Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 kolarin tutkintaa konehuoneessa ja hytissä

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Eikös nykyään bageistä ole poistunut se viimeinen käyttöpäivä?
    Mutta eihän noista bageistä tiedä missä kunnossa ne on. Onko se 20v bagi kolaroimattomassa autossa parempi, kuin 20v vanha räjähtäneen tilalle vaihdettu bagi. Siinä mielessä ei eroa. Silti en kolarikorjattaessa itse haluaisi, että sinne "vanhaa paskaa" laitetaan.

    Btw olisin itse tyytyväinen jos menisi lunariin, koska tollasen korjaaminen vaikuttaa myös jälleenmyyntiarvoon.

    C4:ssa ei bagit paukkuneet, kun valotolppaan päästelin muutama vuosi sitten jotain vajaa 50km/h. Tiedä missä menee raja koska ne laukee.

    Comment


      #32
      Ehkä bag oli viallinen, kun ei lauennut? 50km/h nopeudella tapahtunut törmäys on jo sellainen tälli, että luulisi bagin siitä poksahtavan.

      Comment


        #33
        Toivottavasti ei ainakaan mennyt purkuosana eteenpäin se bägi, joka firman Transitissa jäi laukeamatta. Heppu ajoi maantien laitaan pysähtyneen (/köidyn?) auton takakulmaan niin, että Transussa oli hantin puolella kojelauta penkissä kiinni - onneksi ei ollut ketään kyydissä, eikä kuskillekaan pahempaa sattunut. Tämä nyt tosin sattui parikymmentä vuotta sitten mk2:lle.

        Comment


        • #34
          Hyvää keskusteluu tuli ilmaan, laakkonen korjais auton vajalla 14 000e plus päälle joitain euroja pikkuosista. Sisältää kaiken, epäili et vakuutusyhtiö lunastaa, pitäisin auton mielellään itselläni. Hintaa autol 10 000e näillä varusteilla ja kunnolla ja kilsoilla. Nyt odotelles vakuutusyhtiön soittoo. Eli runko on jääny ehjäks! Jos vakuutusyhtiö lunastaa niin tästä jollekkin oiva projekti. Laakkosen hinnoissa osat alkuperäsiä ja pellit tulee uusiks, helma ainut johon tehdään peltitöitä ja maalausta!

          Comment


            #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
            Ehkä bag oli viallinen, kun ei lauennut? 50km/h nopeudella tapahtunut törmäys on jo sellainen tälli, että luulisi bagin siitä poksahtavan.
            Ei välttämättä jos keskelle keulaa tömähtää. Bägien törmäysanturit on kait jossain runkoaisojen päissä ja jos ne ei ole läjässä niin virtapiiri ei ole ehjä.

            Comment


              #36
              Ei ne ole mitään lyttyyn meneviä antureita. Ne on ihan kiihtyvyystunnistukseen perustuvia antureita. En tiedä missä ne tuossa mallissa on, B5:ssä ne on penkkien alla ja vissiin keskikonsolin sisällä. Ei ne tuossakaan tunnista mitään etuaisan lytistymistä.

              Tuolla on hyvää tietoa asiasta:
              http://www.theforensicexaminer.com/2...Deployment.pdf

              Comment


              • #37
                Tosiaan selvis tänää että vakuutustarkastaja soitti ja kertoi hinnan, autosta saa sen mitä se on maksanut kauppakirjassa. Pitänee toimittaa kauppakirjat kun ne käteeni saan, jäimpä vain miettimään että onko tälläisessä autossa järkeä lähteä itsekorjaamaan autoa, minkälaisia summia silloin voisi saada?
                Auto on tuttu ja luotettava enkä haluaisi siitä luopua eikä laakkosen tarjous houkutellut vakuutusyhtiötä, Jos unohdetaan puskuri ja "turhat muoviosat" ja malaukset ja peltityöt, mitä autoon olisi vaihdettava lähinnä antureiden puolesta? onko bägien kiihtyvyysanturit vaihdettava jos bägit laukeaa? ja monta niitä on ?
                Keulasta nyt ainakin jäähyttimet yms vaihtoon. Mut yritän selvitellä hintaa paljonko maksais auton kunnostus näin kotitoimin, Katselin hintoja hiukan etukäteen bägien osalta ja meinas kieli mennä kurkkuun kun näin uusien ja vanhojen osien hinnan, sillä mietinkin sitä laakkosen hintaa että kohtuu kallis autoon nähden mutta kohtuu halpa osiin ja työhön nähden.

                Comment


                  #38
                  Ei ne kiihtyvyysanturit mene rikki kolarissa. En tiedä monta niitä on siinä autossa. Mutta ei sinne luultavasti muuta tarvi vaihtaa kuin airbagit.

                  Comment


                  • #39
                    Ja mahdollisesti "nollata" bägiohjain jos sinne on jäänyt tieto kolaroinnista.

                    Comment


                    • #40
                      Käytettyä ehjää tyhmää airbagia ei uskalleta autoon laittaa, mutta niitä ohjaava ohjainyksikkö nollataan kolarin jälkeen. Sen toiminnastahan ei ole mitään takuita riittävän mällin jälkeen jonka takia se crash data sinne kirjoitetaan.

                      Comment


                        #41
                        Jos autosta saa sen hinnam mitä on maksanut vakuutusyhtiöltä niin mitä vielä miettiä. Kolaroitu on aina tulevaisuudessa kolaroitu, kun sitä kauppaa eteenpäin.
                        Ja mun kolhussa tolppa tuli keskelle nokkaa. Runkoaisat väänty, mutta ne sai moukarilla hienosäädettyä. puskuri, jäähdyttäjät yms piti laittaa. Eikä tollasessa vakuutusyhtiötä viitti ottaa mukaan, kun auto makso max tonnin

                        Comment


                        • #42
                          Noniin, purku on aika hyvällä vaiheessa käynnissä mutta nyt tarvitaankin viisaampaa apua.
                          mikä on se alumiinen putki joka menee jäähdyttimien edessä, molemmat päät menee letkuun jotka on lemmarilla kiinni, alumiinia vain jäähdyttäjän kohdalla.
                          Onko moottorin etupään kannatin / kumityyny irrotettava? auto on niin maassa vielä ettei nää tarkemmin suojamuovin alta, se kun on siinä alumiinisen putken kohdalla ottanut hiukan osumaa ja taittunut. Jos se tulee jäämään vinoon, onko tällä teoriassa kuinka suuri merkitys moottorintasapainotukseen ja käyntiin? osa tulee kiinni säleikköön joka on vaihdettavissa.

                          Myös kierremäinen putki jäähdyttäjän edessä kiinnostaa joka tekee u käännösmutkan jäähyttäjän edessä, mikä tämä osa on ?
                          Ja akulla olevan hätäpaukun oikea nimi kiinnostaa, sitä kun kukaan ei tunnu tietävän muulla nimellä kun paukku

                          Uutta osaa tulee
                          -mainittu alumiinen putki
                          -pätkä letkua
                          -mainittu kierreputki
                          -Valon nostin
                          -Koko keulansäleikkö ja tukikehys
                          -Tuulettimet
                          -kuskin ja apukuskin airbägit
                          -Kojelauta
                          -Ikkuna
                          Jäähdyttäjät, ilmastointi ja pääjäähdytin
                          -pikkasen moukaria ja hitsikonetta nii johan alkaa auto olla iskussaan, suurimmat hankinnat tulee tuulilasista, airbagit on kohtuu hintaisia, paukulle pitäisi hinta vielä saada.

                          Myös mystinen virran syönti kiinnostaa kun auto jäi parkkiin niin virrat on kuluneet loppuun, tekeekö joku anturi hajotessaa näin että jää päälle? kuitenkaan keulasta ei ollut mitään johtoja yms. hajonnut, ainoa sähköinen osa on hajonnut jonka huomasin niin se akulla oleva paukku. Auto teki sitä että otti avaimen sisään eikä meinannut irrottaa sitä virtalukostaan ja muutama valo jäi palamaan avaimen sisään laiton jälkeen, näytöt ei syttynyt mdf näyttö taikka keskikonsolin mmi näyttö

                          Comment


                            #43
                            https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6+avant/a6/2008-448/

                            Tuolta kun tutkit räjäytys-/osakuvia ajatuksen kanssa niin löytyy kysymiäsi putkia ym.

                            Comment


                            • #44
                              Oukkei, osa löyty osaa en löytänyt sivulta, nyt lähti kuitenkin kiinasta tilaus akun sulakkeelle, saapa nähdä tuleeko autosta käyvä kyseisellä osalla :D 10euroo makso joten ei mee vararikkoon jos ei toimi.

                              Onko kellään haisua tosta moottorintuennasta? tuleeko isoksi ongelmaksi vaiko tilanteen näkee vasta moottorin käydessä?


                              Heitämpä vielä ilmoille kysymyksen, miten voi samalla osanumerolla olla kahta erilaista osaa?

                              https://pood.vok.ee/?lang=fi&call=te...ch%3ARE1247495


                              Tämä näyttää oikealta mutta samalla numerolla löytyy täysin erilainen, http://www.dezmembrariautobest.ro/el...007_i8g4nj.htm


                              Muokataampa hiukan:

                              Osaa lähti tilauksee ku halvalla sai, jäähdyttäjät eteen, ilmastointi + moottorin, koko lukkopelti palkkeineen päivineen ja konepellin lukkoineen 240euroa toimituskuluineen, suomessa olis ollu 800euroa ilman toimitusta.
                              Enään airbagit ja odotella postin kulkua niin auto olis ajokunnossa.

                              Vielä palaan virran syöntiin, mikä voisi kolarin jälkeen jäädä syömään virtaa niin että akku on tyhjä? voiko jatkuva varashälyttimen anturin vika ja siitä päällä olo vetää akun tyhjäksi 3 päivässä? myös pientä surinaa tai nakutusta kuuluu peräkontin sulakeboksilta oikealtapuolen peräkontissa. Onko tämä ääni normaalia ? Ja jos anturi on viallinen, missä se sijaitsee autossa etuosassa? törmäysanturit löysin ja onneksi ne on säilynyt ehjänä !


                              Tässä on sedanin kuva, mutta oiskohan sama avantissa? EDIT: puusilmä ei huomannut että lukee myös avant..
                              https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6.../9/951-951040/

                              Konepellin lukituskohta otti vähän osumaa että taitaapi siihen mennä toi hälyttimen ongelma josta seurauksena hälytin alkoi piiputtelemaan yksikseen.
                              Viimeksi muokannut Pelimies; 22.6.2019, 22:26.

                              Comment


                              • #45
                                Nonii elikkä ongelmaksi muodoistui kuinka repiä airbag irti apukuskin kohdalta kojelaudasta, vaatii selkeesti kojelaudan irrotuksen ja vähän muuta.
                                Osaako joku kertoa ?
                                Audi a6 2008 2.0 TFSI

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti

                                  Ei kaikki bägit laukea automaattisesti. Ne laukeaa sen mukaan mitä kiihtyvyysanturit kertoo. Esim kylkikolarissa ei (välttämättä) laukea ratin airbag.



                                  Niissä on räjähdyspanos joka kiristää vyön. Ja airbägin ohjausyksikkö haistelee niiden vastuksia jonka perusteella se tietää onko se ehjä vai ei. Lisäksi vöissä on tarra johon tulee reikä jos se on pamahtanut.
                                  Yritin etsiä voista kyseistä tarraa mutten löytänyt. Voiko tästä päätellä että vyöt on kunnossa? vedin vyöt täysin auki ja katsoin molemmin puolin vyötä eikä tarraa näkynyt.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Testailin vähän keskuslukkoo ja n. 3min rämpyttelyn jälkeen akku finito. Mikä laite voi syödä kolarin jälkeen akun noin nopeasti ? Täydestä ihan tyhjiin, ei voi olla sattumaa että akku tuli tiensä päähän kolarin jälkeen.
                                    Latasin akun, kaikki toimii autossa mitkä pitääkin kolarin jälkeen, airbagista ei herjannut kuskin bagin irrotuksen jälkeen. Joka oli mielestä outoa, ainut herja oli jäähdytinnesteen puuttuminen ja ignito is on. Mitä tämä teksti tarkoitus ja voiko autolla ajaa sillon?

                                    auto kiskottu kyytiin jarrut ja vaihdekepin p asento päällä, voiko sillon hajota jotain laatikosta tai sähköseltä käsijarrulta?
                                    Viimeksi muokannut okkim; 24.6.2019, 11:20. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                    Comment


                                      #48
                                      No ei mikään muu kuin joku startti kolmessa minuutissa, mutta sillonkin on akku tosi huono jo lähtökohtasesti.
                                      Varmasti akku ehjä?

                                      Comment


                                        #49
                                        Se tarra ei ole itse vyössä vaan siinä kiristinpaukussa. En nyt juuri tuosta autosta voi varmaksi sanoa että onko siinä sellaista.

                                        Ei se P:llä hinaus ihan hyvää tee. Se pakkilukko ei ole kovin kestävä ja saattaa hajota. Mutta jos ei hajonnut, niin sitten ei hätää.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Pelimies Näytä viesti

                                          Yritin etsiä voista kyseistä tarraa mutten löytänyt. Voiko tästä päätellä että vyöt on kunnossa? vedin vyöt täysin auki ja katsoin molemmin puolin vyötä eikä tarraa näkynyt.
                                          Jos kerta vyö yleensä kelautuu vielä auki, niin se on kunnossa. Räjähtänyt vyö ei liiku mihinkään.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Asia selvempi, Autoo tullu rassattua nyt siihen malliin että alkaa kohta näyttää autolta.. Lähinnä keulasta, peltiä ja rautaa on joutunu taivuttaa ja rakentaa uusia kiinnikkeitä joita en ole halunnut ostaa. Öljynjäähdytysputki ja öljyputki syylärin alle nii auto olis käynnistysvalmis nesteiden lisäämisen jälkeen, keulaan tarvii enää puskurin, oikean umpion ja oikean pissapojan pumpun jos näistä ei saa parsittua kasaan toimivaa pakettia.
                                            Sisälle edelleenkin kuskin ja apukuskin airbag + kojelauta ja akulle sulake.

                                            Eli loppusuora lähenee!
                                            Eniten odotan ebayn kiinan pakettia että auto olisi teoriassa mahdollista saada käyntiin. Jos ei onnistu niin suomesta sama osa hintaan reilu pari hunttia laakkoselta taikka avk:lta vähän halvemmalla.

                                            Kaikkihan lähti siis siitä että vakuutusyhtiön kanssa meni tappeluksi korvauksen kanssa enkä jaksanut kuunnella sitä lässytystä niin hinasin laakkoselta auton pois omakustannehintaan ja aloin parsimaan kasaan, siinä sivussa tuli kielto saada vakuutuksia kyseiseen puljuun enkä korvauksia saanut täyskaskolle penniäkään joten vaihdoin kaikki vakuutukset kerrasta pois IF:lle.

                                            Jäin vielä miettimään voiko autolla ajaa ilman airbagejä normaalisti ? tähän en saanut vielä vastausta, käynnistyminen kuitenkin onnistuu ilman airbägejä youtuben perusteella.

                                            Kiitos vastauksista ja mielenkiinnosta tohelointiani kohtaan :D

                                            Comment


                                              #52
                                              Topic siirretty projekteihin.

                                              Comment


                                                #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Pelimies Näytä viesti
                                                Tosiaan selvis tänää että vakuutustarkastaja soitti ja kertoi hinnan, autosta saa sen mitä se on maksanut kauppakirjassa. Pitänee toimittaa kauppakirjat kun ne käteeni saan, jäimpä vain miettimään että onko tälläisessä autossa järkeä lähteä itsekorjaamaan autoa, minkälaisia summia silloin voisi saada?
                                                Auto on tuttu ja luotettava enkä haluaisi siitä luopua eikä laakkosen tarjous houkutellut vakuutusyhtiötä, Jos unohdetaan puskuri ja "turhat muoviosat" ja malaukset ja peltityöt, mitä autoon olisi vaihdettava lähinnä antureiden puolesta? onko bägien kiihtyvyysanturit vaihdettava jos bägit laukeaa? ja monta niitä on ?
                                                Keulasta nyt ainakin jäähyttimet yms vaihtoon. Mut yritän selvitellä hintaa paljonko maksais auton kunnostus näin kotitoimin, Katselin hintoja hiukan etukäteen bägien osalta ja meinas kieli mennä kurkkuun kun näin uusien ja vanhojen osien hinnan, sillä mietinkin sitä laakkosen hintaa että kohtuu kallis autoon nähden mutta kohtuu halpa osiin ja työhön nähden.
                                                Miksi et ottanut sitä summaa jolla ostit auton?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Pelimies Näytä viesti
                                                  Jäin vielä miettimään voiko autolla ajaa ilman airbagejä normaalisti ? tähän en saanut vielä vastausta, käynnistyminen kuitenkin onnistuu ilman airbägejä youtuben perusteella.
                                                  Toki voi. Laillisuudesta voi olla sitten montaa eri mieltä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mikäs on semmone välijäähyputkelta menevä letku joka menee mustaan möhkäleeseen, suodatin ? Ei jatku suodattimelta

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Pelimies Näytä viesti
                                                      Tosiaan selvis tänää että vakuutustarkastaja soitti ja kertoi hinnan, autosta saa sen mitä se on maksanut kauppakirjassa.

                                                      Kaikkihan lähti siis siitä että vakuutusyhtiön kanssa meni tappeluksi korvauksen kanssa enkä jaksanut kuunnella sitä lässytystä niin hinasin laakkoselta auton pois omakustannehintaan ja aloin parsimaan kasaan

                                                      .
                                                      Voisitko kertoa millä perusteella korvaukset evättiin. Vai oliko tässä jotain laittomuuksia?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Voin avata tilannetta myöhemmin, nyt joudun pitämään kaiken itselläni. Erikoista kun mustaan möhkäleeseen menevää alumiiniputkea ei löydy mistään. Mietin myös kun huomasin vaihteiston jäähdyttimen putkessa pienen taitoksen. Mitä epäilette onko suurta merkitystä öljyn virtaamiselle ha täten jäähtymiselle?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          No jos ei ole ihan lytyssä, niin ei mitään merkitystä.
                                                          Tuo välijäähyn musta mötikkä on kyllä mysteeri. Löytyskö osanumeroa siitä?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Tuo musta motikka on jokin sound box. Ei ole mitaan virkaa, laita vaan vaikka tulppa siihen ja motikka lepikkoon.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Lisääkysymystä syylärin ylävesiletkussa on reikä muovissa joka on syylärin päässä. Onko tässä ollut joku ilmausnippa tms? joku siitä on lohjennut ja mietin voiko testien ajaksi reiän tukkia massalla ? alkais tekniikka olla kasassa

                                                              EDIT: selvisi asia, letkussa on liitin pienelle letkulle joka menee paisuntasäiliöön, mikä tämän letku tehtävä on? Paineen tasaus?
                                                              Viimeksi muokannut Pelimies; 13.7.2019, 10:47.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X