Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesäkuntoon 2019 /cäb a4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kesäkuntoon 2019 /cäb a4

    Tulipa taas kerran erehdyttyä Audin omistajaksi. No, tuli näitä eri vaihtoehtoja avoksi paljon katseltuakin, tässä oli toivottavasti myös toteumana hinta&laatusuhde kohdillaan.




    Aito Suomiauto, mutta ihan hyvillä varusteilla.



    Pari miinustakin löysin koeajolla, vesiputki vuotaa, takaikkunoitten nosto ei onnistu niille tarkoitetusta kytkimestä, ajovalot _loppu_, kaukosäätimistä toinen ei toimi, webasto ei toiminut, osakuormalla nyhtää.. ja öljynvaihtohuoltokin pitäisi tehdä.



    No, eiköhän noista kaikista ennen toukokuuta (?) selviä.


    Webaston sain heti samana iltana rokkaan, oli ilmeisesti käytelty liikkeessä niin paljon että oli mennyt lukkoon bensan saamattomuudesta..


    Kaukosäätimiin vaihdoin patterit, ja kokeilin vcds:llä naittaa niitä molempia uusiksi, mutta ei se toinen toennut.. Työkaveri lupas toimittaa jossain vaiheessa lähetinchipin kapulaan, että josko sillä sais hukkuneet lähetys-mW:t takaisin.


    Vähän kyssäreinä itselle (saa näihin siis muutkin antaa näkemyksiä, ainakin noi ajovalojutut on itelle uutta (audissa)) :
    -mistä löytää ajovaloihin sopivat xenon-projektorit?
    -mistä löytää ajovaloihin uudet "linssit" kuoret pleksit miksikä sitä haluaa siinä sanoa ?


    -Mihinkä pitää varautua nyhtämisen osalta ? Tässä epäilisin orkkis-maffia vaan loppuun kulumisesta, mutta pitäs kattoa logiin että paljonka paukuttaa g/s täyskaasulla. Samaan syssyyn pitää tsekata myös että missä kunnossa on kaikki alipaineletkut jne jne jne.


    Kuva webaston kanssa saavutetusta voitosta:




    Ainiin, siis joo vähän taustaakin, 3.0 bensavapari, 6spd manuaali, automaattiklima, kusenpolttamat ksenonit, siisti sporttijakkarasetti, kruise, varashäly, weba ja jotain muutakin tais vielä olla. Ihan ok varusteltu, paremmin kuin vaimon all-year-rounder-jetta.

    #2
    3.0 vapari = ASN, tee haku, löytyy tarinaa, mm. mafista, alipainevuodoista, misfireista, jne...
    Ei ole kovin hyvissä maineissa tuo moottori.

    Onko umpiot kalvotettu? Hionta + kiillotus auttaa ainakin alussa.

    Comment


      #3
      Retrofitlabista saa enempi tai vähempi relatively easy -asennettavia projektorikittejä.

      Comment


      • #4
        Killeri, joo kyllä mä tein kotiläksyni ennen ostopäätöstä. Nimim. merkkarilla hitech-mekaanikkonakin toiminut.
        Ei siis noi worst-caset pelota, kunhan ois luotettavassa kesäkunnossa 2019.

        Ajovaloja ei näytä kummemmin kalvotetun, ja nostin toisen sieltä jo irti - > ksenonin heijastimen yläpinta oli palanut täysin mustaksi jo ulkopuoleltakin. Ehkä on aihetta vierailla retrofit-labin kaupassa (tuttu paikka kyllä).

        Täytyy kokeilla hiontaa/kiillotusta/niitä valmiita kittejä pinnan eheyttämiseen, aliexpress/ebay ei meinaan kyl palkinnut uuden lasin/pleksin muodossa. B7 ois ripakopallinen eri myyjiä ja hinnat kymppejä..
        Tästä aasinsillasta mopo karkaakin ajatukseen B8 keulapala ja sen valot. Mutta joskohan sit ei.

        Ainiin, onkohan minkälainen homma (kellään kokemuksia?) ASN koneen lastuttamisesta ; eli jälkimmäisten lambdojen deletointi ja jos sais vähän manuaalissa tota kaasuläpän käyttäytymistä muutettua nopeammaksi, sekä kaasua painettaessa ja vapauttaessa. Nyt tuolla sähkökaasulla tunne on vähän turhan keinotekoinen tuohon kaasunvastaavuuteen.
        Viimeksi muokannut repsa; 22.11.2018, 20:28.

        Comment


          #5
          Mulla on retrofitlabin kamat hyllyssä.

          Comment


            #6
            Luulen että porkkiksen hihasta joku ässä vois löytyä tohon ohjelmointiin. Jaakolan Timolla on siellä palvelut suht lähellä.

            Comment


            • #7
              Pitää olla tepon kautta yhteydessä piakkoin, sain meinaan lamput ulkopuolelta ihan säälliseen kuntoon.

              Ennen :


              Jällkeen :


              Katselin B6 -> B7 muutososia (ohjeita ja ostoslistaa), ja B7->B8 vastaavaa, ja totesin että joo, olisi teknisesti toteutettavissa kyllä tuo aikaisempi mitä mietin, B6->B8.
              Mutta nyt kun sain ajovalon kuoret noinkin siistiksi, niin uusilla sisuskaluilla saan sen mitä uudet ajovalot olisivat tuoneet (turvallisuutta liikenteeseen)-> ei tarvetta välittömästi tehdä siis mitään keulalle.


              Maffin mittaelementin putsasin samalla maf-cleenrillä, ainakin mittaelementit erottaa nykypäivänä eikä ole ihan pikimustat. En ole kylläkään kerennyt käymään ny koeajolla.




              Kokeilin myös että imusarjan pituuden muutos toimii, toimi, ja pitää paineet sekä toimintapiste on 0,5bar luokkaa.



              Tulpat katsoin samalla, vähän pitkältä näytti kärkiväli. Pitää vaihtaa siis nekin. Puolista otin koodit pihalle, että oisko niissä kamppanja voimassa vaihtoon, taisivat olla M-päättyiset.

              Comment


              • #8
                Ja koska neljän kuvan rajoitus, tässä loput :



                Katselin myös vesivuotoa, on se vaan järkkypaskassa paikassa. Pitää tehdä erikoistyökalu että saa koitettua kiristää tuota paisarin letkulähdön nippaa minkä epäilen olevan syynä.





                Varaan mahdollisuuden siihen että ko. sylinterikansien paluuputki mikä menee imusarjan alta vesipumpulle (melkonen hässäkkä) on myös halki eikä voi korjata. Onneksi tässä on kesää nähden hyvissä ajoin liikenteessä..



                On siis about noilla hoodeilla missä on noi punaiset viivat. Harmi vaan kun tulipelti on tuosta putkesta n.2cm päässä, niin ei sinne oikein mahdu mitään työkalua isommin purkamatta.
                Viimeksi muokannut repsa; 25.11.2018, 06:44.

                Comment


                  #9
                  Tuo koneen takapuoli on kyllä kohtuullisen hauska paikka tehdä yhtään mitään. Nuo kuvissa näkyvät huohotuksen haitariputket tuossa vuodon lähistöillä oli minun ex-ASN:ssä vuosien öljy-lämpökäsittelyn jäljiltä siinä kunnossa, että murenivat ihan käsiin. Nuo näyttää kyllä kuvissa parempikuntoisilta, mutta kannattanee silti kattoa myös niiden kunto ja hankkia tarvittaessa korvikkeet valmiiksi ennen kuin lähtee isommin riehumaan sillä alueella.

                  Nyhtäminen loppui omassa muistaakseni alipaine- ja huohotusosaston läpi käynnillä.

                  Comment


                  • #10


                    Maffin putsauksesta oli hei oikeasti hyötyä. 95% siitä nyhtämisestä hävis, enää ei "tupsuttele" tyhjäkäynnillä ja näytti täyskaasuvedossa aika hyvin myös ilmamassaakin olevan liki sitä kW määrää mitä tehdas lupailee uutena autolle.

                    Punainen = rpm
                    Oranssi g/s, asteikko 0-200

                    muut lambda-korjauksia.

                    Comment


                    • #11
                      No,eihän se webasto toimi thermo callin nappulaa painamalla. Olisko konffattu tuuletusmoodiin (tän lunttasin webaston testerisoftasta että näin on) vahingossa tai sit kiusallaan. Anyway, toimii kun pc:llä tuuttaa tulille.
                      Pitänee hommata prepaidi että saa ton konffittua, vaikka omassa käytössä kyl ihan turhake.



                      Vaihdetaan täydellinen thermo call 3 kelloon +rahaan tai kaukosäädinsarjaan?


                      Tuossahan ostohetkellä toimi vähän huonosti (=ei ollenkaan) takalasin nostaminen niille tarkoitetulla kytkimellä mikä on kuskin ovessa. Ajattelin että vika on varmaankin kastuneessa mekanismissa (..koska avo ja sen mukainen käyttö..) ja tilasin ebaystä uuden vanhan.

                      No se oli vähän kulunut nappien osalta, siis se vaihdokki ja ajattelin että vaihdan vanhasta napit siihen.
                      Tämä kuitenkin johti siihen että :



                      tuli sit purettua koko roska osiin, putsattua bräkleenillä kullatut kosketuspinnat ja havaittua "omg omg se toimii".
                      Eli nyt on sit yks saksasta tullut käyttökytkinpaneeli ylimääräisenä.


                      Kesäänkin on (vielä) matkaa, lista vaan kasvaa pikkuaskareista :



                      Listan ulkopuolelta vielä, pitäs hommata uudet laajakaistalambdat, nykyiset on varmasti jo elinkaarensa loppupäässä, mistä kertoo vähän tuo lambda-arvon matala liikerata vcds-logissa.

                      Ja sainpa katsottua sitä vuotavaa putkenpäätä, se t-haaraputkihan onkin rautaa, ja näytti peilillä katsellen (kun tarpeeksi oli purkanut romua tieltä) että siellä on jollain massatiivisteellä nippa kiinni, ja se vuotaisi sen reunasta. HUH. Ei siis ehkä sit kuitenkaan paha nakki.

                      Comment


                      • #12
                        Tuli sit kuitenkin tilattua B6 cab-xenon-kit suoraan retrofitlabista kun en nähnyt niitä tepon kaupassa.
                        Saan ne joulukuusen alle rekvisiitaksi, voisi samaan pakettiin hillota karkkipussin ja konupullonkin :)

                        Pari kysymystä itsellä :

                        1) ajovalojen sisällä on vuosien saatossa kerääntynyttä härmää (siis jotain sheissee, rasvaa, pölyä vähän jne) siinä varsinaisen uloimman pleksin sisäpinnassa. Nythän se jossain vaiheessa kun noita tuikkuja vaihtaa, olisi hyvä myös putsata, mutta millä ?
                        Itse mietin 10-25% fairy-liuosta millä huljuttelee sitä, sit imurilla tyhjäksi ja huuhtelu järjettömällä määrällä puhdasta vettä. Mekaanisesti millään rätillä tai paperilla ei hotsittaisi ; tulee kuitenkin naarmuja tai sit jää jäämiä sinne sisäpintaan.

                        2) mankan kun irroittaa, niin tuleeko näissä sitä koodin tarvetta kun laittaa samaan autoon saman mankan takaisin ? Ei kai, mutta pitää varmistella.

                        Comment


                          #13
                          Olikos niin että akkuvedellä kun huljuttelee niin ei jää kalkkijäämiä tai muutakaan jälkiä? Näin muistelen jonkun sanoneen joskus.

                          Comment


                            #14
                            Minä pesin juurikin fairyllä tms, ja huuhtelin akkuvedellä. Mitä nyt muistan, niin ei niistä huonot tulleet.

                            Tuolla on kuvia, itse pesukuvat näköjään puuttuu:
                            https://photos.app.goo.gl/YGMhFj2E19VfjY5X8

                            Comment


                            • #15
                              Joulun kunniaksi tilasin itselleni lahjaksi laajakaistalambdat, suodattimet, puolat, tulpat, venakopan tiivisteet jne sälät, maksoi karvan alta puolikkaan touhuyksikön.


                              Sit kattelin että mite hitossa mankan saa irti. Löysin sit mittakuvan että pitäs olla 9mm paksu ja päässä vino leikkaus+joku ohjurireiän paikka. Tein sit itte, ku en jaksanu odottaa CN rahtia tai muuten vaan polttaa kymppiä huvikseen kun peltiä on..






                              No, toimivat, sain kuin sainkin kiinasta tilatun modulin paikalleen. Vähän on basso pienen oloinen, mutta toimii, ei kohise tai särje, ts. pitää olla tyytyväinen.



                              Eli kesäksi pitää hommata vielä BT-vastaanotin minkä laittaa tuohon aux-inniin kiinni, niin on mukavampi kuunnella striimiä kännystä.

                              Comment


                              • #16
                                Sain yhden ajovalon xenon-elementin vaihdettua, ja samalla putsattua pleksikuoren myös sisäpuolelta..



                                Olihan tuo melko surullisen näköinen, ja tuollaista valotehon puolesta kyllä odotinkin näkeväni.




                                Vasemmalla uusi + oikealla vanha verrokkina, vaikkakin ei ole edes samanlaista taustaa vasten, jo kuvasta voi päätellä että eroa on hemmetisti.

                                Huonona (?) puolena voisi kyllä sanoa, että kun noissa uusissa xenoni-elementeissä on se läppä millä tulee myös pitkät ksenoneihin, niin nyt voi olla kontrasti pitkien ja pätkien välillä melko iso.
                                Tämä nyt ehkä toivottavasti ei muodostu ongelmaksi, kun eihän tällä ole tarkoitus ajaa pimeällä, vesisateella ja muuta sellaista :)



                                Sisältä putsaamaton, ja vanhalla ksenon-elementillä.




                                Sisältä putsattu ja uudella elementillä.



                                "lasit" putsasin melko simppelisti (en lähtenyt fairy-hommaan kun en keksinyt miten saisi helpolla kaiken kosteuden järjellisellä ajalla pois, enkä kastelisi turhaan mitään ylimääräistä.
                                -xenon elementti pois
                                -avautuneesta tilasta paineilmaa joka suuntaan että pikkukivet jne naarmuttava aines lähtee haneen
                                -hengitysilman kosteutta ajovalon sisälle niin paljon kun sikarimiehen keuhkot antaa periksi
                                -uusi puhdas (pienehkö,20x20cm) mikrokuituliina umpion sisään ja paikkojen putsailu liinalla jonka liikettä avustaa nylon-putkella pitkin sisäpintaa.

                                Ihan OK lopputulos, ei uusi, mutta nyt se näyttää jopa ihan hyvältä eikä harmaaheittimeltä.
                                Hionnalla ulkopuolelta tuli jo kohtuu ok, mutta on tämä selkeästi nyt paljon parempi.

                                Comment


                                  #17
                                  Eikös tuo vähän huhuilisi bittiä konepellin alle?

                                  Comment


                                  • #18


                                    Tuollaiset ne oli. Joutaisivat jatkoharrastajalle vaikka mitoitushommiin. Jos koet tarvetta niin ota viestillä yhteyttä.


                                    Janne, emmää. Ainakaan ekaksi kesäksi pitäs päästä vaan ihan kelaan pitkin maakuntaa eikä olla etsimässä lastentauteja tekniikanvaihdosta ;)

                                    edittiä :

                                    aikaa meni ensimmäisen kanssa hommaan n. 2h. Toiseen riitti 1h.
                                    Retrofitfirman sivuilla olikin tähän avon dkw (tms) valoon hyvä ohje youtubessa. Avoissa on saman valmistajan valot kuin e46 bmw:ssä mitkä kärsii myös (yllättäen) näistä palavista xenon-heijastimista. Tavallisessa b6 xenoni ilmeisesti on eri, ainakin kun katteli heidän nettisivuiltaan tarjontaa.

                                    Melkein kaikki oli oikeasti bolt-on, ainoa mitä piti modata oli se xenonin pitkien läpän johtosarja, se ei käynyt pitkien valon liittimen väliin.
                                    Viimeksi muokannut repsa; 31.12.2018, 04:44.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hnggh! To-do-lista pienenee - mutta niinhän se kesäkin lähenee.



                                      Vaihdoin molemmat venakopan tiivarit, kaikki tulpat ja puolat sekä laajakaistalambdat. + öljyt+suodin.




                                      Samalla tarkistelin toki myös nokkien kunnon, kun niistä tuntuu olevan paljon juttua -> si si no proplemo. Eihän se toki tae ole mistään vaikka ne nyt on kunnossa, että kestää edes viikkoa kun kausi alkaa :D
                                      Koska sehän vaan on niin normaalia autoille..

                                      Katselin myös tulevaa jakohihnanvaihtohommaa varten työkaluja - sekä työohjetta - ei mikään ameriikan temppu. Tais olla remmin vaihtoon vielä 30-40tkm matkaa, mutta voisi olla semmoinen minkä ajan(iän) takia voisi tehdä jo ens talvena. Ehkä.



                                      kävin myös koeajamassa, ae saatanas, sais se kesä tulla. HituC erilainen peli ajaa tuolla kuin X5, istutaan pikkaisen erilailla maankamarassa.
                                      Pakoputkistoon pitäisi kyllä saada vähän enemmän bmw-tyylistä teini-amis-lippistä, kutosen sulosävelet ei tule oikein esille OE-putkella. Harmi.

                                      Pari kyssäriäkin :

                                      -moottoriohjauksen adaptaatiot (lambdat vaihdettu) : pitääkö tehdä mitään muuta kuin nollata vikakoodit vaikka koodeja ei ole, silläkö adaptaatiot sai nollattua - muistelisin että joissain malleissa piti erikseen käydä kirjoittamassa 0-bitti johonkin adaptaatiokenttään, olikohan sekin 0 ?

                                      -kaasuläpältä kun lähtee putki kohti MAF:ia, niin siinä lie helmholzin resonaattorikaivo kiinni. Onko vaikutusta ääneen / muuhun käytökseen jos nakkaan sen olan yli ?

                                      Comment


                                        #20
                                        Äänen ollessa ilman tihentymiä ja harventumia tietyllä taajuudella, sillä resonaattorilla voi periaatteessa olla sopivalla kierrosluvulla vaikutusta ilman liikkeeseen imusarjassa ja siten pannussa. Sitä miten voimakas efekti on, tai miten leveällä kierrosalueella se ilmenee, on perin vaikea sanoa.

                                        Jos kalikan saa irti putkistosta sitä tuhoamatta, melkeinpä kokeilisin. Itseasiassa kiinnostaisi itseänikin tietää. For the record, epäilen, ettei vaikutusta huomaa kuin äänessä. Ainakaan ilman mittareita.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä ne äänenvaimentimia tuppaa olemaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jep. Änärinä sitä itekin mietin, kun tilavuus on vähä pieni ollakseen impulssivastetta luova elementti - mikä oikeasti vaikuttaisi sylintereiden täytökseen. Taitaa lentää olan yli testimielessä. Ilmoittelen jos saan aikaiseksi kesän tullessa tuon kokeilla irti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              kyllähän se resonaattori on jollekin ilman siirtoalueelle "säädetty", mutta mille? no sitä on aika vaikea tietää.

                                              Onhan tuossa omassa pemarissakin maffin ja kaasuläpän välisessä putkessa pönttö juurikin imuääniä vaimentamassa ilmeisesti, mutta millä kierrosalueella ja loadilla se kaivaa sen "mölinän" pois on itselleni täysi kysymysmerkki.

                                              Urssin kanssa sitten taas huomasin, kun heitin alkuperäisen suodatinkotelon oravasuotimen tilalle, että motari"drone" katosi. Olin kuvitellut sen tulevan putkistosta, mutta se tulikin konepellin alta :D

                                              Comment


                                              • #24
                                                No, resonaattori selvinnee kesän alkaessa. Näillä näkymin ennustan että vakuutukset vois kelien puolesta lähteä huhtikuun lopussa juoksemaan ?

                                                No, to-do-listaa pienennetty :



                                                Spacerit on vielä tulematta kotio, vaikka ne jo siis tilasin. Mutta tuulisuoja kyl tuli jo :
                                                Ja ihan hyvä tuulisuoja olikin. Näppärä peli.



                                                Avaimiinkin kerkesin nyt paneutua, työkaveri toi (kiitos Anssi, jos satut tätä lukemaan) liuskallisen lähetinpiirejä,



                                                Pitää täs lähiviikkoina vaihtaa töissä tauolla kun siellä on kuumailmavehkeet, wellerillä ei henno mennä kokeileen.




                                                Tilasin myös lisää noita keyfobei, nyt pelkät kuoret. Jos siis saisi noi kuluneet nappulat vaihdettua..


                                                Ja laitoin myös ostohousut jalassa Saksanmaalta tulemaan katon automaatti/kaukoaukaisukitin, ts. pitäisi toimia auton omalla kakella nyt sit kohta se katon aukaisu -> ei tartte mennä tulikuumaan autoon sisälle kesällä kattonappulaa pitään pohjassa. Muchos improvemtos tms.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kaken lähetinpiirin vaihdon tulokset kiinnostaa kovasti, nimim. 2 paskaa 4F kakea...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo, pitää ilmoitella kun saa testattua uudella piirillä. Voi olla ihan uutisankkakin ja vika onkin siinä näppistä lukevassa mikrossa. Mutta testaamallahan sen saa selville.
                                                    Arvaus villi : 4F on eri lähetipiiri kuin näissä vanhemmissa.

                                                    Mutta nyt on käsi päässä. Se kattoluukun automaattiaukaisumoduli tuli.
                                                    Laitoin paikalleen -> lämpenee eikä tee mitään. No haisee laitevialta, katsotaan miten reklamaatio etenee.

                                                    Mutta : ohjeessa oli, että mukavuusmodulissa[46] pitää olla adaptaatiokentässä 62 arvo 95.
                                                    On, mutta ei silti aukaise ovilukosta kääntämällä manuaalisesti avaimella sitä kattoa. Tuo modulihan siis kytketään ovilukon antotietojen rinnalle + oma käyttöjännite oviohjaimelta.

                                                    Onko jollain aikaa/mielenkiintoa testata omassa käbissä että saako katon auki/kiinni avainta kääntämällä lukkopesässä jos tuolla adaptaatiokentässä 62 on tuo arvo 95 ?

                                                    Vähän tuota tässä mietin, että voisiko tuossa olla jotenkin hälyyn liittyvä homma, että olisi sen takia disabloitu ? Nyppii tämmöset, kerkesin jo modulin tullessa melkein tasajalkaa pomppia että "ny on joulu". Paskanmarjat ja muut sekahedelmät, tuli märkä ja kylmä syksy mieleen..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hah. Kävipä paskasti niinku. Tässähän vika ei ollut modulissa, vaan omassa saksankielen osaamisessa. Tuli siis ajatuksissaan tilattua automaattikäyttö-moduli, mutta sehän olikin siis se mikä on tarkoitettu katon napin ohjaamiseen - ts. kertapainalluksella katto auki, ilman että sitä joutuu kokoajan painaan sitä nappia.

                                                      No, katto kyllä aukee hienosti nyt avaimesta auton ulkopuolelta, että ei siin mitään (ikkunoiden adaptaatioajo pitää olla tehtynä että toiminto skulaa). Mutta keskustelu jatkunee modulin toimittajan kanssa, että saisinko alella oikean (tarvitsemani) modulin vähän alella :) Vanhan modulin kyl varmasti pidän itselläni, ehkä sen vielä joskus kokeilen laittaa sinne keskikonsolin sisällä napin ohjaukseen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tekemislista pienenee - mutta niinhän myös se kesäkin lähenee.



                                                        "lainasin" vaimon autosta 18" kesävanteita, enkä ajatellut palauttaa :





                                                        Pikkaisen noissa vanteissa on rupea ja jälkeä edellisen omistajan jäljiltä (ei siis vaimon), mutta hyvin istuu ja eteen kun laittoi 10mm ja taakse 20mm spacerin niin sai kohtuuhyvin ne myös kaarelle.
                                                        En ole kylläkään käynyt tekemässä mitään koeajoa että :
                                                        a) mahtuuko etypyörä kunnolla kääntymään
                                                        b) osuuko takana kaareen sisäänjoustossa - ei pitäisi mutta eihän sitä koskaan tiedä varmaksi ennenkuin kokeilee

                                                        Tilasin myös katon automaattiohjausmodulin, eli siis saman minkä tuossa sainkin ja särjinkin, daa.
                                                        Ja myös tilasin sen kauko-ohjainkitinkin. Näissä osui jotenkin nyt hyvin alet päälle että sain molemmat melkein yhden modulin hinnalla, että loppujen lopuksi ei se taloudellinen isku ihan tolkuton ollut.
                                                        Pitää silti vähän koittaa opetella lisää saksaa, ettei tulis samantyylistä erhettä myöhemmin :)

                                                        Ainiin, avaimen korjaus jäi yritykseksi. Ei ollut lähetinpiirin vaihdosta mitn hyötyä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mitkä kattomoduulit tuli ja mistä? Itsekin noita on tullut katseltua, mutta jotenkin tuntuu vaikealta perustella itselleen monta sataa laittaa siihen, että saa katon kaukosäädöllä kiinni tai auki. :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jos jokin tuntuu kalliilta, niin kannattaa antaa asian hetki muhia ja sitten joku ilta ottaa pari olutta ja alkaa surffailla ebayta. Kummasti alkaa parin jälkeen tuntumaan, että sehän on ihan perusteltavissa oleva hinta :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X