banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
marklain marklain ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 17.07.2008, 10:44 Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Olen ehkä ostamassa A6 avanttia.
Pata olisi kyseisessä vaihtoautossa 3.0 V6 TDI. Paperien mukaan 165kw.
Tuolla kulkineella on ajettu 88tkm ja hintaa 45000.

Pari kysymystä.
Onko tuohon huolto 90tkm:ssä? Vai vasta 120tkm? Silloin ilmeisesti jakopään hihnavaihto edessä? Mitä tuollaiset huollot kustantaa?

Vaihteistona tiptronic. Mitä mieltä siitä. Ei muutakaan automaattia ole

Vaihtona olisin antamassa tuota profiilin kulkinetta, mutta myyjä töksäytti hinnaksi 21500 vanhasta, eli väliin pitäis laittaa 23.500 eskoa.
Mikä olisi teidän mielipide. Onko huono diili.
Oma mielipide olisi, että kyllä omastani pitäisi saada väh 25.000 eli väliraha alle kahden kympin.
Omalla siis ajettu 60tkm, celebration paketilla oleva quattro.

Tilaa tässä haeskelen lisää, kun tuo nelonen alkaa perheelle tuntumaan ahtaalta.
Toki myös arveluttaa, että kannattaako ostaa diesel, kun ei noita kilsoja tule niin kamalanpaljoa. Toki TDIn vääntävä kone on mukava. Mutta onnko se sen käyttövoimaveron väärti?

Mitä muuta mieltä tuollaisten autojen omistajat on kulkineestaan. Kaikki risut ja ruusut tänne, niin osaan sitten katsoa ne oikeat kohdat.
Kulkine siis

Tuollaisesta yksilöstä siis kyse http://services.netwheels.fi/vaihtoa...asp?vid=ULY267

Viimeksi muokannut arto s 30.08.2012 12:43 Perustelu: otsikko ei-ihan-niin yleispäteväksi
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 17.07.2008, 12:24

Ei minusta 3.0tdi:tä kannata hakea ainakaan edullisuuden nimissä. Kuluttaa suht paljon ja dieselvero on yli 500e.
Toki on tuo kone ihan hauska varsinkin alapäästä, mutta hyytyy vakiona ylhäältä kuten muutkin dieselit.

Muuten itsekkin tuosta korista kuulisin juttua, koska 2.0tdi koneinen on itsellä tutkinnan alla.
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 17.07.2008, 12:39

Nettiautoa selaamalla tuo 21500e väliraha on ehkä karvan verran alakanttiin.

3.0TDI on kyllä mukava kone, mutta kuten Petrikin sanoi ei mikään taloudellisuusihme. Toisaalta niinkin iso auto kuin A6 voi tuntua hieman laiskalle 2.0TDI:llä ja etenkin automaatilla. Jos automaatin haluaa niin itse ennemmin ottaisin Tiptronicin kuin Multitronicin, jota kai sitäkin on saanut pienemmän dieselin yhteydessä. Toisaalta tuo 3.0tdi kuluttaa sekin helposti vähemmän kuin vastaava bensakone, mutta jos kilometrejä tulee esim. vain 15tkm vuodessa niin kannattaa ehkä harkita bensakonetta.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #4  
Vanha 17.07.2008, 12:40

Kysymys lähinnä kuuluu, että paljonko tulee kilometrejä vuodessa?
15tkm alkaa olla se rajapyykki missä dieselin osto alkaa kannattamaan, toki tuo kuluttaa "normidieseliä" vähän enemmän ja painokaan ei ole höyhensarjassa.
Taitaa siis olla jossain 20tkm:n taitteessa tässä autossa.

Toki tuossa on voimaa suhteellisen pienellä kulutuksella.

Tämä on mun mielestä auto joka pitääkin olla automaatti, 2.0 ja 1.9 tdi:t sitten manuaalina.
Ja mielestäni tuo automaatti toimii noissa (ja muutenkin tehokkaammissa) ok, mitä nyt olen muutaman kerran moista päässyt kokeilemaan.
8866 8866 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF rättivääpeli
ACF jäsen
Moderaattori

  #5  
Vanha 17.07.2008, 13:03

Lainaus:
15tkm alkaa olla se rajapyykki missä dieselin osto alkaa kannattamaan, toki tuo kuluttaa "normidieseliä" vähän enemmän ja painokaan ei ole höyhensarjassa.
Taitaa siis olla jossain 20tkm:n taitteessa tässä autossa.
Ilman laskukaavaa en usko tuohon.
Lähempänä 30tkm vuodessa taitaa olla nykyisellä disun hinnalla.

Jone voi jotain kertoa, lomailee tällä hetkellä.
BcV BcV ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #6  
Vanha 17.07.2008, 13:21

Kaverilla on a4 se 150kw versio ja sen perusteella sanoisin kyllä olevan todella hyvä. Toki se ei ole tippi laatikolla, mutta siinä kulutus minun mielestä kohtuullinen. Seka-ajossa vienyt 7l ja ei mitään taloudellista ajoa harrasta.

Kyllä se 20tkm alkaa olla tuolla kulutuksella kannattavuuden raja jos vertaa nykyiseen auutoosi.
marklain marklain ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #7  
Vanha 17.07.2008, 13:55

Papereiden mukaan tuo A6 vie dieseliä 8.5l sekalaisessa ajossa, eli suurinpiirtein samaa, kuin tuo nykyinen 1.8T bensaa.
Toki siihen vaikutta paljon se kaasujalan paino.

en sit tiiä......?
Järki ja tunne taas taistelee....
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #8  
Vanha 17.07.2008, 14:00

toi 3.0tdi ja siihen softa. 270hp/500nm lupaa digituning.
Tuota vois sanoa jo sporttiseksi varmaan sitten :)

2.7tdi:n saa lastulla samaan kuin 3.0tdi:n. 2.0tdi:n saa taas 170hp:ksi ja se kyllä varmaan piisaa jo pitkälle sekin.

Jos siis haluaa dieselistä enemmän iloa irto :)
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #9  
Vanha 17.07.2008, 14:06

Tosta nyt vaan virallisilla valmistajan ilmoittamilla kulutuslukemilla verrattuna, 20tkm vuodessa (50% kaupunkia ja 50% maantietä) tuo 1.8tq tulisi polttoaineen ja verojen osalta n. 50e halvemmaksi.

klik

Ja näkyypä tuolla taittokohta missä toi A6 TDI alkaa käydä halvemmaksi tätä autoparia vertaillessa.

Se on monasti yllätys miten varhaisessa vaiheessa diesel tulee halvemmaksi, jos verrataan pelkkiä polttoainekuluja ja veroja. Vielä näilläkin polttoaineen hinnoilla.
obsi obsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 17.07.2008, 14:46

Täälläpä ihan kätevä laskuri diesel/bensa kiistalle..
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 31.07.2008, 09:48

Ei perhana, autokuume on sairaus.

Ette arvaa kuin tässä on pähköilty että mistä haaveilis. Haaveiden toteutus on sitten toinen juttu, toisaalta tällä kertaa ei mikää mahottomuus.

Olen tuota vertaillut kantilta 2.0tdi työmatkakulkine eli sitä n50tkm vuodessa matkaa tai sitten ns. 2:s auto eli abaut 20-30tkm vuodessa oikeasti mukavaa kyytiä. Jälkimmäisessä voittaa 3.0tdiq ylivoimasesti.

Jälkimmäisen ajattelin suoraltaan lastuttaa, eihän sillä muuten kerkee mihinkää.

S-line, xenonit, esp, vakkari, navigation plus olis varusteet mitä kaipaa. Kilsat alle 125tkm. Okei 120tkm taitaa tulla sakuissa remminvaihto, suomessa 90tkm?

Taitaa muuten tuotuna tollanen 05/06 tulla alle 40te maksaan.

Viimeksi muokannut Puuhapete 31.07.2008 14:53
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 31.07.2008, 14:50

Lainaus:
Ette arvaa kuin tässä on pähköilty että mistä haaveilis
Minä olen jo päättänyt, että haaveilen Allroadista, tuosta uusimmasta korimallista. Projekti etenee aika hyvin, enää yksi checkpoint jäljellä, rahat.
apuustin apuustin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 31.07.2008, 14:57

Lainaus:
Toki on tuo kone ihan hauska varsinkin alapäästä
Ja hyvä alavääntö innosti erään kuskin kerran haastamaan Ässän liikennevaloissa Lahdessa. En tiedä oliko kaveri autoaan lastuttanut mutta melkoista savupilveä sai sivupeilistä ihailla. Aika mukavasti se dieseliksi näytti kiihtyvän.

Jos itse auton vaihdan niin 2.0 TDi riittää mainiosti. Dieselkone on säästelyä ja bensakoneet tehoa varten. Isot dieselit ja pienet bensakoneet ovat joitakin asioita joita ei aina tahdo ymmärtää ;-)
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #14  
Vanha 31.07.2008, 16:09

Jaa kuluttaa paljon? 1v / 31tkm keskikulutus 8.7, matka-ajot menee 6.2-6.7 pintaan. Radio, valot, ilmastointi pois niin pääsee alle kuuden. Onhan kyse kuitenkin 2 tonnia painavasta valurauta-ammeesta! Mitä olen ajanut 1.8T:llä, se on tosi pieniruokainen. Mun entinen A4 2.0 TFSI tqa vei 10.5 satasella 55tkm matkalla, eli säästöä 2ltr /100 km. Vuosi sitten dieseli maksoikin 0.99 ... Tiptronic on ainoa oikea tuollaiseen! 30tkm huolto maksoi n. 400€, vanhassa LL-huolto oli n. 20tkm välein.
Jukuri Jukuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #15  
Vanha 31.07.2008, 16:26

Omassa 3.0TDI:ssä on nyt noin 160 tkm. Oikean etupyörän laakeri on vaihdettu kaksi (!) kertaa ja jakopään ketjun kiristin varmuuden vuoksi kun rallatti hetken startissa. Kuskin oven keskuslukko kaipaa vähän kaitsemista tällä hetkellä. Siinäpä nuo varsinaiset murheet onkin.

Jarrulevyt on toiset menossa, paitsi etulevyt, jotka kesti noin 25 tkm, pitänee pyytää se levyjen kuivaustoiminto (?) kytkemään pois päältä syksyn huollossa, koska levyt kului niin äkkiä talven aikana pois.

Kulutus on 7.0 l/100 km noin 80 tkm ajalta. Tosin viikossa tulee noin 1000 km, joten matka-ajoa on yli puolet. 50 km:n matkalla pääsee yleensä lukemaan 7 l ja 200 km:n matkalla lähelle 6 l:aa kelistä ja vauhdista riippuen. Ai niin ja kaikki kilometrit on NOkian Q-kitkoilla kun en oo viittinyt laittaa rahojani turhiin kesärenkaisiin.

Tiptronic toimii hyvin ja jo edellinen Tiptr oli kestävää sorttia, josta tämä tuntuu vieläkin paremmin toimivalta. Multi on varmaan aika turha ainakin 3L koneessa, ehkä 2L koneessa kestää.

Rouwalla on A4 2L CR:llä, joka on kyllä 2L-koneeksi erittäin hyvä, lähes täydellinen. Ei se ihan samalla kiihdy, mutta muuten on mennyt pumppusuutinkoneista parikymmentä harppausta eteenpäin, parempaan suuntaan. Se kulkee noin 5 l/100 km, sekalaisessa ajossa, noin 700 km/kk.

Ai niin tuossa myytävänä olleessa autossa on ne "nolot" penkit, joista puuttuu ristiselän tuen säätö yms. Jos ne kenelle sopii niin hyvä. Itselläni osui autoon Sport-penkit, jotka pitäisi olla oikeastaan vakiona. Kummallista, että autoja on noilla vakiopenkeillä ylipäätään tuotu maahan.
jf jf ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #16  
Vanha 31.07.2008, 22:53

Vaikka itsellä onkin tuo säästömalli, niin ajattelin pari sanaa siitäkin sanoa, eli käytännössä matka-ajossa tuo vie ihan yhtä paljon dieseliä kuin 3.0TDI tipillä, jos kyydissä on muutakin, kuin kuski. Löpön säästön takia ei kannata tinkiä koneesta eikä quattrosta. Kaksi henkeä, kaksi koiraa ja varusteet, matkaa 850km ja pääasiassa tyhjällä tiellä yöllä ajettiin viitostietä talvirajoituksilla (todellinen nopeus rajoitus +10km/h) keskikulutus 7.0L/100km. Joten ei todellakaan mikään säästöpossu.
Jone Jone ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 05.08.2008, 15:10

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
toi 3.0tdi ja siihen softa. 270hp/500nm lupaa digituning.
Tuota vois sanoa jo sporttiseksi varmaan sitten :)

2.7tdi:n saa lastulla samaan kuin 3.0tdi:n. 2.0tdi:n saa taas 170hp:ksi ja se kyllä varmaan piisaa jo pitkälle sekin.

Jos siis haluaa dieselistä enemmän iloa irto :)
Tiedän yhden 3.0TDI:n, josta otettiin harisen avustamana 315hv/715nm pelkällä lastulla ;) Edellinen biturbo kutonen tuntui laiskalta sen jälkeen.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 07.08.2008, 08:18

Itse olen viime aikoina pähkäillyt seuraavan quattron voimanlähteeksi 2,5-3,0 diisseliä. Mites näissä isommissa dieseleissä mahtaa kytkin, laatikko ja yleensäkin voimansiirto kestää lastutuksen tuoman melko huikean vääntömomentin lisäyksen?
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #19  
Vanha 07.08.2008, 08:46

Sama tuli mieleen. Automaattia en ota, joten keppivaihteiston ja kytkimen kestävyys mietityttää.

Ja onko eri tehoisia 3.0tdi:tä olemassa? A4:ssa on 204hp samassa koneessa, A6:ssa enemmän?
Allekirjoittanut Allekirjoittanut ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 07.08.2008, 09:37

Tuota kolmelitraista on ollut tarjolla jo muutamana versiona. Ensin tuli A4:een tuo 204hv-versio vuonna 2004, korvaten vanhan 2.5-litraisen kutosen.

Nykyiseen A6:een esiteltiin syksystä 2004 ihan viime aikoihin käytössä ollut, 165kW/224hv/450Nm-lukemainen mylly.

B7-A4:ssa oli nopeasti A6:n julkistamisen jälkeen (heti vuonna 2005) jo ruudikkaampi, 233-heppainen laitos, en muista oliko väännössä eroa edelliseen versioon. Tämän tehoinen moottori on tällä hetkellä käytössä A6:ssa.

Markkinoiden kauneimman auton, A5:n julkistaminen tarkoitti taas uusia lukemia, tällä kertaa muodossa 240hv/500Nm. Nykyisessä A4:ssä käytetään tuota samaa moottoria.

Saksalaisen Auto Zeitungin numeron 11/08 vertailussa uusi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic selätti arkkivihollisensa BMW 330xd Touringin sekä MB C 320 CDI 4Matic T:n melkoisen suvereenilla tavalla. Piste-eroja syntyi yllättäen erityisesti moottorin ja voimansiirron ominaisuuksia vertailtaessa, mikä on ollut perinteisesti Audin heikoin osa-alue kyseisiin kilpailijoihin nähden.

Minusta dieselkäyttöisen, automaattivaihteisen perhefarkun suoriutuminen 0-100 km/h 6,0 sekunnissa, 0-140km/h 11,4 sekunnissa ja 80-120 4,3 sekunnissa kertoo kyllä melkoisesta temperamentista. Kulutuskin pysyy voimavaroihin nähden aivan kohtuullisena.
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #21  
Vanha 07.08.2008, 09:56

Nähtävästi koneissa on muutakin eroa kuin softa jos vertailee virisoftien lupaamia tehoja.

Onkohan jotain lastentauteja noissa 204hp koneissa korjattu uudemmissa?
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #22  
Vanha 07.08.2008, 12:07

Lainaus:
Minusta dieselkäyttöisen, automaattivaihteisen perhefarkun suoriutuminen 0-100 km/h 6,0 sekunnissa, 0-140km/h 11,4 sekunnissa ja 80-120 4,3 sekunnissa kertoo kyllä melkoisesta temperamentista. Kulutuskin pysyy voimavaroihin nähden aivan kohtuullisena.
Nuo lukemat ei kyllä vähennä yhtään mielenkiintoa moottoria kohtaan. Varsin mielenkiintoinen vaihtoehto 2.0TFSI:lle.
kontio kontio ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #23  
Vanha 10.08.2008, 09:20

Eihän alkuperäisessä tapauksessa mitään tarvetta ole, mutta jos keksii jonkun hyvän syyn perustella tuo 3,0Tdi itselleen/vaimolle niin sitten =)
marklain marklain ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 11.08.2008, 13:02

Yksi hyvä syy on "perustella" itselleen on ajamisen helppous.
Nykyinen bensa 1.8T ja keppivaihteinen.
jos haluu jostain ohitse mennä, niin joutuu jerkkua hakemaan kepin kautta.

Tuolla taas riittää se kick down ja homma hoidossa.
Ja muutenkin kyyti taitaa olla leppoisampaa kuin nelosella. (En tiiä, kun ei ole enemmälti ajokokemusta tuosta 3.0 TDI A6:sesta)
Mikko_R Mikko_R ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #25  
Vanha 12.08.2008, 10:45

Itselläni on tuo 204hv kone tässä pienemmässä korissa. Tuntuu kyllä todella voimanpesältä kun vertaa vanhaan bensa 80:iin. Omasta mielestäni kuitenkin aivan alakierrosten vääntö voisi olla hiukan parempi. 2000-3000 kohdilla sitten riittääkin jo vääntöä vaikka muille jakaa.

Jos saisi valita, niin tomaatilla ottaisin. Itsellä on tuo 6-lovinen manuaali ja tuntuu että sitä saa kyllä veivata ihan liikaa. Eikä vaihteiden loksahtaminen kohdilleen tunnu aina kovin loogiselta. Etenkin kakkosvaihde on hiukan kankea.

Kokonaisuudessaan olen ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen autooni. Onhan sillä jo kilometrejä takana yli 200tkm, mutta eipä ne paljon tunnu ajossa. Kulutus on maantiellä 6,X ja kaupungissa 7,X. Saa nähdä miten muuttuu ominaisuudet kun laitan siihen lastun syssymmällä.
Jone Jone ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #26  
Vanha 12.08.2008, 11:46

Mikko_R --> Lastun jälkeen se vasta herää henkiin!
Zytop17 Zytop17 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #27  
Vanha 10.01.2009, 18:01 Hankkimassa A6 3.0 TDI quattro

Terve!

Kyseistä laitetta ollaan rahtaamassa Suomeen keväällä Saksanmaalta. Olisin hieman kysellyt käyttökokemuksia auton omistajilta, että millaiset fiilikset autosta?

Huomasin, että tarjolla olisi näköjään Saksassa myös 2.7 TDI quattro. Onkos tuossa paljon muuta eroa tuohon "isoveljeen" kuin vähemmän tehoa ja onko lohko kuin 3.0 TDI:ssä?

Onko jotain erityistä mihin kiinnittää huomiota autoa hankkiessa. Olen hankkimassa noin 70-100 000 ajettua vm 2005-2006 yksilöä. Ja nelivedon tarve on ehdoton omassa tapauksessani.

Kiitos vastauksista!
Jukuri Jukuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 10.01.2009, 19:40

Itelläni on mennyt lähinnä etupyörän laakereita ja jarrulevyjä/paloja.
En tiedä onko tää laakeri jotenkin meikäläisen ongelma vai onko sama juttu muillakin. Laakeri pitää tasaista ääntä, joten sitä voi olla äkkiseltään vaikea havaita. Laakeri ei lotise eikä kolise vaikka olisikin muuten melkein loppu.

Ketjun kiristäjiin on näissä tehty pikkupäivitystä. Jos kiristäjää ei ole vaihdettu saattaa juuri käynnistymisen jälkeen kuulua epämääräistä rolinaa, jonka ei wirallisen tiedon mukaan pitäisi olla vaarallista (....??....). Tämä vaihdettiin minulla jossain 100 tkm kohdalla.

Jarrulevyt kestää (ainakin Suomen oloissa) jotain 20-40 tkm:n väliltä riippuen suolatulla tiellä ajetusta määrästä, ongelma koskee lähinnä 3.0 TDI moottorisia, jostain ihmeen syystä.

V6:n moottorien sylinterien pinnat on laserkarkarkaistu, joten niiden pitäisi olla suht kestävää sorttia.

Omassani on nyt noin 182 tkm eikä alusta vielä nitise, lotise eikä kolise, joten siinä mielessä vanhat tukivarsiongelmat tuntuvat olevan taakse jäänyttä elämää. Xenon-polttimot on käsittääkseni edelleen originaalit, ostin auton noin 78 tkm ajettuna kaksi vuotta sitten eikä niihin ole koskettu. No lisäpitkät kyllä laitoin, että näkee elukoita väistellä. Päivävalokytkentä säästää x-polttimoita paljon.

Jos autossa tulee jotkut keski-euroopan kitkat tai Michelinin kitkat niin ne kannattaa lahjoittaa ensimmäiselle vastaantulijalle ja ostaa Nokian kitkat tai nastat. Misukat on hengenvaaralliset tässä vehkeessä. Nokian RSI:t näyttää kestävän jotain 70-90 tkm:n väliltä, ajoin niillä ensin yhden talven ja sitten nuukkuksissani koko kesän ja hyvin tuntuvat vieläkin toimivan. Kesärenkaat maksaa rahaa, ainakin jos vannekoko on 17" tai isompi. Talveksi vois olla viisasta hommata 16" vanteet niin renkaatkin olis jotenkin järjellisen hintaiset.

Muita varsinaisia vikoja ei ole ollut (kop.kop). Tai no takaluukku ei yhdellä viikolla mennyt lukkoon, mutta se korjautui sitten itsestään.
Mikko_R Mikko_R ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #29  
Vanha 11.01.2009, 16:35

Itsellä ei ole kokemuksia kutosesta mutta omassa nelosessani ei ole alle vuoden ajokokemuksen perusteella ollut vielä mitään vikaa. Jarrupalat on taakse vaihdettu normaalien huoltojen lisäksi. Kilometrejä on viime keväästä kertynyt noin 30tkm.

Itse ottaisin ehdottomasti 3.0 koneella. Ei niissä hinnoissa kuitenkaan niin isoa eroa ole. Mutta jos vaatimattomampi suorituskyky ei haittaa niin uskoisin että tuo 2.7 on myös oiva valinta. Itse en ole siis ikinä edes koeajanut 2.7 konetta, joten täysin arvailulla mennään siltä osin ;)

Viimeksi muokannut Killeri 14.01.2018 20:44 Perustelu: Aiheet yhdistetty.
Kooo Kooo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #30  
Vanha 11.01.2009, 18:35

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
Itse olen viime aikoina pähkäillyt seuraavan quattron voimanlähteeksi 2,5-3,0 diisseliä. Mites näissä isommissa dieseleissä mahtaa kytkin, laatikko ja yleensäkin voimansiirto kestää lastutuksen tuoman melko huikean vääntömomentin lisäyksen?

Mitenkä tiptronicin tapauksessa on tämä väännönkesto? Kyseessä olisi siis
profiilin auto ja mahdollinen lastuttaminen. Onko näihin olemassa jotkin
tiedossaolevat rajat väännönkestolle?

Tällaisen löysin ohimennessä. Siinä puhutaan "input torquesta"
ja mainostetaan 750nm kestoa. Onkohan näin?


http://www.zf.com/zfXmlServlet?sessi...echnicID=12141
Zytop17 Zytop17 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #31  
Vanha 12.01.2009, 10:42

Kiitos vastauksista ja linkistä tuohon toiseen keskusteluun. Jatkan tähän yhteyteen muutamalla lisäkyssärillä.

Aluksi kysyn tuosta kulutuksesta, kun tuolla toisella threadilla puhuttiin tuon 3.0 TDI koneen suuresta kulutuksesta. Mitä luokkaa se on todellisella tasolla? Itsellä on nykyään alla bemun 330d, joka on kyllä todella vähäkulutuksinen tehoihin nähden. Ja itsellä tulee vuodessa ajoa noin 35-50.000km, joten tämä tekijä on kuitenkin suuressa roolissa. Varmaan vaihtaisin bemuun edelleen, mutta 530xd versio on yli hintahaarukan, koska tullut vasta 2006 markkinoille. Ja nelivedon tarve on välttämätön, kun tulee reissattua vene perässä ympäri Suomea joten Audi vaikuttaa hyvältä omiin tarpeisiin.

Ennen nykyistä bemaria omistin A6 1.8T auton, josta jäi hieman sekavia fiiliksiä. Auto oli äärimmäisen tilava ja erittäin hyvin varusteltu sekä mukava ajaa. Mutta omilla ajokilometreillä sai kyllä vaihtaa lähes kaikki etupään osat + muuta osaa, tukivarret tietysti päällimmäisenä jne. Olisi ihan mukava juttu, jos nämä tukivarsiongelmat olisivat näissä uusissa A6 vehkeissä taaksejäänyttä elämää?

Kiitos myös tuosta tiedosta, että kesärenkaat ovat kallis hankinta tähän isoon Audiin. Näin olin arvellutkin, mutta ei hätää koska nykyisessä bemussa on miniminä 17- tuumaiset vanteet jarrulevyistä johtuen, joten renkaat ovat tulleet kalliiksi. Audiin saa ilmeisesti 16- tuumaiset vanteet esim talveksi?
Itsellä kun ei ole ollut aikaisemmin nelivetoa, niin tuoko se jotain vaatimuksia renkaihin eli onko jotain suosituksia että mitä renkaita käyttää esim talvella?

Varmaan päädynkin tuohon 3.0TDI koneeseen, mutta kyselin vain tuosta 2.7 versiosta, koska Suomessa ei ole näitä juurikaan tullut vastaan.

Kuinkas tuo automaattilaatikko, onko ollut toimiva vaihtoehto. Tuollaista 1500kg painoista venettä tulee vedettyä perässä aika paljon, niin kiinnostaa tuo automaatin kestävyys. En kyllä epäile sitä. Näyttää näitä A6 vehkeitä olevan manuaali versioina tarjolla Saksanmaalla aikas paljon myös ja ovatko nämä manuaalit niitä 6- vaihteisia. Ilmeisesti samalla logiikalla kuin mitä Bemu tekee 5- sarjalaisiin. Kuinkas Audin välitykset tuossa 6- pykäläisessä?

Kuinkas tuossa audissa menee huollot 100.000km jälkeen?

Kiitos taas vastauksista!
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #32  
Vanha 12.01.2009, 11:10

En näe syytä karsastaa 2.7:aa. Toki siinä on vähemmän tehoa kuin 3.0:ssa eli 180hv vs 204/224hv. Tuo 233hv kone tuli vasta myöhemmin A6:een.
Kone on Common Rail siinä kuin 3.0 ja ketjulla varustettu.
Kulutuksessa ja päästöissä on eroa sitten jokun verran. 2.7:ssa tais olla 180g ja 3.0:ssa 220g luokkaa.
Toki korimalli ja vaihteisto vaikuttaa myös päästöihin ja kulutuksiin.
Sikäli jos isoa konetta kaipaa, niin suoraan tuo 3.0tdi sitten. Ja jos haluaa säästellä niin 2.0tdi manuaalina.

Viimeksi muokannut Puuhapete 12.01.2009 12:42
Mikko_R Mikko_R ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #33  
Vanha 12.01.2009, 11:22

Täällä on keskustelua tuosta kulutuksesta enemmän.

Nuo etupään tukivarsiongelmat kuuluivat tosiaankin tuohon vanhempaan C5 korimalliin kuten myös A4:n B5 malliin. Tuossa uusimmassa kutosessa ei näitä tiettävästi ole. En ole muutenkaan kuullut mistään isommista taikka merkittävämmistä "ominaisuuksista" jotka piinaisivat C6 omistajia.
Zytop17 Zytop17 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #34  
Vanha 12.01.2009, 11:48

Kiitos jälleen kerran vastauksista.
pennola pennola ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #35  
Vanha 28.02.2009, 19:00

Itse laitan lusikkani soppaan, vaikka omasta Audi A6:sta onkin ajokokemusta vasta n. 4000 km. Suosittelen lämpimästi tuota 3.0 V6 TDI -pannua, josta pääsääntöisesti kuulee puhuttavan vain hyvää ja kehujahan sille kelpaa jakaakin.

Itse hankin perheemme Audin tämän vuoden tammikuun loppupuolella eli reilu 1 kk sitten. Vm. 2005 eli 4F -sarjalainen Avant kyseessä DPF-filtterin kera. Mittariin oli kertynyt vain (!) 44 tkm. Ollut viime vuodet käytössä Suomessa, haettu historian alkutaipaleella eli reilun 10 tkm kohdalla tietääkseni Audin tehtaan omasta käytöstä Saksan maalta.

Kulutuksesta tunnutaan puhuvan paljon eikä 3-litraista dieselpataa kehuta taloudelliseksi. Itse henk.koht. en ole vielä ymmärtänyt, miksi. Olen ollut enemmän kuin ymmälläni nykyisen kulkineemme pihistä dieselin käytöstä. Jos 224 kaakkia tarjoava muhkea, vääntävä V6-kone juo dieseliä matka-ajossa selkeästi alle 7 litraa (lähempänä 6 l / 100 km ja jopa alle tas. nopeudella 90 kmh) ja yhdistettynä (suurimmaksi osaksi matkaa ja vähän kaupunkia) pyöritään hieman päälle 7 litrassa, niin en minä osaa parempaa toivoa. Teho-/kulutussuhde on erinomainen. Etenkin siihen verrattuna, että edellinen auto itselläni oli 2.0-litrainen vapaasti hengittävä bensa-Passat sedan vm. 2003; se imi bensaa kaupungissa yli 11 l, yhdistetty n. 8 l / 100 km ja matka-ajossa oltiin ehkä 7 litrassa, vähänkin raskaammalla kaasujalalla noustiin herkästi päälle 7,5. Toki, jos köröttelee vitosella 80 kmh, pääsi n. 6,5 litraan. Mutta ei ole ikävä niitä aikoja ainakaan kulutuksen ja tehon osalta, vaikka Passat muutoin täytti tehtävänsä kiitettävästi!

Pitää tässä vielä mainita, että meidän 4F on Suomessa harvemmin tavattava manuaalivaihteinen malli, laatikko 6-pykäläinen ja välityksistä ainakin itse pidän paljon -Suomen oloihin passeli ja helppo pitää haluttu nopeus. Vääntöalue tasaisen vakuuttava alhaalta lähtien, totta kai yläpäässä lopulta tulee seinä vastaan. Manuaalilaatikollisten vääntöähän "ei ole rajoitettu", kuten tomaattien. Automaattilaatikoissa osalla A6-omistajista ollut kovastikin päänvaivaa ja ylimääräistä kulua ainakin kai siinä "perus"multitronicissa; jopa totaalisia "leveämisiä". Itse en uskaltaisi totta puhuen tätä autoa tuolta valmistusvuodelta edes tomaattina ottaa...

Pakollisia kuluja Audi on ehtinyt kartuttaa jonkin verran: säteilylämmitin öljypohjan seutuun reilu 300 euroa asennuksineen Pörhöllä. Etelässä ei oltu lämmitintiä tarvittu; itse en edes harkitse autoa ilman roikkalämmitystä tai erill. polttoainelisälämmitintä. Iso huolto (44 tkm ja osa 60 tkm huollosta edeltä käsin), johon upposi useampi sata euroa niin kuin Audeihin yleensä. Mitähän muuta... Xenonit jälkiasennettuina ei ollut mikään pakon sanelema juttu, mutta se ja valkoiset parkit reilu 140 e.

Talvitassuina Nokian Hakkapeliitta 5 205/55 R 16 -renkaat pyörähtelevät alla ja ovat tuntuneet erinomaiselta niillä teillä, joita tulee enimmäkseen ajettua. Kesäkumeina edellinen omistaja käyttänyt 16-tuuman Fuldan Carat Exeleroja (225/55 R 16 Y), joita olen kaupittelemassa pois ja hankin tilalle upouudet 17-tuuman alut sekä niihin kunnon kesäkumit arvoilla 225/50; nopeusluokkaa vielä mietin. En ole kyllä huomannut, että 17-tuumaiset renkaat olisivat erityisen kalliita. Suurempia en nimittäin edes harkitse.

Niin. Tyyppivioista tiedän sen verran, että sähkölaitevikojahan noissa kuuleman mukaan on ja huollossa löytyi yllättäen meidänkin 4F:stä vikakoodi: "Ohjausyksikkö viallinen" ja tuo koodihan on sähköpääkeskukselta tietääkseni. Huoltomiehen kommentti asiaan oli, että noita koodeja esiintyy mm. myös VW Transportereissa ilman oireita. Kuten siis meillä. Asiakkaan kukkaroa säästää, jos ei lähdetä sähkömiehen toimesta "etsimään neulaa heinäsuovast". Eipä ole mitään oiretta antanut, joten mitäpä sillä päätänsä vaivaamaan. Korjauttaa, jos vikaa ilmenee.

Mutta summa summarum. Loistoauto on tuo A6 Avant 3.0 V6 TDI Quattro. Enpä voisi parempaa kuvitella ajettavaksi. Neliveto oli itsellenikin MUST -enkä kadu! Penkit eivät minun selälle ole mitkään hyvät (orkkikset, ei sportit), joten sanotaanko, että se on yksi iso miinus muuten niin loistavassa hinta-laatu-teho- ja kulutussuhteeltaan olevassa tilavassa perheautossa. Mutta ainahan voi käyttää erillistä ristiseläntukea... Vaimokin on tykännyt autosta :)

Voin laittaa lisäkokemuksia ajan kanssa, jahka ajokilometrejä enemmän karttuu...

Viimeksi muokannut pennola 28.02.2009 22:12
toni.ahonen toni.ahonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #36  
Vanha 13.06.2009, 07:16

Tuosta Audi A6 Quattro 3.0TDI kulutuksesta. Jonkin ilmoituksen mukaan kuluttaa n. 6,5L/100km maantiellä. Omassani kulutus oli juurikin tuon 6,5L/100km kun ajoin vitostietä reippaan neljä sataa kilometriä.
arto s arto s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #37  
Vanha 13.06.2009, 07:45

Millä nopeudella?

Kontrastiksi, vanha R5-TDI (2,5) 5-vaihteisella askilla vie ~6,8 litraa, kun matkavauhdit on 100...120 km/h.
Tuom4s Tuom4s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #38  
Vanha 13.06.2009, 08:14

Vanhempien sedan-mallisella kutosella, jossa kyseinen moottori ja tiptronic, olen ajanut muutaman tuhat kilometriä tässä parin kuukauden sisään. Matkaa kerralla aina reilu 100km, vauhtia n. 110km/h ja jonkin verran ohituksia. Kulutus 6,7l joka on mielestäni hyvin kohtuullinen suorituskykyyn ja mukavuuteen nähden. Loistolaite.
Ja kulutuslukemaan sisältyy myös joka matkan päätteeksi/aluksi 15-20min seikkailu turun kaupungissa.
hkarr hkarr ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #39  
Vanha 13.06.2009, 22:02

2.7 ja 3.0 ovat varmasti käytännön ajossa hyvin lähellä toisiaan. Suomen teillä ja rajoituksilla molemmilla pärjää. Toisaalta tehoja ei ole ikinä liikaa, joten siinä mielessä ottaisin 3-litraisen.

Itse olen ajellut A6 3.0 TDI qa:lla vajaat 100 tkm ja hyvin on toiminut. Long-life huoltoväli on ollut n. 30 tkm, joista joka toinen on "pieni" ja toinen taas "iso" huolto. Molempien lasku on kyllä mehevä, 400-600 eur luokkaa. Suurin osa laskusta johtuu öljystä, jota 3.0TDI V6 pannuun menee paljon ja Shellin longlife öljy on arvokasta.

Kokemukseni kulutuksesta eivät ole ihan säästöpossuluokkaa. Raskas kori (ja kaasujalka?), automaatti ja iso pannu vievät osansa. Kaupunkipyörityksessä 10-12 ltr/100 km ja matka-ajossa 7,0-8,5 ltr/100 km. Aluksi kulutus aiemman 1.9TDI pumppusuutinversion jälkeen vähän hämmästytti, mutta äkkiä siihen tottui. Onneksi quattrossa on 80 litran tankki :-)

Omani toin Saksasta vuoden vanhana ja vähän ajatteluna. Tuontiautossa kannattaa yrittää varmistaa, ettei autoa ole kolaroitu ja huollot on tehty merkkiliikkeessä. Uskottava omistaja- ja huoltohistoria on tärkeä.

Quattro on etävä talvella, varsinkin kun keli on paha. Mitä huonompi keli, sen mukavampi on ajaa! Tämä vaatii toki hyvät renkaat, joko pohjoismaiden olosuhteisiin tehnyt kitkat tai nastat (joita suosittelen). Itse sinnittelin eka talven kovilla saksan kitkoilla, joita en suosittele suomalaiseen oikeaan talveen. Siirryin pari vuotta sitten 3:n rengaskerran käyttöön. 18"-tuumaiset (tehdasoriginaalit vanteet S-line mallissa) kesäkäyttöön ja 2 settiä 17"-tuumaisia talvirenkaita: H-luokan saksan kitkat "välikeliin" ja oikeaan talveen Hakka-5 nastat. Vähän työlästä ehkä on, mutta Pohjois-Suomessa loka-marraskuu sekä huhtikuu on ihan hyvä ajaa kovilla kitkoilla. Sydäntalvi (joulu-maalis) menee nastoilla ja "kesä" (touko-syys) kesärenkailla.

Rengaskulut eivät riipu suoraan autosta vaan siitä minkälaisia renkaita alle laittaa. Vakiomalliseen A6 3.0 Quattroon voi laittaa 16-19" vanteita rekisteriotteen mukaan. S-Line Quattro Gmbh alustasarjalla varustettuun malliin 17-19" vanteita (17" jarrulevyt). 16" rengas on varmaankin mukavin, hiljaisin ja halvin. 17"-18" renkailla ajotuntuma ja ulkonäkö paranevat, mutta kustanukset nousevat ja mukavuus hieman kärsii.

Talviolosuhteiden lisäksi uskon, että myös kesäkelillä yli 200 hevosta ja 2 vetävää pyörää aiheuttaisi joko vetelyä (etuvetoinen) tai yliohjausta (takavetoinen & märkä asfaltti). Quattro (tai Xdrive) on näille immuuni. Toki optimi olosuhteissa (mutkainen tie ja kuiva asfaltti) takavetoisen bemun ajodynamiikka on todennäköisesti Audia (ml. quattro) parempi. Näitä olosuhteita on kuitenkin vähemmän kuin märkää tai muuten haastavaa keliä.
toni.ahonen toni.ahonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #40  
Vanha 14.06.2009, 07:32

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
Millä nopeudella?

Kontrastiksi, vanha R5-TDI (2,5) 5-vaihteisella askilla vie ~6,8 litraa, kun matkavauhdit on 100...120 km/h.
A6 3.0TDI Quattro tiptronic: Ajonopeus maantieajossa välillä 60-120km/h (keskimääräinen nopeus n. 100km/h) ja kulutus sen 6.5L/100km. Sekalaisessa ajossa olisiko jotain kympin luokkaa, tosin tuo sekalainen ajo minulla on ollut melko hidasta ajoa ja sorateillä. Joten en oikein voi kommentoida hitaampien vaihtien kulutusta. Olen samaa mieltä, että kolmilitraisen kulutus suorituskykyyn, ajomukavuuteen ja auton kokoon nähden on kyllä erittäin hyvää luokkaa. Miinuksena omassanikin tosiaan tuo etupenkkien lievä epämukavuus pitkässä maantieajossa ja ilmeisesti se ketjunkiristäjän rohina käynnistettäessä. Miinus vielä cd-soittimesta. En ole saanut soitettua mp3-levyjä. Toimisikohan normaalin polton jälkeen. Varmaankin. Positiivisena taas konehuoneen erittäin hyvä suojaus. Ajan paljon pölyisessä maastossa ja konehuone pysyy erittäin puhtaana. Ovien välit taas pöyyntyyvät suhteellisen nopeesti. Slamitin sivuilta saa näköjään lisätiivisteitä kyseiseen autoon. Onko kellään kokemusta niistä? Saako kerhon jäsen alennuksia niistä? Plussana täytyy mainita hulppeat A6:n tilat ja erittäin hyvä korin muotoilu. Nelivetoa en ole vielä päässyt huonolla kelillä ajamaan, mutta uskon sen olevan hyvä valinta huonojen kelien varalle.
Petri R Petri R ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #41  
Vanha 15.06.2009, 12:04

Aika vähällä kulkee....jos vertaa esim. omaan (ihan vakio A4 2.0tdi Q Avant 206/55-16 renkailla) vaikka A6 3.0tdi on isompi, painavampi ja tehokkaampi? Viimeksi ajoin yhtäsoittoa 500km ja sain keskinopeudeksi 98km/h ja tietokone näytti 6.6 litraa ja ehkä siinäkin on muutama desi vielä virhettä lisätappioksi => 6.8litraa?? Tyypillinen kulutus hieman n. 100km/h keskinopeudella (useita kertoja esim. Oulu-Helsinki väli) on 6.8litraa tietokoneen mukaan...todellista ehkä 7litraa? Jos oikein malttaa pihistellä alle 90km/h niin saattaa päästä matalaan 6 litraan...
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #42  
Vanha 17.06.2009, 20:44

Tässä nettiauton ilmoituksessa on mainittu huonoiksi kuluvista suuttimista. Mitä ihmettä sillä tarkoitetaan?

Lainaus:
--- sekä UUDET SUUTTIMET 790e X 6 Kpl, pitäs päästä näillä uuden mallin suuttimilla pitkälle. (niissä missä ei vaihdettu on tulossa kallis lasku.) suutin väljistyy.

HUOM: tän mallin Audeissa menee suuttimet rikki ja maksaa 790e kpl x 6= 4740e + vaihto työt aika kallista.
arto s arto s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #43  
Vanha 18.06.2009, 10:40

Mistä lie saanut jobbari päähänsä..
Jos myynti-ilmoituksessa pitää erikseen mainita tuplaputket ja kirjoitustaito on noinkin hyvä (KOEtaulu), en laittaisi paljon luottoa noille jutuille. Mistähän se tuon hinnan on nykäissyt?
Dieselman Dieselman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #44  
Vanha 18.06.2009, 11:54

Lainaus:
Mistähän se tuon hinnan on nykäissyt?
Suuttimien hinnan? Kyllä ne vaan tuon verran maksaa marmorilla.
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #45  
Vanha 18.06.2009, 12:40

Varmana maksaakin enemmän, kun on "uutta" tekniikkaa, eli pietzosuuttimet. Mutta että olisi yleisempikin vika, että kuluvat nopeasti noissa?
En ole kuullut edes huhuttavan moista.
Dieselman Dieselman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #46  
Vanha 18.06.2009, 12:54

Lainaus:
En ole kuullut edes huhuttavan moista.
En myöskään, melko erikoista että kaikki suuttimet on noilla kilsoilla muka vaihtokunnossa.
jamietti jamietti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #47  
Vanha 29.06.2009, 23:29

Saksassa pyöristetty "huomaamaton" -200tkm?
pennola pennola ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #48  
Vanha 07.07.2009, 00:19

toni.ahonen: "Miinuksena omassanikin tosiaan tuo etupenkkien lievä epämukavuus pitkässä maantieajossa ja ilmeisesti se ketjunkiristäjän rohina käynnistettäessä."

Juu, Toni mulla sama rohina muutaman sekunnin ajan yleensä kylmäkäynnistyksen jälkeen, ja olen tulkinnut ketjunkiristäjään liittyväksi ylimääräiseksi, vai pikemminkin ominaiseksi, ääneksi.

Oletko ajatellut asialle jotain tehdä? Itse olen miettinyt, että pitäisikö tuosta huollossa mainita pojille. En nimittäin mitään lisälaskua halua siitä, että joku kerta ketjunkiristäjän löystymisen tmv. ongelman vuoksi aiheutuu lisäpulmia, jotka takuulla maksavat hunajaa. Pahin skenaariohan olisi nokkaketjun katkeaminen, josta muuten on ko. koneella ainakin yksi ennakkotapaus Suomessa. Taisi kustantaa n. 13 000 e. Mutta tokkopa liittyy ketjunkiristäjään suoranaisesti.
Jukuri Jukuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #49  
Vanha 07.07.2009, 16:05

Jos tosiaan joskus noin kävisi, niin olisi varmaan viisainta ajaa yks kokonainen auto Saksasta Suomeen, ottaa kone siitä ja myydä vaihteisto, ovet ikkunoineen, konepelti, takaluukku ja jokunen muu osa niin tuo 13000 euron miinus muuttuisi +-0:ksi tai parin tonnin miinukseksi.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #50  
Vanha 09.07.2009, 11:31

Ei ole tullut 5 vuoden aikana yhtäkään suutinvikaista 3.0TDI tai 2.7TDI kone vastaan ja parhaimmilla on vedetty kohta 400tkm. Hienot myyntipuheet jobbarilla.
audi a4 tdi audi a4 tdi on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #51  
Vanha 19.07.2009, 19:14

Olen kauppoja tekemässä yhdestä vajaa vetoisesta a6 2.7 tdi stä.

-04/05 3.0 tdiq on kokemusta jonkin verran kyseisessä nyt mittarissa 151tkm ilman ongelmia startti kerran puhdistettu ja akku uusittu siinä kaikki, tosin startti jää päälle kylmänä pariksi sekunikksi taas.

2.7 en ole vielä nähnyt livenä mutta onko peruskone sama, onko myös ketjulla.
3.0 tiptronic, 2.7 manuaali koska haluan manuaalin vaunun vetoon.
Huomaako teho eroa lastun jälkeen.

Moottorien erot ja 2.7 kesävyys kiinostaisivat.

Näistä uudemista a6sista on liijan vähän tietoa saatavilla.
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #52  
Vanha 20.07.2009, 09:36

Siis jos lastuttaa niin onko eroa 2.7:lla ja 3.0:lla? Toki on, jos molemmat lastuttaa :)
Netissä puhuvat, että 2.7 on vain "pienennetty" 3.0. Samaahan se muuten on, eli ketjukin löytyy hihnan sijasta.
Jossain oli kerrottu eroista myös, mutta en nyt löytänyt sitä.

Ehkä tästä on jotain apua koneiden erojen selvittämiseen http://www.inautonews.com/27-audi-engine
"A new crankshaft with the stroke reduced by 8.3 millimetres, new connecting rods and different pistons result in an overall swept volume of 2,698 cc"

Viimeksi muokannut Puuhapete 20.07.2009 09:43
toni.ahonen toni.ahonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #53  
Vanha 20.07.2009, 20:15

Jep, käytin ketjunkiristäjän vaihdossa omaani ja sillä rauhottui. Rohiseva ääni kuului aina käynnistäessä muutaman sekunnin ajan ja tyhjäkäyntikierrokset heitteli jossain 700-900 rpm välillä. Omani meni vielä takuuseen ja myyjä sanoi hinnan olleen reippaan 500€ tienoilla. Ei tarvinnut vaihdelaatikkoa käyttää pois, jotta vika korjaantui. Nyt toimii niin kuin auton pitääkin. Niin, tuo hinta oli Audi -liikkeen huollosta.
toni.ahonen toni.ahonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #54  
Vanha 20.07.2009, 20:27

Onhan se sentään tankkaamisen mukavuus kun hintaero polttoaineella on 0,35€/L =)
Rikuu Rikuu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #55  
Vanha 25.07.2009, 15:07

Moro

Itsellekin taas autokuume iskenyt pahasti päälle.

Olisin vain sellaista tarkistanut, että tarvitseeko tuota 3.0 TDI:n jakopään ketjua periaatteessa koskaan vaihtaa? Olen käsittänyt, että ainakaan muilla merkeillä ketjua ei periaatteessa vaihdeta, jos vain vikaa ei tule.
jamietti jamietti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #56  
Vanha 28.07.2009, 14:28

Periaatteessa ei tarvitse vaihtaa jos väliä ei ilmoitettu, mutta käytännössä jossain tulee raja vastaan. Esim. bemun kutosessa piti säätää pumpun ajoitusta n. 250tkm välein, kun ketju venyi. Vika ilmenee rallatuksena tai ketjurikkona, joista edellinen johtaa seuraavaan sanoi kuka merkkarilla mitä. Ja voi tulla ketjurikko ilman edeltävää rallatusta.

Jos 3.0tdi rallattaa käynnistyksen jälkeen, niin suosittelen hankkiutumaan siitä eroon takuun aikana. Jos takuu ohi, niin kannattaa odottaa äänen loppumista ennen kuormitusta. Varsinkin jos kone käy kylmänä epätasaisesti niin nostaa kierroksia että käy tasaisesti. Tuo lievä kierrosten nosto voi olla hyväksi, jos nopeuttaa rallatuksen loppumista aina käynnistyksen jälkeen. Nämä siis vain hlökohtainen näkemys.
arto s arto s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #57  
Vanha 28.07.2009, 18:07

Niin siis hankkiutumaan eroon ketjun rallatuksesta vai koko autosta? Eihän tuo nyt kai niin kallis homma ole?
jamietti jamietti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #58  
Vanha 01.08.2009, 15:50

Nimenomaan edullisempi hankkiutua eroon rallatuksesta takuun aikana. Ja varmaan helpompikin, kuin koko autosta :D Jos olisi itsellä moinen peli, niin tuskaista olisi luopuminen.
kessu74 kessu74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #59  
Vanha 23.08.2009, 12:54

onko tiptronic laatikoissa ollut ongelmia??
Jukuri Jukuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #60  
Vanha 23.08.2009, 18:17

Ei.

Kop-kop.........
Kooo Kooo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #61  
Vanha 30.08.2009, 21:33

Tietääkö joku mitä sisältyy 120tkm huoltoon? Autona A4 3.0 TDIQ
wolf74 wolf74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #62  
Vanha 01.10.2009, 15:42

Tervehdys, olen tässä tutkiskellut eri lastunvalmistajien tarjontaa. Ne joilla on A6 3.0tdi BMK moottorilla, mitä moottorinohjauslaitteen optimointia suosittelette? Sekä mites on tiptronicin kesto, kun valmistaja ilmoittaa 6hp-19 laatikolle max 450Nm.
8866 8866 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF rättivääpeli
ACF jäsen
Moderaattori

  #63  
Vanha 01.10.2009, 18:50

Jone kertoo vastauksen vähän ylempänä.
M.V. M.V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #64  
Vanha 21.10.2009, 11:40

Missä kohtaa C6 sai Faceliftin. Jostain luin että 8/08 jälkeen uunista tulleet olisivat tuota faceliftiä, pitääkö tämä paikkansa?

Mitä faceliftissä muuttui? Muuttuiko tossa kohtaa keulan reunukset kromisiksi sekä etu- ja takavalot ledisiksi?
Vai missä kohtaa / mitä muutoksia (ulkoiset, voimansiirto, tehot yms...) c6:ssa on tapahtunut.

Onko olemassa jotain sivustoa, mistä noita facelift tietoja voisi seurailla?
VilleK VilleK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #65  
Vanha 28.10.2009, 13:51

Tämä sama facelift asia kiinnostaa myös minua, joten nostetaanpa topiccia pinnalle. Mielestäni noita led-mallisia on ainakin farmareissa tarjolla jo huomattavasti aiemmin?
Monster Monster ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #66  
Vanha 28.10.2009, 14:06

On nuita leditakavaloja ollut jo vm.2006 autoissa. Mulla 11/2005 valmistettu vm.2006 C6 Avant jossa leditakavalot... Samaisessa autossa S-line kilkkeet ja ainakin tuossa ulkona keulan reunukset kromiset. Etuvalot kurviksenonit, ei ledejä. Ledit taisi olla noissa 2005-2007 autoissa vaan S6:ssa ja nekin etupuskurissa.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #67  
Vanha 28.10.2009, 16:18

Xenon-valollisissa autoissahan takavalot ovat aina ledit, Avantissa kaikki, Sedanissa jarruvalot. Faceliftissä tuli keulalle se lediviiru umpion alareunaan xenon-malleissa juuri 2009-malleihin, pl. C6 RS6 jossa se oli siis alusta asti (2008-malli?).

3.2 hävisi faceliftin yhteydessä ja tilalle tuli tämä Roots-ahdettu 3.0T.

Mittariston fontti muuttui faceliftissä, ja se huippunavi muuttui erilaiseksi.
M.V. M.V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #68  
Vanha 09.11.2009, 13:03

Voisiko joku vääntää rautalangasta tietämättömälle sen, missä vaiheessa vuotta seuraavan vuoden mallia on alettu myymään. Tällä haen esim. sitä, mistä lähtien tuota -08 mallia on saanut (Ensirek. 08/07 jälkeen?). Onko näissä maakohtaisia eroja?

Toinen kyssäri koskee ulkomailta ostetun auton "maahantuonti"huoltoa. Mitä asioita kannattaa käydä tarkistuttamassa? Mitä huoltoja kannattaisi tuollaiseen 3.0 koneeseen kannattaisi teettää (Esim. Autotohtori tms, yleishuollot sisältäen öljyt + suodatin, ketjun kireydet yms...).

Vai onko porukka vaan ottanut auton käyttöön ja huoltanut sitten ihan normiohjelman mukaisesti?
Monster Monster ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #69  
Vanha 09.11.2009, 14:15

Jäähdyttimen nesteiden pakkaskestävyyden käyt tsekkaamassa paikallisella korjaamolla, johon menee se 2min niin siinä kaikki mitä tekisin esim.saksasta tuodulle autolle maahantuontihuoltoa jos muuten auton huollot kunnossa. Ei ne automaahantuojien väitteistä huolimatta ole tehneet mitään suomimalleja Audillakaan :=)
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #70  
Vanha 09.11.2009, 14:22

Olikohan ne viikot 28 ja 43 kun Audilla vaihtuu tuotantolinjoilla mallit, eli esim. mallivuosi vaihtuu sitten yleensä heinäkuussa... en pikagoogletuksella löytänyt tarkkaa viikkoa, ultimatevw.comista sen löytää.

Keskellä kesää se mallivuosi kuitenkin vaihtuu, elokuussa rekisteröidyt autot saattaa olla jo seuraavan mallivuoden autoja. Tai jos sivistysmaista ostaa, niin jopa heinäkuun lopussa rekisteröidyt, tänne taitaa kestää jokusen viikon se kuskaaminen.

Loppuvuodesta tulee sitten näitä moottori-, varuste- ja värimuutoksia.
RobTq RobTq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #71  
Vanha 09.11.2009, 15:08 Ilmajousituksesta

Olen tsiigaillut 3.0 TDI quattro Tiptronic sedania 2006-2007 Saksasta. Ilmajousitus kiinnostaa mutta minkäänlaista kokemusta ko. alustasta ei ole. En ole muutenkaan ikinä ajanut ilmajousitettua autoa.

Myynti-osuudet ovat ainakin olleet pieniä kun ei noita Saksassakaan myynnissä olevia pahemmin löydy.

No kuitenkin, mulla on kaveri joka menee lähipäivinä katsomaan tuollaista ilmajousitettua A6:sta ja kaikki kokemukset kiinnostaa..

Onko tuo ihan turha varuste ja tuleeko siitä vaan turhia kuluja? Vai onko se ihan kuningasvaruste joka muuttaa kahden tonnin möhkön lentäväksi matoksi, jossa tuntuma tiehen kuitenkin pysyy?
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #72  
Vanha 09.11.2009, 19:19

Lainaus:
mistä lähtien tuota -08 mallia on saanut (Ensirek. 08/07 jälkeen?)
Tehtaalla on alkanut tuotanto 1.6.2007, en sitten tiedä koska on kauppoihin saatu. Valmistenumerossa luonnollisesti nro 8 vuosimallin kohdalla (10.merkki).
M.V. M.V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #73  
Vanha 11.12.2009, 08:30

Taas tuli kysymyksiä mieleen, joihin kaipaisin asiantuntijoiden vastauksia.

Mitä eroja on Avantin varustelutasoissa (Advance, Ambition, Exclusive line, S-Line ja Sport, joku muu)?
Näkeekö jostain listauksia siitä, mitä eroja nuo pitävät sisällään?
Kiinnostusta olisi varsinkin 06-07 vuoden S-Line malleista, mutta olisi mielenkiintoista saada vertailtua myös muiden varustelutasojen kesken.

Onko jostain vielä saatavilla listausta Avantin vakiovarusteista?

Onko jossain saatavilla selkeitä kuvia siitä, mitä muutoksia S-Linen ulko- ja sisäpaketit sisältävät?

Minkälaisia käyttökokemuksia on S-Linen sport -jakkaroista? Onko ne parempia / huonompia istua kuin muiden mallien tuolit? Myös hallitusten kokemukset otetaan huomioon.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #74  
Vanha 11.12.2009, 09:55

Kutosessa S-line on ainoa yleismaailmallinen varustetaso, muut ovat paikallisia kokoelmia lisävarusteita. S-linea on kahta eri sorttia: ulkopaketti ja sitten S-line sport-paketti. Edellinen tuo spoileria eteen ja taakse, sekä maskin eri näköisenä. Sport-paketissa taas -30 mm alusta, sporttipenkit puolinahalla ja kankaalla, 18" vanteet ja joitain varustevaihtoehtoja ja värejä normivärien hinnalla.

Exclusive on taas sitten tämä Audin "individual/designo/mulliner"-osasto, josta voi valita kukkaron mukaan nahkaa ja väriä ja puulistaa ja jääkaappia jnejne. Pari Exclusive-peruspakettia on olemassa, lähinnä nahkaa erikoisväreillä eri laajuuksissa.

S-line jakkarat samat kuin sportpenkit yleensä, oikein hyvät, varsinkin jos pituutta jaloissa enemmän kuin peruspersjalkaisella suomalaisella. Hallituskin tykkää.
M.V. M.V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #75  
Vanha 11.12.2009, 12:10

Itsellä kun on tuollaiset pidemmän malliset jalat niin silläkin olen katsellut noita S-Linen jakkaroita joissa pääasiallisesti näyttää pystyvän säätämään tuota penkin "syvyyttä". Pystyykö sitä säätämään portaattomasti vai säätyykö jonkun muun säädön mukaisesti.

VTP:stä kun noita katselee, niin omaa silmää miellyttävien S-Line:jen versioissa näyttäisi olevan varusteena S-Line Sportpacket Plus ja S-Line Exteriour Packet.
Tässä on ilmeisesti noi ulkoiset muutokset (erilainen maski, lippaa edessä ja takana), mutta onko tässä paketissa siis myös tuo 30mm matalempi alusta?

VTP Avant
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #76  
Vanha 11.12.2009, 14:03

Kannattaa ehdottomasti ottaa sporttijakkarat, jos vain mahdollista. Ne on huomattavasti paremmat istua mitä peruspenkit sekä muutenkin mukavamman näköiset ja säädöiltään monipuolisemmat.
RobTq RobTq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #77  
Vanha 11.12.2009, 14:22

En saanut linkkiä toimimaan.

S line-"sisäpaketti" sisältää tuon 30mm lasketun alustan. "Ulkopaketti" sisältää paremman näköisen etupuskurin vähän erilaisella maskilla ja puskurin väriin maalatun takapuskurin "alalipan". Lisäksi Avantissa tulee takalasin ylle vakiota vauhdikkaamman näköinen lippa.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #78  
Vanha 11.12.2009, 20:58

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M.V. Näytä viesti
Itsellä kun on tuollaiset pidemmän malliset jalat niin silläkin olen katsellut noita S-Linen jakkaroita joissa pääasiallisesti näyttää pystyvän säätämään tuota penkin "syvyyttä". Pystyykö sitä säätämään portaattomasti vai säätyykö jonkun muun säädön mukaisesti.
Ite oon 189cm ja oli noi sporttijakkarat yksi vaatimus autoa ostaessa. Tosi hyvät istua ja se etureuna on ihan omalla säädöllään. Taisi olla jopa portaaton etäisyyden säätö. Ja etureunan kallistuksen säätöhän tossa penkissä on kanssa. Eli kyllä suosittelen kattomaan sellasen auton missä noi sporttipenkit on ;) Ja kyllä noissa on vähän lyhyemmätkin ihmiset istunu sujuvasti :)
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #79  
Vanha 11.12.2009, 22:23

Se reisituen säätö on portaallinen.
Nelistäjä Nelistäjä ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #80  
Vanha 12.12.2009, 09:47

Juu täytyy sanoa että sporttipenkit on oikein mainiot isommallekin miehelle. Ainoa valitus on tullut hallitukselta, että sivutuet on sen verran leveällä ja jämäkkä istuinosa ei "upota" persusta penkkiin, joten kaposempi kroppa kärsii hieman tuen puutteesta.

Tuossa on sen puoleen hieman erikoinen varustus, että S-lineä löytyy sisältä ja ulkoa, mutta toisaalta esim. navigaattori ja ilmastointi-plus puuttuu. Kuulemma jotain erikoiserää, jota tuotiin Suomeen uutena.

Urheilualusta on mielestäni todella hyvä, jämäkkä ja silti mukava. Toimii ainakin noilla 18" nastoilla ja saman kokoisilla kesärenkailla uskomattoman hyvin. Aina kuulee valitettavan matalaprofiilisten vetelyongelmista, mutta ainakaan urheilualustalla ja nelivedolla ei moisesta ole tietoakaan.
M.V. M.V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #81  
Vanha 12.12.2009, 21:03

Ei näköjään toiminut toi linkki.
Sama pirssi näyttää vielä löytyvän kun VTP:n tarkemmalla haulla hakee 06 3.0TDI A6 Avant Slinejä. Samoilla spekseillä löytyy vaan muutama (tänään 12.12. klo 22 löytyi 3kpl). Niistä kahdessa näytti olevan tuo S-Linen ulkopakettikin.

Vahvasti vaikuttaisi siltä, että meidän talouteen löytyy tuollainen vielä tämän talven aikana tai viimeistään keväällä. Joten täytyypä seurailla markkinoita, josko niiltä jossain kohtaa löytyisi joku sopiva...

Kiitokset kommenteistanne ja vastauksistanne.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #82  
Vanha 13.12.2009, 12:00

Niin, siis reisituki manuaalipenkeissä portaallinen (ristiseläntuki näissäkin sähköllä). Sitten sähköjakkaroissa toki tuo reisitukikin on portaaton.
atak atak ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #83  
Vanha 15.12.2009, 20:47

http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekni...tml?origin=rss
Lainaus:
Vikatilastojen kategoriassa ”kaikkien mallien parhaat” vähävikaisin on edellisvuoden tapaan Audi A6 (88,1 prosenttia)
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #84  
Vanha 20.02.2010, 15:47

Kun noita kokemuksia tuossa joku kyseli tuossa toisessa topiikissa, niin laitetaan lyhyesti omia. Tuli noin kaksi kuukautta sitten siis vaihdettua RS6 plus tuollaiseen 4F 3.0 TDI quattroon. Itsestäänselvyydet alta pois: moottorin soundit eivät ole ihan yhtä kivat. Ei lämpene yhtä nopeasti sisätilat. Tehoa ei ole ihan samalla tavalla. Kulutus on maltillisempi :)

Vakavasti ottaen, olen ollut tyytyväinen kulkineeseen. Oma auto on Saksasta tullut, vm 2005, ja "kaikilla" varusteilla. Sukupolviero edelliseen korimalliin on huomattava, esim automaatti vaihtaa nopeammin, ja MMI:hin integroitu viihde / ilmastointi ym on kyllä aivan eri luokkaa kuin edellisessä mallissa. Ilmajousitus on kiva, voi suositella. Ajettavuus on hyvä, ohjaus hitaissa nopeuksissa ylitehostettu, normaalilla nopeudella sitten jo mielestäni ok. Ehkä hivenen tunnoton keskialueella, voi tosin johtua talvirenkaistakin. Liukkaalla käytös on ESP pois kytkettynä yllättävänkin takapainoista eli yliohjaavaa, eli mukava kuljettaa.

Moottori vääntää kivasti ollessaan alueella, mutta turbo tulee mukaan hieman terävästi, eli viive tuntuu alakierroksilla. Tehoa riittää talvikelissä kaasulla ohjaamiseenkiin, vaikkei tieteenkään voida puhua samana päivänä RS6:n tehoista.

Tyyppivikoja ei ole vielä ilmennyt, josko niitä nyt sitten on. Joskus ohjaus on narissut, kun ratti kääntelee paikallaan, ilmeisesti ohjaustehostimen öljyjen vaihto olisi edessä.

Miinuksia edelliseen malliin verrattuna tulee avaimesta, josta on vaikeampi löytää avaus- ja sulkemisnappeja esim hanskat kädessä. Samaan kategoriaan menee ESP-nappi, jota joutuu painamaan 3 sekkaa, ennenkuin se on pois päältä. Vakionopeudensäädin on mielestäni huonompi kuin vanhassa, eli tekee jopa kickdownia hakiessaan muistista nopeutta, jotenkin turhan terävästi kiihdyttää. Lieneekö tehon tai väännön puutetta.

Kokonaisuutena hyvä käyttöauto Suomeen.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #85  
Vanha 20.02.2010, 17:13

Kesällä kun saat 18" alle niin toi keskialueen epämääräisyyskin poistuu. Plus kulkee kuin juna suomalaisellakin maantiellä, selkeästi huomaa mille rengaskoolle auto on lopulta suunniteltu.
kalsket kalsket ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsenvastaava
Admin

  #86  
Vanha 20.02.2010, 20:14

Itsekin olen kyllä valintaani tyytyväinen ollut. Erityisesti pidän tuosta ilmajousituksesta.
Tehtaan webasto auttaa varsin huomattavasti tuossa lämmöntuotannossa.

Ohjaus on todellakin maantiellä varsin tunnoton. Kovin paljos muuta moitetta en tähän hätään keksi.
RobTq RobTq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #87  
Vanha 21.02.2010, 16:58

Samaten pari kuukautta ollut auto alla. Kyseessä runkonumeroltaan 2007 mallia oleva yksilö, jonka käyttöönotto on ollut 2006.

Autohan on varsin painava, joten liikkeellelähtö ei ole mitenkään räjähtävä, ei edes lastutettuna (n. 270hv/550Nm). Matkavauhdissa ohitukset sujuu kiitettävällä ripeydellä. Mielestäni tomaattilaatikon vaihdot tuntuvat selvinä nykäyksinä eikä siten edusta sellaista premiumia mitä tässä luokassa voisi olettaa. Paikallaan seistessä moottorin ääni kuuluu sisälle häiritsevän traktorimaisena. Kuten mainittu, ohjaus on ylitehostettu ja ohjaustuntuma on etäinen. Suuntavakavuus on yllättävän hyvä 245/40/18 talvikitkoilla (Nokian Hakkapeliitta R).

Pari ärsyttävää narinaa/kitinää mun omasta autostani löytyy: ohjauksen narina (toivottavasti hoituu tehostimen öljynvaihdolla ensi viikolla), hansikaslokeron kitinä (en saanut vaimennettua vaikka ongelmaa on käsitelty aiemmin). Lisäksi takaluukusta/tavaratilasta kuuluu narinaa, joka ilmenee selvimmin kylmällä keillä.

Oma auto on varusteltu hyvin kattavasti, mikä vaikeuttaa perusauton arvioimista. Hyödyllisimmät/mukamas elämää helpoittavimmat varusteet itselleni ovat tähän asti olleet:

- Ilmajousitus. Madallettu alusta näyttää hyvältä isossa autossa mutta en halunnut jäykkää/epämukavaa alustaa autoon, jossa ei muuten ole mitään urheilullista. Comfort-asennossa on oikein mukava lipua. Lisänä alustan korkeutta voi sätää nopeasti ohjelmallisesti.

- Avaimeton käyttö. Riittää että avaimet ovat mukana, avaimen kaivaminen taskusta tuntuu 90-luvulta :) Bonuksena muistipenkki säätyy oven avauksen jälkeen oikeaan asentoon automaattisesti, mikä on erittäin mukavaa kahdella kuskilla.

- Webasto kaukosäätimellä. Lisälämmitys on ollut kovilla pakkasilla hyvä juttu ja kaukosäätimen toimintasäde on kiitettävän laaja.

Kaiken kaikkiaan A6 4F isolla dieselmyllyllä ja quattrolla vaikuttaa hyvältä valinnalta. Aiemman sukupolven A6:sen lastentauditkin ovat historiaa :)

Viimeksi muokannut RobTq 21.02.2010 20:25 Perustelu: typoja
pipo_esa pipo_esa on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #88  
Vanha 21.02.2010, 18:15

Jokos automaatit kestää?
exautisti exautisti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #89  
Vanha 21.02.2010, 20:16

Onko näissä ilmajousitus joka kulmassa vai vain takana kuten bemarissa?
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #90  
Vanha 21.02.2010, 20:18

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
Jokos automaatit kestää?
Ei ainakaan korjaamolla ole näkynyt normaalikäytössä olleita laatikkorempoissa.
Takseista on niitä vaihdeltu muutama, tämänkin selittää 150tkm/1v 90% keskusta-ajoa ja kuskeina kaikkea 18v-60v väliltä. Kilsoja on ollut 200-400tkm.

Nämäkin vaihdot vähentyneet kun öljyt uusitaan 100-150tkm välein.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja exautisti Näytä viesti
Onko näissä ilmajousitus joka kulmassa vai vain takana kuten bemarissa?
Joka nurkassa on pussit.

Viimeksi muokannut jta 21.02.2010 20:21 Perustelu: yhdelläkin viestillä pärjää
pipo_esa pipo_esa on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #91  
Vanha 08.03.2010, 18:24

Kuinkas yleisiä noi ilmajouset on kun pläräsin nettiautosta kolkytä ilmoitusta eikä yhdessäkään mainittu ilmajousista mitään?
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #92  
Vanha 08.03.2010, 19:48

Taitaa Suomessa olla alkuperäisenä myydyissä sirkkelimiehen sormilla laskettava määrä.

Mitä nyt olen itse selaillut koiravankkureita mobile.de:stä niin olisko 10% isompikoneisista, vajaamoottoreissa vielä harvemmassa.
RobTq RobTq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #93  
Vanha 08.03.2010, 21:39

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
Kuinkas yleisiä noi ilmajouset on kun pläräsin nettiautosta kolkytä ilmoitusta eikä yhdessäkään mainittu ilmajousista mitään?
Viime joulukuussa löysin ja kävin koeajamassa Helsingissä yhtä ilmajousitettua autoa, mutta muuten kotimainen tarjonta on heikko. Saksassa taas tarjonta on parempi mitä itse ensin olin kuvitellut. Ja parhaat hakukoneet Saksaan tarjontaan on siis http://www.mobile.de ja http://www.autoscout24.de [Ilmajousitus = Luftfederung = Adaptive Air Suspension = AAS]
exautisti exautisti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #94  
Vanha 13.03.2010, 21:24

Eli alkaa tuo autokuume olla nyt sillä mallilla,että tarvii vissiin alkaa katteleen tosissaan tarjontaa.Auto hankitaan todennäköisesti saksanmaalta ja jos joku viitsisi listata audista ne MUST varusteet,kivat lisät ja ei niin tärkeät,ja mielellään vähän selityksien kans kun ei oo oikein käsitystä eroista MMI basicista vs. muihin,mitä niitä nyt ikinä onkaan.
Ja tietysti paikat(viat) mihin täytyy kiinniittä erityistä huomiota,vuosimalli tulee varmaan olemaan -05-07 ja tekniikka 3.0tdi quattro.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #95  
Vanha 13.03.2010, 22:43

Must:

- urheiluistuimet, niillä peruslaudoilla ei tee mitään
- MMI High (se värinäytöllinen ruutu), ei tarvitse välttämättä olla Navia, mutta helpottaa kaiken kivan jälkiasennusta tarvittaessa. Tässä tulee mukana jo DSP-stereot, BOSE lisäplussa.
- monitoimiratti
- AMI = iPod-liitäntä
- xenonit taitaa olla melkein must
- parkkitutka vähintään taakse, eteenkin kätevä jos ahdas parkkipaikka/ajelee paljon kaupungissa

Kivoja lisiä/puolimust:

- laajennetussa ilmastoinnissa (digitaalinen lämpötilannäyttö) tulee suuttimet B-pilareihin, jos on kakaroita takana niin varmaan ihan hyvä. Muuten perusilmastointiin ei juuri toiminnallisia eroja
- urheilualusta vs. normialusta. 20 mm urheilualustan ja normialustan kovuusero mitätön, ulkonäköero tietty. 30 mm S-line sportalusta jo hiukan kova

Noi edellälistatut on yleensä kyllä normivarustetussa 3.0TDI:ssä jo mukana, joten sitten loput sen mukaan mitä itse haluaa ja tarvitsee: nahkat, muistit istuimille, S-line sportpaketti (-30 mm alusta, sporttipenkit nahka-kangas, sporttiratti + 18" vanteet), automaattisesti tummentuvat peilit jne
TPL TPL ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #96  
Vanha 17.03.2010, 21:29

2005-2006 vuosimalli on haussa Saksasta. Jostain syystä kaikissa ei ole vakionopeussäädintä; pystyykö sen asentamaan jälkikäteen?

Minkälainen ero käytön kannalta on akustisella ja optisella parkkitutkalla?

Perushuollot (öljynvaihdot, jarrut jne.) tuohon pystynee tekemään vielä itse. Onko koneelle mitään suurempia määräaikaishuoltotoimenpiteitä kun hihnanvaihtoa ei tarvita?
TPL TPL ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #97  
Vanha 23.03.2010, 13:58

Jos laajennetaan vuosimallihaarukkaa 2005-2007:ään, niin onko 224 ja 332hv moottoreissa ratkaisevaa eroa miksi kannattaisi suosia uudempaa?

Vakkarin pystyy asentamaan jälkikäten ja Audicenteristä ilmoitettiin hinta-arvioksi noin 400e.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #98  
Vanha 23.03.2010, 18:43

Parkkitutkia on muutamaa mallia: perinteinen takapiippari, ja siitä laajennettu versio etu- ja takatutkilla. Parissa ekassa vuosimallissa tämä etu+takamalli ei osannut näyttää MMI:ssä (basic tai high) sitä karttaa missä päin esteet sijaitsevat. Tätä näytöllistä mallia jossain sanotaan jo optiseksi.

Sitten se top-of-the-line -malli on tuo laajennettu etu+takatutka takakameralla, eli tämä vaatii MMI Highn johon sitten ilmestyy pakittaessa kamerankuva + suuntimaviivoja.
Monster Monster ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #99  
Vanha 23.03.2010, 18:51

Eikös tuon vakkarin viiksen saa eBaystä ~70-100eur ja asennus onnistunee itse tai jonkun ystävällisen klubilaisen toimesta :=)

Kyselin myös takaparkkitutkan asennushintoja laite+asennus paketille. Laakkoselle Herttoniemessä Valeon parkkitutka asennettuna 700eur. Sama paketti Joensuussa paikallisella autoasentamolla (Keronen) 280eur...

Viimeksi muokannut Monster 23.03.2010 20:03
PJKK PJKK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #100  
Vanha 23.03.2010, 19:07

Lainaus:
Ohjaus on todellakin maantiellä varsin tunnoton. Kovin paljos muuta moitetta en tähän hätään keksi.
Lainaus:
Ajettavuus on hyvä, ohjaus hitaissa nopeuksissa ylitehostettu, normaalilla nopeudella sitten jo mielestäni ok. Ehkä hivenen tunnoton keskialueella, voi tosin johtua talvirenkaistakin.
Mites ohjauksen palautus risteyksissä hitaissa nopeuksissa? Kävin viikonloppuna ajamassa uudenkarheaa 3.0tdi allroadia ja se piti kääntämällä kääntää suoraksi. Ei oikein miellyttänyt hieman tehokkaampaan (normaaliin) palautukseen tottuneena. Kesärenkailla palautus tosiaan lienee tehokkaampi, mutta se tieto ei paljoa auta, kun autolla ajaa kuitenkin talvellakin. Autossa siis ilmajousitus. Ei kai se voi tuota aiheuttaa?

Viimeksi muokannut PJKK 23.03.2010 19:08 Perustelu: kirj.virhe pois
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Avainsanat
3.0tdi, audi, auton osto, ensimmäinen audi, koeajo, quattro, tiptronic


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 2 (1 käyttäjää ja 1 vierasta)
helmi
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
A6 3.0tdi quattron tarkistuslista? Puuhapete Diesel 10 22.10.2008 15:04
kompuran sopivuus? shemeikka Sisusta ja sähköt 3 18.01.2005 13:00


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 13:37.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.