Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Flektit käy koko ajan ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Flektit käy koko ajan ?

    Mistähän ihmeestä johtuu kun moottorin ( A6 3.0 Quattro Bensa vm.-02 ) flektit käyvät lähes koko ajan näin viileälläkin ilmalla ?

    Tänään kävi sitten ekan kerran niin että jäin ilman virtaa webaston 30 minuutin käytön jälkeen !

    Missähän vika lienee, jos vaikka olis joku yksinkertainen anturi-vika, ennenkuin vie tähtitieteellisisä summia maksavaan tutkimukseen Audille !

    Kiitos etukäteen tiedoista !

    #2
    Onko ilmastointi automaattiasennossa? Se pitää flektit päällä, jos on hiukankin lämpöasteita.

    Comment


    • #3
      Ei ole...

      Eli automaatti-ilmastointi ei ole auto-asennossa. Olen säätänyt asteiksi 20.5 molemmille puolille, ja puhalluksen III-tolpan verran, ja puhaltamaan lasille, jalkatilaan ja keskisuuttimille.

      Comment


        #4
        moottoripuolella vikakoodi joka pitää letit päällä "varoiksi"...eli piuhan päähän mars mars

        Comment


          #5
          Täsmennän vielä tuota ilmastointijuttua, eli se siis on sellaisessa moodissa kuitenkin, että kompressoria käytetään?

          Paina kokeeksi lumihiutaleella tai ECO-tekstillä merkittyä nappia ja kytke tällä tavalla kompressori pois käytöstä. Jos flektit nyt pysähtyvät, kaikki toimii kuten pitääkin.

          Comment


          • #6
            Eli siis...

            Pakko mennä valtuutettuun Audi-huoltoon ? Mitähän tuollainen huvi maksaa, ja saavatkohan jotenkin tietokoneen kautta säädettyä sen ?

            Comment


              #7
              Siis täh? Painat vaan ilmastoinnin etulevyssä olevaa nappia, ja katsot että lumihiutalesymboli häviää ruudulta. Ei ole huollon hommia se.

              Comment


              • #8
                Juu...

                Kävin juuri tuossa pihalla kokeilemassa, ja se lumihiutaleen merkki ei pala siinä. Painoin ECO-napin päälle niin johan sammui moottorin flektit !

                Onko tuo ihan normaalia, vai pitäiskö kuitenkin käydä tarkastamassa merkkihuollossa ?

                Kiitos vinkistä muuten !!

                Comment


                  #9
                  Tuossa ei taidakaan sitä symbolia olla, kuuluu kait vanhempiin.

                  Toiminta on ihan normaalia ja kaikki on kunnossa. Flektit tuulettavat ilmastoinnin tuottamaa lämpöä pois, joten ne käyvät aina kun kompressorikin, eikä tämä riipu sisätilojen jäähdytystarpeesta.

                  Nyt kun kompressori on kytketty pois, ei flektienkään tarvitse sen takia käydä.

                  Hyvä että selvisi :)

                  Comment


                  • #10
                    No...

                    Kesän tullessa ne flektit sitten varmaan taas käyvät koko ajan kun tulee kuitenkin pidettyä ilmastointia siinä AUTO-asennossa.

                    Jännää muuten etteivät tajunneet sitä viikko sitten webaston asentaneessa liikkeessä ! Asentaja vaan ihmetteli kovasti miksi flektit pyörii koko ajan !

                    Kiitos vielä neuvoista !

                    Comment


                    • #11
                      Onko sulla 2 sähköflektiä siellä keulilla?

                      Jos on, niin tarkista että molemmat tosiaan pyörii. Itsellä oli Syylärin moottorin puolella oleva flekti kuukahtanut jolloin toinen flekti kiekui kokoajan täysillä.

                      Toinen tarkisettava asia on se nelinapainen termostaattikytkin syylärin paluuletkussa.

                      Wisa varmaankin tarkoittaa tuolla kompuran päällä pysymisellä siis sitä, että jos ilmastointi on auto -asennolla, se sammuttaa kompressorin kun ulkolämpötila on alle +5 astetta. Samalla sammuvat myös flektit. Econ asento kytkee kompressorin siis pois päältä sammuttaen myös flektit.
                      Jos jäävät pyörimään, niin silloin vika on luultavasti tuossa nelinapaisessa termostaattikytkimessä tai moottorin lämpötila-anturissa

                      Edit: Oli kirjotuksen aikana tullu sen verran lisää selvyyttä, että lisätään vielä: Että biturbon selfstudy pdf:ssä on sivuilla 12 ja 13 kerrottu enemmän tuosta V6 flektien toiminnasta

                      Comment


                      • #12
                        Juu,

                        Täytyy varmaan jossain vaiheessa käydä audi-huollossa tarkastamassa asia.

                        Mites Nikke, onko sulla tieto-taitoa tarkastaa tuollainen asia, kun kuitenkin tässä aika lähekkäin asutaan ? Tietenkin korvausta vastaan !

                        Comment


                        • #13
                          Laitetaan nyt jonkinmoinen ohje millä tarkistaa oikea toiminta:

                          -Kun kylmällä moottorilla käynnistää ilmastointi ECON asennolla, ei flektien tulisi pyöriä.
                          Kun moottori lämpenee ja syylärin paluuletkun lämpö nousee 95 asteeseen kytkee termostaattikytkin F18 (95-84 C)°flektit 50% teholle.

                          -Laitat ilmastoinnin AUTO asennolle, flektit pyörii 50% tai 85% nopeudella riippuen ilmastoinnin painekytkimestä F129. (Moottorin lämpötila ei vaikuta)

                          -Täysi teho tulee päälle jos syylärin paluuletkun lämpö nousee 102 asteeseen (termostaattikytkin F54 102-91 C°)

                          -Yllämainitut vaativat että moottori on käynnissä (engine running signal picked up from terminal 61).

                          -Jos jompikumpi sähköflekti hajoaa, jää jäljelle oleva pyörimään täydelle teholle

                          --Biturboissa on lisäksi continued coolant -toiminto joka toimii termostaattikytkimen F95 (112 C°) ohjaamana. Mikäli moottori sammutetaan niin että nesteen lämpötila on yli 112 astetta, kytkeyty sähköinen kiertovesipumppu (V51) päälle, sekä flektit pyörivät 40% nopeudella (max 10 min).--

                          En osaa sanoa onko vapari v6 moteissa jonkinmoinen jälkipuhallus jos jäähdytinesteen lämpö on korkealla sammutuksessa.

                          Comment


                          • #14
                            3.0 TDI Flekti päällä kokoajan, vikakoodi

                            2009 A6 avant ja flekti jää päälle noin 30 sekunnin ajaksi kun auton sammuttaa. Tänään luin vikakoodit ja pimenneen hehkun (sylinteri 3) lisäksi löytyi vikakoodi puhaltimelle:
                            001684 - Fan 2 Control Circuit
                            P0694 - 000 - Short to Plus

                            Nopea googlettelu antoi kertoa että joku takaisinkutsu on ollut ja ilmeisesti releitä asenneltu takuuna? http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/a.../t-146898.html

                            Aluksi epäilin että kyseessä olisi ollut DPF poltto, mutta se on ainakin measure block 104 mukaan onnistunut 100km sitten.

                            En tiedä miten paljon flekti imaisee virtaa että onko siitä suurempaa ja akuuttia hätää tuota korjata, mutta onko muilla ollut vastaavaa? Auto siis 2009 ja ajettu 180tkm

                            Comment


                            • #15
                              Audi a6 2.7 tdi 2010 flekti päällä kokoajan

                              Moro,

                              Eilen kun töistä tulin ja sammutin auton niin flekti jäi pyörimään n. Minuutiksi ja sammui. Nyt vaikuttaa että heti kun auton käynnistää niin alkaa tuuletin pyöriä ja taas kun sammuttaa niin jatkaa n. minuutun verran. Moottori siis kylmänä.
                              Onkohan kellään tieyoa mikä voisi olla ?

                              Comment


                                #16
                                Lämpöanturi-vialta kuulostaisi. Saatko missään autoa piuhan päähän (vcds), jotta saisi tarkistettua millaisia arvoja flektiä ohjaava jäähdytysnesteen lämpöanturi antaa?
                                Viimeksi muokannut vV8m5; 30.12.2017, 13:35.

                                Comment


                                • #17
                                  Pitänee varmaan tiistaina alkaa korjaamolle soitteleen, ei ole mahdollisuutta nyt viedä minnekkään piuhan nokkaan. Kait tuolla pikkuajoja voi ajaa vaikka flekti huutaakin...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X