banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Muu tekniikka
Audiclub.fi etusivulle forum

Muu tekniikka Kaikki autoihin liittymätön tekninen keskustelu. esim. rakentaminen, kodinkoneet, jne.

Vastaa

Työkalut Display Modes
Otto. Otto. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

Vanha 15.08.2013, 19:42

Piuhalla siirtäisin minäkin tauhkan töllöttimeen. Mielummin koko matkan serveriltä näytölle. Ei ole ainakaan siitä WiFin toimivuudesta/toimimattomuudesta kiinni.
Pitkänen Pitkänen ei ole kirjautuneena

Vanha 15.08.2013, 20:18

Vähän sen suuntaan olen itsekin kääntymässä. Plus sen wlanin lisäks tulee kaikkea selain/Netflix/Tube-paskaa kaupan päälle joilla ei tee mitään.
GTI 2.0 GTI 2.0 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.12.2013, 16:59

Hyviä vinkkejä/kokemuksia 40" lätyn ostoon? vanha 40 Sonyn Bravia alkaisi joutaa vaihtoon. Hinta max 700e
vV8m5 vV8m5 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.12.2013, 17:50

Itse tilasin verkkokaupasta LG:n 42" Smart/-Led-töllön. Hinnaltaan taisi olla halvin tuo verkkokauppa.com, jotain 499€. Tuossa on kuitenkin 3 hdmi-paikkaa ja usb-paikka, eli saa isolle tikulle tallennettua ohjelmia. Älyttömät puhelimet saa kans liitettyä tuohon: esim. keittiössä voi kattoa tv-lähetystä puhelimella tai kattoa puhelimen kautta youtube pätkiä tv:n ruudulta.

Saman kokoista, mutta ominaisuuksiltaan ja liitännöiltään pelkistettyä töllötintä näkyisi saavan 399€ hintaan. Rupee olemaan jo edullisia.

Yksi kysymys olisi: miten pidetään taulutöllön ruutu puhtaana&pölyttömänä? Mikrokuituliina tekee ruudun sähköiseksi.
Metsässä Metsässä ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.12.2013, 19:16

Lainaus:
Itse tilasin verkkokaupasta LG:n 42" Smart/-Led-töllön.
Perjaatteen vuoksi itse jättäisin LG:t hyllyyn

http://www.digitoday.fi/tietoturva/2...t/201316135/66
jake79 jake79 on kirjautuneena

Vanha 04.12.2013, 19:25

Onko kenelläkään alla olevasta telkusta kokemusta tai tarkempaa tietoa?
Käyttö pääasiassa Xbox ja elokuvat.
http://www.sony.fi/product/tv-117-46-lcd/kdl-46w905a
vV8m5 vV8m5 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.12.2013, 19:56

Mikkometässä: eipä tuo itseäni haittaa vaikka joku vinosilmänörtti saakin selville, että katson emmentaalia ja sytämmen asialla.
Enkä itse mitään nettiteeveetä käytä niin mistäpä ne vakoilee.
Hinta-/laatusuhteeltaan hyviä töllöttimiä LG tekee.
hattis hattis ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.12.2013, 04:12

Lainaus:
Perjaatteen vuoksi itse jättäisin LG:t hyllyyn
Ainakin LG:n mukaan tuo "ominaisuus" korjataan, tai on jo korjattu.

Itse vieläkin tasapainottelen uuden TV:n hankinnan suhteen plasman ja leditelkkarien välillä. Plasmasta ei ole itselläni mitään kokemuksia, samaan aikaan käyttäjät hehkuttavat ylivoimaista kuvanlaatua värien suhteen, ja haukkuvat kuvan kiinnipalamiseen, välkkymiseen ja ns. sateenkaariefektiin liittyviä ominaisuuksia. Vierailemissani kaupoissa plasmat on aika harvassa ylipäätänsä, joten paha lähteä omin silmin vertailemaan. Mahtaakohan täällä olla kellään käytännön kokemuksia edellämainittujen seikkojen suhteen panasonicin ST60-sarjan ruuduista? Muutamia muita kyseiseen laitteeseen liittyviä kommentteja edeltä jo löytyikin.

Viimeksi muokannut hattis 25.12.2013 04:20
pulla pulla ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 25.12.2013, 11:07

Eikö tuo kuvan kiinni palaminen ole jo historiaa plasmoissa, oli niiden ekojen ongelmia?
Kovasti moni vielä vannoo Panasonicin nimeen jos tahtoo oikeasti hyvän kuvan. Itselle tulee ajankohtaiseksi ensi syksynä töllön osto ja silloin onkin kova vertailu että mihin sitä päädytään +55" luokassa. Tykkiä en aio hommata.
Verkkokaupassa katselin Panasonicin malleja ja onhan niissä hyvä kuva. Vaan missäpä pääsisi vertaamaan kunnolla eri laitteita rinnan, se onkin hankalaa. En usko että myyjät suostuu laittamaan riviin haluttuja malleja ja kaikkiin sama kuvanlähde kiinni.

Nyt on seinällä Sony ja sen käytön helppous houkuttaa sekä yhteneväisyys PS3/4 kanssa. Käynyt jopa mielessä, että hommaa Sonyn AV-vahvarin jolloin ei olisi tarvetta kuin yhdelle kaukosäätimille. Vaikka ei tuo 2kpl säätimiä vielä liikaa ole.
Mikse Mikse ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.12.2013, 11:35

Omassa panasonicin P50G30 plasmassa on kiinnipalamisoireita. Ei tarvi montaa minuuttia teksi-tv:n sivuja selata kun tekstit palaa kiinni. Sama pätee ohjelmavalikkoon ym. Häviää kyllä ajanmittaan pois eli vielä ei ole lopullisia palamisen jälkiä näy mutta auta armias jos jäisi yön yli kuva palamaan. Veikkaan että olisi hellurei töllö.

Kaverilla Sonyn KDL 7 tai 8 sarjalainen (oli ostoaikaan sonyn toiseksi paras malli markkinoilla), jonka kuva on hiton hyvä mutta omaan silmään panassa kuvan laatu/väritasapaino parempi. Sonyn musta oli älyttömän musta kun omassa panassa se on jotain tumman harmaan tasolla vaikka pääsääntöisesti plasman mustan tasoa kehuttu. Ehkä vaan riippuu mihin vertaa.

Myös 55" samsungin 6505 päässyt vertaamaan kotioloissa ja aika pikselimössöä koko ruutu. Säätämisellä ehkä saisi parannettua mutta ei pärjää plasmalle.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 25.12.2013, 11:49

Mulla on kolme vuotta vanha Sampan 50" plasma, ei siis varsinaisesti ihan tätä päivää. Onhan siinä hiukan ongelmaa jos käyttää vaikka tietokoneen näyttönä. Joku spotifyn ikkuna palaa kyllä kiinni vaikka siinä joku pikselisiirtokin on käytössä. Vielä ei ole jäänyt pysyviä jälkiä vaikka välillä voi olla puoli päivää pelkkä winukan taustakuva näkyvissä.

Kuva on kyllä hieno, värien toistoa ja kirkkautta riittää ihan eri tavalla.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.12.2013, 12:19

Lainaus:
Itse vieläkin tasapainottelen uuden TV:n hankinnan suhteen plasman ja leditelkkarien välillä. Plasmasta ei ole itselläni mitään kokemuksia, samaan aikaan käyttäjät hehkuttavat ylivoimaista kuvanlaatua värien suhteen, ja haukkuvat kuvan kiinnipalamiseen, välkkymiseen ja ns. sateenkaariefektiin liittyviä ominaisuuksia. Vierailemissani kaupoissa plasmat on aika harvassa ylipäätänsä, joten paha lähteä omin silmin vertailemaan. Mahtaakohan täällä olla kellään käytännön kokemuksia edellämainittujen seikkojen suhteen panasonicin ST60-sarjan ruuduista? Muutamia muita kyseiseen laitteeseen liittyviä kommentteja edeltä jo löytyikin.
Minulla on tuollainen Panasonicin ST60 sarjalainen 42" koossa ollut nyt 8kk käytössä. Mitään kuvan kiinnipalamisia saati välkkymisiä en ole ainakaan vielä havainnut. Muutenkin olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon telkkariin. Noista sateenkaariefekteistä en osaa sanoa, kun en ole moisia omassa töllössä huomannut.

Kaupoissa on kyllä harmittavan vähän plasmoja verrattavissa muihin malleihin ja yleensäkin televisioiden säädöt saattavat kaupoissa olla sellaisia, ettei ne ehkä ole kovin hyvin vertailukelpoisia, jos ei itse jaksa alkaa säätämään.

Tosi koitokset telkun kanssa alkavat, kunhan viritetään juniorin kanssa PS3:nen telkkariin kiinni :)

Viimeksi muokannut Ilkka L 25.12.2013 20:37
mikaj mikaj on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.12.2013, 12:50

Kolme vuotta vanha LG 60PK250 plasma, ei ongelmia kiinnipalamisen kanssa. Hetken on todella hentoinen haamukuva jonka näkee täysin mustassa kuvassa jos esim digiboksin tallennusvalikko jää auki 8tunniksi (esim sammuu sohvalle kun kattoo tallennusta), mutta lähtee samantien pois.
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.01.2014, 10:44

Digiboksi hyytyi, Procaster pvr 6102t, kuva väreilee ja ääni häipyi. Korjaakos näitä joku vai uutta kehiin? Tallentava t mallin boxi

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 25.01.2014, 12:31

Procasteria tuskin kannattaa korjata. Mappi-ö ja uusi tilalle.
jtlukkari jtlukkari ei ole kirjautuneena

Vanha 25.01.2014, 14:00

Procaster oli vielä toissa vuonna ja kuulin, että siihen kannattaa tehdä samanlainen konkkaremontti kuin Topfieldiin, vaikka laite muuten toimi. Näin siis teinkin ja uusi omistaja sai varmaan pitkäksi aikaa luotettavan kapineen.
Voihan tuossa toki olla muutakin, mutta virtalähdettä ensin epäilee.
vladim vladim ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 26.01.2014, 14:37

Lainaus:
Digiboksi hyytyi, Procaster pvr 6102t, kuva väreilee ja ääni häipyi. Korjaakos näitä joku vai uutta kehiin? Tallentava t mallin boxi
Voi olla tämä linkki auttaa:
http://www.huuto.net/kohteet/as2850a...itos/286656249

Ainakin korjauskustannukset on minimaalisia, jos osaat käyttää kolvia))
Atro Atro ei ole kirjautuneena

Vanha 18.08.2014, 18:12 55 tuuman telkkari hakusessa, mutta mikä

entinen hajos ja nyt pitäs löytyy hyvä telkkari tilalle. Hintaa saa olla 1500-2000 euroo, ja pirun hyvä kuva pitäs olla. Onkos 4K jo järkevä.
Asiantuntijat jelppikääpäs vähän... ja tuumia pitää ollaa 55...

Vanha 18.08.2014, 19:55

Itsellä ollut kohta vuoden päivät Samsungin 55" Smart tv led 3D.

Kokemuksia:
- 3D -ominaisuus täysin turha
- kuvanlaadusta ei valittamista
- wifi-ominaisuus loistava, voi striimata kotiverkon kautta suoraan leffoja koneelta/puhelimesta/tabilta HD-laadulla (koneelle pitää asentaa Samsungin AllShare)
- jos samsungin puhelin/tab niin entistä suuremmalla todennäköisyydellä suosittelen samanmerkkistä telkkaria niin yhteensopivuusongelmat menee minimiin
- katsoa telkkarin appsien kautta esim katsomoa, netflixiä yms.

Tällä hetkellä jos pitäisi ostaa joku telkka niin se olisi ilman muuta Samsungin 4K.
RistoEe RistoEe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.08.2014, 23:49

Tyhmä kysymys, mutta onko 4K materiaalia saatavilla jo niin paljon, että siitä olisi jotain hyötyä?
alpi alpi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.08.2014, 00:04

Ultra HD matskua on tarjolla esim. Netflixin suunnalta, ja Youtube on tukenut 4K -videoita jo monta vuotta. Tosin 55" TV:tä pitää katsoa alle kahden metrin päästä, että 4K:sta on mitään hyötyä verrattuna FullHD -kuvaan. Silmän erottelukyvyssä tulee siis raja vastaan...
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena

Vanha 19.08.2014, 13:45

Itse jos olisin telkkaria ostamassa, niin jokin samsungin led töllö se varmaan olisi. Ja ilman mitään ihme varusteita. Turhaa kulunkia jos telkkaria käytetään enimmäkseen tv-ohjelmien seuraamiseen. Samsungin tuotteissa on ymmärtääkseni kautta linjan kohtuullisen hyvä hinta/laatusuhde.

Hyvin on palvellut LG 50" plasmakin ja oli edullinen hankittaessa vuosia sitten.(n. 600) Tuon kokemuksen perusteella ostaisin toisenkin "perustöllön" Menis tuo nyt jonkun vuoden vielä, niin sitten vaihtoehtona on varmaan joku himpun isompi uhd tai sitten projektorisysteemi ja joku pienempi ruutu kaveriksi.
Micce84 Micce84 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.08.2014, 14:49

Itse kävin eilen gigantissa muilla asioilla niin tuli käytyä töllöosasto samalla läpi. Samsungin mallit vakuuttivat edelleen allekirjoittaneen. Jos olisi tarve uusia niin ostoon menisi joko:

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja...-ue55hu6905xxe

tai

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja...v-ue55h8005xxe

Tuo curved hd töllö oli muuten tosi hieno! Kannattanee itse käydä joku putiikki koekatselemassa ja valita se mikä omaa silmää eniten miellyttää. Merkeistä sanoisin että Sony, Samsung tai Panasonic.

Mun mielestä ehdottomasti jo 4K-töllö kannattaa vaikkei sitä 4K-materiaalia vielä oliskaan hirveesti, tuskin sitä töllöä ihan joka toinen vuosi uusittua tulee ja vuoden parin päästä 4K-matskua vois olettaa olevan hieman enemmän saatavilla.

Viimeksi muokannut Micce84 19.08.2014 14:51 Perustelu: 4K perustelut
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

Vanha 19.08.2014, 17:35

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
Itsellä ollut kohta vuoden päivät Samsungin 55" Smart tv led 3D.

Kokemuksia:
- 3D -ominaisuus täysin turha
- kuvanlaadusta ei valittamista
- wifi-ominaisuus loistava, voi striimata kotiverkon kautta suoraan leffoja koneelta/puhelimesta/tabilta HD-laadulla (koneelle pitää asentaa Samsungin AllShare)
- jos samsungin puhelin/tab niin entistä suuremmalla todennäköisyydellä suosittelen samanmerkkistä telkkaria niin yhteensopivuusongelmat menee minimiin
- katsoa telkkarin appsien kautta esim katsomoa, netflixiä yms.

Tällä hetkellä jos pitäisi ostaa joku telkka niin se olisi ilman muuta Samsungin 4K.
Meillä myös samppa, ollut nyt reilu 2 vuotta.

3D omituisuudesta täysin samaa mieltä. 3D Blueraylla toimii jotenkin, mutta ensimmäisen 10 minuutin jälkeen no go. 3D muunnin, joka muuntaa tavallisen lähetyksen "3D":ksi on /c:stä.
Kuvan laadussa ei valittamista, ei sammuneita pikseleitä eikä valovuotoja reunoilla.
Wi-Fi on hyvä ominaisuus, HBO ahkerassa käytössä. Oma selain hanurista, samoin joutube-sovellus.
Mitään erityisen ärsyttävää en ole laitteesta vielä löytänyt.
Peke78 Peke78 ei ole kirjautuneena

Vanha 19.08.2014, 18:54

Itellä ollu Sonyn 55" 3D LED pari vuotta ja erittäin tyytyväinen olen ollut. 3D:tä en oo kokeilukkaan ja nyt tuo töllö meneekin kaverille ja tilalle katselen 65" ku 55" tuntuu jo aika pikkuselle. 65" kohdalla tuo 4K onkin jo erittäin vaikea päättää, et ottaako vai ei. 55" ottasin ilman 4K:ta, se ei vielä tuon kokoisessa pääse oikeuksiinsa. Näin luki jossain testissäkin, missä vertailivat 55" ja 65" 4K TV:itä...
Katson lähinnä Sonyja ja Samsungeja(noista molemmista hyviä kokemuksia ja kaveri kun myy telkkuja, niin sano et Sony käy vähiten korjauksissa), millanenhan LG ois...?

Vanha 19.08.2014, 19:11

Se oma selain on kyl paholaisen keksintö, se tube nyt vielä jotenkin menee.

ACF jäsen

Vanha 19.08.2014, 22:29

Samsungia harkitsevien kannattaa katsoa ennen kauppojen tekoa tämä:

Duunikaverilta korjattiin Samsung juurikin tuon lämpöä kestämättömän konkan takia. 3v ikäinen telkkari.
54mmy 54mmy on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.08.2014, 22:36

Samaa kaikissa. Meillä on LG:n telkkari josta korjasin virtalähteen poksahtaneet konkat.

Vanha 19.08.2014, 23:45

Mulla meni kans edellisessä Sampassa toi, nykyinen Sony kestänyt...
Repo/promo Repo/promo ei ole kirjautuneena

Vanha 20.08.2014, 00:38

Mulla oli Panasonicin Viera VT20, jonka ostin käytettynä kaverilta. VM 2010. Keväällä kosahti emolevy. Korjaus maksoi yli 600 euroa. Möin pois ja ostin uudemman vt60 - mallin.

Muuten hyvä peli, mutta tuulettimet ulvoo. Pansun takuuseen kuului korjaajan asentamat vaimentimet, jotka se kävi täällä kotona laittamassa ilmaiseksi. Ulina väheni, mutta ei loppunut. Maahantuonnista todettiin, että vt60 ulisee, piste. Ohkasesti otti pattiin, aika kallis laite kuitenkin.

Muuten kun katselin uutta töllöä ton rikkoutuneen tilalle, niin lcd ei tullut kysymykseen kun oli tuohon plasman piirtoon tottunut. NIIN paljon parempi kuva. Siksi päädyin ostamaan tuon. Ulinaan tottuu, eikä sitä kuule kuin silloin kun muuten on ihan hiljaista. Kuitenkin asia, jota ei varmasti huomaa myymälässä laitteita vertaillessa.
hattis hattis ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 20.08.2014, 06:55

Itselläkin ollut Panasonicin vt-sarjalainen vuoden alusta lähtien, ja kyllähän se kieltämättä vienosti ääntää. Itse en tosin sitä edes huomaa, kun samassa huoneessa on 24/7 tietokone käynnissä ja tv:n päällä ollessa ääntä muutenkin, jossei luurit ole päässä. Kuvanlaadun ja varsinkin värien suhteen olen aika samoilla linjoilla Jyrkin kanssa, ei ole paluuta saman hintaluokan ledeihin ainakaan nykyisellä tekniikalla. Huono seikka lienee se, että Panasonic lopetti plasmojen valmistamisen jostain itselleni tuntemattomasta syystä, eli uudet lienevät melko kiven alla.

Viimeksi muokannut hattis 21.08.2014 14:35

ACF jäsen

Vanha 20.08.2014, 13:01

Minulla on nyt reilun vuoden päivät ollut Panasonicin TX-P42ST60Y plasma ja en siinä ole huomannut mitään ääntelyä.

Ainoa vika minkä olen havainnut on seuraava. Töllö heittää herjan: "Not connected" lähes joka kerta n. 1-5min käynnistyksen jälkeen. Välähdys/herja näkyy ruudussa ja sitten toiminta jatkuu normaalisti. Piti reklamoida tuosta takuuaikana, mutta se unohtui. Epäilyttää josko siellä on joku kylmäjuotos tai softavika. TV:n softa kertaalleen päivitetty ja vika ei sillä poistunut.

Se on kyllä totta, että tänä päivänä voi olla onnellinen jos telkkari kestää 5v.

ACF jäsen

Vanha 20.08.2014, 13:18

Kyllä ne kestää ylikin, mutta konkat saattaa joutua vaihtamaan. Konkathan vaihtaa kaikki joilla kolvi pysyy joten kuten edes kädessä :).
makekake makekake ei ole kirjautuneena

Vanha 20.08.2014, 17:20

Minulla oli Samsungin lippulaiva plasma ostettu joskus 3v sitten ja siihen tuli kaksi kertaa sama vika. Näytölle rupesi tulemaan valkoista pintaa vasten vaaleanpunaista "mössöä". Kerran kävi takuussa ja toisella kerralla meni hermot ja vaihtu Panasonic TX-P65VT60 malliin ja ei voi kun ihmetellä miten hyvä ja luonnollinen kuva tossa paneelissa on vrt. samppaan.

Itse en ole tuulettimen ääntä pistänyt merkille tai kuullut ollenkaan. Samsungia ennen oli LG, joka kävi takuussa virtalähteen ininän takia. Tuli takas ja vikaa ei korjattu koska oli "ominaisuus" Se ininä kuului jopa normiäänien läpi :o

Vanha 20.08.2014, 18:12

Samainen p65vt60 mullakin. Ulina tulee takalevystä, joka on stanssattu, jolloin reikien reunat on joskus sellaisia, että aiheuttavat ulinaa, kun tuulettimen imemä ilma kulkee niistä läpi.

Netistä haeskelemalla ilmenee, että osa ulisee lujaakin, osa ei ollenkaan.

Ja komppaan, Markoa, Pansun HD-kuva kestää vertailun jopa 4k-kuvan kanssa. Pääsin vertailemaan näitä vierekkäin kun olin tuota ostamassa. HD ja 4K ominaisuudethan pääsevät kunnolla oikeuksiinsa vasta kun ruutu on tarpeeksi iso.

Vanha 20.08.2014, 19:21

Prkle ku tietäs nyt mitä tehdä. Sony 65" vain Full HD vai 500€ lisää ja LG 65" 4K? Nuo on ne ainoat vaihtoehdot nyt ku yli 3000€ en töllöstä maksa. Sen verran nopeesti ne sit tiputtaa hintaa...
Toni_ Toni_ ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 21.08.2014, 05:22

Itse kävin hakemassa LG:n 32" töllöttimen tähän työhuoneeseen. Antennikaapelia siinä ei ole kiinni ollenkaan, vaan tuo toimii pelikoneen näyttönä sekä htpc:nä.

3D-matskua on tullut katsottua suhteessa todella paljon, kiitos silmälaseihin klipsuilla kiinnittyvien passiivisten lasien. Pitäisi varmaan tilata parit varakappaleet ja leikkuuttaa yhdet optikolla silmälasien malliin.

Tekniikan vuoksi kuva pystysuunnassa puolittuu (1080p 3D näyttää 720p:ltä) joten leffan pitää toimiakseen hyvin olla muodostettu kahdesta päällekkäisestä kuvasta (over-under). Ei vierekkäisistä, se näyttää ihan paskalta.

Sen verran hyvin tuo toimii, että seuraava iso telkkari on 4K passiivisella 3D:llä (koska pystyreso puolittuu, 4K:lla näkyy 1080p 3D kokonaan).
Mitään patterihärveleitä en silmälasien päälle pistä, niistä saa kärsiä ihan tarpeeksi leffateatterissa.

ACF jäsen

Vanha 21.08.2014, 12:01

Lainaus:
Kyllä ne kestää ylikin, mutta konkat saattaa joutua vaihtamaan. Konkathan vaihtaa kaikki joilla kolvi pysyy joten kuten edes kädessä :).
Noista Samsungin konkkaongelmista tuli joku ranskalainen "kuningaskuluttaja" -ohjelma keväällä. Siinä oli myös juttua hienoista Applen keksinnöistä, mm iPhone 5S:n kiinni liimatusta akusta, jolla pyritään rajoittamaan laitteen käyttöikää.

Enivei, mutta ohjelman mukaan uudemmissa Samsungeissa on sellaiset konkat jotka särkyvät edelleen, mutta niitä ei enää kotikonstein vaihdeta. Olikohan konkan tyyppi sellainen, ettei niitä saa elektroniikkakaupasta tai jotain.
vayne vayne on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 21.08.2014, 12:19

Itsellä kanssa Panan VT mallin plasma ja ei voi kun kehua.

Juuri hankittiin makkariin halpis 52" Lg plasmana toki, ei mitään ylimääräisiä toimintoja malli siis mutta kuva ihan jees.

Vanha 23.08.2014, 10:21

Lainaus:
Enivei, mutta ohjelman mukaan uudemmissa Samsungeissa on sellaiset konkat jotka särkyvät edelleen, mutta niitä ei enää kotikonstein vaihdeta. Olikohan konkan tyyppi sellainen, ettei niitä saa elektroniikkakaupasta tai jotain.
Katsoin saman ohjelman. Alkuperäset konkat on asennettu kylelleen ja liimattu jollakin sikamassalla kiinni levyyn, mutta ite konkat ei oo sen kummasempia kuin mikä tahansa elko. (elektrolyyttikondensaattori)

Jos tollaseen pitää konkat vaihtaa, niin kaupasta ei "tarvikkeena" saa just samanNÄKÖSTÄ osaa, mutta arvoiltaan tai muilta ominaisuuksiltaan vastaavat löytyy helposti. (ei välttämättä halvalla)

Vaikka siinä dokkarissa oli totuuden jyvänen, niin kyllä se oli sen verran keltaselle paperille printattu, että paskan maku suuhun jäi. Yksipuolista, sensaatiohakuista, lähdekritiikitöntä, tyypillistä nykypäivän paskajournalismia.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 11:21

Eilen kun taas tuli käytyä oikein oikeasti elävissä kuvissa niin heräsi jälleen uuden telkkarin hankinta ajatuksiin. Markkina elää taas sen verran suurta murrosta ettei tiedä mihin suuntaan kallistua, toisaalta niinhän telkkareiden kanssa on ollut ainakin viimeiset 15 vuotta.

Nykyinen on 50" Sampan FHD Plasma. Sinänsä riittävän kokoinen mutta eihän telkkaria samankokoiseen vaihdeta. Haussa siis joku 55" kokoluokan 3D ruutu. Siitä eteenpäin meneekin sitten vaikeammaksi. 3D pelkästään on toteutettu niin monella eri tavalla ettei niistä ymmärrä, sitten vielä se 4K. Nykytelkulle tuli just 4 vuotta täyteen, eikä siitä vieläkään montaa nykyominaisuutta puutu. Tuntuvat yleistyvän niin hitaasti, muna-vai-kana paradoksin vuoksi vissiin. Sitä vaan että kannattaako tässä vaiheessa edes lähteä koko 4K puuhaan vai sitten vasta kun oletetusti taas seuraavan 3-5 vuoden päästä telkkaria uusii?

Tekniikan Maailman jutut on tavattu läpi mutta niissäkin tupataan keskittymään valmistajien kärkimalleihin, itse en ole valmis panostamaan telkkariin kolmen kuukauden nettopalkkoja. Hintakatto käytännössä 1500-2000€. Olenko ihan ulapalla jos tuolla rahalla kuvittelee saavansa hyvän 3D telkkarin laseineen 55-60" koossa? Mitään nettiominaisuuksia tai tallennuksia en tarvitse. Sitä varten on paremmilla käyttöliittymillä olevia laitteita.
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 11:50

Sampan uhd 55" 100hz paneelilla on siinä 1600e paikkeilla.
Ite just ostin telkun, ei tosin uhd mutta 55 samppa kuitenkin.
Päädyin tuohon koska samsung on tällähetkellä ainoa joka tukee suurinta osaa elokuvapalveluista sekä areena, katsomo, ruutu jne.. Varsin hyvä kone reilun tonnin laitteeksi.
Smooth Smooth ei ole kirjautuneena

Vanha 31.12.2014, 12:11

Jos vähä pudjetti venyy niin itse hakisin tämän. ohut, tyylikäs ja oled paneelista pitäis irrota parasta kuvaa tänä päivänä.
protoni protoni ei ole kirjautuneena

Vanha 31.12.2014, 12:30

Tovi sitten piti vielä maksaa hieman extraa että sai litteän ruudun ja nyt taas kaareva on kuuminta hottia. Mihin sitä uskaltaa enää investoida kun kohta ollaan taas päälaellaan.

No ok on tuosta tovista jo reilu 10v kulunut ja ruutukin oli eri suuntaan kaareva.
okkim okkim on kirjautuneena

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 31.12.2014, 12:38

Kertokaa joku mulle miksi sen pitää olla kaareva? Yhdessä pisteessä on yhtä pitkä matka joka kohtaan näyttöä, mutta keskipisteestä sivussa oleva näkee toisen puolen paljon huonommin kuin toisen. Ei ymmärrä.
AnLe AnLe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 12:42

http://www.verkkokauppa.com/fi/catal...tra-HD/74/Sony tollaset saa äänen täältä. Itse oon sitä koulukuntaa että tölsy&vahvistin&mediasoitin ois kiva olla samaa merkkiä. Katellu vanhemmilla kun sonyn vahvistin ja sampan telkkari koittaa tapella, välillä melkosen vaikeeta saada kuvat ja äänet vastaamaan toisiaan. Toki jos äänet ottaa ulos telkkarista niin eipä oo laitteella väliä.

Okkim: siksi ettei tartte päätä kääntää ku boris bekkeriä katsoo.
niksu niksu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 13:36

1500 eurolla hakisin tuon AnLen linkkaamaan Sonyn 55-tuumaisena. Ei mene täälläkään jakeluun miksi tän kokoluokan ruudun pitäisi olla kaareva.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 15:16

Nyt kun pääsi töistä kotiin niin Gigantin mainoksessa oli tuo linkattu 55" Sony 999€ hinnalla. Joutuu ehkä vetämään ostohousua kainaloihin asti.

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 16:09

hopsis, onko tuo hinta voimassa 2.1. klo 10 alkaen? Täällä ei ole mainosta näkynyt ja Gigantin sivuilla lukee noin, mutta ale-hintaa ei näy. Joutunee itsekin ostoksille..

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 31.12.2014, 16:15

Onko Gigantin alessa oleva tasan samalla mallimerkinnällä?
Aika raju ale, ihan vielä en taivu töllön ostoon, mutta tuo olisi kyllä sopiva.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 16:34

Joo, ale 2.-5.1. Sivuilla vielä normihinta, lehdessä -480€. Malli mainoslehtisessä KD55X8505BAE.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 31.12.2014, 16:40

Tekniikan Maailman seuraavassa numerossa (2/15, ilmestyy 14.1.15) on neljän erilaisen 55" telkkarin vertailu. Hintaluokka 1500€ ja tekstin mukaan yhdessä on uhd, yhdessä kaareva ja yksi on android-laite.
Kartza Kartza ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 16:59

Ostin just viikonloppuna tuon sonyn 1500€:lla. Pakko kai käyttää 30 päivän palautusoikeus ja hakee uudestaan jos 500€ säästää..

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 18:15

Harmillisesti tulee toi lehti pari viikkoa myöhässä tuohon tarjouskampanjaan nähden. Saahan sen telkkarin sinne Giganttiin sitten palauttaa jos ei testin tulos miellytä :)

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 18:38

Thanks, piti kaivaa ostohousut jo kaapista perjantaita varten :)

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 19:01

Lainaus:
Nykyinen on 50" Sampan FHD Plasma. Sinänsä riittävän kokoinen mutta eihän telkkaria samankokoiseen vaihdeta. Haussa siis joku 55" kokoluokan 3D ruutu. Siitä eteenpäin meneekin sitten vaikeammaksi. 3D pelkästään on toteutettu niin monella eri tavalla ettei niistä ymmärrä, sitten vielä se 4K.
Minulla on 3D töllö ollut nyt liki 2 vuotta ja kertaakaan en ole 3D ominaisuutta käyttänyt. Mielestäni se on aika turhake omassa käytössä. Toki jos siitä tykkää, niin sitten se pitää olla. 4K/UHD on todella hieno juttu, mutta onko vielä olemassa järkevää määrää 4k mediaa, mitä katsoa 4k töllöstä -> kannattaako vielä investoida 4K:hon?

Minä pudottaisin ostohousut jalasta ja odottelisin, että nykyisestä töllöstä tulee vainaa. Tätä odotellessa uuden tekniikan hinta laskee aika huimasti. Tämä tuntuu koskevan erityisesti tv:tä.

Jos itse olisin ostamassa töllöä nyt, niin haluaisin laitteen, jonka nettiselain tukee kaikkea mahdollista sisältöä mitä netistä on saatavilla. Nykytöllön selaimesta esim. puuttuu flash -tuki, joka on varsin rasittavaa. Selaimella ei paljoa katsella videoclippejä netistä. Toki vekottimessa on oma youtube -client, jolla youtuben katselu onnistuu, mutta eipä onnistu kaikki muu ei-youtube sisällön katselu. Pitää varmaan hankkia Googlen Chromecast tätä varten.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 19:39

Osaatko Kartza kertoa kuinka siinä Sonyssä pelaa esim. Youtube tai Areena?
gedu gedu ei ole kirjautuneena

Vanha 31.12.2014, 21:26

Taitaa vieläkin olla telkkareissa ns "aktiivi" 3D lasit käytössä, jotka sitten turhauttavat silmälasipäisen heti. Passivisia laseja käyttävät kun tulevat (polarisoitu toiselle silmälle vaakaan ja toiselle pystyyn) voisi harkita käyttämistä. Vanhat "vihreä/punainen" ovat vielä turhempia.

Itselläkin olisi olkkarin telkkari 3D, laseja ei tullut mukana, ja valmiiksi nenällä olevat silmälasit painavat jo ihan tarpeeksi.
Kartza Kartza ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 21:29

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
Osaatko Kartza kertoa kuinka siinä Sonyssä pelaa esim. Youtube tai Areena?
Youtube toimii hienosti 2v vanhaan sonyyn verrattuna. Esim. puhelimen sovelluksesta saa suoraan television youtube sovellukseen lähetettyä videot jne. moderni systeemi. Yle areena on täysin käyttökelvoton edelleen.
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 21:59

Kyllä lg:ssä on ainakin passiiviteknologia ollut jo tovin käytössä

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 31.12.2014, 22:05

Kuten tuossa Sonyssäkin.
Lipponen Lipponen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.01.2015, 14:37

Isä pyörähti kylässä joku aika sitten ja voivotteli että onpas meillä pieni telkkari. Äsken oli projektorilampputopikissa kommentti.
Lainaus:
60" on vähän kuin postimerkkiä katselis
.
Tuli vaan itselle mieleen että jos asiaa katsoisi hieman toiselta kantilta. Tai paremminkin lähempää. Eli kuinka läheltä teidän mielestä pitäisi 32" ruutua katsella.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 01.01.2015, 14:53

Osta minulta tuo 50" Plasma niin ei tarvi sohvaa siirtää lähemmäksi :)
alpi alpi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.01.2015, 15:02

1-2 metrin etäisyys on 32" töllölle hyvä, jos teräpiirtomatskua katsellaan.

Kalkulaattori
Dieselman Dieselman ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.01.2015, 15:47

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
Isä pyörähti kylässä joku aika sitten ja voivotteli että onpas meillä pieni telkkari. Äsken oli projektorilampputopikissa kommentti. .
Tuli vaan itselle mieleen että jos asiaa katsoisi hieman toiselta kantilta. Tai paremminkin lähempää. Eli kuinka läheltä teidän mielestä pitäisi 32" ruutua katsella.
~30" /metri on kaava johon itse vannon.
Lipponen Lipponen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.01.2015, 16:23

Ei perskule. Tuolla kaavalla ruudun koko pitäis olla 120". No olkoon. Kyllä tuosta 32" näkee kun siristelee.
ari ari ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.01.2015, 18:37

Kannattaa seurailla tota Gigantin outlet sivua,sieltä ostin Panasonicin 55" sopu hintaan.Niin ja kannattaa tinkiä.
kontio kontio ei ole kirjautuneena

Vanha 01.01.2015, 18:56

32" oli ihan hyvä kun 1,5 metrin päästä katseli, nyt joku 4 metriä ja oon kyttäilly tarjouksia 100hz-smart-fullhd ruutua jollain 46-50" lasilla. Tai hyvä kuvankorjainkin riittäisi kai 50hz paneelin kanssa, kunhan näen vain yhden keihään, pallon tai kiekon :)

Sharpilta oli gigantissa 50" kaikki kriteerit täyttävä alessa ennen joulua 599, vähän harmittaa kun en ostanut mutta katsellaan... Jotain samsungia ja LG:tä 46" vois saada about 500 jos aleen joku joskus laittaisi. Porukoiden samsungissa toimii androidin kanssa youtuben paritus oikein kivasti ainakin.

Viimeksi muokannut kontio 01.01.2015 19:51

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 02.01.2015, 11:38

Sellainen tuli mieleeni että saako tuollaisen 55" telkkarin jo tuoda vaikka farmariauton peräkontissa lappeellaan? Nykyistä 50" plasmaa hakiessa jouduin ekalta reissulta palaamaan tyhjin käsin kun myyjäsetä ohjeisti että paneeli voi naksahtaa oman painonsa alla poikki jos sitä kuljettaa vaakatasossa. Piti silloin Hiace hakea tutulta lainaan että sai paketin kuljetettua pystyasennossa (oma kokemuksensa sekin... Nelivetoiseen henkilöautoon tottuneelle kun antaa sohjoisella talvikelillä takatyöntöisen Hiacen jonka kopissa ei ole muuta kuin se uusi kallis telkkari).

Laitoin nyt Giganttiin collect@store varauksen tuosta Sonystä ja tietää vaan millä kalustolla sitä sitten lähtisi hakemaan.

Viimeksi muokannut hopsis 02.01.2015 11:45
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena

Vanha 02.01.2015, 11:44

Mä en edes miettisi itse kuskaavani tuollaista kun myyjän piikkiin ja vastuulla se tuodaan parilla kympillä kotiovelle.

Ja ohjeistus on kai edelleenkin että ei saa kuljettaa kuin pystyasennossa.
Harjula Harjula ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.01.2015, 12:11

Plasmatelkkaria pitää kuskata pystyssä, mutta ei kai lcd-ruudut ole niin kranttuja?
quattro quattro ei ole kirjautuneena

Vanha 02.01.2015, 12:42

Tuo Sonyn 55" mitä Mikko on katellut on ihan soiva peli. Itsellä 50" vastaava, josta joutui vuosi sitten köyhtyä tupla hinnan verrattuna millä tuon isomman nyt saisi. (Ahistaa).

Kyllä tuon LCD:n pystyy lappeellaan kuskata, hyvin ne on tehtaalta pakattu. ;)

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.01.2015, 12:47

Itse kuljetin 63" plasman ässän takakontissa kyljellään (tai niin kyljellään kuin se sinne ilman pakettia mahtui), eikä ole vieläkään neljän vuoden jälkeen hajonnut :) Ehkä en olisi kuljettanut jos olisi tullut mieleen että se voi hajota, koska alustakin oli jäykkä ja oli talvi.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 02.01.2015, 12:53

No aina parempi niin saa omilla vehkeillä haettua. okkimin tarina on taas jotain Suomalais-Ugrilaisen metsäremontin tasoa. B5 konttiin 63" telkkari :)

Gigantin nettitilauksiin saa toki ilmaisen kotiinkuljetuksen mutta A: Ei saa heti-nyt-mulle-tänne-tänään-kaikki. ja B: Oli niin maukas Aktiivirahan 10kk koroton ja kuluton osaritarjous jonka takia pitää anyway raahata luunsa sinne tiskille vetämään nimeä paperiin.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.01.2015, 13:14

Ei muuten olis tuumaakaan isompi mahtunut sisään :) Gigantista sen hain, ei tullut kotiinkuljetus kyllä silloin mieleen.
spadde spadde ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.01.2015, 14:09

10 vuotta sitten Gigantissa noita vehkeitä myyneenä muistelen, että asia oli jokseenkin näin:
- Plasmaa ei kyljellään kannata kuskata, koska niissä on lasi kennon edessä a. joka voi haljeta pompuissa b. lasi voi ottaa joustaessaan kennoihin kiinni.
- LCD:t voi kuskata missä asennossa tahansa.

3 vuoden aikana en nähnyt yhtään hajonnutta laitetta, jossa hajoaminen olisi johtunut lappeellaan kuljetuksesta.
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.01.2015, 16:11

Itselläni olisi hieman lievemmät vaatimukset töllön suhteen, mutta uutta pitäisi joka tapauksessa hommata piakkoin. Vaatimuksena ainakin 3, mielellään 4 HDMI liitäntää, HD virittimet kaapeliin ja mielellään satelliittiin. Smart televisio on pyörinyt mielessä vaikkei sille nyt varsinaisesti mitään tarvetta edes ole.

Käyttö pääsääntöisesti TV (HD-lähetykset aina kun sattuu muistamaan sille kanavalle kääntämään), Playstation pelaamiseen ja joskus kovin harvoin DVD (BlueRay pleikan kautta). Eli todellakaan mitään lippulaivamallia ei ole edes harkinnassa, mutta sellainen pätevä jokapäiväinen käyttöpeli. Nykyinen Finlux 32" HD on kuvan puolesta miellyttänyt kyllä joten jatkossakin ainakin kuva saisi olla pätevä. Lisäksi mielellään teeveen oma ääni saisi olla sillä tasolla että viitsii kuunnella kun olen hyvinkin laiska vahvistinta päälle laittamaan normaali tilanteessa.

Eli onko suosituksia palstaveljillä tuollaiseen karvalakkimalliin? Valmistajia ja mallejahan on pilvin pimein niin suurin ongelma on tarjonnan paljous. Hintaluokka saisi olla siinä 500€ molemmin puolin ja kokoa ruudulla 42"-55" (etäisyys katsomispaikasta ruutuun on melko tasan 3m).

Sen verran periaatteen miehenä yritän pysyä, että ainakin Sonyn vekottimet on poissa laskuista (eikös siellä ole edelleenkin jotain rajotteita esim. Ruutu palvelun käyttämisessä?). http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/40L3451DN/toshiba-40-smart-led-tv-40l3451dn#tab-specs
Tuotakin on tullut mietittyä budjettiratkaisuna, mutta ainakin äänenlaatua monet tuolla moittivat. Eikä siinä ole sitä DVB-S viritintäkään.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 02.01.2015, 21:13

Kyllähän se Sony X85 nyt sitten tuli haettua. Ekat vaikutelmat varovaisen positiiviset, mitä se nyt näytti ihan lapsellisen pieneltä siellä Gigantissa kun vieressä oli jotain 75" mörköjä. Oikeastaan näyttää kotona tv-tasolla jopa hiukan sirommalta kuin entinen 50" jossa monta senttiä vahvemmat kehykset ympärillä.

4K demovideot Youtubesta korkattu, onhan ne kivoja mutta ei siinä enää mitään wau-efektiä tullut kun on katellut tästä pöytäkoneen 27" näytöltä 1440p resoilla samoja pätkiä. Pari 3D-pätkää on tuossa valumassa netistä, niitä sitten seuraavaksi ihmettelemään kun kahdet lasitkin kerran tuli paketissa mukana.
HiTec HiTec ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.01.2015, 00:58

Televisio pienenee ja sohva suurenee kun ne viedään liikkeestä kotiin.
Toni_ Toni_ ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.01.2015, 22:13

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
Mulla on 32" FHD käsivarren mitan päässä. Peli-tietokoneen monitorina :)
Passiivi-3D siitä löytyy myös, tämmöset klipsit on itsellä käytössä:
http://www.blogcdn.com/www.engadget....04-glasses.jpg

3d-käytössä pitää katsomisetäisyyttä kasvattaa suunnilleen metriin jotta kuva näyttäisi hyvältä. Käytännössä siis nostan jalat pöydälle ja nojaan taaksepäin :D

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 04.01.2015, 14:10

Vähän lisää kokemuksia. Sonyn älyominaisuudet oli testien mukaan hiukan heikommat kuin vaikka vastaavassa Samsungissa. Kovin helposti on silti kaikki sujunut. Ekalla käynnistyksellä Wlanin salasana sisään, pöytäkoneella Windows Media Playerin valikoista streamaus päälle ja oikean kansion lisäys listaan. Tämän jälkeen kaikki pöytäkoneelle imutetut leffat ja tv-sarjat näkyy suoraan telkkarin valikosta ja toistuvat ilman pätkimistä.

Netflixiin perustin tunnarit, edellisen kerran kokeilin joskus reilu vuosi sitten ja peruutin ensimmäisen ilmaisen tutustumiskuukauden jälkeen kun ei sitä sisältöä vaan ollut tai kuvanlaatu oli jotain 90-luvun SD tasoa. No sisällön laatu on sentään nykyään jo pääosin HD:ta mutta kun pitäisi tänä päivänä olla jo UHD:ta ja sitä on tasan kaksi katsottavaa sarjaa, Breaking Bad ja House of Cards jotka molemmat on katottuna jo ajat sitten. Netflixin murheet ei tosin ole telkkarin vika, katotaan viitsinkö maksaa sen 12$ kuussa vai nou.

Kuvanparannuspiirit on sitten parasta mitä olla voi. Kaikki testimateriaali mitä olen tähän mennessä testannut (Bluray leffat, pakatut AVI- tai MKV-videot, tv-lähetykset) näyttää yksinkertaisesti todella paljon paremmalta kuin entisellä, myös alle 1080p resoluutiolla oleva lähdemateriaali joka skaalataan UHD tarkkuuteen. Epäilin hiukan että minkälaista mössöä siitä tulee mutta yllätyin positiivisesti. Plasma voittaa vielä kontrastissa ja mustan tasoissa sekä varsinkin valovoimassa mutta kokonaisuutena 4 vuotta vanhaan eron kyllä huomaa, liiketoistoon luonnollisuus ja pehmeys ehkä suurimpana erona. Näyttö peilaa aika paljon jos katsojan takana on jotain kirkasta, onneksi ei ole ikkunoita tai muitakaan siinä suunnassa. Yksi valonlähde on joka peilaa suoraan telkusta ikävästi mutta sen saa kantaa loppiaisena takaisin metsään.

3D-käytössä kuva menee selvästi suttuisemmaksi, katseluetäisyys ja -kulma varsinkin pystysuunnassa pitää olla aika tarkkaan keskellä. Muuten efekti hajoaa. 3D-efektiä pystyy jonkun verran säätämään syvyyssuunnassa ettei tarvi alkaa huonekaluja siirtelemään jos tuntuu siltä että katseluetäisyys ei muuten ole oikea. Sen verran huomasin kuitenkin että jos haluaisi simuloida leffateatterikokemusta siirtämällä sohvan vaikka metrin päähän telkkarista niin passiivi-3D ei toimi. Ohjekirjan mukaan etäisyys pitää olla vähintään 3x paneelin korkeus.

Äänistä en sano mitään kun ei pienintäkään aikomusta ole koskaan telkkarin omia kaiuttimia kuunnella. Kaukosäätimiä tuli mukana kaksi, toinen monimutkaisempi ja toinen jolla onnistuu peruskäyttö. Jälkimmäisessä on hipaisulevy jolla valikoissa liikkuminen on ihan mukavan vikkelää, aivan liian kevyt ja räpsän oloinen se on käteen. Tarpeettoman laaduton kompromissi varsinkin kun se monipuolisempi on paljon parempi käteen. Ajatus on kuitenkin varmaan ollut että se järeämpi kaivetaan käyttöön kun halutaan tehdä jotain syvällisempää ja arkikäytössä mennään sillä jossa vain muutama nappi.

Kaikenkaikkiaan ihan miellyttävä laite, telkkaria tullut katottua eilisen ja tämän päivän aikana enemmän kuin normaalisti koko kuukauden aikana yhteensä. Kuvan tarkkuus ja laatu pääsee aina välillä vielä yllättämään. En usko että tulee tarvetta palauttaa 30vrk aikana.

ACF jäsen

Vanha 04.01.2015, 14:43

Joko tuo Netflixin laatu alkaa olla edes lähellä bluray tasoa? Liiketoisto samanlaista puuroa kuin vielä vuosi sitten? Pidän vähän turhana tässä vaiheessa tuota 4K vouhotusta, se kun on melko sama vaikka olisi 10K jos bitrate on mitä on :(
jasso jasso ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 04.01.2015, 18:30

Isoäidille katsellut tv-päivitystä 91v. lahjaksi. Mitään ylimääräistä ei tarvitse, kun ei käytännössä edes EPG:tä käytä. Nykyisellään käytössä 29" kalakulho digiboksilla. Ainoa mitä pitää olla on T2-viritin ja tuumia väh. 46", koska iso olohuone ja 91v silmät. Siis eniten tuumia vähimmällä rahalla voittaa.

Minun selailuni ja mielipiteeni tarjonnasta:

400€
500€

Huomenna olisi isoäidin syntymäpäivät, joten taidan tuon 49" LG:n hakea verkkokaupasta huomenna. Sonyn olisin ottanut, mutta kun ei saatavilla suoraan.

Viimeksi muokannut jasso 04.01.2015 22:49 Perustelu: Samsung ei ollut T2-virittimillä.

Vanha 04.01.2015, 19:40

Mulla ollu nyt tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...sio-1250-Hz-Wi pari kk käytössä ja hinta/laatu-suhde on kyllä kunnossa. Netflix toimii ilman pätkimisiä ja kuvakin ok. Kieltämättä 4K matsku näyttää upealta tuosta 65" ja varsinkin jos kokoa on vielä tuota enemmän. ;) Suosittelen.
PS eiköhän nyt farmarissa yhden 55" TV:n kuljeta ku mä vein entisen 55" LED-TV:n kaverille TT:llä. :D
Tuo 65" piti hakea pakulla, se pahvilaatikko oli niin järkyttävän kokoinen että ainakaan se ei ois mahtunu normiautoihin.
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena

Vanha 05.01.2015, 10:47

Kyllä sitä melkein uskaltaa sanoa että LG:llä on kehitystä tapahtunut goldstarin ajoista lähtien ;)

Sellainen kuva on LG:stä jäänyt, että nykyään haastaa Samsungia teknisellä puolella ihan tosissaan. Ja tämähän on kuluttajalle hyvä asia, kun vanhan liiton merkit philips ja sony ovat enempi siirtyneet vilttiketjuun.
haraldh haraldh ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.01.2015, 11:03

Jasso: http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...levisio-100-Hz

Philips 47" 399,90€

ACF jäsen

Vanha 05.01.2015, 11:24

Nuo Philipsithän ei sitten ole enää Philipsejä, vaan Funain tekeleitä joka myy ne ostamallaan Philips-brändillä.

Mitä tässä olen noihin televisiohin tutustunut (en ole omistanut kuuteen vuoteen) ja jos sellainen pitäisi hankkia niin valinta kallistuu helposti Samsungiin tai Sonyyn. LG:stä on aina jäänyt ja jää näistä uudemmistakin jotenkin halvalla tehty fiilis. Tai siis kaikkihan ne on halvalla tehty, mutta laatuvaikutelma on heikko. Sony on iskenyt viimeaikoina vahvalla osaamisella myös puhelin ja tykki puolelle.
jasso jasso ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 05.01.2015, 13:12

Lainaus:
Philips 47" 399,90€
Ei T2-viritintä.

LG sentään tekee omat paneelinsa, eikä osta muilta.
J.S.P J.S.P ei ole kirjautuneena

Vanha 05.01.2015, 18:53

Samsunggihan se noista huonomaineisin on ainakin mitä minä olen kuullut ja parilta tutultakin tiedän, en nyt aivan uusimmista tosin tiedä, mutta jonkun vuoden takaisten ne konkat... LG taas käsittääkseni ihan kohtuu laatua -ainakin huima parannus siitä kun "pelkkänä" Goldstarina esiintyi.

ACF jäsen

Vanha 05.01.2015, 19:00

Omat kokemukset taas juuri päin vastaiset. LG:n telkkaan olen joutunut vaihtamaan konkat kun taas samsungit toimii.

Vanha 05.01.2015, 19:06

Kysyin huoltomieheltä, et mitä TV:itä joutuu korjaa eniten? Sano et Sonya ennen vähiten, nyt samoissa Samsungin ja LG:n kanssa. Nuo 3 merkkiä kun on ne eniten myydyt ja melkeinpä ainoat järkevät vaihtoehdot, niin tosiaan aika tasaista on huoltokeissien kanssakin. Mulla Sony OLI ainoa, mihin ei tehty mitään. Aikaisempi LG käväs huollossa ja Samsungi pamahti heti takuu umpeuduttua ja korjaus tais kustantaa 200-300€. Eli siinä mielessä kaikki nuo samaa kauraa.

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 05.01.2015, 19:37

Ja vaikka LG tekee omat paneelit ja myy niitä muille, ei se tarkoita että LG;ssä olis aina paras paneeli. Ne varmasti tekee paneelit just niillä spekseillä kuin asiakas pyytää.
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.01.2015, 21:36

Lainaus:
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja...51dn#tab-specs
Tuotakin on tullut mietittyä budjettiratkaisuna, mutta ainakin äänenlaatua monet tuolla moittivat. Eikä siinä ole sitä DVB-S viritintäkään.
Tuli mielenkiinnon vuoksi Gigantissa pyörähdettyä ja tuota linkin halppistöllöä kävin katsomassa... Eipä hirveästi ostohalukkuuttaa tullut kun tuo oli 50Hz päiitystaajuudella ja vieressä oleva (olisko ollu Panasonic tjsp.) 100Hz pyöritti samaa ohjelmaa. Muutenkin myyjä siinä hieman kyseli mitä olin etsimässä ja suositteli noihin omiin spekseihin jotain Sampan 47" smart mallia joka tosin nyt loppu koko suomesta ja lisää tulee Helmikuun alkuun mennessä.

ACF jäsen

Vanha 06.01.2015, 01:45

Sonyn ja Samsungin paneelit (tai ainakin osan niistä) tekee S-LCD, joka oli Sonyn ja Samsungin yhteinen yritys vielä pari vuotta sitten, kunnes Samsung osti Sonyn osakkeet ja omistaa tuon puljun nyt täysin.

Mitäs näitä isompia muita on? LG Display, Japan Display ja Sharp. Siinä ne taisi olla.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 09.01.2015, 21:57

Olen manannut telkkarin oman Youtube sovellusta joka olisi muuten ihan ok mutta naputa nyt kaukosäätimen nuolinäppäimillä siirtyen merkki kerrallaan jotain biisien tai esittäjien nimiä. Aivan hirveää, hidasta ja älytöntä puuhaa.

Kyllä minä niin ilahduin kun tajusin että Youtuben pystyy parittamaan niin että läppäriltä, tabletilta, puhelimesta whatever kun painaa play niin video alkaa pyörimään telkkarissa. Käytännössä mennään halutulla laitteella osoitteeseen Youtube.com/pair ja naputetaan telkkarin PIN koodi kenttään. That's it. Laitteet on paritettu ja asetus säilyi molempien laitteiden uudelleenkäynnistyksen jälkeenkin. Kyllä tää nykytekniikka on sitten ihmeellistä.

Vanha 09.01.2015, 21:59

joo se on hieno ominaisuus. yksi iso syy että uutta ruutua haluisin, vois katsella Selänteen parjaita youtubesta helposti :)

Vanha 09.01.2015, 22:05

Ainiin ny olis Gigantin verkkokaupassa taas Sharpin 100hz paneelilla 50" vekotin 599€.Pitää käydä liikkeessä kuikuilemassa ja harkita vakaasti.
eli tuo http://www.gigantti.fi/product/tv-ja...tv-lc-50le761e
AnLe AnLe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.01.2015, 22:24

Nyt on gigantin 499e 48" sony ja mustanpörssin ale sonyn faffari saapuneet. Kivasti bt soi puhelimesta, ainoo vaan että kaukosäätimestä ei voi vaihtaa bt lähteeseen, pitää kävellä vahvarille, ja en saanut bt:llä herätettyä nukkuvaa vahvaria. Youtuben soitto tabulta toimii taas telkkariin moitteetta ja äänet siirtyy telkkarista vahvistimeen päin hienosti. Ja toisinaan vahvistin herää telkkarin käynnistykseen, ei aina.

Selkeesti maailma ei oo valmis, nuo bt:llä heräämiset ja vaihtamiset ja vahvistimen heräys telkkarista ku toimisi, olisin tyytyväinen.
coolmanni coolmanni ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.01.2015, 15:35

Mulla on pari vuotta sitten ostettu Sharp LC-40LE824E LCD-töllö.

On hyvä kuva ja löytyy myös LAN-liitäntä ja WLAN-adapteri. Se mikä ärsyttää on ettei sovelluksia ole tarjolla ainakaan tälle mallille. Olis kiva kun vois kattoa Yle Areenaa tai MTV-katsomoa suoraan töllön selaimella mutta ei. Tässä on ihan täysin suljettu käyttis eikä edes flashiä pysty asentamaan.

Saas nähdä tuleeko missään vaiheessa Sharpilta mitään järkevää päivitystä että pääsis edes jotain nettipalvelua käyttämään.

Viimeksi muokannut okkim 10.01.2015 20:54 Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se. Kaikilla ei ole samanlevyien näyttö.
vepek vepek ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.01.2015, 21:51

Minäkin ostin tuon Sonyn X85:den Gigantin tarjouksesta. Heti voi sanoa, että hinta/laatusuhde on hyvä. Valikot ovat vähän sekavia , osa jo esivalituista vaihtoehdoista katosi jonnekin. Käynnistyminen on hidasta , ainakin kun käyttää Sonera TV:tä. Muuten laitteesta voi sanoa vain positiivista .
Erikoista on nettinopeus , tietokoneesta(läppäri) HDMI:n kautta 11Megaa , mutta suoraan televisiolla 16Megaa. 4K- Youtube-videot pyörii hyvin televisiolla suoraan katsottuna (Wifi) .
Myös tavallinen kuva on varsin hyvä, mutta Youtube 3D-videoilla ei saanut hyvää vaikutelmaa.

Nälkä kasvoi ja ostin 4K blu-ray soittimen , pitkään katsoin ja valitsin Panasonicin DMP-BDT700:n . Hinta oli verkkokauppa.comissa 399 Eur ehkä sama Gigantissa paljon kalliimpi !
Panasonicilla 3D-filmit näkyvät hyvin , kuten leffateatterissa. Myös vanhat DVD:eet näkyvät nyt paremmin. Myös Panasonic oli siis positiivinen yllätys. Katselua haittaa vähän, kun molemmat laitteet laittavat opasteita ruutuun , mutta eiköhän se pienellä harjoittelulla ala sujua. 24-bittinen ääni on kyllä parempi kuin tavallinen CD. Nyt täytyy varmaan hankkia muutama Blu-ray audiolevy, alkaa käydä kalliiksi...
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Muu tekniikka > Uuden telkkarin ostoon vinkkejä...

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Uuden bensatankin maalaaminen/suojaaminen? tka Kori, valot, renkaat 2 25.08.2006 22:09

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 19:46.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.