banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel
forum

Diesel Puristussytytteiseen moottoritekniikkaan liittyvät kysymykset

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Dragon X Dragon X ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 21.04.2010, 22:49 A4 2.0 tdi B7 Pumppusuuttimien kesto?

Jätti otsikon mukainen 125 kW:nen A4:nen tänä aamuna tien päälle. Vika kuulemma 3-pytyn hajonnut pumppusuutin. Auto on Suomi-auto ja ajettu 173 th kilsaa. Oli vaan suutin kuulemma tullut tiensä päähän.

Onko muilla vastaavia kokemuksia tollaisilla kilometreillä? Tuli vaan mieleen, että nyt kun toi on vaihdettu, niin alkaako kohta hajoomaan muutkin yksitellen? Että onko noilla tapana hajota sitten kaikkien pienen hetken sisällä?

Oli nimittäin sen verran arvokas vaihtaa, että ei huvittais parin kuukauden päästä tehdä samaa remppaa uudestaan.

Viimeksi muokannut jta 22.04.2010 07:46
Petri R Petri R ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2  
Vanha 22.04.2010, 07:45

Taitaa tuo kesto olla enemmän "randomia" kun jotain säännöllistä. Joillain on mennyt aikaisemmin, joillain myöhemmin ja joillain ei koskaan. Koska kuitennin ovat aika kalliita ja remppa maksaa ilmeisesti samassa suhteessa mitä tekee työtä (eli ei liene säästä paljoa, että vaihtaako yksittäin tai kerralla kolme) niin varmaan ajelisin sinun tilanteessa niillä vanhoilla, varsinkin jos ei ole mitään muuta vikaa kuten nykimisiä tai ravistusta tyhjäkäynnillä.
japix japix ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 22.04.2010, 12:37

Eukon autossa (B7 2.0tdi) ilmeni nykimistä ja vikamuisti herjasi 3 suuttimesta... vaan olikin suuttimien johtosarjassa vikaa. Kilsat oli jotakuinkin samat.

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=78469
jakemaen jakemaen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 23.04.2010, 19:40

Tuli omaan autoon kanssa nykimistä joka on todella voimakasta kiihdytyksissä ja alkaa 2,5 tuhannen kierroksen paikkeilla. Kilometrejä 56 000km, eli aika pian meni suutin jos se on vikana. Voi tietenkin olla jokin muukin (toivottavasti) jos on kallis remontti. Täytynee maanantaina ottaa yhteyttä huoltoon.
mlehtelä mlehtelä ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #5  
Vanha 24.04.2010, 09:56 Itsellä ajettu 380 tkm 85kw 1.9 TDi

Moi ! Omassa pumppusuutindieselissä ei ole ollut suutinongelmia. 2001 A6 AJM-koneella... yhden kerran vaihdattanut kannentiivisteen (AJM-koneen ongelmia) tuossa 300 tkm paikkeilla
Dragon X Dragon X ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #6  
Vanha 24.04.2010, 19:56

No niin nyt on remppa tehty. Tuli maksamaan kokonaisuudessaan reilut 1200 €. Mutta annan ISOT Kiitokset Jyväskylän Autotarvikkeelle Juha Pelkoselle. Hän hoiti homman hienosti ja maahantuoja maksoi suuttimesta ja työn osuudesta 70%. Johtosarjan jouduin maksamaan kokonaan itse ja tuon 30% eli oma osuus n 445 €. Kuulosti huollon tiskillä mukavammalta summalta kuin tuo 1200€.
Suutin oli ihan loppu.

Nyt auto ei enää ravista niin pahasti tyhjäkäynnillä ja alavääntökin on parempi.
TDIfreak TDIfreak ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #7  
Vanha 24.04.2010, 22:40

Toinen esimerkki hinnoittelusta on se että ahdin maksaa merkkiliikkeessä 4000 euroa ja asiakkaan ei tarvitse maksaa 'kuin' 1200 euroa. ;)
Dragon X Dragon X ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 25.04.2010, 20:43

Joo näinhän se tietysti on, että merkkiliikkeessä hinnat on vähän korkeammat. Mutta onneks olin käyttänyt merkkiliikettä, niin oli liikkumisturva voimassa ja sain hinausauton ja vuokra-auton ilmaiseksi käytöön kahdeksi päiväksi. Kun työni tekemiseen tarvitsen autoa.

Eli olin ihan tyytyväinen tuohon ratkaisuun kun laskin nuo kulut pois.
mace1 mace1 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 18.05.2010, 18:57

Moro

Itselläni kävi sama homma. Eka vaan hajos 3 suutin. Noin kuukauden päästä hajos sitten muistaakseni 4 suutin ja sit taas noin kuukauden päästä meni 1 suutin jolloin vaihdoin sitten sen viimeisenkin vanhan suuttimen. Eikä maahantuoja tullut pätkääkään vastaan kuluissa. Laakkonen onneksi tuli hieman vastaan kuluissa. Että näin.
j4nne j4nne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 20.05.2010, 16:23

ja oireet oli mitkä ennen hajoamista?

ja itse olen miettinyt suuttimien testausta, jotta selviäisi onko vika niissä vai jossain muussa. johtosarjassa tms... itsellä oireena on lievä tutina... ja pieni nypyttäminen pintakaasulla... mutta suuttimien testaus ei olekaan ihan halpa urakka diesel-pajassa...
Juhi Juhi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #11  
Vanha 21.05.2010, 08:22

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j4nne Näytä viesti
mutta suuttimien testaus ei olekaan ihan halpa urakka diesel-pajassa...
BDG 2.5 TDI suuttimen irrotus + putsaus + kasaus + koeponnistus + kiinnilaitto Tammer-Dieselissä n.450€
j4nne j4nne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #12  
Vanha 21.05.2010, 08:28

ohoh... arvokasta touhua... löytyikö vikaa/korjaantuiko?
Juhi Juhi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 21.05.2010, 08:35

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j4nne Näytä viesti
ohoh... arvokasta touhua... löytyikö vikaa/korjaantuiko?
Suuttimissa ei ollut mulla vikaa...
j4nne j4nne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 21.05.2010, 08:56

minkä takia käytit testeissä suuttimet? ja kauanko kesti urakka?
Juhi Juhi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 21.05.2010, 09:23

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j4nne Näytä viesti
minkä takia käytit testeissä suuttimet? ja kauanko kesti urakka?
oli käynnistyshäiriöitä kylmänä ja puolilämpösenä --> auto lähti käymään vajaalla.
Tais Tammer-Diesel laskuttaa 4-5h työstä...
HeikkiOjalehto HeikkiOjalehto ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 21.05.2010, 10:17 2.0 TDI suuttimet

Onko muuten tietoa onko 2.0 TDI 103kW ja 125kW koneissa samat suuttimet ja onko jossain vuosimallissa tehty parannusta osiin?

Jostain viestiketjusta ymmärsin että ongelma koskee vain ennen tammikuuta 2007 koottuja moottoreita vai muistankohan ihan pieleen?
Helix
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #17  
Vanha 21.05.2010, 20:29

Suuttimesta hajoaa virtapuoli, vuotaa virrat maihin.
Tuolla on painittu samasta aiheesta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133459
Patakoski
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #18  
Vanha 21.05.2010, 23:15

Kompataan nyt sitten sama asia tännekin...

Ja mitä versioita nuo suutinviat noista 2.0TDI:stä koskee?

Koska pumpparimallejakin on miljuunaa, on 103kW:n versiota 8v ja 16v-malleina, eli eri suutirunkoa. sitten on 125kW:n malleja eri suutintekniikalla ja aina 16v. Sitten vielä CR koneet erikseen. On DPF mallia ja ilman... eli suuttimen nokissa ja rungoissa on variaatioita kuka tietää kuinka paljon... eli mikä noista nyt sitten on vikaherkin mene ja tiedä.

Itsellä (038 130 073) 103kW, 8v on ilmeisesti sama suutin mitä noissa vanhemmissa 1.9TDI 96kW:n versiossa. Hajoamisherkkyydestä en osaa sanoa, toimii ainakin vielä, mutta noiden päiden vaihto Race-malleihin houkuttaa suuresti.

Viimeksi muokannut 0 25.08.2010 16:24 Perustelu: Forumilta poistuminen
TDIfreak TDIfreak ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #19  
Vanha 22.05.2010, 19:22

Itse olen ymmärtänyt että vikaantuvia suuttimia olisi lähinnä vain Siemensin piezo-pumppusuuttimet. Ohjainlaitteen numerolla 03G906018. On monissa PD140 ja PD170 Audeissa, PD140 Passateissa ja Octavia RS PD170 TDI:ssä.

Boschin systeemit tuntuisi olevan kestävämpiä tässä suhteessa. Ohjainlaite 03G906016 ja -021. Näitä on Octavioissa, Seateissa, Golf/Jetassa.

Onneksi ei omakohtaisia kokemuksia noista hajoamisista eli täysin luetun ymmärtämisen varassa on vielä tämä 'tieto'.
mace1 mace1 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 25.05.2010, 07:27

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j4nne Näytä viesti
ja oireet oli mitkä ennen hajoamista?

ja itse olen miettinyt suuttimien testausta, jotta selviäisi onko vika niissä vai jossain muussa. johtosarjassa tms... itsellä oireena on lievä tutina... ja pieni nypyttäminen pintakaasulla... mutta suuttimien testaus ei olekaan ihan halpa urakka diesel-pajassa...
Ennen suuttimien vaihtoa tutinaa ilmeni ainoastaan tyhjäkäynnillä. Ravisteli/hytkytteli kummasti. Kuvittelin tutinan olevan ominaisuus autossani tai kuuluvan dieseleihin, joten en siihen sen enempää uhrannut harmaita aivosolujani. Kiihdytyksissä ei tuntunut minkäänlasta tutinaa/muutakaan ylimääräistä, mutta koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä esiintyi sellaista epämääräistä "keinahtelua/heilumuista". Samalla kierrokset heilahteli n. 850 - 1100rpm väliä. Nyt on kuitenkin kaikki ollut normaalia. Ei hetkumista tai kierrosten heilahteluita.

Tuolla lisää asiasta ja hieman tarkemmin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=pumppusuutin
j4nne j4nne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Vanha 25.05.2010, 09:14

mulla ei kierrokset heilahtele mihinkään tyhjäkäynnillä... viisari on kyllä tasaseen paikallaan, mutta tuo pieni tutina ihmetyttää... on vaan niin pirun kallis urakka vaihtaa suuttimet...
kirveha kirveha ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #22  
Vanha 15.04.2013, 10:34

Oliskohan nämä oireet suuttimiin : Huono käynnistymään kylmänä , ja se pieni tutina tyhjäkäynnillä. Kevyellä vedolla joskus terävä nykiminen. Ja sitten vielä kulutus, näilläkään keleillä ei alle 7litran.
Oliko jollakin yhteystietoja sinne Jyväskylään ?
VCDS_newbie VCDS_newbie ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #23  
Vanha 18.04.2013, 13:17

Piezo suuttimien tyyppivika on sähköpuolella ja silloin auto sammuu ja ei lähde enää käyntiin.
Mikäli omistat auton jossa on nämä tyyppivikaiset suuttimet, niin kannattaa kuitenkin varata aika merkkihuoltoon, koska nyt suuttimet vaihdetaan parempiin ja itse ei tarvitse maksaa mitään. Itselläni kolme suutinta vaihdettiin ilmaiseksi koska olivat vanhalla osanumerolla. Autoni on tuontiauto ja huoltoja ei ole tehty merkkihuollossa.
Kertomasi ongelmat saattaa johtua mm. EGR venttiilistä tai sitten jako ei ole ihan täydellisesti kohdillaan.
Myös viimeisiä vetelevä (täysi) DPF suodatin tekee autosta tukkoisen ja voi aiheuttaa kyseisiä ongelmia.
Omassa autossa terävää nykimistä ilmeni DPF polton aikana, kun suodatin veteli viimeisiään. Uudella suodattimellakin joskus huomaa kun poltto menee päälle, mutta kuitenkin melko huomaamaton toimenpide nykyään.
Miikhail Miikhail ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 20.04.2013, 17:02

miksi sijoittaa 2-3t oiroa uuteen dbf suodattimeen joka ei vaikuta auton toimintaan kuin negatiivisesti?
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel > A4 2.0 tdi B7 Pumppusuuttimien kesto?


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Audi A4 B7 2.0 TDI egr pois käytöstä Jakke Diesel 6 18.08.2012 14:48
A4 B7 2.0 TDI - Moottorilämmitin Zuuppovi Sisusta ja sähköt 0 10.03.2010 20:47
A4 2.0 tdi B7 2007 Avant xenonit pätkii ripper Kori, valot, renkaat 2 15.02.2010 18:13
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 170tkm vm. 2005 12000€....Täh? jalauros Esson baari 13 03.02.2010 10:28
Polttoainemittarin tarkkuus? (A4 B7 2.0 TFSI) Keetsis Sisusta ja sähköt 1 18.01.2010 22:07


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 00:29.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.