Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesäkuntoon 2019 /cäb a4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • repsa
    vastasi
    Click image for larger version  Name:	IMG_20190808_152923-01.jpeg?img=smaller.jpg Views:	0 Size:	68,9 Kt ID:	1859013

    fiilistelykuva, vieläkun kesää on muutama päivä jäljellä..

    Ollakseen jo mopopojan iässä, tuo on kyllä ollut melko huoleton kuitenkin.
    Vanhempi tytär otti ja takapenkillä nujutessaan sai tuhkakupin/roskiastian kannen revittyä rikki, mutta onneksi ebaystä löytyi bränd new melko halvalla. Pidätin hinnan viikkorahoista, joskohan oppisi olemaan kikkailematta..

    Tärinä ja nykiminen loppui, kun vaihdoin autossa olleet käytetyt OE puolat noiden pelkällä NGK:n varaosanumerolla, mitkä siis ostin tälle kesälle. Saa***a, ihan turha homma vaihtaa siis puolia...

    Kokeilin myös ajaa tällä keskellä yötä, nyt oli jo ihan pimeääkin, ja totesin että piru vie, noi korjatut ksenoniumpiothan on kyl todella hyvät. Ei menny siinä rahat hukkaan, vaikka tällä olenkin nyt ajanyt siis tasan yhden kerran sellaiseen kellonaikaan että tarvitsi ajovaloja..

    Koodasin autoon kanada-mallin päiväajovalot, eli sumarit + etuparkit palaa ajossa --> ei tartte poltella ksenoneita turhaan ja ei ole kukaan vastaantulija räpsinyt valoja.

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Itse olen ainakin ymmärtänyt, että avoon ei sovi sedanin/farkun keulan osat.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Täytyypä myöntää, nyt hetken tätä forumia selanneena, että tämä uudempi versio on huono käyttää eri laitteilla. Lähinnä se että miksi hemmetissä puuttuu noi sivunumeroinnit eri topikkien alta risoo ihan hemmetisti.
    Mutta se siitä purnauksesta, joskus mennään takapakkia.

    Itse asiaan : On toiminut hienosti, tässähän ei ole oikeaa projektin makua ollenkaan. Tuo kaukosäädinjuttu on kyllä ihan saakelin hyvä.Sekä se keskikonsolin comfort-module.

    Parannettavaa on löytynyt ensi talveksi (osittainen to-do-lista siis itselle) :
    1. takaiskarit uusiksi
    2. takasisälokasuojien pakotus "ulospäin", tässähän on semmoiset kankaasta tehdyt sisäloksut, niin niihin on noi kumit vähän ottaneet kiinni ja on pikkaisen tullut kulumaa. Tämä varmaankin täytyy tehdä jotenkin höyryllä tms.
    3. ohjaustehostimen nesteiden vaihto, kun en nyt kerennytkään.
    4. tilasin uudet-vanhat ajovalot missä oli kuoret aivan palaneet. Projektina meinasin kokeilla hiomista ja lakkausta, jos sais vähän enemmän eloa ja pidempikestoisen ratkaisun kuin mitä noi turtlen jne ajovalojen kunnostussarjat on.Aika usein joutuu olla putsailemassa kerran käsiteltyjä valoja (kerran siis jo kesäkuussa joutunu siistimään).
    5. mittaristoon joko kirkkaat ledit taustavaloiksi lcd-näytöille (sama myös muille laitteille) tai sitten keskinäytön vaihto graafiseen aftermarket osaan.

    Kysymyksinä kohtaan 4, koitin laittaa purkufarkun ajovaloja avoon -> no ei kyl sopinut suoraan. Katsoin että ainakin se lampun alapään kiinnitys on erilainen (1 avossa vs 2 farkussa kiinnityspulttia). Samaten yläpäässä pulttien offset on eri. Mutta pitäskö noita pisteosia vaihtamalla käydä umpioiden, vai mittasinko silmällä oikein että ne on oikeasti ne valon kuoretkin erikokoiset ?

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    No tota hei ! mä painin samanmoisen ongelman kanssa sen jälkeen kun ton asensin - kunnes tajusin (=luin manuaalin..) että : aina kun käyttää akunkengän irti, se nollaa ikkunoista opitut rajat.
    Eli piti käyttää etu ja takaikkunat alhaalla ja ylhäällä - sitten toimi hienosti.

    Tein myös havainnon : jos takaluukussa on se kontin laajennusmoodi päällä - eli kattoa ei saa ajettua sähköllä sen päälle - tuota kauko-ohjaustoimintoa käyttäessä se aukaisee kaikki ikunat.

    Leave a comment:


  • juuhok
    vastasi
    Nyt pitää ihan täällä tulla apuja kysymään. Asensin tuon saman kauko-ohjainmoduulin oven sisään ja en saa mitään toimintaa aikaiseksi. Kaikki ovien napit ym. pelaa kuitenkin normaalisti ja kattokin aukeaa normikytkimestä. Johdot triplakatsottu.

    Voiko tuo olla joku koodaustekninen asia? Ts. pitääkö tuon kanssa olla joku tietty koodaus kun tuolla yllä olet pähkinyt noita koodauksia katon avaamiseksi lukkopesästä ym.? Pistin jo toki myyjällekin postia aiheesta.
    Viimeksi muokannut juuhok; 2.6.2019, 17:15.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Pitäisi tuossa salvassa sellainen lyhyt rautalangan pätkä olla jousena.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Hölmö neljän kuvan rajoitus :


    Kerkesin myös korjaamaan kyynärnojan kannen lukitusvivun :



    Eli ebaystä linkku tilaten ja paikalleen sorvaten.
    Tässä ei ole sitä jousta ? pitäskö kannen lukituksessa ollakaan ?

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Tuli korjailtua avaimia : ostin varaosa-auton mistä sain yhden toimivan lähettimen - eli nyt on molemmissa avaimissa toimiva lähetin \o/. Vaihdoin myös kuoret avaimiin, kun oli se painonapin alue ihan kulunut.

    Kuvista ei tule ero ehkä tarpeeksi hyvin selville kuin oikeassa elämässä : uusissa avainrungoissa on "hiekkapuhallettu" pinta, kun vanhoissa se on kulunut tasaisen mataksi. Ja vanhassa noi painonapin kohdat on jo painuneet sekä puuttuu valkoinen väri kokonaan symbolista.
    Ehkä vähän turhaa hifistelyä, mutta ah niin braingasm kun on uudemman näköinen tiirikka.

    Otin myös varaosamossesta ratin.

    Vanha oli teknisesti ok, siisti jne, mutta tuo minkä laitoin oli siistimpi.

    Maffin vaihdoin kanssa testimielessä siitä varaosahärvelistä, tuntui että se pieni nykiminen vieläkin pieneni - ja vcds:n kävin sillä loggaan niin sain lukemaksi 182g/s. Jännä.

    Ja bensahanhaju korkin luona tuntui häviävän kun vaihtoi bensatankin korkin.

    Pervontaina ois sit taas huonoja kelejä, niin jaksaa käyttää korjaamolla : pyöränkulmien tarkistus/säätö, ajovalojen korkeudensäätö sekä b-suodattimen vaihto. Noita kahta ekaa varten ei oo ittellä työkaluja, ja suodatinta ei pysty saksinosturilla vaihtamaan kun on siellä helman sisällä..

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Juu, porkkiksen tuotteet on tuttuja aikaisemmasta (ei huonoja kokemuksia, vain hyviä) ja ei tässä muuta mielessä kuin - että onko jollain oikeasti kokemuksia aiheesta. Että onko oikeasti ollut hyötyä.

    Parani tärinä kun täytin renkaisiin ilmaa + pesin vanteet sisäpinnalta... Hölmöläisen hommaa ajatella että kaikki ois sahapukin aiheuttamaa, kun osa voi tulla ihan pyöristäkin.

    No, pieni alipaine / pieni virtaama oli kyllä öljykorkin aukaistaessa - pitää se venttiili venakopan taakse vaihtaa. Vikakoodit nolla ja kaikki toimii.

    Ja ajellessa tänään töihin -> motarilla joku edessa ajanut datsunnissanskylinequaskainpaska nakkeli kiviä tuulilasin täyteen -> torstaina (nyt maanantai) lasinvaihtoon.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    +1 edelliselle. 9xxfinin keskustelujen perusteella softaa myös vapareita.

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Oon tietty edelleen jäävi sanomaan, mutta Erikoismoottori.fi olis varmaan se paikka mistä noita softahommia kannattais kysellä.
    Viimeksi muokannut Killeri; 29.4.2019, 00:30. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Hauskaa on ollut mutta :
    välillä harvoin tuntuu nykivän n.1800-2000rpm alueella, ja tätä kelasin kun ilmiö tuntuu melko voimakkaana eritoten kylmänä, että olisiko jotain mitä pitäs tarkistaa SSP:stä.

    No siellähän tuli vastaan tieto, että tässä on sisäinen EGR käytössä noilla säädettävillä nokilla, ja tuossa käyntialueessa onkin sitten mahdollisesti suurin egr-kierto päällä. Rupesin melko nopeasti tajuamaan miksi käyttäytyy välillä oudosti.. Tekee nykimistä ja kylmänä sillä taidetaan koittaa saada nopeasti syttymään katit, pienemmät päästöt ja nää muut perussetit.

    Pitäisi varmaankin oikeasti käyttää ultra-äänipesurissa noi nokkien säätöventtiilit, vai mahtaskoha riittää fortekäsittely?

    Mutta kyssärinä yleisölle :

    onko kukaan lastuttanut ASN-konetta ? Katselin vähän mitä maailmalla on näistä saatu, niin noin 15-20hp ja n. 30Nm lisää. Onko oikeasti näin ? Ja kuka suomessa osaisi handlata tuon ekun perässä olevan dynamiikan kunnolla - eli saisi myös tuon sisäisen egr:n tiputettua pois pelistä ?
    Tässä samassa rytäkässä pitäisi myös saada se keinotekoinen kampuran kiihtyvyyden rajoitus pois päältä (ts. kaasuläpän ohjaus).
    tässähän pitää varmaankin mapata nokkien käyttöasteetkin jotenkin. Väännön maksimissa oli suurin overlap SSP:n mukaan, mutta eikös se sais olla sitä WOT tilanteessa koko ajan ?

    Sit toinen inhottava homma, näin dieselkäyttäjälle - bensan käry. Tankin korkin ympäristössä haisee bensa kun on ajellut hetken. Tuntuu että keräisi painetta tankkiin siis - kääntäen, onkohan evap pönttö tukossa tai venttiili rikki ? Venttiilin rikkinäisyydestä epäilisin löytyvän jo koodia..
    Uskaltaako konehuoneesta päästää paineilmaa evap-purkkiin - tankin korkki auki toki, ilman että se pönttö kyrvähtää pitkin pyöränholvia tuhannen osiin ?
    Viimeksi muokannut repsa; 26.4.2019, 19:41.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Joo, tuollain se toimii OE käskytyksellä. Mutta ehkä ton kanssa voi elää :)



    Tuossa tuo taulukko mistä höpisin koodauksista. Jos joku sattuu löytämään semmoisen koodausvariantin, millä saa ikkunat auki pitkään nappia painamalla - ja samalla kuitenkin myös katon aukaisu toimii avainta käyttämällä - otan mielelläni protipin vastaan.

    Isompana btw kaikki kuvatukset https://repsa.kuvat.fi/kuvat/Avo2/ palvelussa nääsnääs. Ei tartte postimerkkejä tsiigailla.

    Mutta joo : tänään kelasin töihin ja ajelin tärinällä ja ontuvalla käynnillä. V%¤#%ti, että olipa hyvin käytetty aika hyödyksi talvella, ehjä auto rikkoontunut korjaamalla.......

    Mutta kun tuossa hetken asiaa mietin, niin hyppäsin vag-comin kanssa autoon, kaasuläpän perussäätö ja ekulle lambda-ikääntymisen testi päälle, sit adaptaatioiden nollaus ja koeajolle. Kas kummaa, toimii kun ihmisen mieli. Ei missfirejä 0-100% kuormalla kohtuurivakalla ja nollan välillä. Toim.huom. Koeajo suoritettu suljetulla tieosuudella.
    Enpä höylänä muistanut tätä hommaa suorittaa talvella... Pieneni pienen koeajolenkin aikana wbo2 ikääntymisarvo 1,8 -> 1,4 arvoon, että tästähän se vaan paranee. Ohjearvo vakiona oli 0..1, että vähän ollut jo yli ohjearvosta. Tuon nollausta en jostain syystä saanut tehtyä vaikka yritin - mutta muut meni hienosti nolliin.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Aika jännä että lopussa nostaa ikkunat, loogisempi olisi niiden lasku loppuun.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Pitipä ottaa tämä nyt nopeutetulla aikataululla ajoon : käyttöautosta särkyi äskettäin korjattu sähköinen käsijarru toistamiseen. Oli siellä sentään eri vikakoodit, että ehkä sieltä hajos nyt jotain muuta.


    Mutta : Eiku liikennekäyttöön, vakuutukset päälle ja ovipahvin sisälle moduli.

    https://repsa.kuvat.fi/kuvat/Avo2/automatik.MOV


    Tuossa yllä video toiminnasta. Ihan JEES.
    Pienehkön koeajolenkinkin pystyi nyt suorittaan : vähän tuntuu osakaasulla ajaessa vielä nypyttävän. En kyllä katsellut lambdakorjauksia, että oisko ihan sitä puolta nyt kun on uudet lambdat ja muut - että on integraattorit aivan väärässä laidassa.
    Varauduin kyllä henkisesti myös siihen että pitää vielä louhia huohotusventtiilien kanssa, en olekkaan tajunnut kokeilla onko kuinka kova alipaine venakopassa kun auto käy tyhjäkäyntiä..

    Hyvä peli tuo kaukosäätimellä tapahtuva avaus+sulku. Samaten se keskikonsolin napin toiminnan muutos.
    Nää ois näissä pitäny olla vakiona, ja onneksi en ole yhtään kesää kerennyt tuskailla ilman ko. modeja :)
    Viimeksi muokannut repsa; 5.4.2019, 04:42. Perustelu: Linkki korjattu ja tekstiä hituC retusoitu.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Verrattuna ensimmäisen kuvan vanteilla tähän :



    Olen ihan tyytyväinen vaimolta keikattuihin vanteisiin (=vaihtokauppa). Eivät kotipihassa (suljettu tiealue jne) ottaneet mihinkään kiinni. Toki poimunopeuksista kuoppaan ajo on kokeilematta, mutta eturenkaat kääntyy hienosti mihinkään hinkkaamatta.

    Katon aukaisuautomatiikka toimii kuten piti, nyt kun vipua käyttää pari sekkaa niin se jättää sen aukaisun päälle eikä tartte istua perse homeessa sormi nappulalla autossa. Mahtava feature.

    Postipate toi ovipahvin sisälle runtattavan kauko-aukaisumodulin, jos sen kerkeisi noitumaan autoon ennen viikonloppua paikalleen. Sit kohta pitäskin piinata vakuutusyhtiöitä tarjousten perässä.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    No Ebaystähän minä. Tässä kokonaishinta molemmille moduleille n.180€ rahteineen, kun normaalisti tuo kauko-ohjainkitti pelkästään on n. 160€ + rahdit. Vaati vähän tuuriakin että osasin katsella sopivaan aikaan noita.

    Katon comfort-moduli tuli http://www.reinhold-engineering.de/frames_e.htm tuolta (sama myyjä ebayssä) ja tuo kauko-ohjaussarja taas tuli auto_parts7 nimiseltä puolalaiselta myyjältä.
    Molemmat sattuivat olemaan sopivasti tarjousmyynnissä ja ei tähän vuodenaikaan ole ihan se kovin avojen varustelu kaiketi menossa.

    Niin, nämähän ovat sitten siis sellaisia mitkä vaatii ovipahvin aukaisun (kauko-ohjauskitti) sekä sen keskikonsolissa olevan painonappiasetelman johdotuksen modin - eivät tule siis kytketyksi sinne katon ohjainlaitteen luo.

    Kauko-ohjainkitti siis toimii juuri noin, että pitää kolme kertaa painaa kakesta niin se jättää luukun aukeamaan - tai menemään kiinni.
    Kokeilin VCDS:llä eri koodausvariantteja ja adaptaatiovariantteja jonku tunnin verran, exceliin naputellen kaikki mitä tulikaan testattua - en onnistunut millään yhdistelmällä saamaan semmoista että ois normaalisti pitkään painaessa aukaussut ikkunat JA oven lukosta avaimella mekaanisesti kääntämällä sen 2krt niin olisi saanut katon aukeamaan.

    Sain kyllä ikkunat aukemaan kakella, mutta silloin kattoa ei saanut enää auki siis avaimella. Pöhkö homma. Nyt täytyy koodausvariantti asettaa alkuperäiseen, ts. avaimella saa ikkunat auki kun kerran käyttää - ja katon saa auki kun käyttää joko avainta tai kapulan nappeja pari kertaa.
    Viimeksi muokannut repsa; 1.4.2019, 21:23.

    Leave a comment:


  • juuhok
    vastasi
    Juu kyllä tuo palikka on tuttu, mutta lähinnä nyt kiinnosti tässä kohtaa mitä repsa on tilannut.
    Noitahan saa vaikka minkämoisia ja olen tainnut jossain satasen pirtaan nähdä sellaisen osittain DIY-boksin tuohon katon kakella avaukseen myös. Siinä vaan täytyisi ovipahvin sisällä aika paljon kolvin kanssa heilua. Kaukosäätöhän noissa toimii yleensä niin, että auton omalla kakella painetaan ovet auki/kiinni nappia kolme kertaa.

    Leave a comment:


  • Toni_
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja juuhok Näytä viesti
    Mitkä kattomoduulit tuli ja mistä? Itsekin noita on tullut katseltua, mutta jotenkin tuntuu vaikealta perustella itselleen monta sataa laittaa siihen, että saa katon kaukosäädöllä kiinni tai auki. :)
    http://www.mods4cars.com/sms/shop/in...ode=view&id=55

    Smart Top palikka, hirmusesti ominaisuuksia ja foorumijuttujen perusteella pitäis olla toimiva.

    Ei tuossa ole pelkästään kaukosäätöisyys, vaan se ettei tartte puolta minuuttia pitää sormea avaus/sulkunapilla. Samaan aikaan voi sitten pistää turvavyön päälle tai pois, mitä autossa tekeekin ennenkuin siitä nousee pois. Lisäksi Smart Top antaa mahdollisuuden avata tai sulkea katto vaikka auto liikkuu.

    EU:n alueelta 310-330e plus postit on halvimmasta päästä mitä on tullu vastaan.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Jos jokin tuntuu kalliilta, niin kannattaa antaa asian hetki muhia ja sitten joku ilta ottaa pari olutta ja alkaa surffailla ebayta. Kummasti alkaa parin jälkeen tuntumaan, että sehän on ihan perusteltavissa oleva hinta :)

    Leave a comment:


  • juuhok
    vastasi
    Mitkä kattomoduulit tuli ja mistä? Itsekin noita on tullut katseltua, mutta jotenkin tuntuu vaikealta perustella itselleen monta sataa laittaa siihen, että saa katon kaukosäädöllä kiinni tai auki. :)

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Tekemislista pienenee - mutta niinhän myös se kesäkin lähenee.



    "lainasin" vaimon autosta 18" kesävanteita, enkä ajatellut palauttaa :





    Pikkaisen noissa vanteissa on rupea ja jälkeä edellisen omistajan jäljiltä (ei siis vaimon), mutta hyvin istuu ja eteen kun laittoi 10mm ja taakse 20mm spacerin niin sai kohtuuhyvin ne myös kaarelle.
    En ole kylläkään käynyt tekemässä mitään koeajoa että :
    a) mahtuuko etypyörä kunnolla kääntymään
    b) osuuko takana kaareen sisäänjoustossa - ei pitäisi mutta eihän sitä koskaan tiedä varmaksi ennenkuin kokeilee

    Tilasin myös katon automaattiohjausmodulin, eli siis saman minkä tuossa sainkin ja särjinkin, daa.
    Ja myös tilasin sen kauko-ohjainkitinkin. Näissä osui jotenkin nyt hyvin alet päälle että sain molemmat melkein yhden modulin hinnalla, että loppujen lopuksi ei se taloudellinen isku ihan tolkuton ollut.
    Pitää silti vähän koittaa opetella lisää saksaa, ettei tulis samantyylistä erhettä myöhemmin :)

    Ainiin, avaimen korjaus jäi yritykseksi. Ei ollut lähetinpiirin vaihdosta mitn hyötyä.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Hah. Kävipä paskasti niinku. Tässähän vika ei ollut modulissa, vaan omassa saksankielen osaamisessa. Tuli siis ajatuksissaan tilattua automaattikäyttö-moduli, mutta sehän olikin siis se mikä on tarkoitettu katon napin ohjaamiseen - ts. kertapainalluksella katto auki, ilman että sitä joutuu kokoajan painaan sitä nappia.

    No, katto kyllä aukee hienosti nyt avaimesta auton ulkopuolelta, että ei siin mitään (ikkunoiden adaptaatioajo pitää olla tehtynä että toiminto skulaa). Mutta keskustelu jatkunee modulin toimittajan kanssa, että saisinko alella oikean (tarvitsemani) modulin vähän alella :) Vanhan modulin kyl varmasti pidän itselläni, ehkä sen vielä joskus kokeilen laittaa sinne keskikonsolin sisällä napin ohjaukseen.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Joo, pitää ilmoitella kun saa testattua uudella piirillä. Voi olla ihan uutisankkakin ja vika onkin siinä näppistä lukevassa mikrossa. Mutta testaamallahan sen saa selville.
    Arvaus villi : 4F on eri lähetipiiri kuin näissä vanhemmissa.

    Mutta nyt on käsi päässä. Se kattoluukun automaattiaukaisumoduli tuli.
    Laitoin paikalleen -> lämpenee eikä tee mitään. No haisee laitevialta, katsotaan miten reklamaatio etenee.

    Mutta : ohjeessa oli, että mukavuusmodulissa[46] pitää olla adaptaatiokentässä 62 arvo 95.
    On, mutta ei silti aukaise ovilukosta kääntämällä manuaalisesti avaimella sitä kattoa. Tuo modulihan siis kytketään ovilukon antotietojen rinnalle + oma käyttöjännite oviohjaimelta.

    Onko jollain aikaa/mielenkiintoa testata omassa käbissä että saako katon auki/kiinni avainta kääntämällä lukkopesässä jos tuolla adaptaatiokentässä 62 on tuo arvo 95 ?

    Vähän tuota tässä mietin, että voisiko tuossa olla jotenkin hälyyn liittyvä homma, että olisi sen takia disabloitu ? Nyppii tämmöset, kerkesin jo modulin tullessa melkein tasajalkaa pomppia että "ny on joulu". Paskanmarjat ja muut sekahedelmät, tuli märkä ja kylmä syksy mieleen..

    Leave a comment:


  • kalsket
    vastasi
    Kaken lähetinpiirin vaihdon tulokset kiinnostaa kovasti, nimim. 2 paskaa 4F kakea...

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    No, resonaattori selvinnee kesän alkaessa. Näillä näkymin ennustan että vakuutukset vois kelien puolesta lähteä huhtikuun lopussa juoksemaan ?

    No, to-do-listaa pienennetty :



    Spacerit on vielä tulematta kotio, vaikka ne jo siis tilasin. Mutta tuulisuoja kyl tuli jo :
    Ja ihan hyvä tuulisuoja olikin. Näppärä peli.



    Avaimiinkin kerkesin nyt paneutua, työkaveri toi (kiitos Anssi, jos satut tätä lukemaan) liuskallisen lähetinpiirejä,



    Pitää täs lähiviikkoina vaihtaa töissä tauolla kun siellä on kuumailmavehkeet, wellerillä ei henno mennä kokeileen.




    Tilasin myös lisää noita keyfobei, nyt pelkät kuoret. Jos siis saisi noi kuluneet nappulat vaihdettua..


    Ja laitoin myös ostohousut jalassa Saksanmaalta tulemaan katon automaatti/kaukoaukaisukitin, ts. pitäisi toimia auton omalla kakella nyt sit kohta se katon aukaisu -> ei tartte mennä tulikuumaan autoon sisälle kesällä kattonappulaa pitään pohjassa. Muchos improvemtos tms.

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    kyllähän se resonaattori on jollekin ilman siirtoalueelle "säädetty", mutta mille? no sitä on aika vaikea tietää.

    Onhan tuossa omassa pemarissakin maffin ja kaasuläpän välisessä putkessa pönttö juurikin imuääniä vaimentamassa ilmeisesti, mutta millä kierrosalueella ja loadilla se kaivaa sen "mölinän" pois on itselleni täysi kysymysmerkki.

    Urssin kanssa sitten taas huomasin, kun heitin alkuperäisen suodatinkotelon oravasuotimen tilalle, että motari"drone" katosi. Olin kuvitellut sen tulevan putkistosta, mutta se tulikin konepellin alta :D

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Jep. Änärinä sitä itekin mietin, kun tilavuus on vähä pieni ollakseen impulssivastetta luova elementti - mikä oikeasti vaikuttaisi sylintereiden täytökseen. Taitaa lentää olan yli testimielessä. Ilmoittelen jos saan aikaiseksi kesän tullessa tuon kokeilla irti.

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Kyllä ne äänenvaimentimia tuppaa olemaan.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Äänen ollessa ilman tihentymiä ja harventumia tietyllä taajuudella, sillä resonaattorilla voi periaatteessa olla sopivalla kierrosluvulla vaikutusta ilman liikkeeseen imusarjassa ja siten pannussa. Sitä miten voimakas efekti on, tai miten leveällä kierrosalueella se ilmenee, on perin vaikea sanoa.

    Jos kalikan saa irti putkistosta sitä tuhoamatta, melkeinpä kokeilisin. Itseasiassa kiinnostaisi itseänikin tietää. For the record, epäilen, ettei vaikutusta huomaa kuin äänessä. Ainakaan ilman mittareita.

    Leave a comment:

Working...
X