banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
quattro quattro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 25.10.2010, 13:42 Patenttilöytöjä

Tuli tässä mieleen, että millaisia patentteja olette löytäneet omista käytetyistä autoistanne edellisen omistajan tekeminä?

Eilen omasta kulkineesta, polttimoa vaihtaessa, huomasin, että xenon ballasti oli tukittu härskisti ilmanottoaukon tukkeeksi, ja vielä ruuvilla toki kiinni siihen, että varmasti pysyy.

No, sehän ei siinä kauaa ollut tuon havainnon jälkeen. Hieman vain pisti hymyilyttämään edellisen omistajan mielikuvituksettomuus/tietämättömyys sijaintipaikan heikohkon valinnan suhteen.

Nyt auto saa taas happeakin. :)
RS2 RS2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 25.10.2010, 13:50

Omassa kulkineessa oli edellinen, kuulemma "rallitallimekaanikko" tiennyt kaikesta kaiken ja tulpannut kumipuskimella bypasslinjan, jotta vuotavasta ahtocoolerista (pieni reikä) huolimatta saadaan melkein täydet ahdot pihalle (n 1,3 bar ahtoi). No tietty turbo sakkaili ja kikatteli. Oli kyllä turbopotkun luonnekin tosiaan kuin muuli ois potkaissut. Tulipa vaihdettua samalla bypassikin uuteen...
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #3  
Vanha 25.10.2010, 14:35

Heimolaisilta ostetun bluebirdin käyntihäiriön syyksi paljastui kolmosmukista puuttuva tulppa. Toimi se ilmankin viikkokausia ennen kuin sai aikaiseksi tutkia.
Crash_ Crash_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 25.10.2010, 15:15

Edesmenneessä hondassa ei ollut yhtään relettä tms siellä boxissa. Kaikki oli korvattu kaijutin johdoilla.

Ja eräs toinen honda joka mulla oli, edelleinen omistaja oli lasikuiduttanut kaaret,ovien alareunat tms. Kuulemma rally lookkia. Ne ku poistettii eipä siellä ollu edes peltiä nimekseen.
amalin amalin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #5  
Vanha 25.10.2010, 16:54

Ei oo omissa ollu, mutta tämmösiä on tullu vastaan:
Outoa mittaristovikaa selvitettäessä mittariston takaa paljastui aikaviiverele, jolla varoitusvalot oli saatu sammumaan katsastusta varten. Tämäkin kököstys oli niin huonosti asennettu, että hajosi.

Toinen vastaava oli huonosti hypytetty airbagin valo luistoneston valosta. Japsiautossa.

Yleensä radioasennukset on aika hirveitä kököstyksiä kun on laitettu orkkiksen tilalle jotain muuta.
Jari Kanerva Jari Kanerva ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #6  
Vanha 25.10.2010, 17:25

Pissapojan säiliön pohjan halkeamaa korjattu kuumailmapuhaltimella ja oletettavasti muovipussin suikaleella tms. Poisti äärimmäisen tehokkaasti kaiken veden sisältään. Takaluukun avausmekanismista vedetty naru etupenkille luukun avaamista varten (ei auennut ulkopuolelta). Pohjassa olleita pikkureikiä (2-3 kpl) paikattu tiikerimassalla. Ohjaustehostin "ei toiminut lainkaan" (letku halki noin kymmenen sentin matkalta). Nämä kaikki Golf II GTi:ssä (prosenttiversio). Edellinen omistaja kertoi "ei olevansa korjaustaitoinen" :-)
Lipponen Lipponen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 25.10.2010, 18:22

Hmmmm onhan sitä joihinkin "patentteihin" tullut törmättyä.

Yhdessä typ89:ssa oli flektille vedetty virrat suoraan parkeilta. Oli lämpöjen nousu suht verkkaista pakkasilla.

Kaverin carinassa oli koetettu tehdä jalkatilavalaistusta yhdistelemällä tupakansytyttimen ja ovikytkimien virtoja. Tuloksena oli ettei jalkatilan lamput palaneet ja tupakan sytytin toimi vain kun ovi oli auki.

Toisen sankarin korollassa oli mielenkiintoinen starttaus järjestely. Startinsolenoidi alkoi olla ehtoo puolella ja vaati aina napakan vasaran iskun ennen kuin rupesi toimimaan. Ratkaisuna oli harjateräksestä väännelty vänkyrä jonka toinen pää vastasi starttiin ja toinen sopivasti hollilla jotta sitä pystyi käydä napauttamassa. Käynnistys vaati siis aina kaksi henkilöä ja lekan.

Erillaisia mankka asennuksia on tullut vastaan lähes yhtä paljon kun on ollut käytettynä ostettuja autojakin. Mielestäni paras oli tyttöystävän Jetassa jossa alkoi kone pätkiä ja valot vilkkua kun volyymiä käänsi isommalle. Poppivehkeinä ei siis mitään yybersubbareita vaan perus kasettimankka ja kaks kajaria.

On sitä itsekin ehkä jotain "pielavetisiä" ja "pilluvaloja" tullut asennettua mutta ainakin olen pyrkinyt tekemään ne siten että tarvittaessa on mahdollista suht helposti palauttaa homma vakio kuosiin. Mutta jätänpä niiden kuvaamisen tässä tilanteessa pois ja naureskelen jos joku sattuu tekemisieni kanssa tuskailemaan.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #8  
Vanha 25.10.2010, 18:52

No joo, tulipa mieleen yksi tuttavan Sierra joka kulki pimeään aikaan aina huonosti. Autossa oli jotkut aikaansa edellä olleet drl-systeemit jossa takavalot kirkastuivat automaattisesti kun tuli tarpeeksi pimeää. Kumma jos tökki kun systeemin virrat oli ryöstetty bensapumpulta.
oliver oliver ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2013

  #9  
Vanha 25.10.2010, 21:49

Aikanaan piti korjata Nissan Patrolin mittarivalot. Kun sain mittariston käteeni oli takana maalarinteippiin kirjoitettu: "älä ota enää, otin jo 300t". Auto oli mittarin mukaan ajettu 400t ja ikäisekseen varsin hyvä!
Hiacen mittaristosta löytyi sisäpuolelta teksti -250th kun avasin sen löytääkseni matkamittarin toimimattomuuden syytä muusta kuin ajetusta 500tkm suoritteesta.
Hartsi Hartsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 25.10.2010, 22:04

Minulla oli yhteen autoon asennettu MOMOn poljinpinnat 40mm pituisilla ruuveilla.Tuli muuten huomattavasti tehoa lisää kun poistin ne!:)
gedu gedu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #11  
Vanha 26.10.2010, 07:52

Sähköpuolelta noita ranetuksia on tullut nähtyä. Paras tähän mennessä on sulakerasian sisällä sulakkeiden väliin vedellyt hyppyjohdot, joilla saatiin parkit pelaamaan... parkkien toimimattomuus johtui hajonneesta valoviiksestä. Samassa yksilössä oli vedetty vielä mittariston valoille virrat radion liittimistä mikkijohdolla, joka tietysti irtosi, meni oikariin ja poltti sulakkeen jonka takana myös tomaatin ecu.

Myös pissapojan haljennut moottori oli yritetty korjata, kirjaimellisesti purkalla.
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 26.10.2010, 08:48

Onhan noita löytöjä ollut ja osa on juuri sähköpuolelta. Tuo oma projekti on taas "hyvä" esimerkki purkkapatenteista joita ihan ammatikseen autoja puunaavat tekevät, kaikki on tehty nopeaan, halvalla...nooh tuolta projektipuolelta on voinut lukea noita ylenmäärin.

Yksi esimerkki on noista sähköistä. Kuskinpenkin alla on johtosarja taakse. Jokainen piuha oli käyty läpi sähkökynällä (pistämällä reikä johdon kylkeen), mitä lie testattu. Vuosien aikana maton alla oleva kosteus oli päässyt noista reiistä johtojen sisään ja osa kuparista oli kirjaimellisesti syöpynyt pois. Kuoren alla ei ollut kuin vihreää mössöä. No piuhasarja meni uusiksi ja johan alkoi akussa pysymään virta kun vuotovirrat yms katosivat. Sain myös poistettua muutaman kilometrin ylimääräistä piuhaa pois millä oli yritetty noita alkuperäisiä korjata.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #13  
Vanha 26.10.2010, 09:12

Niinjuu, muistuuhan näitä lisääkin kun oikein kaivelee. Elämäni ensimmäisiä omia autoja, -82 takapotku Bluebird farmari jossa "pientä pintaruostetta". Kuskin puolen takahelma oli kokonaan mädäntynyt pois. Tilalle oli (aika taidokkaasti kylläkin) kitattu kakkoskakkosen pala johon oli naulattu kylkiin pellinpalat. Loppu oli tilketty sanomalehdellä ja ilmeisesti hartsilla ja paklattu suht sileäksi.
juudas juudas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #14  
Vanha 26.10.2010, 09:41

Joskus amiska aikoina tuli kaverin civicin helmapeltiin kopsautettua lumista kenkää, niin helmasta putos joku hernepurkki tai vastaava säilykepurkista tehty paikka.
JiiJii JiiJii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 26.10.2010, 14:21

Aikanaan oli typ89 audissa kaasivaijeri nippusiteellä kaasipolkimen varressa kiinni. Tarkempi tutkiminen osoitti, että kaasuvaijeri oli aivan erilainen ja liian pitkä kaiken lisäksi!
Samaisesta pirssistä oli kaasuttimen kiihdytyspumppu purettu kokonaan pois! Tuo oli ainoa auto, jonka olen autoliikkeestä ostanut.
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 26.10.2010, 15:15

Ex-urssin linssiumpioissa oli paikattu muodottomaksi sulanut polttimon pidike Plastic Paddingilla tai vastaavalla. Ihmettelin huonoa valotehoa ja löysin tuollaisen. Sitten vaihdoin tilalle käytetyt hyväkuntoiset, mutta jäin ihmettelemään miksei se valoteho juurikaan muuttunut. :-p
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #17  
Vanha 26.10.2010, 16:09

Täytyy tunnustaa että nuoruusvuosina tuli nissania korjailtua kaikella mitä käteen sattui. Mm. yhden jousipiikkiäkeen runko meni kaikenkokoisina palasina pohjan paikkaamiseen ja pappatunturin käynnistyspolkimesta sai nipponi uuden alatukivarren... Hankalaa se elämä muutenkin oli noiden vanhojen japsien kanssa, peräpäästä ei löytynyt käytännössä enää mitään muuta kovaa kuin takalasi;)
MJF MJF ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 26.10.2010, 17:20

Edellisestä satkusta oli valoviiksi hajonnut. Korjaus oli tehty ammattimaisesti katkaisemalla johtosarja mittariston takaa ja laittamalla vetonuppi väliin. Itse ajovalot toimi vielä viiksestä, mutta parkit (ja takavalot) piti vetää nupista päälle. Samaaan autoon oli tehty myös jakopääremontti (2,5TDI). Kampiakselia ei tieten oltu saatu lukittua mitenkään pultin kiristämiseksi, siispä hyvä konsti oli ollut hitsata pultti kiinni limppuun.

Yhdestä Valiantista oli korjailtu tyylikkäästi peltejä. Autoa ostaessa tuli ilmi että entinen omistaja (myyjän edesmennyt pappa) oli paikallinen kyläseppä. Heti tuli tietenkin mieleen että auto voi olla hyvin pidetty, tai sitten päinvastaisesti hyvin sepitetty. Ja sepitettyhän se olikin... Kyljistä löytyi kaikenlaista kittiä ja kanaverkkoa, lasikuitua, peltisiä öljypurkkeja ja vaikka mitä kaikkea. Ostohetkellä kattelin lattiatkin, alapuolella oli ihan asiallisesti paikattua ja samalta näytti myös kun kurkisti maton alle. Ihmetys oli taas kova kun otin etupenkin pois ja kiinnityspultin reiästä kattottuna lattia oli ½ tuumaa paksu. Alkuperäisen lattian lahottua oli hitsailtu molemmin puolin uutta peltiä päälle, ja rakoakin oli jäänyt sopivasti. Ja tuota lahon orkkiksen päälle vedettyä uutta peltiä oli harrastettu joka puolella. Mm etusisälokasuojat oli hitsattu lokasuojiin tuohon tyyliin koko matkalta kiinni. Palloniveletkin oli varmaan alkuperäiset vuodelta -64. Välyksen lisäännyttyä oli sisään painettu jotain kumimaista mössöä.
Kenda Kenda ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #19  
Vanha 26.10.2010, 17:45

Lainaus:
Minulla oli yhteen autoon asennettu MOMOn poljinpinnat 40mm pituisilla ruuveilla.Tuli muuten huomattavasti tehoa lisää kun poistin ne!:)
Eskorttiin oli joku edellisistä omistajista polttanu rahaa oikeen huolella tilaten kaikenmaailman kalliita virityspalikoita. Asennus sit tyyliin BDA-levikkeet yhdellä saumalla kiinni(pelti "vähän" vedelly lommolle ympäriltä), kori telalla maalattu, tuplien kaasuvaijeri kiinnitetty liian pitkällä pultilla (otti kaasarin runkoon kiinni ja kaasuläpät ei päässy aukeemaan ku kolmasosan verran), auxillary venturit(mitä ne sit suomeks onkaan) väärinpäin kaasareissa yms.yms...

Ihmeen pirteesti toi kuiteski siihennähden liikkus, saas nähä miten liikkuu sit joskus ku saa sen takas liikenteeseen. Ei oo tullu ainakaan pilattua mitään helmee, lähinnä pelastettua joku purkkaviritys jokkismiehiltä, et sen puoleen tosta voi rakennella ihan sellasen ku lystää, ilman sen suurempia omatunnontuskia :)

EDIT: Nii tästä "helmestä" siis on kyse -> http://picasaweb.google.fi/kenneth.e...Mk174Projekti#

Viimeksi muokannut Kenda 26.10.2010 19:29
taski taski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 27.10.2010, 07:31

Lainaus:
Asennus sit tyyliin BDA-levikkeet yhdellä saumalla kiinni(pelti "vähän" vedelly lommolle ympäriltä)
..ääh, toi vaadi kun vähän kittiä.. :D

Kauan sitten velipojan tonnisessa Datsunissa oli about kaikki sulakkeet korvattu rautalangan pätkillä aiemman omistajan toimesta; sähköt oli jokseenkin sekaisin, kun taakse menevät johdot oli hiukan ottaneet lämpöä ja saivat sulaneitten kuorien vuoksi kontaktia toisiinsa aika ajoin. Oli kerran menossa postiin, ja autoa parkkeeratessa se ei sammunutkaan virta-avaimen käännöllä. Käänteli avainta pari kertaa edestakaisin, ja huomasi että moottorin sijaan siitä sammui ja syttyi valot; ei kun valokatkaisinta naks, ja auto sammui :D
pasi_ pasi_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #21  
Vanha 27.10.2010, 08:50

Lainaus:
Käänteli avainta pari kertaa edestakaisin, ja huomasi että moottorin sijaan siitä sammui ja syttyi valot; ei kun valokatkaisinta naks, ja auto sammui :D
Kerran vaihdoin pikkupoikana C-Kadettiin takavalopolttimon, sellainen normaali 21/5 W kaksilankainen. Lähdettiin kauppaan ja kaupan pihalla isä ihmetteli, että mitäs ihmettä, auto ei sammukaan, vaikka avain on kädessä. Sitten kun nosti jalan jarrulta niin sammui. Oli jäänyt polttimo huonosti niin, että jarru- ja takavalokoskettimet olivat yhdessä. Valot päällä virta kulki takavalojen kautta jarruvalokytkimelle ja sieltä virtalukolle. :)
Jeppaa Jeppaa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #22  
Vanha 27.10.2010, 19:40

Kaverin saksantuonti 200sx-nissanissa oli hyvät viritykset soittolaitteiden päävirtakaapelissa. Edestä lähti punainen kaapeli, mutta kontin päässä oli musta =) Siitä sitten etsimällä tuli johdossa vastaan nyrkin kokoinen kökkö. Kävi ilmi, että johtimien päät oli vaan kuorittu kuparille ja tökätty yhteen, sen jälkeen rulla teippiä ympärille ja kokonaisuus kruunattu vielä parilla nipparilla =)
Kotzi Kotzi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #23  
Vanha 27.10.2010, 20:17

Ei voi käsittää tommosia MacGyver virityksiä. Hävettäis myydäkki autoa jos olis moisia harrastanu.
Arvid Arvid ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 27.10.2010, 22:12

Kaverin Taunus Coupessa paljastui (yllättäen aika pian) että ylimaalaus myyntikuntoon oli tehty lateksimaalilla. Jep jep.
amalin amalin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #25  
Vanha 27.10.2010, 23:02

Yhelle fiiatille jouduin kerran antamaan hätäapua, kun oli yhtääkkiä sammunut ja ruennut tulemaan palaneenkäryä. Oli sitten edellisen omistajan hifiasennukset hitsaantuneet runkoon koko kynnyslistan matkalta. Autosta ei onneksi palanut kuin joku iso päävirtasulake.
Sleepy2 Sleepy2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #26  
Vanha 27.10.2010, 23:50

Yhdessä golffissa etupalat ajettu raudoille. Uudet palat olivat olleet ilmeisesti liian kalliit, kun jonkun muun merkkisen auton paloista oli leikattu "sopivat" ja hitsattu nämä siten rautoihin kiinni.
Turbo^T Turbo^T ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #27  
Vanha 28.10.2010, 10:38

Tutulla oli joskus vanha muutaman satasen micran räpsy väliaikais kulkuneuvona. Sit eräs typy(myös tuttavapiiristä) osti sen samanlaiseen käyttöön. Kerran oli sitten soittanu et mikähän tälle nipponille tuli kun alkoi huonosti pyöriä ja ei jaksa oikein kulkea. No, kaveri kehoittanut menemään kontille ja ottamaan sieltä neljän litran kanisterin ja siitä sitten puoli litraa öljyä koneeseen... johon tytsy et mit vit... ei kai nyt...? Heppu vaan todennu et älä kysele vaan tee just niin kun mä sanon. Ja kas kummaa, micra oli alkanut taas toimimaan moitteettomasti ja nykiminen tiessään, ihan vaan lisäämällä puoli litraa öljyä. Selityksenä hieman öljylle perso moottori ja öpaineen merkkivalon piuhat maissa. Kerran viikossa kun muisti pikku tömpsyt antaa niin hyvin pelas :D
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 28.10.2010, 13:28

Ai että ku saa repeillä näille jutuille. On se vaan jännää miten jokku jaksaa autojaan "korjata". :D

Itelle ei oo vielä sattunu mitään kovin härskiä patenttia omista pommeista.
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #29  
Vanha 28.10.2010, 16:58

Hifiasennuksissa näkee yleensä kaverien autoissa sellaista jälkeä, että ei tiedä miten päin olisi. Siinä pitää vain yrittää hymyillä ja nyökytellä, että hyvin soi ja jytisee.

Subbarin virtajohdon asennus konepellin tuulilasin kulmasta ulkokautta karmin yli autoon sisälle ja siitä sitten pintaa pitkin lattian kulmalla konttiin on kova juttu. Pahin tapaamani veto on konepellistä tuulilasin pieltä ylös ja jeesuksella tepattu kattoa pitkin takakonttiin :)

Parempi antaa vain joululahjaksi pikkuinen vaahtosammutin autoon.

Surullisinta näissä patenteissa on se, että oikeasti hyvin lähelle samalla työllä tekisi sen myös oikein. Ajansäästö on yleensä mielikuvitusta. Rahaa toki säästää - ainakin juuri sillä hetkellä, myöhemmin menee korkojen kera. Sitten kun noita patentteja näkee vielä ihan autosähköliikkeen jäljiltä. Abiko+ryöstäjä on ilmeisesti osassa ammattipiireissä se juttu :)
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #30  
Vanha 28.10.2010, 17:23

Lainaus:
Subbarin virtajohdon asennus konepellin tuulilasin kulmasta ulkokautta karmin yli autoon sisälle ja siitä sitten pintaa pitkin lattian kulmalla konttiin on kova juttu.
Joo näitä on paljon tullut nähtyä valitettavasti. Se virtajohto vedetään myös luonnollisesti jostain penkinjalan läheltä tms. jotta riski tulipalolle saataisiin maksimoitua. Liitännät on tietenkin myös äärimmäisen luotettavia "karvaperse" mallisia. Eli niitä että pyöritetään johdonpäät yhteen ja laitetaan jotain teippiä vähän päälle mikäli sitä on. Herätteenkin johdon värin pitää vaihtua matkalla konttiin ainakin kolmesti.

Omassa työssä näkee paljon todella hyvin tehtyjä rakennelmia ja vielä enemmän juurikin noita miten-tuo-ei-vielä-muka-ole-palanut -viritelmiä. Ja sitten muutama niitä mitkä on jo palanutkin vähän noitten viritelmien takia.
seppo.kuisma seppo.kuisma ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #31  
Vanha 28.10.2010, 21:43

Itse syyllistyin talvella kun puhdistin omasta A8:sta sitä helposti hapettuvaa + pistettä etulokarin välistä. Olihan se muovinen pidikekin tietysti hapertunut ja mureni käsiin. Mitäpä muutakaan kun kaksi pikkusormen paksua kaapelia läpipultilla kiinni ja nahkahanskasta leikattu peukalo päälle nippusiteellä. Niin hyvin on pelannut että muistin koko jutun nyt vasta. Täytyypä hakea uusi muovijuttu.
uiop uiop ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #32  
Vanha 29.10.2010, 00:59

Sähkömiehiä on tosiaanki monenlaisia. Tässä on käyty läpi enemmälti tämä "karvaperse" -ääripää.

Toinen on sitten se "Minun työstä tämä vehje ei ainakaan pala". Tämähän sisältää todella nätin kolvauksen, kutistesukan, eristeen(teippi tai sulate), lisää sukkaa, karvanauha, pieni pala tiiliä takakonttiin, asentaja takapenkille 24/7, palokunta valmiudessa ja kaupanpäälisiksi "elä enään koskaan käynnistä tuota" -ohjeet.

Ehkä vähän karrikoituna tuo ylempi, mutta on näitä nähty. Pelkälle vahvistimen ohjauskaapelille on annettu ydintuhon suojaavaa suojaa.

Viimeksi muokannut uiop 29.10.2010 00:59 Perustelu: p
KariM KariM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #33  
Vanha 29.10.2010, 21:57

Niinhän se on, että aiempien omistajien viritykset ovat täysin käsittämättömiä rytöjä, ja sitten kuitenkin itse tekee objektiivisesti arvioituna aivan samannäköistä =) Erona on vain se, että siitä itsetehdystä tietää miten se toimii. Okei, näkemystäni kaventaa se, ettei mulle tulleet autot yleensä ole vielä sisältäneet mitään elämää suurempia patentteja.

Nykyisessä kulkineessa on saanut korjailla weijo webastomiehen asennuksia useampaankin kertaan. Esim. kahdessa puolen metrin mittaisessa vesiletkuissa on yhteensä 11 letkuklemmaria o_0

Nykyään omia (sähkö-)virityksiä rajoittaa se, kun itseäni vaivaa se etteivät ne piiloonkaan jäävät asennukset pysty olemaan täysin stokkiasennuksen näköisiä. Viimeksi väsäsin toistakymmentä tuntia valojen releytyksiä; Lopputulos on toimivuudeltaan hyvä ja harkittu, mutta hermokeskuksen johtoniput hävettää.
LogI LogI ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #34  
Vanha 29.10.2010, 22:21

Joskus n 2000 oli Ventosta takajarruvalot kadonneet ja pienen tutkiskelun jälkeen toisen takavalon takakoppa oli tupaten täynnä ryöstäjiä, joista oli otettu vetokoukun rasiaan sähköt. Ravistelin niitä kunnes jarruvalot alkoivat toimia ja taas kovaa ajoa. Vitutti silloin patentti melko uudessa autossa.
Kunnon jontosarja olisi varmaan 90-luvun lopussa maksanut melkein satasen markoissa...
helmi helmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #35  
Vanha 31.10.2010, 15:27

Vajaa neljäkymmentä vuotta sitten ostin Tippuri-Rellun, jopa se paremmin varusteltu malli. 4R, siis.

Kesä meni muuten lokoisesti, mitä nyt vetoakselia vaihdettiin ja takajousitusta (heiluri tms.) hitsailtiin. Tosi yllätys tuli, kun harmistuin siihen, että vettä piti vähän väliä lisätä. Kone oli melko törkyinen ja kun sitä putsasin, huomasin, että lokin kyljestä kuoriutui jotawin pois ja vettä alkoi tulla enemmänkin ... Edellinen virtuoosi oli paikannut haljenneen lokin pakoputkiteipillä ja mättänyt jäteöljyseosta tms. sen päälle.

Pikainen keskustelu kauppiaan kanssa aiheutti sen, että loppuvekseliä ei tarvinnut maksaa ja auto siirtyi paalaamoon.
jarituru jarituru ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #36  
Vanha 31.10.2010, 18:14

Lötkössä alkoi tänään valot hieman temppuilemaan, kuskinpuoleinen ajovalo ei sanonut mitään. Polttimokaupan kautta kotiin ja polttimoa vaihtaessa, totesin että umpion takana on aikamoinen kasa ylimääräistä johtoa.
Vaihdoin polttimon ja vähemmän yllätykseksi totesin ettei toimi vieläkään.
Nykäisinpä sitten pitkät päälle ja totesin, ettei niitä saakaan enää lainkaan pois päältä. Ei edes virrat pois päältä, sinnikkäästi vaan pitkät päällä.
Sitten ilmeisesti jokin auringonpilkku aktivoitui ja pitkätkin sammuivat.

Avasin toisenkin umpiontaustan ja löysin sieltäkin kasan ylimääräistä johtoa.
Nopeasti johtoa seuraamalla löytyi sitten päämäärä oletettavasti molempien puolien extrajohdoille, jokin edellisistä omistajista on releyttänyt valot.
4 sulaketta, 4 relettä. Suojaamattomia liitoksia umpioiden taustan lisäksi ei sentään pikavilkaisulla näkynyt, mutta hapettumaa senkin edestä.

Kunhan tästä selkäsärky helpottaa, niin pakko hieman tutkia tuon virityksen sielunelämää, että saisi valotkin toimimaan oikein...
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #37  
Vanha 31.10.2010, 18:41

Onhan noita tullut vastaan, mutta ehkä pahimmat tähän mennessä, joista molemmat hengenvaarallisia:
1.) Kaverin 626 Mazdan takatukivarret paikattu pakkelilla!
2.) Samaisen kaverin harrastejenkin rungon sivupalkit oli vuorattu 1mm pellillä koska olivat joskus ruostuneet niin pahasti. Samassa autossa ollaan hitsaushommia tehty nyt noin vuoden verran ja kohta alkaa olla 150 paikan jälkeen valmista.

Herää kysymys miten kumpikaan auto on mennyt leimasta läpi vuotta aiemmin.
audiq audiq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #38  
Vanha 31.10.2010, 19:52

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarituru Näytä viesti
4 sulaketta, 4 relettä.
Ihan oikea ajatus kuitenkin ollut. Turhan usein nuo tehdään yhdellä releellä lamppuparia kohden.
Relesokkeleilla saa melko siististi ojennukseen releet, jos ei sellaisia vielä käytössä ole. -Ja pysyy liittimetkin paremmin kunnossa. Samoin neljän lattasulakkeen sulakerasia tuntuu kestävän hyvin aikaa.
seepra seepra ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #39  
Vanha 31.10.2010, 20:49

Asensin tuossa kesällä velimiehen Volvo 360 DL 1985:een hifiä niinkuin sitä kuuluukin asentaa. Ensin leikattiin puukolla pahviset hattuhyllyt sopevaksi. Sitten 6" kajarit paikalleen. Autotallista löytyneet vanhat kaiutinkaapelit hyötykäyttöön ja ei muuta kuin kabiinin kautta mattojen alta veto eteen ja survonta erilaisten listojen alle. Sitten otetaan mankalle virrat vanhan mankan johdoista. Koska Wanhassa Wolwossa ei ole DIN-mankkapaikkaa eikä myöskään DIN-johtoja, katkotaan johdot sopivaksi ja teipataan liitokset kiinni niin että varmasti pysyy. Kirsikkana eltaantuneen kermavaahdon päälle, asennetaan mankka paikalleen jumittamalla se vajaalla rullalla jääkiekkomailan kumista kahvateippiä (rulla lyttyyn aukkoon ja jo pysyy).
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #40  
Vanha 01.11.2010, 10:49

Onhan näitä urbaanilegendoja kuultu näistä soitin"asennuksista". Yhdenkin tarinan mukaan Pispalan valoissa olisi joku tullut pysähtyneen auton takaluukkuun jonka seurauksena kaikki muu paitsi se mankka olivat siirtyneet eteenpäin. Soitin kohtasi takapenkin keskimatkustajan kupolin kohtalokkain seurauksin.
jarituru jarituru ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #41  
Vanha 01.11.2010, 12:01

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
Ihan oikea ajatus kuitenkin ollut. Turhan usein nuo tehdään yhdellä releellä lamppuparia kohden.
Relesokkeleilla saa melko siististi ojennukseen releet, jos ei sellaisia vielä käytössä ole. -Ja pysyy liittimetkin paremmin kunnossa. Samoin neljän lattasulakkeen sulakerasia tuntuu kestävän hyvin aikaa.
Totta, on sokkeliin asennettuna ja ihan siisti. Hapan tehnyt tehtävänsä.
Tänään laitos keksi itse alkaa vilkutella pitkiä. Pakko kai se on lähteä rikkiolevasta selästä huolimatta vähän tutkimaan...
jannekk jannekk on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #42  
Vanha 01.11.2010, 19:42

Ei varsinaisesti oma löytämäni ranetus, mutta näin läheltä kun kaveri teki sellaista Datsunin helmapeltiä paikatessa. Nimittäin helmassa oli huomattava reikä, mutta paikkapelti oli aavistuksen pieni vaurioreikään nähden. Ongelmana oli siis saada pysymään paikkapelti aukossa sen aikaa, että sen saa hepattua kiinni. Kaveri ratkaisi ongelman varsin näppärällä tavalla; hän tunki pesusienen, märän sellaisen, reiästä sisään ja sitä vasten painoi sitten puukalikalla paikkapeltiä ja veteli migillä kiinni.
nomoreford nomoreford ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #43  
Vanha 02.11.2010, 06:14

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
Ei varsinaisesti oma löytämäni ranetus, mutta näin läheltä kun kaveri teki sellaista Datsunin helmapeltiä paikatessa. Nimittäin helmassa oli huomattava reikä, mutta paikkapelti oli aavistuksen pieni vaurioreikään nähden. Ongelmana oli siis saada pysymään paikkapelti aukossa sen aikaa, että sen saa hepattua kiinni. Kaveri ratkaisi ongelman varsin näppärällä tavalla; hän tunki pesusienen, märän sellaisen, reiästä sisään ja sitä vasten painoi sitten puukalikalla paikkapeltiä ja veteli migillä kiinni.
Mahtava keksintö! Sehän suojaa ruostumiselta, kun sieni imee kaiken kosteuden ja kotelo pysyy kuivana. Enpä olis itse keksinyt!
kaan kaan ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #44  
Vanha 02.11.2010, 14:00

vanhassa postilaatikon värisessä golfissa tuli ongelma kun laittoi valot päälle auto sammui. Oma kyky loppui, nomoreford löysi bensapumpulle menevästä kolmiosaisesta virtakaapelista yhdestä sokeripalasta auton alla heikon kontaktin.. Sokeripalat oli loppu joten oikaistiin ja vedettiin uusi kaapeli
Samassa kotterossa bensasuodatin ei ollut oikein millään kiinni, hankasi itsensä renkaaseen ja yhden kulman pois. Huomasin tuon vasta kun tankatessa mokkasiinit kastu bensalätäkössä.
ilkkapoika ilkkapoika ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #45  
Vanha 02.11.2010, 23:20

No lada-mies on aina eri mies. Tällaisen bongasin tuolta:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...php?f=2&t=4441

Ei siinä mitään, mutta näitä on tuolla 88 sivua!!
Jonde Jonde ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #46  
Vanha 03.11.2010, 00:26

Pahin on ehkä kun ruottin ääliöt leikannu lokarin kaaret pois ja liimannu päälle muovikaaret, että liian isot renkaat on mahtunut pyörimään kun auto madallettu ensin käyttökelvottomaksi. Noita patentteja ei sitten ihan halvalla korjattukaan.
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #47  
Vanha 03.11.2010, 00:47

Eikö Ladan kohdalla patentti ole korjata kunnollisilla johdoilla ja osilla :)
audiq audiq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #48  
Vanha 03.11.2010, 02:27

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilkkapoika Näytä viesti
No lada-mies on aina eri mies. Tällaisen bongasin tuolta:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...php?f=2&t=4441

Ei siinä mitään, mutta näitä on tuolla 88 sivua!!
Jos tarkkoja ollaan, niin lähes koko foorumi on täynnä köyhiä patentteja. Yleisin korjausmetodi on antaa auton korjata itse itsensä. CRC on myös suosittua aktiivisempien asentajien keskuudessa.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Lada on yksi kestävimmistä autoista, mitä on valmistettu. Ei mikään muu auto kestä tuollaista huoletonta kunnossapitoa. -Lukekaa ihan oikeasti niitä juttuja ja miettikää, että miten toimisivat samat konstit Audin kanssa. ;)
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #49  
Vanha 03.11.2010, 08:24

Vaihdan muuten kerhoa jos saan joskus aikaiseksi toteuttaa onnistuneesti yhden kokeilun. Appikokelaiden mökillä makaa puun alla nappisilmä-Lada. Ollut siellä jotain +10 vuotta, miettinyt tässä että jos siihen vie akun ja kaataa hiukan bensaa kaasariin niin saa varmaan ajamalla pois :)
sami sami ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #50  
Vanha 03.11.2010, 10:47

Lainaus:
Yhdessä typ89:ssa oli flektille vedetty virrat suoraan parkeilta.
Parkeilla on yleensä aika ohuet johdot ja pieni sulake, taisi olla sulake vaihdettu ja piuhat hehkuivat punaisena.

Lainaus:
Kaverin 626 Mazdan takatukivarret paikattu pakkelilla!
Tuo hyvinkin yleinen automalli katosi liikenteestä juuri nopean ruostumisen johdosta.

Lainaus:
hän tunki pesusienen, märän sellaisen, reiästä sisään ja sitä vasten painoi sitten puukalikalla paikkapeltiä ja veteli migillä kiinni.
Eikös se pesusieni syty palamaan jos kunnolla hitsaa, tietysti jos heppasi vain kulmista ja täytti loput kitillä.


Täytyy kyllä sanoa että tavallisimmat älyttömyydet on juuri siinä poppikoneasennuksessa, olen tuota miettinyt miksi juuri siinä mutta kun ne pitää saada aina heti kiinni ja itse turataan vaikkei osata. Lähes kaikissa autoissa on ollut ihmeellisiä liitoksia, erkkaviritys ja ryöstäjä yleinen, abikotkin puristetaan jollain sivareilla niin että piuha on poikki ja liitin jää käteen. Sähköt otetaan milloin mistäkin johdosta ja piuhat on lämmönsäätövipujen välissä. Harvassa autossa on edes kaiuttimien napaisuus oikein, "ai mitkä vaiheet".

Ekassa typ44 quattrossani joka oli hankittaessa kuitenkin vain muutaman vuoden ikäinen oli ihmeellisiä sähkövirityksiä joita selvittelin vielä vuosien jälkeen. Edellinen omistaja (tohtorismies) oli laitellut kaikenlaisia lisälaitteita ja johdotukset olivat uskomattoman typerästi tehtyjä aiheuttaen kummallisia ilmiöitä.

Pahin esimerkki siitä ettei pidä tehdä sellaista mitä ei osaa sattui yhden peräkärryn kohdalla. Lainasin eräänä sunnuntaiaamuna tutun firman peräkärryä, kaveri sanoi että nyt toimii kärryssä valot kun yksi työntekijä ne eilen laittoi kuntoon. Yleensä tulee aina katsottua ennen liikkeelle lähtöä että valot toimii, olin vasta päässyt liikkeelle kun poliisiauto vilautti valoja takana ja pysähdyin katsomaan mistä kysymys. Sanoivat että takana ei palanut yksikään tuikku ja jarruvalo vilkkuu oikealla kun vilkuttaa vasemmalle tai jotain vastaavaa, 200tq:n takavaloistakin oli mennyt sulake. Lampunlasin aukaisun jälkeen olikin aika ylläri, piuhat oli arvottu niin että vilkku tai jarruvalo meni suoraan rungon maadoituspisteeseen, jotkut liitokset teipillä kiinni ja abikoliittimet putoilivat kun niihin koski. Piti vihjailla kaverille että piilottavat tuolta kärryn korjanneelta tyypiltä ainakin sähkötyökalut.
Jokk_e Jokk_e ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #51  
Vanha 03.11.2010, 11:29

Profiilin 90q:sta on saanut repiä varmaan lähemmäs 10 metriä johtoa pois, kun jollain ed. omistajalla lähtenyt sukat jaloissa pyörimään, kun keksi mikä on rosvoliitin.

Tähän astinen saldo:

~10m erinäisiä johtoja aina kaijutinjohdoista normaalin TV:n virtajohtoon.
9 rosvoliitintä
~5m jesaria.
2kpl abikoja
0m kutistesukkaa
0gr tinaa
0m sähköteippiä
Joni14 Joni14 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #52  
Vanha 03.11.2010, 11:35

Tuli rokkivehkeiden asennuksesta mieleen legendaarinen Tuning-miehen tarina: http://www.tuningtarina.info/hakemisto.shtml
jannekk jannekk on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #53  
Vanha 03.11.2010, 14:00

Lainaus:
Lainaus:
hän tunki pesusienen, märän sellaisen, reiästä sisään ja sitä vasten painoi sitten puukalikalla paikkapeltiä ja veteli migillä kiinni.

Eikös se pesusieni syty palamaan jos kunnolla hitsaa, tietysti jos heppasi vain kulmista ja täytti loput kitillä.
Sen takia se sieni olikin läpimärkä.
kepakko kepakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #54  
Vanha 05.11.2010, 21:21

Alkuviikosta löytyi mk2 golffista "patentti" löytö.. Mekaaninen bensapumppu joka on moottorin kannessa kiinni, tiivistetty jollain plastic baddingilla kun 0-rengas ollut kovettunut!, meinasi koko auto palaa :( Patentti löytyi kun lähdin autolla ajamaan kaupungista kotia päin (6km) ja ihmettelin että kylläpä jostain bensan hajua pukkaa liikennevaloissa.. mutta ei haissut kun lähdin liikkeelle joten en kiinnittänyt asiaan enemmän huomioita kunnes 5 km päässä pysähdyin liikennevaloihin niin alkoi käryä ja bensanhajua pukkaamaan mutta riskillä vaan kotia ja pelti auki... Savupilvi oli sen verran reipas että pari askelta takavasemmalle ja varovasti kuikuilla mikä palaa mutta liekkiä ei onneksi näkynyt :) Aika reippaasti roiskutti bensaa kuuman koneen päälle ja tulpansyvennyksessä oli ihan lätäkkö bensaa :( Kyllä tuli muutama valittu sana kun niitä plastic baddingeja rapsuttelin puukolla vesisateessa taskulampun kanssa...
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #55  
Vanha 16.07.2011, 16:39

Muutamia patentointi kelpoisia yrityksiä http://fishki.net/comment.php?id=92048
Crash_ Crash_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #56  
Vanha 16.07.2011, 16:54

Jos ei ole varaa ostaa uusia kallistuksen vakaajan puslia nii sentin paksusesta muovista voi koittaa tehdä uudet, löydy satkusta rempan yhteydessä...ei näin...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	281705_10150260911982372_683102371_7561654_8206799_n.jpg‎
Views:	985
Size:	20,1 Kt
ID:	11575  
Nube Nube ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #57  
Vanha 16.07.2011, 20:51

Työn puolesta tulee erinäisiin virityksiin törmättyä, paras varmaan katkaistu ja pakoputkimassalla korjattu peruutusvalokatkaisija vaihteiston kyljessä.
jounii jounii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #58  
Vanha 16.07.2011, 22:02

Sähköpatentteja varmaan löytyy paljon.. mutta itselle tuli vastaan 90:ssa rikkinäinen valokytkin. Korjattu ohittamalla rosvoliittimillä kytkin ja lisäämällä kytkimen viereen erillinen kytkin..
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #59  
Vanha 17.07.2011, 00:37

Noihin ihmeelllisiin patetteihin olen joutunut törmäämään ihan liian usein tuossa omassa Urs4 projektissa. No nyt tuossa ei ole jäljellä mitään noista. Tuo on iso ongelma kaikissa noissa vanhoissa autoissa. Niillä ajavat ne joilla ei ole varaa pitää niitä kunnossa...
audiq audiq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #60  
Vanha 17.07.2011, 01:21

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
Tuo on iso ongelma kaikissa noissa vanhoissa autoissa. Niillä ajavat ne joilla ei ole varaa pitää niitä kunnossa...
Ei kannata yleistää. Jos ei patenteista pidä, niin ei kannata ostaa sellaista yksilöä, jossa niitä on. Ja halvemmaksi se auton kunnossa pitäminen tulee, kuin päästää se kunnoltaan rappiotilaan.
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #61  
Vanha 17.07.2011, 02:30

audiq olet kyllä oikeassa ettei koskaan kannata yleistää, valitettavan usein nämä "patenttilöydökset" tulee ylläreinä...
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #62  
Vanha 17.07.2011, 11:39

Itseä ärsyttää suuresti se kun vedetään joku listanpätkä tai sisäpaneeli tms. kiinni itseporautuvilla ku pitää säästää se 50 senttiä ehjästä kiinnikenastasta.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #63  
Vanha 17.07.2011, 11:54

Jätin mamman entiseen Almeraan jollekin seuraavalle onnekkaalle patentin ihmeteltäväksi. Puhaltimen säätövastus särkyi eikä puhaltanut enää kuin täysillä. Uusi olisi maksanut ~65€ joten tein pelimiesliikkeen ja rapsuttelin alkuperäisen lämpösulakkeen jämät säätimestä pois ja tinakolvilla pätkä kuparilankaa tilalle.

Mainiosti toimi sen reilun puoli vuotta mitä tuon patentin jälkeen oli ennen kuin koko potta meni kiertoon. Mitä nyt puhallinnopeus vähän nousi entiseen verrattuna :)
Nikke Nikke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #64  
Vanha 17.07.2011, 12:21

Itse hankin T5 caravellen joka on ajettu hirven kanssa yhteen ja korjattu sen jälkeen. Korjannut paja ei sitten ollut viitsinyt vetää kaikkia johtoja paikoillen. Koukulta puuttui kokonaan vasemmalta valolta tuleva johto, missä oli mm. maadoitusjohto.
Ihmettelin pitkään kun vaarin asuntovaunun valot ei toimineet, niissä oli siis ollut oikeaa vikaakin johdotuksessa jonka olin korjannut, tuli sitten vain risalla autolla kokeiltua.

Lisäksi radion ja ahtopainemittarin asennuksessa on viritelty johtoja niin että auto ovia ei saa lukittua eikä valosummeri soi ennenkuin ahtopainemittari ja radio ovat sammuneet.
matrikkel matrikkel ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #65  
Vanha 17.07.2011, 15:54

Ässä kävi viime talvena LPR marmorikorjaamolla leivottavana (Tapiolan kustantamana); vaikka korjaamopäällikön kanssa keskusteltiin että lisäjarruvalon syöttö tulee sivukotelosta olevalta boksilta, niin siltä jääräpäisesti rosvoliittimellä vasemmanpuoleisen jarruvalon johdosta ryöstetty syöttö. Reklamoitu. Korjaamolle ja annettu kytkiksestä valokopio mukaan. Edelleen rosvoliittimellä syöttö. Autocheckki herjaa palanutta poltinta.

Ei tuonne uskalla viedä autoa korjattavaksi. :-/

Jos auto vain jossain välissä jaksais olla pihassa niin ehtisi korjaamaan.
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #66  
Vanha 17.07.2011, 16:26

Jeps, ei saisi yleistää, mutta valitettavan yleinen syy noille patenteille on tuo rahan säästäminen. Aloin miettimään, että mikä lasketaan "patentiksi" tietysti nuo purkka ym. viritelmät on helppoja, mutta itse lasken patenttiviritelmäksi myös esim. 1.8t puola viritykset AAN/ADU ym. koneisiin (nyt moni otti herneet nenään, mutta ei pahalla =).

Johdotuksiin ym. liittyviä viritelmiä näkee paljon, johtuen ihan kaiketi siitä että vikojen etsiminen on hyvin kallista. Saati noiden lisälaitteiden asennus kiireessä aiheuttaa suurta kiusausta mennä sieltä missä se aita on matalin.

Voihan joku pitää tuota minunkin projektiania melkoisena patenttivirityksenä. Alunperin karvalakkimalli, mutta nyt löytyy melkein kaikki varusteet mitä UrS mallistoon on koskaan saanut. Sähköt olen tehnyt kokonaan uudelleen (3:sta eri autosta johtosarjat) ja nuokaan ei riittäneet vaan osa johdoista on rakennettu ihan alusta asti itse. Kaikki nuo johdot on tosin tehty alkuperäisten schemojen mukaan, alkuperäisillä liittimillä jne, mutta silti joku saattaa pitää tuota melkoisena patenttina ja mikäpä siinä =)
gedu gedu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #67  
Vanha 17.07.2011, 20:29

Onhan tuo 1.8T puolakonversio tosiaan omanlaisensa "pantettin" ja suorituksen laadusta ei vastaa kuin tekijä.

Toki jummarran tietyssä kohtaa, että sytkäpuolta pitää vakiosta parannella (ei, 1.8T puolat eivät ole parannus, vaan patentti), ja onhan nuorin urssi jo sen 14v vanha ;)
Metsässä Metsässä ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #68  
Vanha 17.07.2011, 20:33

Sekä orginaali puolat maksavat ~250€ kappale, jos oikein muistan. Senkin takia ihan suotava patentti.
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #69  
Vanha 17.07.2011, 20:54

Niinhän se menee et köyhät vain niitä patentteja tekee. :P

Varsinaisesti en kyllä tota puolakonversiota patenttina pidä, vai onko kaikki VAG vehkeet joissa vastaavat puolat on, jo alunperin tehtaalla patenttivirietty? :D Johtosarjan kyllä voi sit helposti virittää miten tahtoo...
Outonaapuri Outonaapuri on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #70  
Vanha 18.07.2011, 01:09

Joskus oli ammattikoulun pojat vaihtaneet sunnyyn (ensiautoni) koneen, muuten hyvä mutta jos iskit käyntiin ja otit akun pois niin kaikki toimi silti siihen asti kunnes taas sammutit. Sitä en tiedä pitäisikö näiden näin toimiakkin, vaan eipä ole vastaan vielä tullut sellaista joka toimii.. Tuli sitten itse patentoitua siihen akunkenkä nippusiteellä kiinni jotta kärsii antaa kahvaa..

täytyy myöntää jotta noita soitin/lisämittari asennuksia on tullut monta kertaa tehtyä karvaperse-jeesusteippimenetelmillä kunnes oppi tekemään edes sinnepäin.

Itselläkin on noita vanhoja vehkeitä ollut enemmän ja vähemmän, mutta ihme kyllä ei ole kunnolla kötöstettyä tullut vastaan. Onkohan se mun viisautta vai tyhmyyttä? (eli onko niitä ollutkaan vai enkö vain huomaa ja teen samanlaista jälkeä tilalle :)
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #71  
Vanha 18.07.2011, 07:35

kyllä ainaki vanhemmat autot toimii ilman akkua. itse kun ajoin pentuna pihassa vanhalla kadetilla niin mulla ei ollu ikinää akkua paikallaan. lähtö paikalla kaapeleilla käymään ja sitte kovaa menoa :)

ja miks ei uudemmatki kun onhan kaikissa autoissa laturi joka lataa enemmän kuin moottorin ohjaus tarvihtee.
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #72  
Vanha 18.07.2011, 08:50

Hehe, kokeiles nypätä akku lennossa irti jostain uudesta saksalaisesta premium autosta. Jälkikäteen voi sit ihmetellä miten pahasti purkit on seonnu. :D
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #73  
Vanha 18.07.2011, 09:19

Oikkarissa olevan akun kanssa ei saanut Sierraa millään käyntiin. Sit kenkä irti ja apukaapeleilla käyntiin niin johan pelas ja laturin virralla pystyi ajamaan verstaalle ihan mainiosti. Myönnettäköön että kyseessä oli -85 vuotinen kaasarikoneinen vehje jossa ei sähköä mennyt ilman valoja ajessa kuin tulpille.
rattler rattler ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #74  
Vanha 18.07.2011, 09:33

Cabriosta löytynyt tähän mennessä:
Saanu joskus pienoisen keulamällin ja sen jälkeen korjattu mahdollisimman halvalla.

Vesipumpun hihnapyörä lähtenyt irti, korjattu neljällä hitsipisteellä -> mukavasti vemputtaa. Vemputuksen takia jakohihnan kiristimen rungon alle laitettu muutamia prikkoja, jotta remmi pysyisi ylipäätään paikoillaan.

ISV menny säpäleiksi, haettu purkaamolta ensimmäisestä vastaantulijasta toinen tilalle. Hyvin se toimii kun laitat 2-pinnisen ISV:n tilalle 3-pinnisen, mutta liität siihen vain kaksi johtoa.

Kymmenkunta sähköliitosta, jotka toteutettu kiertämällä johdot yhteen. Ei tinaa, sokeripaloja, teippiä, tai mitään muutakaan.

Keskuslukon paineilmaletkut katkottu ja tuulihaka poistettu konepellistä.

Varmaan löytyy vielä jotain muutakin kun kerkee perehtymään enemmän.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #75  
Vanha 18.07.2011, 10:05

Edelleen tuli kolaroiduista mieleeni voorttiajoilta yksi Sierra joka oli ajettu edellä ajavan vetokoukkuun. Syyläri, puskuri ja naamapelti nyt ainakin oli mennyt rikki. Ostin ilman puskuria mutta muuten "kunnostettuna" tuon. Hienosti se kävi ja kukkui, mitä nyt viskoflekti piti saman holpotuksen kuin kaikissa vanhoissa volvoissa.

Alunperin 7-lapainen flekti, jossa siivet eivät ole tosiaankaan tasajaolla vaan ilmeisesti melun ja toisaalta viskon tasapainotuksen vuoksi epäsymmetrisesti jaettu ne lavat. Yksi siipi oli siinä kolarissa mennyt poikki jolloin tämä syylärin vaihtanut mestari oli sit katkonut vastapuolelta kaksi siipeä "että on sitten tasapainossa". Siellähän tämä rusetti sitten pyöri ja humisi aikansa kunnes repi vesipumpun teräksisen hihnapyörän ja vesipumpusta vastapuolen päreiksi.

Nuo kun vaihdoin niin pääsi puskurin kimppuun, taas tuli ranetettua. Työmaan romulavalla oli ihan siisti Seat Cordoban banaaninkeltainen takapuskuri joka oli vähän kulmastaan rikki. Selvisi että se oli laitosmiehen lumipenkkaan peruuttama ja vakuutusyhtiön ostama puskuri. Sille kun antoi vähän rautasahaa ja poraruuvia niin tuli vallan mainio Sierran etupuskuri. Pakoputken paikkakin jäi kivasti sinne keulalle, laitoin muuten auton kepöön sittemmin myyntiin hakusanalla "tuning" ja kyllä kauppa kävi :)
panu panu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #76  
Vanha 18.07.2011, 11:25

Lainaus:
muuten hyvä mutta jos iskit käyntiin ja otit akun pois niin kaikki toimi silti siihen asti kunnes taas sammutit. Sitä en tiedä pitäisikö näiden näin toimiakkin, vaan eipä ole vastaan vielä tullut sellaista joka toimii..
Ei akun kuulu ollakaan kuin välivarasto. Ajon aikana laturi hoitaa virrantuoton ja ylimääräinen osa pistetään akulle talteen. Joissain poikkeustapauksissa, kun sähkölaitteita paljon päällä, saattaa akku purkautua ajon aikanakin. Ja moni on varmaan kantapään kautta kokenut, että pelkällä akulla ei pitkälle pötkitä, kun laturi ei toimi...
Outonaapuri Outonaapuri on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #77  
Vanha 18.07.2011, 12:37

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viesti
Ei akun kuulu ollakaan kuin välivarasto. Ajon aikana laturi hoitaa virrantuoton ja ylimääräinen osa pistetään akulle talteen. Joissain poikkeustapauksissa, kun sähkölaitteita paljon päällä, saattaa akku purkautua ajon aikanakin. Ja moni on varmaan kantapään kautta kokenut, että pelkällä akulla ei pitkälle pötkitä, kun laturi ei toimi...
No näin, mutta kyllä mun autoissa tuon jälkeen on jokin paikka heittänyt toimimasta jos akun lennosta otat pois (mistä olen uskaltanut kokeilla eli vanhemmat ja halvemmat). Tuossa sunnyssa kun tosiaan pelitti kaikki mankasta lähtien, mikä vähän pääsi ihmetyttämään. Voi toki olla että pitäisikin toimata noin ja olen vaan turhaan tuota vuosia ihmetellyt ja päivitellyt :)
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #78  
Vanha 18.07.2011, 17:10

Lainaus:
Heimolaisilta ostetun bluebirdin käyntihäiriön syyksi paljastui kolmosmukista puuttuva tulppa. Toimi se ilmankin viikkokausia ennen kuin sai aikaiseksi tutkia.
Melkeen huvittas kysyä, että ihan oman auton myi vai jonkun muun? Saikko vielä omiin nimiin ilman ongelmaa?

Nimimerkillä vieläkin yhden Mitsubishin omistajat, jonka kansalaiset unohti rekisteröidä omiin nimiin. Vahingossa unohtivat kerran maksaa polttoaineetkin eräällä huoltoasemalla, mutta siitä selvittiin kun huoltoaseman pitäjä soitti meille.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #79  
Vanha 18.07.2011, 17:18

No ne nyt on niinkuin kiinalaiset että ei niitä toisistaan erota mutta paperit täsmäsi eikä vielä ole kukaan tullut perään huutelemaan.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #80  
Vanha 22.07.2011, 10:05

kävin aamusta vaihdattamassa toiset kumit vanteelle kun auton mukana tulleet oli finaalissa. Siellä sitten paljastui että yksi kumeista oli puhjennut joskus, sillä oli ajettu tyhjänä -> vyöt paskana ja vielä pisteet kotiin paikkauksestakin. Oli joku lätkä liimattu kumin sisäpuolelle aika reilulla kädellä eli kunnon purkkapatentti koko kumi. Olisi voinut räjähtää millon vaan ja huomenna olisikin ollut kemoraan meno. Onneksi fiilis kertoi että käy laittamassa toiset kumit alle. Tuo kyllä selitti miksi vararenkaallakin oli ajettu.

Kiitokset point-s ouluun kun kertoivat mitä löytyi kuminvaihdon yhteydessä.
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #81  
Vanha 25.07.2011, 14:47

Mukavana yllätyksenä kakkosautoksi hankitusti Golfista ei löytynyt patentin patenttia, ei edes handsfree-asennuksia, tms. ! Huolto tosin oli jo aikakin tehdä, mm. raitisilmasuodatin oli aivan täynnä lehtiä.
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #82  
Vanha 29.07.2011, 12:39

ilman suodattimista tuli mieleen ku meijän firman autoilla ajellaan kaivoksella jossa on kivipölyä.
siellä oli ransiitista menny suodatin sen verran tukkoon että oli vetässy sisälle ja revenny keskeltä :D
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #83  
Vanha 29.07.2011, 14:51

Juuri kun pääsin hehkuttamasta tuota vanhempaa Golfia niin pitihän sieltäkin jotain löytyä. Ei kylläkään patentteja, mutta katsastusmiehen osaamattomuutta / huolimattomuutta! Molemmat raidetangon päät väljät, toinen niin, että kolisi ihan kunnolla, sekä molemmat etujarruletkut lähes poikki. Ei voi 6kk aikana mennä tuohon kuntoon minkäänlaisessa ajossa, olivat vielä alkuperäisosia.

Tämänkin auton oli entinen omistaja ostanut pienemmästä liikkeestä Kuopiossa. Alkaa usko mennä näihin pienempiin puljuihin muutaman kaveripiirin huono kokemuksen takia. MUTU:lla sanoisin, että joko voitelevat katsureita tai sitten ovat muuten vain niin hyvää pataa tietyn paikan kanssa, että autot katsotaan läpi hyvinkin suurpiirteisesti kun "tuttu mies".
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #84  
Vanha 29.07.2011, 15:06

Pahat kielet kertovat että autoliikkeet katsastavat autonsa perinteisesti viemällä nipun rekisteriotteita konttorille leimattavaksi... Ei taida ihan niin yksinkertaista enää olla mutta kyllä näissä "juuri katsastetuissa" on ihan yhtä suuri todennäköisyys löytää vikaa kuin siinä jossa on leima kohta edessä. Ennemmin se syy lienee siinä katsastuksen hampaattomuudessa nykyään.
Shakal Shakal ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #85  
Vanha 30.07.2011, 03:13

Ainakin ensimmäinen audini (80 B4) oli "juuri leimattu" kun sen jopparilta hain pilkkahintaan. Todellisuuden näki jo koeajamatta, jos olisin sen itse vienyt johonkin leimattavaksi, olisi tullut liitesivulle asti vikoja. Tämä oli kyllä tiedossa kun purettavaksi/kunnostettavaksi sen alunperinkin ostin, mutta sanoin jopparille jo silloin kauppoja tehdessä että tuo auto ei ole kyllä konttorilla käynyt tarkistettavana varmaan pariin vuoteen. Iskaritkin oli niin loppu että niitä sai käsin työnnettyä edes takas, 2 jousta poikki ja jarruista ei ollut tietoakaan. Tämä oli kylläkin vuonna 2005, mutta tuskin tuosta on paljoa parempaan suuntaan menty.

Ja ihmiset miettii että onko se Aito Suomiauto sen parempi kuin juuri Saksasta uitettu.. Kyllä ne täälläkin osaa ihmisiä viilata silmään.
zalolahti zalolahti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #86  
Vanha 15.05.2012, 19:39

Oma 90 coupe, täynnä ihania ''johdotuksia'' kiitos entinen omistaja :D sen ken tunnustaa tehneensä voi kertoo sitten mitä kannattaa korjata :D rekisteri: ofr-kasinollaysi
tusa91 tusa91 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #87  
Vanha 15.05.2012, 21:00

Ihmettelin tuossa alkutalvesta, kun oma 80 hukkaa jäähdytinnestettä jonnekkin ja syykin selvisi, kun keulan purin ja kattelin syyläriä. Oli toinen pääty rikkoutunu joskus ja edellinen omistaja oli liimannut sen kasaan sikamassalla. Puoli litraa meni nestettä viikossa.

Ja siitä mantasta, mikä mulla oli jossain kohtaa, en viitti ees ruveta luettelmaan patentteja, kun siinä ei juurikaan muuta ollu. Esimerkkeinä bensapumpun johto kaiutinkaapelista ja miljoona sokeripalaliitosta. Sekä tietty kaikki erinäiset pikku katkasijat. Puhallin oli evakuoitu jostain golfista ja putket vedetty keskikonsolin yli kojetaulun päätyihin ja puhaltimen koteloon oli tehty letkulähdöt muovipaloista, jotak oli liitetty yhteen sikamassalla. =D
Mike Beuf Mike Beuf ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #88  
Vanha 16.05.2012, 21:17

Eniten ärsyttää nuo sisustan palikoiden patentoimiset. Erityisen suosittu patennoinnin kohde C4 Avantissa on ollut se takaluukun paneeli. Pysyyhän se kivasti kiinni kun porataan uusia reikiä sinne tänne ja laitetaan kirjava määrä erilaisia ruuveja ympäriinsä. Sähköt nyt vielä parsii suht koht helposti entisenlaiseksi, mutta eipä noita enää. Piloilla mikä piloilla.
dumo dumo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #89  
Vanha 16.05.2012, 21:49

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
Hehe, kokeiles nypätä akku lennossa irti jostain uudesta saksalaisesta premium autosta. Jälkikäteen voi sit ihmetellä miten pahasti purkit on seonnu. :D
Vanha postaus, mutta tapahtuipa taannoin niin että q-kelillä kovempaa mutkaan heittäessä petti marmorikorjaamon "patentti", eli akun pluskenkää ei ollut kiristetty ollenkaan ja irtosi. Ei tuo mitään kovin dramaattista aiheuttanut ihme kyllä. Pihaan tullessa ihmettelin miksi xenonit palavat tosi epätasaisesti, sammutin auton - ja kas, ei lähtenytkään käyntiin. Mitään ei hajonnut.
jannekk jannekk on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #90  
Vanha 16.05.2012, 22:20

Setämiehellä oli aikoinaan punainen Corona Mark I. Pieniä ja vähän isompiakin ruostereikiä setämies paikkaili Valion pallojuuston kuorella. Se kun oli 70 -luvulla jonkinlaista vahamaista ainetta, joka hieman lämmittämällä pehmeni ja oli helposti muovattavaa. Ja kaiken hyvän lisäksi sopivan väristäkin. Joskus kultaisella 70 -luvulla isäukon nappisilmä-Ladasta paikallinen autokorjaamo korjasi takajarruja ennen katsastusta. Ne kun ottivat vähän epätasaisesti kiinni. No, kätevä rane purki pitävämmän puolen rummun poies ja veisteli jarruhihnasta paloja pois niin kauan, että molemmat puolet otti noin suunnilleen samaan aikaan kiinni. Kyllä täytyy Luojaa kiittää että noiden autoranetuksien jäljiltä olen vielä hengissä niistä kertomassa.
horch horch ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #91  
Vanha 17.05.2012, 09:19

Lainaus:
Oma 90 coupe
Mikä on 90 coupe?
zalolahti zalolahti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #92  
Vanha 18.05.2012, 15:46

90 coupe :D tai, näin ainakin lukee auton alkuperäisessä ''käyttöohjekirjassa''
mikaj mikaj on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #93  
Vanha 19.05.2012, 21:57

Saksassa tehty boksin viritys, ei pieni ihminen ymmärrä onko se mennyt ihan ketuiksi vai onko oikeesti haluttu ominaisuus. Moottori ei oikeen vetänyt +3000rpm täyskaasulla kunnolla, pintakaasulla tuntui veto paremmalta. Lisäksi rajoitin ja uskomaton musta pölläytys iski 4500rpm vaikka pitäis olla 6800rpm. Ranetukset menevät kampiakselinasentoanturin pinniin... Huippunopeutta tai tehoahan tällä pystyisi rajoittamaan, mutta miksi???
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0578.JPG‎
Views:	899
Size:	515,9 Kt
ID:	16465   Click image for larger version

Name:	IMG_0583.JPG‎
Views:	898
Size:	457,9 Kt
ID:	16466   Click image for larger version

Name:	IMG_0479.JPG‎
Views:	821
Size:	100,1 Kt
ID:	16467  
Mik4-- Mik4-- on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #94  
Vanha 19.05.2012, 23:53

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
Saksassa tehty boksin viritys, ei pieni ihminen ymmärrä onko se mennyt ihan ketuiksi vai onko oikeesti haluttu ominaisuus. Moottori ei oikeen vetänyt +3000rpm täyskaasulla kunnolla, pintakaasulla tuntui veto paremmalta. Lisäksi rajoitin ja uskomaton musta pölläytys iski 4500rpm vaikka pitäis olla 6800rpm. Ranetukset menevät kampiakselinasentoanturin pinniin... Huippunopeutta tai tehoahan tällä pystyisi rajoittamaan, mutta miksi???
Ei varmaan ollut ihan ensimmäinen paikka mistä vikaa etsittiin?
RS2 RS2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #95  
Vanha 20.05.2012, 01:29

Lainaus:
Moottori ei oikeen vetänyt +3000rpm täyskaasulla kunnolla, pintakaasulla tuntui veto paremmalta. Lisäksi rajoitin ja uskomaton musta pölläytys iski 4500rpm vaikka pitäis olla 6800rpm. Ranetukset menevät kampiakselinasentoanturin pinniin... Huippunopeutta tai tehoahan tällä pystyisi rajoittamaan, mutta miksi???
Moottorin "sisäänajovaruste" tai laina-autona ollut ja haluttu estää älytön tehojen käyttö... :)
mikaj mikaj on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #96  
Vanha 20.05.2012, 07:05

Onneksi oli oikeastaan eka vikakohde mistä vikaa etsin (jos ei alipaineletkutuksen tarkastamista lasketa), koska tuo tarra boksin kyljessä ei vakuuttanut. Tämä johtui siitä että tietääkseni kukaan ei pysty tuohon MEMS:n ecuun tekemään virisoftaa, joten alitajunnassa oli ihmettelyä mitä sieltä sisältä löytyy.

Sisäänajovaruste se ei varmaan ole, kun 8vuotta vanha on ollut tarran päivämäärän mukaan. Mutta tosiaan jos vaikka auton olisi perinyt hulivilipoika, ja ei ole uskallettu antaa kaikkia 59hevosvoimaa käyttöön.
seepra seepra ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #97  
Vanha 23.05.2012, 17:11

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=5&t=34082

Tuo pitäisi melkein nähdä
XiuDaa XiuDaa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #98  
Vanha 23.05.2012, 21:55

Tuosta omasta jääratabemarista oli toinen etupään alatukivarren takakiinnityksen pultti väännetty poikki ja sitten liimattu koriliimalla kanta takaisin paikoilleen. Varmaan näytänyt leimalla hyvältä mutta melko hengenvaarallinen viritys. Radalla tuli hipaistua vähän sisäkurvin penkkaa renkaat linkussa niin tuli melkoisia uusia ohjauskulmia kun tuo toinen jäljellä oleva pultti ei ihan kestänytkään enään. Kivoja virityksiä...
anthal anthal ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #99  
Vanha 24.05.2012, 09:06

Reiluhkosti ajetun Mitsubishi Pajeron omistaja vei auton korjaamolle mittarivalojen vaihtoon. Mekaanikko
irrotti mittariston ja takapuolella oli maalarinteippi jossa luki: älä käännä enään...käänsin jo kaksisataatuhatta.
horch horch ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #100  
Vanha 24.05.2012, 15:12

Suhteellisen kulunu vitsi.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Patenttilöytöjä


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä



Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 19:42.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.