Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 2.3 NG-> 2.2 AAN

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 B4 2.3 NG-> 2.2 AAN

    Vuoden päivät haaveillu ja suunnitellu,että josko sitä joskus omistais viispyttysen audin.. S2:sia tuli kateltua monet kerrat mutta hinnat oli jo niin karanneet taivaisiin, joten ne sai jäädä.. S4 C4 ei taas korinsa puolesta oikein napannu.. Kunnes sitten sattui foorumilla jossain vaiheessa Thuppun projekti vilahtamaan, niin siinä sitä oltiin ja eikun apinahommiin! :D No tuommosen rakentaminen ei sitten ihan kävelyjuttu ollutkaan.. Koneita ei juurikaan ollut mistä ottaa, neliveto kasikymppisistä puhumattakaan...

    Noh joulukuussa 2019 sitten lopulta löytyi elintenluovuttaja Audi Urs4 2.2 aan automaatti ja tammikuun alussa se saatiin kotipihaan. Ja purkuhommat sai alkaa! Moottoriin oli jo tehty puola konversio ja Porkkiksen softa purkissa. Tällä hetkellä autosta on purettuna jo aika liki kaikki. Johtosarjan synnytys oli autosta melkonen savotta...
    Click image for larger version  Name:	IMG_20200102_183708.jpg Views:	17 Size:	107,8 Kt ID:	1885317 Click image for larger version  Name:	IMG_20200102_183801.jpg Views:	12 Size:	98,1 Kt ID:	1885318 Click image for larger version  Name:	IMG_20191228_201235.jpg Views:	13 Size:	125,6 Kt ID:	1885319
    Viimeksi muokannut bonus; 17.11.2020, 16:55.

    #2
    Kasikympin hankinta meinasi mennä jo epätoivon puolelle, kun ei mistään oikein tuntunut löytyvän.. Ehtona kun oli vielä, että oltava sedan. Melkein jo epätoivon tuskissa meinasin sortua farmariin mutta onneksi yksi lauantai jokunen viikko sitten tuli viestiä, että olisi punanen 80 sedani tarjolla oulussa. Puhelinsoitto myyjälle ja siltä seisomalta auton hakuun!
    Click image for larger version  Name:	IMG_20200418_191839.jpg Views:	0 Size:	444,4 Kt ID:	1885323 Click image for larger version  Name:	IMG-20200418-WA0015.jpg Views:	0 Size:	90,3 Kt ID:	1885385
    Click image for larger version  Name:	IMG_20200429_141552.jpg Views:	0 Size:	128,4 Kt ID:	1885324 Click image for larger version  Name:	IMG-20200418-WA0012.jpg Views:	0 Size:	116,2 Kt ID:	1885386 Click image for larger version  Name:	IMG-20200418-WA0003.jpg Views:	0 Size:	140,9 Kt ID:	1885387

    Varsin soiva peli jo vakiokunnossa ja ekaa kertaa pääsin kuuntelemaan ratin ja penkin välistä vitospyttystä.:) Varusteina voidaan sanoa toimiva kakstoiminen kattoluukku, sähkölasit edessä ja irrotettava vetokoukku. :D Penkkeinä toimii quattro tekstein olevat paahtoleivät.

    Vähän ruostetta irto-osissa,kuten takaluukussa, etulokareissa ja vähän ovissa. Mutta ne on sivuseikka ja hoituu myöhemmin. Pari viikkoa sillä tuli fiilisteltyä semmosenaan. Pyörän laakerinkin joutui vaihtamaan. Tuli joskus ostettua tuommonen 20t prässi, niin pääsi sitäkin testaamaan ekaa kertaa laakerin vaihdossa. Sen ainakin tiiän jatkossa, että kunnolliset prässäyspalikat hommattava... Vinkkejä mistä sais hyvät ja halvat palikat. :D

    Tätä on tarkoitus jalostaa, kunhan vaan saa muutoskatsastettua. Mm;

    - S2 etupuskuri(kuitunen), takapuskuri vielä avoinna
    - Rs2 helmat(kuitunen)
    - Madallusta
    - Kunnon penkit
    - Ja sitä woimaa :)

    Moottorin nyppäsin pois ja aika simppeli homma oli sekin tässä.
    Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_140316.jpg Views:	0 Size:	227,3 Kt ID:	1885325

    Melkolailla heti samantien lennosta moottorin vaihto nostimeen ja AANia tilalle koeistutukseen. Alla yleiskuva sen hetkisestä kaatopaikasta ja AAN paikallaan. :D
    Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_191438.jpg Views:	0 Size:	170,1 Kt ID:	1885326
    Viimeksi muokannut bonus; 7.5.2020, 17:11.

    Comment


      #3
      Moottorinkorvakoita joutui sen verran vaan soveltamaan, että NG moottorista piti kuskin puolen korvakko laittaa aan korvakon tilalle. Pelkääjän puolen korvakko kävi AANista ja moottori istui justiinsa.
      Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_190001.jpg Views:	0 Size:	149,3 Kt ID:	1885328 Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_185922.jpg Views:	0 Size:	143,7 Kt ID:	1885336
      Foorumia lueskellessa tuli joskus vastaan, että automaatin kampurassa on ylimääränen rautalöntti. Se joutui väistymään, koska manuaali.
      Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_165938.jpg Views:	0 Size:	83,6 Kt ID:	1885329 Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_165925.jpg Views:	0 Size:	129,5 Kt ID:	1885331

      Jossain kohin aikas ahdasta on. Nippanappa että tarviiko tuota akkutelinettä tuosta alkaa hävittämään. Turbon seudulla pakoputkineen kans vähän ahdasta on mutta eiköhän nuo tuonne asetu. Syyläri, flekti ja cuuleripolitiikkaa pitää vielä suunnitella ennen katsastushommia.
      Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_185928.jpg Views:	0 Size:	126,4 Kt ID:	1885332 Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_185934.jpg Views:	0 Size:	71,7 Kt ID:	1885333 Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_185941.jpg Views:	0 Size:	100,8 Kt ID:	1885334 Click image for larger version  Name:	IMG_20200504_185957.jpg Views:	0 Size:	158,6 Kt ID:	1885335
      Attached Files
      Viimeksi muokannut bonus; 6.5.2020, 11:43.

      Comment


        #4
        Seuraavana tehtävänä ois ottaa moottori koesovituksesta pois ja laitella vähän sähköjä. Autoon tulee siis AANin johtosarja+motronic. Tulevaisuudessa sitten helppo laittaa vaikka megasquirt tai maxxecu johtosarja adapterilla. Tuo autosähköala kun nyt ei se vahvin ala ole, niin siinä tullaan raaviskelee päänahkaa....

        Tuo connector station 2 osasto on juurikin se, jonka joutuu naittamaan autoon. Vinkkejä saa antaa. Jonkin verran oon selityksiä nuille lukenut, mihinkä vois mennä. Ja kun urssissa oli ilmastointi ja kasikympissä ei ole eikä tuu, niin sen suhteen sähköjä jää myös pois.
        Click image for larger version  Name:	UrS4LHDPassengerSideWithECUCS2andARP3.jpg Views:	0 Size:	226,3 Kt ID:	1885339

        Ja sitten kysymystä: Urssissa oli tandem versio ohjaustehostimen pumpusta, jossa siis 3 letku/putki paikkaa. Pumpulta menee yks letku lokarin luona sijaitsevaan pyöreeseen pömpeliin ja pömpelistä taas lähtee jarruputkella jarrutehostimeen. Mikähän tuon pömpelin tehtävä on ja voinko poistaa tuon ylimääräsen "systeemin" käytöstä, ja esim tulpata pumpusta sen yhden lähdön ja käyttää pumppua normaalina kakslähtöisenä, eli ohjausvaihteelta pumpulle letku ja pumpulta säiliölle letku? Voisin toki käyttää NGn pumppua mutta sen kiinnikereijät ei satu millään..
        Viimeksi muokannut bonus; 11.5.2020, 21:50.

        Comment


          #5
          Se pyöreä pömpeli on UrS4'sen jarrujen paineakku, joka mahdollistaa tehostetun jarrujen käytön muutamaksi kertaa vaikka moottori sammuisi. Mikäli käytät normi alipainetehostettua jarrujärjestelmää, niin et tarvi sitä. Urssissa ohjaustehostimen pumppu tuottaa sekä jarruille, että ohjaukselle paineen. Siitä en tiedä miten Urssin pumppu pelaa jos toisen puolen poistaa käytöstä. Varmaan toinen mäntä pitää poistaa pumpusta ainakin.

          Comment


            #6
            Nojoo tarkemmin ajatellen, niin eipä sitä yhtä lähtöä voi tulpata.. Varmaan helpoin ku hommaa semmosen pumpun, jossa 2 lähtöä ja kiinnikkeet samat.

            Comment


              #7
              Miten olisi sähköhydraulinen tehostin? Senhän voisi sijoittaa konehuoneessa vähän vapaammin.

              Comment


                #8
                Juu ei sitä jarrutehostuspuolta kannata yrittää tulpata, siellä on aika reilut paineet kyseessä... eikö NG:n tehostinpumppu istu AAN haarukkaan?

                Sähköpumpun kanssa voi tulla haasteita laturin riittävyyden kanssa, toki voihan siihen tehdä sähköisen kytkimen väliin, jolloin hytikkapumppu sammutetaan kun ajetaan rataa jne.

                Comment


                  #9
                  Taijan unohtaa ainakin tuon sähkösen tehostimen. Pitääpä vielä ihan mallata sitä ng runkoa siinä. Näytti kyllä ettei se siihen mene.

                  E: Joo kyllä se siltä näyttikin ettei siihen mene ja aika kaukana bolt-on. Toki reilusti soveltamalla, kun myöskin siinä ng pumpun rungossa hihnapyörälle eri "et". Kattella ebaysta tai jostain normi kahden lähdön pumppu.
                  Viimeksi muokannut bonus; 6.5.2020, 21:34.

                  Comment


                  • #10
                    Ota ne jarrutehostimen männät/mäntä vaan pois siitä hytikkapumpusta, muistaakseni helposti poistettavissa isojen ristipäisten tulppien takaa.

                    Comment


                      #11
                      Männät ja jouset pois vaan x-tulppien alta.

                      Comment


                        #12
                        Pitääpä ottaa männät ja jouset pois.

                        Sähköjä sain parsittua sen verran, että ng johtosarja on saatu ulostettua. Helpommalla pääsi kun purki kojelaudat ym..
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20200507_122616.jpg
Views:	5123
Size:	209,0 Kt
ID:	1885458 Click image for larger version

Name:	IMG_20200507_114144.jpg
Views:	5149
Size:	225,5 Kt
ID:	1885459

                        Ja pitkällisen guuglettelun johdosta löytyi sivu, missä naitetaan aan johtosarja 80 B4 sulake/reletauluun+mittaristolle. Hommahan meni nyt helpoksi. :D
                        https://www.motorgeek.com/viewtopic.php?t=216401

                        Mikähän on tuon valkosen muovilirpakkeen tehtävä? Oli siis irtonainen ja tipahti tuosta. Pitäskö se olla liimattuna tuohon läppään vai?
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20200507_114149.jpg
Views:	5286
Size:	149,0 Kt
ID:	1885460

                        Comment


                        • #13
                          Näissä 80 audeissa on noissa läpissä sellainen vaahtomuovi pinnassa joka lahoaa irti niistä ajan saatossa ja tuossa autossasi sitä on ilmeisesti yritetty korvata tuolla kanisterin palalla.
                          Faktatietoa ei ole antaa, mutta A4B5 läpät on muovia kummitiivisteillä ja ne saattaisi mennä tuonne paketin sisään heittämällä ja saisi lämmönjaon toimimaan kunnolla taas pitkäksi aikaa. Itse jemmasin omaan cabrioon tuollaiset läpät, mutta ikään en ehtinyt asentamaan kun auto jo lähti uudelle omistajalle (läpät voisi joutaa eteenpäin edullisesti). Cabriossa korvasin vaahtomuovit jesarilla.
                          Samalla kun kojelauta on irti, vaihtaisin sinne myös kennon... Esimerkiksi Behr numerolla 8FH 351 311-421

                          Comment


                            #14
                            Kenno oli ihan vähä aika sitten vaihdettu, niin jospa se menis.

                            Comment


                              #15
                              Tällä hetkellä tulee väliaikasesti vakio kytkinsetti vauhtipyörineen. Olikos tuolla vauhtipyörän kiinnitysasennolla nyt merkitystä, suhteessa kampuraan? Nuita ajotustappeja lähinnä ajattelen.

                              E: Sehän oliki yks reikä vähän eri kohassa, eihän tuosta äkkiseltään hokannu..
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20200511_124439.jpg
Views:	4824
Size:	153,5 Kt
ID:	1885811
                              Viimeksi muokannut bonus; 11.5.2020, 12:45.

                              Comment


                                #16
                                Jarrutehostimelle pitäs taikoa nyt alipaine. Voiko haarottaa tuosta ISV:n letkusta vai häiriintyykö se systeemi täysin? Vai kairata imusarjaan uus nippa?
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  Laitoin nyt sitten haaralla, saa nähä tuleeko häiriöitä.

                                  Moottorikin alkas olla kohta savun ottoja vaille. Keulimistukea joutuu vielä modaamaan ylöspäin, ku eipä hokassu päivällä puskuria kokeilla paikolleen.. Puskurin alareunasta vähän ottaa kiinni. Keulimisraudassa on hyödynnetty urssin putkea kehän kans ja b5 audin ahtoputken päätylätkiä.

                                  Syyläriä on puotettu vakiopaikasta 5cm alaspäin, niin sopii tuo ylävesiletku tuossa olemaan. Juuri ja juuri letkun pinta säiliön nestepinnan alapuolella, vai oliko tälläkään asialla nyt merkitystä? Tulevaisuudessa tulee keulajäähdytin, näillä mennään nyt muutoskatsastuksen ajan. Akkukotelo saa kans väistyä jossain vaiheessa, että saa tuon liitinsekametelin järjestykseen tulipeltiin.. :D Kuulerille touhuta kiinnikkeet ja putket muokata ja asentaa sille.
                                  Click image for larger version  Name:	IMG_20200525_221227.jpg Views:	0 Size:	198,5 Kt ID:	1887319 Click image for larger version  Name:	IMG_20200525_221136.jpg Views:	0 Size:	287,8 Kt ID:	1887320
                                  Viimeksi muokannut bonus; 25.5.2020, 22:40.

                                  Comment


                                    #18
                                    Parin kuukauden koronalomautuksen jälkeen joutui taas töihin, niin haittaa harrastusta.. Savuthan tästä tuli jo otettua ja muutamia pieniä jutskia vaivana. Mittaristolle asti ei tuu tietoa veden lämmöistä, arvelisin että multivika-anturi rikki. Siihen tulokseen tulin kun yleismittarilla värkkäilin. Ylävesiletkun joutui myös sitten vielä siirtämään alemmas.. Yksi mittariston pinni on unohtunut maadottaa, niin siitä johtunee ilmeisesti kun kiekkamittari näyttää enemmän, mitä vcds? Sähköflektiä huutaa kans, kun lämmöt karkailee. Cuulerin yläkiinnitys "nätisti" hoidettu tallista löytyvillä rojuilla eli kierretangolla.. :D Noo kaikki on väliaikaista..

                                    Autossa(manuaali) on siis automaatista lähtösin oleva motronic boksi. Kerkesin jo täältä lueskella, ettei mitää isompaa seksuaalista merkitystä. Joku rullaus tyhjäkäynti, mitä meinaa käytännössä?

                                    Bensapumppuhan se pitää kans tästä vaihtaa ja närästi jo valmiiksi se kehtohelevetti... Mutta ku tehä näppäsi työkalun, ni ollu ku ottaa pois. :D Tulevaa pumppua ajattelin 044 tai sitten se vastaava vähä isompi AEM, kumman laitan?https://www.finjector.com/fin/suurit...e-p-722620-326
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut bonus; 6.6.2020, 21:50.

                                    Comment


                                      #19
                                      Testiajoja tässä nyt ajellu, niin jostain syystä tulee täyskaasu kiihdytyksissä katkos eli veto katkeaa kokonaan. Onko se nyt fuel cut vai mikä? Yliahdoista varmaan tulis vikakoodi? Ahtopainemittaria ei vielä oo paikallaan.. Pumppuna on 044,eli siinä ei oo vikaa vaan jossain ympäristössä. Saman teki edellisellä eli pumppuvika ei oo. Tyhjäkäynti välillä vaeltaa ja rikkaalla rytkyttää. Lambda 0,750 alimmillaan. Kahdella lambdalla kokeillu ja molemmilla antanut koodia; 00537 lambda regulation - control limit not reached. Toki moottori on seisonut ennen minun käyttöä reilu 2 vuotta, että varmaan vaikka mitä voi olla, bensanpaineensäädin yms..
                                      Viimeksi muokannut bonus; 21.6.2020, 20:31.

                                      Comment


                                        #20
                                        Bensapumppuasennuksesta jäi edellisessä postissa kuvat laittamatta, niin pari malliksi. Tässä kasikympissä oli 60 millin kehdolla pumppu vakiona, niin helpottui modaus huomattavasti. 044 pumpusta hioin ns kauluksen melko tasaiseksi ja kohtuu voimalla pumppu painaen takasin. Pysyy kiinni ilman klemmareita ym.

                                        Lisämittareita tuli kans asenneltua. Suuttimista purin ritilät pois ja normi 52mm kuppiterällä takapuolelta pylväskoneella poraten. Terästä tosin vetäsin rälläkällä teräosan melkein nolliin, muuten ei ois tullut mitään.. Omasta mielestä siisti lopputulos.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #21
                                          Tämä kierrosten humpaus paikallaan polkiessa ja ristaukseen tullessa ja kytkimen pohjaan laitto, on edelleen riesana.. Tällä hetkellä paikallaan toinen ISV venttiili. Kumpaakaan ei kyllä oo puhdistettu mutta voisko molemmat olla niin likaisia.. Painetestiä myös tehty ja ei kyllä mitään löydy.. Pakoputki vähän turisee mutta en usko että sen takia. Vastaavia ongelmia ollut näissä kellään?

                                          Muutenhan tämä on ollut vaan pilistelyä ja pikku vikojen ulosajoa. Kerran tuli nesteet pihalle, kun oli yks klemmari unohtunu löysälle.. :D Bypass venttiilin vaihdoin, kun kuoli sekin. Mittaristolle pitäisi varmaan jotain juotoshommia alkaa suunnittelee, koska bensa -ja lämpömittari elää miten sattuu. Jänniteregulaattorin jo vaihdoin, ei suurempaa vaikutusta.
                                           
                                          Viimeksi muokannut bonus; 29.7.2020, 16:13.

                                          Comment


                                            #22
                                            Cabriossa mittareiden kuolemiseen auttoi kun lisäsin jousialuslevyt mittareiden ruuveihin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Sen verran nytkähtänyt eteenpäin, että tulevana perjantaina 28.8 täytyy käydä tehonmittauksessa hakemassa sopiva lappunen katsastusmiehelle. Tuumasi inssi, että se uus laki ei oo vieläkään voimassa, ainakaan täällä. :D Vanhalla säännöllä mennään, eli mallisarjan tehokkain + 20%. Alusta ja jarrut passaamaan tehokkainta.

                                              Jarrujen kans kävi aika tuuri, kun ruottin purkaamolta löytyi tuplamäntäset 2.8/s2 jarrusatulat 25 euron kappalehintaan. Sanoisin että löytö. Satulan kannakkeiden kans taas ei oikein onni käy.. Onkos kukaan modannut näitä perus yksmäntäsen kannakkeita tuolle isommalle satulalle?

                                              Comment


                                                #24
                                                Kannakkeet on kiven alla, eikä niitä saa mistään. Vielä muutama vuosi sitten löytyi TRW:nä, muttei enää. Täällä foorumilla ollut joskus myynnissä G60.t jarrut ja yleensä ne menee aika nopeasti jos kannakkeet tulee mukaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuli vilastua vikakoodeja, niin sinnehän oli ilmaantunu aikaiseman lambda koodin lisäksi, 00561 - Mixture adaptation, adaptation limit(mul) not reached, control limit not reached. Kyllä se vaan nyt viittaisi johonkin vuotoon.. Pitänee kääriä hihat ja pää eellä mennä tutkimaan.. 00281 Vehicle speed sensor g68 no signal koodi oli myös tullut. Mihinkä tämä käytännössä vaikuttaa? Nopeustieto toimii kyllä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Hivenen ollut hiljaiseloa muiden autojen rassausten ja uusien tallin ovien teon takia mutta kasikymppiä saatu eteenpäin! Jarrusatulan kannakkeet lopulta löytyi, kun joutui ostaa koko toisen setin suomesta. Nyt on sitten kahdet satulat ja yhet kannakkeet.. Väliaikainen lopputulos on kirjava. :D
                                                    Click image for larger version  Name:	image_71788.jpg Views:	7 Size:	104,1 Kt ID:	1902271
                                                    Abs valo ongelmaa selvitellyt ja vikana taitanee olla vetonivelestä puuttuva anturirengas... :D Kuka perkele keksi alkaa myymään niveliä ilman anturirenkaita ja eikä hoksinu yhtään uutta asentaessa.... Uudet etuanturitkin oon kerinnyt jo tilaamaan ja anturinkin joutui paskomaan irroittaessa, turhaan...
                                                    Click image for larger version  Name:	image_71790.jpg Views:	6 Size:	75,2 Kt ID:	1902270 Click image for larger version  Name:	image_71789.jpg Views:	7 Size:	99,3 Kt ID:	1902272

                                                    Tänään huomiota sai takajarrut, jotka oli kyllä aikas jumissa ympäriinsä. Satulat räjäytin, vaihdoin kaikki tiivisteet ja tuli kuin uudet, ulkokuorta lukuunottamatta. Vaijerit kuulostas vielä hirttävän, uusia nekin.
                                                    Click image for larger version  Name:	image_71792.jpg Views:	5 Size:	75,6 Kt ID:	1902268 Click image for larger version  Name:	image_71791.jpg Views:	5 Size:	74,3 Kt ID:	1902269

                                                    Eteen vaihdoin uudet iskarit ja 2.8 jouset. Muutoskatsastus lähenee ja quattroa satanut n.30cm. :)
                                                    Viimeksi muokannut bonus; 24.10.2020, 15:30.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vaijerit myös vaihdettu ja olihan siinäki savotaa, kun kardaani ja putki edessä ja paikat ruosteessa ymymymymym... :D mutta nyt on jarrut käsijarruineen kuin uudet.!

                                                      Abs valo saatu sammumaan ja vika oli vetonivelessä... :-) Jarruja tuossa ilmaillut jonkun tovin ja ei tahdo saada enää samanlaiseksi kuin ennen osien vaihtoa vaikka ilmaa ei kyllä enää varmasti ole. Johtuneeko nyt kuitenkin jarrupääsylinteristä, kun edelleen on paikallaan vakio 22mm sylinteri ja isommat jarrut?
                                                      Viimeksi muokannut bonus; 8.11.2020, 21:01.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Meneekö poljin pohjempaan vai ? Löysitkö jostain käsijarruvaijerit tarvikkeena ?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          B4:seen löytyy etuvetoisen tarvikevaijeria montaa eri merkkiä, samat vaijerit käy quattroon. Sillä varauksella, että satulat ovat kaikissa moottorivaihtoehdoissa saman malliset, mielestäni ovat. Etuvedon vaijerit ovat hieman pidemmät kuin nelikon, mutta istuvat paikalleen ja toimivat kun vaihtaa molemmat puolet kerralla. Etuvetoversiossa taisi olla tukivarren läpivientikumi jolle piti näyttää puukkoa ja kuoren kulumissuojaksi tarkoitettua vahviketta piti siirtää eri paikkaan, ei muuta.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Onko varmaa tietoa? Ainakin saman ikäpolven 100:ssa (C4) etuvetojen ja nelikkojen takasatulat on "peilikuvat" jos yrität laittaa etuvedon satulaa nelikkoon, niin en tarkasti muista, että oliko se ilmausruuvi vai jarruletku mikä pitäisi mennä vetarista läpi... tuli joskus väärä satula, kun tarvikeluettelossa emämunaus, oli nelikoiden ja etuvetojen varaosanumerot mennyt mukkelismakkelis. Se selvis, kun ihmettelin, että etuvedossa ja urssissa muka sama varaosanumero, mutta "norminelikossa" eri.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X