Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakkari lyö hetkeksi kaasun pohjaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vakkari lyö hetkeksi kaasun pohjaan

    Tuossa 3bg passatissa on nyt parin vuoden aikana tapahtunut puolentusinaa kertaa hämmentävä tilanne. Vakkarilla ajellessa auto ottaa noin puoli sekuntia kestävän täyskaasukiihdyksen ja palaa senjälkeen taas normaaliksi. Usein tuntuu ilmenevän kuopan tms. kohdalla. Vikakoodeja en ole löytänyt. Tuntuisi myös ilmenevän pääsääntöisesti kovemmilla pakkasilla. Nopeusmittarin en ole huomannut sekoilevan em. tilanteessa.

    Onko kukaan törmännyt samanlaiseen? Jos on, niin onko aiheuttaja selvinnyt?

    #2
    Edellisessä VW:ssä teki aivan samaa. Mitään logiikkaa tuolle esiintymiselle ei ollut, eli ilmeni suoralla taisaisella tiellä, kesällä ja talvella. Vika ei koskaan selvinnyt koska auto vaihtoi omistajaa.
    Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 16:04. Perustelu: Forumilta poistuminen

    Comment


    • #3
      Kaverilla teki Golffi samaa kun oli pumppusuuttimien johtosarja antautumassa. Jonkin ajan kuluttua alkoi käymään kolmella ja yhden suuttimen johdot olivat rispaantuneet.

      Comment


        #4
        Mistähän kohtaa tuo rispaantunut johto löytyi?

        Comment


        • #5
          Venakopan sisällä ne taitaa olla..

          Comment


            #6
            Tuskinpa venakopan [COLOR="Red"]sisällä[/COLOR] mitään johtoja on...

            Comment


              #7
              Eikös pumppareissa nimenomaan ole juuri noin? Piezoohjatut suuttimet siis.

              Comment


              • #8
                Kyllä, pumppareissa suuttimien johtosarja on venakopan sisällä.

                Comment


                  #9
                  Täytyy varmaan seuraavan kerran öljyjä vaihdellessa vilkaista tuonne kopan alle. Mulle ei vaan ihan meinaa aueta miten suuttimen johdon heikko kunto voi vaikuttaa tuolla tavalla vakkarin toimintaan?

                  Comment


                    #10
                    Mulle ei vaan ihan meinaa aueta miten suuttimen johdon heikko kunto voi vaikuttaa tuolla tavalla vakkarin toimintaan?
                    Siinä käy luultavasti niin, että yksi pytty putoaa hetkellisesti pois pelistä -> auto luulee kulkuvastuksien lisääntyneen ja pistää lisää kaasua.

                    Tällöin kone ehkä hiukan heilahtaa ja pois pelistä ollut suutin saattaa tulla takaisin mukaan -> kiihdytys kovempi mitä oli ajateltu.

                    Lähtötilanne siis on kolmella pytyllä kiihdytys ja lopputulemana kiihdytetään kuitenkin kaikilla neljällä, jolloin se voi vaikuttaa "täyskaasukiihdytykseltä".

                    Tämä siis faktoihin perustumatonta arvailua. Viisaammat korjatkoon jos meni ihan pieleen.

                    Comment


                      #11
                      Itse asiassa kuullostaa kyllä ihan mahdolliselta. Nyt kun jälkeenpäin asiaa ajattelee, niin luulen(kuvittelen?), että ennen kiihdytystä saattoi tuntua pieni nykäisy...

                      Comment


                        #12
                        Ja tuo johtosarja on myös ensimmäinen kohde, jos suuttimissa muutenkaan ilmenee outoa. On noita joihinkin jouduttu vaihtamaan.

                        Comment


                          #13
                          Mikähän mahtaisi olla varaosanumero tuolle johtosarjalle? AVF kone siis -02 Passatissa. Yritin kyllä ihan itse, mutta en onnistunut löytämään.

                          Comment


                            #14
                            Johtosarjan numero oli siis 038-971-600. Hinta marmorilla 86 ja rapiat, Skodalla 76€. Olipahan vaan rojekti pitkittäiskoneelliseen, mutta sinne se meni. Purin osiksi ja laitoin muovisen kourun ensin ja johdot sitten perässä. Olisi ehkä mennyt sellaisenaankin. Niin tai näin, paikallaan on ja raportoidaan myöhemmin auttoiko alkuperäiseen ongelmaan. Vanhasta sarjasta ei löytynyt mitään silmin havaittavaa vikaa.
                            Viimeksi muokannut nomoreford; 1.3.2010, 07:33. Perustelu: Opetellaan kirjoittamaan...

                            Comment


                              #15
                              Eipä sitten auttanut tuo suuttimien johtosarjan vaihtaminen. Olisko muita ideoita / kokemuksia? Itselle tulee mieleen kaasupoljin, mutta millähän tuotakin nyt sitten tutkisi?

                              Comment


                              • #16
                                Tiedä sitten saisiko esim. ajossa VAG-COM:lla logitettua jotain tietoa vähän tilanteesta enemmän.

                                Comment


                                • #17
                                  Asiasta oli jo vuosia sitten juttua ffp:n puolella. En tosin jaksanut seurata löysikö kukaan lääkettä, mutta siellä spekuloitiin esim. nopeustiedon hetkellisellä "katoamisella". Eli oire oli olemassa jo sillon kun nää 3bg:t ja vastaavat oli vielä melkein uusia. Siispä mikään iän tai kulumisen tuoma juttu tuo ei ole. Omassakin tuo oire esiintyi "alkuaikoina" silloin-tällöin, mutta nykyään tuntuu korjaantuneen ihan itsestään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Meillä taas Toledo pudottaa välillä vakkarin pois päältä ilman mitään havaittavaa syytä. Res napin muisti häviää myös samalla. Aika ärsyttävää ja viiksi kuitenkin uusi. Lieneekö polkimien katkaisijoilla mitään tekemistä asian kanssa kummassakaan tapauksessa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Meillä taas Toledo pudottaa välillä vakkarin pois päältä ilman mitään havaittavaa syytä. Res napin muisti häviää myös samalla. Aika ärsyttävää ja viiksi kuitenkin uusi. Lieneekö polkimien katkaisijoilla mitään tekemistä asian kanssa kummassakaan tapauksessa?
                                      Tuskin, eihän jarrun tai kytkimen painallus normaalisti nollaa muistia. Koko viikseltä häviää varmaan virrat tuossa tapauksessa, tai sitten boksissa joku bitti-härö. Voisihan tuossa ainakin alkuun tarkastaa että viiksen liittimet on kunnolla kiinni, eikä johtosarjassa ole katkoksia (tosin "satunnaiset" viat ei varmaan selity näillä, eikä ainakaan löydy helposti).

                                      Comment


                                        #20
                                        Entiseen Borsaaseen (1.9TDI 96kW, ASZ) oli maahantuojan takuukorjaushistorian mukaan 2002/2003 vaihdettu alle 40tkm:n jälkeen moottorinohjainlaite. Syytä, että miksi, sitä en tiedä. Itsellä tuolla uudellakin boxilla se teki tuota nykimistä. Ohjelmapäivitystä siihen ei meikän omistuksessa koskaan tehty, mutta ko. vika esiintyi historian ajan harvakseltaan. Mitään vikakoodeja tuo ei antanut.
                                        Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 16:05. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                        Comment


                                          #21
                                          Ajoittaista nypytystä kyllä tuntuu, mutta en ole kiinnittänut huomiota pyörimisnopeuteen. Täytyypä vähän tutkia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko tähän vakionopeus hommaan tullut mitään selvyyttä. Minulla on kans tehnyt samaa silloin tällöin. Ei vaan viitsi arvailemalla lähteä vaihtamaan osia.

                                            Onko tuo johtosarjan vaihto miten iso homma?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei liity johtosarjaan. Useampi 1.9tdi on ollut ja kaikki tekee samaa. Se on ominaisuus, ei vika.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hieno homma. Olen sitä monesti miettinyt, mutta niin vähän se kuitenkin häiritsee että antaa olla. Audin viat on aina ominaisuuksia.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Joo, se nyt vaan olemassa. Esiintyy molemmissä meidän talouden AVF passateissa.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X