Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 2.7 bit ahdot katoaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 2.7 bit ahdot katoaa

    Olen hakukoneella täältä yrittänyt hakea vastausta kysymykseeni, mutta ei nyt tunnu löytyvän oikeaa. Eli ongelmana on tuollainen, että 2.7 bit S4 kadottaa ahtoja. Tällä tarkoitan, että pari kertaa kun kiihdyttää kunnolla käynnistyksen jälkeen niin ahdot nousee normaalisti mutta tämän jälkeen yleensä jäävät 0,4-0,5 bar tietämille. Vikakoodit luettu ja vikaa ei sieltä löytynyt. Ainoa ilmoitus oli, että "ahtojen nosto pyynti" ja se on "hylätty" tai jotain tuohon suuntaan. Johtuuko tämä pienestä toisen turbon väljyydestä vai jostain muusta? Tiedossa on, että toisessa turbossa on pientä väljyyttä. Toivottavasti tästä minun selostuksesta joku saa tolkkua.

  • #2
    Eihän sulla esim EPC valo syty sattumoisin ?
    Vika tilassa se antaa max 0.5bar

    Comment


      #3
      Ei johdu väljästä turbosta tuollainen vika.

      Kannattaa ensiksi tehdä painetesti. Pakolämpöanturi voi temppuilla myös.

      Comment


      • #4
        Ei kyllä pala mitään ylimääräisiä valoja. Pitää varmaan tehdä tuo painetesti lähiaikoina tässä. Tosiaan kun ahdot nousee niin kuuluu sellainen suhahdus apukuskin puolelta ja ahdot tippuu eli hyvinkin mahdollista, että vuoto on jossakin. Osa letkuista onkin vaihdettu jo silikoni versioihin ja by-pass venttiilit vaihdettu parempiin eli en usko niistä johtuva. Mutta kiitos jo näistä vastauksista.

        Comment


          #5
          Lainaan tätä ketjua hiukan.

          Potilaana siis ässä 4. Oireena satunnaisesti katoavat ahdot. Tilanne on ollut päällä jo yli vuoden, eikä se ole itseäni paljoa haitannut, mutta nyt vian taajuus on noussut ja se alkaa häiritä.

          Ahdot katoavat täysin satunnaisesti, esim kiihdytät normaalisti, ei ahtoja ja vaihteen vaihdon jälkeen kaikki on taas pelissä. Joskus jopa kaasun nosto ja kaasutus palauttaa ahdot. Vikatila saattaa kestää vaikka 10km ja sitten taas huomaat sen kadonneen. Ahtoja on vikatilassa 0,5bar ja ei anna avata N75:ttä.

          Vikakoodeja ei ole. (joskus ahdot karanneet ja yliahdon vuoksi vikakoodi, jonka poiston jälkeen kaikki ok) ja painetestit on tehty puhtain paperein.

          Antureita on vaihdeltu laajalti vuoden sisällä
          - EGT:t
          - MAF
          - Lambdat
          - vedenlämpötila
          - N75

          N249 on deletoitu ja muistelen ongelmien alkaneen sen jälkeen. En vain näe oikein yhteyttä siihen.

          Voisiko se jälleen olla ikuinen N75, joita olen jo kahteen kertaan autoon vaihtanut jumiutumisien vuoksi. Tuntuu olevan aika vikaherkkä vena.

          Mitään vinkkiä mitä tsekkailla. Sytkävahvarit löytyy tallista ja ne nyt voisi muodon vuoksi vaihtaa.

          Comment


            #6
            Tuosta kaasun nostosta tuli mieleen kaasuläppä. Josko se temppuilee? Aika vaihtaa suurempaan? ;)

            Comment


            • #7
              Allekirjoittaneella saman vian aiheutti aikanaan rikkoutunut turbon kellon ohjausletku. Vikakoodina antoi yliahtoa ja meni vikatilaan.
              Apukuskin puolelle vaihto onnistuu osaavalla kaverilla konetta nostamalla, kuskin puolen vaihto vaatii koneen irroituksen.



              Kannattaa muutenkin vaihtaa kaikki ahtoputkien klemmarit vahvempiin, niin säästyy monelta ahtovuodolta.

              Comment


                #8
                Ahdot katoavat täysin satunnaisesti, esim kiihdytät normaalisti, ei ahtoja ja vaihteen vaihdon jälkeen kaikki on taas pelissä. Joskus jopa kaasun nosto ja kaasutus palauttaa ahdot. Vikatila saattaa kestää vaikka 10km ja sitten taas huomaat sen kadonneen. Ahtoja on vikatilassa 0,5bar ja ei anna avata N75:ttä.
                Voisko nakuttaa?

                Comment


                  #9
                  Logeissa ei ole mitään nautukseen suuntaavaa.

                  Mikko huomasitko sinä mitään kellon ohjausletkuissa, kun viimeksi kone oli irti?

                  Comment


                    #10
                    Enpä huomannut. Ne on kyllä helppo tarkistaa, ottaa vain N75 hukkaporttien kelloille lähtevän letkun irti ja laittaa sinne _hieman_ painetta (vaikka 0.5 bar). Jos suhisee niin jossain siellä on vikaa.

                    Joskus noissa letkuissa on jonkun "kyläsepän" vaihtama letkukiristin joka särkee tuon letkun juuri noin niinkuin kuvassa. Alkuperäisillä ei ole ollut ongelmaa.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos kaikille neuvoista. Vika löytyi ja yllätys,yllätys vika oli vuoto. Yksi ahtoputken klemmari oli rikki ja näin ollen paineet pääsi karkuun.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellänikin samaista ongelmaa ja tein painetestin ja yllätys f-letku oli haljennut. Noh sen nyt otin kokonaan pois käytöstä ja tein niinkuin täällä foorumilla muutkin tehnyt. Tein uuden testin ja olihan siellä vielä toinenkin vuoto jossain koneen takana ja olin meleko varma että ne muut huohotinletkut vuotaa kun meleko haurasta materiaali onpi. Vaihdoin ne kaikki letkut kumisiin paksumpiin ja uusi testi niin vieläkin vuoto kuuluu. Otin sitten N75:sesta letkut irti ja varovasti laitoin painetta vänkärin puolen ahtimelle ja ei kuulunut suhinaa mutta sittenkun aloin kuskin puoleen laittaa niin heti suhisi eli siellä se *erkeleen letku sitten meleko varmasti rikki.. Niin aattelin kysästä että onnistuuko sitä mitenkään vaihtaa ilman koneen irroitusta? onko kukaan sitä pystynyt tekemään?? Itse ei ole vielä päässyt tarkemmin katsomaan millainen paikka se on kun ei tuolla ulkona oikein viitti alkaa rassailee..

                        Comment


                          #13
                          Itse en kyllä pysty keksimään miten sen saisi sieltä pujotettua. Letku pitäisi vielä saada kiinni takaisin kiinni kelloon, ja sekin on pirun hankalaa. Voihan sitä yrittää...

                          Huohotinletkuihin on turha työntää painetta, siellä kun ei sitä normaalistikaan ole. Ja sen lisäksi saa luultavasti hyvät savut ensikilometreillä. Kannattaa irroittaa PCV Y-putkesta ja tulpata Y-putki.

                          Comment


                          • #14
                            Sitähän vähän pelkäsinkin... Tuollahan ei nyt kärsisi oikein mahdottomasti ajella kun vuotaa..ei turbo oikein tykkää.

                            Ja pittää tulpata sitten se y-putki kun seuraavan kerran paineistaa kuhan saa tuon vuodon tukittua.. Nyt ei savuttanut kun ei sinne saanut edes painetta, kun heti vuosi pihalle..

                            Mutta kiitoksia tiedosta.

                            Comment


                            • #15
                              Vastaanpas tässä itselleni jos muillakin on samaisia ongelmia joskus omassa autossaan. Elikkäs mulla vuosi tuo kuskinpuolenmaisen hukkaportin ohjausletku ja se saatiin vaihtamalla uusi ilman koneen nostoa(letku meni erikautta kuin alkuperäinen mutta ajaa tietenkin saman asian). Tämän vaihdon jälkeen vieläkin oli vuotoa ja seuraavaksi vaihettiin imuputken tiiviste mikä tuli turbon päätyyn. Vuoto pienini kummasti (tai luulen vain niin) mutta vieläkin jostain vuosi. Enää ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin nostaa kone pois ja viaksihan selvisi n75 menevä ohjausputki. Se tulee turbon kylkeen banjopultilla kiinni ja lähtee siitä sitten metalliputkena koneen taakse. Tämä kyseinen putki oli heti juuresta turbon päätystä mennyt poikki ja sen takia vihelsi kummasti ja vikakoodi "yli ahtaa" oli kokoajan päällä. Että tämmöstä täällä päin ja toivotaan että kellään muulla ei tuo mene poikki on aikas työläs homma vaihtaa...

                              Comment


                                #16
                                Hyvä että selkis.

                                Uudemmissa se osa on päivitetty, ja siinä välissä on pätkä joustavaa letkua. Aika pöllö idea yleensäkin on ollut tehdä se kiinteänä.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja kompura- Näytä viesti
                                  mutta vieläkin jostain vuosi. Enää ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin nostaa kone pois ja viaksihan selvisi n75 menevä ohjausputki. Se tulee turbon kylkeen banjopultilla kiinni ja lähtee siitä sitten metalliputkena koneen taakse. Tämä kyseinen putki oli heti juuresta turbon päätystä mennyt poikki ja sen takia vihelsi kummasti ja vikakoodi "yli ahtaa" oli kokoajan päällä. Että tämmöstä täällä päin ja toivotaan että kellään muulla ei tuo mene poikki on aikas työläs homma vaihtaa...
                                  Mulla on nyt vastaavaa ongelmaa, eli paineet karkaa kompurapesästä N75 menevälle linjasta.

                                  Paljonko pitää / kannattaa purkaa että pääsee käsiksi tuohon kuskinpuolen turboon??

                                  Alhaalta näyttäisi että banjo ja putki ovat ehjiä, mutta kyllä siellä vuoto jossain on turbon lähellä..
                                  Painetestin aikana tuntee ilmavirran, kun tunkee käden moottorin taakse.
                                  Viimeksi muokannut josh; 20.11.2013, 12:15.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onko tämä kompakysymys?

                                    Kone pois, niin se on järkevintä. Tai riippuu tietysti siitä mistä se nyt sitten vuotaa. Voihan sen tuurillaan saada tilkittyä kone paikoillaan, mutta välillä tuon banjopultin ja tiivisteiden saaminen paikoilleen on kirosanoja tuottavaa hommaa vaikka kone on irti.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ole kompa.

                                      Huhhuh, ei todellakaan viiittisi taas konetta irrottaa.
                                      Mites apurungon poistaminen? V-mäinen homma sekin!

                                      Comment

                                      Working...
                                      X