Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4f Allroad ja S3 8l

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    4f Allroad ja S3 8l

    Kirjoitellaanpa tänne jotain pientä noista omista romuista, enimmäkseen varmaan ässästä.

    Allroad tuli hommattua viime vuonna työmatka kulkineeksi ja pikku "päivityksiä" OEM hengessä on tullut tehtyä hiljalleen. Varusteilta ihan normaali allroad korin värisillä puskureilla ja kaarilla. Värinä tylsä LY7W
    Ja moottorina ASB tiptronicin kanssa.

    Muutoksina:
    -RS6 alkuperäiset peelersit kesät talvet.
    -RS6 flat bottomi napeilla ja läpysköillä.
    -Zimmermanin levyt ja palat.
    -Erikoismoottorin softa.
    -Takapöntöt tyhjätty.

    S3:n tuli ostettua talvileluksi moottorivikaisena, tästä oli kiertokangenlaakeri antautunut syystä X. Kampiakselin kaula oli samalla ottanut osumaa, liuskasta oli noin 1,5cm jäljellä..

    Kone on purettu osiin ja todettiin että lohko on omaan käyttöön siinä kunnossa, että ei jaksa porailla ja ostaa uusia mäntiä.
    Näillä näkymin lohko tulee vaparista (koodi vielä mysteeri) kampura AVJ:stä, kanget ja männät APY:stä.
    Osille tietysti normi koneistukset ja tarkistukset.

    Kirjoitellaan lisää kun jotain taas tapahtuu!
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Hannnu; 8.12.2018, 23:44.

    #2
    Kirkkaat putkenpäät äffässä, eikös tuo kuitenkin 3.0tdiq ole? Propsit viitseliäisyydestä siis :)
    Onko tuolla ässällä ajettu paljonkin kilkattavana, vai miten on syönyt koko laakerin pois?

    Comment


      #3
      Ässän kohtalo jäi vähän hämärän peittoon, mutta sen verran oli ajettu että kampurasta olisi saanut yhden kaulan koneistaa alikokoon.

      Moottorihan on nyt tosiaan autosta irti, rikkinäiset osat meni kaverille keneltä tuli ehjät kanget, männät ja vaparin lohko. Lohko hyvässä kunnossa, sylintereissä ei pykälää. Hakusessa oli nimenomaan lohko mitä ei tarvitsisi porata, selviää hoonaamalla. Tähän toki joutuu avaamaan vesikanavan lohkosta ahtimelle.

      Vaihdettavien osien tarve kasvoi entisestään, hammastanko vuotaa stefasta suojakumin sisään. Ja ahtimen pakopesässä on noin 3cm hiusmurtuma. Vielä en ole päättänyt että lyödäänkö ahdin sellaisenaan kiinni, vai huollattaa rikkinäisellä pakopesällä vai itkeä ja ostaa uusi...
      Attached Files

      Comment


        #4
        Kun kone menee vaihtoon, niin kannattaisiko samalla päivittää sähkökaasullinen moottori? (BAM), kuulopuheiden mukaan olisi kivempi säätää kuin nuo vanhemmat raudat.

        Comment


          #5
          Vaihtokonehan se helpoin olisi ollut, mutta eipä noita ihan joka nurkalla ole. Jos ei lasketa eBayn +3000€ purkumoottoreita.

          Ja sähkökaasuhan tässä on jo, sillä nyt tuskin suurta hyötyä saavutetaan + ainoa viritys on ehkä softaus. Sen takia en tätä rupea kasaamaan millään takomännillä ja h-profiilin veiveillä.

          Comment


          • #6
            Puolasta löytyy vaihtokoneita sopivasti. Laita Jultsu_:lle viestiä

            Comment


              #7
              Briteistä löytyy myös moottoreita, esim just s3 moottoreita muutamalla satasella(punnalla), vähän nihkeitä ovat vaan lähettelemään mitä nyt muutamista tullut kyseltyä. + toimituskulut kovin korkeat :(

              Comment


                #8
                Kirjoitellaanpa taas jotakin!

                Eli ässä edistynyt siihen pisteeseen että käännettiin käyntiin. Vähän huonosti tuli kuvia napsittua, ja melkoinen palapeli oli joltain osin kun hakiessa oli jo purettu aavistuksen.
                Startilla pyöriteltiin öljynpaineet ekaksi ja sittenhän se lähti oikein nätisti käyntiin.

                Lohkoksi tuli siis joku etuvetoisen vaparin lohko, josta koneistamo puhkaisi vesilinjan ahtimen paluulle, hoonasi sylinterit, tason oikaisu ja linjahoonaus. Kampiakselin suoruus tarkistettiin ja kaulat kiillotettiin. Kiertokankien tarkistus. Kannenoikaisu ja kaveri vaihtoi venttiilivarren kumit.
                Ahtimeen tuli turbotohtorilta uusi keskiosa ja kiinanahtimesta pakopesä.

                Itse moottorin kasaus oli suoraviivainen homma, mutta kaiken muun pikkunippelin leipominen ympärille ei niinkään. Mutta kaikki löysi suurinpiirtein paikkansa, pari jotain kannake rautaa jäi laittamatta, lisäsin niistä kuvan jos joku tunnistaa mihin käyvät?

                Tottakai joku meni pieleen ja tietenkin kaikki ikävimmästä paikasta, elikkäs ahtimesta banjon kuparitiiviste valskaa jäähdytin nestettä. Aavistuksen tympii, kun rako on justiinsa semmonen että mikään sinne väliin ei oikein meinaa mahtua, kädestä puhumattakaan...
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Kiinnike

                  Moi,tuo vasemmanpuoleinen kiinnike kuuluu sinne koneen ja vaihdelaatikon välimaastoon turbon alapuolelle,muuta virkaa sillä ei taida olla kuin se että siihen kiinnittyy öljypohjassa olevan anturin johdot. Ne kun laskeutuu siitä vaihdelaatikon päältä koneen taakse,tuossa raudassa on kiinni niitä klipsuja joiden alle ne johdot tulee.

                  Comment


                    #10
                    Onko tuossa Allroadissa DPF paikallaan? Vai onko sitä edes tuossa ASB koneessa? Kiinnostaa että millainen äänimaailma tuli tuolla takapönttöjen tyhjäyksellä?

                    Comment


                      #11
                      Allu on hieno korinvärisillä osilla.

                      Comment


                        #12
                        Hieman jäänyt kirjoittelut taas vähemmälle, mutta koitetaan jotain taas veistellä.

                        Allroadiin tuli hommattua RS5:n roottorit alle, peelersit jo pyörineet useamman kesän alla. Muutoin ei ole tarvinnut kuin ajaa ja tankata.
                        Vaikka 200tkm rajan rikkoutuessa rupeisi haluamaan varmaankin uusia alatukivarsien puslia renkaiden perusteella.

                        Ässässä kone tuntuisi pysyvän kasassa ja öljykään ei ole ruvennut maistumaan, että kaiketi onnistunut remppa! Toki alustaa ja jarruja joutunut remppailemaan, esim etutukivarsissa oli "löysät" puslat umpinaisten sijaan.

                        Ässällä olisi tarkoitus käydä clubin Ahveniston ratapäivänä koittamassa mitenkä se homma luonnistuu. Jos saa vain mystisen yliahtamisen selvitettyä ennen sitä. Jättää kuvissa näkyvän koodin, ja tämä tulee oikeastaan vain 3 vaihteella vedättäessä kunnolla.

                        Comment


                          #13
                          Itsellä ihan sama homma yliahdon kanssa, mulla tyyliin jos ajaa rauhallisesti ja kakkoselle vaihtaa niin nyhtää. Sit jos nykäsee kerran et bypass suhahtaa niin ei mitään oireita. Olen yrittänyt löytää tota vikaa vaikka kuinka kauan.

                          Comment

                          Working...
                          X