Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesäkuntoon 2019->2020->2021->2022->2023 /cäb a4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Harjula
    vastasi
    Jep, noin se menee. Itsellä oli myös B6, tosin koriltaan Avant aikoinaan, sattumalta sen käyttöönotto oli tätä cabia edeltävänä päivänä, eli 15.7.2004. Siinäkin tapauksessa runkonumeron mukaan auto oli 2005 mallivuotta.

    Leave a comment:


  • kalsket
    vastasi
    Vitonen tuossa on juurikin mallivuosi.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Katsastuskin meni mallikkaasti, vaikka en ollut etukäteen tälläkertaa ottanut obd2 lappua ja käynyt tutulla hakemassa oluen hinnalla päästölappuja (=rahansäästöä..)

    Autoa katsastaessa, lähinnä rekisteriotetta katsellessa siinä konttorin pihalla, tuli havaintona omien muistikuvien osuvuus todellisuuteen :
    muistelin, olen ollut viime la asti siinä uskossa että se on 2003 mallin auto. Että sellaisena se olisi mulle aikoinaan myytykin.

    Rekisteriotteessa on kuitenkin käyttöönottopäivänä 16.7.2004.
    VIN dekoderit netissä taas valehtelee että "year identifier" ois 5, eli auto olisi vuosimallia 2005 ?

    Mites tuo nyt oikein menee todellisuudessa ? VIN "keskiosa" on ..ZZZ8H65K0027.. missä tuo 5 kaiketi tarkoittaa sitä mallivuotta ?

    Meneekö Audeissa/onko mennyt samanlail kuin BMW:ssä, että malivuosi vaihtuu tehtaiden kesälomien jälkeen = heinäkuussa tehdyt autot onkin jo seuraava mallivuotta?

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Noh mutta!
    kaivoin auton esille ; kävi pihassa hetken, ajoin talliin -> huomasin, että jo nyt on aika vaihtaa öljynsuodattimen alla olevan lämmönvaihtimen tiivisteet. Kustannuksena 8€ osan tilaus, että rahallisesti ei paha.





    olihan se vanha kova, ja irtosi osissa






    letkupihdit bilsusta niin ei mieskään kastunut puuhassa.

    Overall, työläs, ei hankala, mutta työläs. Tulipahan samalla taas vaihdettua öljyt ja suodin, pitäisikin muistaa merkitä kirjaan.

    Maxhaustin nyppäsin irti, ajattelin siirtää toiseen autoon. Saipahan konttiin vähän lisää tilaakin samalla.

    En vielä ottanut ajoon, vielä vilustuu jos tonne nyt menee riuhtomaan katto auki :D

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Click image for larger version  Name:	20220611_115359.jpg?img=smaller.jpg Views:	0 Size:	106,3 Kt ID:	1942586

    Click image for larger version  Name:	20220611_102307.jpg?img=smaller.jpg Views:	0 Size:	105,0 Kt ID:	1942587


    Olin aikaisemmin näemmä varmaan kämmännyt jotenkin pinnien kanssa, tai sitten mulla oli suoraosoitteessa pieni c-kirjain... kun tuota ESM-modulia testailin suoraan vcds:llä.

    Tän päättelin seuraavanlaisen ketjun perusteella :
    -ostin abt sopivaa vuosmallia olevan can-gatewayn
    -oli volkkarista, koodasin audimalliseksi
    -tein kierretystä lattakaapelista kunnon johdot can-gatewaylle, että sitä voi myöhemminkin käyttää vaiks missä.
    -kytkin esm:n kiinni can-gateway, ja kokeilin vcds:llä osoitetta C0 -> ei toiminut. Ei sitä kyllä myöskään näkynyt kokoonpanolistassa, notta rupesin epäileen että taitaa olla kuitenkin hieman liian vanha can-gateway..
    -ohitin can-gatewayn, eli taas vcds suoraan kiinni modulin canniin --> C0 osoitteesta vastattiinkin UDS-protokollalla. Samperi.

    No, ei siitä myös sit ollut sitä hyötyä kuin toivoin - mitään "äänikoodaus-adaptaatioita" tai koodausta en sieltä saanut luettua tai kirjoitettua.

    Onpahan tullut nyt opiskeltua, testattua ja tehtyä tulevaisuutta varten kohtuullisen helppo testipenkki, jos jotain vanhempaa resua tarttee hieroa.

    Mutta, auto kyllä nyt kuulostaa hienolta. Kulutuskin on ollut ihan kohtuullinen, hieman alta kympin satkulle.

    Kokelin myös sitä oikeaa puhekelapaukuttajaa, että mites sen kanssa -> vcds-päästää käsiksi. Ei koodausvaihtoehtoja. Autoon kytkettäessä ei mitään toimintaa, luulen että maxhausti ei osaa sitä "vapauttaa käyttöön" :/ Enpä mä sitä varmaan kyl tarttekaan, notta ei menny hukkaan ku 15€.

    jos joku tietää mikä voisi olla modulille C0 security access-koodi, mikä vapauttaisi asetusten luvun, niin otan vastauksia vastaan.
    https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/19270/ täällä oli paljon, mutta ei tuota.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Tylsän hyvä peli. Kävin katsastamassa yhden päivän myöhässäkin....

    Talvella muuta tehtyä,
    Click image for larger version  Name:	20220409_153737.jpg?img=smaller.jpg Views:	0 Size:	70,4 Kt ID:	1942456

    Click image for larger version  Name:	20220410_105952.jpg?img=smaller.jpg Views:	0 Size:	87,7 Kt ID:	1942457
    Click image for larger version  Name:	20220410_155512.jpg?img=smaller.jpg Views:	0 Size:	51,7 Kt ID:	1942458

    Tuossa tuo Consert-soitin viime kesänä teki muutaman kerran sen Full-blast ja totaalihiljaisuuden kun koski volumepotikkaan ja ajattelin että tuo on ainakin nyt korjattava.

    Uutta soitinta en halunnut ostaa, korkeintaan samanlaisen ehjän konsertin.

    Sitten muistin että " haa mulla oli se purkufarkku, mistä otin vastaavan soittimen talteen. " Otin siitä sen oikeanpuoleisen potikan irti, purin lihoiksi, sitten tästä avossa olleesta vasemmanpuoleisen ja kasasin keskipainallustoiminnon purkuauton vähemmän käytetyn oikeanpuolen potikan sisään.

    potikka=enkoderi. Tätä tietoa ajatellen rupesin miettimään vähän netissä olevien korjausjuttujen mielekkyyttä (erillisiä pcb johki mukamas muistin luku/kirjoitusongelmaan - en kyllä päässyt jyvälle onko enää tälläisessä uudemmassa se vikana..) ja ajattelin että ei siinä voi olla oikein muu tässä kuin että tuo enkoderi tekee liikaa reunoja koska on vaan kulunut.

    No, vaihtotyö onnistui selkeästi, kun ei oo kertaakaan nyt tehnyt mitään outoa sheissee.

    Laitoin myös maxhaustin maserati-ESM-modulin kiinni tuohon. Prrrreetty rough, sanosin. Tai kuten se myytiin mulle saksasta, HAMMER SOUND!
    Laitan takaisin tilalle audin modulin.

    Tilasin myös maxhaustia varten 2019 mallisen porsche 982 ESM-modulin. Se ei sanonut mitään :/ mahtaa olla jo ton ikäisessä component protection. Saas nähä menikö ~150e vain hullunrohkeaan kokeiluun, saako sielä edes konffia pihalle VCDS:llä.

    Tilasin kyllä myös volkkarin uudemman geniksen can-gatewayn, mitä ajattelin käyttää sit noitten ESM-modulien (ja vaikka minkä tahansa muunkin romun) konffaamiseen pöydällä.

    Ei pääse VCDS:llä suoraan purkkeihin kiinni, kun taitaa olla eri nopeudet ja protokollat käytössä.

    Eli tän kokeilun perusteella voin sanoa että porschen 982907160K varaosanrolla JA audin 4G0907160B (samat nrot modulissa) ei sit ainakaan ilman jumppaa toimi maxhaustin kanssa yhteen.
    https://mqb-blog.com/en/2022/01/16/sak-aga-hack/ vaikka tuolla kyllä (todella asiallisesti käyty tuota, sähköistä tehostinta yms läpi) osanro on sama "ok toimivien laitteiden osalla". Mahtaa olla jotain tekemistä porschen alkuperästä.

    Konttorilla leiman yhteydessä kyselin myös nelikoksi muutoskatsastuksesta taas, kun ne osat on jo nyt hetken mulla olleet - tuumas että vaihda vaan ja aja tänne niin leimataan.
    Viimeksi muokannut repsa; 8.6.2022, 17:53.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Jaha.

    Oon tässä vähän viettäny hiljaisuutta tän audin kanssa, kun sehän vaan, no, toimii. Täys peli.
    Rupesin sit miettimään miten siitä saisi vian ajettua pihalle, ja rupesin ajattelee että ylipainehan voisi olla kiva ?

    Hommasin S500 mallin merssusta turbon, sen sähköisen. S500 AMG mallin. Video kertonee kaiken.

    https://www.youtube.com/watch?v=8qAY...l=MarkoReponen

    ainakin nyt tuntuu että vois pian homma onnistuakin jotenkin. Katsellaan. Mutta onpahan saanu tehdä jotain maailmankin mittakaavassa ensimmäistä juttua taas. Aikaisemmin ne on olleet enemmän töihin liittyviä, nyt harrastuksissakin pääsee keulimaan :)

    Voi olla että laitan koko keksinnön nelikko-osineen ja turboineen jne myyntiin ennen kevättä/kesää ja vaihdan hybridin ja tästä saadut rahat nelossataseen avoon. Jos sattuu että tälläinen helmi hyvin hoidettu peli kinostaa niin laita privamessua. Mutta toistaiseksi jatkan kyllä jatkojalostamista.

    Öljyt pitää vaihtaa vielä ennen kesää.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Täytyypä naputella racingdiffille viestiä ja kysyä mahtasko käyä b6:n perän sisälle. Tai jotenkin saada päätä sinnepäin auki.

    Noi retrofit labin heijastimet vaihdoin tähän jo aikoinaan, ja suosittelen kyllä niitä oikein lämpimästi. On mm. hemmetin hyvät. Todella hyvät.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Kyllähän siihen luulisisi saavan Quaifen tai Wavetracin lukkoa? Tuo Racing diffin "lukko" vaikuttaa vähän patentilta, mutta ehkä sekin voisi toimia. Jos ei ole kallis kokeilu, niin miksipä ei.

    Leave a comment:


  • kalsket
    vastasi
    Noilla saat valot kuntoon:
    https://www.retrofitlab.com/vehicle/.../71#cardetails

    Jos ei ole paniikkia niin niitä saa myös minun kautta, vaikka juuri tuota tuotetta en olekaan kauppaan lisännyt
    https://speed-autoteile.fi/index.php...tegory&path=50

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    aijiai. Kesä meni ajellessa.

    Tänään kerkesin vaihtaa puolat - ois pitäny aikaisemmin aktivoitua tän suhteen, uusilla oem-puolilla se sellainen empiminen ajossa jäi kokonaan pois.
    Rupeaa sähkövehkeissäkin tuo ikä varmaan näkymään, että eristysvastus heikkenee toisiossa.



    Laitoin myös nettihautomoon myyntiin, ilmoituskin jo vanheni. Eipä kyllä toisaalta haitannut, kivahan tällä oli kulkea kun kesä oli tooooodeeeelllaaaa lämmin.

    Mutta asiasta kukkaruukkuun : mistä / miten saa muutettua Audin tasurin lukoksi (pls omg ei niitä "hitsaa" lol ) .

    aftermarket-puolelle on ainakin tälläistä (harkitsen hyvin voimakkaasti tälläisen ostamista käyttöautoon, pääsisi hybridillä piippaan kumia....) :
    https://racingdiffs.com/collections/lsd-conversion-sets

    vai onko ainoa vaihtoehto etsiä vanhemman lötköpötkön torsenperä tai sit se napilla jumiin lukittava ?

    Ajattelin oikeasti aktivoitua tuon vetotavan muutoksen kanssa tässä pikkuhiljaa. Katsotaan ny toki, että jääkö vain ajatuksen asteelle vai saako sitä tehtyäkin jotain. Se vaihteistokin ois varmaan hyvä laakeroida/purkaa ja tarkistaa että kaikki on ok, ennenkuin ruuvaa paikalleen. Se kyl vähän jännittää, nimim. ikinä en sellaistakaan ole purkanut & kasannut. mutta eiköhän siitäkin selviä, on noita pahempiakin juttuja autoissa, luulisin.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Joo, paitti olikoha sillain että sedanissa on eri heijastin kuin avossa.

    No, se siitä : puhkes pervontaina kumi.
    piti sit nopeasti keksiä että höööööööö mitäs tekis, eli hommais tilalle.



    tuollaiset kävin hakeen, eipähä tartte nyt sit kumeja ostella vanhoille vanteille. Vuosikaudet olen miettinyt että ostas uudet valssit, niin nyt tuli hyvä "tekosyy"
    Viimeksi muokannut repsa; 6.5.2021, 16:10.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Sedanin umpioista siirtää ne leftin kuvioiset projektorit vaan cabin umpioihin ni luulis tulevan ihan sama lopputulos kun vaihtaa koko umpiot.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    miksei saisi brittivaloilla läpi ? onhan siellä se läppä millä saa valokuvion vedettyä vaakasuoraksi, jos en ihan pä-vi muista tuota alkuperäisen umpion rakennetta.
    pitäs kelvata sitten kyllä konttorille. Mulla on yhdet (projekti) umpiot kyllä avoon vielä varalla, mutta en ole niistä ainakaan ihan vielä luopumassa.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Miulla kans cabrio oottelee et saa osansa hyvänä pidosta. Postinauton valot ni turha tarjota rekisteröintikatsastukseen enne ku saa oikiat valot ja niitähän ei oikein tahdo löytyä. Sedanin valot on tuossa hyllyssä mut ne ei mene paikalleen sit millään.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Ei tullu noi tt:n osat vielä, mutta laitoin konepeltiin puhekelan kiinni ("impact sound actuator") 4H0907601D ja kytkin sen maxhaustin/audin äänimodulin 2-kanavaan.



    Oli siinä maxhaustin johtosarjassa vähän sanomista, can-johtimien parikierto == olematon, ja pari krimppiä oli tehty liian pienellä esijännityksellä == johtimet purkaantu pinneistä.

    ennen :


    jälkeen:


    tälläinen se audin moduli :


    ja tältä se sit kuulostaa (suosittelen kuulokkeita/jotain missä dynamiikka riittää...) : (kuvaa klikkaamalla palvelimelle, ja ainakin perusläppärin skobet on iha sheissee)

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Juu. Muovin kiillotuksellahan tietysti saa aikaan ihmeitä, mutta lähtökohtaisesti ois tieten parempi että etteivät tee mitään skraiduja, ku eihän ne niitä ite kuitenkaan korjaa.

    Otin ja myllytin + vahasin, sekä käsittelin taas katon sillä katonpesu & kyllästysaineella.
    Pitäisi taas kerran siis kesän pärjätä vain perushuuhteluilla kun vesi irtoo kuin hanhen selästä.









    tuli kerrassaan mainio.

    Katselin myös näitten hintoja mobile.de:stä, jostain syystä hinnat on melko isot siellä v6 + manuaalissa, kuten täällä suomessakin. Oikeastaan tätä katselin vain sitä varten, että jos tuon vaimon jetan saisi myytyä, niin voisi tän vaihtaa siitä saatavalla rahalla johki uudempaan kovakattoiseen avoon. Voi olla turhia haaveita.. Mutta pitäähän sitä niitäkin olla.

    Otin ja tilasin tt mk2 3.2 koneisen imusarjaan kuuluvan sisätilamelun synnyttäjän,
    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_380.pdf sivulta 28 / 52 eteenpäin löytyy aiheesta.
    Josko sais jotain mökää konehuoneestakin ilmoille.

    Asensin myös autoon Maxhaustin activesound-modulin kahdella ulkoäänigeneraattorilla. Ei oo helppo löytää sellaista tunea mikä ei mölisisi liikaa, mutta eiköhän se sieltä löytyne ku jaksaa autossa istua. Melko sivistynyt tapa, sanosin. Alkuperäinen moduli oli A6 C7 koppasesta tässä, tuo maxhaust ottaa moottori-can-väylästä rpm+kuormitustiedon ja maskaa sen halutuksi tuolle audin activesound-modulille.
    Pitää ottaa jotenkin video aiheesta, mutta ei tuossa ny ihan tuntunu rahat menevän "sanonko kenenkä persiisiin".

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Meillä on muksujen kanssa sääntö, että avossa kyydissä ollessa otetaan aina kengät pois. Toki mulla on penkin selkänojan takaosa helposti naarmuuntuvaa ja vaikeasti löydettävää muovia.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Dodih!

    Piiiitkän tovin seurailin, n. 2-3krt viikossa ebayn tarjontaa imusarjoista/säätöläppäelementeistä. Kokoajan näytti olevan pyynnit 200-250-400€ luokkaa. Ihan siis liikaa että saa yhden ehjän tangon.
    Tämä siis siksi, kun vaikka luotankin omiin rakentelutaitoihin tälläisissä asioissa, niin tuo oli vähän tyylivirheen näköinen patentti.



    Löytyi sit puolasta kokonainen imusarja, rahteineen oli 45€ kotiovelle. Suuttimet jne tuli kaupan päälle..



    siitä sai sit yhden tangon siirrettyä autoon, kun tosta irtos ihan nuin vain. Maailmalta tulleesta imusarjasta oli kylläkin sisältä imusarjaa syöty se itse muuttuvapituusmoduli.

    Sit jatkoin puhdistuspuuhia, nostin akun pois, paineilmalla + imurilla päästin kaukalon kauttaaltaan puhtaaksi, sekä putsasin muoviosat huolella.



    tuli ihan siistinnäköinen tuosta konehuoneestakin.








    sisustakin näyttää ihan siistiltä. Tosi siistiltä. Tiiä viittiikö muksuja ottaa ollenkaan kyytiin :D

    Ehkä myöhemmin juttua tuosta alakuvasta näkyvästä kaapeliviidakosta kun on enemmän raportoitavaa.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Muutaman kerran olen tuota käytellyt - ihan Jees. Viimeisimpänä sisustan kunnollinen puhdistus + nahanhoitoaineiden hierominen penkkeihin.





    Mittariston takaakin imuroin.. no, ok, oli siellä koivun urpuja, mutta oikeastaan syy miks mittaristo oli poissa näkyy ylläolevissa kuvissa.
    Tuli jokseenkin siistimmän näköinen konttori kun kiillotti mittariston pleksin. Johan se kohta parikytävuotta siellä on ollu naarmutettavana.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    It's Alive !



    kampuran/dampperin pultit oli jo ennen minua ,varmaankin samalla kun oli hihna vaihdettu merkkejä vasten ( :) ) niin nysvätty pas2.



    No, uudet pultit (8.8 M8x16, kuusiokolo, kuten vakionakin) ja mieto lukite kuten vakionakin) ja romut kiinni. Tuo apulaitehihnankiristin oli muuten sit yks piru koittaa laittaa paikalleen ilman että sitä ois esikiristänyt kuten ohje tuumasi. Ei siis mennyt, vaan piti ruuvipenkissä _hankalasti_ tuo jousi puristaa kasaan että sai ton apupellin missä reikä, niin tarpeeksi pitkälle että sai lukittua. Phiuuuuuu.

    purin tuon imusarjan pituuden muuttajan :




    ja hahmottelin mimmoisen vetopalikan siihen saisi. Alkuperäinen materiaali PA 6, nyt tuli valkoisena PA 66 siihen jatkoksi.
    Ensiksi kokeilin tuollaista uraan laitettavaa, minkä sit hitsasin kiinni muovihitsausniiteillä 3:lta sivulta (siis niillä millä harsitaan muovipuskureita jne). Näennäisesti tulikin ok, mutta ei kestänyt vetoa vaan meni poikki.



    lopullinen versio tuli noin : M10 kierre tuohon mustaan tankoon sivuille ja M10 kierre valkoiseen osaan, sit vielä lukitusrauta/holkki vaakasuunnassa läpi mikä ottaa vastaan vetoa leikkuusuunnassa siis.



    vapaana



    vedettynä

    Kesti koeajonkin,

    Ekat 6-7min RÄPÄPÄRRRÄPÄRÄRPÄRÄPRÄRÄR ja hetken jopa oikeasti luulin että "olipa hyödyllinen remontti, meni vaan huonompaan suuntaan", mutta onhan noi hydrot täysin tyhjistä vaan hitaat täyttymään.

    Jakopään puoli hiljeni uusien taittorullien + laturin laakereiden ansiosta melko paljon. Hyvä hyvä.



    Tuossa vielä kuva valmiina - mustasin tuon valkoisen korjauspalan ettei heti hyppää silmille.

    Enää ei ois jälellä kuin loput, eli puskimen runko, puskin, valot, jne jne.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Menikin päivä enemmän osien etsintään ennemmin kuin kasaukseen. No, sain mä laturin kasattua.
    Startaxilta löytyi kaikki (toim,huom. ei myy yksityisille - piti ostaa firmasta millä tili sinne) - mutta tässä kuitenkin vastaavanlaisen homman tekijälle ostoslista, näillä saa peruskorjattua laturin.

    laturi bosch 150A, 0 124 615 007

    osat mitä tarttee , startax nrot :
    3001-3702 liukurengas
    00MA45303 jännitteensäädin
    2601-3035 laakeri isompi
    6003-SKF laakeri pienempi


    uutta ja vanhaa sisuskalua


    vanha liukurengas pitää ottaa rikkomalla irti, mutta ennen kuin sen rikkoo pas2 niin pitää muistaa ottaa magnetointipiirin johtimet irti (ovat alkuperäisessä tornissa ultraäänihitsattu) ja laittaa vähän sivuun kun uutta tornia naputtelee paikalleen.


    muistin jopa oikasta kommutaattorin pinnat.


    onhan se uusilla sisuskaluilla fiksun näköinen.


    Testaus on sit puoli ruokaa - puuhaan tarttee :
    johtimia, hauenleuoilla
    yleismittari
    akku kuormaksi
    joku pienitehoinen polttimo (simuloimaan latauksen merkkivaloa)
    vekkosähkö-porakone millä pyörittää kokonaisuutta (ainakaan omassa akkukoneessa (milwaukee M18-sarjalainen) ei riittänyt RPM että ois menny yli kippirajan kun pyöritti suoraan akselista.



    klikkaamalla pitäs päästä käsiksi videoon.



    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    No, katsotaan. Saattoi olla että täältä suomesta löytyi imusarja mistä tuon palan saa, ei tartte ulkomailta tilailla.

    3d-tulostimella pla-muovista sulatettu osa ei varmasti kestä tuossa. Pitäs olla nylon tai joku kuituvahvisteinen muu mikä.


    Vaihdoin uudet kynttilät, oli muutamassa päässy palotilan paine läpi eristeestä.


    Jos joku tarttee (meinaa tehdä hihnanvaihtoa ja/tai myös nokan vaihtoa) niin oisi myynnissä työkalut + ohjeet tulostettuna.
    Pitänee jossain vaiheessa tehdä vaikka toriin ilmo tms.


    öljytikunkin sain paikalleen, sekä imutorven + muut putket letkut.

    Sit syöksyin laturin kimppuun, se pitäs seuraavaksi saada tonne paikalleen..

    Hiiliä oli vielä jonkin verran, mutta tuosta alemmasta pystyi päättelee että varmaan liuku on kanssa vähä kulahtanu.


    no, olihan se.

    Oli kyl raivona jumissa laakerit kooleissaan,. Mutta ei sentään pääty särkynyt kun painoi ison laakerin irti siitä. Näinkin on joskus käynyt.

    Pitää ettii laakerit, hiilet/säädin ja tuo liukurengas seuraavaksi.

    Leave a comment:


  • Wezq-Ape
    vastasi
    Niin, totta. Eiköhän tuo muovista olisi aika halvempi tulostuttaa kuin teettää metallista.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Jollekin pätevälle 3d-tulostimen omistavalle harrastajalle voisi nakittaa tämän(kin) vipusen valmistuksen.

    Leave a comment:


  • Wezq-Ape
    vastasi
    Et ole ainoa, joka on tuon imusarjan tangon rikkonut. Löysin silloin tämän, mutta pääsin loppuunsa halvemmalla, kun purkaamolta sattui löytymään osa.
    Tiedä sitten tekisikö joku kotimainen billettipaja tuollaista likimainkaan järkevällä hinnalla, ellei purkuosana löydy.
    Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 4.3.2021, 11:46.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Mikäs projekti se ois missä ei loppu pikkuhiljaa (toivottavasti) ei näkys.




    tuli tuo putkikin, oli se vanha kyllä kova, huhhuh. Oli syytä vaihtaa, vaikka olikin näennäisesti oli ehjä vielä.


    yllättävän paljon meni aikaa että sai tuohon pisteeseen.


    tuonne takapään kanssa hieroessa se suurin osa ajasta meni.

    oli siis tuo toisioilmapumpun putkitus kyllä melko hankala laittaa. Se venttiili oli melko kiva askarrella paikalleen - mietin jo iroittaessa että "tää on varmaan nihkee laittaa paikalleen" .. ja oikeassa olin.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Homma jatkui nyppäämällä vesipumppu haneen,

    muuten ihan ok, mutta pieni ajatusvirhe purkuhommissa tuli vastaan. Jotenkin koitin että pitäisi saada se imusarjan pituuden muuttava osuus tieltä pois (ohjaustehostimen runko oli vesipumpun ylimmän kiinnityspultin tiellä - no eihän se ollut kuitenkaan - mutta tulipa siinä sit kun koitin irroittaa alipainetoimilatetta niin rikottua se vetotanko. Satana.

    Koitin liimata löytyneet palat yhteen..



    No, laitoin nyt ensalkuun rautalangalla tuon toisen rikotun kiinni, mutta etsinnässä on ehjä vastaava. Katsotaan mitä myyjät tuumaa. Ei viittis montaa sataa maksaa tuosta, eli jos löytyy tälläinen paketti niin laita vinkkiä / viestiä.




    uusi vesipumppu vaikutti paremmalta kuin vanha peltisiipinen peli.


    sain myös ne 2 katkennutta ruuvia porattua pois (ei tullut lämmöllä, eikä myöskään vääränkätisellä poralla poraamalla, ja sitten TIETYSTI se porareikä vähän kierti sivuun ->


    Sai ton taittorullan paikalleen kyllä ok, mutta vähän joutui nyt tuon siirtymisen takia viilaan reikiin offsettiä. Meinasin laitta 10.9 pultit ja kevyen lukitusnesteen.



    mut kai se tuolta valmistuu pikkuhiljaa, huomenna pitäs tulla noi toisioilmapumpun tiivisteet niin saa tuon takaosan kasattua moottorista.
    etu & takapään irtokopan kasaus oli aika iisipiisi, ei siinä ollut oikeastaan mitään ihmeellistä - työnti vain paikalleen.


    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Ainiin, https://repsa.kuvat.fi/kuvat/Avo2/jakopaa/ tuolla on kaikki kuvat natiiviresosena, paljon siis muutakin mitä ei nyt näissä lyhyissä selostuksissa näykään. Toki aukeehan noi linkit isommaksi ja sieltä pääsee myös tuonne pääsivulle missä kuvat majailee.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Joo, eihän nämä(kään) autot ole halpoja ylläpitää jos on merkkarin armoilla.


    Homma alkoi/jatkui tänään repimällä lisää romua mäkeen.


    Säädin näytti, no, ehjältä, ennoo purkanu vielä noita venttiileitä ja käyttäny ultra-äänessä, meinasin kyllä.



    pakonenä tieltä pois, ja kas kummaa, siellähän oli yks paininkuppi painunut ihan mutkalle keskeltä. Ei varmaankaan ois luvannut hyvää ensikesän ajoille ei.



    vanhasta nenästä piti ottaa talteen kiertokulma-anturin haitta ja siirtää uuteen nenään - uusi on niin lutusen kiiltävän näköinen että oksat pois. Paketissa tuli tuonne nehän käyttöpyörän päähän uudet "männänrenkaat" mitkä oli kans hyvä tos pyödällä laitella paikalleen.


    tasopintojen puhdistuksen jälkeen romut paikoilleen ohjeen asentoon, ja öljyä tietysti liukupinnoille ensiksi..



    tää keskitintyökalu oli muuten ihan hyvä, mutta oli reilun millin liian paksu tuohon mihin sitä olisi pitänyt käyttää. Vähän säikäytti, että kuisvit**u tää pitäs nyt sit saada paikalleen - no kannessa on 2kpl keskitinholkkiä mitkä ajaa välikannen oikeaan asentoon asentaessa, eli no problem. Ja karmeella vaivalla vielä tein ton ulosvetäjäsetinkin siihen :D


    eiku liimamassat ohjeen mukaisesti paikalleen ja välikansi pesään, nenien kääntö oikeeseen asentoon että saa lukitustyökalun paikalleen :


    Seuraavaksi säätimen etupäähän stefojen vaihto ja säädinpaketti paikalleen, sit voiski koittaa kairata ne 2kpl katkennutt m6 pultinnysää irti kannesta.








    Leave a comment:

Working...
X