Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TDI DPF korvausputki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0TDI DPF korvausputki

    Martelius tekisi ko tötteröitä kun joku muukin vaan innostuisi ottamaan. Yhden tekeminen ei ole oikeen millään lailla järkevää:

    [COLOR=black]Terve

    Kyllä vielä onnistuu, mutta mieluusti tehtäisiin useampi kerrallaan. Haluatko kysellä, josko halukkaita löytyisi forumeilta lisää? Hinta 2-5 kappaleen erässä on 200 euroa per kpl.

    Terveisin
    Markus Martelius[/COLOR]
    Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 31.10.2011, 11:49.

  • #2
    Onkos tämä samanlainen korvausputki kuin aikaisemmin foorumilla oli kimppatilaus moisesta kapistuksesta...?Eli ei ulkoisesti muistuta millään tavalla alkuperäistä DPF:ää, vaan on hitsattu "suora" korvausputki 2 eri kappaleesta...?Jos alkuperäisen kaltainen, niin täällä olisi ainakin kiinnostusta...

    Comment


      #3
      Tuossa myös juttua aiheesta: http://www.audiclub.fi/forum/showthr...&highlight=dpf

      Kiinnostusta on, tarvetta ei tällä hetkellä ole kun ei ole DPF-autoa alla (vielä?).

      Eikö paras tapa olisi hankkia käytetty pönttö jostain ja näyttää rautakankea sille? Noita saa vissiin jo alle 300€, ainakin ebay.de on pullollaan noita 299€ sofort-kaufen hintaan.
      Viimeksi muokannut haraldh; 11.2.2011, 09:45.

      Comment


      • #4
        ^Nimenomaan...Hienoa, että Martelius on lähtenyt tällaiseen "projektiin" mukaan, mutta ainoa komastuskivi taitaapi tosiaan olla tuo alkuperäisestä poikkeava ulkonäkö, josta voipi vuosikatsastuksessa tulla sanomista...

        BTW.Kysyin tuossa männä viikolla perheemme kakkosautoa katsastaessani, että mikäs on katsurin näkökulma DPF:n poistoon...Ei ole kuulemma vielä tullut tapauksia vastaan, eivätkä he voi mitenkään tietää onko se alkuperäinen pönttö sisältä tyhjä, vai onko siellä suodatinta jos se on käytetty auki ja hitsisaumatkin on vedetty kasausvaiheessa huolella...Kunhan menee päästövaatimuksista läpi, niin ei heillä ole mitään sanottavaa...Yleensä nämä hiukkassuodattimet ovat monissa automerkeissä niin hankalassa paikkaa, että eivät he osaa kiinnittää sinne mitään huomiota...Loppuun totesi vain, että laitontahan se kylläkin mahtaa olla...Elikkäs kyllä tuo orkkispöntön suolistaminen taitaapi olla tällä hetkellä se vahvin vaihtoehto...

        Comment


        • #5
          Itsellä olisi ajankohtainen kun on dpf vaihtokunnossa. Olisiko kiinnostuneita kimppatilaukseen ens kk aikana?

          Comment


            #6
            Tosi juttu on vaan se, että pöntön olemassaolon haistaa sekunnissa menemällä auton taakse. DPF-vehkeissä ei "diesel" haise. Eikä oo nokea putken päässä. Itse metin dpf:n korvaamista pelkällä 100cell metallikatalysaattorilla. Olis pönttö putkessa ja hajuhaitat kurissa. Pelkkä katti ei varmaan kovin montaa heppaa kurista. DPF pöntön sisällähän on sekä katalysaattori, että partikkelisuodatin (ainakin mersuissa).

            Comment


            • #7
              Missä hinnoissa noi dpf, korvaussysteemit pyörii?

              Vai puhutaanko tässä tossa ylempänä olevasta marteliuksen tekeleestä, vai jostain muusta?
              Viimeksi muokannut adepoju04; 31.10.2011, 13:42.

              Comment


                #8
                Haistaa sen katittomuudenkin sekunnissa, mutta mitä sitten? Katsastuksen voinee keskeyttää siinä vaiheessa jos leimamies tarjoilee hajuaistin varaista hylkäystä paperiin.

                Comment


                • #9
                  haju = aistinvaraista = ei syy hylkäykseen. dpf-autossa yli 1,5 k-arvo on,mihkä menee vanhatkin ryjät helposti

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja adepoju04 Näytä viesti
                    Missä hinnoissa noi dpf, korvaussysteemit pyörii?

                    Vai puhutaanko tässä tossa ylempänä olevasta marteliuksen tekeleestä, vai jostain muusta?
                    Nimenomaan tuosta martelius korvausputkesta. Ja hinta on mainittu ekassa viestissä. Riippuen tietenni monta kpl tulee kerralla.

                    Comment


                    • #11
                      Uusia DPF:ä saapusalla myös UK:sta, täältä.

                      Tilasin omaan 2.0 -06 B7:n, tällä kurssilla kuljetuksineen 740€.
                      Puolet marmorin hinnasta.

                      Päädyin tähän kaavalla: (Korvausputki/rautakanki + lastu + asennus) = (uusi dpf + vaihtotyö)
                      Viimeksi muokannut Rinkelinokka; 15.11.2011, 18:06.

                      Comment


                      • #12
                        Heh, valintojen maailma...:) Itse päädyin tuohon ensimmäiseksi mainittuun, enkä siihen rahaan joutunut käsiäni sotkemaan...On kuin eri auto ajaa, ei enään IKINÄ huolta tukkeutuvasta DPF:stä ja sen mukana tuomista ongelmista...Kaiken kruunaa katsarin hyväksyntä päästömittauksissa...

                        Comment


                        • #13
                          Tuolla Marteliuksen tekemällä "tötteröllä" miksi sitä kutsutte savuarvo 0,24 ja EI MITÄÄ ongelmaa katsastuksessa!!

                          Ja minä sen ensimmäisen "mitättömän" näköisen suoranputken siellä teetin. Alkuperäisen DPF tynnyrin lähetin heille jig-malliksi!

                          Comment


                          • #14
                            Suurinpiirtein samat arvot tuli itelläkin tuolla kuvan omatekemällä pöntöllä vuonna -09/-10. Katsastuksessa oli vielä vakio softa koneessa, kun savutukset mitattiin. Lisäksi tuolla pöntöllä kone ei herjaa paine-erosta mitään, joten toimii myös vakiosoftalla ilman herjoja.

                            AVF:n katti BPW:n jigissä ja BPW:n korvauspönttö
                            Viimeksi muokannut Patasuvanto; 28.3.2012, 19:47.

                            Comment

                            Working...
                            X