Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic vikaako? A4 -02 2.5 TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronic vikaako? A4 -02 2.5 TDI

    Tässä juuri hinausauton kyydistä pois päässeenä. Mutta tapahtuipa seuraavaa:

    n. 120 km/h nopeudessa multitronic lyö itekseen vaihteen vapaalle ja sieltä se ei sitten muualle vaihdukkaan. Tietty P- ja N-asento toimii mutta muut sitten ei. Auto lähtee käyntiin mutta ei liiku eteen eikä taakse.

    Sen verran mitä tien poskessa ja hinausauton lavalla tutkein niin öljyvuotoa ei ole. Mitään outoja ääniä ei kuulu auton käydessä. No tien poskessa niitä on vaikea kuunnella. Mutta ei kuulunut korjaamon pihallakaan kun hetki sitten testailtiin.

    Vikoja ei olla vielä ehditty lukea. Mutta onkos muita kohtalon tovereita eli onko kyseessä joku typerä "vaihda sulake" ilmiö vai onko jotain auton älyyn liittyvää mennyt rikki... Mekaaninen vika on melko varmasti pois suljettu koska ei ole aikaisemmin oireillut ja mitään "meni rikki" ääntä ei sillä hetkellä kuulunut. Kaikki tietty on mahdollista. Nyt vaan veto on kadoksissa.

    Miksi jo nyt tuntuu erikoisen kalliilta vialta :)

  • #2
    Ilmeisesti ei sulakkeen vaihdolla tällä kertaa selviä. Pienen pikatestin jälkeen D:llä nytkähtää eteenpäin ja R:llä taaksepäin. Mutta veto on kadoksissa. Ei edelleenkään ylimääräisiä ääniä.

    Kiireen vuoksi korjaamon pihassa edelleenkin. Maanantaina pukille ja vikakoodit (jos niitä nyt tulee) lukuun...

    Mitenköhän tuon variaattorin vaihto manuaaliksi onnistuu jos tuo aski on lahonnut tuonne auton alle?

    Aika vähän on tullut kommentteja, joten ei liene mikään "tyyppivika"... No kommentoin tänne kun tulee lisä infoa.

    Comment


      #3
      Veikkaan F125 ajoaluetunnistin vikaa. Ohjainlaite uusiksi, marmorilla osat+työt 1600e +-200e

      Comment


        #4
        DIY -miehelle ja ACF jäsenelle Tepolta ohjainlaite, öljyt ja tarvikkeet noin 1200 euroa, tunti töitä sopeutuksineen.

        Comment


          #5
          Mikäli auto on Nummelassa niin voin illalla käydä siitä koodit lukemassa. Yhteyksiä privalla tai sähköpostiin.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia vastauksista. Mutta eipä ollut vika ajoaluetunnistuksessa. Laatikosta löytyi momentin siirtoakseli palasina. Kappaleet sitten tehneet omia tuhoja kierrellessään ympäri laatikkoa. Näin ollen todennäköisimmin menee koko laatikko vaihtoon. Tehdaskorjatun laatikon hinta on n. 6000€ + työt tietenkin...

            Comment


            • #7
              Noissa vaihteistoissa yleensäkin ei ole MITÄÄN järkeä. Tuo 6000 on aivan käsittämätön summa jo kenelle tahansa palkansaajalle. Miksi noita ei korjaa joku tuollaisenaan? Olisi varmasti asiakkaita.

              Comment


                #8
                Hyvä syy manualisoida. :)

                Comment


                  #9
                  Kyllä noita laatikoita korjataan, niihin saa jopa osiakin. Manualisointi ei liene vaihtoehto koskematta ecuun, koska laatikko ja moottorinohjaus keskustlevat keskenään.

                  Comment


                  • #10
                    Jeps, kans hinausauton kyydissä tossa heinäkuun puolella. Laatikko edelleen pajalla kirjotushetkellä eikä tietoa koska tulisi kuntoon.
                    Ihan samat oireet oli. Syynä sitten, variaattorin ketju poikki ja lautasparit, varsinkin pienempi risana. Ajettu 250 000km. Kun noita osia koitellut metsästellä on syntynyt fiiliksiä siitä, että nää Audit on keskimääräistä enemmän pajalla kun aidosti Premium autot.
                    Joku sanoo tuolla, että korjataan niitä laatikoita ja niihin saa varaosiakin. Osin totta. Niihin saa varaosia vain niiltä osin, jotka ovat tarviketoimittajien hallinnassa. Audi EI TOIMITA siitä puuttuvia osia. Osta uusi laatikko, 5300?.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja KaVa Näytä viesti
                      Jeps, kans hinausauton kyydissä tossa heinäkuun puolella. Laatikko edelleen pajalla kirjotushetkellä eikä tietoa koska tulisi kuntoon.
                      Ihan samat oireet oli. Syynä sitten, variaattorin ketju poikki ja lautasparit, varsinkin pienempi risana. Ajettu 250 000km. Kun noita osia koitellut metsästellä on syntynyt fiiliksiä siitä, että nää Audit on keskimääräistä enemmän pajalla kun aidosti Premium autot.
                      Joku sanoo tuolla, että korjataan niitä laatikoita ja niihin saa varaosiakin. Osin totta. Niihin saa varaosia vain niiltä osin, jotka ovat tarviketoimittajien hallinnassa. Audi EI TOIMITA siitä puuttuvia osia. Osta uusi laatikko, 5300?.
                      Mitä ovat ne PUUTTUVAT osat, mitä ei saa tarvikedealereilta ja mitä Audi ei suostu toimittamaan?

                      Comment


                        #12
                        Lähes kaiken multikseen kyllä saa marmorilta. Tietty jos joutuu kaikki uusimaan, tulee ehkä halvemmaksi/ on järkevämpää ostaa tehdaskorjattu laatikko, tulee vielä 2v takuukin päälle.

                        Comment


                          #13
                          Niinpä. Jos jostain perämettän autotarvikkeesta kyselee multiin osia niin voipa olla, että myyvät eioota. Sen sijaan jos viitsii vähän nähdä vaivaa internetin ihmeellisessä maailmassa, niin huomaa pian, että multiin todellakin saa yhtä sun toista tähdellistä kulutusosaa. Mutta Jere on ihan oikeassa; jos on päässyt käymään totaalituho, niin halvempaa on kyllä hankkia kunnostettu multis.

                          Ihanan kallista -Audi on!

                          Comment


                          • #14
                            Variaattorin lautaset.

                            Comment


                            • #15
                              mulla on a4 2,4 v6 2002 avantti ja viime viikolla hajos vaihdelaatikko..siinä on multitronic...alkoi vaan yhtäkkiä motarilla vilkkuu noi PDNR ja sen jälkeen auto ei lähteny etenpäin hinasin sen laakkoselle ja sieltä tuli esiin että öljyt ja laatikon jäädytinneste on sekoittunu jotenkin...uus laatikko ois 9500€, mut ei o mitään järkee laittaa vanhaan autoon uusi pitäis löytää samanlainen jostain.

                              Comment


                                #16
                                Se taitaa kuitenkin olla niin päin, että laatikon öljyt ja moottorin jäähdytinneste ovat sekoittuneet keskenään. Mikäli olen oikein asian ymmärtänyt, niin tässä tapauksessa vaihdelaatikon lisäksi myös syyläri joudutaan vaihtamaan.

                                Comment


                                • #17
                                  joo en oikein tajunnu tota miten ne meinas..mutta löysin firman joka korjaa noita, eihän laatikon pitäis mennä rikki siitä että ne aineet sekoittuu toisiinsa se vaan ei toimi ja pistää vikatilan päälle..uskoisin..ehkäpä se ois vaan joku laakeri joka on pettäny tuntuu vaan oudolta ku on vaan 130000 ajettu...

                                  Comment


                                    #18
                                    Oletko varmistanut, että vaihteistoöljyille on myös tehty glykolitesti? Vai miten tuollaiseen diagnostiikkaan on päädytty? Jos laatikossa on jäähdytysnestettä öljyn seassa, niin se on kyllä sitten ihan tuurista kiinni kuinka pienellä remontilla siitä selviää. Jos laatikkoon on päässyt pidemmän ajan kuluessa sekoittumaan jäähdytinnestettä, niin kyllä siellä alkaa tuhoja tulemaan laakereissa, kytkinpakoissa, venttiilikoneistossa yms. komponenteissa, joten halpaa korjaaminen ei missään tapauksessa tule olemaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Saattaapi olla että löytyypi tuohon loota olisiko koodia ja tarvitko? ei ole kallis jos vaan on sattuva

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siihen pitäis saada multitronic ja sit koodi ois FRC.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itselläkin lähes sama peli (2,4 V6 2002 FRY), ja kun se nykii edelleen, vaikka vaihdoin luistilaatikon(1200?). Ainon kokeilla nyt Forte-käsittelyä. Mutta harkitsin myös kunnostettua vaihdelaatikkoa, jolloin esim Ruotsissa http://www.hellsteno.se tarjosi sopivaa muistaakseni 4300? rahteineen(vanha heille), palvelu myös suomeksi. Ja tietysti Antti Röyhkö, RAM-auto Suomusjärvellä tietänee myös paljon alalta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            joo sain tarjouksen hellstenosta 4650€ ja 250€ toimitus.. mut ruotsista sais alle 100 000 km ajettu, noin 20 000 kruunulla elikkä jotain 2000€ niin ei noita kunnostettua oikein kannata..

                                            Comment


                                              #23
                                              No jos noiden elinikä on tuo 130 tkm niin kannattaako satkun ajetusta maksaa mitään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Paljonkohan maksaisi, jos korjauttaisi Freddies Transmissionissa. Kyseistä firmaa on paljon kehuttu jenkeissä. Parannettuja versioita näyttäisi olevan saatavilla. Myyköhän ne varaosia, joku voisi kysyä.
                                                Loistavia kuvia yms. http://www.freddiestransmissions.com/html/cvt.html

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                                  No jos noiden elinikä on tuo 130 tkm niin kannattaako satkun ajetusta maksaa mitään.
                                                  Eikai sitä satkun ajetusta autosta muutenkaan kannata maksaa mitään, sehän on jo loppuun ajettu muutenkin. LUK:n mukaan Audin CVT:n käyttöikä on 300 tkm, jotkut yksilöt ovat jopa tuon rajan saavuttaneetkin, jotkut eivät.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nyt tarvitsisi tietoa että löytyykö multiin varaosana pienenvetopyörästön laakeria, auto seisoo korjaamolla loota auki ja kyseistä laakeria tarvitsisi, muuten menee vaihtolaatikon ostamiseksi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei noi multitronic yleensä mene rikki ku aikaisintaan 250 000km ajettuna...kävin tuolla espoossa juvanmalmissa kysymässä automaatti mike:ilta ja se sanoi että ei kannata korjata kun osat maksaa yhtä paljon ku uus laatikko..se suositteli triptronic:ia se kestää ja sen pystyy korjaamaan jotenkin "halvalla"...se sanoi vaan että korjaa jaa myy pois, yleensä se on tietokoneen vika niinkun mulla näköjään kävi että se antoi väärän käskyn ja pääsi jäädytys nestettä öljyyn. saksassa oli aika paljon käytettyjä laatikkoja pitäis vaan osata saksaa vähäsen.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja jh-1 Näytä viesti
                                                        Ei noi multitronic yleensä mene rikki ku aikaisintaan 250 000km ajettuna...kävin tuolla espoossa juvanmalmissa kysymässä automaatti mike:ilta ja se sanoi että ei kannata korjata kun osat maksaa yhtä paljon ku uus laatikko..se suositteli triptronic:ia se kestää ja sen pystyy korjaamaan jotenkin "halvalla"...se sanoi vaan että korjaa jaa myy pois, yleensä se on tietokoneen vika niinkun mulla näköjään kävi että se antoi väärän käskyn ja pääsi jäädytys nestettä öljyyn. saksassa oli aika paljon käytettyjä laatikkoja pitäis vaan osata saksaa vähäsen.
                                                        Ei, sellaista käskyä tietokone ei anna, että pääsee jäähdytysnesteet ja laatikon öljyt sekaisin. Jos jäähdytinnestettä pääsee laatikon öljyn sekaan, niin silloin on syyläri rikki. Muuten se ei kertakaikkiaan voi olla mahdollista.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          jannekk puhuu asiaa.

                                                          tosin manualisointi ei taida vaatia muuta kuin poljin-asetelman manuskasta, eri vp:n + kykäromut, salkku itsessään tikkuineen ja tukineen + eri koodaus moottorinohjaukseen ja abs:n.

                                                          järjettömän hintaiselta kuulostava paketti, miettisin jo auton manualisointia ihan ajatuksella (tai vaihtaa stepin tilalle)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No niin jos palataan tähän vähän vielä kun kesäkin on ohi ja nyt jo muutama kilometri takana uudella laatikolla. Hintaa koko lystille tuli siis 6100? töineen päivineen.

                                                            Ongelmanahan on se, että VW/Audi ei myy kaikkia osia varaosia ko laatikkoon. Tässäkin tapauksessa olisi säästynyt jokunen euro jos sen momentin välitysakselin olisi varaosana saanut. Kilpailutin muutaman vaihteistopajan suomessa ja ylläri oli, että Porissa merkkihuolto teki sen kaikkein halvimmalla. Seuraavaksi halvin olisi ollut vantaan powerbox jossa osat ja työ olisi olleet 6300 ja öljyt sitten siihen päälle vielä. Käsittääkseni siellä olisi laitettu vanha tietokone siihen uuteen laatikkoon. Nyt pitäisi myös tuon laatikon älykin olla uusi ja vanhan laatikon data ajettuna siihen. Joten ei tarvinnut turhaan opettaa sitä uusiksi.

                                                            Porissa automarkku hoiti homman nopeasti ja kivuttomasti ja sovitulla hinnalla ja autossa on siis tehdasuusi laatikko alla. laatikon ovh on siis tuo 9500? mutta vanhasta saa 50% hyvitystä jos se ei ole kolarissa tms saanut ulkopuolista fyysistä osumaa. Käytettyä laatikkoa olisi saanut hintaan 3000? + työt päälle. Mutta ilman sen suurempi takuita. Joten päädyin uuden askin ostoon.

                                                            Uudessa laatikossa on nyt se 7 levyinen kytkin mikä toimii hienosti. Tai sitten vanhassa oli jo pahasti vikaa ostettaessa. Nyt se laatikko toimii kuin unelma. Ei mitään huonoa sanottavaa paitsi hinta. Tulipahan tuolle nyt 2v takuu työlle ja varaosalle mukaan joten sen osalta huolettomia kilometrejä rutkasti tiedossa.

                                                            Mutta jos oma multitronicisi käyttäytyy yhtään epätavallisesti ja epäillyttää että siinä olisi jotain vikaa. Käytä se heti korjaamolla tai vaihda auto pois. Kummatkin ihan yhtä kalliita ja hyviä tai huonoja vaihtoehtoja. Etenkin toiseen vanhaan vaihtaessa saattaa saada ämpärillisen uusia ongelmia mietittäväksi. Siksi itseä ei tuo operaatio nyt niin paljoa harmita kun toimintavarmaa autoa kuitenkin päivittäin tarvin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X