten siirryin perinteiseen vianhakumoodiin, eli purkamaan.

                                          Pitkälle ei tarvinnut purkaa. Virranjakajan kannen alta löytyi hieman selkäänsä saaneen näköinen osa (kuva liitteenä). Pöyrijällä oli nenä poskella. Jakajan kannessa nastoissa näkyy jäljet, mutta kaikki on kuitenkin muuten ehjän oloista. Eikun kaupan kautta hakemaan lisää todisteita, jotta päästään aukottomasti todistamaan pyörijän syyllisyys. Pyörijä ei näytä tulen uudelta, joten liekö sitten tarvikekansi naksun ahdas. Seikka on otettava huomioon uutta pyörijää laittaessa, ettei ole seuraavalla taas sama homma.

                                          Nyt muistin ottaa muutaman kuvankin. Pannuhuoneessa asiat ovat keskimäärin ok. Lienee syytä seurailla hetki, pysyykö myös siistinä. Kupeet ovat molemmat saman oloisia. Kiveniskemistä lähteneitä maalivikoja listojen alapuolella, joita voi ruveta puksailemaan kiinni ennen syksyä. Pitänee harkita myös listojen alapuolisten osien maalaustakin. Etulokarit vaihtuvat, kun ehjät tallista löytyvät ja ne tarvitsevat oikean värin niskaansa joka tapauksessa. Opettelisiko jopa ihan itse..

                                          Sisällä ei näy mitään akuuttia. Kuskin penkin reijät harmittavat, joten penkkiä tai verhoilua menee etsintään. Soittimen saatan vaihtaa joskus joutessani. Auton harvoihin mukavuusvarusteisiin kuuluva keskuslukko pitää entrata.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            #22
                                            Ajoituslamppua ei kiinnosta sylinteriluku. Se vain vilauttaa valoa silloin kun kipinä ko. pyttyyn syntyy.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Minulta löytyy ehjät avantin takaikkunoiden alalistat jos tarvetta on.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei. Ei auta. Uudella pyörijällä lambda 1.09 luokkaa ja HC 500 luokassa tyhjäkäynnillä. Tarvii näköjään vähän enemmän kuin 10 min slotin tutkintaa varten. Se on kai tarkistettava vielä sytytyspuolelta perusasiat kaikki, eli jakajan asento, tulpat ja mitattava tulpanjohdot. Lambda-anturi menee myös tilaukseen. Ilmavuotoja ei löydetty vieläkään. Yhtään jos on huono tuuri, pääsee uusimaan suuttimia. HC:n ja lambdan suhde on kyllä aika huikea, selittäisikö vuotava suutin tuollaisen paremmin kuin sytkäosat..

                                                Comment

                                                Working...
                                                X