Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1,9 BKC Tdi -04 savua öljykorkin aukosta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1,9 BKC Tdi -04 savua öljykorkin aukosta?

    Elikäs tossa on hetken ollu jo tehot hieman kateissa kyseisestä autosta.

    Tuli siinä sitten tutkiessa avattua öljykorkki auton käydessä ja huomasin ihmeekseni, että savuttaa ihan pirusti öljykorkin aukosta.

    Siitä haluaisinkin kysyä onko vika vai ominaisuus. Jos vika, niin mikä voisi olla syynä?

    #2
    Ettei vaan ole höyryä tuo ?

    Comment


    • #3
      Mistä tämä höyryäminen voisi johtua?

      Comment


      • #4
        Tuntuu olevan kovin yleistä näiden PD koneiden huohottaminen.
        PD kone tämäkin kai on, eikä Common Rail?

        Itse en ainakaan löytänyt perinteistä kampikammiolta tulevaa huohotusta tuosta Transporterista omilla silmillä, enkä myöskään ETKAsta.

        Eli en oikein ymmärrä miten se on toteutettu, jos sellaista on.

        Itsekin haluaisin tietää onko tuo sitten ihan normaali ilmiö, höyryä se ilmeisesti on mutta sen verran kovasti se huohottaa, että öljykorkin ympäristö on hieman kostea.

        Comment


        • #5
          PD kone on kyseessä.

          Pelästytti sen verran toi huohotuksen määrä, että täytyi alkaa kysellä muiltakin.

          Meinasin jo varautua venttiili remonttiin, mutta tuskin 150 000km ajetussa autossa voi olla venttiileissä vielä vikaa.

          Comment


          • #6
            Ei siinä mitään vikaa ole. Ominaisuus näissä koneissa.

            Comment


              #7
              Kai se höyry johtuu vaan yksinkertaisesti siitä et oili on kuumaa. :)

              Comment


              • #8
                Itse en ainakaan löytänyt perinteistä kampikammiolta tulevaa huohotusta tuosta Transporterista omilla silmillä, enkä myöskään ETKAsta.

                Eli en oikein ymmärrä miten se on toteutettu, jos sellaista on.
                Oisko samoin kuin kaikkissa AHU/AFN tuoreemmissa koneissa eli koneen sisäisesti.
                2-3 sylinterin välissä vesipumpun puoleisessa kyljessä

                Comment


                • #9
                  En olekaan moisesta kuullut, varmaankin on sitten tuollainen systeemi.

                  Itsellä AFN:ssä on vielä se perinteinen putkituuletus.

                  Comment


                    #10
                    Joo höyryää se meikäläistenkin BKC. Kilsoja 91tkm takana.
                    Kaksi merkkitiskiä on jo todennut sen normaaliksi, joten pakko kai se vaan on uskoa.
                    Ei 1Z kone "höyryä" yhtään, vaikka kilsoja on 400tkm+

                    Comment

                    Working...
                    X