Tein ittelle tommoset muokkaamalla 034 motorsportin "umpitönköistä" tuista. Vois näin harrastajille tehä jos kiinnostusta löytyy. Itsellä on polyuretaani joustimet joiden kovuus 88 durometer. Aika jyräkät soundit tuli. Eli mukavuus painotteisuus kannattaa unohtaa. Toinen vaihtoehto on 70 durometer kovuus. Korvat tehdään alumiinilevystä hitsaamalla. Laitan kuvaa kunhan saan kaivettua kamerasta. Kuvissa sitten on 034 motorsportin tukien rungot. Tuet tulee olemaan samanlaiset, lukuunottamatta tuota tekstiä. Hinta pitää miettiä sen mukaan, paljonko näitä tehdään. Nyt kiinnostuneet käsi ylös.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s2:n "jäykät" moottorinkumit
Collapse
X
-
Onko rakenne silti selainen että on metalli metallia vasten kuten 034 tuotteessa? Tällöin ei siitä kumista ole mitään hyötyä metelin ja ei ehkä tärinänkään vaimentamiseen. Itse joskus saman asian kanssa painiskelin ja itse kyllä tulin siihen tulokseen että ainoastaan rakenne jossa moottori on kokonaan kumin/uretaanin kannattelemana, harrastaja tuttava olikin asian nerokkaasti ratkaissut ja hänen malliaan mukaillen tein tälläsiä:
Comment
-
Jep, tuo rakenne toimii kyllä varmasti.
Itse tarkoitin tätä rakennetta joka ei minusta voi toimia:
http://www.034motorsport.com/chassis...pec-p-434.html
Comment
-
Olennaisinta tuossa 034-suunnittelussa lienee, että pultti yhdistä moottorikannakkeen koriin. Eihän se ihme ole, jos tulee ääntä.
Comment
-
Kyllähän niitä ylimääräisiä resonansseja tulee kiihdytyksessä ja matalilla kierroksilla vedättäessä. Vaikee verrata muihin, kun ei oo kokemusta kuin vakio kumeista. Tasakaasulla ei oikeastaan tuu meteliä enempää. Mulla on kylläkin nuo jostimet 88 durometer kovuudella, joka on aika kovaa uretaania, eli ei juurikaan jousta sormivoimalla. Hinnasta senverran, että nuo joustinosat ovat n.50e pari+tuo mun tekemä runko, jolle pitää veilä miettiä kustannusarviota.
En oo laatikon gummeihin vielä aatellu sotkeutua. Pitää kattoa tulevaisuudessa, kun tuon kanttiprojektin saan siihen vaiheeseen, että tarvii laatikkoon kumit.Viimeksi muokannut Jaako; 5.1.2013, 18:03.
Comment
-
Ton korkeuden kanssa tuli kans painittua, s2 forumilla useampikin taisi valitella silloin kun noi 034 tuli markkinoille että ne on liian korkeat, vastaavat varmaan mitoiltaan orkkista, mutta orkkis menee kasaan kun siihe tyrkkää koneen painon päälle, uretaani ei. Mittasin orkkis kumien koron autosta, mutta se oli vähä hankalaa ja epätarkkaa niin kun en muutamaan keksiny, orkkis kumi pylväsporakoneeseen kiinni ja siihen tasolle vaaka, ja väänsin kahvasta kunnes siin luki 70-75kg (noin 1/2 moottorin painosta) ja mitta siitä, oli bout sama kuin asennetusta mittattu.
Comment
-
Huonosti alkoi tämäkin. Viikonloppuna aloittelin tekemään näitä, niin tiggi sanoi työehtosopimuksen irti. No, onneksi koneessa takuu voimassa. Tänään vein koneen huoltoon, lupailivat viikonlopuksi kuntoon ja jos eivät saa korjattua, niin aikoivat antaa uuden tilalle. Onneksi ei tullut tilailtua tuota konetta mistään ulkomailta, ois pian voinut takuuasiat olla mutkikkaampia.
Comment
Comment