Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B7 1.8t quattro kötöstelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ketjuun eksyin kuitenkin, kun muistin että olit tehnyt tuohon itse pakoputken. Itsellä vakio putki alkoi vuotamaan. Talvella otti varmaan hieman penkkaan ja ruosteet antoivat periksi. Hyvältä näyttää kyllä tuo Downpipe /katalysaattori putki siitä onkin sitten hyvä jatkaa ja saa kätevästi putkeen liitoksen.
    Ruostumattomastako nuo putket teit ja katalysaattori taisi olla Biltemasta?
    Viimeksi muokannut Killeri; 16.3.2019, 17:35.

    Comment


      #32
      Viestit taloprojektista siirretty tähän.
      Pysytään audiprojektissa tässä ketjussa, kiitos!

      Comment


        #33
        Joo, putkiosat on ostettu 90%:sti motonetistä ja ovat sinkittyjä, se katalysaattori on magnaflowin valmistama 4" paksu 200cell jalometalli, laitan vielä linkin alle. Tein silloin samalla kun tuon downpipen värkkäsin, niin myös kokoputkiston ja takapöntöt vaihtuivat hieman isommilla ulostuloilla oleviin ulkonäkö syistä ja ne näkyvätkin ylempänä takaapäin otetussa kuvassa.
        https://www.race.fi/fi/product/44995...atalysaattorit

        Comment


          #34
          Aivan. Jostain oli jäänyt mielikuva bilteman 3" 200cell katista. Samoissa hinnoissa tuntuu olevan tuo magnaflowin katti. Näyttää kyllä paremman muotoiselta, niin sopii paremmin kun eipä tuolla liikaa tilaa ole. Kiitos linkistä.

          Laitoitko muuten mitään resonaattoreita ennen äänenvaimentimia vai katilta suoraa putkea takapöntöille?
          Joissain aftermarket putkissa niitä näyttää olevan. Mutta kuten itsekkin totesit. Jo hinnan puolesta pakko se on itse tehdä. :)

          Comment


            #35
            Heissan, tässä on ollut fooruminsuhteen hiljaiseloa melkotarkkaan parisenvuotta, mutta projektia on sentään saatu nytkäytettyä hieman eteenpäin, vaikkakaan auto ei tällähetkelläkään ole liikenteessä erinäisistä syistä.
            Tosiaan 2018 syksyllä koneesta porsi runkolaakerinpukin pultti kartanolle, vieden mukanaan sitten öljypumpun, sekä kampiakselin rattaasta lähti muutama hammas taivaan tuuliin.

            Kone tulipurettua syksyn aikana ja viat tutkittua, pitkään siinä sitten työkiireiden ohella tuli haettua ympäri suomea kuomukärrillä elintenluovuttaja motteja ja niitä taisi kaikkiaan 4kpl löytyä (06a) ja sitten siihen kaveriksi vielä jokunen irtokansikin, sekä iso, että pikkukanavaisena.
            Sen lisäksi sain irroiteltua vanhasta varaosa 80 audista vauhtipyörän koneistusta varten, jotta saadaan sitten topakampi kytkin rakenneltua s2 audin kytkimellä.

            Homma lähti kunnolla varsinaisesti eteenpäin menemään sitten kevät/kesä 2020 kun olin saanut haalittua hyllyyn:
            -Kansi aihoita
            -S2 kytkinpaketin
            -Kaikki moottorin tiivisteet
            -CP takomännät 82mm koossa
            -I.E veivit
            -Bilteman iso 300x600x75 välijäähy
            -Kaikki tarvittavat uudet pultit
            -Stefat
            -Ilmastoinninkenno
            -Ilmankuivain
            -suodattimet
            -Termostaatti
            -Apulaitehihna ja kiristin
            -Jakohihnasarja
            -Jakoketjusarja
            -Öljypumppu ja ketju




            Comment


              #36
              Kesäkuussa vein lohkon ja männät kuopion venttiilipajalle koneistukseen, jossa tarkoitus oli porata lohko ylikokoon, dekkitaso oikaistiin ja laakerilinjat tarkistettiin, kampiakselin kaulat kiillotettiin, sekä uusi ketjupyörä vaihdettiin kampuranpäähän sillä aikaa kun odoteltiin i.e:n veivejä saapuvaksi, jossa menikin lopulta 6viikkoa luvatun 2vk sijasta.

              Veivejä odotellessa vein sitten kampiakselin, dampperin, ja vauhtipyörän tasapainoitukseen. No tasapainoituksesta oli alkujaan vähän puhetta, että n. viikonpäästä osat olisi noudettavissa, mutta taisihan sekin kestää kaikkiaan liki 5vk, ennenkuin osat oli minulla taas käpälässä ja kiikutinkin ne pikimmiten venttiilipajalle, jotta lohko voitaisiin kasata loppuun. Samalla vein jo puolenkymmentä kansi aihiotakin venttiilipajalle, jotta saavat mieleisestään tehdä sitten toimivan kannen.

              Vauhtipyörän kanssa jouduin turvautumaan vielä erinäisitä syistä sitten helinin konepajan palveluihin ja he hoitivat asiallisesti vauhtipyörän kunnostuksen/sovituksen s2 kytkinpaketille loppuun, kun se ensimmäiseltä pajalta jäi hieman puolitiehen.

              Näitä koneistuksia odotellessa tutkailin audin kennoja ja samantien sitten tilasinkin uuden ilmastoinnin kennon, ennen kun rupesin sovittamaan uutta välijäähdytintä keulalle, koska ilmeinen syy välijäähy ongelmille oli tukossa oleva ilmastoinnin kenno joka sitten haittasi ilman läpikulkua merkittävästi, joten se uusittiin. Nyt ahtolämpöjen kanssa ei enää ole ongelmia, kun entinen pieni välijäähykin vaihtui vähintäänkin riittävän kokoiseen bilteman cooleriin. Sovitushommat meni sen verran tarkalle, että puskurista jouduin ottamaan sisäpuolelta melkeen kaiken ylimääräisen poikkeen rälläkällä ja vingulla, sekä sumarit saivat väistyä ahtoputkien edestä.

              Comment


                #37
                Kun lohko ja kaikki muut osat saatiin viimein tallille, niin aloitin homman ensimmäisenä lohkon maalauksella ja siitä sitten pikkuhiljaa konetta niputtamaan kasaan.
                Click image for larger version

Name:	20201024_104017.jpg
Views:	2025
Size:	315,8 Kt
ID:	1903463
                Kasauksen kanssa nyt ei sinällään mitään ihmeellistä ole, koska kaikkihan menee ihan plug&play paikalleen. Toki kasatessa kannattaa hieman miettiä järjestystä, ettei turhaan laita jotain osaa paikalleen ja kohta sitten irrottaa sitä kun joku osa tai pultti ei mahdukaan enää menemään. Pakosarjaan hitsailin nipan pakopainemittarille ja downpipeen lisäsin yhden lambdapaikan lisää seosmittariavarten.
                Click image for larger version

Name:	20201011_111940.jpg
Views:	2086
Size:	127,4 Kt
ID:	1903464 Click image for larger version

Name:	20201011_111920.jpg
Views:	2091
Size:	129,7 Kt
ID:	1903465 Click image for larger version

Name:	20201024_104304.jpg
Views:	2091
Size:	150,2 Kt
ID:	1903466 Click image for larger version

Name:	20201024_104321.jpg
Views:	2061
Size:	133,3 Kt
ID:	1903467 Click image for larger version

Name:	20201011_112154.jpg
Views:	2007
Size:	248,1 Kt
ID:	1903468

                Siinä sitten tuli jokunen yö puuhasteltua töiden jälkeen konetta nippuun ja viimein sain sen siihen pisteeseen, että voin sen nostaa konehuoneeseen. Jossain vaiheessa meinasi jo usko loppua kyllä tuon kanssa nujutesssa, kun väsymys alkoi painaa vähien yöunien takia ja virheitä alkoi tulla aivan liikaa, mutta niin vain 03.10.20 lauantai päivänä auto oli nipussa ja ensisavutkin tuli kun avaimesta käänsi.
                Click image for larger version

Name:	20201001_001207.jpg
Views:	2092
Size:	322,8 Kt
ID:	1903469 Click image for larger version

Name:	20201024_104423.jpg
Views:	2067
Size:	349,6 Kt
ID:	1903470

                Siinä sitten tuli auto pyöriteltyä lämpöiseksi, tarkistettua mahdolliset vuodot ja lisäiltyä nesteet. Ensimmäiselle koeajolle lähdettiinkin hetimiten.
                Click image for larger version

Name:	20201024_104542.jpg
Views:	2130
Size:	268,4 Kt
ID:	1903471
                Koeajolla huomasin heti, että takajarrulaahaa todella pahasti ja ajettiinkin yksillä tulilla takaisin pajaan jarruja tutkimaan. Purin jarruja sen verran, että sain kurkattua männän suojakumin alle ja ihmettelin, että kun männät oli täysin kiiltävät, mutta jostainsyystä aivan jumissa. Ei muutakun mäntä pöydälle astikka ja asiaa ihmettelemään, niin syyksi paljastuikin, että männäntiivisteen alla oli hapettumaan niin paljon, että tiiviste hirtti liian tiukasti kiinni pesään/mäntään, ettei siksi jaksanut palautua yhtään, tästä ei valitettavasti kuvaa tullut napattua.

                No auto saatiin kuitenkin illaksi vielä nippuun ja varasin autolle ajan maanantaille katsastukseenkin, niin posottelin sitten ajella illan päälle 130km audilla kuopioon lähelle konttoria.

                Comment


                  #38
                  Tarkkasilmäisimmät huomasikin varmaan vihiä, jo edellisen postauksen viimeisestä kuvasta, että eihän se kaikki nyt sitten ihan nappiin mennyt.
                  Click image for larger version

Name:	20201115_235422.jpg
Views:	1930
Size:	73,0 Kt
ID:	1904223
                  Elikkä siis, pääsin kuin pääsinkin kuopioon astikka ja siinä sitten illanpäälle kävin vielä kaverin tallilla korjaamassa puuttuneet etuvilkkupolttimot, mitkä oli epähuomiossa jääneet asentamatta, kun keulan löin nippuun kotitallissa. Siinä kun vilkut saatiin pelaamaan, niin ajelin kaverin luokse auton odottelemaan maanantain katsastusta.
                  Juuri kun pääsin pihaan, niin ihmettelin pientä räpätystä mikä kuului noin 2 sekunnin ajan?
                  No peruuttelin auton ruutuun ja jätin pyörimään ääntä ihmetelläkseni, koska ääni kuului aina, kun rattia liikautti, niin ajattelin apulaitehihnan olevan paskana. Siinä sitten konepellin aukaisin ja samalla hetkellä auto sammuikin sitten siihen, konehuonetta pimeässä tutkiessa en löytänyt mitään ihmeellistä ja sittenpä kokeilemaan autoa uudestaan tulille. No sehän pyöri startilla, kun tulpaton mopo, höötötöhöötötöhöötötö?
                  Siinä hikikarpaloita otsalta pyyhkiessä mietin pahinta mahdollista skenaarioita ja sehän se perkele kävi vielä toteenkin kun kurkkasin jakopään suojienalle, jotka olikin valmiiksi raollaan ?
                  Siinä kun sitten noidun kaiken maan ja taivaan väliltä ja välissä piti jo vitutus kahvit käydä juomassa, niin lähdin uudella tarmolla tutkimaan, että helvetinkö takia se hihna katkesi ja syykin löytyi äkkiä, sillä nokka-akselin asentoanturiltahan oli pultti karannut ja arvata saattaa missä se on.
                  Click image for larger version

Name:	20201115_235432.jpg
Views:	1864
Size:	171,4 Kt
ID:	1904224
                  Jätin romun sikseen ja peruutin katsastus ajan. Muistin samantien kun näin puuttuvan pultin, että tuo se perkele jäi kirimättä ja laittamatta, kun aikaisemmin olin silmät ristissä väsyneenä kasannut tuon ja heitin anturin vain höplälle paikalleen, että kirin sitten seuraavalla kerralla kun tulen mottia kasaamaan, no arvaa muistinko ?

                  Eipä siinä auttannu muu, kun lyyä romut traileriin, kyyti omalle tallille ja vehkeet levälleen. Parin tunninpäästä oltiinkin kansi kainalossa menossa kohti venttiilipajaa jälleen, mutta tälläkertaa vain tarkistettiin tuliko kanteen vahinkoja vai ei, koska mitään selvästi näkyväähän ei ollut tullut ja ei koko konetta olisi loppujenlopuksi tarvinnut edes purkaa, koska mitään vikaa ei ollut muuta kuin kampuran stefakotelossa, sekä luonnollisesti uusin koko jakopään kaikkine romuineen.
                  Click image for larger version

Name:	20201115_235445.jpg
Views:	1842
Size:	469,3 Kt
ID:	1904225
                  Click image for larger version

Name:	20201115_235500.jpg
Views:	1959
Size:	92,0 Kt
ID:	1904226
                  Click image for larger version

Name:	20201115_235513.jpg
Views:	1872
Size:	89,6 Kt
ID:	1904227
                  Click image for larger version

Name:	20201115_235521.jpg
Views:	1905
Size:	75,0 Kt
ID:	1904228
                  Seuraavana viikonloppuna löinkin auton jo takaisin nippuun ja varattiin uutta katsastusaikaa, tuli haettua kuopiosta 15puolaiset ilmeisesti a5 audista peräisin olevat 8×18" vanteet 245/40/18 hakkapelitta 8 nastarenkailla ja mallasin ne sitten leimalle jo alle yksin tein.
                  Click image for larger version

Name:	20201116_003736.jpg
Views:	1869
Size:	330,5 Kt
ID:	1904229







                  Comment


                    #39
                    Melkoisesti hyvää tuuria huonon tuurin jatkeeksi. Onneksi joskus näinkin.

                    Comment


                      #40
                      Joo, ihmeen kaupalla mentiin kyllä nyt ja vielä kun ihan alun alkujaankin niin huonoo tuuria oli tuon kampiakselinpukin pultin kanssa, niin positiivinen yllätys oli, että selvis käytännössä tasopinnan oikasulla, kannenpulteilla, uusilla tiivisteillä/stefoilla, öljyillä ja jakopäähän laitoin varulta tosiaan uuden hihna/vesipumppupaketin, kun johan entisillä oli ajettu se 130km ?

                      Nyt autolla on rullailtu jo n.3000km ilman huolia ja öljytkin vaihtelin varulta kertaalleen taas tuossa n.1000km kun oli ajettu. Tuon hihnan katkeamisen jälkeen aluksi oli hankaluuksia kipinän kanssa, kun se aluksi ei pyörinyt tyhjäkäyntiä kunnolla ja sitten yli 1bar ahtojen alla hukkui jonnekkin. Asiaa tutkiessa oli kärkivälit menny tulpista ihan reisille aluksi ja sitten kun säädin ne 0,8 välyksille, niin ahdoilla hävis sytty, siinä säätöä ja vetoja kokeilulla jätin kärkivälin 0,65mm jossa kokonaisuus pelasi parhaiten, ettei tyhjäkäynti vielä kärsinnyt juurikaan ja ahdoilla tuntui kipinä lentävän.
                      Lääkkeeksi kyllä tuli ensialkuun laitettua myös inan kylmemmät rs4 mallin sytytystulpat (FR6KPP33+), sekä tilasin R8 puolapaketin ja siihen jenkeistä ECS Tuningilta sopiva sovitepala, jotta puolat istuu nätisti paikalleen.
                      Click image for larger version

Name:	20201118_214339.jpg
Views:	1685
Size:	43,7 Kt
ID:	1904482

                      Click image for larger version

Name:	20201118_214351.jpg
Views:	1638
Size:	86,1 Kt
ID:	1904483
                      Click image for larger version

Name:	20201118_214403.jpg
Views:	1647
Size:	65,2 Kt
ID:	1904484

                      Comment


                        #41
                        "R8 puolat" :) Noita on monissa eri malleissa.

                        Oliko kansi mennyt kieroksi, vai ihan varuiltako se oikaistiin?

                        Comment


                          #42
                          Juu, näitä puolia tosiaan käytetään lähes joka mallisarjassa jossain koneessa, mutta näille on syystä jostain käsittääkseni tullut "yleinen" nimitys "R8 puolat" ja kuulostaahan se hienommalta. :) Punahattuisia taisi löytyä katoloogien mukaan ainakin kolmea eri pituuttakin, varmaan olisi ollut ihan suoraan passelin pituinenkin ollut, mutta kun faktaa en löytänyt pikaseen, puolien eroista, tai "R8" puolan hyvyydestä suhteessa muihin vastaaviin puoliin.
                          Kansi oli käsittääkseni suora, mutta jotain pientä monttua oli ollut jonkun liekkirenkaan kohdalla, niin vetivät varulta suoraks.

                          Comment


                            #43
                            finjectorilla taitaa olla ainakin aika kattavasti kerrottu nuo punaiset puolat, ja minkä "normalin" osanumeron korvaa mikäkin. Sieltä lunttaamalla tilailin aikanaan itse sopivanmittaisen punakorisen puolasetin eikä tarvinnut näin noita "adaptereja" väliin mutta onhan ne eräänlainen koriste sitten siinä venakopassa , jos tykkää :)

                            Comment


                            • #44
                              Ne pituudet on vakiot. Ihan merkkiliikestä saa punaisena, vaikka 1.8t.

                              Comment


                                #45
                                Juu finjectorilta lunttailin myös ja suoraan käypäset olisi saanut, mutta vieläkään en ole mistään löytänyt tutkittua faktaa esimerkiksi pitkien "R8" puolien ja lyhyempien tavallisten puolien tehosta, että antaako esimerkiksi mustat 60kv ja kaikki punaset sitten 100kv?

                                Comment


                                • #46
                                  Mielenkiintoinen projekti eikä vastoinkäymisiltä ole tässäkään vältytty.

                                  Oletko käynyt autolla penkissä asti?

                                  Ps. Jos on jäänyt moottorin osia yli niin laita yv :)


                                  Comment


                                    #47
                                    Pitäisköhän sitä vähän päivitellä kuulumisia tännekkinpäin. Viimetalvena vehkeet saatiin rokkaamaan ihan mukavasti lukuunottamatta, että helmi/maaliskuussa raidetanko päätti sylkäistä nesteet pihalle. Sitä ennen kuitenkin tuli audin nokalle asenneltua Lazerin ST-4 lisavalot ja viimasuojaa väkästelin, kun lämpenemisongelmia tuli ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla, mutta syy löytyikin jo antautuneesta termostaatista.
                                    Click image for larger version

Name:	20210213_004521_LI.jpg
Views:	792
Size:	191,1 Kt
ID:	1927879

                                    Siinäpä jäi siltä erää audi taas talliin rojottamaan ja tuli haettua tuollainen 290tkm ajettu 2,5tdi caravelle hoitamaan auton virkaa, kunnes tangon jostain irti saa. Tuossa kaiken kiireen keskellä, sitten laittelin heinäkuussa uuden raidetangon paikalleen joka saapui päivässä iisalmen lh-osalle, kun edellispäivänä soitin, hintaakaan ei jäänyt kuin 340€ sille tangolle. Aikaisemmin kevät-talvella kyselin kaikki varaosaputkat lähideudulta ja mistään ei tankoa silloin saanut.
                                    Click image for larger version

Name:	20210530_204832.jpg
Views:	839
Size:	563,8 Kt
ID:	1927875


                                    Vaihtohomma oli niin kiireinen, että ei siinä joutannut kuvailemaan, mutta homma itsessään on kyllä niin yksinkertainen, ettei siinä paljon kertomista ole, mutta pääpiirteissäänhän se meni niin, että keulan tunkkasin pukeille, eturenkaat irti, vasemmaltapuolelta raidetangon roiskesuojamuovi irti, sekä raidetangonpäät molemminpuolin. Sit irroitin letkut siitä kuskinpuolelta tangosta, kolosta josta sen läpän poistin, sisäjalkatiasta ratin alusmuovi poikkeen, rattiakseli irti tangosta, sen jälkeen vain kaksi pulttia konehuoneen puolelta pois 12-kanttisia 10mm ja yksi pultti alapuolelta ihan hydeletkujen vierestä (tämänkin saa avattua siitä samasta läpän reijästä, eikä alle tarvitse kömpiä). Sittenhän siinä ole muutakun kiskasee tangon kartanolle ja uusi paikalleen samassa järjestyksessä.
                                    Click image for larger version

Name:	20210822_103607.jpg
Views:	759
Size:	464,3 Kt
ID:	1927876

                                    Sittenhän sitä jo kovasti happuiltiin tienpäälle, jotta olisi edes johonkin kesän tapahtumiin omalla autollakin selvinnyt, mutta siinäpä se koeajo lenkillä sitten etupyörän laakeri ilmoitteli itsestään senverran rajusti, että heitin uukkarin takaisin talliin ja tein osalistaa mitä tarvitsee tilailla jälleen kerran audiin.
                                    Listastahan tälläkertaa tuli seuraavan näköinen;

                                    Etujarrut (1LA) 320x30mm ATE
                                    -Jarrupalat Brembo P85 084
                                    -Etujarrulevyt 320mm, Brembo 09.B972.11
                                    -Satulan Kannakkeet
                                    -Satulat

                                    Takajarrut (1KW) 288x12mm Lucas
                                    -Levy> 8E0 615 601M, Brembo 08.A332.11
                                    -Palat> 8E0 698 451J, Brembo P85 073P
                                    -Kannatin> 8E0 615 425H, BDA914
                                    -Jarrusatula> 8E0 615 423(4)H, BHS1026, BHS 1027
                                    -Jarrukilpi> 8E0 615 611P (pienemmän 255mm levyn kilpi toimii myös näiden kanssa)
                                    -Mäntä> 41mm

                                    Vetonivelet etu
                                    -Ulompi SKF VKJA 5279
                                    -Sisempi sisäboori 24hammasta GSP 661070 (tämä on siis minun autossani)
                                    -Sisempi sisäboori 34hammasta VKJA 8046 (tämä siellä pitäisi olla)
                                    -Pyöränlaakeri SKF VKBA3536

                                    Sekalaista tavaraa
                                    -Eibach prokit -30mm alustasarja
                                    -Meyle HD nivelsarja eteen
                                    -Kaikki suodattimet ja moottoriöljyt

                                    Tarkoitusham alkujaan oli vaihtaa vain tuo rikkinäinen etupyöränlaakeri nopeasti, mutta eteen olin jo aikaisemmin haalinut nuo paremmat jarruosat ja ajattelin niitä päivitellä samalla, koska autossa alkujaan on 312mm jarrut edessä, sekä 255mm jarrut takana alustamalleilla (1LP) ja (1KP). Ja nekin oli jo aivan loppunsa edellä. kuvittelin laakerinvaihdon olevan sellainen nopea näppäystyömaa, mutta niinhän siinä kävi, että ensin seurustelin sen ylätukivarsia pitelevän pitkän pultin kanssa n.2h per puoli, kun niitä poraili, sieltä poikkeen.
                                    Click image for larger version

Name:	20210818_215907.jpg
Views:	806
Size:	84,9 Kt
ID:	1927877
                                    Ja sen jälkeen vielä laakerikin oli tarrautunut senverran huolella, että prässin ääreenhän se piti lähteä koko olkavarsi kainalossa, kun oli niin hyvästi hapettunnut kiinni pesäänsä.
                                    Click image for larger version

Name:	20210818_215839.jpg
Views:	794
Size:	113,8 Kt
ID:	1927878
                                    Seuraavalle hankintalistalle otan jo varuilta hyllyyn nuo uudet olkavarretkin, kun aika hyvästi on montuille hapettunnut nuo pesät nuista, mutta ei se laakeri sieltä kuitenkaan karkaa mihinkän ja nyt kaikkia osia kasatessa laitoin keraamisen asennustahnan jokaikiseen väliin, helpottamaan seuraavaa kertaa. Ja tosiaan vaikka laakeri ääntikin vain kuskinpuolella, niin purin keulan molemminpuolin ja uusin kaikki laakerit, tukivarret, nivelet etc siinä jälleen kerran mielessä yhdenpysähdyksen taktiikka. Autossa tuntui pientä ravistusta koeajolla jolloin etupyöränlaakerivian havaitsin, joten siksi varuilta ajattelin vaihtaa myös vetonivelet. Ja jotta asiat ei menisi liian helpoksi, niin ensimmäisessä paketissa tuli vääränmalliset nivelet, tai oikeastaan ne pitäisi käydä minun autoon, mutta en ymmärrä miksi minulla booriosa on pienempi 24hampainen, joten annoin 34hampaiset nivelet kaverille jonka b7;skaan ne taas meni suoriltaan, ja tilasin uudet sisänivelet sitten vanhan nivelen sarjanumeron perusteella. muutenhan kaikki oli lähinnä pulttaa uutta osaa kiinni kaikilta osin, enkä silloin oikeen joutannut edes kuvailemaan tekemisiäni, joten laitetaan nyt vain muutama räpsy mitä sattui puhelimesta löytymään
                                    . Click image for larger version

Name:	20211002_182056.jpg
Views:	805
Size:	127,1 Kt
ID:	1927880 Click image for larger version

Name:	20210821_182156.jpg
Views:	806
Size:	67,9 Kt
ID:	1927881 Click image for larger version

Name:	20211002_071822.jpg
Views:	797
Size:	180,2 Kt
ID:	1927882 Click image for larger version

Name:	20210911_194259.jpg
Views:	793
Size:	68,3 Kt
ID:	1927883

                                    Takapään niveliä kait sitä alkaa seuraavaksi vielä vaihtelemaan, koska hyvinhento, mutta sitäkin ärsyttävämpi tutina jäi vielä autoon vaikka edessä kaikki osat uutta onkin, hyvinusein aina kiihdyttäessä sen tutinan tuntee, mutta muuten siitä ei tiedä mitään, enkä ole nyt vielä keksinnyt onko vika vetonivelissä, vai kardaanissa. Myöskään alustasarjan ryhti ei silmääni oikei vielä miellytä, vaan elättelen toiveita, että keula menisi ajanoloon vielä sen sentin alaspäin, mutta on se alkuperäiseen alustaan verrattuna paremman näköinen ja ennenkaikkea huomattavasti mielyttävämpi ajaa.
                                    Click image for larger version

Name:	20211005_164322.jpg
Views:	829
Size:	341,4 Kt
ID:	1927884


                                    .

                                    Comment


                                      #48
                                      Hyvän näköinen peli.
                                      Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko Bose vai perinteinen äänentoisto, ja onko aikomusta muutoksille sen suhteen?

                                      Comment


                                        #49
                                        Tässähän on se audi sound system, eli 10 kaiutinta, jossa takapää on aktiivinen ja hattuhyllyllä on orggis subi ja mankkana oli 1-din concert 2. Sen verran olen päivitellyt, että soittimen virkaa ajannut jo monta vuotta joku pioneerin bt soitin, sekä kontissa on ground zeron 12” subi porttikotelossa ja virtaa tarjoilee joku vajaata 2kw lankku sille. Kojelaudassa on myös mahneettikiinnityksellä minulla 10,1” tabletti joka toimii pääasiallisena mediakeskuksena ja siinä pyöriikin aina spotify, josta menee bt kautta ääni mankalle. Tarvittaessa voi sitten katsella vaikka netflixiä, tai youtubea siitä matkalaiset. Tuo pioneerin päivittäminen on ensimmäinen ja paras päivitys kaikilta osin tuohon settiin, koska se orggis concert on aivan sysipaska ja ääni kaikinpuolin on parempi jo pelkästään mankan vaihdolla. Tarkoitukseni on ollut kyllä tässä, kunhan saisi aikaiseksi, niin joskus äänieristää hieman kriittisiä kohtia autosta ja rakentaa parempi aktiivi etupää, sekä subi puolta parannella niin, jotta elementin voisi upottaa vararengas koteloon viemästä tilaa kontista. Click image for larger version

Name:	1A4F2EC8-A2CD-4AD3-B6B4-6EBED2FED9A8.jpeg
Views:	455
Size:	284,3 Kt
ID:	1939379

                                        Comment

                                        Working...
                                        X