Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 nykii pahasti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 nykii pahasti

    elikkäs auto on 80 audi b4 -92 ja nyki aikas pahasti. kesällä tuota ongelmaa ei ole sillä tuntuu että vaan kylmillä ilmoilla tuota tapahtuu. lisäksi lämpötila näyttää 60 astetta . eikös se yleensä noin 90 astetta ole vai ? olisiko vika siis termostaatissa

    #2
    Tuleeko sisälle kuitenkin hyvin lämmintä? Anturi tai termari sökö.

    Katso onko mitään vikakoodeja.

    Comment


      #3
      Se sinun auto nykii ja rötää kylmänä. Kun lämpeää, rupeaa toimimaan suht normaalisti. Oliko edes sinne päin?

      Comment


      • #4
        joo lämmintä tulee sisälle .
        tänään ajoin noin 5 kilometriä töihin ja auto toimi ihan hyvin mutta kun lähdin pois auto nyki koko matkan.
        se nykiminen on semmoista hyytymistä . ei vastaa kaasuun .

        Comment


        • #5
          Ilmeisesti kyseessä ABK, joka on ymmärtääkseni hyvin tarkka lambdan kunnon suhteen. Sen kunto kannattaa tarkistaa, kuin myös huohotusletkut murtumien varalta, sekä sytytysosat.

          Lämpötilamittari mullaki joko valehtelee tai ottaa viimasta sen verran viileää, ettei juuri nouse yli 60 kuin paikallaan.

          Kannattaa käyttää hakusanaa ABK, tämän moottorin nykimisestä on varmaan enemmän ketjuja, kuin muista koneista yhteensä. =)

          Comment


          • #6
            joo tänään taas aamulla ajoin 40 kilometriä ja nyki koko matkan mutta kun tulin takasin ei yhtään :) termostaatti menee perjantaina huoltoon jos ei auta seuraavaksi katsotaan sitten lambdaa

            Comment


            • #7
              Termostaatti. Jos lämmöt ei kerran nouse tai pysy.. Ex-ABK teki samaa ja termarinvaihdolla kuntoon.

              Jos ei tuolla tule kuntoon niin sitten seuraavaksi lambda.

              Comment


              • #8
                audi tuli takasin termarin vaihdosta ja lämmöthän nousee 90 . ja toimii taas ja ei maksanut kun 20 termari ja työt 25 euroa. luin täältä että joillakin mennyt a4 termarin vaihdossa 200 euroa :S

                Comment


                  #9
                  A4:ssä taitaa olla termari jossain jakopään uumenissa. On ikävä purkaa ja melkein kannattaa termari vaihtaa jakohihnaremontin yhteydessä.

                  Meidän kauppakassiin on kanssa termari tilattu, kun lämmöt ei meinaa nousta. Ei nyi vielä.

                  Comment


                  • #10
                    nyt nousee lämmöt 90 mutta ajelin aamulla töihin ja alkoi hyytymään taas. eli vieläkin hyytyy ja lisäki näyttää että syö bensaa normaalia enemmän ja kierrokset mittarin mukaan vähän alle 1000. mikähän voisi olla vialla ?

                    alkaa usko loppua audiin. ennen kun ostin käytiin koe ajelulla ja kaikki toimi, sen jälkeen entinen isäntä katsasti juuri ennen kun ostin. nyt audi ollut mulla puoli vuotta ja tässä vikalista

                    ensin käsijarru petti , sitten matkamittari. tämän jälkeen bensapumppu , tukivarsi , puslat ,termostaatti, ja nyt hyytyy ja syö bensaa normaalia enemmän

                    tuli 2500 auto päälle 3000 autoksi jo nyt. pistää hermoille jo pahasti :(
                    Viimeksi muokannut -are-; 4.10.2008, 13:43.

                    Comment


                      #11
                      Käytetyn enemmän ajetun auton ostettaessa tuo tulee aina eteen. Kuuluu ikään kuin siihen hankintahintaan.

                      Comment


                      • #12
                        voikohan vika olla ilma määrä mittarissa , auto siis hyytyy vain kylmillä ilmoilla ja tuntuu että bensan kulutus on noussut . lambdan olen sulkenut pois sillä silloinhan auton pitäisi nykiä lämpimälläkin ilmoilla .eikös ?
                        voiko ilmamäärä mittarin kunnon tarkistaa jotenkin ?

                        Comment


                          #13
                          Onko näissä laitteissa ilmanputsarin kotelossa joku läppä, millä annetaan lämpimämpää ilmaa koteloon?

                          Comment


                          • #14
                            On. Sille läpälle tuleva putki on aika helposti murtuva. Meikäläisen värkisä ei ainakaan enää alkuperäistä putkea edes näe jeesusteipin alta. Kannattaa nuo kaikki ilmanottoon liittyvät putket käydä läpi vuotojen varalta.

                            Kulutusosiahan nuo on, mitkä on antaneet periksi. Huonoa tuuria, että lyhyen ajan sisällä pettäny usiammasta paikasta.
                            Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 5.10.2008, 20:05. Perustelu: Hienosäätö

                            Comment


                              #15
                              Nuo lämminilmaputket on käynnin kannalta aika yksi ja sama.

                              Comment


                                #16
                                Olisikohan vika bensanpaineen säätimessä? Haulla löytynee lisää oireista.

                                Comment


                                • #17
                                  ainakin bensapumppu on vaihdettu pari kuukautta sitten että painetta pitäisi olla . Kävin kysäisemässä pikku korjaamolta ja eivät saaneet päähän mikä voisi olla vikana , meinasivat että käyttöautolle testeihin. ja sinne varmaan pitääkin mennä

                                  katsoin tuon lämmin ilma putken mutta ihan kunnossa näytti olevan , ja samoin ilman suodatin näytti kohtuu puhtaalta mutta vaihdetaanpa sekin samalla

                                  Comment


                                    #18
                                    Samanoloisessa vehkeessä oli kymmenkunta vuotta sitten samanoloinen vika. Liikkeelle lähdettäessä nollakelien paikkeilla sillä pääsi noin 65 - 70 kilsaa, sitten sammui kuin olisi tukehtunut. Tupakkatauon jälkeen matka jatkui taas samat 65 - 70 kilsaa. Pikkuisen hitsasi, ku ajoin siihen aikaan päivittäin Oulu - Raahe-väliä, mikä nyt on juuri hieman enemmän kuin tuo.

                                    Keulapellin alta vaihdeltiin alipaine- ja muita letkuja, viritettiin sitä ja tätä, kunnes remonttimies - monesko lie ollutkaan - sattui asiaa ihmetellessään nojaamaan voimakkaasti kaasariin / ilmanputsariin koneen käydessä ja - se sammui. Kaasarin jalka kun vaihdettiin, ongelmat poistuivat. Lämpeneminen - laajeneminen olivat avainsanoja.

                                    Joka tapauksessa - liikaa ilmaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsellä ollut kanssa hieman tekemistä erilaisten nykimisten kanssa ABK koneessa.

                                      Jos tuntuu tehottomalta ja nykii(ja vie paljon bensaa) niin lambda vaihtoon.
                                      Ja jos ei ekana halua vaihtaa lambdaa niin kannattaa avata ilmamäärämittari ja puhdistaa kunnolla ja mitata tuleeko pinnien välille edes lähelle oikeita vastusarvoja. Itse tein niin, että porasin ilmamäärämittarin sisällä olevasta piirilevystä reikiä hieman suuremmiksi jotta mittarin sisällä oleva neula hankaa puhtaaseen kohtaan. Ennen lambdan vaihtoa kulutus oli n10l ja jälkeen hieman vähemmän. Ilmamäärämittarin puhdistuksen ja uuden nakutusanturin vaihdon jälkeen kulutus oli plus miinus 8. Ja nämä kulutukset 215/45 17" renkailla, jos se nyt vaikuttaa.

                                      Lisäksi yksi nykimisen aiheuttaja oli rikkinäinen nakutusanturi.

                                      Jos auto ikäänkuin sammuu nanosekunniksi eli nykiminen on pätkivää niin ainakin itsellä vika oli siinä, että kaasuläpän asentotunnistimessa oleva liitin ei yhdistänyt.

                                      Ensin kuitenkin kannattaa lukea ne vikakoodit.

                                      Comment


                                      • #20
                                        otsikko tosiaan tuli vähän väärin, auto pikeminkin hyytyy eli ei vastaa kaasuun ,ei nyi . ja tuntuu että vain kylmillä ilmoilla. eli en usko että voisi olla lambda mutta sekin kai tarkistetaan torstain tarkastuksessa. toivottavasti ei ole kallis

                                        Comment


                                        • #21
                                          80 nykii pahasti

                                          Eli tämä tuttu vika mullakii. hyvin epäselvä vika, mutta tutut oireet. tasaisella ajolla tai hitaalla kiihdytyksella auto nykii välillä niin perkel**sti. ja n. 2000rpm tienoilla auto ei vastaa kaasuun. yhden asian olen huomannut, en tiedä onko kuitenkaan kuinka todellinen ominaisuus:

                                          eli kun auton lämmöt saa nousemaan normaaliin nii auton nykiminen häviää. Autossa ei ole toimivaa termaria(vai onko ollenkaan?, en ole katsonut), koska ainut tilanne missä moottorin lämmöt nousevat suht normaalille tasolle mittarin mukaan on kaupunkiajo tai erittäin lämmin keli. Termaria en ole vaihtanut, ku tuntuu että se tyrkkää nesteitä pihalle heti ku lämmöt on vähänkää normaalissa. eli on suht iso vuoto(ja).

                                          Meinasinpa tehdä radikaalin vedon, eli kone irti korista ja korjaan nuo neste- ja öljyvuodot, vaihdan startin, venavarsien kumet ja revin ruiskun pöydälle ja käyn kaikki mahdolliset vikapaikat läpi. Mutta ennen sitä kannataisko käyttää audi testerissä... vai onko täysin turhaa hommaa? ja mitähän se maksaa?

                                          Comment


                                          • #22
                                            totesin että auto tuntuu hyytyvän myös lämpimällä ilmalla (7 astetta lämmintä). samalla huomasin että pakokaasun väri aikas valkoista . eli savuttaa pahasti, ainaki tuolla hetkellä savutti. lambda pitää siis ottaa mukaan listaan

                                            tietääkö kukaan mikä tämä letkun pätkä on ja mikä on sen tehtävä ? http://img143.imageshack.us/my.php?image=jhgfghjiq4.jpg näytti olevan irti mutta en usko hyytymisen johtuvan siitä

                                            Comment


                                              #23
                                              samalla huomasin että pakokaasun väri aikas valkoista . eli savuttaa pahasti, ainaki tuolla hetkellä savutti.
                                              Kyllä se aikamoinen vesihöyryn (valkoinen) tupruttelu tuntuu kuuluvan näihin ihan ominaisuutena. Ainakaan mulla ei hukkaa nestettä, ja käy muutenkin nätisti (koputan puuta!), ja kyllä se vaan melkoinen haiku tulee putken päästä - keli toki vaikuttaa, miten vesihöyry näkyy. - Tuota alipaineletkua en tähän hätään muista, mutta taitaa liittyä siihen imuilman ohjausläppään (kylmä/lämmin).

                                              edit: Ai niin, on tuossakin oiretta, mutta onneksi aika harvoin: about puolenkymmentä kertaa vuodessa käynyt niin, että "ripeämmässä" kiihdytyksessä tulee nykäisy: ehkä puolen sekunnin katko menossa. Sitten taas pelittää. Tuo juttu on ollut niin kauan kun auto on meillä majaillut, eli yli 4 vuotta.
                                              Viimeksi muokannut taski; 9.10.2008, 08:31.

                                              Comment


                                                #24
                                                NykiiNykii... Niin nykii täälläkin, aina kylmillä keleillä ja samoilla oireilla, mutta savutusta ei tule, mutta nykii ja käy "katkonaisesti" kiihdyttäessä. Melkein voisi luokitella ominaiseksi tuolle kärrylle, jos näin monella on sama ongelma, mutta pakko sille joku syy on oltava.. Mahtaisko jokin mättää sytytyksessä tms??

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Muistaakseni viime syksynä pakkasten alkaesa nyki itellä aika pahasti, mutta se loppu ku käytin annosteluohjeen mukaan katalysaattoriystävällistä jäänestoainetta tankkauksen yhteyesä. Pullollisen jälkeen tilanne oli paljon parempi ainaki meikäläisen koslasa. En osaa sanoa, miten se autto, mutta autto kuitenki.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    no niin nyt päästiin asiaan :D kävin tarkastuttamassa ja ensin otettiin vikakoodit ja laite sanoi että nakutus anturissa ja kaasu läpän potentiaalissa jotain vikaa. no ensin katsottii kaasuläpän potentiaalia ja yksi letku oli haljennut ,vaihdettiin. sitte virranjakajan kansi auki ja siellä oli jotain kuonaa ja rapsutettiin pois mutta nakutus anturi oli vähän sulanut mutta ilmeisesti toimii . sitten luultiin että vika olisi siinä , mutta kun lähdin pois joku mies huuti perään että sulla vuotaa bensaa :D

                                                    eli heti ensimmäinen liitos bensaletkusta vuoti aikas pahasti , no koittivat uutta tiivistettä laittaa mutta ei auttanut . jätin auton sinne ja sanoin että kiristäkää käsijarru vaijerikin samalla

                                                    Toivon että tämä vuodon korjaus lopettaisi ongelman . luojan kiitos ei tarvitse rueta ostamaan jälleen kerran kalliita osia :)

                                                    jeps ja soitto takasin että oikea jarrusatula pitää vaihtaa :( päälle 100 menee taas nuihin osiin sittenkin. no jos näiden ongelmien jälkeen rupeaisi toimimaan :)
                                                    Viimeksi muokannut -are-; 9.10.2008, 16:41.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Laitan tuon oman kokemuksen siltävaralta jos auto ei tulekkaan kuntoon kojaamolla.
                                                      Toivotaan että saat koslan kuntoon.

                                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=bensanpaineen

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        joo pitää vielä ajella ja katsoa että toimii varmasti :) vika koodit tosiaan sanoi jotain bensa paineen säätimen porentiometristä ja nakutusanturista.

                                                        tuolla huollossa ei tarvinnut muuta tehdä kuin vaihtaa 2 prikkaa yhteen bensaletkuun . eli koko 2 tuntia meni vian etsimiseen ja mikä tuli hinnaksi 2 tunnin ajamisesta ja vika koodeista ...... 152 EUROA !!!!!!!! kyllä maailma kiristää osaa . tämä oli siis viimeinen kerta minulla tuolla paikassa

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Eikö tämä ole kuitenkin ABK koneella?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            80 2.0e abk

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X