Joo muutama vuosi taukoa vag tuotteista, mut lanko mies hommas tollasen lelun No okei muistelisin et kehäkolmosen sisä puolella oli joku jolla noihin vehkeisiin tietotaito sen verran kohillaan ettei tars kaikkee kantapään kautta . Tavoite olis 350+ hv ja vakiomotronicilla niin et toimii.Resepti ideoita. Ja jos jollain sopivia osia nii ostetaan pois (suutttimet ahdin +lastu/boxi jotka kävis yhteen )
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s2 3b hepoja hakemassa
Collapse
X
-
Bensapumppu, suuttimet, turbo ja pakosarja. Ohjelman osaa jokunen vääntää (jotkut kyllä vaativat kerhoon liittymisen, että saa custom softan ;))
RS2 paketti on koeteltu, ja toimivaksi todettu paketti tuohon luokkaan. Jollain nykyaikaisemmalla turbolla saa autosta varmasti mielyttävämmän ajaa, viiveiden pienentyessä jne. Esim herra puheenjohtajalta saa pakettia jossa nykyaikainen turbo, RS2 replika pakosarja. Tuossa paketissa siis liukulaakeroitu turbo, isommalla rahalla saa sitten vaikka henkityksestä pyörähtäviä yksilöitä ;)
Ja koska mikään ei koskaan ole riittänyt eikä tule riittämään, saattaa kannattaa harkita ehkä jopa "järeämpää" pakosarjaa kuin RS2...
Comment
-
-
ei näköjään tarvii alkaa keksii pyörää uudestaa
joopa, jos oon oikein ymmärtäny yskän nii kannattaa käyttää rs2 suuttimia et softan helpompin kohdalleen. (arvostan motronicia siviili mopossa Bmw 02 + hestec opetusten jälkeen ).Mut turbopuolella alkaisin kyl kääntyä kkk 26/27 puoleen. Vai olenko vaa juuttunu ysäri fiilikseen. (parempia ideoita kuunnellaan jos kokemusta). Mikä ero on rs2 ja s2 pakosarjalla niinku aikuisten oikeesti. Olis halu käyttää valusarjaa, koska ei olla tekemässä formulaa ja hitsaustaitoa kyl on mut haluja vapaa-aikana pikkusen vähemmän.
Comment
-
-
Eipä ole nykyosaamisen puitteissa paljon väliä suutinvalinnalla. RS2-suuttimet 3B:ssä ei tuo mitään etuja. Suosin 440cc vaaleanvihreitä boscheja, koska ne riittävät siihen mihin massamittarikin.
51/56 #8 K27/26 440cc 3B-softa työn alla. Ysärifiilikselläkin saa suht vikkeliä vehkeitä aikaiseksi.
Hitsaustaidot kannattaa käyttää hyväksi, koska pääset aika hyville tuntipalkoille itse tekemällä vs ostamalla.
Wagnerin "RS2 evo" valusarjan saa myös T3 laipalla, jonka kanssa taas ahdinvalikoima kasvaa noin 100-kertaiseksi verrattuna K26-laippaan. Pitäisin itse sangen varteenotettavana vaihtoehtona.
Myös Turbonetics-ahtimia saa K26-yhteensopivana #8 ja #10(!!). Yksi vaihtoehto on myös compturbo, jos haluaa K26-laippamallin.
ATP:n kkk-pakopesät garretteihin on melko lähellä vitsiä mun mielestä.
RS2-sarja alkaa olemaan ahdas 400hv tasolla, tuo wagner voisi himpan pidemmälle olla vielä soiva valinta. Ero S2 sarjaan on 1/5 runnereissa, jotka on vakiosarjassa melkosen pöljästi.
wagner http://www.wagner-tuning.de/tuning.php
turbonetics http://www.hevosvoima.com/
compturbo Repo/Promo http://promo.pp.fi/ tai Kalske
Jos sekaannun säätöhommaan, arvostan yli 350hv vehkeissä kauhean paljon pakolämpömittaria ja laajakaistalambdaa (tai ainakin valmista anturin paikkaa downpipessä). Kalskeella tarjolla ihan hyvä vaihtoehto, jossa molemmat samassa.
Tavallaan tässä siis voi pohtia sitä, että miksi tähdätä 350, jos 400 tulee ihan samalla rahallisella sijoituksella, vähän ylikin. Siitä eteenpäin saakin setelirahaa alkaa takomaan tiskiin suht tosissaan.
Comment
-
asiallisia viestejä kiitoksia
Joo kiitos valusarjojen kuvista, eli ei kiitos. Taitaa taas homma livetä eli jos jollain on taito /tilaisuus nii fe tuudisarjasta tai pelkistä laipoista olis tilaisuus päästä eroon korvausta vastaan. Mut toi suutin homma oli iloinen uutinen. Kutina oli jotenki semmone et pieniä ne silakat vaa on .
Ahtimessa kkk linjalla (tdissä on kiva vääntö alle 3500 sitä haluaville). Toi pakokaasu lämpö on kyl hyvä munkin mielestä mut siitä ei oo tietoa mikä ja mistä. Kytkin massalevyllä tarttis kanssa löytää.
Comment
-
tieto lisää tuskaa
Joo olin jo melkein varma et pysyisin old school puolella, mut pieni punainen mies olkapäällä ehdotti tälläistä.
ahtimeksi gt2871r isoimmalla siivellä ja ar 0.64 pakopesällä.
suuttimiksi robertin 440 bensapumppu 044 loppunen tankkiin pakosarja vedetään nopalla replica rs2/tuubisarjan välillä
Down pipe joka tapauksessa omavalmiste.
Mut jos joku osais vastata audin hukkiksella vai gt hukkaportillisella pesällä mielipiteitä. Jos joudun /pääsen tekee sarjan ite nii arvatkaa vaa kumpi. Fe tuubisarjan kipuraja n 600 e jollei löydy ni sit tehään.
Sitten vielä nokista pitäydyn vakioissa (ehkä), mut muistelin et joskus vw 1.8 16v koneessa ahdettuna leikittiin pakonokan ajoituksilla (hyviä kokemuksia). Iskun pituus venttiilit noin samat ku 5/20v Muut siitä leikistä haluukin unohtaa. Et onko kokemuksia pakonokista ajoituksista vaikutuksista. Imunokka kyl pysyy vakiona.
Sit viel toinen juttu noi 3b tulpanjohdot herätti pahoja muistoja samalta ajalta.Onko muuta konstia suorasytkään ku uudempi kone johtosarjoineen ei siis ohjelmoitavaa ecua (siihen ei kyl lähetä) eli ainakin tarvitaan uudet johdot +muut kulutus kamat mielellään johonki muuhun hintaa ku mormoritiskillä
Comment
-
ahdin ah nii vaikeeta
siis historian havinaa silloin kun leikittiin varttimaililla bmw 02sellä ongelmana oli se et penkissä kone toimi hyvin hyvin mut slicseillä radalla (joutu vaihtaa pakopuolta koon isommaksi ku pakolämmöt ja vastapaine nousi nousi vaikka penkissä ok ) eli onks toi 2871 pakopuoli liian ahdas todellisuudessa netin mailmasta löyty kyl nättejä dynolappuja (eli oisko isompi turbiini kuitenkin pienellä ar parempi oliko ongelma tehossa vai kestävyydessä. Mieli piteitä vaa itse voinko kyl kertoo monta tarinaa mitä ei kannata tehä , ja luulen et pääsen vähän helpommalla utelemalla mitä on jo tehty
Comment
-
Älä laita 2871, laita 3071 jos gt kuulis.
Vilkaise myös tätä:
http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...egory_Code=GTB
Miltoiltaan 54/56 eli to4e-50trim ja stage3 pakopuoli, to4e-50 kompurakartta on kaunis.
Aiemmin mainittu Turbonetics ja sen gtk350 malli on myös vertailukelpoinen. About samat speksit kuin yo, mutta stage2 vastaava pako eli 54/54.
Ainiin tyypillinen 2871 on 52/47, miksköhän sakkaa.
Kipurajan alittava pakosatsi
http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=65170
Ysärifiilis kkk:kin hajos, joten itselläkin sangen pinnalla speksaukset :/
Comment
-
joo ei oo helppoo
joo näytti sitten hestecillä olevan nykyisin valmis johtosarja audi 5 syl ja kivan näkönen win versio (kokemusta ms-dos legendasta). Eikä ees paha ovh vakio käyntinopeus antureille pikkuriikkisen meinaan vittuttuili ne sovita ite anturit (yks kivi väliin taxil himaan). Et nopeesti hyviä ehdotuksia ennen ku karkaa homma alkumetreillä. Niin ja onko kukaan kokeillu tota gt3071 puhallinta jossain päin hinta eroa ku ei käytännössä ole.
Comment
-
Multa löytyy hyllystä VEMSin ohjelmoitava ruutta 3B-pakettiin joka sopii suoraan orig. purkin tilalle. 1300e sis. pari tuntia säätöä jonka jälkeen hyvinkin ajettava paketti.
Lisäksi mahdollista päivittää suorasytkään samalla purkilla, jos haluaa.
Aika monta foorumilaista moisella jo ajeleekin.
470/600 luovutti 2871 pienellä pesällä omassa paketissa.
Comment
-
Eipä se suorasytkän asennus nyt kovin suuri urakka ole. Vaihdetaan vähän pinnijärjestystä, lisätään puolan ohjauksiin tarvittavat johdot ja vaihdetaan boksi. Boksejakin näytti olevan myynnissä 140 euron hintaan, jos eivät ole jo menneet.
Tuossa alle 400 hepan lukemissa itse pysyisin suorasytkässä ja Motronicissa, ellei itse halua säätää vehkeitään kohdalleen. Ja tietysti tulevaisuuden kasvuvaraa ajatellen jokin aftermarket-ohjain ei ole huono vaihtoehto.
Comment
-
vems
outo lintu minulle (käytetäänkö siinä maffia). Taidan kyl pysyä siinä motronic linjalla (nakutus tunnistimet ahtopaineen ohjaus maf ) taitaa toimia paremmin läpi vuoden ja ehkä pienempi kiusaus lähtee kokeilee, jos nyt vähä viel. Voi kai isompaankin ahdinta ajaa kohtuu paineilla.Ps aika kovia lukuja kyl tolla 2871 ei taideta, olla ekaa kertaa pappia kyydis.
Comment
-
Kyllä sieltä 3b:stä tarvittava anturointi löytyy. Kampuran ja nokan asentotunnistus + kierroslukuanturi.
VEMS on ilman Maffia, helpottaa joissain tilanteissa elämää (esim elämää isompien suuttimien kanssa ;)). Ainut mitä VEMS "tarvii" on laajakaista lambadalle piuhat, muuten istuu suoraan liittimeen kiinni. Itsellä ollut kohta vuoden jokaisessa kelissä käytössä tuollainen, eikä valittamista ole.
Comment
Comment