Haulla ei löytynyt, joten laitetaan uusi aihe: auton etupää alkaa pompottamaan voimakkaasti kun kiihdytetään täydellä kaasulla paikaltaan tai hitaasta vauhdista. Mistä tämä voisi johtua; kulkineen heikosta tehosta, vai onko merkki vetareiden kuluneisuudesta?
Olen huomannut ilmiön vasta viimeisen kuukauden aikana, kun ei ole suuremmin tarvetta paikalta kiihdyttelyyn tai muuhun repimiseen, ellei satunnaista ratailua oteta huomioon :) Vertailun vuoksi en ole kuitenkaan huomannut aiemmin vastaavanlaista pompotusta, esim. kokeillessa 0-100 kiihtyvyyttä eri kierrosluvuilta lähdettäessä. Harjoitellessa "nopeita" lähtöjä sorruin kuitenkin usein virheeseen eli painamaan lisää kaasua liian aikaisin ja näin aikaansaamaan myös enemmän sutimista.
Pompotusta tapahtuu niin kuivalla kuin märälläkin kelillä, olipa ECS päällä tai pois päältä. Luonnollisesti ESP poiskytkettynä ilmiö on voimakkaampi. Kaikkein voimakkain pompotus tapahtui pari viikkoa sitten märällä kelillä kiihdytettäessä 0-vauhdista täydellä kaasulla, jolloin ravisti sen verran pahasti että mm. väsyneen Blaukkarin etupaneeli lensi irti. Autoa kävi kyllä sen verran sääliksi, että en ole sen jälkeen edes viitsinyt "testata" vastaavanlaista kiihdyttelyä.
Kulkine on etuvetoinen A4 B6, reilu 100tkm ajettu ja johon on tänä kesänä vaihdettu uusi Eibachin Pro System -30mm madaltava alusta iskareineen ja jousineen. Rangastus 225/55R16, renkaiden kunto hyvä. Autossa on koneena 2.0 vapari, josta puristettu tehoa n. 140-150 hv.
Kertokaahan viisaammat mistä superpalloilmiö johtunee?
Olen huomannut ilmiön vasta viimeisen kuukauden aikana, kun ei ole suuremmin tarvetta paikalta kiihdyttelyyn tai muuhun repimiseen, ellei satunnaista ratailua oteta huomioon :) Vertailun vuoksi en ole kuitenkaan huomannut aiemmin vastaavanlaista pompotusta, esim. kokeillessa 0-100 kiihtyvyyttä eri kierrosluvuilta lähdettäessä. Harjoitellessa "nopeita" lähtöjä sorruin kuitenkin usein virheeseen eli painamaan lisää kaasua liian aikaisin ja näin aikaansaamaan myös enemmän sutimista.
Pompotusta tapahtuu niin kuivalla kuin märälläkin kelillä, olipa ECS päällä tai pois päältä. Luonnollisesti ESP poiskytkettynä ilmiö on voimakkaampi. Kaikkein voimakkain pompotus tapahtui pari viikkoa sitten märällä kelillä kiihdytettäessä 0-vauhdista täydellä kaasulla, jolloin ravisti sen verran pahasti että mm. väsyneen Blaukkarin etupaneeli lensi irti. Autoa kävi kyllä sen verran sääliksi, että en ole sen jälkeen edes viitsinyt "testata" vastaavanlaista kiihdyttelyä.
Kulkine on etuvetoinen A4 B6, reilu 100tkm ajettu ja johon on tänä kesänä vaihdettu uusi Eibachin Pro System -30mm madaltava alusta iskareineen ja jousineen. Rangastus 225/55R16, renkaiden kunto hyvä. Autossa on koneena 2.0 vapari, josta puristettu tehoa n. 140-150 hv.
Kertokaahan viisaammat mistä superpalloilmiö johtunee?
Comment