Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT 1.8T ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT 1.8T ei käynnisty

    Elikkä 00 vuoden Audi TT 1.8t quattro. Välillä tekee sellasta kun käynnistät auton, ajat 4km huoltsikalle tankkaamaan ja yrität lähteä tankattuas niin ei millään meinaa käynnistyä. Jos käynnistyy, kone nostaa kierrokset 2-3t ja palautuvat jonkun ajan päästästä jos silloinkaan. Välillä sammutettava ja uudestaan starttaa kaasua käyttäen.

    Mistäs tälläinen voipi johtua? Autossa on ohjelmointi, en tiedä vielä kenen valmistama.
    Viimeksi muokannut okkim; 11.6.2008, 12:55. Perustelu: Lisätty roppakaupalla välimerkkejä ja oikeinkirjoitusta

  • #2
    - Tylsä kysymys: Ootko saanut / onko mahdollista lukea vikakoodit?
    - Tosiaankin tapahtuuko tämä ainoastaan sillon kun olet tankannut vai oliko tuo vain yksi esimerkki?
    - Onko käynnistys hankalaa ainoastaan lämpimällä koneella? Jos näin on niin lämpötila-anturi voi olla tiensä päässä.
    - Kuinka kauan olet omistanut auton, onko tämä ongelma ollut aina?

    Ranskalaiset viivat <3

    -:)

    Comment


    • #3
      - ei ole luettuvikakoodeja missäs sellasen vois tehä ja paljon maksaa tuusulassa on auto
      - esimerkki
      - sekäettä esim jos auton kaynistaa hetisammutuksen jalkeen voi olla ettei kaynisty kovin helpolla pitaa auttaa kaasua painamalla!
      - oisko noin 1kk ja siita lahtien kylläkin

      Voisko se olla syynä että autoon on tehty OBD-ohjelmointi ja ja ei erikoisempia säätöjä?
      Viimeksi muokannut Mustikkamummo; 10.6.2008, 15:39.

      Comment


      • #4
        Vikakoodit saat luettua audin huollossa maksua vastaan. En tiedä Suomen hintoja, mutta ei kait se ihan kamalan kallista pitäisi olla kun koodit luetaan juuri tuon OBD liittimen kautta. Tusbyn seudulta saattaa löytyä myös ihmisiä jotka omistavat obd kaapelin ja vag-com ohjelman jotka voivat auttaa tässä vikakoodien lukemisessa.

        Comment


        • #5
          joo harmikun ei tieda kenen softa autoon on laitettu ja liikeestä ei enää vastata näköjään siihe kysymykseen.Mutta mikä vois olla vikana nain päätellen? Voiko olla tuon softan takia vai minkä?

          Comment


          • #6
            Voi olla hyvin tuon softankin vika, mutta voi sieltä olla muutakin ongelmaa. Lämpöanturi jos on rikki / toimii vajaavaisesti niin samanlaisia ongelmia voi tulla. Koittasit nyt alkuun saada ne koodit luettua, otettua talteen ja laitettua tänne niin selventää enemmän ongelmaa.

            Olet auton ostanut liikkeestä? Luulisi nyt liikkeen vähän auttavan kyseisessä ongelmassa (esim tuo vikakoodin luku) jos tuo ongelma on oston jälkeen tullut. Kait nyt ehjän auton halusit heiltä ostaa? Ja tosiaankin vain noin kuukausi sitten tämän auton olet ostanut?

            Comment


            • #7
              Pitanee koittaa lukea sitte joskus noi vikakoodit seuraavassa huollossa reilu 1000kilsaa ennen huoltoa

              Comment


              • #8
                Yhteys myyjäliikkeeseen välittömästi, jos on jo ostettaessa / heti oston jälkeen tehnyt noin.
                Toisekseen, ei ole välttämättä kovinkaan hyvä ajatus ostaa autoa, joka ei toimi kunnolla. Asiallinen ja luotettava liike ei myöskään normaalisti edes myy autoa, joka ei ole kunnossa. Valitettavasti "vanhalla tavalla" toimivia puljuja näemmä löytyy edelleen. Ennen kauppaa olisi kannattanut vaatia auto kuntoon. Jälkiviisaus on tietty helppoa, mutta silti.

                Comment


                • #9
                  ^ Ite olen oppinut tuon kantapään kautta, mutta nyt passattia ostaessa vaatimalla vaadin että kaikki tarkistetaan ja kaikki on varmasti kunnossa kun auto ostetaan. Nyt sitten ilmastoinnissa häikkää niin ei ole myyjäliikkeellä ollut mitään napinaa huoltokustannuksien maksamisesta. Aikasempien autojen kans en ole tuota tajunnut tehdä ja sitten on tullut vastausta "tuossa kunnossa sinä auton ostit, älä itke ruma lapsi"

                  Comment


                  • #10
                    uiop kyllä se taitaa enemman temppuilla lampimalla koneella.

                    Miten tuollaisin anturin vaihto maksaaa ja onko vaikee operation

                    Comment


                    • #11
                      Anturi maksaa muutamia kymppejä ja on todella helppo vaihtaa itsekin.

                      http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1287042

                      Ja tuosta vielä ohjeet kaiken varalle.

                      Comment


                      • #12
                        Tuo kyllä nyt kannattaa koittaa vaihtaa ensimmäiseksi jos tosiaan on niin että lämpimällä toimii heikommin.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitan.mitas noita antureita oikee saa ostettua
                          Viimeksi muokannut Mustikkamummo; 17.6.2008, 02:04. Perustelu: unohtu

                          Comment


                          • #14
                            Esim marmorilta löytyypi tuolla osanumerolla joka löytyy Jyrin antamasta linkistä.

                            Comment


                            • #15
                              TT 1.8T ei käynnisty

                              Morjesta,

                              Elikkä -99 vuosimallin TT audi 132KW etuveto malli ei starttaa nyt millään. Autossa oli ensiksi käynnists onglemia mutta lähti käymään kun starttaili jonkun ainaa ja polki kaasua, nyt ei lähde sitten millään enään käymään. Pyörittää hyvin starttia kyllä ja bensa hieman haiskahtaa mutta ei edes örähdä, bensapumppu on katsottu ja se toimii kyllä mutta sitten loppuu kyllä omat konstit. Taulussa palaa epc valo, palanut kyllä jo pitkään. Täytyy varmaan viedä johonkin ammattilaiselle tutkittavaksi mutta aattelin kysyä nyt täältä apua myös. Elikkä jos joku osaisi hieman auttaa mikä saattaisi olla vikana.. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa ottaa kantaa.

                              Comment


                                #16
                                Vikakoodien luku niin selvinneen ongelma heti.

                                Comment


                                • #17
                                  Yksi tuttu kävi paikan päällä tietokoneen kanssa katsomassa sitä mutta ei luultavasti saanut tarpeeksi irti siitä, sanoi että täytyy viedä se verstaalle ja siellä tutkia lisää. Toivottavasti siellä sitten selviää kaikki kun sinne se tarvii nyt sitten varmaan viedä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei käynnisty!! - TT 1.8T 132kW vm1999.

                                    Moi, mulla on semmonen ongelma että yleensä kuin yritän käynnistää auton kylmänä niin ei lupaakkaan ja heti kuin yritän perään toista kertaa niin lähtee heti. Mistä moinen?? Auto on TT 1.8T 132kW vm1999.
                                    Viimeksi muokannut Mics; 18.4.2011, 13:12.

                                    Comment


                                      #19
                                      Vikakoodit lukuun. Sieltä voi löytyä esim. kampuran tai nokan asentotunnistimen koodeja.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                        Vikakoodit lukuun. Sieltä voi löytyä esim. kampuran tai nokan asentotunnistimen koodeja.
                                        Mikä ohjelma ja kaapeli soveltuu vikalukuun parhaiten, vai pitääkö käydä jossain?

                                        Comment


                                          #21
                                          Adapteri ja sille kaveriksi softa. Noilla ite ainakin TaoTao:ta onnistuneesti kiusannu diagnostiikkaportin kautta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Siinäpä niitä tulikin.

                                            VCDS:n ilmaisversiollakin saa koodit luettua. Myöhemmin voi ostaa lisenssin, jos haluaa touhuta muutakin. Kaapeli/softa-kombo on minusta melko essentiaali jokaiselle VAG:n tsi-huoltajalle ja harrastajalle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              ootko kattonu tuleeko kipinää? ota tulppa irti ilta hämärällä ja laita kantta vasten ja starttaa jos ei tule kipinää niin sitten syy on sähkövika.

                                              jos kipinä tulee ja bensakin haisee niin ohjainlaite syyniin.


                                              äkkiä mieleen tulleita mahd. syitä:
                                              sulake
                                              ajonestolaite
                                              maadoitusvika

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyl noi 1.8T puolat napsuttaa käynnistyksessäki ilman tulppaaki kipinän, pidemmän päälle ei kannata tuota jatkaa mutta kyllä sen napsahduksen sieltä poterosta kuulee kun nostaa irti tulpan päästä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Help! Audi TT rikki (ei käynnisty)

                                                  Eli siis mulla on audi tt 1.8T 132kw, ja kävi siis niin että motarille kun kiihdytin , niin yhtäkkiä auto alkoi hyytymään n. 80 km/h paikkeilla. Vauhtia ei tullut siis lisää ja auto piti ihme ääntä. Sellaista että se ois sammumassa ja jotain kolinaa. Noooh huomasin että auto alkaa joka vaihteella tekemään samaa n. 2000 kierroksen kohdilla. Ajoin n. 15km ja sammutin auton. Koe ajoin vielä kerran ja ihmettelin mikä mahtaa olla kun auto ei ihan joka kerta hyytynyt (muutaman kerran toimi ihan normaalisti). Tänään aamulla kun kaverin piti tulla koeajamaan auto, niin eipä se enää lähtenyt käyntiin. Vaihdettiin puolat ja sytytystulpat, mutta ei mitään vaikutusta. Maanataina pakko keksiä jostain vikakoodinlukulaite (ellei joku täältä ole halukas ajamaan järvenpäähän auttamaan pientä korvausta vastaan). Eli jos jollain olis aavistuksia mikä on vikana niin olisin kiitollinen jos jakaisitte tietotaitonne :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kävin tutkimassa. Bensapumppu ei hurahda, kun virrat laittaa päälle. Otimme takapenkin istuinosan pois ja siellä oli huoltoluukku tankin päälle.

                                                    Irroitimme nelinapaisen liittimen tankin päältä ja tankin kannesta mitattuna reunimmaisten liittimien vastus oli ääretön. Keskimmäisten vastus muutama sata ohmia.
                                                    Johtosarjassa nämä reunimmaiset (liittimessä nro 1 ja 4) olivat paksumpia kuin keskimmäiset (nro 2 ja 3), joten oletimme keskimmäisten olevan bensamittarille ja reunimmaisten olevan pumpulle. Reunimmaiset, ääretöntä näyttäneet olivat väreiltään sini-punainen ja ruskea.
                                                    Pystyisikö joku varmistamaan, onko nämä reunimmaiset varmasti pumpulle menevät?

                                                    Toinen asia mikä kiinnitti huomiota oli se, että TPS-anturin signaali tippui nollaan (%) , kun kaasun painoi aivan pohjaan. Myös kaasupoljin lepotilassa TPS-arvo vaihteli. -Toisinaan näytti 0.7% ja toisinaan noin kuutta prosenttia. Vikakoodia tuosta ei ollut ja ei taida käymättömyyteen vaikuttaa, mutta ei vaikuttanut ihan normaalilta arvot kaasupolkimen ääripäissä?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nähdäkseni tulkitsitte ihan oikein, eli paksummat johdot (sinipunainen ja ruskea) ovat tosiaan pumpulle. Kytkentä ihan perinteinen, eli sinipunainen sulakkeelle ja ruskea maihin. Onhan sulake tarkistettu ja ehjä?

                                                      TSP-anturi tuskin voi aiheuttaa noin pahoja ongelmia. Yleensä lukema jää kaasu pohjassa vähän vajaaksi. Pystyykö ajamaan sopeutuksen?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Olisiko hyytyminen johtunut siitä, että bensapumpun tuotto ei enää riittänyt? Ja nyt pumppu on sanonut sopimuksen irti lopullisesti?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Sulaketta ei tarkistettu, mutta sekunnin verran tuli noin 12V sini-puna / ruskea johtojen välille, kun virrat laittoi päälle.
                                                          Oletuksilla mentiin vahvasti, kun vieras auto/tekniikka minulle, mutta en nähnyt enää tarpeelliseksi tarkistaa sulaketta, koska jännite kävi polttoainepumpun liittimessä virrat kytkettäessä ja nastat, joiden silloin oletimme menevän pumpulle ja joka tietona nyt varmistui, niin niiden välillä oleva ääretön vastus riitti mielestäni vikadiagnoosin tekoon.

                                                          TPS-anturin sopeutus ei sano minulle mitään. Tosiaan vieras tekniikka kyseessä. Testerinä oli U585, jossa VAG-puoli, mutta jostain syystä emme sitä kautta päässeet sisään, vaan tarkastelimme tietoja OBD2-yleisvalikon kautta.
                                                          www.sixtek.fi/koodiesitt.php

                                                          Tosiaan TPS-anturi näytti kaasu pohjassa noin 90%, ennen kuin arvo tippui nollaan. Eikös normaali toiminta ole lineaarinen nousu minimiarvosta maksimiin ilman katkoksia missään päässä?


                                                          EDIT:
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                                                          Olisiko hyytyminen johtunut siitä, että bensapumpun tuotto ei enää riittänyt? Ja nyt pumppu on sanonut sopimuksen irti lopullisesti?
                                                          Näin minä olettaisin asian olevan. Tankin koputtelu ei auttanut, joka sekin tuli testattua vastusmittaria seuraten. Ja jarpaleelle samalla kiitokset puhelimen välityksellä saadusta teknisestä tuesta.
                                                          Viimeksi muokannut audiq; 17.9.2011, 21:01.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            enpä nyt löytänyt pikaisella etsimisellä netistä vastausta siihen että onko ne ulommat navat tosiaan bensapumpulle. Pitänee varmaan vaan kokeilla jos tuo pumpun vaihto auttaisi. mistäköhän löytäis halvalla b-pumpun? Nii ja kiitos audiq vielä kun jaksoit vaivautua katsomaan autoa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X