banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa

Työkalut Display Modes
Juss Juss ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

Vanha 05.06.2011, 19:31

Omassa autossa on ratin takana olevat vaihteenvalitsimet ja kyseessä on kolmipuolainen nahkaratti, ilmeisesti urheilullinen mutta ilman logoja. Joskus noita tulee jopa käytettyä eli eivät ne aivan turhia ole. Jälkiasennus on mahdollinen, mutta silloin ratti täytyy vaihtaa ja se on oletettavasti aika kallista.
pehu pehu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.06.2011, 13:04

Ei se jälkiasennus nyt ihan mahdottomia maksa. Omaan hommasin Saksasta n.20tkm ajetusta kolmipuolaisen multifunctionratin läpysköillä n.170€ kuluineen + alumiiniläpät niitten muovisten tilalle n.35€ kuluineen. Koodaus merkkarilla normi huollon yhteydessä maksutta.
M.V. M.V. ei ole kirjautuneena

Vanha 06.06.2011, 22:27

Minkälainen hyöty noista läpysköistä on Tipin kanssa? Mitä niillä sitten tehdään? Oliver tuossa mainitsi, että dieselin ja tomaatin kanssa suurta käyttöä ole ollut. Mitä niillä sitten tehdään? Koitan tässä vain selittää itselleni onko sillä minkäänlaista suurempaa merkitystä siinä, onko läpyskät vaiko ei. Varsinainen valintakriteeri suuntaan tai toiseen tuokaan ei itselleni ole. Yhdessä potentiaalisessa vaihtoehdossa tuollaiset vain näytti olevan ja sitä jäin pohtimaan. Toivottavasti ymmärrätte mitä haen takaa.
oliver oliver ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2013

Vanha 07.06.2011, 00:31

Läpsyillä saa tehtyä saman kuin vaihdekepin tippi- eli manuaaliasennolla huiskimalla vaihteita ylös- tai alaspäin. Suurin merkitys lienee käsihallintalaitteiden yhteydessä. Itsellä ison bensakoneen yhteydessä tarve käyttöön ilmenee ainoastaan moottorijarrutusta halutessa. Sitä ei valitettavasti ole haluavallekaan tarjolla diesel-ympäristössä, joten varusteen tarpeellisuus jäänee kahvipöytäkeskustelujen tasolle.
wolf74 wolf74 ei ole kirjautuneena

Vanha 07.06.2011, 08:33

Itse käytän noita läpysköitä joskus ohittaessa, ei tarvitse polkea poljinta kick-downille asti eikä koskea keppiin tehdäkseen rivakan ohituksen. Ovat enemmänkin nice to have härpäkkeet ;D
tailax tailax ei ole kirjautuneena

Vanha 10.06.2011, 22:50

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M.V. Näytä viesti
Onko 165kW ja 171kW koneissa suuria eroja siinä, mistä tuo ero pääasiassa johtuu?
Mistä lähtien koneet ovat olleet 171kW:lla? Jossain kohti vuotta 2006 tuo muutos taisi tapahtua, mutta onko tarkempaa tietoa olemassa?
Muistanko väärin että uudemmassa (tehokkaamassa) ketjunkiristin-ongelma korjattu?
Tolkkju Tolkkju ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 11.06.2011, 08:44

Ainakin mulla tuo tippi haluaa keskustassa cruisailessa ajella nelosella, joten aika usein tulee (+)läpyskästä esitettyä pyyntö vitosesta ja aika usein tuo uskoo pyyntöä, tiedä sitten, olisiko vaihteiston ohjelmoinnilla jotain tuohon tehtävissä.

Maantiellä ohitukseen valmistautuessa tulee (-)läpyskästä yleensä nykästyä valmiiksi 1- 2 pykälää pienemmälle, niin jää tuo viive huomattavasti pienemmäksi kuin pelkällä kick-downilla. Toki nuo samat rituaalit saisi tehtyä siitä soppakauhan varresta, mutta tuo on jotenkin vaivattomampaa. Me like.
arto s arto s ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 11.06.2011, 09:36

Uudessa TM:ssä oli esittelyssä uusi A6 ja sitä myöten syynättävänä käytetty vanhan kopan edustaja. Löysivät kulumaa kynnyskoteloiden maalipinnasta. Onko kellä minkälaisia kokemuksia vastaavasta? Muita korimurheita?
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena

Vanha 11.06.2011, 11:57

Arto, kts. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88185

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 11.06.2011, 15:25

Siellähän sitä On dataa. Ilmeisesti vaiva koskee pääsääntöisesti alkupään vehkeitä, jos on koskeakseen? Missäs kohtaa tuo facelift nyt taas tulikaan..?

Vanha 12.06.2011, 01:24

Mitä nyt faceliftiä olen katsellut, niin en olisi 100% varma ettei niissä olisi myös joskus ongelmia. Se oviratkaisu kun on tismalleen samanlainen.
Toni_ Toni_ ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.06.2011, 02:14

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
Ainakin mulla tuo tippi haluaa keskustassa cruisailessa ajella nelosella, joten aika usein tulee (+)läpyskästä esitettyä pyyntö vitosesta ja aika usein tuo uskoo pyyntöä, tiedä sitten, olisiko vaihteiston ohjelmoinnilla jotain tuohon tehtävissä.

Maantiellä ohitukseen valmistautuessa tulee (-)läpyskästä yleensä nykästyä valmiiksi 1- 2 pykälää pienemmälle, niin jää tuo viive huomattavasti pienemmäksi kuin pelkällä kick-downilla. Toki nuo samat rituaalit saisi tehtyä siitä soppakauhan varresta, mutta tuo on jotenkin vaivattomampaa. Me like.
Jos nyt oikein ymmärsin, ratin läpysköillä voi siis vaihtaa (toivoa) vaihteita vaikka valitsin on D-asennossa? Jos näin on, mahtaisko ominaisuus löytyä myös C5:en rattivaihteista? :)
Juss Juss ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.06.2011, 11:17

Joo vahteita voi läpsyista vaihtaa vaikka keppi on D-asennossa C6 mallissa ainakin. Jos ajaa tasaista vauhtia, vaihtaa pienemmällä ja jatkaa edelleen tasaista vauhtia niin hetken kuluttua vaihde vaihtuu itsestään takaisin.
Jyrhen Jyrhen ei ole kirjautuneena

Vanha 19.06.2011, 08:54 Tulipa hankittua A6..

Kotiin saapui A4:n tilalle, tilavampi A6 Avant -05. Vanha jäi auttamattomasti pieneksi perheelle. Uusi kikatin on ihan muikea, 3.0tdi Karalan ohjelmalla, Eibachin alustalla, 20" aluilla ja ensimmäinen quatro, minkä olen omistanut.
A4:n jälkeen tuntuu, kuin ohjaisi laivaa, ja hermo lepää, kun ei tarvitse kuunnella bubertti-ikäisen rutinaa: " ei täälä voi olla, täällä takapenkillä". Okei, kahden turvaistuimen välissä oli varmaan "hiukan" ahdasta. Varustetasona on joku "pro business". Kyllä se pojat ja tytöt on niin, että Audi on se minun merkki. :)
Tero28 Tero28 ei ole kirjautuneena

Vanha 27.06.2011, 11:00

Moro,

Olen itsekin etsimässä A6:sta lähinnä saksasta ja ilmajousitus olisi toivomuslistalla.
Tietääkö joku mitä tarkoittaa Sportfahrwerk? Onko tuo nyt pelkkä matala sportti ilmajousitus vai saako myös tuossa säädettyä jousituksen eri moodeihin?
Noita sport ilmajousituksia löytyy hieman enemmän kuin ilmajousituksia, joten jos sportissa saa myös muihin moodeihin niin lisäisi vaihtoehtojen määrää.

Viimeksi muokannut arto s 27.06.2011 15:28 Perustelu: Allekirjoitus positettu tarpeettomana. Nimikin näkyy tossa vasemmalla.

Vanha 27.06.2011, 11:23

Sportfarhrwerk tarkoittaa vain urheilualustaa, ilmajousituksen kanssa sillä ei ole mitää tekemistä. Luftfederung(AAS)Adaptive air suspension on ilmajousitus ja siinä on asennot; Lift, Comfort, Automatic ja Dynamic(kovin). Mulla on A6 myynnissä kts. foorumin myyntipalsta.
Tero28 Tero28 ei ole kirjautuneena

Vanha 27.06.2011, 15:25

No höh niinhän se onkin ettei tuo fahrwerk ole mikään ilmajousitus. Mistähän mä tuollaisen olen saanut päähäni? Kyllä mä tuon luftfederungin tiesinkin.
Mä olen hommaamassa facelift mallia joten tuo sun auto ei käy;-)
Tietääkö joku miten mobile.de:hen tai autoscout24:seen saa hakusanaksi tuon luftfederung? Se kun ei ole valmiina siellä täpättävänä.

Viimeksi muokannut arto s 27.06.2011 15:28 Perustelu: Kuten edelläkin.
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena

Vanha 12.07.2011, 01:09 Audi A6 (c6) 2.4 multitronic, huono valinta?

Miljoonas vastaava ketju, mutta oma pää on mietitty jo puhki ja asiaa ei auta yhtään kova autokuume...

Eli, kävin tänään ajamassa mielijohteesta vm. 2006 olevan A6:n. Paketti vaikutti varsin erinomaiselta kun olin sitä ennen lähinnä testaillut bemun 1-sarjaa ja a3:sta. Auto nyt on tietysti ihan eri kaliiberia, tosin ajettu jo sen 110tkm kun noilla aiemmilla oli päästelty vain n. 30-50tkm. Se mikä jäi nyt itseä kaihertamaan, kun ei ole autoista juuri kokemusta, oli se että mitä tekijöitä (tyyppivikoja etc.) tulisi nyt ottaa huomioon jos palaan autoliikkeeseen laitetta katsomaan ja kauppaa hieromaan? Itse olen vähän hajatietoa löytänyt tuosta nokkaketjusta ja sen 3-5K€ korjauksesta. Kuinka todellinen "uhka" tämä on? Miten luotettavia nämä pelit ylipäätään ovat? Ja mikä on km-määrä on "paljon" tällaiselle 2.4 litraselle v6:lle?

Ja ei kiitos tähän mitään "ei ole tarpeeksi tehokas" etc. bullshittiä, itse olin varsin tyytyväinen menopuoleen =) (tallista löytyy R1:n hillitsemään nuo pahemmat menohalut)
oliver oliver ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2013

Vanha 12.07.2011, 08:26

Multitronic ei ole erityisen tunnettu luotettavuudestaan

Vanha 12.07.2011, 10:40

Kävin eilen koeajamassa 06 3.0TDi A6 Avantia tippilaatikolla. Oli kyllä mahtava peli, eikä varmaan voinut olla epämiellyttävä kokemus kun koko ajan nauratti eikä hymyilyä voinut millään lopettaa. Tarkoitus on lähteä torstaina metsästämään Saksasta omaan makuun sopivaa noin 100tkm ajettua yksilöä.

Muutamassa kiikarissa olevassa yksilössä olisi ajettu noin 90tkm tai alle, joten kysymykseni kuuluu, tarvitseeko tähänkin malliin tehdä 90tkm kohdalla jokin isompi remppa?

Olen menossa kiertämään pääasiassa merkkiliikkeissä olevia yksilöitä ja mutu-oletuksena voisi pitää että yli 90tkm ajetuissa tuo remppa olisi tehty viimeistään liikkeen toimesta, mutta mitenkäs jos ajettuna on hieman alle 90tkm eikä remppaa ole vielä tehty. Voiko liikettä pyytää tekemään kyseistä remppaa ennen ostoa, vai onko se tehtävä sitten "omalla" kustannuksella? Jos 90tkm remppa täytyy tehdä, onko se kallis ja mitä se pitää sisällään?

Pari maittavaa 2.7TDI QA olisi myös tarjolla backupiksi, mutta onko noiden automaatit aina multitronic, jolloin jäävät kyllä suoraan pois harkinnasta.
jarpale jarpale ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.07.2011, 10:47

Lainaus:
Pari maittavaa 2.7TDI QA olisi myös tarjolla backupiksi, mutta onko noiden automaatit aina multitronic, jolloin jäävät kyllä suoraan pois harkinnasta.
Jos olet hakemassa quattroa, niin vaihdelaatikko ei ole koskaan multitronic. Multitronic on tarjolla vain etuvetoisiin malleihin.

Vanha 12.07.2011, 12:12

Lainaus:
Kävin eilen koeajamassa 06 3.0TDi A6 Avantia tippilaatikolla. Oli kyllä mahtava peli, eikä varmaan voinut olla epämiellyttävä kokemus kun koko ajan nauratti eikä hymyilyä voinut millään lopettaa. Tarkoitus on lähteä torstaina metsästämään Saksasta omaan makuun sopivaa noin 100tkm ajettua yksilöä.

Muutamassa kiikarissa olevassa yksilössä olisi ajettu noin 90tkm tai alle, joten kysymykseni kuuluu, tarvitseeko tähänkin malliin tehdä 90tkm kohdalla jokin isompi remppa?

Olen menossa kiertämään pääasiassa merkkiliikkeissä olevia yksilöitä ja mutu-oletuksena voisi pitää että yli 90tkm ajetuissa tuo remppa olisi tehty viimeistään liikkeen toimesta, mutta mitenkäs jos ajettuna on hieman alle 90tkm eikä remppaa ole vielä tehty. Voiko liikettä pyytää tekemään kyseistä remppaa ennen ostoa, vai onko se tehtävä sitten "omalla" kustannuksella? Jos 90tkm remppa täytyy tehdä, onko se kallis ja mitä se pitää sisällään?

Ei ole 90tkm huolto mikään kallis on ns.laajempi longlife huolto. Hinta tais Toukokuussa olla noin 500€ Audi airportilla tehtynä. 120tkm paikkeilla vaihdetaan sitten lisäksi moniurahihnat sekä ruiskutuspumpun käyttöhihna ja hintaa voi tulla hieman enemmän.
Niin ja se paljon puhuttu tiptronicin öljyn/suodattimen vaihto kannattaa myös tossa satkussa tehdä, mutta huom! tämän jälkeen pitää sitten tehdä laatikon adaptaatio joko merkkarin testerillä tai VCDS.llä itse ajamalla. Tai ainakin tarkistuttaa, että on tarpeeksi öljyä askissa.

Vanha 12.07.2011, 12:58

jarpale: Quattroa olen hakemassa, toivotaan että sellaisen kanssa tullaan takaisin.

wolf74: Kiitos tarkennuksesta. Tuon tiedon varalla nuo 2.7TDi:tkin saavat jäädä varalle jos kaikki kiikarissa olevat 3.0:at eivät ole sitä miltä näyttävät.

Kiitokset jälleen nopeista vastauksistanne.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

Vanha 12.07.2011, 19:08

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
Multitronic ei ole erityisen tunnettu luotettavuudestaan
Ei etenkään C5 korimalleissa olevat. C6 -malleihin on jo tullut kestävämmät sisuskalut. Multitronic on sen sijaan erityisen tunnettu mukavuudestaan.

Vanha 12.07.2011, 20:12

Kävin tänään juttelemassa Espoon Audi Centterin myyjän kanssa, hän totesi myös että näitä ongelmia oli ollut enemmänkin C5 malleissa (ketju) ja taisi eritoten olla multitronic ongelmaa 3.2 litraisella koneella... Laitteeseen tulee 12kk/20tkm finntakuu turva, joten tietysti ensimmäisen vuoden saa mielenrauhaa, tosin mietin jos itse sijoittaisin sen 300e lisää päälle jotta saisi 24kk/40tkm. Onko käyttäjillä kokemuksia kyseisestä turvasta?
Kukaan ei kuitenkaan ole sanonut juuta tai jaata autosta itsestään, kommentteja ja neuvoja eritoten mitä kannattaa tsekata koska todennäköisesti käyn heittämässä toiset styypit perjantaina autosta.

Henkisesti olen valmistautunut korkeampaan bensan kulutukseen, minkälaisiin lukemiin ihmiset on täällä päässyt tuon 2.4l v6:n kanssa? Onko alta 10l mahdottomuus 50/50 kaupunki/maantie ajossa?

Vanha 12.07.2011, 20:47

Manuaali 2.4 V6 C6-korissa vie tällä hetkellä 90/10 kaupunki/maantieajossa n. 10.8 l/satasella. Maantiellä pitkissä vedoissa talvirajoituksilla mennään seiskan pintaan, kesällä samat reissut kasin nurkille. Motarilla kesärajoituksilla + mittarivirhe huomioonotettuna kulutus on jossain päälle ysin.

Oma ollut alla reilut neljä vuotta, normaalien huoltojen lisäksi hajonnut:

- termostaatti (väsyy hiljalleen, normaali Audien tyyppivika)
- etupään koiranluut uusittu viime vuonna (marmorilla, kustansi kait satasen pintaan)
- elektronisen käsijarrun piuhasatsi toiselta puolelta (keväällä, disko kojelaudassa + jarrut ei toimi/lukitsee sammutettaessa, kustansi reilun satasen marmorilla)
- ruoste listojen alla ovissa (tehtaan piikkiin 100% tänä keväänä)

Normaalit huollot noiden päälle, voi olla että unohdin jonkun pikkujutun mutta melko harmiton peruskäytössä.
pulla pulla ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 13.07.2011, 10:21

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Näytä viesti
Kävin tänään juttelemassa Espoon Audi Centterin myyjän kanssa, hän totesi myös että näitä ongelmia oli ollut enemmänkin C5 malleissa (ketju) ja taisi eritoten olla multitronic ongelmaa 3.2 litraisella koneella... Laitteeseen tulee 12kk/20tkm finntakuu turva, joten tietysti ensimmäisen vuoden saa mielenrauhaa, tosin mietin jos itse sijoittaisin sen 300e lisää päälle jotta saisi 24kk/40tkm. Onko käyttäjillä kokemuksia kyseisestä turvasta?
Varmista että Finn-Takuu korvaa vaihteiston viat sekä moottorin mekaaniset ja sähköiset viat täysmääräisesti.
Tiskin toiselta puolelta nähtynä näissä on joskus ollut hieman vääntämistä.
Mä melkein ottaisin tuon 300e lisäpaketin jos meinaat autoa pitää pidempään.
Monster Monster ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 13.07.2011, 10:37

Eikös tuo V6 2.4 ole "se huonoin" kone tuohon koppaan. Duunikavereilla ollut noita liisareina ja aika tiuhaan ne on olleet huollossa. Itsellä oli pari vuotta sitten 2.0T Avant 4F ja tykkäsin koneesta. Tuossa 2.0T:ssä reilusti pienempi kulutus (maantiellä 5,6l) ja huhujen mukaan enempi tehoja kuin tuossa 2.4:ssa vaikka Audi virallisesti kertoo jotain muuta. Pitäneekö sitten paikkansa... Miksi siis 2.4 jos samaan rahaan saa 2.0 TDI:tä ja 2.0T:tä. Ainakin itse tuomalla saa noita pienempiä koneita todella edukkaasti kun niissä on reilusti pienemmät päästöt = pienempi veroprosentti.

Viimeksi muokannut Monster 14.07.2011 00:05

Vanha 13.07.2011, 12:25

Monster, jospa kaikki ei tykkää neloskoneista isoissa autoissa? =)

Itse ajelin tuota ostaessa myös 2.0T:n ja vaikka siinä on alavääntöpotku eri tyyppinen, niin kutosen luonne viehätti. Ihan sama viekö se litran tai kaksi enemmän satasella.
Duke Duke ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 13.07.2011, 23:37

Mitä nuilla nyt ite tullut ajeltua niin tuo 2.4 on kyllä kaikista turhin moottori mitä A6:een on saanut. Ei kulkuja, paljon kulutusta ja neloskoneisiin nähden kalliimpi ylläpidettävä.

Vanha 14.07.2011, 21:31

Linkistä löytyy tuo mitä tuon takuun tulisi kattaa, ilmeisesti voisi olettaa että edellä mainitut ongelmat hoidettaisiin takuun puitteissa?
http://www.finntakuu.fi/cgi-bin/nett...urva_plus.html

Itselle tuo 2.4 oli tarpeeksi "pirteä", kutosen murinat lämmittävät mieltä ja kulutuksen kanssa elää kun ei polje sitä kaasua liikaa =)
Pitänee huomenna käydä ajamassa pitempi koeajo, onko jotain asioita joihin kannattaa nyt ehdottomasti kiinnittää huomiota?
Auton hinta on houkutteleva, 18500e ja n. 100tkm ajettu...
Uri22 Uri22 ei ole kirjautuneena

Vanha 17.07.2011, 14:19

Kysytääs vaikka tässä ketjussa, että onko kukaan laittanut kromisia pakoputkenpäitä avantiin? Mistähän noita saisi? Tarvikeosat ei taida käydä, kun putket ovat käyrät alaspäin.
Hemi Hemi ei ole kirjautuneena

Vanha 02.08.2011, 13:24

Onnistuuko ilma-alustaiseen jälki käteen koukun asentaminen? Yleensä ilmaalustaiset ovat ilman koukkua, siksi asiaa ihmettelen ostoratkaisun kourissa.

Vanha 02.08.2011, 13:51

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemi Näytä viesti
Onnistuuko ilma-alustaiseen jälki käteen koukun asentaminen? Yleensä ilmaalustaiset ovat ilman koukkua, siksi asiaa ihmettelen ostoratkaisun kourissa.
Kyllä onnistuu, omaani asennutin Sveitsissä Bosalin irroitettavan koukun. Koukun tarkkaa mallia en kyllä muista, mutta voin katsella jos löydän paperit koukusta.
PJKK PJKK ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 17.08.2011, 14:35

Olettekos laittaneet autoihinne takaovien lisätiivisteitä?
Tuntui, että edellisessä B7:ssa nuo takaovien ovisuut olivat melko pölyiset / likaiset melko pian. Mikä on tilanne A6:n osalta?
Haju Haju ei ole kirjautuneena

Vanha 17.08.2011, 15:03

Noniin, vihdoin sain sitten auton hommattua. Lukuisten "melkein ehdin ostaa" tilanteiden jälkeen käsiin jäi -06 mallin quattro avantti, s-line sisä- ja ulkopaketilla. Mittarissa 180 tuhatta mutta yleiskunto erittäin hyvä. Puutelistalle varusteista vain jäi vakkari sekä parkkitutkat. Vakionopeudensäätimen lisääminen ei liene iso investointi? Ilman parkkitutkiakin pärjää kyllä.

Lisäksi täytyy tehdä: lasien tummennokset, vetokoukun asennus sekä eberi/webasto. Varmuudeksi myös öljyt ja suodattimet vaihtoon ja harkinnassa ehkä laatikon litkujen vaihto.

E: ja pitänee tätä myöten sitten liittyä aivan oikeaksi jäseneksi...

Viimeksi muokannut Haju 17.08.2011 15:09

Vanha 17.08.2011, 16:39

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PJKK Näytä viesti
Olettekos laittaneet autoihinne takaovien lisätiivisteitä?
Tuntui, että edellisessä B7:ssa nuo takaovien ovisuut olivat melko pölyiset / likaiset melko pian. Mikä on tilanne A6:n osalta?
Kannattaa hankkia, likaa kertyy melko paljon. En tiedä tosin miten hyvin nuo sitten estävät likaantumista.
JPa1 JPa1 ei ole kirjautuneena

Vanha 17.08.2011, 21:05

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viesti
Kysytääs vaikka tässä ketjussa, että onko kukaan laittanut kromisia pakoputkenpäitä avantiin? Mistähän noita saisi? Tarvikeosat ei taida käydä, kun putket ovat käyrät alaspäin.
Kiisselikoneissa ei ole kromisia putkenpäitä vaan käyrät alaspäin, mutta pensavehkeissa on suorat päät ja kromit vakiona, siitä nuo päällepäin erottaa, jos ei ole tekstejä takapaneelissa ;)
JPa1 JPa1 ei ole kirjautuneena

Vanha 17.08.2011, 21:14

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viesti
Mitä nuilla nyt ite tullut ajeltua niin tuo 2.4 on kyllä kaikista turhin moottori mitä A6:een on saanut. Ei kulkuja, paljon kulutusta ja neloskoneisiin nähden kalliimpi ylläpidettävä.
Juu, kannattaa kyllä käydä vertaamassa 2.4 kutosta ja 2.0 turboa ennen hankintaa jos bensamallia hakee, kyllä turbo on kirkkaasti parempi tuohon autoon, vaikka 2.4:ssa onkin hiukan parempi alavääntö ihan tyhjäkäyntitasolla... turbokoneinen tuntuu paljon tehokkaammalta ajossa...
kalsket kalsket ei ole kirjautuneena

ACF jäsenvastaava
Admin

Vanha 17.08.2011, 21:37

Jos/kun haluaa nuo ovien lisätiivisteet vielä hieman halvemmalla niin <click>
http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=4F0833705
http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=4F0833706

Myös toimitus on halvempi kuin kilpailijalla ;)

ACF jäsen

Vanha 18.08.2011, 15:48

Slamit vetää pidemmän korren siinä mielessä, että tuotteiden noutaminen sieltä on itselleni huomattavasti helpompaa kuin Matkahuollon toimipisteestä. Voisin tosin joka tapauksessa laittaa Tepolle osa-/ hintatiedustelua, kun tuota susihukkasen autoa pitää hieman maustaa oman näköiseksi.

Tuohon maustamiseen liittyen ajaako kukaan talvella 19" fillareilla? Ajatuksissa laittaa joko 18" (245/40) taikka sitten 19" kitkat (onko 235/35 oikea koko?) Hintaero noissa nyt ei ole katastrofaalinen (hinta tosin on), joten olisi kiva kuulla kokemuksia. Ja pahoittelut, mikäli aihe menee liian rengaskeskeiseksi. Siirretään tarvittaessa omaan topickiin...
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.08.2011, 15:54

Mulla ollut 18", 245/40 Contin kitkoilla ja hyvin on toiminut. Miksei 19" toimisi, mutta eipä siitä mitään varsinaista iloa varmaankaan ole. Rengas menee kalliimmaksi ja vanne ottaa herkemmin itseensä kanttareista ja asfaltin reijistä, kun se kumin määrä vähenee.

Enpä ole havainnut tuota pölyyntymistä ongelmaksi, että lasken nuo osat sarjaan turhake. Tietty jos ajaa paljon hiekkatietä niin voihan nuo olla tarpeen, mene tiedä.
RobTq RobTq ei ole kirjautuneena

Vanha 19.08.2011, 15:18

4F orkkisrengaskoot ovat:

18" 245/40
19" 255/35
20" 265/30

Mulla on ollut kaksi talvea 245/40 Nokian Hakka R-renkaat ja olen ollut tyytyväinen. Eikä 18" nyt niin pieneltä näytä: kliks

Takaovien lisätiivisteen lisääminen on mun mielestä sellainen modi, joka tehdään puoliväkisin kun kaikki muu on tehty ;)

Viimeksi muokannut RobTq 22.01.2013 12:06
Uri22 Uri22 ei ole kirjautuneena

Vanha 19.08.2011, 16:06

Mulla on kesäkumina 255/19/35 ja onhan nuo huonommat ajaa kuin alkuperäiset 16 tuumaiset.

ACF jäsen

Vanha 19.08.2011, 20:40

Robin(kin) käynyt näköjään katsomassa pissiksiä hietsussa :D. (kesäkuvat)

Onko noiden talvivanteiden ET48? Kenelläkään kuvaa takasivuprofiilista ET35:llä 8x18? Tuleeko liian huulille...Vaihtoehdot ET:n suhteen 18" koossa ovat 45 ja 35. 45 jää omaan makuun ehkä liian sisälle kaarta.

ACF jäsen

Vanha 20.08.2011, 19:56

Mulla 245/35 19" olisin laittanu 235:t mutta ei riitä kolmilitraseen kantavuus keulassa. Edessä 8,5 takana 9,5x19 ET32, laskettu liian vähän. Tuollainen lipallinen vanne sais melkein olla 20" tuohon autoon.

http://www.duke.1g.fi/kovaluu/A6/fitment.jpg
http://www.duke.1g.fi/kovaluu/A6/flat1.jpg
alssalonen alssalonen ei ole kirjautuneena

Vanha 26.08.2011, 13:15

Onkos kellään kokemuksia Kumhon renkaista. Kaverilla on ollut bemarin viitosessa KU39 renkaat ja kehunut vuolaasti niitä hiljaisiksi ja pito-ominaisuuksiltaan hyviksi. Taitavat toki kulua hieman nopeammin (kuulopuheiden perusteella), mutta ulkomailta tilattuna aika huomattavasti edullisemmatkin. Itse olin ajatellut laittaa A6 3.0 tdi 4F malliin 225/45R18 kokoiset kesärenkaat, niin olisiko käyttökokemuksia?
KoskiKallio KoskiKallio ei ole kirjautuneena

Vanha 26.08.2011, 15:42

ET48 on noissa Robinin talvivanteissa. Ovat A6:n alkuperäisvanteet.

Kumhosta löytyy kokemuksia just tuosta KU39-mallista ja vielä tuossa koossakin eli 225/45R18. On ollut hyvinkin hintansa arvoiset. Hiljaiset ovat, hiljaisemmat kuin 205/60R16 Goodyear Optigripit, jotka oli keväästä muutaman viikon alla ennen noihin vaihtoa. Pito-ominaisuuksissakaan en oo huomannut mitään ongelmaa, edes sateella. Eipä oo tosin tullutkaan mitenkään äärirajoille revieteltyä. Aika nopeasti ovat tosiaan kuluneet, mutta samaa vikaa valitteli kyllä kaverikin 225/50R17 Continentaleilla, joten taitaa olla nykyrenkaissa yleistä. Samanlaiset otan kyllä seuraavatkin, jos hintaerot tällaisena säilyy ns. merkkirenkaisiin.

Vanha 26.08.2011, 15:49

Eipä itsekkään tulisi mitenkään Kumhoilla reviteltyä vaan aika paljon tasaista matka-ajoa ja itse arvostan kyllä hiljaisuutta rengasmelun osalta. Kyllä taitavat olla ainakin kokeilun arvoiset, mutta jos jolla kulla vielä lisäkokemuksia Kumhon KU39 225/45R18 kokoisina kuutosen alla, niin mielellään otetaan kommentteja vastaan...
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena

hexlock
ACF jäsen
Admin

Vanha 26.08.2011, 22:50

Miten mahtaa kantavuus riittää 225/45:ssä?

Itellä A8:n koko eli 245/45-18 ja mielestäni visuaalisesti just jees. Orkkiskoko näyttää mun silmään pieneltä kun tuohon tottunut. 235 olis varmaan ok kompromissi myös, johon löytynee kantavuuttakin.

Vanha 26.08.2011, 23:50

Tuossa Kumhossa on kantavuusluokka 95 joten kuutoseen se riittää..
KoskiKallio KoskiKallio ei ole kirjautuneena

Vanha 26.08.2011, 23:55

XL:nä noissa riittää kantavuus eli on 95, esim. http://www.camskill.co.uk/m61b0s557p...R18_95Y_XL_TL_

Normaalisti tuossa koossa LI on 91 eli ei riittävä. Kehähän noissa on jopa aavistuksen suurempi kuin vakiokoossa 245/40R18

Vanha 27.08.2011, 11:34

Juurikin tuota linkin takaa löytyvää Kumhoa olin ajatellut Camskilistä tilata. Itselläni ei ainakaan ole tiedossa parempaa nettikauppaa, mutta onkos muilla?
TPL TPL ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 29.08.2011, 08:48

Mulla on ollut nyt vähän aikaa alla Camskillistä tilatut tuollaiset KU39:t koossa 245/40-18 eikä ole moitittavaa (paitsi että eivät suojaa vannetta kuten Contin Sportcontactit).
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.09.2011, 11:56

Paljonko porukalla näissä 3.0tdi quattroissa on ollut maantiekulutus? Keskikulutus lienee siellä 7,5l tuntumassa, mutta oma ajo on oikeastaan 90% maantieajoa niin ei ole ihan vertailukelpoinen.

Iski vaan tuossa joku aika sitten hinku ostaa isompi auto kun aina silloin tällöin tarvii kuskata vaikka mitä tavaraa, joka ei Golfiin mahdu.
Haju Haju ei ole kirjautuneena

Vanha 05.09.2011, 12:09

Kutakuinkin 7,5 tietämissä maantiellä tosiaan menee ainakin oma kulkine. Kaupungissa sitten noin 9-10l/100km, joten varsinainen talousihme ei ole kyseessä.
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.09.2011, 13:18

Paras MMI-lukema 330km matkalla 5.8 (klima ja radio pois, päiväajovalot, lienee 10% optimistinen, eli matka-ajossa maltillisella nopeudella 6.2-6.7 pintaan), siihen vähänkin kaupunkiajoa niin lukemat nousee. 100tkm matkalla keskikulutus on 8.5, siitä suurin osa kaupunki/työmatka-ajoa. Kontissa koukku, täysikokoinen vararengas ja muuta painoa yhteensä varmaan yli 50 kg. Kone siis ASB.

Kesän aikana neljä tankkausta yli 1000km tankillisella, niistä kaksi Etelä-Suomen reissua eli Hki - Lusi 120km rajoitusalueella ajoa, muut 100/80 rajoitusalueita. Autolla painoa aika tarkkaan 2000kg kaatopaikan vaa'an mukaan kuski + tankki täynnä. Dieseli maksoi 0.99 kun ostin tuon ... käyttö+voimaveroa 750€/v.
ipe- ipe- ei ole kirjautuneena

Vanha 05.09.2011, 13:27

kuinka isoja lukemia teillä ajotietokone näyttää että maksimissaan pääsee, itte ku käyn tankkaamassa ni maksimi on 920km ja saattaa siinä pysyä siinä yli sadan kilometrin matkan. Oon muistaakseni lukenu että joillain näyttää noita yli 1000km lukemia
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.09.2011, 14:28

1120km parhaillaan ollut lukema kun tankkauksen jälkeen hetken nätisti on ajellut
mhaanpaa mhaanpaa ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.09.2011, 21:02

Paras tankillisen keskikulutus on mulla ollut 7.4 litraa(tankkaus/kilometrit). Tässä varmaan 800 km kone/maantietä ja alle 100 km kaupunkia.

Normikäytössä(50/50 kaupunki/maantie) kulutus on ollut noin 8 litran paikkeilla. Talvella myös webasto surruttaa aamuin illoin puolisen tuntia.

MMI-näyttää noin 0.7 litraa liian optimistista lukemaa.
Petsku73 Petsku73 ei ole kirjautuneena

Vanha 20.10.2011, 11:06

Morjenttes.

Audia olen jo tässä pidempään katsonut, ja nyt saattaisi olla mahdollisuus saada sopuhintaan A6 3.0 turbokiisseli koneella, vuosimallia 2007.

Selailin tuossa läpi useampiakin A6 koskevia ketjuja, mutta en mielestäni saanut vastausta muutamiin mieltäni askarruttaviin kysymyksiin.

Miten on kestävyyden laita, jos autolla on ajettu 400, ja siinä on vaihtokone, jolla ajettu noin 100. Luonnollisesti huoltoa on autoon tehty paljon ja osaa on vaihdettu runsaasti.
Eniten ehkä jää minua askaruttamaan nelivedon ja laatikon kestävyys. Vai pitäisikö sitä tälläisessä tapauksessa olla huolissaan jostain muusta. Vai onko tuomio se, että katsotaan reippaasti vähemmän ajettuja autoja?

Tarkoitus olisi, että autoa ei nyt kovin paljoa muuta tarvitsisi kuin normaalit huollot.

Aika vähän tulee mulla ajoa, ja siksi tämä nyt ei ole ihan ykkösvalinta, mutta jos hinta on enemmänkin kuin sopuinen, niin? Audi siis merkkinä on tulossa seuraavaksi, malli joka on ollut ajatuksissa, ei ole ollut tämä. :)

ACF jäsen

Vanha 20.10.2011, 12:51

Nelivedon kestävyys ei ole torsen-audeissa ongelma.

Laatikko-ongelmista en ole kuullut A6 3.0 TDI:n kanssa, mutta se ei tietysti tarkoita, etteikö niitäkin voisi noilla kilsoilla olla.

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 20.10.2011, 20:20

Jos kori on kunnossa ja alustasta vaihdettu kuluvat osat, en keksiä äkkiä mitään ihmeellistä, mikä aiheuttaisi käyttöä haittaavia murheita. Pakasta vedettyä vehjettähän tuosta ei enää kai saakkaan, mutta kyllä sillä pitäisi vielä päästä vaikka ja kuin.
Lootassa ja voimalinjassa muutenkin on kuluvia osia, joille tulee jossain kohtaa kilometrit täyteen.

Vanha 21.10.2011, 19:36

Näin vähän itsekkin ajattelin.

Mutta kuitenkin, ainoa joka pelottaa, on tuo loota. Se on alkuperäinen. Ilmeisesti sen korjaaminen, taikka esim tehdasuuden vaihtaminen voipi olla arvokasta, mitä täältä keskustelua siitä löysin.

Onneksi saan todennäköisesti auton päiväksi taikka kahdeksi koeajoon ennen päätösten tekemistä.

Vanha 23.10.2011, 15:50

Mitäs porukoilla on pääkaupunkiseudulla vakuutukset. Täyskasko+liikenne.
Laskureilla kun katsoo, niin ne eivät ota näköjään huomioon noita keskittämisetuja.

Kiikarissa on siis 3.0 TDI malli.

ACF jäsen

Vanha 11.12.2011, 20:53

Omaan sain Pohjolalta kaskon -50% ekaksi vuodeksi (vakuutusyhtiön vaihto). Muista mitä maksaa, mutta pk- seudulla melko järkyttävän hintainen täydellä hinnalla.

Onko kenelläkään Avantissa kurakaukaloa, jonka kanssa voi käyttää kuormakiskoja. Eli, kun kiskoissa on tilanjakaja, niin moinen kaukalo, jossa olisi urat kiskojen kohdalla(Urien ympärillä ilmeisesti korotus, jottei kura valu kiskoihin). Vai pitääkö hankkia vain kiskojen väliin jäävä pienempi kurakaukalo?

Herttoniemen marmorilla varaosatiskin jamppa muisteli nähneensä moisen joskus, mutta ei löytänyt heidän kuvastoista moista.
M-I M-I ei ole kirjautuneena

Vanha 18.12.2011, 18:43

Keväällä auton vaihto farmariin ja dieseliin, vähän katellut tälläistä aa kutosta.

KAtellu lähinnä saksan tarjontaa kun tuntuu suomessa olevan aika paljon kovemmissa hinnoissa ja katellut myös 2.7 tdi koneella olevia myös, riittäisi tämäkin minulle täysin.

Minkälaisessa hinnoissa saksassa liikkuu ehjät,siistikuntoiset ja todellisislla kilometreillä olevat yksilöt? Kilometrejä saisi olla alle 200tkm, vm 2006-2007.

Autot ovat yksilöitä, tiedän , mutta saksan tarjonta on valtava kyseisistä autoista ja hinta haarukka on vielä isompi, eli periaatteessa 15-25 tuhatta.

Monet autot näyttää olevan n 150 tkm mittarissa ja nahka penkit ruvella,tälläiset haluan kiertää kaukaa.
tetk tetk ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.12.2011, 21:52

"KAtellu lähinnä saksan tarjontaa kun tuntuu suomessa olevan aika paljon kovemmissa hinnoissa"
Kyllä Suomen autoverotus pitää huolen siitä, että suomessa on kovemmat hinnat. Tuontikuluja ja talvivarustelukulujakin tulee luonnollisesti hinnan päälle. Yritin muuten laittaa sulle Matti yksityisviestin, mutta viestilaatikkosi oli täynnä, niin ei viesti mennyt läpi. Laitatko mulle viestiä, niin voisin antaa muutaman vinkin aiheeseen liittyen.
BcV BcV ei ole kirjautuneena

Vanha 19.12.2011, 21:53

Onko 2,7 ja 3,0 tdi:n tippilaatikoissa eroa 05-08 ikäsissä kutosissa?

Vanha 25.12.2011, 11:03

Muutama kysymy..

Minkä hintaista on laittattaa audi a6:een irrotettava vetokoukku?
(esim e61 M-sport bemariin 1500-1700)

Onko 2.7 tdi quattro tiptronic 6 vaihteinen?

Onko S-line etupuskuri jälkiasennettavissa, saatavuus ja hinta?

Ei taida 180 tkm ajettu olla vielä loppu, huollettuna?

Kiitos!

Vanha 26.12.2011, 18:51

Eikö täälä tosiaan saa vastauksia jossei nimen alla lue "afc jäsen"?

Luulis näitä vehkeitä olevan foorumilaisilla yllin kyllin, vai olenko vaan liian hätänen..?
Tommi[FIN] Tommi[FIN] ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 26.12.2011, 19:00

Tämä joulun aika saattaa hieman hidastaa vastauksen saantia, mutta lyhyesti.

1. Koukun laitto maksaa varustelusta ja ''suhteista'' riippuen 1000-1800€ marmorilla.
2. 2.7tdi on tippinä 6 lovinen samoin kuin 3.0tdi
3. S-line puskurin saa jälkiasennettua mutta vaihtoon menee myös ainakin maski. Puskureita saa monestakin paikkaa esim: Speed-autoteile, Slamit, ebay, marmoritiski. Hintaa noilla taitaa olla 1000€ paikkella kaikkineen.

180tkm ajettu ei todellakaan ole loppuun ajettu jos huoltoja on tehty edes jotenkin järkevällä aikavälillä.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 26.12.2011, 19:01

Tällälailla joulunaikaan foorumi on todella hiljainen ja varmaan siksi vastauksia ei ole tullut. Suurin osa taitaa olla 3.0 TDI:llä kun harva on löytänyt perusteita ostaa pienempää konetta.

Lienee 6-vaihteinen tippi 2.7:n perässä jos on quattro, etuvetoisessa on sitten portaaton multitronic. Tai on siihenkin tehty "vaihteet" mutta niille on vaikea keksiä käyttöä.

S-line etupuskurin varmasti saa asennettua jälkikäteen. Saattaa vaan mennä samalla vaihtoon puskurin ritilät ja maski. Varmaa tietoa mulla ei ole.

Edit: pertskeles ku olin hias

Viimeksi muokannut TeroPee 26.12.2011 19:03 Perustelu: hittaus
an13 an13 ei ole kirjautuneena

Vanha 26.12.2011, 19:07

Alkuperäisen mallinen piiloon menevä Westfalia vetokoukku ja sähkösarja vaikkapa PF Jonesilta briteistä noin 450 euroa posteineen. Muutama tunti työtä päälle asennukseen, ei ole mahdoton homma tehdä itsekään, ohjeet ovat varsin selkeät.

http://www.pfjones.co.uk/a6-saloon-2...e-tow-bar.html
http://www.pfjones.co.uk/audi-a6-all...iring-kit.html
KimmoL KimmoL on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 26.12.2011, 19:24

Koukun hinta asennettuna 700-800€ tuolta -> http://www.koukkupaja.fi/
Näin ainakin keväällä 2011, jos oikein muistan.Päätin kuitenkin itse asentaa.
Itse tuli hankittua kanssa briteistä Westfalia hinta ~450€ .
Asennuksessa vierähtää muutama tunti + koodaus riippuen auton varusteista.
viinikka viinikka ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 27.12.2011, 13:54

Thulen irroitettava koukku+sähkösarja oli mulle asennettuna 1050e.

ACF jäsen

Vanha 27.12.2011, 19:16

Kylläpä ne kummiski taitaa maskit käydä ristiin puskurista riippumatta. Itselläni on RS6 maski ihan vakio puskurissa.

Vanha 27.12.2011, 20:04

Ok, kiitos vastauksista taisin olla vaan vähän liian hätänen..

Tuon navin näissä varmaan saa muutettua englannin kielelle?
Ja näihin saa varmaan ainakin marmorilta, suomen kartan tuohon?

Nyt täytyy arpoo vaan kevään aikana e61 bemarin ja audin a6 välillä..
Palataan asiaan jos tulee vielä kysyttävää..!
barro barro ei ole kirjautuneena

Vanha 27.12.2011, 20:22

Navin kielen vaihto onnistuu ihan MMI:n kautta.

Ja karttapäivityksiä saa merkkarilta sekä maailmalta;)

Maskit ovat risteytettävissä eri puskimien välillä, kuorissa on eroja.

Niin takana kuin edessä: tavallinen, S-line, facelift, S-line facelift etc.
JVaananen JVaananen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.02.2012, 17:23

Otsikon mukainen auto hankittu juuri, mutta alkoi ilmastointi puhaltamaan koko ajan kylmää, nestettä on, mutta taso vaihtelee hieman. Pulpattaa ihan kuin olisi ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, saako ilmattua itse vai onko huolto keikka?
vsiirtola vsiirtola ei ole kirjautuneena

Vanha 09.02.2012, 21:25

Vaihdappa paisuntasäiliö. Ei oo kallis.
JVaananen JVaananen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.02.2012, 14:57

Paikallisella pajalla tuttu katsoi paisarin ja sanoi että ehjä on, mutta ihmetteli nesteen tason eroa korkki kiinni/ korkki auki, vaihtelu on suuri, 2cm minimin alta nousee max viivaan asti kun korkin aukaisee. Eli korkki kiinni ollessa ajon jälkeen näyttää että 2cm minimi tason alle. Mutta kun aukaisee korkin neste nousee noin 5cm matkan max viivaan asti. Ei kerennyt tarkemmin tutkia mutta kertoi että ei ole noin suurta vaihtelua nesteen pinnalla nähnyt. Pitää arvuutella varmaan viikon alussa marmorilla..
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.02.2012, 17:54

Se paisari menee jossain vaiheessa kuitenkin vaihtoon eikä oo kun parinkympin osa, siitä on hyvä aloittaa.

Vanha 16.02.2012, 18:13

Bongasin nettiautosta aika maukkaan näköisen kutosen: linkki

Onko "black line" -paketissa tummat umpiot vakiona? En ole ennen huomannut.

Vanha 16.02.2012, 18:16

Miten tuosta on saatu "s-line" plus?

Ja että vuosimalli on 2009?

Näyttää niin keula kuin persus hiukka iäkkäämmältä;)

Vaikkakin laite on tyylikäs!!
Harjula Harjula ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 16.02.2012, 18:18

Onko tuossa ylipäänsä blackline-pakettia, vai vaihdettu ainoastaan musta maski? Olen ollut siinä käsityksessä, että ko. varuste tarkoittaa mustareunaista maskia ja ikkunalistoja, sekä mahdollisesti mustia kattokaiteita. Tuossa ilmoituksen autossa on kuitenkin kiiltolistat ikkunoissa&puskurissa ja kiiltävät kaiteet.

Viimeksi muokannut Harjula 16.02.2012 18:31 Perustelu: tarkennusta

Vanha 16.02.2012, 18:42

Joo, ei toi voi olla black line. Mutta hienon näköinen kuitenkin :) Ehkä umpion lasit on avattu ja sisus maalattu. Voisin itsekin harkita moista operaatiota.

Mitenköhän noi tuotantolinjahommat meni, mulla on runkonumeroltaan 2007 malli mutta se valmistunut elokuussa 2006. Muistaakseni (ainakin joskus) Audilla siirrytään ensi vuoden runkonumeroon jo toukokuussa. Tällä logiikalla tuo auto voi siis olla vuosimallia 2009.
gedu gedu ei ole kirjautuneena

Vanha 16.02.2012, 18:53

Ei kyllä nyt täsmää valot ja tehot vuosimallin kanssa.

Taitaa olla ns "vanhaa varastoa" joka on vasta syksyllä saatu myytyä. Runkonumerostahan tuon helposti tarkistaisi, mutta eipä ole kilpiä millä runkonumeron selvittäisi.

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 16.02.2012, 19:46

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RobTq Näytä viesti
Joo, ei toi voi olla black line. Mutta hienon näköinen kuitenkin :) Ehkä umpion lasit on avattu ja sisus maalattu. Voisin itsekin harkita moista operaatiota.

Mitenköhän noi tuotantolinjahommat meni, mulla on runkonumeroltaan 2007 malli mutta se valmistunut elokuussa 2006. Muistaakseni (ainakin joskus) Audilla siirrytään ensi vuoden runkonumeroon jo toukokuussa. Tällä logiikalla tuo auto voi siis olla vuosimallia 2009.
Siinä se viikko 22 korvilla muuttuu.
Mutta facelift tuli 2009 malliin.

Vanha 16.02.2012, 20:37

Juurikin näin.

Ja lisäksi auto ei ole S-line ulkovarustuksella; normietupuskuri jossa zubehör-lippa.
Cid Cid ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.05.2012, 20:36

Miten on, uskaltaako 180tkm ajettua 2004 A6 3.0tdi:tä ostaa?
Kilometrejä tulee yli 30tkm vuodessa, jos 100tkm olisi vielä jäljellä moisessa elämää niin olisin tyytyväinen.

Tässä vaan kauhunsekaisin tuntein lueskellut suutin, hehkutulppa ja jakopääongelmista. Yksi rosvosektori vielä ei haittaa, mutta jos kaikki kolme...

Lisätään vielä, että koeajolla en huomannut ainakaan mitään ongelmia. Auto kävi nätisti, ketju ei rallattanut käynnistäessä eikä käydessä, tippi pelasi hienosti, jne.

Viimeksi muokannut Cid 04.05.2012 21:03

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 05.05.2012, 13:15

On siinä vielä kilometrejä jäljellä. Keraamiset hehkut on koneessa jos ei ole jo vaihdettu. Mutta ne ei ole ongelma vasta kun hajoavat. Ketjukiristin ei ole iso ongelma jos vain se apparin puolen kiristin vikautuu.
Jos hinta kohdallaan niin miksi ei.
Cid Cid ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.05.2012, 13:28

No tulipa vaihdettua, hyvältä peliltä vaikuttaa toistaiseksi. :)
Ghousti Ghousti ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 08.05.2012, 19:34

Otsikon mukainen A6 on ollut ajatuksena uittaa ulkomailta, mutta hieman menee yli hilseen tuo uusi ajoneuvovero. Vanhoista taulukoista näkee, että reilusta 100tkm ajetusta on saanut pulittaa tuontiveroa n. 6500-7500€, osaisko joku kertoa mitä se suunnileen vois olla tuolla uudella systeemillä. Tulli ei oo ainakaan vielä julkaissut viime kuun taulukoita, siitähän sitä saattas saada osviittaa...
Rammo Rammo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.05.2012, 07:52

Ehkä ihan alkupään autoja voi saada 7k€, mutta kun kattelin mitä omastani menee veroa (-9/06 ja 139tKm) niin kyllä ne oli sielä 9-9,5k€ paikkeilla. Siis vanhalla mallilla. Ja kuten totesit niin ne verothan nousi jonkinverran joten 100tKm ajettu -06/-07 tai uudempi niin saattaa jo 5-numeroinen summa olla lähellä. Jos riittääkään.
an13 an13 ei ole kirjautuneena

Vanha 09.05.2012, 08:46

Verotuskuvio menee edelleen samalla mallilla, Mahti systeemistä http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ otetaan myyntihinta * co2 pohjainen veroprosentti. Huhtikuussa vain nousi tuo co2 veroprosentin määrä.

Esim 4f 3.0tdi jotain 230g/km tienoilla co2, josta nykyisin tulee taulukon http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/th...t/04401012.pdf mukaan 39.8%. Kuvitteellinen Mahti myyntihinta jos on 25k€ niin veroksi tulisi 9960€.

Tuosta saa vielä sen ~tonnin pois parin vuoden päästä kun EU:ssa kaatuu huhtikuun muutos, koska käytettynä tuodun verotusta ei noin voi muuttaa.

Vanha 26.05.2012, 13:44

Alkas olee autokuume kovimmillaan ja omalle autolle ostaja ehkä tiedossa,
nettiautossa muutama mielenkiintoine A6 3.0 tdi onkin..muutama kysymys olis vielä..

-Jos on autossa MMI navi värinäytöllä, muttei bluetoothia, niin saako sen jälkiasennettua tuohon ja minkälainen kustannus?

Autossa kuitenkin se TEL nappi, niin onko siinä joku puhelin silloin?

-Mikä on tiptronic laatikon öljyvaihto väli ,vaihellaanko niitä yleensä?

-Voiko jostain, esim. audin huollosta saada selville todelliset km lukemat jos on merkkiliikkeen huoltokirja jo saksasta?

Kiitos.
viinikka viinikka ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 26.05.2012, 20:41

Jos Saksassa on käytetty merkkiliikkeessä, niin täällä kyllä näkee mitä on tehty.
Tipille ei taida olla määritelty mitään öljynvaihto väliä, mutta kestävämpi kait tämä 4F laatikko on kuin vanhemmat 5 vaihteiset. Mun kutosella on menty pikkasen päälle 200tkm ja ei ole vaihdettu öljyjä ja toimii niin kuin pitääkin. Mielessä tosin on ollut tuo öljyn vaihto tuohon.

Vanha 02.06.2012, 21:25

Jossain ooli juttua tuosta kierrosten humppaamisesta moottorijarrutuksessa..

Autossa jota harkitsen(3.0 tdiq aut), kierrokset vähän humppaa ilmeisesti..jos ajaa vaikka
70km/h ja nostaa jalan kaasulta, vauhin tippuessa vaihteet vaihtuu pienemmälle(esim 5, 4, 3, jne) ja jokaisella vaihdolla kierrokset nousee n. 200 rpm ylöspäin.

Onko tämä ominaisuus vai vika?

Esim, mulla volvo 2.4t aut, niin ei siinä kierrokset nouse mihkään kun lasken mäkiä "moottorijarrutuksella", eikä siinä tunne vaihteen vaihtoja alaspäin..

ACF jäsen

Vanha 03.06.2012, 12:58

En kyllä ihan täysin ymmärrä tuota, kierrokset tietysti nousevat jos vaihdetaan pienempää.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Avainsanat
3.0tdi, audi, quattro, tiptronic

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
A6 3.0tdi quattron tarkistuslista? Puuhapete Diesel 10 22.10.2008 16:04
kompuran sopivuus? shemeikka Sisusta ja sähköt 3 18.01.2005 14:00

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 01:31.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.