banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel
forum

Diesel Puristussytytteiseen moottoritekniikkaan liittyvät kysymykset

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
hejuni hejuni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 08.03.2011, 22:51 Audi A6 2,5 TDI pikkurahalla viritystä

Onkohan kukaan koskaan missään kokeillut asentaa tuohon nokka-akselisorvin koneeseen halppissarjaa väännön lisäämiseksi? Ebayssa näkyvät myyvän alle satasella noita sarjoja. Mikäli kokemuksia noista pika-asennettavista sarjoista niin etukäteen kiittäen tiedosta, viskaanko koko sarjan heti jorpakkoon vai saanko siitä jotain lisäystä vääntöpuolelle? Kone on siis 2003 vuosimallin AKE ja kilowatteja 132 eli noin 180 hp pitäisi olla pellin alla. Ymmärtääkseni tuo virityssarja tulee jakajapumpun sähkösäädön väliin, eli vaikuttaa jotensakin polttoaineen saantiin. Vanhemmassa VW Borassa 1,9 TDI sain sarjalla todellakin tehoja irti, ilman että suurempia murheita tapahtui.
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 08.03.2011, 22:55

Eiku kiinni vaan ja voimat pihalle! :)
Kalastelija Kalastelija ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 09.03.2011, 18:58

Jees kannatetaan !! Pistä Heikki kapulat koneeseen ja kerro sitten pysyikö kasassa ja tuliko potkua..
P.S. Ei sulla taida kuitenkaan olla aito "nokkasorvi", vaan rullakeinuilla pilattu kone :) (vm 2003)
The Base The Base ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #4  
Vanha 09.03.2011, 20:11

Tais mennä kuitenkin niin että kaikki AKE:T oli nokkasorveja. Otahhan paukut pois...
hejuni hejuni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #5  
Vanha 09.03.2011, 23:49

Pitänee tarkistaa, epäilen että sorvi on - koska käyttöönotto on tammikuun alku 2003, joten valmistus on siis 2002 puolella ja konemalli AKE....
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #6  
Vanha 10.03.2011, 10:21

Kyllähän noilla purkkabokseilla neloskoneessa saa ainakin savutusta aikaan, ja kyllä pientä tehon kasvuakin samalla.
ns älybokseista mulla ei ole kokemusta, eli onko niissä jotain muuttuvaa logiikkaa.
Mulla on pumppariin ja jakajakoneeseen sopivia bokseja, mutta tuonne ne kaapin perukoille on lopulta joutanu.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 11.03.2011, 12:10

Niin, kannattaisiko kuitenkin satsata pikkuisen enempi ja hankkia lastu. Hyvällä ohjelmalla saa ihan kivasti luonnetta AKE:en ja saattaa polttoaineenkulutuskin pienentyä.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #8  
Vanha 11.03.2011, 12:45

Noi halvat boksit on ylensä kyllä edullisia lastuun verrattuna, ja niiden asentaminen on vaivattomampaa kuin lastutukseen vieminen.
Markkinoilla on varmasti myös näitä kalliimpia bokseja, joiden kohdalla alkaakin se lastu olemaan jo hinnallaankin jo vaihtoehto.

Ei noilla bokseilla ylensä mitään rikki kuitenkaan saa, joten voi niitä kerran testata.
The Base The Base ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 11.03.2011, 13:15

Lastulla saa varmasti enemmän irti kuin noilla boxeilla, niin jos ohjelma vaan on hyvin tehty.


Ota ohjelmalla vaan kaikki irti mitä AKE:sta saa, kyllä tuosta 180hv koneesta saa pelkällä lastullakin aika mukavan, moottorin luonne parantuu kivasti...


Kulutuksesta en sano mitään... kaasujalka tahtoo olla raskaampi mitä tehokkaammaksi moottori tulee :)
Putko Putko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 11.03.2011, 13:20

Tämä on ollu "paras" tähän mennessä mitä purkkeja on vastaan tullu, vain 149€ :D
The Base The Base ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 11.03.2011, 13:26

näyttäs olevan melkosta huippuelektroniikkaa tuolla sisällä :)
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 11.03.2011, 13:36

Mullakin on vielä eri ohmisia vastuksia tuolla pakissa, joita tuli käytetty pumpparissa.
Mihis se VP44 pumpullisissa muuten asennetaan tuo boksi?
arto s arto s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #13  
Vanha 12.03.2011, 11:00

Muistanko nyt ihan väärin, jos väitän, että sillä huijattiin määräsäätimen ohjausta jakajapumpullisessa?
Putko Putko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 12.03.2011, 11:34

Lainaus:
Muistanko nyt ihan väärin, jos väitän, että sillä huijattiin määräsäätimen ohjausta jakajapumpullisessa?
VP37:ssa, mutta VP44 jotenkin muuten kun pumpun ohjaus on can-väylällä
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #15  
Vanha 12.03.2011, 13:10

Lainaus:
Noi halvat boksit on ylensä kyllä edullisia lastuun verrattuna, ja niiden asentaminen on vaivattomampaa kuin lastutukseen vieminen.
Markkinoilla on varmasti myös näitä kalliimpia bokseja, joiden kohdalla alkaakin se lastu olemaan jo hinnallaankin jo vaihtoehto.

Ei noilla bokseilla ylensä mitään rikki kuitenkaan saa, joten voi niitä kerran testata.
Tässäpä on juurikin se hyvä-halpa-paradoksin kirous. Karrikoidusti sanottuna: Ensin ostetaan halpa ja sitten todetaan, ettei se ole hyvä. Sitten hampaita kiristellen hyvä-kauppaan, seteleitä tiskiin ja hyvä kyytiin.

Lopulta ollaan tyytyväisiä, mutta rahaa meni kuitenkin sen halvan verran enempi, mitä olisi mennyt suoraan hyvään sijoittamalla.
vitonen vitonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #16  
Vanha 12.03.2011, 18:29

-Käytä vaan ohjelmoitavana, tulee kerralla hyvä :)
hejuni hejuni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 04.05.2012, 23:38

nyt on yli puoli vuotta ajettu "lastun" kanssa ja vain kiitos sanoja on tullut... kulutus pudonnut huomattavasti, vääntö ja auton luonne on ihan eri luokassa. Lastu on hintansa ansainnut.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel > Audi A6 2,5 TDI pikkurahalla viritystä


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Mistä säädetään käsijarru? a6 2,5 tdi -95 F75571 Kori, valot, renkaat 8 24.09.2011 09:48


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 05:25.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.