Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 2001: ruotsalaisen romun pitämistä ajokunnossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
    Imusihti tukossa, väljä öljypumppu jne.
    Paineen mittaus kertoo, onko siellä mekaanista vikaa, vai anturi valmis.
    Se on se mistä on tarkoitus aloittaa. En kyllä keksi mistä imusihti näissä voi mennä tukkoon, mutta kaikki lienee mahdollista! Loppuviikosta tai ensi viikolla tai ehkä vielä tämän kevään aikana ollaan viisaampia. Itse en uskalla lähteä arvuuttelemaan tällä osaamisella.

    Comment


      Niin tässähän tais olla jo se 40v kone? Siitä mulla ei ole kokemusta, eli onko siellä samat anturiongelmat kuin vanhemmissa.
      Eiköhän se ole kuitenkin lopulta jokin simppeli anturi tai johtovika, jos alle 2000rpm toimi ihan normaalisti.

      Comment


        Joo, 40V kone rallinokilla ja 7000rpm rajoittimella :D Kulemma öljynpaineanturivika oli, oikeassa olitte, ja jos Randomin ehdotusta olisi uskaltanut kokeilla, niin sillä olisi itse kötöstellyt auton taas ajokuntoon omalla pihalla.

        Auto hinattiin lopulta siis eilen pajalle, ja saman päivänä aikana auto oli diagnosoitu ja vika korjattu. Oli kulemma jotenkin karstoittunut/kökkööntynyt se anturi ajan saatossa. Vaikka anturi on heti seuraava asia öljynsuodattimen jälkeen, niin siinä kohtaa ei kai sitten ole sellaista virtausta, joka pitäisi anturia puhtaana. Noh, tuli ainakin pelattua varman päälle, ja selvisi halvimmalla mahdolisella korjauksella!

        Maanojan hinauspalvelu toimi tosi hyvin. Lauantai-iltana klo 19:30 sai soittamalla hinaustarjouksen, ja mietittyäni asiaa, maanantaina soitellessa sai valita haluamansa keskiviikolle. Puhelimeen tuli tekstari, kun auto oli päässyt perille. Ilmeisesti pajaltakin löytyi jokin vapaa väli tutkia asiaa, kun homma valmistui saman päivän aikana.


        EDIT:

        onko vastaavaa koodia tullut kenelläkään ikinä vastaan?

        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl
        Part No: 4D0 907 389 E
        Component: ABS/ESP allrad D56
        Coding: 08397
        Shop #: WSC 00000
        VCID: 313FE97AD832C823CCC-513C

        2 Faults Found:
        01316 - ABS Control Module
        17-10 - Control Difference - Intermittent

        01119 - Gear Recognition Signal
        35-10 - - - Intermittent

        ABS/ESP-ohjausyksikkö pian vaihtokunnossa? :D Jälkimmäinen gear recognition signal tullut tauluun viimeiset 3v, ilmeisesti abs-anturin vaihtohommia jos siitä haluaisi eroon.
        Viimeksi muokannut Ihmemies; 25.3.2021, 13:31.

        Comment


          Aina kannattaa ensin yrittää korjata itse ja jos se onnistuu, niin se on hyvä. Jos ei, niin sitten toimitetaan raato korjaamolle ja kuunnellaan korvat punaisena välittämistä :)

          Comment


            En muista tuollaista koodia nähneeni kuin vaihteistosta. Pois ja kovaa ajoa. Antaa asialle lisää huomiota, mikäli se palaa.

            Comment


              Hyvä että ei tuon isommasta ollut kiinni. Itsellä ollut tapana vaihtaa kaikki alkuperäiset anturit aina mahdollisuuksien mukaan uusiin, vaikka olisivat vaihdettaessa vielä toimivia. 20 vuotta alkaa kuitenkin konehuoneessa asuvalle elektroniikalle aika pitkä aika ja anturit ovat yleensä kohtalaisen halpoja.

              Eikös nuo ABS-purkit ole ainakin johonkin pisteeseen asti ihan korjattavissa? Muistelisin että Tampereella Hervannasta/Ruskosta löytyi ainakin vielä joitakin vuosia sitten elektroniikkafirma joka noita huolsi.

              Comment


                http://elehuolto.fi/abs-jarrut

                Comment


                  Niin kai se olisi pitänyt vaihtaa antureita enemmänkin. Nokka-akselien anturit, öljynpaineanturi ym kaikki samalla rahalla silloin kun kone oli autosta irti. Noh nää on näitä, kun ei tiedä/tajua :D

                  Katsotaan josko jarruihin tulee joskus isompaa vikaa. Huoltopiste ei ainakaan ole kaukana, ja kiva tietää että noita boksejakin korjaillaan. Sitä ennen asia on seurantalinjalla.

                  Viime maanantaina kävin katsastuksessa. Vaihteeksi ei katsurilla ollut autosta mitään sanomista. 2022 sitten uudestaan.

                  Comment


                    Okei, ei ole ollut korttia, niin eipä ole tullut ajettua. Takakontin mikrokytkin renaa välillä, enkä oikein tiedä tarkkaan mistä vika johtuu. Lukon sisällä on sellainen tosi ohut muovinen jousi, joka käsittääkseni painaa mikrokytkintä, kun lukkoa operoidaan. Se on autossa olevasta lukosta rikki, ja rrr.lt ostamastani romulukosta myös rikki. Juuri samalla osanumerolla ei uutta saa, joten ostin sitten samannäköisen osan.......... joka oli vähän erilainen. Avainlukolta tuleva työntötanko on lukossa kiinni jollain nylonnipukalla, ja sille nipukalle on tässä uudessa osassa vähän isompi reikä!

                    Click image for larger version  Name:	image_76955.jpg Views:	6 Size:	179.4 KB ID:	1925344

                    Nyt sitten pohdin, että mitähän vittua tässä kannattaisi tehdä, jotta saisi ehjän lukon autoon kiinni ja toimivaksi. Onko teillä ideoita?
                    - Auton orggis lukkonro 4A5827505H - ostaa näitä käytettynä kasa lisää, ja toivoa että yksi olisi ehjä?
                    - Yrittää etsiä tuohon ehjään & uuteen 4D0827505B lukkoon jostain sopiva nipukka, jolla työntötangon saa siihen kiinni - ja toivoa, että se nipukka on tehty nykyisen autossa olevan tangon halkaisijalle!
                    - Porata lukon niitit auki ja kasata 1 tarvittava lukko useammasta? :D
                    - Antaa olla koko asian... (ärsyttää joskus takaluukun avonaisuusilmoitus ruudussa)

                    Tätä tulkitsemalla tuota 4D0 lukkoa on käytetty vuoden päivät vikoissa autoissa. Mun auton on kasattu muistaakseni 10/2001, mutta siinä oltiin käytetty vielä tuota vanhaa. Ilmeisesti työntötanko on kuitenkin sama noissa. Mutta mistä löytää noita nipukoita, lukon mukana ei tullut! :D http://www.catcar.info/audivw/?lang=...cxMDE1Mw%3D%3D
                    Viimeksi muokannut Ihmemies; 4.9.2021, 10:07.

                    Comment


                    • Joko tulostetaan 3d tulostimella uusi nipukka, tai sit lukkopesät auki ja yhdistelemällä yksi ehjäksi.

                      Comment

                      Working...
                      X