Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 2.7bit koneen irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s4 2.7bit koneen irroitus

    Terve!
    Elikkä ostin kuukausi takaperin otsikon mukaisen auton, ajoin 1500 km ja hanttarin puoleinen ahdin meni. Miten vaikea operaatio on kyseistä konetta lähteä irroittelemaan? Joitain ohjeita jo löysinkin, kone lähtee varmaan helpoimmalla ilman laatikkoa kun keulan purkaa? Meneekö ajonesto sekaisin kun johdot irroittaa?

    Niin ja auto on vm. 2000 ajettu 170000, kahdella omistajalla ollut ennen ja täydellisellä huoltokirjalla. (Nämä vain siksi kun joku kuitenkin kysyy)

    Itse en ainakaan pää punasena revitellyt autoa ja edellinen omistaja väitti kyllä samaa. Öljytkin oli vaihtanu 8tkm välein. Ajattelin vain että voiko se yhtäkkiä mennä vai onko tiedossa ollut edellisellä.

    #2
    Kyllä se turbo voi hajota ihan yht'äkkiä, eikä ole ihme että tuossa vaiheessa jo hajoaakin.

    Ajonesto ei mene sekaisin vaikka johdot irroittaakin. Kone lähtee helpommin irti laatikon kanssa.

    Comment


    • #3
      Kiitos, toi ajonesto tässä eniten kiinostikin. Hyvä näin.
      Löysin netistä tämmöisen: http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/B5...ne_Removal.pdf

      Siinä neuvotaan irroittamaan laatikko. Tuleeko moottori edestä laatikon kanssa ulos?

      EDIT: Muutkin vinkit ovat tervetulleita irroituksessa. Jokunen kone on tullut joskus vaihdettua mutta vanhemmista. Eikä v-koneista ole muutenkaan kokemusta.
      Viimeksi muokannut Jda1; 26.5.2009, 13:47.

      Comment


        #4
        Tuossa ohjeessa on kyllä kaikenlaista turhaa. Laatikon kanssa se kannattaa ottaa, ja tulee se etukautta pois.

        Comment


        • #5
          Hmm, ajattelin kyllä ilman laatikkoa kun näyttäisi tulevan helpommin,näkee kytkimen kunnon ja vähemmän irroitettavaa. Taikka voisiko joku valaista että miksi laatikon kanssa kun eipä ne pultitkaan mahdottomissa paikoissa ole.? Mutta jos on näin että helpommin tulee yhdessä, niin kait se on pakko uskoa kun itse en ole koskaan purkanu tälläistä.

          Tänään kerkesin sen verran olemaan että purin keulan, mutta huomenna lähtee loput. Voin laittaa ahtimista kuvatkin tänne jos jotain kiinnostaa mitä ne ovat syöneet.

          Kannattaakos jotain erityistä tehdä koneelle kun se on irti? Ainakin jakohihnan kunnon voisi tarkistaa, on tässä viellä 30-40tkm ennen kun tarvisi vaihtaa mutta varmaan kannattaa samalla kun osat ei nyt niin kalliita ole.

          Comment


          • #6
            Itse ainakin tekisin kaiken mahdollisen samantien. Riippuen tietenkin siitä, ajattelitko pitää autoa kauankin autoa. Halvemmaksi/Helpommaksi se tulee kerralla kaikki? Kuin vähitellen lahoavaa autoa korjailla.

            Comment


              #7
              niin... en välttämättä haluaisi taiteilla niitä laatikon ja koneen välisiä pultteja irti kone keulalla. Sen verran ahtaan olonen on konehuone. Saa nähdä otanko urssistakin laatikon irti ja sovitan pakettina takaisin.

              Comment


              • #8
                Keinoja on yleisesti ottaen yhtä paljon, kuin on tekijöitäkin, mutta jos mielestäsi pääset laatikon pultteihin kivuttomasti (en nyt ulkoa muista, miten jemmassa ne pultit siellä ovat, mutta ahdasta siellä kuitenkin on...), niin voihan sen ottaa ilman laatikkoakin. Mites, irtooko laatikko, jos dp:t on paikkallaan, niidenkin irroitus alakautta ensin on jonkinasteinen homma? Jos tossa jotain etua hakee ottaa ilman laatikkoa, niin ei tarvitse taistella kytkimen työsylinterin kanssa + ilmaus. Toisaalta työsylkkä on hyvä vaihtaa uuteen, kun tuolla osastolla touhutaan. Myös kytkimen tarkastus kannattaa tehdä vaihtamalla se uuteen, koska se loppuu kuitenkin jonkin ajan päästä.

                Itse otin laatikon kanssa ulos. Ei vaadi muuta lisää, kuin vetarit irti, kardaani irti ja laatikon kiinnikkeet auki. Lattialla saa sitten sen laatikon kivasti halki ja kytkimen vaihdettua.

                Comment


                • #9
                  Suosittelen minäkin ottamaan laatikon kanssa ulos.
                  Omatekele dp:t mahtuu omassa olemaan paikallaan ja saa ulos hyvin mutta esim A6:ssa on niin hankalaa ainakin aftermarket dp:den kanssa että ne pitää ottaa pois.
                  Ja dp:t saa hyvin yläkautta irti kun on ensin kaiken muun irrottanut ja vetää konetta ulos sen verran että on tilaa.

                  Comment


                    #10
                    Ei kutosessakaan tarvitse ottaa downpipeja pois. Koko paketti mahtuu ulos. Apurunkoa voi joutua tiputtamaan takaa.

                    Comment


                    • #11
                      Joo, kyllä omassa kutosessa tulee ja menee aftermarket dp:den kanssa, eikä tarvitse apurunkoon koskea. Siis kokonaisena pakettina. Meinasin tossa aiemmin vaan, että jos katkasee koneen irti laatikosta autossa, niin mahtuuko dp:t tulemaan koneen mukana ulos, kun laatikko jää paikalleen vai täytyykö dp:t irrottaa ensin hankalasti auton alta ja vasta sitten tulee kone ulos?

                      Comment


                        #12
                        Kyllä DP:t joutuu siinä tapauksessa irroittamaan.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos vastauksista menen töiden jälkeen auton alle katselemaan vielä ja ilmoitan kuin kävi.
                          Miten muuten ahtimien kanssa, onkos turun seudulla jotain hyvää huoltoliikettä jota suosittelisitte? Jos tohon toiseen riittäisi pelkkä huolto. Toinen varmaan kannattaa ostaa uutena, mutta sen näkee sitten kun kone on irti.
                          Missä hinnoissa mahdetaan tuon kytkinpaketin kohdalla pyöriä? Kun ei huvittaisi heti kymppitonnin sisään uusiki räpläillä.

                          Mutta DP:t saa olla paikoillaan jos laatikon kanssa ottaa pois?

                          Comment


                            #14
                            Turbot pitää tehtaan ohjeen mukaan vaihtaa parina.

                            Kytkin taisi maksaa n. 300€ vaihto-osana (en muista tarkasti).

                            DP:t voi olla paikoillaan jos ottaa laatikon kanssa pois.

                            Comment


                            • #15
                              Onko karvan verran alle tonnin (LMS) uudesta ahtimesta paha hinta vai saakos jostain halvemmalla?
                              Vai miltä kuullostaa huollattaa nuo? http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=75612
                              Näyttäisi olevan faceliftistä?! En kylläkään vielä ole edes kysynyt huollon hintaa, mutta halvemmaksi ainakin tulee vaikkei uusia olekkaan.


                              Edit: Taitaa loppupeleissä tulla kalliimmaksi jos alkaa pelaamaan vanhojen romujen kanssa?

                              Comment


                                #16
                                Huolsin vähän ajetut käytetyt turbot varmuuden vuoksi ennen alle laittoa, kun ne vaihdoin. Hinta oli 350 e kpl Professional Motors Suonenjoki.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo, soittelin tuossa vähän puheluita ni oli just 350e paikkeilla. Mutta uudet saa hintaan 825e Raisiosta joten en sitä huollattamista enään rupea pähkäilemään. Katsotaan mitä sieltä paljastuu..

                                  Comment


                                    #18
                                    Kerran kävi niin että kaveri huolsi ässän turbot (laakerit, kompurasiivet ja tasapainotus), niin 3 tkm:n päästä katkesi akseli (öljynsyöttö on kunnossa). Eli vaikka laakerit olisikin kunnossa, voi akseli olla niin väsynyt ettei se enään välttämättä kestä. Sen kuntoa onkin vaikea sanoa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos kuitenkin haluaa huollattaa, niin yksi hyvä (tai ei ainakaan halpa) paikka voisi olla Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen Orikedolla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Osta suoraan rs4:n turbot. 750e / kpl + verot. Mulla tuli maksaan yhteensä 1750e. En tiedä mitä uudet s4:n turbot maksaa tosin, voi päästä halvemmallakin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          jda1
                                          Tepolta risa4 kytkinpaketti n.300€
                                          Ainoa ero s4 verrattuna on paineasetelma muuten sama. (korjatkaa, jos olen väärässä)

                                          http://www.turbolader.net/Default.aspx
                                          Tuolta saa k04 ahtimia 750€/kpl joten olettaisin, että k03 on vielä halvemmat.
                                          Marmorilta k03 ahdin 850-900€/kpl

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sain koneen juuri pois ja toisesta ahtimesta oli mennyt akseli poikki. Otin muuten ilman laatikkoa, saa nähdä takaisin laitossa. Starttikin on niin veemäisessä paikassa joten sen huolto tässä samassa ei ainakaan pahaa tee. Sen kytkimen luultavasti vaihdan, uudet ahtimet, sekä jakopään.
                                            Nooh, onneksi luin tältä foorumilta että kannattaa olla aina pari tontuu ylimmääräistä taskunpohjalla kun s4:sta ostaa, koska ahtimet voi paukahtaa koska tahansa.
                                            Kyllä tiesinkin sen tulevan eteen, mutten ihan kuukauden sisällä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Nokka-akselit & nostimet voi ehkä jossain vaiheessa olla vaihtokunnossa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ja kannet. =)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Siis onko kone aivan susi vai? Luulisi nyt koneen kestävän siihen 300tkm asti ainakin jos kerran hyvin huollettu on. Mitäs kaikkea joutuikaan vaihtamaan jos k04:set sinne heittää? Onko kaikki öljyletkut samat? Entäs jos ei lastuta vaikka olisi k04:set?
                                                  Miten on muuten jos saksasta käy ostamassa osia, joutuuko niistä maksamaan jotain veroja?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei, mutta halvemmalla ne "postin" kyydissä tulee kun itse hakemalla ;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kaveri on lähdössä jossain vaiheessa hakemaan autoa ja vois samalla itsekkin tuoda jonkun tuliaisen..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tarviit ainakin uudet imuputket turboille, ovat isommat K04:lle. Tietysti hommaat uudet tiivisteet kaikkiin vesi/öljy -liitoksiin, pakosarja/dp -liitoksiin jne. Juttuahan oli myös niistä öljylinjoista, jos ne haluaa vaihtaa uusiin tukkeutumisien ehkäisemiseksi, vanhatkin sopivat kyllä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kannattaa samalla vaihtaa kampiakselin tiiviste laatikon puolelta ja kytkin akselin tiiviste. Kytkimen työsylinteri kannattaa hakea jostain varaosa liikkeestä, saattaa löytyä metallinen versio joka on vielä halvempikin.
                                                          Paremmat klemmarit kannattaa vaihtaa ahtoletkuihin, nyt kun ne on helpompi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Päivitetääs tätä nyt sen verran että päätysin uusiin k03:siin, paikalla ovat ja hyvin toimii. Eikä vingu yhtään toisin kuin edelliset. Menohaluakin tuli lisää eikä viivettä ole juurikaan yhtään. Ja jos joskus vielä joudun koneen ottamaan pois niin kyllä se lähtee pakettina! Kyllä siellä ahdasta on jos pelkän koneen ottaa keulilta, sekä takaisinlaitossa oli ongelmia sovittaa vaihdelaatikkoon.
                                                            Kiitos kaikille neuvoista!

                                                            OT: Mitenkäs saa selville onko lastutettu vai ei? Eikös rajoitin poistu siinä samalla ja kuinka paljon mahtaa s4:sen mittari heittää vakio renkailla?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X