On kyllä huomattavan tutun näköistä menoa. Kysyin silloin joskus 8 vuotta sitten lystille marmorilta hintaa ja pelkkä jakopää osineen olisi muistaakseni ollut 1500€.
Sen projektin syynä oli muuten se, että tuollainen kuvassa näkyvä tihkuvuoto eskaloitui kesken menon siihen, että suurin osa nesteistä tuli vesipumpun kautta pihalle.
Ohjaustehostimen ja yhden sen letkuista jouduin myös sedanissa käyttämään irti jo jakopäätä tehdessä, ei kyllä enää muisti kerro, että mikä siihen törmäsi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesäkuntoon 2019->2020->2021->2022->2023 /cäb a4
Collapse
X
-
Lisätääs tähän ostoslistaan :
Tuo huohotuksen letku, mikä menee kaasuläpän alta sinne imusarjan allaolevaan koteloon, on 06C103235A, hyvä vaihtaa tässä vaiheessa kun on aika paljon purettu myös auki. Ei tietysti pakollinen. Mutta samalla kun nuo katkaisee noi vanhat huohtotusputket, niin onhan tuo vaan järkevä vaihtaa.
Mutta, tuo toisio-ilmapumpun venttiilin irroitus (mikä on vaan pakko tehdä) vaatii 078131120K kertaa 2, tiivisteet.
Näyttää myös ohuesti siltä, että pitää irroittaa ohjaustehostimen paineputkikin, ei tuo välikansi taida kyllä (ainakaan tässä A4-cabissa) nousta ilman sen irtirepimistä. Öljytikkukin piti repiä juurineen irti.
Leave a comment:
-
Näemmä taas ollut reilu pari viikkoa taukoa.
kaivoin laturin irti, pitäs laakeroida + vaihtaa hiilet (ja mahdollisesti kommutaattori, riippuen kunnosta)
revin sen huohotinputkiston mäkeen, minkä onnistuin katkaisemaan aikasemmin - tuli tollai sentin paloissa kun vähän vaan taittoi. Tais olla aika vaihtaa..
Jakopään kanssa kaivoin auki, osassa taittorullia oli tullut jo vaseliinit pihalle osittain.
Vesipumpun alla oli kanssa jo vähä kuhlermittel (vai mikä olikaan) näkyvissä.
Se että tuolta rintapeltiä vasten olevan kiertokulma-anturien pukin saa irti, piti purkaa nää putket mäkeen.
tuli myös voittajaolo, kun katkesi 2 / 3 M6 pulttia tuonne kanteen sisälle - pitää tuo taittopyörän laakerin kannake ottaa tieltä pois, että saa ton taustapellin mäkeen, jotta saa taas lisää sälää mäkeen. Pitää vielä jollain konstin kaivaa noi nysät tuolta kannesta irti, prkl.
tähän tilanteeseen jäi tältä päivältä. Jos en ihan nyt väärin ole pitänyt sisäistä kirjanpitoani ajankäytöstä, niin nyt on mennyt "tehokasta" työaikaa jakopään + nokanvaihdon töihin n. 6-7h. Vähän tälläi tyhmästi kun pitää pätkissä tehdä. No, eipä oo perheasiat tai työjutut mielessä kun näitten kanssa mysyää, hyvää tekee hermoille vaikka tieten noi katkenneet pultit kyllä nyt "vähän" vituttaa, ois pärjänny ilmankin.
Mutta herää kyllä ajatus, että ei tää olisi ihan niitä ensimmäisiä hommia, mitkä kannattas ulkoistaa merkkarille tän ikäisissä laitteissa. Repeis perna kun kaivas rahaa korjaustyön ajan velotuksesta :)
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
-
tilasin varaosia repullisen maailmalta. Mut tuli kiristäjä palapelinä. No, sain mä sen kasattua, kun en jaksanu tehdä rekkulaa siitä.
Kattelin myös et jos samalla vaihtas ohjaustehostimen pumpun, mutta on ainakin vielä vain ajatuksen asteella. Jos se etupään kahina tuli vain tuosta kiristimeen osuneesta taittorullasta ? Pitää vielä miettiä. Mutta laturin kyllä meinasin nyt jokatapauksessa ottaa pöydälle ja laakeroida + vaihtaa hiilet, on silti edukkaampi ku tuo 183e minkä löysin sparetosta.
Marmori OEM osat ois ollu n.1,6k ja nyt tuli kun katseli muutaman tunnin maailmalta niin alta 600€ pitäs pärjätä.
Nokka-akseli ei tule valurautaa, vaan billetti. Paininkupit oli INA:n tuotteita.Viimeksi muokannut repsa; 31.1.2021, 20:36.
Leave a comment:
-
Kävin hakemassa harrastusmielessä viimevuoden puolella melkein täydellisen sarjan nelivetointia ajatellen. Apurungonkin tilasin Saksasta.
Pitäs mielestäni olla nyt melkeinpä kaikki osat kasassa, mitä tarvitaan nelikkomuutokseen. Uusi kytkin ja paineasetelma tietysti pitää hommata.
kuvasta puuttuu apurunko, mut se oli lavalla kun tuli saksasta ja tukivarsineen. Laitoin nyt vain kaikkiin metallipintoihin sprayvaseliinin päälle, etteivät ruostu ootellessa / ruuvit irtoo myöhemminkin.
Ajatus oli että talvi 2021-2022 olisi niiden paikalleen laittoa. Vähän olen käynyt itseni kanssa keskustelua/mietintää että nelikko vai takaveto. Takaveto ois erilainen, ja jaksas ehkä just tuo laiska 3.0 kahdella pyörällä kumia polttaa. Kesäautohan tämä on, niin ei tartte miettiä talvella nelikon etenemiskykyä vaakakupissa.
Mutta.. se jakopää. Muutama havainto :
Toimen suhinassa pärähti huohottimen putki poikki kuskin puolelta, perhana.
Merkit oli kampuralla vähän huti,
3cm kampuralla, kun nokat oli vanhan asentajan merkeissä. Ei varmaankaan tehty OE työkaluilla.
vaihdoin kylläkin keulintavaahtomuovin, että sais jotain tehtyäkin. Oli vanha halki.
Toi apulaitehihnan kiristin oli vähän hankala ottaa pois, kun siitä oli joku katkaissut sen kiinnipitävän vaijerin.
Ja olihan se taittopyörä ottanyt kiinnikin siihen.
Pitäsköhä tilata suosiolla uusi.. koska, eipä tuo varmaan pienin juttu ole matkassa,
tarviaa tilata myös nokka-akseli ja paininkupit tuonne zyl1-3 väliin. Oli jo vähän alkavaa kulumaa, ja tuskinpa paranee.
Laitoin kyssärin brittiläiselle pajalle toimitusehdoista, mikä toimittas n.300€ teräsnokan, kun OE valurautainen on ~500€.
PItää tietysti myös nyt tiivisteitä välikanteen tilailla noita kaikkia juttuja varten mitä siinä pitää irroittaa kun nenän vaihtaa, ja tilasin myös ton erikoistyökalun/keskittimen millä hoidetaan välikannen keskitys varsinaiseen kanteen.
Tympeetä, kun huijausäänistölle ajattelemani rahat joutuukin käyttämään oikean äänen luojan korjaamiseen :D
Noh, josko toi tosta paranee kun saa jakopään ajoituksen kohdilleen ja paremman nenän kiinni. Kesä 2021 tulee yllättävän nopeasti.
Viimeksi muokannut repsa; 24.1.2021, 20:39.
Leave a comment:
-
No, kaikkihan toimii edelleen.
Mitä nyt havaintona, että joskus kylmästä lähtiessä ei meinaa vaihteensiirto olla ollenkaan niin helppoa kuin käyntilämpöisen koneen kanssa. Syytän tästä vaihdelaatikkoöljyä, mitkä varmaan voisi vaihtaa taas.
Ens talven aikana pitäs vaihtaa nokkahihna + muut sinne kuuluvat romut.
Sitten otin ja tilasin quattron taka-akselin. No miksi ? No koska löytyi ja lainsäädäntö on nyt myötämieleinen vetotavan muutokselle.
Pitää vielä pikkuhiljaa etsiä puutteella olevia osia ; vaihdelaatikko, kardaani, perä, jarrusatulat+levyt, polttoainetankki, varmaankin osa pakoputkea jne. Mutta en ajatellut enstalvena kyllä tuota muutoshommaa tehdä, ettis osat rauhassa.
Kokeilin sit onneani kesällä, tilasin RS4:n takapöntöt, ajatuksena että kyllähän sitä meteliä maailmaan mahtuu. No ois mahtunut, mutta pahaksi onneksi tuo varapyöräkotelo ois pitäny silputa että pöntöt ois mahtunu paikalleen. Ja oli niissä äänenvaimentajissa ne läppien akselit vioittuneet ; toisessa oli jopa poikki. Onneksi sain palautettua, muuten ois ollut kallis yritys.
No tästä sisuunnuin, ja hommasin A5:stä activesound lisäkkeen mikä kuuluu takaäänenvaimentajan luokse ja Soundracer tupakinsytkäriadapterin. Nämä tiesin tarvitsevani ensimmäiseen proof of conseptiin, mutta minimi rahallisella panostuksella.
No piru, sehän toimi sit muuten perhanan hyvin.
Sit eiku pönttö varapyöräkoteloon muiden romujen sekaan (ei varapyörää siis, kotelo muissa tarkoituksissa).
Lopputulemana on se, että kunhan tulee sopiva hetki, niin tilaan varmaankin ton kufatekin äänigeniksen missä bt-liityntä. On vaan oikeasti kyllä niin perkuleen hyvä toi meteli, ja koko konsepti.
Katselin SSP:t läpi kun koitin saada selkoa koko kufatekin (ja muiden valmistajien, näitähän oli yllättävän paljon) tuotteista, äkkäsin sen että noissa käytetään alkuperäistä 4G0907160B modulia vahvistimena ja varmaan myös can-viestin tulkitsijana/muokkaajana. Ihan fiksua.
Tuo soundracerhan toimi todella hyvin pelkän audiovahvarin perässä, kunhan äänen oli käyttänyt equ:n läpi missä bassoa korostetaan ja diskanttia pienennetään. Käpynä siinä on se, että aina kun auton starttaa, pitää opettaa se referenssi-rpm uudestaan. Ts aina startin jälkeen pitää käyttää nopeasti rpm 3000 kohdilla. Tympeetä.
Leave a comment:
-
Sehän oli Lepfix eikä ilefix, tuo paikka mikä netissä mainostaa PDR palveluitaan. Kävin näyttämässä, ja totesi että meneepi pakkelointipuuhiksi, ei pysty oikomaan hänen metodeillaan.
Suositteli Jamglassia, ajoin sinne suoraan, ja sovin että siellä tulee kuntoon.
Samalla maalautan myös kuskinpuolen helmasta kuluman (siitä mihin kuskin lahkeet ottaa), etupuskurista pienen nirhauman (joku edellisistä tötöilly varmaankin kanttaria hivotellen) sekä matkustajan etulokasuojan sisäreunan kuntoon. Viikonpäivät seisoo sit siellä tuossa myöhemmin. Asia sinällään siis kunnossa, mutta menee tietysti rahaa, stana. Omavastuu vakuutustyön osalta + noi lisätyöt.
No, mutta nykimishommaan. Sehän mokoma kuitenkin vielä vähän tärräs pienellä kuormalla + moottorijarrutilanteessa. Korostui kun moottori oli kuuma, siis oikeasti hotti.
Vaihdoin sen huohotinkalvohässäkän. Auttoi vähän. Ei niin paljoa että olisi antanut vielä mielenrauhaa.. Ja sain vaihdettua sillain että ei edes hajonnut tuo putkisto, eli sehän tuli sit vakuutuksen omaisesti hommattua ihan turhaan.
Mietin sitten että hmm nämä tilanteet missä tuota tapahtuu, on niitä hetkiä kun sisäinen EGR on voimakkaasti käytössä, sekä EVAP ajetaan isolla prossilla.
Laitoin sit helpoimman, eli EVAP-letkuun mikä tulee venttiilille tankista, pienen kuristuksen (letku OE sisähalk n.6mm, kuristin n. 2-3mm) --> parani taas. Mutta edelleen tuntui että ei tän näin pitäs toimia.
Sitten jotenkin talviauton kanssa eri öljyn kanssa temunneena (diesel, nakutus, kirvelevä pakokaasu), tarina täällä : https://www.btcf.fi/forum/showthread...=395094&page=2 jäi mietityttämään ajosuoritteen (n200tkm) vaikutus hydrojen pieneen naputukseen ja tuohon käytökseen.
Kävin hakemassa tuota linkissäkin mainittua tebskan öljyä, vaihdoin ne --> avot, ei naputa hydrot yhtään, siirtymähetket kuumalla koneella osakuormalta / moottorijarrulta käyttömoodiin menee kuin ajatus. Saakeli, melkein kyllä taas helpoimpia korjauksia ikinä.
Jos tilanne tuon osalta muuttuu, niin naputtelen tänne toki, mutta nyt ton talvikäyttiksen mukanaan tuomien kokemusten perusteella, ei taida olla tarvetta. Vanha auto tarvittee vaan parempaa ja tuhdimpaa öljyä kuluineisiin paikkoihinsa.
Leave a comment:
-
Ärsyttää, auto oli ajossa vain 4 pv, niin oli jossain kaupan pihassa joku käynyt kävelemässä konepellillä.
No, vakuutusyhtiölle ilmoitus + poliisille rikosilmoitus : pohjola tuntui hoitava nopeasti asiat ja nyt tänään pitäisi käydä näyttämässä ilefixillä mikä ainakin nettisivuillaan pdr-menetelmää näyttää käyttävän.
Ei hotsittaisi viedä pakkeloitavaksi ja maalattavaksi, se sävy ei kuitenkaan hopeamaalissa osu kohdalleen, ja lakkaus jää kuitenkin pehmeäksi, niin että kaikki pienetkin kiveniskut näkyvät kilsan päähän. Hankala kuvailla ärsytyksen määrää.
No, mutta, sain nyt vihdoin ja viimein aikaiseksi tilata myös ne huohotksen hilut, löytyi sparetolta se kalvorasia + uudet putket.
https://spareto.fi/tuotteet/febi-bil...tuuletus/49546
https://spareto.fi/tuotteet/jc-premi...letus/bsw016pr
tuollaiset laitoin tulemaan, letkusta en tiedä minkämoinen on (omassa on _vielä_ ehjä, mutta tuskin pysyy ehjänä kun rupeaa osia vaihtaan) laadultaan, mutta onhan nimikkeessä premium mainostettuna, eli pakko olla täys peli :)
Leave a comment:
-
Tein sen cd-vaihtajan tilalle latauspistokkeet, sähkön ryöstin mankan vahvistimen herätteestä -> menee automaattisesti siis päälle ja pois kun laittaa mankan päälle.
ja tämmöinen siitä sit tuli :
Ainakin hanskalokeron koko on nyt melko paljon pienempi, siis muuhun käyttöön, mutta tuskin näyttelee minkäänlaista ongelmaa.
Leave a comment:
-
Jos ei raaski uusia hidastinpumppua tai rasvaus ei auta, niin sen hajonneen pumpun voi ottaa poiskin. Miinuspuolena sitte hanskalokero aukee ku Corollassa.
Leave a comment:
-
Mä laitoin B6:een silikonisprayta ja sen jälkeen se taisi pelata yhdeksän vuotta. Uskaltanen suositella.
Leave a comment:
-
Perhana, täähän oli hyvä nykäistä ylös. Eli huomenna kun jatkan puuhastelua luukun kanssa, lotraan silikonilla myös tuonkin osan.
Leave a comment:
-
Tästä lukemaan: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...hjeet-a4-b6-b7
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ni-on-ja-pysyy
Esim. Slamit myy varaosa: https://www.slamit.net/product/21410...keron-hidastin
Leave a comment:
-
Ai aukaisussa sit katkeaa ? Ok. No avossa tuo on vielä kuosissa, mites voisin varmistaa että sillä on vielä maileja edessä ? Voitelu, purku, muuta vinkkiä ?
Vai vaihtaa uusi hidastinpumppu (mistä löytää uuden?)
On just semmoinen euron vika minkä haluaisi kyllä välttää tulevaisuudessakin.
Leave a comment:
-
Jostain syystä, eli yksi tyypillinen vikapaikka 8E/H korissa. Se hidastinpumppu on juminut ja väkisin käännetty luukku auki. Katkaisee oikeanpuoleisen saranan. Ai mistäkö tiiän?
Leave a comment:
-
Välillä tuntuu että video näkyy, ja välillä ei. Liekö tuon väliä, toimii se.
Tuli samalla pestyä kontin verhoilukin, ihan siisti tuli ; vaikka perunalla kuvasin.
Rupesin retrofittaan jääkaappia hanskalokeroon. Ajattelin että vaihdan hanskalokeron pohjan, että saan myös lokeroita eri laitteille / sälälle.
Siinä hanskalokerossa missä on jääkaappi, on myös alkuperäinen cd-vaihtaja, sen tilalle ajattelin laittaa usb+tupakakansytkäri-laturin, mitkä ottaa herätteen mankan takaa, samaan paikkaan saa sitten bt-muuntimen, sen sähkönsyötön ja vaikka kännykän laturin.
Varsinainen retrofit näytti helpommalta kuin luulinkaan, kylmästöintiputkelle oli valmiina reikä, mikä oli tulpattuna :
eiku tulppa haneen ja putki tilalle
Pitänee jatkaa harrastusta vieä, eli repiä se hanskalokeron kansi irti avosta ja laittaa se tuohon jääkaapilliseen runkoon. Samalla pitää katsoa missä kunnossa on noi iskarit, jostain syystä oli tuo jääkaapillisen lokeron kansi hajonnut oikeanpuoleisesta saranastaan (sieltä missä se anturi on).
Leave a comment:
-
Jaaa se toimii. Liimasin palat kasaan varovaisuudella. käyttäen 2k-nestemäistä metallia. Useamman kymmenen testiä jo takana, hyvin toimii.
Alkuperäinen syy hajoamiseen lienee se, että joku on varmasti kokeillut nostaa linkusta ylös tuota tukea, selkeästä kiellosta huolimatta mikä lukee tangossa, sitten se on vuosien saatossa vaan murentunut lisää.
Tilannetta vuosien saatossa tuskin on myös helpottanut täysin kuivat johteet. Niihin vähän voiteluainetta, niin heti tuntui linkusta käyttäen paaaaljoooon kevyemmältä.
Pitäs olla video tossa yläällä.
linkki tässä alla
https://repsa.kuvat.fi/kuvat/Avo2/ke...409_183712.mp4
Alkuperäiseen vahvariin juotin heräte-out sekä 4ch linja-lähdöt pihalle, niin onpahan sit tulevaisuutta varten ulkoiselle subille tms liityntäpinnat valmiina.Viimeksi muokannut repsa; 10.4.2020, 18:14.
Leave a comment:
-
Kesää on matkaa, ja ajattelin että katsoisi pari kärpästä samalla kertaa.
Kaivoin vahvarin esille ja tsekkasin että mitäs mallia se oikeasti on. Jos nuorenisi kun laittaa isomman vahvarin ja ulkoisen saatanallisen ison subbarin. Tai ainakin kontista ison tilan vievän.
Todennäköisesti en nuorene ja ämyri ei konttiin mahdu.
Mutta se oikea syy : on tuo nostettava tavaratilan katto, ollut vähän hankalaliikkeinen. Ja nyt se ei enää nostanut juuri mitään. Purin posken auki ensiksi oikealta ja katsoin oisko siellä vika - ei ollut.
Mutta tuollahan se oli vasemmalla. Vaijerin kuoressa näkyi useammassa kohtaa jälkiä, että on välillä aina hyppinyt pidemmälle, kunnes nyt tänään testatessa hyppäsi viimeisen kerran aivan turhan pitkälle.... Tuo ylempi vaijeri tulee siitä linkulta ; sen tuloliityntä tuossa irtonaisena tuon koristematon päällä. Eli ei ihme jos on vähän huonosti noussut, liekö melkein 20v ikää jo näkyä.
Pitää miettiä kuinka tuon saa toimimaan pysyvästi, ehkä menee 2k-metallin linjalle / lisäkannakoinnin teoksi. Irti ainakaan tuota ohjuripakettia en saanut tuolta, vähän hankalan oloinen härveli.
Leave a comment:
-
"Ei paha" sanos Uotinen.
hieroin tyynyllä vahan pintaan
https://repsa.kuvat.fi/kuvat/Avo2/ke...308_140607.mp4
Siitä vahauksesta tuli kerrassaan kelvollinen. On syvä kiilto hei.
Mikronaarmut tuntui tulevan jonkin verran esille, ostin jo varuiksi antiswirl-kiilloitusnestettä, että voi joskus kokeilla sillä kiillottaa. Nyt ei ole kyllä oikeasti tarvetta.
Katonkin käsittelin autoglymin kattosuoja-aineella + pesuaineella : vaikka katto oli näennäisesti puhdas, ja olen sitä pessyt + pitänyt hyvänä : kummasti siitä kankaasta vaan irtosi siihen kovaan vaahtomuovinpalaseen vaan moskaa.
Leave a comment:
-
Tuntuu että työuupumus on vieäny kaiken ilon laittamisesta, mutta tänään sain tehtyä jotain, pakotin itseni liikkeelle.
Vaihdoin noi lambdat. Olihan se oikeanpuoleinen kyrbel vaihtaa.
En tarkistellut vielä ageing-factoria ecusta, kun en löytänyt avaimia. Tulevat varmaan jossain vielä vastaan, oiskoha muksut piilottaneet..
Lambdassa hassuna nyanssina : noi mitkä aikaisemmin tilasin ebaystä, oli ilman tuota lämpösyklin jälkeä. Oiskohan uudet sit paremmin valikoituneita yksilöitä, kun on näemmä oikeasti testattu jossain penkissä (olivat siis muuten kyllä noettomat, että oisko ihan kalibrointikaasulla tsekattu).
Revin imuputkesta samalla helmholzin mäelle :
Tuli sieltä kun vähän taittoi kiinnityskorvaa, ilman siis että joutu purkamaan polttoainekiskoa tieltä.
Sit otin ja sorvasin jyrsimellä tulpan halkaisijaltaan 32mm PA-66 matskusta (suomeksi, avaruuspöytään kiinni vanha leikkuulauta mikä on nylonista ja sit ympäri kehän soittaen)
Ainiin, vaihdoin myös ohjaustehostimen nesteet. Kai se kesä vois kohta tulla, tai taitaa kyllä näillä näkymin tullakin, kun ei sitä luntakaan tule.
Leave a comment:
-
Siis tuo 5000 paperi oli viimeinen hionta, sen jälkeen tartunta-ainetta ja sitten lakka päälle. Tuossa lakassa käsittääkseni on UV-suojaominaisuus,
Leave a comment:
-
Tuskin siinä enää mitään dramaattista tapahtuu jos on nyt pysynyt jo hyvin kiinni. Mutta xyleeni tosiaan sulattaa sitä polykarbonaattia niinkuin tuossa huomasit. Saman tekee myös tinneri ja siksi tää kiillotusaihe kiinnostaa kun pilasin prätkän umpion sillä...
Veditkö tuon 5000 paperin jälkeen enää mitään kiillotusta vai suoraan vaan lakka siihen päälle? Mainostiko se myyjä että onko tossa lakassa jotain UV-suojaominaisuuksia? Tavallisessa 2k akryylilakassa tuskin on kovin kummoista.
Leave a comment:
-
Jaa-a, en mä kyllä tuosta tiedä (siis umpioden materiaalista tai xyleenin sopivuudesta niille). Menin ihan maaliliikkeen ammattilaisen neuvojen perusteella eteenpäin, ja nyt kun sen tartunta-aineen annostelun teki ns. järjellä eikä holvaten, niin kyllä se ihan hyvltä ja lupaavalta vaikutti. Kokemuksensa perusteella kertoi asiasta, että ei ihan sillain täysin urpona vaan latonut puolitotuuksia.
Ehkä ensi kesä sen sitten kertoo että oliko se tarttunut oikeasti kunnolla pohjaan kiinni ; mutta nyt uskoisin että on tiukassa kuin se myntti navetan seinässä.
Mitä tuossa voisi siis enää tapahtua ? Kai se vahinko tapahtui silloin kun sen kastelin ekan version märäksi ja se pinta suli vituiksi ? Siltä se kyllä vaikuttikin kun sitä palanutta pintaa hioin, että nyt on tapahtunut muovissa reilua muutosta..
Leave a comment:
-
Noista umpioiden lakkaamisesta. Eikös ajovalojen muovi ole yleensä polykarbonaattia? Sille ei sitten sovellu tartunta-aineeksi sellainen, mikä sisältää xyleeniä. Ja useimmat muovitartunnat nimenomaan ovat xyleeniä. Polykarbonaatille pitää olla omanlaisensa tartunta-aine, tai sitten jättää sen kokonaan pois. Myös joidenkin lakkojen ohenteena saattaa olla xyleeniä, mikä voi aiheuttaa samanlaisen reaktion.
Käyttöturvatiedotteen mukaan tuo sinun promoter sisältää 50-100% xyleeniä. En laittaisi tuota.
https://www.vinnybyrne.com/media/mco...or_895_sds.pdfViimeksi muokannut ilyx; 2.2.2020, 16:48.
Leave a comment:
-
Tulipa valojen kanssa harrastettua. En jaksanut ruveta taas tekemään maalaus/lakkaustilaa, ja hieroa paperilla lakkoja irti -> päädyin että helpommalla pääsen kun vaihdan xenon-umpion romut halogeeni-umpion sisälle.
Kuva todisteeksi, kyllä ne saa purettua. Xenon-umpioista pitää ottaa korkeudensäätömoottori (stepperi-moottori) ja vaihtaa sen halogeeniversion missä takaisinkytkentä, tilalle.
Oli _yllättävän_ hyvät noi halogeeniumpioiden heijastimet. Oikeasti siis tosi hyvät.
Pikkaisen piti jyrsiä takakansista, että sain slim-malliset ballastit umpion sisälle mahtumaan :
Tälläin sen sai sinne sisälle oksipoksi :
Lopputulokseen olen tyytyväinen, vaikkakin olisi näistäkin hyvä ollut sisältä puhdistaa höyryllä.
Vaihdoin taakse ne iskarit :
Ei nuo ta-technixit nyt ainakaan löysemmät olleet kuin nuo vanhat umpiruosteiset. Vaihto oli sinällään tosi simppeli, mutta ois pitäny etupeltoon pestä painepesurilla noi sisälokasuojat. Tuli jonkunverran savea niskaan..................
Ja, laitoin myös sisälokasuojien kuluneisiin kohtiin possua, ajatuksella ja toiveella että se pieni possu riittää reiän tilkkimään minkä rengas on rouhassut - uudestaan rengas ei sinne pääse kiinni.
Leave a comment:
-
Jotain oli tapahtunut joo noille omille valoille, kun tuli tuo naarmu pintoihin. Otin ja hioin noi projektiumpiot mitkä tilasin ebaystä (tuon epäonnistuneen tartunta-aineen laiton jäljiltä), ja käsittelin ne tartunta-aineella ja lakkasin.
Lopputulema : yhdet hyvät parit sekä yhdet mitkä varmaankin kuitenkin tulee hiottua uusiksi, vaikka ei ne kyllä pihalla käydessään erottuneet, ne raidat siis.
Osaan aavistaa mistä tuo johtuu : varmaankin molempien umpioiden mihin noita jälkiä tuli, niin joko :
alkuperäisen UV-suojan reunan kohdalta olisi vielä pitänyt hioa enemmän, vaikka siinä ei näkynytkään enää mitään rajaa ?
tai hiottu ja ennen tartunta-aineen laittoa teipatessa kaikkea on molemmat osuneet polyestereenipintaiseen suojamuoviin ja siitä on jäänyt joku juttu umpion pintaan, esim staattisen sähkön varaus.?
dunno lol mutta helppohan tua on korjata, kerrankun menetelmänä tämä on aika bueno.
Leave a comment:
-
Hngnggg !
Ajoin auton pois tallista ---> ihan sika hyvä kytkintuntuma. Taitaa riittää siis se tältä osin.
Lambdat sain tuolta TT-speediltä, mutta auto pihalla kun olin valojen kimpussa tallissa.
Rakentelin "maalauskopin"
Sitten primeri pintaan, taitaa olla oikeasti melko tiukkaa tavaraa : (tuli siis turhan paksusti suihkittua niin otti ja veti harmaaksi ja sitten korkkasi koko muovin pinta)
No, tuo oli ebäyn harjoitusvalo, että eiku senku hioo uudestaan, ja varsinaisiin ajovaloihin vähän varovaisemmin primeriä :
Muuten tuli ok, mutta :
1) umpion sisällä olevat moskat ja heijastumat sekä vuosien lika näkyy paremmin. Pirhana.
2) lakkaan tuli tuollaisia "halkeamia", eli ihan kuin ois kuitenkin ollut jossain hiontaurassa rasvaa ? Kuvassa onnistuin ottamaan ehkä kaikkein pahimman pisteen tuohon keskelle näkyviin.
Tätä tuli molempiin umpioihin sekä hauskana juttuna, samaan kohtaan ja samansuuntaisena. Enpä oikein keksi mikä tuon oikein voisi tehdä.. Kokeilen kyllä laittaa autoon paikalleen tuollaisena, jos ei erotu tarkastelukorkeudelta ja lähietäisyydeltä niin saa mennä noin. Jos näyttää autossa ihan paskeelta niin sitten teletappeja lainatakseni "uudestaan"...
Joka tapauksessa on kyllä aivan sikana parempi kuin aikaisemmin näin ensituntumalta.
Ainiin, tilasin myös taakse ny vihdoin ja viimein ne uudet iskarit. Otin TA technixit, voi olla että oli vikaostos, tai sit ihan timanttia. Molemmanpuoleisia kommentteja on netti täys.Viimeksi muokannut repsa; 18.1.2020, 21:28.
Leave a comment:
-
Otin noi ajovalot taas työn alle. Kunnollinen hionta, että saa kaikki vanhat UV-suojat haneen (erottuu ekassa kuvassa yläosassa), ja sit kun saan tallista pois avon ajettua, niin pitää vetää lakka päälle.
Tuolla percotopilla meinasin kokeilla, kun tuota maaliliikkeen kaveri suositteli. Pohjille muovitartunta ja muut perussetit ennenkuin lakkailemaan pääsee.
Heitti vinkkinä myös että käyttää vesiohenteista rasvanpoistoa, poistaa myös ennen maalausta staattista sähköä.
MS-kovettajalla suhde 4:1, mutta tuolle omalla datalehtensä sopivalla parilla lakka haluaisi 8:1 kovetinta..
Samaa käytin maasturin uusille 20" kun piti hioa alumiinille asti, se käy siihenkin puuhaan kun poistaa oksidoinnin ennen lakkausta alta pois.
Olen myös vaihtanut :
Apulaitehihnan sekä sen taittopyörän/laakerin
Kytkinnesteet, vanha oli ihan vihreää. Ainakin nyt heti tuntuma oli paljon parempi (autolla en ole ajanut vaihtohomman jälkeen..)
Vaihdelaatikko-öljyt
Vielä ainakin prepattavaa :
Lambdat vielä vaihtaen TT-speediltä ostettuihin, noi viime kesäksi ostetut taitaa olla kyllä sitä boschin linjan NG kamaa.
Leave a comment:
Leave a comment: