Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2:n "jäykät" moottorinkumit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    s2:n "jäykät" moottorinkumit

    Tein ittelle tommoset muokkaamalla 034 motorsportin "umpitönköistä" tuista. Vois näin harrastajille tehä jos kiinnostusta löytyy. Itsellä on polyuretaani joustimet joiden kovuus 88 durometer. Aika jyräkät soundit tuli. Eli mukavuus painotteisuus kannattaa unohtaa. Toinen vaihtoehto on 70 durometer kovuus. Korvat tehdään alumiinilevystä hitsaamalla. Laitan kuvaa kunhan saan kaivettua kamerasta. Kuvissa sitten on 034 motorsportin tukien rungot. Tuet tulee olemaan samanlaiset, lukuunottamatta tuota tekstiä. Hinta pitää miettiä sen mukaan, paljonko näitä tehdään. Nyt kiinnostuneet käsi ylös.
    Viimeksi muokannut Jaako; 5.1.2013, 19:02. Perustelu: Kovuuden korjaus

    #2
    Jos meteliä saa yhtään vähemmäksi, mitä 034:n track densityilla, niin kiinnostaa.

    Comment


      #3
      Onko rakenne silti selainen että on metalli metallia vasten kuten 034 tuotteessa? Tällöin ei siitä kumista ole mitään hyötyä metelin ja ei ehkä tärinänkään vaimentamiseen. Itse joskus saman asian kanssa painiskelin ja itse kyllä tulin siihen tulokseen että ainoastaan rakenne jossa moottori on kokonaan kumin/uretaanin kannattelemana, harrastaja tuttava olikin asian nerokkaasti ratkaissut ja hänen malliaan mukaillen tein tälläsiä:
      Attached Files

      Comment


        #4
        Kuva

        Ei ole metallia metalliin kosketuksissa näissä "kumeissa".
        Attached Files

        Comment


          #5
          Jep, tuo rakenne toimii kyllä varmasti.

          Itse tarkoitin tätä rakennetta joka ei minusta voi toimia:
          http://www.034motorsport.com/chassis...pec-p-434.html

          Comment


            #6
            Ei toimikkaan. Juurikin noista muokkasin nuo omani. Noissahan oli tuo "joustin osa" aivan helvetin kovaa nailonia.

            Comment


              #7
              Joo niin on, ja antaa ohjaamoon aika järkyttävää jyrinää.

              Comment


                #8
                Olennaisinta tuossa 034-suunnittelussa lienee, että pultti yhdistä moottorikannakkeen koriin. Eihän se ihme ole, jos tulee ääntä.

                Comment


                  #9
                  Tuntuu olevan monessa 034-tekeleessä jotain pientä sanomista.

                  Comment


                    #10
                    Täälläkin kiinnostusta yhdelle setille

                    Comment


                      #11
                      Kuinka paljon sitä melua tulee sisälle näillä paremmilla puslilla? Kiinnostusta voisi olla jos ei ihan mahdottomat jurinat.

                      Onko hinta minkälaisella haarukalla?

                      Meinaatko tehdä myös laatikon tukia?

                      Comment


                        #12
                        Kyllähän niitä ylimääräisiä resonansseja tulee kiihdytyksessä ja matalilla kierroksilla vedättäessä. Vaikee verrata muihin, kun ei oo kokemusta kuin vakio kumeista. Tasakaasulla ei oikeastaan tuu meteliä enempää. Mulla on kylläkin nuo jostimet 88 durometer kovuudella, joka on aika kovaa uretaania, eli ei juurikaan jousta sormivoimalla. Hinnasta senverran, että nuo joustinosat ovat n.50e pari+tuo mun tekemä runko, jolle pitää veilä miettiä kustannusarviota.

                        En oo laatikon gummeihin vielä aatellu sotkeutua. Pitää kattoa tulevaisuudessa, kun tuon kanttiprojektin saan siihen vaiheeseen, että tarvii laatikkoon kumit.
                        Viimeksi muokannut Jaako; 5.1.2013, 19:03.

                        Comment


                          #13
                          Näistä on sitten tarkoitus tehdä vähän matalammat, kuin orkkis kumeista. Tämmä sen takia, että esim. Wagnerin imusatsin kanssa sais enemmän pelivaroja. Prikoilla voi sitten hakea sopivan koron jos tarvetta on.

                          Comment


                            #14
                            Ton korkeuden kanssa tuli kans painittua, s2 forumilla useampikin taisi valitella silloin kun noi 034 tuli markkinoille että ne on liian korkeat, vastaavat varmaan mitoiltaan orkkista, mutta orkkis menee kasaan kun siihe tyrkkää koneen painon päälle, uretaani ei. Mittasin orkkis kumien koron autosta, mutta se oli vähä hankalaa ja epätarkkaa niin kun en muutamaan keksiny, orkkis kumi pylväsporakoneeseen kiinni ja siihen tasolle vaaka, ja väänsin kahvasta kunnes siin luki 70-75kg (noin 1/2 moottorin painosta) ja mitta siitä, oli bout sama kuin asennetusta mittattu.

                            Comment


                              #15
                              Ja täälläkin olisi kiinnostusta yhdelle setille...

                              Comment


                                #16
                                Eli onko nyt niin, että seuraavat henkilöt ottaisivat nuo tyynyt? Hinta noille ois sen 90e pari+toimitus kulut.

                                MikaelB
                                SamSam

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä täällä ainakin kiinnostusta

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja edelleen myös täällä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ok. Alan hankkimaan materiaalit noihin. Näiden valmistuminen voi ottaa jonkunaikaa, koska vain viikonloppuisin on aikaa keskittyä ns."harrasteisiin". Vaihdellaan sit yhteystietoja yv:n kautta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mulle kans sarja. Ei kyllä vielä oo tarvis, mutta ompahan valmiina kun näitä nyt saa. Tuliko nämä nyt tästä "löysemmästä" materiaalista?

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo, löysemmästä tehdään. Voi olla varsinkin päivittäis ajossa mukavampi. Itsellä ei tuu edes viittä tonnia vuodessa kilometrejä, niin ei tou kovuus haittaa. Laitetaan Mik4 listaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei ole kiire ainakaan täällä suunalla. Jos joskus kesän korvilla niin sekin kelpaa :D

                                            Comment


                                              #23
                                              Mäkin voisin ottaa yhden sarjan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Täällä ois myös käyttöä yhdelle sarjalle.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Huonosti alkoi tämäkin. Viikonloppuna aloittelin tekemään näitä, niin tiggi sanoi työehtosopimuksen irti. No, onneksi koneessa takuu voimassa. Tänään vein koneen huoltoon, lupailivat viikonlopuksi kuntoon ja jos eivät saa korjattua, niin aikoivat antaa uuden tilalle. Onneksi ei tullut tilailtua tuota konetta mistään ulkomailta, ois pian voinut takuuasiat olla mutkikkaampia.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Näitä tehty. Joustinosat tilauksessa. Protoilin noita laatikonkumeja. Pitää varmistaa sopivuus omassa autossa,niin vois niitäkin tehä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kuvassa verrokkina 034 motorsportin kumi. Nämä uudet kumit ovat kyllä huomattavasti hiljaisemmat kuin 034 versiot.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Neljä paria valmiina. Yhdet joustin osat puuttuu viidensistä. Ohessa kuva noista laatikonkumeista.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Laatikonkumit

                                                          Testilenkki heitetty noilla laatikonkumi protoilla. Tuntui toimivan, jonkin verran ääntä tuli lisää. Vaihteenvaihto kovassa vedossa ainakin helpottui tässä tapauksessa, kun laatikko pysyy paremmin "lestissään".

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mikäli alat monistamaan myös laatikon kiinnikkeitä niin voisin ostaa setin niitäkin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X