Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Duken projektit: A6 4F avant & S2 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    S200SX-E 57 imusiivellä ja .63 pakopesällä on 600+hv ahdin ja herää paremmin ku HX35S.

    Comment


      #32
      Meinasin jo itsekkin vaipua EFR-epätoivoon(kun kaikki manaavat saatavuutta), mutta sain speedimportsin kautta tilattua viikon toimitusajalla EFR8374:sen itelle, olivat vieläpä ainakin tällä viikolla reilussa alessa.

      Comment


      • #33
        Olikos näiden kannen ARP prikkojen kanssa joku ongelma? Mitä tilalle?
        Attached Files

        Comment


          #34
          Vähänhän ne pienet on. Vakioista meinasin itelle prikat ottaa.

          Comment


            #35
            Juu, nuo uppoaa kanteen. Katkot alkuperäiset pultit ja niistä prikat niin avot.

            Comment


            • #36
              Ässään odotellaan mäntiä niin ei oikein etene.

              Piti sitten odotellessa hankkiutua eroon nuista A6:n jumputtavista Boseista.
              Audioprokkis alkaa aina hartsipurkista, siispä tein pöntön konttiin. Sinne istahti vanha uskollinen sotaratsu 12" GZUW 300SQ. Pöntön päälle tiensä löysivät Helixin 6-kanavainen DSP:llä varustettu P Six DSP ja P Two subille. Audin MOST väylästä saatiin ryöstettyä signaali Helixin SDMI25 MOST adapterilla, joka siis syöttää suoraan valokaapelilla signaalia vahvistimelle. Tämä pulikka löysi paikkansa alkuperäisen Bosen vahvarin päältä vasemmasta sivuposkesta. Kaikki kontin vermeet jäävät välipohjan alle eivätkä haittaa päivittäistä käyttöä mitenkään. Kontista eteen vedin kokonaan uudet kaiutinkaapelit. Ovien läpiviennit on kivat liittimet, mutta onneksi oli tilaa ja ylimääräiset tyhjät kumit valmiina oven pielissä niin sai siististi vedettyä kaapelit oviin. Ovissa midbassot on Bosen toimesta koteloitu ihan pätevään muoviseen koteloon. MDF levystä tein soviterenkaat Rainbown Germanium 6,5" mideille. Renkaat ruuvattiin koteloon ja kaikki reiät tilkittiin lasiliimalla. Ovet ja kotelot vaimennettiin bitumimatolla. Diskantit ovat varsin järeät Rainbown PL-T28:t. Jotka nyt aluksi asensin vakio diskanttien paikoille. Ritilät jouduin raiskaamaan, mutta niitäpä löytyy purkaamolta. Diskantit siirtyvät ylemmäs peilikolmioihin jahka 3D-tulostetut palikat saapuvat.
              Autossa onneksi oli AMI valmiina, johon voidaan liittää Tune2Air bluetooth pulikka ja soittaa musiikkia puhelimesta tai vaihtoehtoisesti iPodista omalla adapterillaan.

              Vielä säätöjä haetaan mutta nyt jo ollaan ihan eri planeetalla kuin marketti Boseilla :)

              Comment


                #37
                Itsellä oli Tune2Air kesti reilun kuukauden ennen kuin lakkasi toimimasta. Tilalle laitoin Kufatecin BT-purkin, äkkiseltään sanoisin että äänenlaatu parani samalla huomattavasti.

                Comment


                  #38
                  Hyvin tutun näköistä askartelua! Etuovet tuli itekin kesällä "hifisteltyä", ja näin jälkikäteen ajateltuna laadukas 2-tie kuten sinulla, olisi jopa ollut parempi vaihtoehto, kuin 3-tie. Bassoille kotelot löytyy jo perusmallin äänentoistosta, mutta keskiääni hengittää oven sisään ja se tuntuu tietyillä taajuuksilla vähän aiheuttavan ongelmia.

                  Comment


                  • #39
                    Perusmallin äänentoissa se midien kotelo taitaa olla suljettu, Boseissa on reflexi. Joo omien kokemusten perusteella 2-tie on paljon helpompi saada toimimaan mitä 3-tie.

                    Comment


                    • #40
                      Joutessani vaihdoin ässän rikkinäisen ajotietokoneen näytön uuteen. Ylimääräisestä B4 maskista askartelin RS2 tyylisen hunajakenno maskin. Pulverimaalarilta tuli laatikollinen moottorinosia uusissa maaleissa ja tulihan ne vihdoin ja viimein männätkin niin sain viedä ne koneistajalle. Jospa tämä ässä prokkis nyt nytkähtäisi etiäpäin.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Komeita ovat kyllä kaikki, seurataan prokkiksia mielenkiinnolla. :thumbsup:

                        Comment


                          #42
                          Juurikin samanlainen maskiviritys on työnalla, niin jos takaa viitit muutaman kuvan laittaa ja jos jotain muuta vinkkiä ois heittää.

                          Comment


                          • #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viesti
                            Perusmallin äänentoissa se midien kotelo taitaa olla suljettu, Boseissa on reflexi. Joo omien kokemusten perusteella 2-tie on paljon helpompi saada toimimaan mitä 3-tie.
                            Eipä o juurikaan väliä moniko tie siellä on kunhan on prosessori, sulla ainaki näyttäs olevan optiot kunnossa

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Mik4-- Näytä viesti
                              Juurikin samanlainen maskiviritys on työnalla, niin jos takaa viitit muutaman kuvan laittaa ja jos jotain muuta vinkkiä ois heittää.
                              Leikkasin kuviosahalla ja dremelillä vakio maskin ritilöinnit irti maskin reunoilta ja rinkuloitten pohjasta. Maskin sivuja joutui vähän pakkeloimaan ja hiomaan, että sai siistin. Kromikehyksen teippasin, niissä kun ei tahdo mikään maali pysyä. Sitten vaan tuninkikaupasta muovista verkkoa jonka liimasin sikaliimalla kiinni.

                              Comment


                              • #45
                                Satku lähti matkalle Joensuuhun uuden omistajan hoiviin. Ei vain aika ja raha riitä kaikkiin.

                                Comment


                                • #46
                                  Molemmat keskittyy viispyttysiin? Eiks se kimppa projekti ollut..

                                  Comment


                                  • #47
                                    Joo kyllä, kallista puuhaa :D

                                    Comment


                                      #48
                                      Hyvän näköinen tuli maskista. Just kans sama ollu mielessä tehä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mottia päässy kaisaileen nyt, on se mukava niputtaa puhtailla ja uusilla osilla. Alakertaan tuli siis CP:n männät HD tapeilla ja kiina Eaglet veiveiksi ACL race laakereilla. ARPit tuli veiveihin ja kanteen. Koneistukset ja tasapainotukset teki Rajaniemi Motorsport Alavieskassa.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #50
                                          Konetta käytettiin jo paikallaan, kytkintä testattaessa poljin humpsahti pohjaan. Ei muutako uudestaan laatikko irti koneesta ja todettiin että työsylinteri oli pullahtanut ulos ja nesteet valui lattialle. No jos ens kerralla ottas tuon spacerin pois tuosta koneen ja laatikon välistä. Kiitos tiedosta Teppo :D

                                          Olen onnessani kasannut konetta uusilla pulteilla, tuli vaan mieleen että missähän nämä kuvan erikoiset pultit kuuluisi olla?

                                          Click image for larger version

Name:	IMG_3441.jpg
Views:	2436
Size:	106,8 Kt
ID:	1877794

                                          Comment


                                            #51
                                            Taisivat olla laturin kannakkeen lohkokiinnityksessä nuo. Oletettavasti siksi, että mahdollisessa kolarissa katkeavat, eikä särkisi lohkoa.

                                            Comment


                                              #52
                                              No jos ens kerralla ottas tuon spacerin pois tuosta koneen ja laatikon välistä. Kiitos tiedosta Teppo :D
                                              Olisi mun pitänyt osata tuo jo etukäteen kertoa...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Takkusen Pyry (PT Racing) kävi tekaseen pakosarjan ja downpipen pätkän, on se ilo katsella kun ammattimies tekee.

                                                Kone on kasassa nyt. Hiilikuituinen jakopäänsuoja ja R8 öljykorkki toi taas ainakin 30 virtuaali heppaa lisää molemmat ;)
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Duke; 29.3.2020, 18:57.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kaikki palikat on nyt aikalailla löytäneet paikkansa. Öljyt ja jäähdytinnesteet on kaadettu koneeseen eikä ainakaan vielä vuoda mitään :D
                                                  Ebaysta löyty 62mm paksu alumiinisyyläri ja sille kaveriksi ruuvasin vähän alkuperäistä kevyemmän Spallin flektin. Wagnerin uusi cooleri vakiopaikalle. Öljycooleri siirtyi tuohon eteen.
                                                  Click image for larger version

Name:	IMG_4726.jpg
Views:	1496
Size:	327,3 Kt
ID:	1884512

                                                  Turboksi valikoitui nyt Borg Warnerin EFR 7670. K&N putsarin sai juuri ja juuri mahdutettua ahtoputkien ja öljyletkujen väliin kun umpion taustamuoveja vähä leikkeli.


                                                  Click image for larger version

Name:	IMG_4723.jpg
Views:	1440
Size:	167,0 Kt
ID:	1884513

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Paljokos tällä turbolla pitäisi irrota tehoja? :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Eikös tuolla ahtimella nyt 600hv ainakin puhalleta?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Joo kyllä se sinne 600+ pitäs riittää. Mutta en hae maksimeita vaan käytettävyyttä.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Onko linkkiä tuohon syyläriin. Eikö alkuperäinen flekti mahtunut enää ?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            En edes kokeillu. Olis varmaan. Syyläri ebaysta, Kiinastahan se tuli, vaikka piti tulla Puolasta. Löytyy useita eri paksuuksia kun haet RS2 radiatoria.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Autohan on nyt kasassa ja käy. Mutta ei käy tyhjäkäyntiä vaan humpattaa ja meinaa sammua. Ecu antaa trigger erroria heti kun kiekat tippuu alle 1000. Yli 1000 kierroksen käy hienosti.
                                                              Jos tyhjäkäyntimoottorilta ottaa liittimen irti alkaa auto käymään tyhjäkäyntiä, jos painaa vähänkään kaasua niin taas alkaa humppaaminen. Kokeiltu myös toista tyhjäkäyntimoottoria tuloksetta.

                                                              Ideoita?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X