Joo eli tuommonen ilmiö tuli tuossa omassa koppurassa huomattua että bensapumppu levisi ja tänään sitten uuden sain paikalleen niin ahdot nousevat isoilla vaihteilla (3,4,5) sinne 1,3- 1,4 baariin ja auto alkaa nykimään. Nooh parin repimisen jälkeen ahdot tasoittuvat sinne baariin ja sen jälkeen vetää todella hyvin. Tätä on tapahtunut koko ajan tämän uuden pumpun kanssa. Ja autossa on vielä oettingerin lastu paikallaan. Ja välillä turbo ampuu tämän repimisen aikana ilmanputsariin päin ja välillä polttaa putkessa. voisiko n75 olla jo paskana vaikka se on reilun puolitoista vuotta vanha?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8T Aeb ahtaa liian kovaa bensapumpun vaihdon jälkeen (HOMMA HOIDETTU)
Collapse
X
-
akun kenkää käytin jo irti.. ei vaikutusta. missä kohtaa se n75 oikein on ja onko mahdollista että tosiaan puolitoista vuotta vanha venttiili voi mennä rikki? Entäs tuosta hukkaportin kellosta mitä muuta siitä voi kattoo ku ne letkut? meneekös hukkiksen kellolle mitää sähköjohtoja? Ja entäs voiko rikkoontunut lamda tehdä tuommosta ja näkeekö sen vagilla? ja voiko lamda tosiaan särkyä siitä että putkessa polttaa ja entäs miten katti? Jos ei muuta nii täytynee varmaan ottaa läppäri autoon kiinni ja käydä vetämässä parit vedot ja laittaa logi tänne jotta viisaammat osaavat tulkita sitäViimeksi muokannut BassoJone; 7.5.2009, 19:13.
Comment
-
Ootko kattonu mitä näyttää adaption arvot? Tai onko vika koodeja.
Bensan paine varmaan muuttunut ja siitä tuo käytös. Adaption arvoista näkee suunnilleen onko bensan paineet kohillaan.
Vaatii jonkun verran matka ajoa ennenkuin nuo adaption arvot asettuu ja 10% on kaksimi heitto. Siitä tulee kyllä vikakoodikin jos menee yli 10%.
Comment
-
Auto käy tyhjäkäynnin ihan tasaisesti. MAFFI on uusittu vajaat pari vuotta sitten. Joo ihan mekaaninen kaasuläppä se on. Olen kyllä koittanut nuo putket muutaman eri jannun kanssa katsoa läpi mutta mitään hälyyttävää sieltä ei ole löytynyt. Ja jännä että kun tuon uuden bensapumpun laittoi niin oireet ilmenivät samointein.. Tuosta adaptiosta sen verran vielä että jos se heitto on yli 10% nii minkä vikakoodin se sinne antaa ja mitä sille on tehtävissä?
Comment
-
SIttenpä vielä semmonen kysymys että mikä on se muju siinä ilmanputsarin vieressä? siihen tulee ahtopuolelta heti turbon jälkeen ohut letku ja semmonen pieni nakutus siitä kuuluu? Tietääkseni sen pitäisi nakuttaa koko ajan mutta onko asia näin? Tuo mokkula ei nimittäin nakuta kun ihan silloin tällöin
Comment
-
Huomasin tuossa äsken ku kävin vejättämässä oikein kunnolla nii sillon ku just turbo alkaa ahtamaan kunnolla ja ne ahdot nousee yli sen baarin nii alkaa käydä kolmella. ja vedon jälkeen pakosarja ja turbo olivat punahehkussa eli voisiko käydä laihalla? Olisikohan sittenkin polttoaine puolella vikaa? mutta miten ne ahdot voi vaikuttaa polttoaineen saamisongelmissa? vai voiko?
Comment
-
puolia ei ole kyllä vaihdettu tietääkseni milloinkaan.. Vika kyllä kuulostaa ihan bensansaanti ongelmalta. mutta pitää huomenna vielä se bensanpaineen säätimen takaa mitata paineet mitä menee tankille päin. ja se putki tarkastaa vielä mikä imusarjalta tulee siihen bensanpaineen kellolle. Täytynee jostain yksi puola hommata ja kokeilla läpi kaikki sillä =)
Comment
-
-
Ei, mutta alkavat ilmeisesti olemaan siinä iässä että niitä on nyt alkanut paukkumaan. Ei ole enää ihan uusia autoja vaijerikaasu-1.8t-moottorilla varustetut vaunut.
Sinänsä en ota kantaa liittykö aiheen ongelmaan puola mitenkään. Muutenkin loivasti oudon olonen ongelma ainakin, jos tahdotaan yhdistää bensapumppu kuvioon millään tavalla :)
Comment
-
Vag-com käyttöön ja kato ensin vikakoodit ja sitten sieltä measure blocks osiosta jos siinä on oikeat label filet asennettuna niin pitäs lukea sen arvon alla adaption multipicative samassa osiossa on toinenkin adaption additive arvo joka on tyhjäkäynnin seos sopeutus.
Nämä löytyy siis measure blocks ja 8 display group
Display group 9 löytyy lambdan jännite, pitäs tyhjäkäynillä seilata (alle0.4v -> yli 0.6v välillä)
Tulee muistaakseni joku adaption limit vika koodi jos menee yli.
Lambda tekee kans koodin jos on sökö ja jos oot ilman lambdaa ajanu niin siitäkin on kooodi tallessa.
Jos arvo on plussalla saa liian vähän bensaa jos pahasti miinuksella saa liikaa. Normaalisti pitäs olla +-5% Ylitys voi tarkottaa ilmavuotoa, lamda sökö tai bensanpaine väärä.
Comment
-
Huomasimpa tuossa kippoa tutkiessa että kolme puolaa on halki. Yhdestä puolasta oli se tulpanhattu irti melkein kokonaan. Eli menee nyt varmaankii nuo ekana vaihtoon. Sitten kolme muuta tulppaa olivat kahvinruskeat ja kolmospytyn tulppa oli aivan valkoinen eli nähtävästikkii tuo pytty on laihalla käynyt. Ja nuo suuttimet menee vielä puhdistukseen.
Comment
-
joku paksu letku oli halki sieltä imusarjasta joka menee sinne imukkaan alle jonnekkin mujuun kiinni josta jatkuu takasin turbolle päin :) aivan hauras paska putki oli kun lyhennyksen lälkeen ei kestäny ku pari hyvää vetoa ja alko taas hyytämään ja putki halki :/ nytte uusi tilattu ja toivottavasti vielä tälle viikkoa paikalleen ;)
Comment
-
joo oli kyllä loppuusa nii tod. yksinkertainen vika että. meinas tämän kolmen kuukauden aikana usko jo loppua kun tuota vikaa etsittiin. jännä se vaan on mitenkä polttoaineen saantiongelmat voi ahtoihin vaikuttaa :D varmaan seokset ollu vituillaan ja ecu yrittäny korjata niitä =D vuan taitaa se rinkelikeula vielä jäähä tuohon pihamaalle ;)
Comment
Comment