Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilen RS ähellykset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Laitoin tänään tuota moottoria vähän osiksi:

    Comment


      #62
      Melko karmaisevan näköistä jälkeä...

      Comment


      • #63
        Motor Upilla tosta tulisi varmaan uudenveroinen

        Comment


        • #64
          Tai rvs:sällä :D Tämähän tosiaan kävi varsin nätisti ilman ylimääräisiä ääniä.
          Mutta edelleen. Onneksi tuli kurkattua tuonne. Onneksi tuo sylinteri sattui olemaan se johon näki alimman öljypohjan avaamalla.
          Nyt täytyy vaan miettiä mikä olisi fiksuin vaihtoehto koneeksi. Halvempi, johon teettää suosiolla kannet, vai joku josta olisi edes jonkinlainen historia tiedossa ja voisi jakopää ja sihtiputsaushommilla laittaa kiinni.. Valintoja. Tehdas kunnostetun saisi reilulla 10 tonnilla, mutta siihen ei rahat riitä. Ellei lotto yllätä viikonloppuna.

          Comment


            #65
            Pitäis varmaan vähän googlettaa, voi olla että mikä vaan saman mallinen 40V raakalohko vois käydä. A6/A8 4.2 koneita ja koko autoja saa jo niin halvalla että pääsee varmaan tuntipalkoille jos siirtää vaan kaikki irtohilut vanhasta toiseen. Mäntiä varmaan saa sentään uusia erikseen.

            Comment


            • #66
              Lohko vaan on eri kaikissa muissa 4.2.

              Comment


                #67
                Eikun joo, unohda, totaalinen aivofartti. Kampiakselistahan siinä yhdessä interwebsin projektissa oli kyse kun vaihdettiin ronsun koneeseen ässän kampuraa. Tajusin kans just että se ronsun lohkohan on uniikki.

                Comment


                • #68
                  Juu, noita sattuu. :D Kanssafoorumilainen ilmoittautui, että löytyisi kuuleman mukaan 130tkm ajettu mosa. Ohivuotomittauksessa oli ollut yhdessä sylinterissä vähän heittoa. Lupasi laittaa startin vielä kiinni, ja pyöritellä uudelleen lukemat. Siihen sitten kansiremonttia tarpeen mukaan.. Tulis ainakin EHKÄ hetkeksi huoltovapaa rs. Alkaa vaan olla rahat lopussa, näemmä se on totta että nämä vie kaiken. :D

                  Comment


                    #69
                    Mistään kun en mitään tiedä, niin eikö tuota voi porauttaa? Vai tuleeko jo kalliimmaksi mitä vaihtokone/ei pysty tekemään?

                    Hemmetin ikävä takaisku kyllä :/
                    Viimeksi muokannut TomVi; 25.1.2019, 09:43.

                    Comment


                      #70
                      Ruotsissahan on joku paja, joka putkittaa 5.2 v10 lohkojakin. Tekeekö joku putkituksia Suomessa alumiinilohkoihin?

                      Comment


                      • #71
                        Taitaa noi pinnotettujen poraamiset olla aika kalliita hommia. Ei tuosta kannata tehdä kuin enintään pöytä.
                        Siihen pitäisi kuitenkin tehdä kannet, ostaa männät yms. Se on äkkiä valmiiksi kunnostettua kalliimpi.
                        Mieluusti etsisin nyt jonkun fiksun käytetyn.
                        ”fiksun”.

                        Comment


                          #72
                          Tuossa on se 5.2 S6 tarina missä moottori kävi Ruotsissa putkituksessa.
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&highlight=s6

                          Hinnoista ei ole mitään käryä. Tuollanen firma kuin Nordic Motor Center näyttää edelleen olevan olemassa mikä tuossa S6 threadissa mainitaan.

                          Comment


                          • #73
                            Tuolta kyseisestä nordic motor centeristä kysyinkin sitä kunnostettua moottoria.
                            A remanufactured exchange engine cost 86 600:- SEK excluding vat.

                            Shipping cost is 2 400:- SEK excluding vat. The cost for the return shipping of your old engine is included in the charged shipping price. We will help you book the return shippning of your old engine back to us.

                            Warranty: 12 months.

                            Comment


                              #74
                              Itämailla ovat poranneet ja putkittaneet myös w12 lohkoja: https://www.youtube.com/watch?v=ihUAMnRahuo
                              Hinnasta en osaa varmaksi sanoa, mutta jostain on mieleeni jäänyt 500.000 paikallista rahayksikköä. - Olisiko jonkun videon kommenteissa näkynyt sellainen luku...

                              Comment


                                #75
                                550000rub = 7340€

                                Comment


                                  #76
                                  Ohhoh, tuon täytyy olla jo "avaimet käteen"-hinta?

                                  Comment


                                    #77
                                    Tai sitten osaavat rokottaa edustusautoluokan omistajia sielläkin.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Löytyipä tuo naarmujen aiheuttajakin. Nuo pienemmät sälät oli öljypohjassa ja tuo paininpylpyrä kannessa. En tosin osaa kertoa mitä tuossa varsinaisesti on tapahtunut:

                                      Comment


                                        #79
                                        Ei noi oo kai sylinterin seiniin voinu naarmuja aiheuttaa?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Niin en oikein tiedä. Tuo nostaja on kyllä tuon sylinterin jossa nuo naarmut on. Mutta kuinka ne ovat öljypohjaan päässeet niin en tiedä. Eihän ne tosiaan aivan helpolla tuosta suoraan sylinteriin pääse.

                                          Comment


                                            #81
                                            V8:n kanssa kysyisin kyllä kotimaisistakin lafkoista putkitusta... toki tarvii ainakin männänrenkaat uusiksi pinnoitetun pytyn muututtua putkeksi.

                                            Toi ruotsalaisten hinta on tosiaan täysin kunnostetulle koneelle. Laakerit, männät, putket jne kaikki hoidettu.

                                            Ei ne Audin kunnostetut V8:t Saksassakaan ilmaisia ole ;) V10:n kanssa tulee sitten vielä koko vastaan osassa paikoissa.
                                            Viimeksi muokannut gedu; 25.1.2019, 17:05.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kaveri putkitti Suomessa S4 3.0 V6 remmikoneen. Ajeli sillä muutaman päivän ja puristukset katos. Putket oli alkanut liikkumaan sylintereistä ylöspäin ja painuneet kannen sisään vähäsen, sekä nostanut kantta. Kuukausitolkulla se putkitusfirma tappeli vakuutusyhtiön kanssa korvauksesta vahinkovakuutuksesta, nyt tulee sitten uusi lohko ja kaikki korjataan. Niin ja sylinterien väliset seinämät niin ohuita, että putkituksen jälkeen jäljelle jäi todells vähän auton omaa rautaa, joka murtui kun putket alkoivat liikkumaan.

                                              Comment


                                                #83
                                                Onko noissa joku nicasil tai alusil pinnoite? Tammerdiesel pystyy tekemään uuden pinnoituksen noissa tapauksissa. Kannattaa kysyä sieltä tarkemmin aiheesta.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Käsittääkseni alusil. Mutta tuo pinnoitus ei nyt ole omissa vaihtoehdoissa listalla. Tulee tuon kunnostetun koneen hintoihin jos tuohon vanhaan lohkoon tekisi kaiken.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    ja joo... yleensä eurokoneiden kanssa saa olla varovainen kun pyttyvälit on pieniä jne.

                                                    Vaan onhan noita possunkin suoria nelosia suomessa muutettu märkäpytyiksi käsitääkseni. ;)

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Taitaa noi pinnotettujen poraamiset olla aika kalliita hommia. Ei tuosta kannata tehdä kuin enintään pöytä.
                                                      Siihen pitäisi kuitenkin tehdä kannet, ostaa männät yms. Se on äkkiä valmiiksi kunnostettua kalliimpi.
                                                      Mieluusti etsisin nyt jonkun fiksun käytetyn.
                                                      Tammerdieselistä kyselin Porschen alusil lohkon porausta ja vastaus oli seuraavanlainen: Voidaan porata 120e/reikä. Ei ole takuita, että poraus onnistuu ja jos menee pieleen, niin maksaa silti tuon 120e/reikä. Osta siinä sitten männät hyllyyn odottamaan ja sitten neljännellä reiällä todetaan, että pieleen meni... R-koneistuksen osalta oli sellaista tarinaa, etten uskaltanut edes kysyä. Putkitus ei ole muutenkaan ilmeisesti mikään idioottivarma ratkaisu. Aika haasteellisia ovat tehdä, kun materiaaleilla on toisistaan täysin poikkeavat lämpölaajenemisominaisuudet. 9xxfin.com sivuilta lueskelin kuitenkin yhden 944:n onnistunesta putkituksesta.
                                                      Viimeksi muokannut JM; 28.1.2019, 11:26.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Ilmeisesti myös tuo v10 putkitus oli onnistunut. Ainakaan siitä ei ole kirjotettu mitään muuta.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Paljon varmaan vaikuttaa myös käyttö. Jos ajellaan vakiotehoilla, kestää varmaan paremmin, mutta isommissa virityksissä luultavasti ongelmat nousevat helpommin esiin. tuossa RS:n lohkossa plussaa on kyllä se, että sen sylinterit on tuettu myös yläpäästä. Porschen kohdalla yläpäässä ei ole mitään tukea, jolloin putkitus ei ainakaan muuta rakennetta vahvemmaksi.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Alustavat kaupat ”uudesta” koneesta sovittu. Torstaina pitäis olla täällä. Kiitos vaan foorumilaiselle vinkistä. :)
                                                            Kuuleman perusteella 130tkm ajettu, mutta useamman vuoden nyt seissyt. Ajattelin tuohon kuitenkin vaihtaa jakokejut, kiristimet, jakohinan romuineen +nuo mitä nyt oli jo valmiiksi hankittuna. Lisäksi mietin tilaanko tuon öljypumpunketjun ja kiristäjän, joka oli myös edellisestä koneesta rikki. Millainen homma nuo on vaihtaa? Onko ollut tapana vaihtaa rattaita samalla?

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Ketju ja kiristin maksaa kymppejä, en jättäisi vaihtamatta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X