Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyntivikaa, Audi 80 2.0 -92 (Vikakoodien lukijaa Oulusta?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käyntivikaa, Audi 80 2.0 -92 (Vikakoodien lukijaa Oulusta?)

    Just ku pääsin kehumasta Ripe76:lle B4 kasikymppistä oma teki lakon. Päivällä sammu, mutta lähti heti käyntiin. Illemmalla olin lähösä liikkeelle ja pääsin ruudusta ulos ja 4m eteenpäin ku muru päätti sammua siihen. Sammui ilman mitään sen kummempia kolinoita tai muuta eikä lähe enää käyntiin. Starttaa kyllä, mutta ei ees lupaile käyntiin.

    Epäilyksiä on kyllä syypääksi, mutta ois hyvä, jos jollaki ois vikakoodien lukumahollisuus, tai tietäis jonku, joka vois kävästä korvausta vastaan. Kyseesä siis vuosimallin -92 kasikymppinen ABK-koneella. Kai tuosta jotain tietoja saa ulos?
    Viimeksi muokannut jasso; 13.9.2008, 16:09. Perustelu: Kerran ketju leviää, siirrytään tekniikkaosiolle.

  • #2
    Muuten onnistuisi mutta ei ole 2x2 - OBD2 -väliadapteria. Kaikki muut tarvittavat löytyisi.

    Comment


    • #3
      Dodih, vaihoin bilteman sytytys- ja puolanjohdot oikeisiin ja tulpat samalla. Audi hörähti käyntiin ja kerkesin ajella jotain 500m testirundia pihalla kun sammui taas yhtäkkiä, eikä lähtenyt enää käyntiin. Mystistä on, vikakoodit vois helpottaa.

      Löytyiskö tietoa mistä noita 2x2-OBD2 -väliadaptereita vois löytyä?

      Comment


      • #4
        Uhm.. 2x2-OBD2? Mulla on ainakin tuo Elekman myymä peruskable OBD2-USB, että voipi käydä luetuttaan jos passaa vaan autoon.

        Comment


        • #5
          Uhm.. 2x2-OBD2?
          Tästä kyse.

          Comment


          • #6
            Bensapumppu tai rele tarkastukseen. Kuunteles seuraavalla kerralla, että pyöriikö pumppu ollenkaan. Kopautus pitäisi elvyttää hetkeksi.
            Olikos se niin, että 80:ssä piti potkasta oikeaan takarenkaaseen, jos haluaa pumppua herätellä.

            Comment


            • #7
              Pitänee aamulla/päivällä testailla ku selvenee. Ongelmahan on etten voi pahemmin kuljetella mihinkään vikakoodien lukuun ku ei käy 10sek. pitempään. Ei viittis ihan sokkona alkaa osia vaihtamaan, käy opiskelijan kukkarolle liian kalliksi.

              Jatkoa: Aamulla sama tarina. Vian ollessa päällä bensapumppu tosin surisi normaalisti, eli siinä ei vissiin vikaa. Tällä hetkellä epäilykset puolan tai sen etuvastuksen suuntaan.
              Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 13.9.2008, 16:53. Perustelu: Hienosäätöä

              Comment


              • #8
                Ei se sitten varmaan pumppu ole. Oireet kyllä kuulosti siltä.

                Jos siinä hall temppuilee, niin sen pitäisi näkyä kierroslukumittarin toiminnassa. -Olettaen, että siinä on kierroslukumittari.

                Mittarin pitäisi tipahtaa nopeammin kuin koneen kierrokset vian sattuessa kohdalle. Olipa vaikeasti selitetty. Ymmärsit kenties kuitenkin, mitä tarkoitan.

                Comment


                • #9
                  Kierroslukumittari lakkas toimimasta viime kesänä, elikkä paha mennä sanomaan =). Kävin hakemasa uuen puolapaketin niin rupes kosla toimimaan. Oli ilmeisesti nuo bilteman laatujohdot aiheuttanu puolan etuvastuksen ylikuumenemista ja särkenyt sen. Kiitokset neuvoista.

                  Niitä mahollisia vikakoodien lukupaikkoja saa vieläki ehotella vastasen varalle.

                  Hyvä, että ketju siirrettiin, ku karkas vähä alkuperäsen aiheen ulkopuolelle.
                  Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 13.9.2008, 16:49. Perustelu: hienosäätöä

                  Comment


                    #10
                    Ei ne tulpanjohdot sitä ole aiheuttaneet. Mennyt vain muuten.

                    Comment


                    • #11
                      Käsitin jostain, että huonot johdot vaatii enemmän hönkää vastukselta, jolloin se lämpenee enemmän ja särkyy helpommin. Saattaa toki olla, että oli muuten vain kilometrit täynnä.

                      Comment


                        #12
                        Hmm... Näin äkkiseltään tuntuu hölmöltä, sillä vastushan on ensiöpuolella ja kipinä syntyy tulpanjohtoja pitkin vasta ensiövirran katkettua.

                        Comment


                        • #13
                          Paha mennä sanomaan tällä koulutuksella, mitä on tapahtunu.Tuolla logiikalla vikaa paikallistin ja Audi kulkee, vaikka ilmeisestikin kauhialla tuurilla.

                          Vaan tuurillahan ne laivatki seilaa.

                          Comment


                          • #14
                            oisko apuja jollai oulus??? sais vika koodin audi 90 vm.90:sestä ku ei taho löytyä vikaa:)?? tietenki korvausta vastaan.

                            Comment

                            Working...
                            X