banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
jazz58 jazz58 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 09.07.2008, 21:20 Audi TT ostoaikeissa.

Tervehdys,
mikä olisi kaikkein tärkeintä tsekata 7-8v vanhaa tt:tä hankittaessa? Tiedän, että mittarit näyttää sitä sun tätä. Juuri eilen koeajoin espoossa yhtä jossa tankki näytti puolta, mutta ajotietokone 17km jäljellä olevaa ajomatkaa. Myyjä tietysti sanoi tähän jotain mukavaa, että kyllä siellä bensaa pitäisi olla. No riitihän se, mutta samalla lämpötilakin näytti miestäni väärin? yli 90° -joten mittarin vaihto varmaan tuossakin edessä.

Yksi pohtimisen arvoinen paikka on tuo tt:n quatro? Kestääkö hyvin 200tkm ja ylikin vai vaatiiko isompaakin huoltoa. Onko mitään oireita joita kannattaisi koeajossa kuunnella? Quatro kyllä kiinnostaisi, mutta toisessa vaakakupissa painaa sen mahdollinen huolto/korjaus. Onko porukoilla ollut ongelmia Q kanssa?

Koneen (1.8T) osalta olen kuullut hyvää, kuitenkin autolla ajetut todelliset kilometrit kiinnostaa. Selviääkö huoltohistoria ja kilometrit, jos käyttää auton piuhan päässä merkki liikeessä?
Välillä vaan ei mene läpi nuo vähäiset kilometrit joita tt:n kauppiaat autoissaan mainostavat. Järjestään alta 200tkm n. 8 v vanhoissa autoissa.

Tässä oli nyt muutama kysymys, joihin toivon saavani asiallisia vastauksia. Kiitos.
pasi_ pasi_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 10.07.2008, 00:03

http://audiclub.fi/audifinns/search.php?searchid=876653

Siitä vähän alkuun. Aika paljon on TT:stäkin tällä foorumilla haasteltu.
Kenda Kenda ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 10.07.2008, 00:08

Jos nyt pientä mutuilua heittäis.

Quattron kanssa tuskin tulee sen isompia ongelmia vastaan kuin vajaavetoisten kanssakaan kestävyyden kannalta.

Tuo alle 200tkm/8 vuotta ei mun korvaan vielä kovin kummalliselta kuullosta, alle 25tkm/vuosi kuitenkin. Moni ei välttämättä edes aja TT:llä ympäri vuoden. Jos TT:llä raaskii talven suolamöhnissä ajella niin sit ehdottomasti quuna.

Samat jutut tosta varmaan tarvii tsekata kuin mitä muitakin autoja ostettaessa.

Mitään en tosiaan tiedä, uusin oma auto on vuosimallia -89 :D
kalsket kalsket ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsenvastaava
Admin

  #4  
Vanha 10.07.2008, 00:09

Muutamista autoista on haldexin hydraulipumppu sanonut sopimuksen irti.
Kenda Kenda ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #5  
Vanha 10.07.2008, 00:21

Ainii, TT:ssähän on moottori tosiaan poikittain. Muistelin pieleen et siinäkin olis "pomminkestävä" torsen...
jyde84 jyde84 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #6  
Vanha 10.07.2008, 00:38

Mulla on nyt 8v vanha TT ja kilometrit todistetusti n.130tkm. Eikä tuo nyt minusta kuullosta vielä mitenkään ihmeelliselle. Ehdottomasti ottaisin quattrona, jos meinaa talvetkin ajella. Ja miksipäs ei.. Todella mukava auto etenkin juuri talvisin. Nelivedon kanssa tuskin mitään kestävyysongelmia tulee, jos nyt ei ihan tahallaan yritä sitä särkeä (lukuunottamatta noita satunnaisia maanantai? kappaleita, joista Teppo mainitsikin) Kun vaan muistaa huoltaa asianmukaisesti. Eikä tuo q tuo mitenkään hirveästi lisäkustannuksia. Olikohan 30tkm välein öljynvaihto, joka merkkiliikkeessä kustantaa ~100e. Kun kuuntelee ja tunnustelee autoa vaihtelevissa "olosuhteissa" ettei kuulu mitään ylimääräisiä kolinoita yms. perusjutut niin eiköhän silleen hyvän yksilön löydä itselleen. Tuo mittaristo tuntuu olevan heikko lenkki noissa, vaikka itselläni ainakaan ei ole ollut ongelmaa sen kanssa. Kannattanee etsiä auto, jossa mittaristo-ongelmaa ei ole, tai vaatia myyjäliike korjaamaan vika. Korjaus=vaihto merkkiliikkeessä ja kustantaa sen 1000e.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 10.07.2008, 06:24

sen haldexin hydraulipumpun ilmeisesti saattaa saada virkoamaankin jos simahtaa. kuulemma kerää kosteutta sisäänsä (käytön puutteesta?) ja lämmittämällä pumpun moottoria/pumppua, kumpaa lie, niin että kosteus poistuu voi saada taas toimimaan.
sitten jos hiilet on loppu ilmeisesti hiiliä voi saada tarvikkeena ja moottorin voi saada halvalla korjautettuakin. vaihtoehtona vaihto ja hinta saattaa helposti olla puolen tonninkin luokkaa.

itselläni on harkinnassa haldexin performance ohjain, mutta haluan kokeilla ensin millainen tuo on vakiona talvella ajella, ainakin jonkun aikaa.
jazz58 jazz58 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 10.07.2008, 14:19

Kiitos vastauksista. Tuosta mittaristo ongelmasta... kävin tänään koeajamassa jälleen yhden TT;n. Mittari ongelma oli aikamoinen, lämpö näytti 120°. Eikä myyjä suostunut sitä korjauttamaan. Tässä autossa oli kuitenkin kaikki huollot tehty ajallaan? 10tkm välein. Edellinen testaamani peli oli taas huolettu n. 20tkm välein. Kumpi noista nyt sitten on lähempänä oikeaa? Miten muuten on - onko tietoa paljonko enemmän Q kuluttaa etuvetoiseen verattuna?

Viimeksi muokannut jazz58 10.07.2008 14:29
Mustikkamummo Mustikkamummo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #9  
Vanha 10.07.2008, 15:35

ala ees ajattele mitaa etuvetoisia :)
Jorma Niemi Jorma Niemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 10.07.2008, 16:05

Minä en TT:stä tiedä mitään, mutta moottorin lämpötila mittarilla (yleensä) pitää olla jotain 90 -95 asteen luokkaa normaalilämmössä.

Välillä mittaristossa voi nousta paljonkin yli 100:n.

Huolta ei ole niin kauan kun: 1.Jäähdytyspropellit toimivat oikeissa lämpötiloissa. 2. Varoitusummeri ei soi.

Eli jos pysäytät auton esim liikeennevaloihin ajon jälkeen niin normaalisti lämmöt nousevat lähelle/yli 100 ( mittari) ja jossain vaiheessa pitää lähteä tuuletin pyörimään ja viisarin laskea alle 100:n

Viisaimmat tietävät TT:n termostaatin, antureiden jne lämpötilaratkaisut.
jazz58 jazz58 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #11  
Vanha 10.07.2008, 17:53

Kyllä tuossa koeajamassani tt:sä mittari nousi aika nopeasti sinne punaiselle ja siksi en uskaltanut lähteä autolla turuntielle päästelemään. Siellä se lämpö myös pysyi koko 15km lenkin ajan.
Eikä se lämoö oikeasti noussutkaan sinne punaiselle, ei tuuletin hyrränyt eikä keittänyt, mutta aja nyt autolla josta et tiedä missä mennään - tuon lämmön suhteen.

Uskomatonta muuten, että tuon hintaisen auton mittarien ei tarvitse kestää kuin määrätyn ajan?? Jonka jälkeen tonnin mittarinvaihdos operaatio menee omistajan piikkiin.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 10.07.2008, 19:28

termostaatti on sama mikä monissa muissakin samanikäisissä vageissa. aukeaa muistaaksen 87 asteessa.
jols jols ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #13  
Vanha 10.07.2008, 19:54

Minulla vm. 2000 TT jossa olen toinen omistaja, mittarissa takuukilometrit 55 000 km. Saksassa ensin kolmosautona, samoin täällä. Viiden vuoden jälkeen mittariin oli kertynyt 37 000 km kun sen kävin hakemassa, eikä itselläkään ole hurjasti kertynyt, nuo eivät aina ole käyttöautona.

Minulla normaalien huoltojen lisäksi ainoa ongelma ollut juuri tuo mittariston vaihto, maksoi luokkaa 700 eur. Vaihdatin juuri jakohihnan, varmuuden vuoksi. Huolto-ohjelman mukaan ei olisi vielä tarvinnut mutta ei kait tuo kumikaan ikuista ole.

Hyvä peli kaiken kaikkiaan, sopii käyttöautoksi tai hauskaksi harrastepeliksi jolla kiva mennä radallekin välillä, Quattro ilman muuta ;)
hd_janne hd_janne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 12.07.2008, 11:25

Itse, kun katselin noita TT- audeja (225q) 1.5v sitten oli kyllä kaikenkuntoisia tarjolla. Parissa luisti kytkin kun kunnolla rankaisi, myyjä ei tietenkään tätä myöntänyt, foorumiltakin sain kommentteja tyyliin "luistaahan se kun tolla tavalla tekee". Ei muuten tässä nykyisessä luista. Yhdessä 150tkm ajetussa alusta kolisi ja käytön jälkiä lötyi vähän liikaa, tämä oli "Suomi- auto". Yhdessä oli ilmeisesti mittarivika korjattu mailimittaristolla, joten ajomäärä jäi vähän hämärän peittoon. Yleensäkin kävin kokeilemassa varmaan lähelle 10 autoa.
Tästä, johon päädyin meni sitten juurikin tuo haldex- pumpun moottori. Sen kyllä vaihtaa itsekkin ja maksaa marmorilta sen 580, jos muistan oikein. Pumpun moottorin kuluneisuutta ei kyllä pysty mitenkään toteamaan etukäteen.
Ota vaan sellainen, mistä et löydä vikoja tai varaudu maksamaan esim mittaristosta se 1000e. Ja ehdottomasti quattro! Nopeusrajoituksia noudattamalla pääsee helposti alle 7l/ 100km- kulutukseen jopa tällä 225hp versiolla.

Niin ja se lämpömittari pysyy omassa melkein kuin liimattuna siinä 90 kohdalla.
jazz58 jazz58 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 12.07.2008, 13:21

Hyviä kommentteja tuossä yllä. Kiitos. Mitäs mieltä olette suomiaudi vs saksa? En ole käynyt katsomassa vielä yhtään suomiaudia - joten ei ole tietoa paljonko enemmän meidän ilmasto kuluttaa autoa täällä.Ruostetta ei ainakaan saksantuonneista ole löytynyt, pohjaa en ole kuitenkaan noistakaan tutkinut. Kiinnostaisi tietää vielä missä korin osissa on käytetty alumiinia?, onhan autossa sitä reilu puolet.
uiop uiop ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #16  
Vanha 12.07.2008, 20:43

Se on tuolla unkarissakin audin tehtaalla tämmönen suomiauto -osasto jossa kaikki tehdään paljon paremmin kuin saksalaisille. :-)

Itsellä on uutena saksasta uitettu ruotsiin ja parilla omistajalla ollut etelä-ruotsissa ja ruostetta ei ole missään (syy on tuo sinkitty kori varmaan) :). Tai no on kattoraileissa ruostetta mutta se onkin "known issue". Mitkä osat alumiinista, tuohon en osaa sanoa kyllä oikeastaan mitään.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #17  
Vanha 12.07.2008, 23:17

konepelti on alumiinia. loput terästä ja muovia. ruotsin maaltakin löytyy tosiaan hyviä yksilöitä ja saa myös ns. paikallisena "suomiautona" paljon. ei tule paljoa kalliimmaksi kuin saksasta hakemalla. omasta mielestä ainakin kannatti. näissä taitaa olla turbon laakerit ja hammastanko hiukka heikkoa tavaraa. ainakin hammastankoja on tuntunu paukkuvan myyntitietojen perusteella muutamia vähän ajan sisään. mulla ainakin on vaihdettu jo ruotsissa mankka, vaihtaja, turbo, mittaristo sun muuta. parempi kun hajosivatkin jo ennen itseäni niin ei tartte enää noistakaan oottaa kun turboa enää uusiksi. jos senkin saa korjattua sitten kohtuu hintaan niin isompaa turboa en asenna. ne kattolistat tuntuu tosiaan olevan ihan järjestään kaikissa hapettunu =)
itselläni on termarissa häikkää kun ajossa jää alle 90 viisari ja hiljasella köröttelyllä on siellä missä pitää.

Viimeksi muokannut LauriJT 12.07.2008 23:22
niemmr niemmr ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #18  
Vanha 15.07.2008, 18:17

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jazz58 Näytä viesti
Kyllä tuossa koeajamassani tt:sä mittari nousi aika nopeasti sinne punaiselle ja siksi en uskaltanut lähteä autolla turuntielle päästelemään. Siellä se lämpö myös pysyi koko 15km lenkin ajan.
Eikä se lämoö oikeasti noussutkaan sinne punaiselle, ei tuuletin hyrränyt eikä keittänyt, mutta aja nyt autolla josta et tiedä missä mennään - tuon lämmön suhteen.

Uskomatonta muuten, että tuon hintaisen auton mittarien ei tarvitse kestää kuin määrätyn ajan?? Jonka jälkeen tonnin mittarinvaihdos operaatio menee omistajan piikkiin.
siis uskomatonta että Audeissakin on 2 vuoden takuu ? :)
Mici Mici ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #19  
Vanha 15.07.2008, 23:16

Tuo mun oma roadsteri on Saksasta tuotu jokunen vuosi sitten. Ei oikeastaan ole mitään ihmeitä murheita ollut mitä en voisi kuvitella että suomi-pelissäkään ei voisi olla. Ruostetta en oo löytäny. Tuskinpa noissa suomipeleissäkään sitä ongelmaa ole jos on vaan jotenkin suojattu aikoinaan.

Mittaristo ei ole mun aikana ainakaan poksahtanut lopullisesti, bensamittari näyttää välillä nollaa ja välillä täyttä ja välillä oikein, mutta ajotietokoneen näkymä josta jäljellä olevat kilometrit näkyy, näyttää oikeita lukemia. Onhan noita mittariongelmia muissakin, ex A4 B5:ssa heitti nopeusmittarin välillä tappiin ajaessa eikä aina auttanut edes siitä että buuttasi auton. Meni sitten sellaisenaan vaihdossa se joten en tiedä mitä sille oikeasti tarvitsi tehdä.

Itse otin siis elämäni ensimmäisen Quattron tuosta teettosesta ja sitä päätöstä en ole katunut. Voin kyllä kuvitella jos oisin etuvetoisen ottanut, sitä olisin katunut varmasti. Jotenkin käytettyä ostaessa se hintaero on kuitenkin niin häviävän pieni noissa. Talvella ehdoton, roadsterillakin pärjää kivasti kun on kovakatto ja Q-omituisuus käytössä.

Että ei muutakun ostelemaan teettosta!

Mici
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 16.07.2008, 07:11

kannattaa sitten valmistautua siihen että naapuruston pikkupojat parveilee auton ympärillä jos sattuu ulkona olemaan ja että ihan tuntemattomat tyypit nuoresta vanhaan tulee kattomaan lähempää ja jutustelemaan =) iso kontrasti entiseen octaviaan nähden tuossa asiassa. etenkin kun ite ei pidä tuota autoa paljon sen kummempana. ihan normi käyttöauto meidän perheessä siinä missä octaviakin oli ennen. pikkasen pienempi ja tehokkaampi ja aavistuksen mukavampi ajaa.

muuten sekä etuvetoista 180 mallia ja tota 225 nelikkoa kun vertaa niin äänet on nelikossa paljon paremmat ja vastaa paremmin auton olemusta. etuvetosen äänet on vaan aika pettymys koska ovat jotenkin perheautomaisen vaisut.

tai no, onhan tuo perheauto tuo tt:kin kun mullakin on vissiin jossain isofixit varusteluettelon mukaan, en vaan ole löytänyt.

Viimeksi muokannut LauriJT 16.07.2008 07:17
uiop uiop ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Vanha 16.07.2008, 09:22

Ne takapenkithän on jo mitotettu lasten mitoille valmiiksi, "ei yli 150cm pituisille" :-)

Kyllä tuo on oikeasti mukava auto. Vieläkin joka aamu siihen istahtaa hymyillen ja iltasin kun tupakilla portailla istuu ja kattelee sitä ilta-auringossa niin muotokin miellyttää silmää edelleen.

Nälkä nyt syödessä aina kasvaa ja tehoa pitäs lisää saada, mut sehän nyt on normaalia.
Jede Jede ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #22  
Vanha 16.07.2008, 09:49

Mulla on vuoden jälkeen iskenyt vaihe ettei enää kyllä mitään säväreitä autosta saa. Nauratti tuo Laurin naapurinpojat -kommentti. Jos tuota meikäläisen 6 vuotta vanhaa katiskaa joku haluaa ihmetellä, niin ihmettelen kyllä suuresti. Tosin mullahan onkin tommonen oldschool-orkkistuninkmalli ilman singleframemaskeja ja hilpakkeita.

Johonkin ketjuun aiheesta tarinoinkin, mutta laadunvalvonta TT:issä tuntuu olevan aika perseestä. Näin vuoden ja 17tkm kokemuksella.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #23  
Vanha 16.07.2008, 17:14

no eihän mullakaan mitään muuta tuninkia tuossa ole kun pykälän isommat vanteet. sehän siinä ihmetyttääkin. ja lisäksi kun tässä lähistöllä näitä on muutenkin jo muutamia. kait se on sitten senverran siistissä kunnossa.
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 27.04.2010, 07:30

Morjesta!

Täälläkin olisi yksi uusi kuumeinen Audi TT:n ostoa suunnitteleva,jos tulee auto hommattua niin se on 165kw:n quattro.
Muutamia kysymyksiä olisi mielenpäällä, mittaristo ongelmista olenkin jos lukenut. Siitä päästään seuraavaan että onko vuosimalleilla -99 ja -00 mitään erikoista eroa kun todennäköisesti jompikumpi noista vuosimalleista olisi omalle kukkarolle se sopiva kilometrejä ajattelin että olisi max. 200tkm

Sitten sellainen että aika paljon on ilmoituksia missä ei ole mainittu vakionopeudensäädintä kun sellaisen kuitenkin soisin autossa olevan niin onko mitään hintahaitaria kenelläkään tiedossa mitä sellainen jälkiasennettuna kustantaisi niin jos muuten olisi bueno pirssi tiedossa mutta ko.varuste uupuisi niin ei välttämättä siihen kauppa tyssäisi.

Ja jos jollakin on tiedossa sellaista kerrottavaa autosta mitä en nyt tässä osaa kysyä niin kaikki vinkit on tervetulleita.

edit: zjaa, tuolla oli kyllä että esson baariin ei tekniikka kysymyksiä mut oli niin sopivasti aihe valmiina täällä...
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #25  
Vanha 27.04.2010, 07:54

Jos ny oikein muistan niin tuossa välissä ei mitään tapahdu, mutta 00-01 tais muuttua kone APX:stä BAM:ksi tai ainakin jossain tossa.

Lainaus:
Sitten sellainen että aika paljon on ilmoituksia missä ei ole mainittu vakionopeudensäädintä kun sellaisen kuitenkin soisin autossa olevan niin onko mitään hintahaitaria kenelläkään tiedossa mitä sellainen jälkiasennettuna kustantaisi niin jos muuten olisi bueno pirssi tiedossa mutta ko.varuste uupuisi niin ei välttämättä siihen kauppa tyssäisi.
Alle satasella tuosta selviää, toki vaatii että jonkin verran jakari pysyy kädessä...

Nelivedon toimintaa kannattaa yrittää päästä testaan jonnekkin hiekka-alueelle, kun sen korjaaminen yleensä maksaa sen tuhatlappusen.
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #26  
Vanha 27.04.2010, 08:53

Tuosta päästäänkin seuraavaan kysymukseen että mitä eroa on APX:llä ja BAM:lla?

Tosiaan neliveto olisi hyvä testata jossakin.
Onneksi ei toi vakkari olisi ton kalliimpi "remontti"
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #27  
Vanha 27.04.2010, 08:56

Tehollisesti samat, mutta jos muisti oikein pelaa:
APX-perus vanhanliiton 1.8t, mutta vahvemmalla alakerralla kuin BAM

BAM-"moderninpi" 1.8t, laajakaista lambda ja EGT:tä jne...

taitaa olla lastuttaessa tuo BAM parempi, muuta en keksi.

Viimeksi muokannut J-M Koopikka 27.04.2010 09:02
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #28  
Vanha 27.04.2010, 09:15

Jeps, siinäpä vastaus lyhykäisyydessään, kiitoksia tiedoista.
Eli se BAM kone on -01 eteenpäin.
Siitäpä pääseekin katselemaan autoja ja vertailemaan hintoja että löytyykö kukkarolle sopivaa pirssiä. Virosta olisi tarkoitus auto hommata.
Tommi[FIN] Tommi[FIN] ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 27.04.2010, 10:56

BAM koneessa on myös muistaakseni muuttuva venttiilin ajotus (vvt) kun taas APX ei tuota ole.
BAM kone tuli -01 vuonna ja on ns. modernimpi kuin APX kuten Kööpikkä sanoi.

Vakkarin laitto liikkessä makso n.300 € kun mulle sen laittovat ja on ehdoton varuste matka ajossa
Maintenanceman Maintenanceman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #30  
Vanha 28.04.2010, 05:24

2000 valmistetussa ja 2001 käyttöön otetussa omassa etuvetoisessa on APP moottori, siis 132kw versio. Vuonna 2000 ei ollut vielä check engine valoa mittaristossa, 2001 se jo on.
Kuntsari Kuntsari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #31  
Vanha 30.04.2010, 14:19

Morjes. Joo tosiaan itellä 2000 malli, tosiaan otettu käyttöön lopusta -99. Koko pers tais olla vaihdettu tai sitte vaan pumppu siinä ennen 140tkm kohtaa. Pitää jostain kuitit kaivaa ja katsoa kumpi se nytten oli. Vikoja mitä nyt ollu:

Eli nyt tänä talvena, alkoi vilkun rele naksumaan omia aikojaan (ei siis vilku sanoo vaan tik tik tik tik.. vika joko releessä tai sitten vilkun viiksessä)

Haldexin pers liitin, oli hapettunu viimetalvena, jonka takia neliveto kikkaili eli siis toimi, ei toimi, toimi ei toimi...

Niin ja lämpömittari välillä näyttelee mitä sattuu... siis jotani 70 astetta, normisti se kyllä on 90 asteessa, muuten mittaristot ja kaikki toimii täysin moitteettomasti... ilmeisesti termostaatin vaihdolla, tuo mittari vika korjaantuu. Lämmöt kuitenkin tarkistettu tietokoneelta ja 90 ne pysyy... en usko, että sen kuuluu jotain 100 astetta olla/näytellä.

Mitähän sitä muuta kertoisin. Ite pidän autostani ja ei ole hirveästi pahaa sanottavaa. ainut mikä mieltä painaa on tuo haldexi. Ja tuo haldexihan ei paljoon kulutukseen vaikuta... jako suhde on 90%/10% eli vie samat, kuin etuvetoinen, mutta sitten, kun painetaan kaasua ja alkaa vääntö tulemaan, niin veto jakautuu maksimissaan 50/50 eli liikenne ympyrä pyöritys on perseestä. Se kyllä onnistuu, mutta välillä saa känkkää nyppästä;) mutta kesällä sitten, on turha haaveilla neliveto luisuista. Mutkaan ajat niin kyllä se puskee:S

Mutta kännipäissään pystyt aukaisemaan takaluukun käsillä nostamalla sisältä ja nousemaan liikennevaloissa seisomaan ja soittamaan ilmakitaraa takaluukun päälle, mikäli olet survonut itsesi taakse :D siitä isot plussat, ai mitä? :DDDD

edit: niin ja tuo Q on hyvä testata esim. hiekalla ja kunnolla kaasua. tuo haldex on vähän sellanen "anna mulle piiskaa"


Niin joo... jos epäilet, että jokin mittari näyttää päin persettä tee näin!
http://www.youtube.com/watch?v=gU6aiySTHpU

Eli tolla pystyt näkemään esim tarkan lämpötilan jne.

Videon lopussa näet koodit, mikä on mikäkin!

toimii ainakin A3 noissa kakstuhatta luvun!

Viimeksi muokannut Kuntsari 30.04.2010 14:26
jugurtti jugurtti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #32  
Vanha 30.04.2010, 16:59

Jos vakio-haldexin käyttäytyminen nyppii niin kannattaa ostaa performance controller niin pääsee siitäkin ongelmasta :)
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #33  
Vanha 30.04.2010, 17:36

Ei kait siinä termarissa muute mitään lämpötila-anturia ole, eli jos anturitieto on oikea(90astetta), niin ei se termostaattia vaihtamalla mittarista parane. Tuo mittarilukeman heitto tarkoittaa vain ensimmäisiä oireita mittariston pamahtamisesta(se touhutonni..)
Tämä siis vain vinkkinä Kuntsarille.
McInen McInen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #34  
Vanha 30.04.2010, 21:03

Jep jep... pikkumittarit (lämpötila ja polttoaine) näyttävät liikaa. Polttoaineen kanssa voisi vielä elää mutta lämpötilamittariin hermostuin itse ja vaihdoin koko mittariston. Voipi myös korjata jos osaa, käsittääkseni joku tällä palstalla pyörivistä(kin) osaa sen tehdä korvausta vastaan. Älä yritä itse...

Osta ihmeessä TT, tosi mukava auto. Itselläni on ikävä omaani (jonka paikallisen marmorin pojat ajoivat koeajolla metsään).
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #35  
Vanha 01.05.2010, 05:28

Kiitoksia paljon vastauksista mitä on tänne tullut, suunnitelmissa olisi kyllä pitää vaan katsoa että miten asian toteuttaisi ja miten helposti saisi ton nykyisen toisen auton myytyä ensin pois.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #36  
Vanha 01.05.2010, 09:24

Juu, itselläkin tuommoinen katiska kevyesti piristettynä oli vajaan kaksi vuotta ja kyllähän sillä aina oli ilo lähteä ja se nelivetokin mielestäni oli ihan hyvä, jopa parempi kuin ensimmäiset torsenit, puski mielestäni vähemmän kuin nykyinen UrS4, toki painokin on ihan eri...
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #37  
Vanha 01.05.2010, 10:31

Ugemi, paljos on urssin omamassa? Meinaan esim TT roadsterilla se on ~1650... :D, että ei niiden painot ny niiiii kauheesti eroa :)
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #38  
Vanha 01.05.2010, 12:19

Hmm. Mielestäni tt coupena painoi 1550 ja tuo keijukainen sen 1700. Liekö roudsteri painavampi vai miun muisti huono? Toki akselivälin yms. erot vaikuttanee käyttäytymiseroihin.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #39  
Vanha 01.05.2010, 18:45

TTR(q) painaa tyhjänä 1550, ajokunnossa 1644 ja maksimit 1775 eli kantavuutta ei juuri ole...
Kotzi Kotzi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #40  
Vanha 01.05.2010, 19:38

Miten nuo roadsterit voi painaa noin paljon kun oma kovakatto painaa rekisteriotteen mukaan ~1400kg.

Kai sitä vois omatkin kokemukset jakaa...Itellä on nyt tuo ollu reilun vuoden ja edelleen on semmonen jännä kipinä kun sinne istahtaa. Oikeestaan se alun huuma ei oo paljoakaan laantunut. Vähän pelottaa jo näin etukäteen kun joskus pitää varmaan johonkin tilavampaan vaihtaa niin kuinka paljon sitä kukkaroa joutuu kaivamaan, että saa vähintään yhtä miellyttävän sisustuksen. Mitään pahempia vikoja ei oo ainakaan vielä tullut ja autolla ajettu ~140tkm. Hihnojen vaihdot piti tehä, mut sehän on ihan peruskauraa. Mittaristo pelannut hyvin, katossa ei ole ruostetta niinkuin eräässä topicissa täällä oli puhetta, että vähän tyyppivikaa olisi sellainen. Haldexiin olen tyytyväinen, ihan yhtä hyvä normaaliajossa kuin A6 -98:n torseni, jolla tullut välillä talvisin ajeltua.
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #41  
Vanha 01.05.2010, 20:19

Kait sielä on alustas pienen henkilöauton verran rautaa hitsattuna, kun tuo ei tunnu vääntelevän edes rata-ajossa.

Tullu joskus mieleen, että oliskohan vastaavan kokonen umpirautamöltti kevyempi ;)
YRTT YRTT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #42  
Vanha 01.05.2010, 20:29

Tällähetkellä TT remontissa.
ABS-ohjainyksikkö korjauksessa, raidetangonpää, pari tukivarren puslaa, takapuskuri ja vanne(tuli yks teiniksi Seatilla kupeeseen).
Haldex temppuilee, nykii... Kesällä ei niin haittaa.

Mut silti eka auto, mitä ei oo viel tehny miel vaihtaa :D
Paitti jos ois 30k€ ylimääräistä.
Kuntsari Kuntsari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #43  
Vanha 02.05.2010, 12:17

ite käytin tt vaa'alla, niin taisi alle puolella tankilla olla 1580kg
jta jta ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #44  
Vanha 02.05.2010, 19:22

Lainaus:
ite käytin tt vaa'alla, niin taisi alle puolella tankilla olla 1580kg
Oliskos nurkkapainoja tai akselipainoja jollain tiedossa?
Ertzi Ertzi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #45  
Vanha 02.05.2010, 20:00

Onkohan suomeen vielä yhtään TTR:ää uitettu? Onko tollanen ihan läpihuuto juttu rekisteröidä?
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #46  
Vanha 02.05.2010, 20:11

öö, meinaat siis tälläistä? Menishän toi tilavuuden mukaan ihan ok, mutta tehot ja päästöt... :) ja sitten kuinka on tuon vetotavan muutoksen kanssa. Pahoin pelkään että tommonen puhdas rata-auto on vähän tekemätön paikka täälä kekkoslovakiassa pistää kilpien väliin.
Ertzi Ertzi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #47  
Vanha 03.05.2010, 17:11

Eikä ku sitä ABT mallia. Siinä turbo tai remmi vakiona ja oliko 370hp. Merkitään TTR tai TT/R. Siinä yleensä kaksivärinen maalaus ja löytyy niin kovalla ku pehmeellä katolla.

No hitto hain linkin ite :) http://www.rsportscars.com/audi/2007-audi-abt-tt-r/
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #48  
Vanha 14.09.2011, 23:34

Nyt puraisi TT kuume ja sopiva ja oikealla värilläkin tuli käytyä koeajamassa... Autoa vaivasi tuo rikkinäinen FIS-näyttö, todennäköisesti myös Haldexin ja perän öljyt kannattaisi vaihtaa myös (ajettu 150tkm, ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu). Mietin myös tuota öljysihtin tsekkausta kun sen tukkeutumisesta on ollut puhetta. Osaako joku sanoa edellä mainittujen toimenpiteiden korjausarviota?

Muuten tuntui toimivan hyvin, hihna vaihdettu 10tkm sitten ja ikkunat pelasivat niinkuin pitikin. Tuleeko muuta mieleen ennenkuin syydän rahat tiskiin ja ostan ensimmäisen autoni ikinä =)
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #49  
Vanha 15.09.2011, 16:17

Mittaristoongelmat= typpivika, jos on "made in France with italian quality parts".
Nimimerkki amalin korjaa niitä Sörnäisissä.
Öjyjen vaihdot hyvä idea jos ei tietoa huolloista.
Nimimerkki metsässä:ltä voisit kysyä sihtihommasta,mitä kustantaa.
Käytä hakua vaan, paljon infoa löytyy, esim. projekti osiosta.
Onnea ensim.autohankintaan ja tervetuloa forumiin!!
hottentotti hottentotti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #50  
Vanha 17.09.2011, 14:08

Miikka: Ei muutakuin TT alle, itse ostelin tuossa kesällä ja olen ollut tyytyväinen tuohon omaani. Amalin tekee loistavaa työtä noiden FIS näyttöjen kanssa, itse kävin juuri vaihdattamassa omani. Eli peruhuollot autoon ja kovaa ajoa :-)
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #51  
Vanha 18.09.2011, 12:04

Prkl, niinhän siinä taas kävi että kun jäi arpomaan niin luu jäi käteen... Toisaalta olen nyt kyllä iloinen että tuli tuota TT:tä käytyä koeajamassa koska tykkäsin siitä niin pirusti. Alunperin olin ostamassa "kauppakassia" eli bemun sarjaa 1/3/5 tai audin a3/a4/a6. TT on ollut aina sellanen "haave", jostain syystä kuitenkaan en sitä lähtenyt edes aluksi koeajamaan. Nyt sitten sattui toista autoa katsellessa liikkeestä löytymään myös se, pieni lenkki ja olin ihan myyty. TT:ssä kuitenkin ihan oma fiilis, eikä tälleen yhden ihmisen taloudessa nuo ahtaat tilatkaan haittaa.

Nyt vaan pitää jäädä kyttämään seuraavaa, ei nämä onneksi koskaan lopu ja saksasta saa uittamalla lisää. Löytyy varmaan muista topiceista, mutta mitä luokkaa näissä TT:issä on ollut verot jos saksasta tuo? Katselin että noita 3,2 litrasella dsg-laatikollakin saisi aika edukkaasti sieltä, todennäköisesti kuitenkin kallistun tähän 225hp versioon. Entä onko kokemuksia näistä firmoista jotka näitä tuo suomeen?

Viimeksi muokannut Miikka 18.09.2011 12:17
jarpale jarpale on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #52  
Vanha 18.09.2011, 12:48

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Näytä viesti
pieni lenkki ja olin ihan myyty
:)

Onnea auton etsintään!
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #53  
Vanha 18.09.2011, 12:51

En tiedä, että kuinka on noiden tuonti nykyää. Ainakin noi 3.2:t on päästöjen mukaan ja nykyää menee suhteessa helkurin rankalla kädellä veroa. Varsinkin kun vertailuautotkin on kalliita. Kattelisin ihan rauhassa kotimaan tarjontaa, ja ostaisin hyvin hoidetun yksilön. Ne on näissä puoli voittoa.
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #54  
Vanha 18.09.2011, 13:06

Jarpale: kiits, onneksi "pahin kuume" on nyt saatu sammutettua ja voi järjen kanssa rauhassa katsella kun ei ole mikään tulipalohoppu =)

Sen takia itseasiassa tuonne mobile.de sivuille eksyin kun tuntuu että suomesta ei ainakaan tällä hetkellä löydy haluamaani yksilöä = hopeista kun en siis halua ja kilometrit mieluummin alta 150t. Tietenkin mieluummin ostaa yksilö joka on hyvin pidetty ja huollot tiedossa, tuo jota kävin extemporee koeajamassa oli vähän "huonolla historialla" ja sen takia jäin arpomaan. Nopeasti kun katselin noita tullin tilastoja niin n. 3k€ on ollut verot 225hp:n version quattro TT:en, hinnat keskiarvoltaan jossain 10-13k€ saksassa.
Noh, pitää katsella mitä noita nyt tulee myyntiin, aikaa tässä on käytännössä siihen saakka kun lumet iskee maahan =)
Jartsake Jartsake ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Siuntion aurinko

  #55  
Vanha 18.09.2011, 13:07

Jos löydät Viron puolelta sopivan yksilön niin ota yhteyttä.

Mitä kaveria on uskominen vertailussa 1.8tq/ 3.2dsgq, niin jälkimmäisen bensankulutus on järkevissä lukemissa, mukavampi moottori normipyörityksessä sekä vähemmän rikki. Tämä siis jos 3.2 isolohkoon on ketjuremontti tehty.
spadde spadde ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #56  
Vanha 21.09.2011, 08:47

En osaa sanoa kumpi on vähemmin rikki 1.8t vai 3.2, mutta hyvin huollettuna tuskin kumpikaan liikaa ongelmia tuottaa. Muistetaan nyt kuitenkin se, että turbo = hauskuus! Itse annan äänen 225hp versiolle.
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #57  
Vanha 22.09.2011, 09:25

Todennäköisesti 225hp versio tulee kotiin, tänään käyn koeajamassa tätä yksilöä
http://www.nettiauto.com/audi/tt/4286233

Väri ei ainakaan kuvien perusteella sykähdytä, kyllä se musta pitäisi olla... Paikanpäällähän sen sitten näkee =)
jannes jannes ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #58  
Vanha 22.09.2011, 09:40

Onko tuo nyt sitten tosiaan hopea? Kumman sävyinen kuvissa, värilämpö taitaa heittää.

Tylsää väriä lukuunottamatta näyttää kyllä erittäin lupaavalta yksilöltä.
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #59  
Vanha 22.09.2011, 09:46

Avus Silberiltä näyttää, suht harvinainen väri. En oo nähny kun 1 enemmin
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #60  
Vanha 22.09.2011, 09:54

Mä veikkaan että tuo väri on "avus silver", tai ainakin omaan silmään näyttäisi hyvin samalta.
http://www.google.fi/search?q=audi+t...w=1440&bih=725
jarpale jarpale on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #61  
Vanha 22.09.2011, 10:24

Tuossa näyttäisi olevan faceliftin etumaski ja ajovalot (jotka tuli 3.2-versioon syksyllä 2003). Onkohan ne vaihdettu jälkeen päin vai saiko niitä 1.8T-versioon jo alkuvuodesta 2003? Itse en usko, että nuo olisi alkuperäiset. Voin olla väärässä. Kannattaa varmaan tarkistaa kolarihistoria, jos ois keulaa joskus kolhittu.

Itsekään en erityisemmin välitä hopeaväristä (liian yleinen!), mutta tämä yksilö näyttää harvinaisen tyylikkäältä. Juuri nuo 3.2-mallista otetut ajovalot ja maski antaa sopivasti lisäväriä tavalliseen 1.8T-keulaan verrattuna. Vielä kun vaihdat tuohon 3.2-etupuskurin, niin sitten se on täydellinen - ainakin minun silmään.

Ai niin. Ja perään vielä se 3.2-mallin "takadiffuusori". Näyttää paremmalta kuin tuo korin värinen.

Viimeksi muokannut jarpale 22.09.2011 11:03
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #62  
Vanha 22.09.2011, 11:04

Ei tarvinut ajella kun oli jo myyty, nopeat syö hitaat =)
jarpale jarpale on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #63  
Vanha 22.09.2011, 11:05

Vielä kun pari kertaa harjoittelet, niin olet tarpeeksi nopee! ;)
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #64  
Vanha 22.09.2011, 11:17

Joo se on kyllä tullut hyvin selväksi ettei kannata jäädä arpomaan jos vähänkin auto enemmän silmää miellyttää =D

Aiemmin sanoin että "siihen mennessä kun lumet on maassa", mutta nyt jälleen läpimäräksi kastuneena tuolla sateessa todettakoon ettei kauheasti haittaisi jos sen TT:n aiemminkin löytäisi... =)
Mörssäri Mörssäri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #65  
Vanha 22.09.2011, 18:54

OT: Selittäisköhän tuon maskin ja harmaapohjaiset etuvalot se, että tuo on S-line malli? Vanteet, madallus ja merkitön ratti kuuluu ainaskin pakettiin. Niin ja merkit kyljessä.

Toivottavasti Miikka pääsee pian oman TT:n ruoriin! :-)
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #66  
Vanha 24.09.2011, 16:21

Tuli käytyä ajamassa linkin TT, oli pieni pettymys. Kytkin oli vaihdettu kahdesti viimeisen 20tkm välillä, tuntui huomattavasti löysemmältä painaa kun aiemman TT:n jota kokeilin ja ehkä myös pientä luistamista havaittavissa. Jotain syvällisempääkin vikaa odotettavissa? Nitinaa ja natinaa joka puolella, myöskin jotain "rohinaa" havaittavissa kun pyörät linkussa käänsi autoa+jarruttaessa auto puski vasemmalle.. Hihnaa ei ollut vaihdettu, ilmeisesti tämä oltaisi hoidettu liikkeen toimesta. Mittari myös klesana, eli FIS olisi kaivannut uusia ledejä. Huoltokirja myös hukassa. Muuten hienossa kunnossa ja ikkunat toimivat kuten piti, edellä mainittujen syiden takia jäi kuitenkin kauppaan.

Etsintä jatkuu =)

http://www.nettiauto.com/audi/tt/4291868

Viimeksi muokannut Miikka 24.09.2011 16:28 Perustelu: lisäys
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #67  
Vanha 10.10.2011, 17:55

Ensi viikonloppuna mahdollisesti katsomaan tätä, ellei joku ehdi sitä ostamaan aiemmin. Itse en vain aiemmin pääse paikalle.
http://www.nettiauto.com/audi/tt/4329511

Jos joku sattuu liikkumaan noilla kulmilla ja ei ole muuta tekemistä, niin arvostan kovasti jos viitsii piipahtaa katsomaan autoa tarkemmin ja raportoimaan tänne =)
marre marre ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #68  
Vanha 12.10.2011, 12:38

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Näytä viesti
Ensi viikonloppuna mahdollisesti katsomaan tätä, ellei joku ehdi sitä ostamaan aiemmin. Itse en vain aiemmin pääse paikalle.
http://www.nettiauto.com/audi/tt/4329511

Jos joku sattuu liikkumaan noilla kulmilla ja ei ole muuta tekemistä, niin arvostan kovasti jos viitsii piipahtaa katsomaan autoa tarkemmin ja raportoimaan tänne =)
Piipahdin ohimennen katsomassa, ja jotain huomioita:

- huoltokirjassa hihnan vaihdosta myyjän tekemänä merkintänä että olisi vaihdettu 118 tuhannen kohdilla (miten selvitetty, ei ollut puhetta)
- lohko hieman kostea, samoin alipaineletkusto imusarjan alla, vuodoista en osaa sanoa mitään
- mittaristo oireilee, ei ole vaihdettu
- haldexin hydrauliikkapumpun olemassa olosta ei tiedetty mitään, eikä toimivuutta siten tarkistettu
- kilvetön, katsastamaton (kertoi juuri olleensa varaamassa härälle aikaa..)
- ikkunan nostimien sanoi molempien toimivan, en testannut (tästä olisi nopeasti jäänyt kiinni)
- kone lähti käyntiin kylmänä nätisti, ei ylimääräisiä ääniä
- paikalla ollessa vaihteet meni hyvin päälle, kuitenkin ihan kuin olisi ollut hieman ylimääräistä väljyyttä (?)
- koeajo ei onnistunut, koska koekilvet oli "toisessa menossa" (koeajon mahdollisuus kannattaa etäkäteen varmistaan ennen kuin kaukaa lähtee tulemaan)
- pinnassa aika paljon skratseja, joista osasta pääsee varmasti myllyttämällä, pellit näytti hämärässä hallissa kuitenkin varsin suorilta
- ovet ja konepelti asettuivat helposti ja nätisti kiinni
- myyntipuheita: ollut kahdella naisella saksassa ja yhdellä Latviassa
- sisusta varmaan OK, nahkapenkeistä en yleensä osaa/halua sanoa mitään
- sisustan yleisilme kilometreihin nähden hieman nuhjuinen ja nukkavieru
- olikohan soittimena kuluneen näköinen Audi Consert
- ohjauksen, alustan ja jarrujen kunnosta en koeajon puuttumisen vuoksi pysty sanomaan mitn
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #69  
Vanha 13.10.2011, 09:40

Kiitoksia Marre! Ei täsmää nyt puheet sitten siihen mitä itse soitin tuossa tiistaina liittyen esim. tuohon hihnan vaihtoon. Huonojen kuvien perusteella tuo sisusta näytti minustakin hieman nuhjuiselta, joten nämä kaikki asiat kun ynnää (+ mainitsemasi asiat) niin eipä nyt sitten ihan hirveetä kiirettä tarvitse pitää tuonkaan koeajon suhteen.

Kiitoksia vielä kertaalleen!
Sabotaasi Sabotaasi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #70  
Vanha 15.10.2011, 14:13

Käytiin tänään kaverin TT kuumeen takia koeajamassa tuota yllä mainittua vehjestä.

Oli kyllä kuluneemman näköinen kun mittarilukema antoi ymmärtää. Ehkä vaan todella huonosti pidetty.
Sisältä ihmeellisen kulahtanut. Penkit oli ihan siistit tosin.
Ajossa ykköstä ei meinannut saada pykälään. Ykköseltä kakkoselle hieman pykimistä. Muut vaihteet meni ihan ok.
Jarrut oli ihan ok. Jotain pientä rohinaa kuului silloin tällöin. Alusta ei tuntunut kolisevan kuitenkaan.
Pirteestihän se muuten toimi. Aika paljon laittamista kyllä ainakin omaan makuun siihen hintaan.

Eka kokemus TT Audiin itsellä ja olihan siinä oma viehätys tietenkin...
jannes jannes ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #71  
Vanha 15.10.2011, 16:24

Tuo ykkösen ja kakkosen nihkeys tuntuu olevan lähes TT:n tyyppivika tai ainakin ominaisuus. Omassa autossa oli ihan sama vaiva, ja moni muukin on kertonut samasta.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #72  
Vanha 15.10.2011, 17:00

Väärät lootaöljyt sitä ainakin tuntuu tekevän. Omaani vaihdoin aikoinaan heti hankittuani, siinä ~ alle 120 tkm lukemissa ihan ne etkan tarjoamat öljyt. Tuohonhan pitää käyttää niitä kalleimpia manuaaliöljyjä mitä marmorilla on tarjota, 6v lootiin tarkoitettuja. Omassa ei koskaan ollut laatikon kanssa ongelmia. Orkkiskytkin ainoastaan oli vaihtanut väriä jännästi :)

Aikoinaan vaihdoin entiseen octaviaan vs200 laatikkoon, mikä oli huono veto. Viileämmillä keleillä oli ekat vaihteet todella nahkeita saada silmään. Sitä ennen meni hienosti.

Lootaöljyissä ei kannata säästää, vaan käyttää vähintään suositeltuja öljyjä, mielellään parempia. Audi aikana en ole käyttänyt enää muita kuin valmistajan suosittamia.

Viimeksi muokannut LauriJT 15.10.2011 19:03
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #73  
Vanha 19.10.2011, 19:25

http://www.nettiauto.com/audi/tt/4346690

Sattuuko olemaan kenenkään foorumilaisen "exä" yllä? Joku yksityinen tätä myi ennen ja nyt päätyi liikkeelle, ajattelin käydä kurkkaamassa. Pisti kyllä silmään tämä "köyhän miehen" S-Line, merkit kyljessä mutta ainakin ratti on "merkillinen", ei näytä madalletulta ja orggis vanteetkin on vaihtunut. Mitä kaikkea muuta tuohon S-Lineen kuuluisi?
jarpale jarpale on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #74  
Vanha 19.10.2011, 21:09

En tunne Miikan linkittämän auton historiaa mitenkään, mutta kuvien perusteella jälkiasennettua on vähintään seuraavat:

(-) etumaski ilman rinkuloita
(-) tarvikevanteet
(-) etujarrulevyt (originaalit ovat ilman uria)
(+) uudempi 3.2-mallinen takadiffuusori

Viimeisestä plussaa. Muista miinusta.

Muutoin näyttäisi vakio S-line mallilta. Mitä S-lineen sitten kuuluu? En osaa varmasti sanoa, mutta ainakin 20mm matalempi sport-alusta ja S-line merkit. Muutoin S-line TT näyttää minun mielestäni ihan vakiolta. Tuo ero alustan korkeudessa on niin pieni S-line alustan ja vakion välillä, että kuvan perusteelle tuo voisi ihan hyvin olla S-line, mutta se selviää varmaan paremmin lisävarustekoodeista. Eli ne lisävaruste koodit kannattaisi käydä läpi ennen ostopäätöstä. Kuten myös muut tavanomaiset tarkistuskohteet: tyyppiviat, koeajot erilaisissa olosuhteissa ja maanteillä, kuuluuko outoja ääniä, kiemurteleeko urissa, yms. Tuon ikäisestä luulisi löytyvän jotain vikaakin jo, joten ihan täydellistä tuskin kannattaa edes odottaa.
Kotzi Kotzi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #75  
Vanha 19.10.2011, 23:30

http://www.tt-forum.co.uk/forum/view...134483&start=0
"Nov 2001
S-Line announced.
Based on 225TTC, S-Line gets two exclusive paint colours and larger 18-inch, nine-spoke alloy wheels, and suspension lowered by an additional 20mm compared with the standard car.

Available in either Misano Red or Avus Silver paintwork, with 'normal' black leather interior, or new Brilliant Red or Silver Grey. 6 CD autochanger and a BOSE as standard.

Also - S-Line badges on either side and a full alloy gear knob"

Käsittääkseni tuollon tuli ekat S-linet eli liimailtu badget vaan. Itelläkin moinen Audi sport -badgellinen ratti (ja koko alumiininen nuppikin löytyy kuin myös BOSE ja nuo 18" old RS4 vanteet) eikä ole tietääkseni S-line. Koko S-line on muutenkin aika huuhaata TT:n kohdalla kuten näkyy.
Heksi Heksi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #76  
Vanha 20.10.2011, 09:35

Lainaus:
Käsittääkseni tuollon tuli ekat S-linet eli liimailtu badget vaan. Itelläkin moinen Audi sport -badgellinen ratti (ja koko alumiininen nuppikin löytyy kuin myös BOSE ja nuo 18" old RS4 vanteet) eikä ole tietääkseni S-line. Koko S-line on muutenkin aika huuhaata TT:n kohdalla kuten näkyy.
Näin on, ihan normi-TT:ltä näyttää, mitä nyt on ruuvattu käsittämättömän rumat tarvikevanteet alle, sekä tehty hieman jo mainittua teinituningia. Myynti-ilmoituksissa näkee silloin tällöin noita tyhjästä temmattuja S-line -paketteja liian vanhoissa autoissa, jos niissä sattuu olevan vaikka lisävarusteinen urheiluohjauspyörä tai -penkit.
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #77  
Vanha 21.10.2011, 20:37

Sarjassamme tyhmät kysymykset: Linkin auto on ollut "vain kesäisin ajossa" (mitä kovasti epäilen), eli onko jotain mitä tulisi nyt tarkemmin tsekata? Jakkaroiden lämmittimet löytyy, talvirenkaat ei ja ei varmaan mitään lämppäriäkään. Onko tuon ikäisissä autoissa ruosteensuojausta tehtaan puolesta ja onko se tarpeellinen?
Kotzi Kotzi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #78  
Vanha 21.10.2011, 21:26

Katon sivujen päissä muistaakseni oli osalla ollut ruosteongelmaa (ketju löytyy foorumilta). Samoin helmojen päiden kanttaukset kannattaa tsekata, ne on lähes järjestäin pintaruosteessa enemmän tai vähemmän. Jos pelkästään kesäsin ois ajettu niin nuokaan ei varmaan ruosteessa olisi(?). Se TT mk1 tsekkausketjukin löytyy täältä kyllä jostain.
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #79  
Vanha 23.10.2011, 11:12

Tuli käytyä kyseinen pirssi koeajamassa ja ihan ok kuva jäi autosta. Huomioitavia asioita kuitenkin; auto käynnistyi nätisti kylmänä mutta piti melkoista vinkumista aluksi. Myyjä sanoi tämän johtuvan laturin hihnasta, tiedä sitten...? Mittaristo sökö eli ledejä taas kaipailisi, tosin en ole yhteenkään törmännyt jossa tämä toimisi. Ruostetta vähän helmoissa, ilmeisesti juurikin se mistä tuossa ylempänä puhuttiin. Kattojen sivujen päistä en sitä löytänyt (tai sitten osannut katsoa). Kuskin penkki kulunut, muuten melko siisti sisältä. Sitten ehkä se huolestuttavin (tai sitten nuo kaksi edellistä koeajamaani olivat lastutettuja eivätkä myyjät sitä tienneet) eli menopuoli. Tuntui että olisi ollut vähän tehot kateissa autosta, minkään näköistä turbon potkua ei nimittäin kiihdyttäessä tuntunut. En kuitenkaan nyt ole tästä aivan 100% varma, mutta edellinen jota koeajoin oli huomattavan paljon pirteämpi. Myynnin yhteydessä ei kuitenkaan puhuttu että se olisi lastutettu, joten tämän mustan teettosen menopuoli vähän epäilyttää...

Olisi siis kiva saada tähän taas toinen mielipide koska muilta osin auto vaikutti ihan kiinnostavalta. Bisset lupaan tarjota jos joku jaksaa käydä autoa tutkailemassa!

Lisäys: yksi asia tuli lisää mieleen, eli xenonit ja valot ylipäätänsä. Kun kävin joskus kauan aikaa sitten ajamassa 2003 vuoden tt:n niin siinä sai valot palamaan sekä tuosta keskeltä (ajovalot) ja sitten pelkästään sivuilta ne pienemmät polttimot (päivävalot tai jotain?). Tässä autossa kun kääntelin sitä kytkintä mihin asentoon tahansa niin vain nuo keskellä olevat polttimot paloivat.

Viimeksi muokannut Miikka 23.10.2011 11:17 Perustelu: Lisäys
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #80  
Vanha 23.10.2011, 12:20

Valot päällä kun vetää sitä kytkintä ulospäin, syttyy sumarit, ne pienimmät linssit. Vakiotehoisessa ei juurikaan turbopotkua tunnu. Vasta lastutus tuo sen esiin tuntuvasti. Mittaristossa tarkotat varmaan sitä keskinäyttöä, että on himmeä nurkasta tai pimeitä raitoja siellä täällä. Siihen auttaa vain sen näytön vaihto. Täältä löytyy kyllä osaavia kavereita jotka sen pystyvät tekemään ilman että tarvii koko mittaria ostaa.

Sieltä katolta hapettuu ainakin ne korinväriset alumiiniset kattolistat. Näkyy joko valkeina reikinä maalissa tai rypyläisenä maalina.

Viimeksi muokannut LauriJT 23.10.2011 12:26
Kotzi Kotzi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #81  
Vanha 23.10.2011, 12:26

Xenoneissa on ainakin vain parkkivalo, Xenon ajovalo ja sumuvalot. Sumuvalot on muistaakseni uloimmat. Mitään päivänajovaloja näihin ei ainakaan mun tietääkseni ole koskaan tehtaalta saanut. Keskellä on muistaakseni parkit, jotka taitavat palaa 0-asennossakin jos virta on päällä.

EDIT: Kyllä mulla ainaki turbo potkasee ihan kunnolla, sen kyllä tuntee. Lastutettu tuo ei mun tietojen mukaan ole.
jarpale jarpale on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #82  
Vanha 23.10.2011, 13:49

Pakko olla jotain vikaa menohaluissa, jos turbon heräämistä ei huomaa. Sen pitäisi olla selkeä jopa laiskemmassa 132kW:n mallissa (jota olen ajanut) ja vielä selvempi 165kW:n mallissa (jota en ole ajanut).

Ajovalokytkimessä on kolme asentoa (väännettäessä vasemmalta oikealle): 0 (nolla) --> Parkit --> Lyhyet ajovalot.

Ajovalokytkimestä vedettäessä (kuljettajaa kohti) on 2 pykälää: 1. Etusumuvalot, 2. Etu- ja takasumuvalot.

Vakiona kaikki eteenpäin näkyvät valot on integroitu samaan umpioon: lyhyet ajovalot (xenon tai halogen), pitkät ajovalot (halogen), parkit, suuntamerkki, sumuvalo. Kaikki siis samassa umpiossa, mitään erillisiä sumuvaloja tms. tähän TT Mk1-malliin ei ole saanut. Uudemmassahan on erilliset sumuvalot etuhelmassa ja DRL-ledit ajovaloumpion alalaidassa.

Keski-Euroopan malleissa ajovalot ja parkit ovat täysin pois päältä 0-asennossa. Pimeä auto siis. Olettaisin, että uutena Suomeen tuodussa autossa olisi jonkinlainen valoautomatiikka, mutta sellaista autoa en ole vielä nähnytkään. Eiköhän näistä ole valtaosa tuotu maahan käytettynä.

Voihan se olla, että tehottomuus johtuu jostain pikkujutusta, mutta omilla rahoillani en uskaltaisi ostaa, ennen kuin vika on selvitetty ja korjattu. Onhan se nyt ihan selvä, että 225-heppainen turbomoottori pitäisi myös tuntua ajossa "kohtuu ripeältä" ns. peruskippoon verrattuna.
Miikka Miikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #83  
Vanha 23.10.2011, 14:23

Achso, eli laitimmaiset ovat siis sumuvalot. Laitoin paremman puoliskon räpsyttelemään niitä joten voi olla ettei hän tajunnut (enkä tietysti tajunnut itsekkään sanoa) vetää siitä nupikasta. Eli se selvittää mitä todennäköisemmin sen etten saanut noita laitimmaisia palamaan.

Mittariston keskinäytössä oli juurikin näitä "viivoja". Joku mainitsikin että sörnäisten suunnalla joku kaveri pistää tämän muutamaa satasta vastaan kuntoon. Muuten mielestäni näytti oikein lämpötilan ja sen tsekkasin ajotietokoneeltakin. Bensamittarin toimintaa en tajunnut tsekata sieltä ajotietokoneelta, mutta oletan että toimii. Mielestäni myöskään siellä ylälistassa ei ollut ruostetta, alhaalla helmassa sen sijaan oli muttei mitenkään paljon. Etupenkkien nahka oli kulunut jonnin verran joka myös herätti kysymyksiä kilometrien paikkaansa pitävyydestä tai sitten entiset omistajat eivät vain ole pitäneet autosta "huolta".

Nyt eniten huolettaa tuo menopuoli. Kävin n. 1kk sitten ajamassa Tuusulassa tuota ylempänä mainittua sinistä teettosta ja se auto teki kyllä selväksi milloin turbo hyppäsi kehiin. Ei tämäkään auto mikään "lussu" ollut, mutta ei aiheuttanut minkäänlaista penkkiin vetäytymistä kuten se aiempi. Kiihtyvyys oli tasainen ja ripeä. Tsekkasin vielä sinisen teettosen ilmoituksen eikä siellä (eikä kaupassakaan) mainittu mitään lastutuksesta. Hirveän vaikea vertailla kun olen käytännössä vain näitä kahta ajanut, mutta perstuntumalta ja muistista tuo aiempi oli huomattavasti räyhäkkäämpi...
Haldex oli myös arvoitus, ei siis tietoa onko tehty mitään.
dj_pirtu dj_pirtu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #84  
Vanha 15.01.2012, 16:26

Alkoi TT polttelemaan kun hinnat ovat laskeutuneet tasolle jonka viitsii tämmöisestä fiilistelyautosta maksaa. Talossa on jo Grand Cherokee -00, harrastus Saab9000 ja farmarimallinen Accord (http://www.nettiauto.com/honda/accord/4463673) jota olen koittanut hetken myydä vaan eipä kellään ole rahaa. Kovin ollaan ostamassa ja sitten perutaan kun rahoitus ei onnistu.

Keksin että vaihdankin tuon Hondan TT:hen. Saisi olla quattro ja isoimmalla tehopannulla. Lukaisin ketjun läpi vaan alkoi askarruttamaan tuo APX ja BAM-koneiden ero että kannattaako suosiolla katsella uudempaa vuosimallia. Lastentaudit ei kiinnosta missään muodossa, tuo Honda kun on ollut luotettavin auto koskaan niin epäluotettavampaan vaihto ei tule kysymykseen.

Onkos kellään himoja Accordiin? :)
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #85  
Vanha 15.01.2012, 17:35

APX-koneisis halvemmat käyttömaksut, kun menevät massan mukaan :)
Mörssäri Mörssäri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #86  
Vanha 18.01.2012, 01:45

Valitettavasti TT ei ole luotettavuudeltaan ton ikäsen Hondan tasolla. Näin se vaan on. Toki autot on yksilöitä ja joissain vähemmän vikoja kun toisissa. Riippuu paljon TT:n kohdalla kuinka tarkasti sitä on pidetty ja huollettu (ja jo tyypillisiä vikoja korjattu, esim. mittaristo).
Make_ Make_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #87  
Vanha 20.02.2012, 22:25 TT:tä hankkimassa

Iski TT kuume tässä kevään korvilla. Kyseisestä autosta ei ole mitään kokemusta tai tarkempaa tietoa, ja sitä kaipailisin. Millainen toimivuus ja luotettavuus? Onko mitään isompia tyyppivikoja?

Tässä olisi nyt nettiselailun perusteella vahva vaihtoehto: http://www.nettiauto.com/audi/tt/4497782

Jos täällä sattuu jollain olla myynnissä hyväkuntoinen TT huoltohistorialla, mieluusti 4-veto ja pienillä kilometreillä, voi ottaa yhteyttä. :) Hintaluokka n. 10.000e-14.000e.
tarkastaja tarkastaja ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #88  
Vanha 21.02.2012, 09:50

Onko kaikissa tt:ä joissa on ajovalojen pesurit> xenonvalot?? Vai voiko päätellä mistään? umpiot ilmeisesti samanlaiset kaikissa?
jarpale jarpale on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #89  
Vanha 21.02.2012, 16:02

Umpioita on jopa eri värisenä, joten eivät ole kaikki samanlaisia. Noissa voi olla entisten omistajien jäljiltä jotain niiden omia kytkentöjä, joten varmasti ei voi päätellä mitään. Itse tutkittava tapauskohtaisesti. Jos autossa on ollut uutena Xenon-ajovalot, niin silloin on ollut myös ajovalojen pesulaitteet.
Make_ Make_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #90  
Vanha 22.02.2012, 08:49

Soittelin tuosta linkittämästäni Audista. ESP ei kuulemma toimi, muuten ok kunnossa. Joku osa jarruihin pitää vaihtaa, hinta 1000e. Kannattaakohan siis lähteä täältä kauempaa katsomaan.
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #91  
Vanha 22.02.2012, 08:59

Kuulostaa aika kalliilta, kun on 180hp versio, eikä edes ehjä. Tuohon rahaan kuitenkin saa samanikäistä 225hp versiota, esim tuo, vaikka siinä kilometrit onkin vähän epäuskottavat.
Make_ Make_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #92  
Vanha 22.02.2012, 15:15

Olisi tuo Teemun linkittämä autokin ihan asiallinen, kun on vielä tehokkaammalla myllyllä, mutta noita kilometrejä eipäilen kyllä vahvasti. Jos sillä on enemmän ajettu, niin pitäisi vähän tietää, koska jakopää tehty jne.

Tätä ajattelin nyt kysäistä seuraavaksi, vaikka onkin etuvetoinen ja "lussu" koneella, mutta pienet kilsat ja vuosimalli herätti mielenkiinnon.
http://www.nettiauto.com/audi/tt/4486801

Tietenkin tämä olisi myös yksi vaihtoehto: http://www.nettiauto.com/audi/tt/4428156
Tuo "tuunattu" keula ei kuitenkaan vakuuta, ja virttetty kone myös hieman epäilyttää pidemmän päälle ajateltuna. Mutta jos kyseisen auton omistaja pyörii täällä foorumilla, niin ei muuta kuin pistä lisäinfoa tulemaan autosta. :)
Mikko S. Mikko S. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #93  
Vanha 22.02.2012, 16:22

Eipä tuo softaviritys nyt ihmeemmin moottorin kestämiseen vaikuta.
hottentotti hottentotti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #94  
Vanha 23.02.2012, 07:18

Noiden etuvetoisten kanssa kannttaa kuulemma olla kriittinen, on niin etupainoinen auto että liukkailla puskee "hulvattomasti" - tämä siis kuulopuheisiin perustuva asia, ei omakohtaista kokemusta, mutta näin itselle annoin kertoa kun olin tt:tä hankkimassa....
Make_ Make_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #95  
Vanha 26.02.2012, 15:53

Kyllä se näyttää nyt vahvasti siltä, että tuosta Ulvilassa olevasta autosta kauppaa alettaisiin tekemään. Miten tuo ESP:n toimimattomuus vaikuttaa ajettavuuteen yms.? ABS:t kuulemma toimii ainakin. Tuossa nykyisessä kotterossa ei ESP:tä ole lainkaan, joten eipä se nyt niin pakollinen ole, kun ilman sitä on tähänkin asti pärjännyt. :)
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #96  
Vanha 26.02.2012, 16:02

TT voi olla aika veemäinen ilman ESP:tä lyhyt akseliväli tms tekee siitä todella levottoman ajaa. Leikkiessä on kivan reagoiva, mutta "rauhallisesti" ajaessa on hieman turhan rauhaton (tai sitten musta on tullut vanha). Ja pitää muistaa, että ei turhaan tehdas sitä ESP:tä ja takasiipeä siihen autoon laittanu vakiovarusteeksi...
jarpale jarpale on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #97  
Vanha 26.02.2012, 16:28

Ilmoituksessa sanotaan "erittäin mukava ja turvallinen, ESP löytyy kanssa". Eikö tuo kuitenkin jonkin sortin autoliike ole? Vaadit, että ESP pitää olla kunnossa kuten ilmoituksessa sanotaan. Minusta auton pitää olla myynti-ilmoitusta vastaavassa kunnossa, ja ellei ole, niin myyjäliike kustantaa korjauksen.

Arkiajossa suosittelen pitämään ESP:n päällä. TT:n perä voi irrota äkäisesti ja yllättäen. Tämä on tullut huomattua useammin kuin kerran. Pari kertaa jopa moottoritienopeuksilla. Ei enää Suomessa, mutta aikaisemmin - nopeammilla Euroopan baanoilla.

Viimeksi muokannut jarpale 26.02.2012 17:02 Perustelu: lisätty ESP-suositus
Make_ Make_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #98  
Vanha 26.02.2012, 20:56

Ok, kiitti tiedosta. Pitää se menopeli olla kyllä sellainen, että on turvallinen ajaa, varsinkin kauniimman osapuolen käsittelyssä. :D Täytyypä melkein käydä liikkeessä, ja jos eivät suostu korjaamaan sitä samaan hintaan, niin täytyy sitten jatkaa etsintöjä. Ensi viikonloppuna olisi nyt tarkoitus lähteä vähän kiertelemään liikkeitä "eteläisempään" Suomeen.
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #99  
Vanha 27.02.2012, 07:25

Pääseekö tuo katsastuksesta läpi rikkinäisellä espillä, kun eikös tuo ole jo sen ikäinen, että joutuu OBD mittaukseen?
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #100  
Vanha 27.02.2012, 07:42

Jos tuo ESP-vikainen yksilö on vielä vakavasti harkinnassa, niin vikakoodien luku voisi kertoa, minkälaista remonttia tiedossa ESPin tiimoilta.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Audi TT ostoaikeissa.


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Audi tt vs. PorSche vs. Audi tt Anonyymi Verkosta bongattua 7 27.03.2006 02:05
Viisaammat neuvokaa - Audi TT pätkii... Presto Moottori ja voimansiirto 6 12.09.2005 09:31
Meneekö TT polkimet A4 B5:een? sami-k Sisusta ja sähköt 2 27.01.2005 13:56


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 13:17.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.