Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kävin koeajamassa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tilojen ja autoon ja autosta kulun helppoudessa A5 ja Q5 (arvattavasti) ovat kokonaan eri luokan autoja. Q5:een, kuten useimpiin SUVeihin, "kävellään" tai istahdetaan sisälle, niin eteen kuin taaksekin, kun taas A5:ssa kohtuullinen kulku koskee ainoastaan etupenkkejä. Kylmät tyypit A5:sta ottaneena on pakko todeta sama, mistä Samppa kirjoitti: takapenkki soveltuu erittäin huonosti aikuisten kuljetukseen.

    Comment


      Tänään tuli käytyä koeajamassa tämä yksilö. Alhainen hinta houkutteli ja sijainniltaan lähellä niin täyty käydä katsomassa laite. Juuri tehty huolto laakkosella ja uudet kesärenkaat alla, kyllä kelpaa.

      Vaikutti asialliselta hintaansa nähden, ei mitään erikoista miinusta osunut silmään, käytönjälkiä tottakai jo tuon ikäisessä. Koeajolla tietysti hymy korvissa kun ensimmäistä kertaa ajelee tuollaisella.
      Omistaja oli mukava kaveri ja kauppoja hierottiin mutta jäi nyt toistaiseksi ässä liikkeen pihaan.

      Niin jäi nyt kysymättä pakosarjoista:) mutta enpä huomannu mitään erikoista koneen äänessä.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja simppa80 Näytä viesti
        Eli olen aina halunnut koeajaa S4:sen kun itse omistan ihan perus a4 joka varusteetu 1.8T koneella ja siinä lastu. Kaverin kans oltiin biltemaan menossa ja pyörähdimme erään autoliikkeen kautta joka tuo autoja Ranskasta.

        Kiersimme autoja läpi ja haen tällä hetkelllä itselle diisseliä, mutta kolmannessa rivissä katoksen alla "kiilui" tipu keltaine S4 -00. Diisselit ja muut autot siinä unohtuivat ja sanoi kaverille että pakko saada koeajaa! ;)

        Kaveri meinas että ettei ne anna mutta sanoin yrittäväni. Myyjä "Ranskalainen" suomea puhuva tuli siihen ja ilmoitin kiiinnostukseni. Se sanoi heti että autoa on pari kymmentä käynyt katsomassa ja yksi on ollut potentiaalinen ja saanut koeajaa.. Vein miehen heti autoni luo ja sanoin että kait kiinnostaa vaihto? Oli kiinnostusta ja kohta sitä istuttiin ässän nahkajakkarassa ja hamuttiin penkin sähkösäätönappuloita. Sisusta oli muuten tuttu kun samanlainen kuin omani.. Toinen myyjistä lähti sitten takapenkille mukaan.

        No sitten asiaan!

        Auto oli käynyt jonku aikaa tyhjä käyntiä ja öljyn lämpökin oli jo hieman noussut, käteni hikosivat kun odottin että pääsen mootoritielle.

        Tunnustelin aluksi kaasun herkkyyttä ja miten auto sitä tottelee ja tottelihan se. 1 vaihde loppui pian kesken. Siirryikin suoraan moottorin tien ramppiin ja avasin kaasun 2 vaihteella surutta. Kiihtyvyys oli kohtuullista muttei vastannut odotuksiani. 3 vaihde päälle ja olimmekin jo nopeusrajoituksessa.

        Tunnustelin moottori tielllä ohituskiihtyvyyttä, mutta sekin oli suuri pettymys. Lähteehän kone matalalta vääntämään mutta missä se vääntö näissä on korkeimmillaan. Survoin jo kaasu poljinta lattiaan että onko se pohjassa vai onko siellä jotain alla???

        Kelasin mielessäni että jotain tässä on vikana, kerroin takana istuvalle myyjälle että olin hieman odottanut jotain enemmän tehon puolesta. Käännyin rampppin ja päätin kääntyä takaisin. Liikkeenne valoista reipas kiihdytys. 1 loppui heti kesken ja 2:kin auto kivasti liikkui. Takaisin moottoritielle.

        Kokeilin kiihtyvyyttä 100 -> +++, mutta ei kiihdy niin ei. Koneesta puutui ärhäkkyys mikä löytyy pienemmässä mitta suhteessa jopa omasta 1.8 lastutetusta. Sanoinkin myyjälle että ei paljon omani jäisi, ainakin sellainen oli tunne. Myyjä sanoikin että neliveto ja massa vie jonkin verran tehoa. Ajoin auton takaisin ja ilmoitin pettymykseni. Missä ne 190kW on? Onko moottori niin tasaisesti vetävä että sitä ei tunne?

        RS4 haluttaisi vielä joskus kokeilla, mutta S4 tuotti pettymyksen. En tiedä sitten miten toi muuttuu lastulla, mutta kun S4 Ikkunassa riippui hinta lappu 28 000 niin hyppäsin mielelläni takaisin omani rattiiin ja olin tyytyväinen siihen mitä minulla jo oli. Kyllä se diesel on edelleen hakusessa..
        Kuulostaa ihan kuin olisit käynyt ajamassa minun nykyistä auto Oulussa?

        Jos näin oli niin by-passit ja ilmamäärämittari oli rikki, joten ei ihme jos ei kulkenut...:)
        Tosin eihän tuo vakio ole mikään raketti...:(

        Comment


          Pitipä radiomainostuksen uhrina poiketa italialaisen ylpeyden liikkeeseen ajamaan heidän sporttimalliaan. Ei siis Ferraria, vaan Fiudea. :) Kyseessä oli siis Bravo 1.4 T-Jet, eli 150-heppainen turboahdettu. Auto oli ulkoisesti aika menevän näköinen, sopivasti mataluutta ja kiva sähkönsininen väri. Sisällä materiaalit vaikuttivat ihan siisteiltä ja laadukkailta, vaikka pikkaisen "pakkasella voivat nuo muovit nitistä" -paikkoja löytyi. Autossa oli automaatti-ilmastointi ja muut perusrojut.

          Ajoon lähdettäessä moottori vaikutti varsin pirteältä ja hyvältä ajaa. Ainoa miinus tuli vaihteen vaihdon yhteydessä tapahtuvasta moottorin nyykäshdyksestä hetkeksi, kun vaihto tapahtui suurilla kierroksilla. Voi olla, että tuohon voi vaikuttaa muuttamalla jalkojen synkronointia. :) Voimaa tuli jokaisella vaihteella sopivasti ja mutkatiellä alustakin tuntui toimivan aika kivasti. Pienestä turbosta huolimatta yläpäässäkin kierrosaluetta oli jotain elämää, eikä moottori tuntunut tukkoiselta.

          Omaan B6:een verrattuna tuntuma ratissa ei ollut aivan niin hyvä, mutta se voi johtua jo pelkästään renkaistakin. Valittamista ei ollut. Rajuissa kääntelyissä perä pyrki vähän irtoamaan, mutta ESC tappoi orastavan peräluisun. Maantiellä yllätyin auton hiljaisuudesta, sillä se ei juurikaan B6-Avantille hävinnyt. Eihän se tietysti mikään äärihiljainen ole, mutta ihan OK. Moottori toimi hyvin ja kutosvaihteellakin voimaa oli vielä tarjolla.

          Summa summarum: Menevän näköinen kauppakassi asiallisella moottorilla ja toimivalla alustalla. Ainakin vartin koeajon perusteella Fiat yllätti positiivisesti. Hintaa kertyi 24 ke ja rapiat. Jos pikkuautolle olisi tarvetta, niin tuo olisi hyvä vaihtoehto.
          Viimeksi muokannut pasi_; 30.5.2008, 10:38.

          Comment


          • Täytyy myöntää, vaikkakin pitkin hampain, että tuo Bravon design miellyttää omaa silmää kovasti. Mieli on tehnyt mennä koeajolle, mutta en ole uskaltanut - mitä jos se oikeasti onkin hyvä auto ajaa - voisinko harkita fiudea ;) Oli tuossa jokunen aika sitten uusi Punto vuokrattuna alla ja ei sekään pöllömpi tapaus ollut. Onhan ne sentään "Kimin ja Schumin testaamia", jos kotosuomessa telkussa näkyy samat mainokset kuin täällä.

            Tässä yksi kuva Bravosta mukavilla vanteilla ja värillä:
            http://www.arpem.com/coches/coches/f...at-bravo-f.jpg

            Comment


              Olisihan se kamalaa huomata ihastuneensa Fiatiin.. ;) Bravo on kyllä hyvän näköinen, ja Punto on myös yksi tyylikkäimmistä pikkuautoista, IMHO.

              Comment


              • On se kyllä kamalaa katseltavaa kun Audimiehet taivastelee hiivattia.. Tiedän että autokuume on vakava sairaus joka vähentää avarakatseisuutta ja järkevää ajattelukykyä, mutta johonkin se viiva on vedettävä... :)

                Comment


                  Tulipa tänään koeajettua radalla uusi Audi RS6 avant. 580 heppaa, V10 bi-turbo -peli 650Nm väännöllä. Vihainen vehje tiptronicista ja 2 000kg painosta huolimatta. Kaunis peli kaasua painattaessa ja jopa ESP päällä. Kyseiselle radalle, missä olin, auto oli turhan iso. Ajamani TTS coupe ja roadster (272hv) oli jopa ketterämpi pienelle radalle. "Pienillä" nopeuksilla ja 1-2 vaihteella RS6 oli turhan iso ja kömpelö niin ahtaalle alueelle ja ei päässyt oikeuksiinsa, jolloin TTS vetäs isomman tikun käsiteltävyydessä ja nopeudessa. RS6 on siis hyvin mukava ja potku n 6000rpm alueella potku on sellainen että pehmeä, mukava, automaatilla varustettu RS6 pesee minkä tahansa tiellä kulkevan pelin. 100km/h jälkeen TTS itkee tehottomuuttaan RS6:n edessä kuten varmasti 99% kaikista tielaillisista autoista. Molemmat autot oli niin sanoinkuvaamattoman hieno kokemus (varsinkin kun RS6:ssa oli lähemmäs 250 000€ alla) "Isi osti uuden hiihtoauton." Luonnollisesti RS6 järisyttää kun sellainen kalahtaa ohi kiihdyttäen, mikään ei selitä miksi RS6:lla voi ajaa joka päivä "huomiota herättämättä" ja kun kakarat on tiputettu päiväkodin pihalle, RS6 tuhoaa mielikuvat rauhallisesta kiihdytyksestä dramatiikka -vapaalla nelivetokiihdytyksellä. Autolla on niin hellpo ajaa, että itkettää.

                  TTS varustettuna S Tronic vaihteistolla on vaikuttava kokemus 272 hevosvoimalla jaettuna neljälle pyörälle. RS6 poikkeuksellisesti tuntui turhan mitäänsanomattomalta mukavuutensa takia. 580 heppaa potkaisi auton liikkeelle ripeämmin kuin perseeseen pistetty punaniskabemari ruuhkassa, mutta A6:n ollessa hiljainen ja mukava auto päti myös RS kuutoseen. Vauhti ei tuntunut eikä ääni sattunut korviin. Valitettavaa. (Voi olla mahdollista että tehoputkistolla varustettu RS6 tulee lähiaikoina esittelyautoksi).

                  P.S. RS6 150km/h todella tiukassa ratamutkassa on mielenkiintoinen kokemus kun auto meinaa lähteä alta. Kaasujalalla saa pidettyä nelivedon linjassa. Ja tuli muuten nähtyä R8 tositoimissa radalla. Kuvia ja video otettu, saa nähdä jos jaksan laittaa ne nettiin(?)

                  http://personal.inet.fi/koti/lude/audi/Kuva021.jpg

                  http://personal.inet.fi/koti/lude/audi/Kuva025.jpg

                  http://personal.inet.fi/koti/lude/audi/Kuva022.jpg

                  http://personal.inet.fi/koti/lude/audi/Kuva024.jpg
                  Viimeksi muokannut xapanthe; 30.5.2008, 06:21.

                  Comment


                    Nyt sen voi sanoa ääneen : V10 tfsi RS6 ...ai saakeli. Olen rakastunut lopullisesti:) Ok myynnissä siis s4 audi, kämppä hakunilassa ja ehkä emäntä (ok no ei emäntää myydä) ...Näyttää hyvältä ja kuulostaakin varmaan siltä. Minä olen myyty..

                    Comment


                      Aijai.. :) Kimi, mua rupesi kiinnostamaan mistä tapahtumasta oli kyse? Joku jälleenmyyjien tai asiakkaiden hauskuutuspäiväkö?

                      Comment


                        Ei käy tasan onnen lahjat... toiset koeajaa Fiudeja ja toiset RS-audeja. P****le. :)

                        Comment


                          Työn puolesta audi koulutus- ja tapahtumapäivä järjestettiin kaikille meille myyjille ja muulle henkilökunnalle. Koulutuksia, tutustumisia uusiin vehkeisiin, ajoa, tutkimista ja hutkimista. Harvinaista herkkua ja kyl se liian aikasin päätty ajon osalta. Olis helposti koko päivän voinu pyöritellä niitä poikittain kurveissa. RS6 oli ehkä hienoin kokemus ikinä, mikään auto ei oo saanu lapsettamaan niin pahasti ku se. Ei ees pikkupirtee TTS. Premier Parkissa on kyllä sen verran hienot mahdollisuudet niin rata ku offroad ajoon että jos on mahdollisuus päästä sinne, älkää jättäkö välistä. Ilmeisesti siellä järjestetään koulutusajoja yrityksille ja mahdollisesti myös ihan yksityisporukalle.

                          Q5:en lanseerausta odotellessa!

                          Comment


                            Kävin tos viime viikolla ottamas usean tunnin koeajon tollaisella uudella avant a4:lla.
                            Koneena oli tarjolla vaan 2.0tdi / 140hv. Joka tuntui hieman ponnettomalta kyl tohon
                            autoon. Samasta koneesta varmasti toi 170heppanen olisi enempi omaan mieleen.
                            Automaatti tosin varmaan tukis tota 140heppaista paremmin ku manuaali.

                            Itse olin hieman pettynyt. Tilaa ei ollut kuskille yhtään enempi, ellei jopa vähemmän
                            kuin omassani. Toki ylöspäin näytti olevan reilusti tilaa ja takana oli tilaa ehkä enemmän
                            ja takakontti oli kyl kasvattanu kokoa kivasti. Keskikyynärnojaki oli rakennettu vähä
                            "väärin" kun sitä ei saanut kokonaan pois tieltä käännettyä. Siten estää tiukan
                            kepittämisen. Niin siit tietty manuaali-laatikko se pitää olla viel täs vaiheessa ikää. ;)
                            Vakioalustasta en tykännyt niinkään, vaikka jotkut varmaan halua maasturimallisen ja
                            heiluvan auton. Pienillä muutoksilla saisi tostakin autosta varmasti paremman ajettavan.
                            (alusta, moottori ainaki uudestaan säädettävä) ;)

                            Joo, oli tarkoitus saada koeajoon tuo 3.0 tdi tahi edes 2.7 tdi. Ei ollut muuta tarjolla
                            nyt kun toi. Noh ehkä laters uudestaan. :)

                            edit: tänään sit tyyppia A5:sta jollain koneella. :)

                            Comment


                              Noniin tänään sit tuliki ahkerasti ajettua autoja.
                              Testasin sit 2.7tdi A4n tiptronicilla. Mukana oli parempi äänentoisto,
                              sporttisemmat penkit, tutkalla oleva vakionopeus ja jotain muuta
                              pientä. Malli oli sedan. Noi neljäkymmentä lisähevosta ja isomman
                              moottorin ominaisuudet oli kyllä superia. Hieno kone kyllä, harmi että
                              neliveto uupuu mallistosta ja ilmeisesti ei ole edes tulossa. Pitää
                              kyllä vielä ehdottomasti toi isoin tdi tsekkia kans tos. Kun tossa 2litrases
                              veto alkoi 1500paikkeilla ja 3000paikkeil ei sit enään tapahtunu mitään.
                              Tässä koneessa kiertoa ja tehoa riitti ihan ylös asti. Muistuttaa hieman
                              omaani jopa. Hyvällä alustalla, nelivedolla ja vanne+kumi setillä olis kyl
                              harkinnan arvoinen laitos.

                              Verrattuna peruspenkkiin, ero oli kyl taivaallinen. Tahtoo kans tollaisen
                              jakkaran omaan autoon, nyt ja heti! Automaatti toki on todella kiva
                              varsinkin tuon tutkan kanssa. Todella hämmentävää kun ei tartte tehdä
                              muuta kuin kääntää rattia, kun seuranta edelliseen ajoneuvoon oli kyllä
                              tarkka omasta mielestäni kyllä. Aika tiukatkin jarrutukset moinen teki.
                              Jos automaatin ostaa joskus, niin aika ehdoton hankinta toi kyl. Tykkäsin.


                              Sitten kävin heti perään testailemassa ton A5 1.8T mallin. Vähäsen oli kyl
                              kieltämättä outoa edellisen auton jälkeen siirtyä moisen bensalaitteen
                              ohjaimiin. Ero oli valtava, vaikka tuo A5 painaa melkein 200kiloa vähemmän kuin
                              nepa. En ole ennen konserin 1.8T koneita ajellut, mut en kyl ihan hirveetä
                              eroa vapareihin huomannut. Kiihtyminen oli tasaista koko kierrosalueen läpi.
                              Kyllä tällä normi-liikenteessä pärjää hyvinkin. Noista bensakoneista kaipaa
                              aina tota vaihdelaatikon välityksiä, kun pääsee ykkösellä jo 70km/h vrt. diisselin
                              40km/h. :) Noh. Ei murehdita moista. Parempi kone tossa olisi 2.0T.

                              Sisältä laitos oli ihan perusmalli, eikä mitään hienouksia ollut. Tilaa oli kyllä hyvin,
                              olisko jopa ihan pienen aavistuksen verran jopa enempi kuin nelosessa. Takana
                              istuville mahtaa tulla itku kun kuskin penkin säädän itselleni sopivaksi. :D
                              Vakio äänentoisto oli kyllä naurettava, eli ei hirveitä kantse odottaa muidenkaan.

                              1kpl noita 3.0q tdi mulle kiitos nyt ja heti. :)

                              Kummankin ohjaus oli tosi hyvä ja käyttäytyminen myös, jopa vakioalustalla.
                              Viimeksi muokannut diffas; 4.6.2008, 15:10.

                              Comment


                              • Summa summarum: Menevän näköinen kauppakassi asiallisella moottorilla ja toimivalla alustalla. Ainakin vartin koeajon perusteella Fiat yllätti positiivisesti. Hintaa kertyi 24 ke ja rapiat. Jos pikkuautolle olisi tarvetta, niin tuo olisi hyvä vaihtoehto.
                                onko se siis mielestäsi samalla viivalla A3 1.4 TFSI kanssa?
                                allekirjoittaneen täytyisi kyllä ottaa parit neuvoa antavat ennen hiivatin ostopäätöstä kerran hinnat on parin tonnin sisällä... Audi vai Fiat, siinä vasta pulma..

                                Comment


                                  Päättyi melko ikävästi kaverin juuri hankkiman -05 BMW 535d touringin iltacruisi ja koeajo. Ihan mukavan ripeä, tyylikäs ja edustavan hiljainen peli, 6,5s 0-100:n automaatilla. Käsittämättömät väännöt ja todella alhaalta.

                                  Istuskelin lopun iltaa kyydissä ihan normaalia kivaa cruisia kaupungissa nopeusrajoitusten mukaan ja sitten pieni pätkä motarilla. Nelikaista tie, ei liikennettä, kesän valoisuus, uusi asvaltti uusilla tiemerkinnöillä. Pieni kaasun painallus ja rullaus kaasu ylhäällä. Ja tietysti vastaan pörähtää valkea bmw-pyörä. Kaarsi nurtsialueen yli perään ja se siitä.

                                  "Se oli sitten semmoiset 176km/h." Korttihan siitä kaverilla lähti. Onneksi en ollut itse ratin takana.

                                  Lain mukaan suotavampaa ja turvallisempaa olisi ollut vetää ruuhkassa pienessä kännissä. Sakoilla olisi luultavasti silloin päässyt. Kieltämättä täysin oma virhe, mutta ehkä vähän kohtuutonta tekoon ja olosuhteisiin nähden. Noh, pääsenpähän ehkä itse enemmän kyseisen auton rattiin kuskiksi :)

                                  Comment


                                    onko se siis mielestäsi samalla viivalla A3 1.4 TFSI kanssa?
                                    Eipä ole tullut A3:a ajettua kuin vuosimallina 2005 1.6-litraisella koneella, joten vaikeaa tuohon nyt on mitään sanoa. En kuitenkaan Fiatistakaan sisältä löytänyt mitään, missä olisi nyt Audin laatuvaikutelmaan ja siisteyteen eroa. Toisaalta kokemus oli reilun vartin mittainen, joten siitä nyt ei ihan viimeisiä arvoita voi tehdä. Moottoriakaan en ole pelkästään turbolla ajanut, joten siitäkään en osaa sanoa. GT-Golffia ajoin TSI:nä tupla-ahdettuna ja se oli kyllä hieno moottori.

                                    Comment


                                      muuten, nyt julkaistussa A3 faceliftissä poistettiin valikoimasta turhaksi jäänyt 1.6 vapari. 1.4TFSi (125hv) tuli korvaajaksi pienemmällä kulutuksellaan, paremmalla tehollaan ja väännöllään. Kannattaa harkita pikkuautoksi tollanen moottori. Business malleihin tulee nyt vakiona; xenon plus ajovalot, led-päivävalot, keskikyynärnoja, vakkari ym. 1.4TFSI tulee myös nyt ekaa kertaa A3:een S Tronicilla!

                                      Comment


                                      • "100km/h jälkeen TTS itkee tehottomuuttaan RS6:n edessä"
                                        No kyllä varmasti itkee, 272hp vs 580hp. En lähtis vertaan puolet tehokkaampaa vehjestä tohon TTS:ään. Sama ku vertaisin 200hp 325:sta bemaria 420hp M3:seen.

                                        Oli varmasti hieno kokemus päästä ajamaan tota uutta RS6:sta & TTS:ää ja jos jaksat ni laitappa R8 racetrackclippiä meidän muidenkin nähtäväksi.

                                        Comment


                                          Niin siinä on vaan sitten se että TTS painaa ~1300kg ja RS6 sen ~2000kg. Tommoinen
                                          700kiloa on jo aika paljon hevosvoimia. :)

                                          Comment


                                            Niin... RS6 sais painaa se 2 kertaa tts:n verran ennenkuin tehopainosuhde olis ees lähellä samaa. Ei se raaka teho eikä tyly paino, vaan niiden suhde ;)

                                            Comment


                                            • X6 Bmw "coupe" diesel kävin koeajamassa. Ihan kiva lelu kertakaikkiaan, mutta ei jättänyt mitään persoonallista kaipuuta. Kyllä oli vanhaan A8 Audiin ihan kiva palata: hiljaisempi (ja tietysti HUIKEASTI halvempi :) ) jne.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja jmracing Näytä viesti
                                                "100km/h jälkeen TTS itkee tehottomuuttaan RS6:n edessä"
                                                No kyllä varmasti itkee, 272hp vs 580hp. En lähtis vertaan puolet tehokkaampaa vehjestä tohon TTS:ään. Sama ku vertaisin 200hp 325:sta bemaria 420hp M3:seen.

                                                Oli varmasti hieno kokemus päästä ajamaan tota uutta RS6:sta & TTS:ää ja jos jaksat ni laitappa R8 racetrackclippiä meidän muidenkin nähtäväksi.
                                                TTS veti RS6:n ohi heittämällä niinkin pienellä radalla kun oltiin, mutta sit ku saatiin vähän kierroksii nostettuu ja suoraa auki niin siinä vaiheessa RS6:n raaka teho hakkas TTS:ältä hampaat kurkkuun. Tätä lähinnä tossa hain jos et kerran rivien välistä osannut lukaista. RS6 on härski vehje mutta ei radalle. Sillä vedetään autobaanalla melkeen kaikille paitsi veyronille luu kurkkuun. Jumalattoman hauskan kokemuksen saa jo TTS:llä ja varmasti vielä helppo siitä (t)urpokoneesta on kutitella niitä tehoja irti. Yhden RS6:n hinnalla saa 3 TTS:ää..(!)

                                                Comment


                                                • Kävin emännän kanssa ajelemassa 50tkm ajettua A3 3.2:sta sports car centerissä hertsikassa ja olipahan pettymys!
                                                  Luulin että kyseinen kone olisi oikein unelma vapariksi ja vielä mitä, eihän se kiihdy mihinkään.
                                                  Aivan ylhäällä tulee jotain vääntöä mutta aika heikkoa on.
                                                  Muuten se on hieno auto ja tosi mukava ajaa, ja laatikko oli kympin arvoinen.

                                                  Huomenna aion käydä testaas -03 A6 2,5tdi:n ja 530da:n jos diisseli ois se mun juttu.

                                                  Comment


                                                    Käväisin koeajamassa Wetterillä myynnissä olevaa aboutiarallaa 50tkm ajettua TT 3,2:sta varustettuna DSG-lootalla kun tuota TT-kuumetta on hieman pidempään jo ollut. Erittäin hieno auto yhdistettynä mitä mainioimpaan vaihteistoon. Erittäin mukava auto niin cruisailuun kuin hieman kovempaankin ajamiseen. Kuume nousee, mutta vielä pitää käväistä testaamassa yhtä etelässä olevaa yksilöä kun sinne päin ollaan menossa lomailemaan.

                                                    Comment


                                                      Voe vattu, ensimmäisiä käytettynä myyntiin tulevia uusia Riesoja odotellessa. Kyllä tommonen vaan himottaa.

                                                      Comment


                                                        Tossa torstaina tuli ajettua V10 Avant S6:lla yleisillä teillä. Jää siitä vähän tyhjä fiilis kun lääni loppuu kesken täällä suomen nopeuksilla. Satasen vauhtiin kun kiihdyttää, niin sitä Vee-kymppiä ollaan vasta kutkuteltu. Sedanit kyl kiehtois enemmän, vaikka noi avatti kutoset onki aika härskejä. Tehoihin nähden hiljanen peli ja kiihtyvyys ei tunnu käytännössä yhtään kun tehoihin vertaa. Johtunee siitä että on iso ja mukava möhkäle automaatilla. Moottori- ja pakoäänet vois olla herkullisempia vaikka se V10 murahteleekin housuja väpättävästi. Tehoputkisto sisään ja pienellä vaihteella helsingin läpi kun ajais ni voisin olla tyytyväisempi. Ylipäätänsä autosta ei oo kyllä mitään huonoa. En keksimälläkään keksi muuta "vikaa" ku mukavuus ja äänet. Kaikki on kohdallaan vaan niin hyvin et jos olis 200t? ylimäärästä ni pihassa olis ainakin yks ylimääränen auto.

                                                        Comment


                                                        • Niin siinä on vaan sitten se että TTS painaa ~1300kg ja RS6 sen ~2000kg. Tommoinen
                                                          700kiloa on jo aika paljon hevosvoimia. :)
                                                          mitä, eikö tts paina tuon enempää? onhan siinä enemmän muovia ja alumiinia kun entisessä tt quattrossa mutta on kyllä kokoakin. ja tuo omahan painaa omamassaltaan 1530kg. tuo 225hp alkais olla jo aika paljon kun autoa keventäs alumiinilla ja muovilla samalla tavalla toista sataa kiloa.

                                                          Comment


                                                          • tuossa eilen käytin äiteen autoa huollossa, siinä samalla antoi myyjä avaimet käteen ja sanoi että saatiin uusi golffi 7-pykälisellä DSGllä. joten ajamaan: koneha oli siis 122 (?) hv TSI. ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tuntui aivan pieni vaihtonykäisy, mutta muuten ei vaihtoa juuri tunne. kiihtyi aivan uskomattoman hyvin, jopa ehkä paremmin kuin oma 190hv A4... yksi mikä ilahdutti, oli kiihdytyksessä kuulunut turbon ääni! en ole monessa turbokoneessa kuullut tuota suloista vihellystä, mutta tässä se erottui melko hyvin.
                                                            autonhan on lähes kaikki käyneet kokeilemassa, joten siitä ei enempää, kuin että hinta: 24200?. jos neliveto olisi kohtuuhintainen tuolla DSG:llä, saattaisi jopa audi päästä kiertoon.

                                                            käytiinpähän muuten katsomassa tallien takana Passat CC:tä, todellakin upean näköinen laite, penkin mitä mainioimmat: takana itsellä ei edes pää ottanut kattoon (enpä mikään hujoppi olekkaan, 174cm) penkeissä kunnollinen tuki. dieseli oli commonrail, joten ääni parantunut todella paljon. koeajolle ei päässyt kun ei vielä kilpiä ollut paikoillaan.

                                                            Comment


                                                              Kävin eilen ajamassa kaksi Alfa Romeota. Kumpikaan ei ollut kovin perinteinen Alfa Romeo sillä molemmat oli a) farmareita b) dieseleitä. Toinen oli vieläpä automaatti. :)

                                                              Ensin ajoon sattui 1.9JTDm manuaalina ja perusverhoilulla. Päältä punainen ja sisältä musta. Punaisena näytti ulkoapäin varsin Alfamaiselta, muodot ovat kauniita ja erilaisia kulmia sekä yksityiskohtia riitti. Kaunis farmariksi vaikkakin hieman raskaan oloinen yleisilme. Keula jossa on kahdeksan pyöreää valaisinta sekä syvälle alas ulottuva sydämen muotoinen maski on upea. Sisältä katse kiinnittyi kojelautaan joka on aiempaan 156:ni verrattuna raskaan ja tunkkaisen oloinen. Ratin takana olevat viikset olivat kuin italialaisista 1980-luvulla, siis suuret, monimuotoiset ja kulmikkaat sekä raskaannäköiset. Mittaristo näytti hieman liikaa tuning-henkiseltä, vähän liikaa tavaraa minun makuun. Noh, liikkeelle sitten.

                                                              Moottorissa oli 150 hv ja 320 Nm. Kiihtyvyyttä 0 - 100 km/h luvataan 9,2 sekuntia. Vetoalue ei ollut aivan mahdoton, auto meni myös pienillä nopeuksilla kolmosella mutta varsinaisesti kulkua rupesi olemaan 1800 rpm jälkeen. Vaihteisto oli erittäin täsmällinen mutta samalla jollain tavalla pitkäliikkeinen, kulmikas ja raskaskäyttöinen.

                                                              Ajossa auto tuntui raskaalta (taas verrattuna 156 SW 1.8TS), etten sanoisi, Audimaiselta. Alfalle tyypillinen herkkyys ja tuntuma oli poissa. Selvästi enemmän matka-auto kuin pienten teiden mutkaohjus. Tätä vielä korosti moottorin tyyppi, dieselissä tuntuu aina olevan tarve vaihtaa koska on vain 2.500 rpm käytettävänä. Sinänsä kyllä autolla ajeli moottoritietä mielikseen, rengasmelua oli yllättävän paljon tällaiseen autoon.

                                                              Toisena ajopelinä oli sitten 159 2.4 JTDm Qtronic eli 200 hv ja 400 Nm dieselillä varustettu automaatti. Vaihteistona oli 6-pykäläinen muistaakseni Aisinin tekele. Tehdas lupaa 0 - 100 km/h 8,4 sekuntia. Tässä autossa sisusta oli vaalea ja materiaalina oli penkeissä Alfatex joka on alcantaran tyyppinen materiaali. Erittäin miellyttävä ja lisähinta oli vain vajaat 300 euroa. Isomman koneen mukana tuli ainakin ilmastointiautomatiikka ja radion napit rattiin mutta ne on hankittavissa myös pikkukoneen yhteyteen.

                                                              Tomaatti toimi koneen kanssa hyvin yhteen, kierroksia ei turhaan pidetty ylhäällä vaan normaaliohjelmalla (valittavissa myös Sport ja Winter) mentiin koko ajan parhaan väännön tuntumassa eli n. 2.000 rpm. Moottorin ääni ei tullut matkustamoon mutta rengasmelua oli saman verran kuin edellisessä. Sport-asennolla kierroksia oli enemmän ja vaihteisto vaihtoi terävämmin. Esim. moottoritiellä normiasento vaihtoi 110 km/h nopeudessa yhden pykälän alemmas kun vauhtia pyydettiin 3/4 kaasun verran, Sport pudotti terävän nykäyksen kanssa kerralla pari pykälää. Lähes paikaltaan suoritettu testaus osoitti että voimaa piisaa ja 8,4 sekuntia sataseen ei vaikuta ollenkaan yliampuvalta.

                                                              Molempien tavaratila on kasvanut selvästi 156:sta mutta se on syvällä olevassa poterossa, tavaroita ei siis voi liu'uttaa pois vaan ne on nostettava sieltä pois.

                                                              Kaikenkaikkiaan molemmat olivat melkolailla positiivisia kokemuksia. Automaatti olisi kyllä oma valintani mutta koska tomaatin saa myös pikkukoneen yhteyteen, saattaisi valinta kohdistua siihen.

                                                              Hinnaltaan nämä eivät ole mitään aivan mahdottomuuksia muuten, mutta tuo automaatin lisähinta on aika suolainen.
                                                              1.9 JTDm Sportwagon 34.990 ?
                                                              1.9 JTDm Sportwagon Q-tronic 38.490 ?
                                                              2.4 JTDm Sportwagon 41.990 ?
                                                              2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 44.990 ?

                                                              Vastaavan teholuokan A4 Avantin Business-hinnat on tässä. Audillakin joutuu maksamaan n. 3.000 euroa siitä että ei tarvitse itse hämmentää vaihteita:
                                                              A4 Avant 2.0 TDI DPF (143 hv) 40.000 ?
                                                              A4 Avant 2.0 TDI DPF (143 hv) Multitronic 43.100 ?
                                                              A4 Avant 2.7 TDI DPF (190 hv) 49.900 ?
                                                              A4 Avant 2.7 TDI DPF (190 hv) Multitronic 51.000 ?

                                                              Vaikka A4 Avant onkin hieno auto (en tosin ole ajanut sillä vielä), on tuo Alfa Romeo hyvin mielenkiintoisesti hinnoiteltu. Varustelussa voi olla eroja, en esim. selvittänyt xenonien tilannetta Alfa Romeon osalta. Työsuhdeautoksi ja vapaalla autoedulla voisin hyvinkin harkita jompaa kumpaa dieselautomaattia Alfalta.. Mutta sellaisesta ei kyllä ole pelkoa että olisi pakko ottaa työsuhdepeli. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X