banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
8866 8866 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF rättivääpeli
ACF jäsen
Moderaattori

  #1  
Vanha 08.04.2008, 11:25 Vito, Transporter ym. pakut

Lainaus:
hyvää meselaatua
Eikös tässä tapauksessa laatu tule epsanjasta?

Viimeksi muokannut A6tonen 09.04.2008 12:48 Perustelu: otsikosta poistin ylimääräisen "muut"-sanan ;)
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #2  
Vanha 08.04.2008, 12:15

Menee vähän ot mutta ei mitään hajua.
Hieno sillä on kyllä ajaa ja kulkeekin tosi pirteästi.
Ruoste noissa vaan on ongelmana, jopa uusissakin henkilöautoja myöden.
Onroud Onroud ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #3  
Vanha 09.04.2008, 00:34

Aki oletko ajanut koskaan T5:ta Porteria?

Oma mielipide Vitosta:

- Kalliimpi (meille oli myös 4motion T5 halvempi)
- Teho tulee ärsyttävässä piikissä (ainakin tehokkaammissa malleissa)
- Auto tosissaan tehdään Espanjassa ja laatu sen mukaista: Halvan näköinen kaikin puolin (verrattaessa porteriin, niin sisältä kuin ulkoa)
- Auto tosissaan ruostuu korjauskelvolliseksi parin ensi vuoden aikana, kun ei ole kylkiä mitenkään ruostesuojattu. Toisaalta, Veholle soittaessa käskevät antaa ruostua lisää niin vaihtavat takuusen kyllä uudet kyljet/ovet/listat ja muut vaurioituneet kohdat.

Loppu yhteenveto:

Vito ei ole huono auto, mutta Porteriin verrattuna se on jäljessä ja paljon.

Itse en lisäksi millään hyväksy imagoon että autosta maksetaan yli 30-40t euroa ja sitten se on ruosteessa kun sillä liikutaan, useimmiten firman tarrat kyljessä.

Edit. vertasin siin siis uusi koppaisia! Enolla on vanha Vito ja siinä mun tietääkseni ollut vähemmän ongelmia kuin nykyisissä.
jtlukkari jtlukkari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 09.04.2008, 07:57

Taitaa olla tulevassa Start -ohjelmassa nelivetoisten pakujen vertailu, mukana T5 ja Vito.
8866 8866 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF rättivääpeli
ACF jäsen
Moderaattori

  #5  
Vanha 09.04.2008, 08:37

Meillä tuo startin jakso näkyi viime la klo: 11.
Eilen klo: 23.50 tuli uusintana.
Niin ja portteri voitti vertailun nelikoista.
Maksullisena voi katsoa nelosen nettitv:stä.

Ja edelleen OT
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #6  
Vanha 09.04.2008, 09:12

Irroitin tämän omaksi ketjuksi.

Niin, en tosiaan ole ajanut T5 portteria, T4:ää kylläkin.
T5 oli tarkoitus ensin hankkiakin, jokin melko uusi mutta jotenkin vaan päädyttiin tuohon Vitoon kun löytyi sopiva ja melko edullisesti.
Siinä on viisi ovea ja yllättäen automaattivaihteet. On myös kahdet aluvanteet (kesäkumit 17" AMG), ilmastointia, vahvistinta, subbaria ja muutenkin ulkoisesti vähän fiksumman näköinen.
Ajettukin vain 135tkm.

Vaimo ihastui siihen kun hänelle se auto tuli, niin mitä siinä sitten sen enempiä ihmettelemään.

Sellaista piikkiä tuossa ei tule kun on tosiaan automaagi, se vetää tasaiseen sinne päälle 100km/h saakka.
Ite olin tosi yllättynyt tuosta pirteydestä ja siitä miten vakaa se on ajaa.
8866 8866 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF rättivääpeli
ACF jäsen
Moderaattori

  #7  
Vanha 09.04.2008, 11:47

Kaverin 115 cdi tomaatilla pari kertaa rannan yli käyneenä kaipaan eniten vakkaria. Autolla on todella vaikea ajaa tasaista nopeutta, ylämäessä hiipuu ja alamäessä karkaa, jos ei kokoajan pelaa kaasulla.
Muutenhan esim. tsadin keskustassa todella mukava pyöritellä, riittää kun ohjailee, painaa kaasua ja tarvittaessa jarruttelee.
Liukkaallahan tuolla ei meinaa oikeasti päästä mihinkään, tai sitten on vain tottunut etenemään....

Näyttäs olevan myynnissä nettiautossa.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #8  
Vanha 09.04.2008, 12:03

Niin, noi uuden korimallin Vitothan on takatuuppareita ja nämä vanhemmat etuvetoisia.
Vaikka kevyt se taitaa perä olla vanhemmissakin, ja yleensäkin pakussa kuin pakussa.
Duke Duke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 09.04.2008, 13:55

Itsellä kokemuksia molemmista sekä Vitoista että T5 porttereista.

Eihän noita nyt edes voi verrata. Laatu on Volkkarissa aivan eri tasolla. Vito on todella halvan tuntuinen, muovinen rämisijä.

Vitojen luistonesto/ajonvakautus on aivan perseestä. Tekee etenkin talvella ajamisesta todella rasittavaa. Puuttuu peliin aivan liian herkästi, antaa tehot takaisin ikuisuudelta tuntuvalla viiveellä. Talvella olen ollut tasamaalla kiinni kun on ollut kaksi senttiä lunta maassa. Takavedon juhlaa. Nelivetoisesta Vitosta ei kokemuksia.

Niin joo ja iskarit saa vaihta joka huollon yhteydessä :D

Cdi mosat on kyllä ihan hyviä, lastulla 109 Cdistäkin saa jo ihan peruskäyttöön riittävän. 120 Cdi onkin sitten jo oma lukunsa.

Juuri eilen yhden -06 Viton vahanneena... kukkaa takakaarissa.

Ennemmin ottasin puolimiljuunaa ajeton T4:n kuin uuden Viton...
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #10  
Vanha 09.04.2008, 14:05

Pakut on suojattu/maalattu jostain syystä iät ja ajat käsittämättömän huonosti. Meinaavat yhä uudetkin tupata ruostumaan helposti.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 09.04.2008, 17:00

Lainaus:
Cdi mosat on kyllä ihan hyviä
Juuri viime viikolla yhteen 220-moottoriseen henkilöautoon uuden kannen asentelin kun oli päässyt halkeamaan. Mersufoorumeille hakusanoiksi kansi, kannentiiviste tai läpät niin huomaa ettei nuokaan ihan ongelmattomia ole. Miellyttäviä käytökseltään kylläkin.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #12  
Vanha 09.04.2008, 18:43

Joo, ja pakuista 110CDI:ssä on menny noita kansia.
Kuulemma ei kannata näistä vanhemmista 108 ja 110 ostaa, en tiedä oikein miksi. Kai yksi syy on noi kannet.
Onroud Onroud ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 10.04.2008, 03:22

Lainaus:
Pakut on suojattu/maalattu jostain syystä iät ja ajat käsittämättömän huonosti. Meinaavat yhä uudetkin tupata ruostumaan helposti.
Totta, mutta silti volkkareissa on ollut aika paljon vähemmän ruostetta muihin malleihin verrattuina. Tykkään myös että Tojotat eivät ruosto kovin herkästi, vaikka en niillä ole hirveästi ajanutkaan, nähnyt sitäkin enemmän :)

Tuttu korjaaja sanoi että mersulla ei ole ollengaan ns. pohjoismaa-linjaa Vitolle, joten auton annetaankin ruostua ja vaihdetaan mukisematta uusin osiin. Ilmeisesti tulee tehtaalle paljon halvemmaksi.

Itse olen edelleenkin sitä mieltä että aika paljon ostajat lähtevät jo tuon ruosteongelman takia, ei vain suurin osa meistä voi hyväksyä että käytännössä uusi auto ruostuu.

Mersua vastaan ei mitään ole merkkinä, päin vastoin. Kaksi Sprinteriä löytyy firmasta.

Jos joku on pakettiautoa ostamassa niin omamielipide:

Alle 3m säilytys-tila: T4 tai T5 transporter. 2.5 TDI-koneella, nelivedolla tai ilman, mutta kannattaa ottaa pitkämalli = vakaampi ajaa.

Yli 3m säilytys-tila: Sprinter, 2000 eteenpäin. Koneista en osaa sanoa, koska ongelmia ei ole ollut. Olen silti sitä mieltä tehojen kanssa että mitä vähemmän tehoa / enemmän vääntöä, on auto silloin työntekoa varten eikä toisin päin ;
jtlukkari jtlukkari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 10.04.2008, 10:47

Kaikille lötkökuskeille sen verran faktaa, että lyhkösen T4 -mallin pituus ja leveys ovat aika tarkalleen samat kuin typ44:n, joten ei tarvitse alkaa tallia suurentamaan. Korkeuskin jää elle 190 cm, joten menee laivalle henkilöautona.
Pitkä malli on sopusuhtaisemman näköinen ja selkeästi tilavampi tavaratilaltaan, mutta ei ole niin ketterä.
Itselläni on T4 lyhyt malli ja olen hyvin tyytyväinen sen suuntavakavuuteen. Veikkaan, että rengastuksella on isompi merkitys vertailtaessa eri mallien ajo-ominaisuuksia keskenään.
make80 make80 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #15  
Vanha 10.04.2008, 11:44

Kyllä lyhkänen T4 menee kuin juna kiskoilla. Ei oo auton vika jos suuntavakavuus ei oo hyvä. Ihan vakiorenkailla ajellessa ei auto suuntaa muuta ellei rattia käännä. Sivutuuli on ainut mikä vaikuttaa suuntavakavuuteen, mutta se nyt ei ole kovin yllättävää ton kokoluokan tuulipurjeessa. Lyhyt T4 on kyllä yllättävän näpsäkkä. Tavaratila on lyhyt, mutta korkeuden ansiosta sinne kyllä mahtuu kunnolla tavaraa. Aivan eri luokkaa kuitenkin ku henkilöautoissa. Penkkien allekkin menee putkikassi jos toinenkin.
jtlukkari jtlukkari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #16  
Vanha 10.04.2008, 12:06

Hyvin näppärä ajopeli. Näykyvyys on hyvä ja kääntöympyrä varsin siedettävä.
Omassani tavaratilan täyttää koirahäkki liukuovesta taaksepäin, mutta kyllä siihen tavaratilaa silti jää. Viime viikolla nostettiin sisälle sivuovesta kuormalava koiranruokaa. Väliseinättömään malliin saa sisälle ujutettua takaovien kautta noin kolmen metrin mittaisen esineen ja ovenkin vielä kiinni.
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #17  
Vanha 10.04.2008, 13:18

Sprinteristä on vain varsin hyviä kokemuksia. Näppärä kulkemaan ja kokoisekseen notkea. Paljon tilaa ja kantavuuskin erittäin riittävä. Aivan alhaalla kapealla alueella stumppaa helposti, mutta muuten vääntävä ja tehokas peli. Kulkee oikeastaan samoihin kuin peruslötkökin. En tosin muista millä koneella se kyseinen yksilö oikein on. Täytyy tarkastaa.

Ainoa haitta on vain, että ne menevät kuorma-autoiksi, joten vaativat sitten C-korttia. Kaikilla sitä ei kuitenkaan ole.
Duke Duke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 10.04.2008, 15:10

No omista pakettiauto kokemuksista vielä:

Jos pikku pakua hakee niin Pösön Expert/Citikan Jumpy/Fiatin Scudo on ihan päteviä jos tilaa ei hirveesti tartte. Isännällä toinen Expertti menossa. Ei niissä mitään isompaa ole ollut. Hdi mosat on mukavan vääntäviä vehkeitä alhaalta asti. Nuissahan varustelu ja arvostus menee juurikin tuossa järjestyksessä sitten.

Isompaa pakua hakiassa katsastaisin myös Rellun Traficin (Opel Vivaro, Nissan Primastar). Pari kertaa Traficilla ajanu. Mieleen jäi että ihan mukava tuttavuus. Ei kyllä mitään kokemuksia sitte tekniikka/vika puolesta.
Shakal Shakal ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #19  
Vanha 10.04.2008, 15:21

Täällä kokemuksia lyhyestä Sprintteristä (ei muista tarkkaa mallia), Vitosta ja Vivarosta.

Vivaro on noista kaikkein henkilöautomaisin ajettava, suorastaan miellyttävä. Vanhemmasta sekä uudemmasta Vivarosta kokemuksia. Naapurilla ollut Vito ja Vivaro. Molempia on tullut ajettua ja elämänkaarta seurattua. Viton myi pois koska se oli enemmän pajalla kuin ajossa. Vivaro taas on toiminut päivästä toiseen ja ollut erittäin tyytyväinen joka suhteessa.

Siskon perheellä on tuo Sprintteri. Konetta en muista, pitää tarkka malli muistaa kysyä joskus. Erittäin miellyttävä ajaa bakuksi, koneelle paljon kehuja. Miinuksina sellaista, että laatikkovikaa on ollut ja kukkii aika onnellisesti. Mitään maailmaa mullistavaa onneksi ei ole ollut ja laatikkovikakin saatiin suhkot pienillä kustannuksilla kuntoon.
QuattroV6 QuattroV6 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #20  
Vanha 10.04.2008, 15:47

Vitoa en enää ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Huonoja kokemuksia firman puolesta -99 108 CDI:stä. Auto oli uutena hankittu. Ruostuu, vetonivelet ei kestä normaaliajoa (ensimmäisen kerran meni 18 tkm:ssä...), sähkövikoja (mittaristo hajoaa helposti, abs-yksikkö myös), vaihdelaatikkovikoja, jarruletkut taisi mennä ennen 100 tkm:ä (ei ole tapahtunut missään muussa autossani...). Pa**an myivät!

Näistä kahdesta ilman kokemuksia toisesta: VW
hiltunenj hiltunenj ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Vanha 10.04.2008, 18:34

Mulle kyllä mesekauppias vakuutti toissasyksynä, että nyky-vitot tulevat saksasta. Kovin on tietämys heikkoa myyntipäässä....
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #22  
Vanha 10.04.2008, 19:00

Koeponnistin tässä taannoin 1600km Uudella 85hv transistorilla. Turku-Tornio-Turku tuli kelattua kaverin kanssa. Reissun alussa kirosin että mahtaa tulla pitkä reissu kun voortin paskalla joutuu lähtemään. Yllätys oli suuri, kun transitti osoittautui erittäin hyväksi ajettavaksi. Ajoasento oli 100x parempi kuin T4 transporterissa. Duunissa on pari vuotta vanha T4 Carsport 2.5tdi transportteri ja jos näistä kahdesta täytyy reissuun valita auto niin ajan mielummin transitilla. Vaikka transitti oli huomattavasti tehottomampi oli se silti parempi ajella kupngissa ihan väännön ja kulkupuolenkin suhteen.

Olihan transitti paljon halvemman oloinen, mutta se vaan istui käteen todella hyvin. Nimenomaan penkki ja ajoasento oli oikeasti hyvin kohdallaan. Rattia ei tarvinnut kurotella ja ajoasennon sai kohdalleen vaikkei olekkaan simpanssi. Oikean puolen käsinoja ja oven pahvi toimivat käsien lepuuttimina ja ratti oli mukavasti "sylissä" Samalla polkimetkin olivat vielä oikealla paikalla. Tämä on kyllä halvemmissa nykyautoissa erittäin harvinaista. Yleensä polvet on aivan koukussa kun ratti olis mukavasti, niin ettei sitä mistään asennosta tartte kurotella.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #23  
Vanha 10.04.2008, 19:14

Meidän sähkärillä oli Hiace ens alkuun kunnes niiden firma päätti uusia kalustoa ja laittoivat Transitteja sillä kertaa.

Sähkömies meinas, että Transit hakkaa Hiacen ihan joka osa-alueella.

Transittikin on sitten kehittyny. Itse tein joskus muuttokuorman Transitilla Oulusta tänne Salon seudulle, jäin kuorman kanssa rekoillekin mäessä. Ja ei sitä herkku ollu ajakaan. Kaveri oli ka-Sprinterillä liikkeellä ja jokseenkin otti itteä nuppiin se.
Isällä oli kanssa tuossa Transit ja eihän sitä vauhtiin saanu, tunnelma kabiinissakin oli vähän niinku olis vanhaa Majoria tyyränny.

Samaa meinas naapuri Hiacesta kun tekivät ensin muuttokuorman sillä ja sitten T4 portterilla, että miten joku haisun kanssa ees viittii ajaa.

Ite en ole Hiacea koskaan ajellu, joten paha mennä sanomaan juuta taikka jaata siitä.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 10.04.2008, 19:21

Joo voimaahan tuossa 85 mallissa on tosiaan se 85hv. Kai siihenkin jonkin lastun sais. Kone kuitenkin tais olla 2.2L tai jotain sinnepäin. Mulla kuormana oli vain ducati joten se ei paljoa vaikuttanut.
marklain marklain ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #25  
Vanha 10.04.2008, 22:21

Mul on hiase ja hyvin sillä tavarat kulkee.
Oli kyl niin hyvä diili, ettei jäänyt paljoa sanottavaa :)
QuattroTbo QuattroTbo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #26  
Vanha 11.04.2008, 22:02

Sattuneesta syystä tuli koeajettua käytettyjä pakuja tuossa pari viikkoa sitten. Vanette vaihtui takavetoiseen 330M Transittiin. En tiedä oliko paras mahdollinen, mutta täytti parhaiten omat kriteerini: takana pariovet, tilava, automaatti, ilmastointi, vakionopeuden säädin, tukeva tiellä ja kolme istuinta.

Chevy 6,5TD oli ehdottomasti mukavin "paku", mutta liian ahdas, epäkäytännöllinen ja kuorma-autoksi rekisteröity. Sprintteri oli ihan ok, mutta lähistöllä ei ollut sopivaa vähän ajettua ilmastoitua yksilöä. Hiacea ei kyliltä löytynyt ilmastoitua takapariovilla ja paikalliset sopivan hintaiset Transportterit oli 1,9 -koneella ja valitettavasti etuvetoja. Pakun pitäisi olla takaveto tai neliveto. Etuvetoa en helposti kelpuuta.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #27  
Vanha 11.04.2008, 22:19

Lainaus:
Etuvetoa en helposti kelpuuta.
Onko tuohon joku muu erityinen syy kuin kahvaaminen, lapiohommat talvella, ja se että sen saa kesälläkin sutimaan ;)
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #28  
Vanha 11.04.2008, 22:20

Takavedossa on siinäkin omat murheensa tyhjänä ajettaessa.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 11.04.2008, 23:07

Lainaus:
Onko tuohon joku muu erityinen syy kuin kahvaaminen, lapiohommat talvella, ja se että sen saa kesälläkin sutimaan ;)
Perävaunun vetäminen on erityisen hyvä syy taka/nelivetoiseen. Etuvedolla vetelyhommat on todella syvältä.

Kaverin etuveto-Transponder jäi muuten hassusti jumiin viime syksynä mökkitielle. Oli parkissa ei niin kauhean jyrkässä ylämäessä, johon oli "satanut" puiden lehtiä ja ne oli sitten jäätyneet yöpakkasessa. Niin vain jäi auto sutimaan siihen... ei liikkunut mihinkään, ennenkuin älyttiin kytkeä luistatuksenestin pois päältä 8/ Ilman luistonestoa se sitten lähti hirmuisesti sutien liikkeelle... Noista tyyppimalleista en Trasnpondereiden kohdalla tiiä, mutta toi vehje oli pakastu vedetty -07 mallinen auto.
quattro20v quattro20v on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #30  
Vanha 11.04.2008, 23:10

Todellakin allekirjoitan ton takavetosella talvella pulman.
Ei mee mihinkään, pakko pitää aina parisataa kiloo kuormaa takana että pääsee edes johonkin.
Sitten on vielä transitin loistava sutimisen esto jolla ei saa muuta aikaan kun koneen stumppaamisen.

T5 portteri 130hp 4motion 80-120 km/h aika n.15sek (pääsee myös joskus ohi jostain)

Transit 90hp pitkä/korkea 80-120 km/h aika n.25sek (ei pääse ohi melkein mistään)

Kummatkin kevyellä kuormauksella, transit menee vielä tyhjänä ihan kivasti. Sitten kun pakitetaan vaikka tämmöinen kyytiin niin.....
http://farm3.static.flickr.com/2245/...5a596e3502.jpg

Arvatkaa kummalla ajaisin jos saisin päättää.
JKK JKK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #31  
Vanha 12.04.2008, 18:58

No entäs Fiat Ducato -90 luvun loppu puolelta/2000 luvulta. Kellään kokemusta Fiatista?
vepek vepek ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #32  
Vanha 12.04.2008, 23:00

On tullut työn puolesta tavattua useita Vito-kuskeja ja voi sanoa, oli kuinka tahansa vannoutunut Mersu-fani, niin kyllä Vito on menossa vaihtoon . Etuvetoisia ei voi talvella ajaa, koska luistonesto nakkaa tehot pois. Takavetoiset jää lähes joka paikkaan kiinni ja luistonesto vetelee miten sattuu. Transitit ovat samanlaisia eli jäävät liukkaalla helposti jumiin ellei painoa ole perässä. Takavetoiset Hiacet jäävät myös jumiin, mutta nelivetoiset ovat hyviä, Hiacea vaivaa kuitenkin työkalumaisuus ja heikkotehoiset moottorit. Fiatit ja Citroenit ovat juuri sitä, mitä nimistä voi olettaa eli vikoja on todella paljon, mutta ovat edullisia ja tehokkaita. Mersusta voi sanoa vielä sen, että omistajalle tulee varmasti Veho tutuksi eikä varmasti ole niitä parhaimpia kokemuksia. Äidillä on A-Mersu ja voin sanoa, että minulle ei koskaan tule Vehon maahan tuomaa autoa ( hinnoittelu, öykkärimäisyys, suora valehtelu tai korjausaika voi esim. olla kaksi kuukautta), niin A-Mersuahan ei sitten mikään muu firma suostu korjaamaan. PS. Akille toivotaan nyt kuitenkin parasta.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #33  
Vanha 12.04.2008, 23:15

Lainaus:
Akille toivotaan nyt kuitenkin parasta.
Täytyy sanoa tähän, että toivomma vaimolle parasta. Minä en sillä juuri ajele.

Ja Veho (tai täällä sen nimi on Astrum-auto nykyään) ei tulle tutuksi laisinkaan, koska emme käytä autoja merkkihuollossa.
Mulle on vissiin syntyny ihan periaate tuosta asiasta nykyään ;)

Tällä kokemuksella mitä siitä nyt on, en hirveen kauheasti moittisi. Mutta eipä meillä tuota kokemusta siitä juuri vielä ole.

Vuosi sitä on tavoite pitää. Katsotaan miten se toteutuu, vai tuleeko pidempikin tuttavuus.

Edit: Ja hyvä asia myös se, että vaimo tykkää tosi paljon ajaa tuolla. Mitä en olis ikipäivänä uskonu.

Viimeksi muokannut A6tonen 12.04.2008 23:33
Japi Japi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #34  
Vanha 13.04.2008, 01:47

Itse ajelin tuommoisella takaveto Transitilla työn puolesta nelisen vuotta ,enkä jäänyt kertaakaan mihinkään kiinni. Jopa aikalailla sakkorajoilla olevilla talvirenkailla eteneminen oli vaivatonta. Ja silloin täällä Joensuun seuduilla oli ihan oikeita talvia. Saman firman sprintereitä uusilla renkailla sai olla talvisin aina työntämässä tai hinaamassa. Onhan transit aika työkalumainen mutta samalla jämäkämpi ajettava kuin sprinter jossa meinaa tulla merisairaaksi sisämaassakin, vallattoman huojumisen vuoksi. Muihin merkkeihin en ota kantaa vähäisen kokemuksen takia.
QuattroTbo QuattroTbo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #35  
Vanha 13.04.2008, 23:51

A6tonen:

Jumiin pääsee millä vaan. Ex. Vanetessa minulla oli aina lumiketjut ja hinausköysi mukana, molemmille oli käyttöä joskus.
Etuvetoa en siksi halua, että en jaksa olla joka käänteessä vaihtamassa puslia yms. Liian monella tutulla on huonoja kokemuksia nimenomaan etuvetoisten pakujen etuakselirakenteiden kestävyydestä (merkistä riippumatta). Sitä alustan osien "lotinaa" saa kunnella ihan tarpeeksi muutenkin. Tahtoo perinteistä raskaan kaluston perustekniikkaa!
Vanhemmillani on Fiat Ducaton 18-alustainen matkailuauto, joka on vakuuttanut minut ainakin ko. merkistä. Ei ikinä yhtään Fiatia, kiitos.
Onroud Onroud ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #36  
Vanha 14.04.2008, 00:55

Porukoilla on Hymeri Fiatin koneella (onko se nyt 2.7 vai mikä). Auto on ollut heillä ehkä 5-6 vuotta ja ainut asia mitä olen kuullut että tielle on jääty hihnan poikkeamisen takia. Vaikka Fiatista en hirveästi perusta, tykkään että nuo ainakin vanhemmat isot dieselit ovat aika käyttövarmoja.
QuattroTbo QuattroTbo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #37  
Vanha 22.04.2008, 10:19

Oli Transit pari viikkoa telakalla (ruiskupumppu takuuseen), joten tulipahan kokeiltua korvausautona oikein kunnolla Mersun Sprinteriä (reilut 1000km).

Näillä kokemuksilla olen kaikesta huolimatta tyytyväinen, että valitsin Fordin. Vaikka Ford hajosikin heti autokaupasta ulos ajaessa ja luultavasti tulee jatkosakin kiusaamaan pikkuvioilla, on se vaan paljon Mersua parempi ajaa ja matkustaa.

Mersussa on hyvää suorituskyky, huonoa melu ja älytön kiikkuminen.
Fordissa on hyvää varustelu, jämäkkyys ja hiljaisuus, huonoa taasen se suorituskyky. Aika & kilometrit näyttää mitä muuta huonoa ja hyvää siitä löytyy.

Jos on kiire, otan alle Audin tai motskarin...
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #38  
Vanha 08.07.2008, 09:21

Mistä löytyisi metallikiskoja joita näkee enimmäkseen kuorma-autoissa?
Kiskossa siis reikiä, joihin liinat laitetaan kiinni.

Ja jos niitä olisi vielä pienemmässä koossa, eikä sellaista heavy duty-mallia kuin kuormureissa. Jaksais marsu mennä vielä ylämäkeen kun laittaa sellaiset.
8866 8866 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF rättivääpeli
ACF jäsen
Moderaattori

  #39  
Vanha 08.07.2008, 10:05

Tälläistäkö?
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #40  
Vanha 08.07.2008, 10:26

Da, kiitos.
Tuonne siis, ei ole kaukanakaan.

Kumma ettei jotain vastaavaa myydä Motonetissa tai Bilhelvetissä.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #41  
Vanha 05.01.2009, 14:56

Kirjoittelin toiseen ketjuun keväällä:
Lainaus:
Vitosta olis haluttu lukea vikakoodit, Astrumissa.
Vaimo sinne soitti. 38e maksaa vikakoodien luku, eikä kuulemma ehdi aikaa varaamatta millään tekemään viiden minuutin hommaa missään välissä.
Lisäksi selitettiin kahteen kertaan muka aivottomalle miten vikakoodien luku ei korjaa mitään, vaan sieltä printtaantuu vaan sellainen lappu sulle.
Voi ei...

No käytin Vitoa vakikorjaamolla pakoputken vaihdossa (hyvää meselaatua kun kuusi vuotta vanhasta menee putki).
Joutuivat hitsaamaankin pätkän sinne kaiken kukkuraksi.
Lisäksi kirrattiin käsijarru ja luettiin ne vikakoodit, sekä laitettiin heidän hyllystä putkenkiristin.
Lasku oli päätä huimaavat 55e.
Tuosta viestistä tämä ketju sai alkunsa.

Noh, vaimo soitti joku aika sitten että Vitosta putki irtipoikki.
Kävin katsomassa ja kyllä siellä oli etuputki tällä kertaa poikki.

Soitin ihan huvikseen merkkiliikkeeseen, että mitä maksaa (etuputki on yhtä puuta katalysaattorin kanssa). Eihän se ole alkuperäinen kuin 1740e.
Johonkin otti välipuhelun ja saisi jonkun tarvikeosan 750e:lla.

Vakioropari sanoi että kyllä hän hitsaa tuota vaikka pari päivää, jos hinnat on tuollaisia.

Vajaan vuoden aikana mersuun ei ole laitettu kuin uudet etujarrut, löpösuodatin ja uusi akku.

Käsijarru ei muuten pidä ja kovilla pakkasilla sitä ei voi käyttää (joutuu avittamaan pois päältä).

Maalatakin sais toiseen kertaan jo.

Ai niin, äänitorvi on kans vaihdettu.

Viimeksi muokannut A6tonen 05.01.2009 15:31
Pikkuhärski Pikkuhärski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #42  
Vanha 09.01.2009, 02:45

Meillä töissä noita hiaceita, ihankäteviä kaupungissa, kestäviä ja suht isoja..
Maantiellä huonoja ajaa, ei kulje mihinkään, vie paljon polttoainetta,taka pään jousitus onneton ja eikä saa taakse pari ovia. Olis ihan hyvä jos olisi pari ovet takana niin saisi isot kaapeli kelat trukilla kyytiin...
vV8m5 vV8m5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #43  
Vanha 09.01.2009, 10:48

Virmalla T5 transporteri 170hp 2.5tdi ja 4motion, lähtee ku jänis, ehkä jopa paremmin kuin oma urssi :(. Ja on hyvä ajaa kunhan saa liikkelle, koska koneessa ei kauheasti alavääntöä ja pitkäliikkeinen kytkin saa ekakertalainen auton varmasti sammumaan valoissa ym.

Tiloista sen verran, että lyhyen T5:n kontti tais olla väliseinästä takaoviin n.2,8m pitkä, ja poikittain n.3m. Takaovien taittomekanismi (180 ast.) hyvä keksintö mutta jäykkä ja ehkä vähän vaikea käyttää. Lyhyt Vito on ruumasta omien kokemusten ja puheiden mukaan huomattavasti (n.30-40cm) pidempi... mutta ruostuvat mokomat...
Tureq Tureq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #44  
Vanha 09.01.2009, 11:16

Pikkusen nuihin tavaratilojen pituuksiin, että eipä lyhyeen Vitoon, hiaceen tai transportteriin mahdu normaali 2700mm pitkä rakennuslevy lattialle.

Siinä ne pyörivät 2,5m molemmin puolin. Eli siksi paljolti hiacet ja transportterit on pitkiä, ja vitot puolipitkiä.

Onko ketään häirinnyt uudessa vitossa semmoinen keinunta, eli hiukan samaa kuin sprintteriä on moitittu, heilahtelee pitkittäisakselin suhteen kori, itsellä tuntui heti ekassa koeajossa. Näppärän ja tehokkaan oloinen muuten, mutta kallishan se on, eli ei vaihtunu toyota pari vuotta sitten mersuun. Ehkä onneksi ei, kun kattoo miten jengillä on vitot pelannee. Hiacella se 60tkm takana. Öljyjä on pitäny vaihtaa 15tkm välein, dieseliä menee se 9l/100km. Hiacen huolto-osiin ei kuulu jarru-, eikä alustanosat. Ne lasketaan jo remontoinniksi.

Viimeksi muokannut Tureq 09.01.2009 11:32
ra.CE ra.CE ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #45  
Vanha 09.01.2009, 15:57

Meillä on myös isällä (ts. firmalla) tuollainen T5 174 heppaisella koneella ja nelivedolla varustettuna eikä sitä moittiakaan voi ainakaan voiman puutteesta.

Tietysti nuo Viiatit, Pösöt ja mitä noita nyt on ovat tilavampia, saahan niitä sellaisina liiterin kokoisina ja matkailuauton näköisinä laatikoina.

Meillä tavaratilan koko/korkeus ei niinkään ollut valintaperuste, (ehkä) luotettavuus ja ajomukavuus olivat pääsijalla. Auto on hyvä ajaa maantiellä ja mutkaisellakin pätkällä, nelivedon ansiosta liikkeellelähtökyky on hyvä liukkaammallakin kelillä ja kun työmaat välillä ovat tiettömien teiden takanakin niin onhan siitä nelivedosta siinäkin hyötyä.

Peräkärryn vetokin sujuu vaivattomasti suuren tehon, (taas) nelivedon ja suuren sallitun vetokuorman ansiosta. Ja kuitenkin useimmiten kun kärryä vedetään kuormana on kauhoja, polttoainesäiliöitä tai muuta vastaavaa melko raskasta.

Takana on nyt n. 70tkm eikä muuta moitittavaa ole kuin pyyhkijöiden vajavainen toiminta, sekin kyllä korjaantui sähköpääkeskuksen vaihdon yhteydessä.

Kulutus on pyörinyt 9-10 litran hujakoilla (ajotietokoneen mukaan).
arto s arto s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #46  
Vanha 09.01.2009, 22:29

Työn puolesta joutunut ajelemaan yhtä jos toistakin pakua. Vanhat Transitit on .. vanhoja transitteja. Lähtee ne ihan kivasti käymään, kunhan akku on kunnossa. Muuta hyvää vaikea keksiä. Mihinkään ne ei kulje, varsinkaan vaparit.

Hiace on maailman kankein auto! Ei mikään raketti, mutta kyllä sillä ohitse pääsee, kunhan vaan ennakoi ja uskaltaa. Hirveää meteliä ne pitää ja soppa tuntuu maistuvan. Kokolailla varmoja kuitenkin.

Uuden mallin Transit alkaa olla jo ihan auto. 81 kW-koneella kerkeää jo johonkin ja matkustamo on sitä luokkaa, että sillä kehtaa jo lähteä tien päällekin. Ei nyt ihan henkilöauto, mutta pakuksi jo hyvä.

Vanhan mallin Vito oli mukava. Muuta siitä lyhyestä yhteiselosta ei mieleen jäänyt.

Pikku-Fiatteja, -Pösöjä, tai -Citikoita en suotu enää ottamaan. Maantielle ei mitään asiaa, meteli on ihan järkyttävä. Näppärän kokoinen kaupungissa, jos ei tartte mitään suurta kuskata. Ei mitään raketteja, mutta ei niitä isolle tielle ole tehtykkään. Koneet kohtuu luotettavia. Muu tekniikka etelä-Eurooppalaista laatua.

Isossa Pösössä oli potkua, mutta ei sitä ajaa voinut. Sillä oli ihan omat kikkansa.

T4 ei ole maailman hiljaisin, mutta muuten varsin vakuuttava laite. Jo 65 kW (2.5) padasta saa lastulla ihan riittävän ripeän.

Uudella Vivarolla en päässyt niin paljon ajamaan, että uskaltaisi huudella ihmeempiä. Ihan kohtuullisen oloinen laite, vaikka vetoaule tuntuikin aika kapoiselta. Vielä vähän halvemman oloinen kuin uusi Transit.
Onroud Onroud ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #47  
Vanha 10.01.2009, 01:57

Lyhyt mielipide yhteenveto:

T4: Varma (2.5Tdi) ei uusi mutta mielestäni paras käytetty pakettiauto.
T5: Paras pakettiauto mitä markkinoilla on. Todella "kallis" mutta hintansa väärti. Ainut miinus on ettei 3metriset tavarat mahdu kyytiin (putkea saa vähän poikittain tosin mutta ei tarpeeksi jos on tarvetta viedä enemmän tavaraa. Pieni kysymysmerkki myös miten pärjää T4:lle useamman vuoden vanhempana.
Vito: Loistava auto, hyvä ajaa, mielenkiintoiset moottorit, mutta neliveto on susi. Auto lisäksi ruostuu lähes poikkeuksetta, joten ikävä kyllä tästä ei ole pitkäaikaiseksi partneriksi. Ehdottomasti plussaa tavaraluukusta jonka avulla 3metristä tavaraa saa jonkun verran vaivatta mahtumaan konttiin.
Ducato: Todella hyvä peruspaku. Hinta/laatu suhteellisen kohdallaan. Vikaa on suhteessa enemmän odotettavissa, mutta hinnassa voittaa sen minkä varaosissa häviää. Tavaratila on yllättävän tilava ja ehdottomasti plussaa ajettavuudesta.
Sprinter: Mielestäni ainut pakettiauto joka soveltuu parhaiten 3m+ tavaran kuljetukseen. Auto on pakettiautoksi jo vähän isompi joten ns. huippu ajo-ominaisuudet puuttuu, mutta auto toimii todella hyvin. Vitolle ominaista ruostumista ei ole havaittavissa.

Muista en mitään kehtaa sanoa kun kokemusta ei ole :)
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #48  
Vanha 08.03.2009, 13:16

Kannattaako 63kW ja 77kW T5 edes harkita?
Tuntuis, että tuolla 63kW versiolla ei ainakaan mihinkään pääse. Eikä lastukaan ehkä tuo autuutta siihen.

77kW vois lastulla jo mennä johonkin?

Nuo vaan saattaa tuntua Viton jälkeen melko laiskoilta vehkeiltä.
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #49  
Vanha 08.03.2009, 13:23

Tuo 77kw on kyl aika surku pitkään portteriin. Normaaliajoissaki on vaikeutta
ajella jouhevasti, kun vaan ei ole voimaa. Kyllä samoilla tehoilla ollut t4 vie
voiton kyllä ylivoimaisesti. 96kw pata varmasti jo parempi kun on 2.5 pumppari.

Viton jälkeen kyl kaikki portterit tuntuu laiskalta. Kun on tuo 150kw cdi320 vito
tos pihassa. Mukavia ajaa kyl molemmat, toi mese ehkä mukavampi automaatti
lootineen jne.
Duke Duke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #50  
Vanha 08.03.2009, 13:43

320 cdi Viton jälkeen tuntuu Portterit laiskoilta, mutta silti enempi autoilta.
jtlukkari jtlukkari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #51  
Vanha 08.03.2009, 22:01

75hv pakulla olen itse ehtinyt aina ajoissa -ennakoiden pystyy pitämään varsin hyviä keskinopeuksia. Olisihan se teho kiva asia, mutta talvikeliin arvostan tehoa enemmän nelivetoa.
quattro20v quattro20v on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #52  
Vanha 09.03.2009, 16:19

Lainaus:
Nuo vaan saattaa tuntua Viton jälkeen melko laiskoilta vehkeiltä.
Vaihdoithan sä urssin passattiinkin ;)

Ei vaan, kai se aika pitkälti riippuu siitä kuormasta mitä siellä takana yleensä on että riittääkö vähemmät tehot.

Jos jotain painavaa kuskaa jatkuvasti niin silloin sitä tehoa saa olla, mutta jos vain joskus jotain painavaa niin kai sitä voi sen verran kärvistellä.

Josta päästäänkin siihen että jos vaihtaa pakun heikko tehoisempaan niin sitten voikin vaihtaa henkilöauton vähän tehokkaampaan :)
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #53  
Vanha 09.03.2009, 18:31

Niin mut toi Passatti on hirmu tehokas, vai miten se oli.

Totta tosiaan, enpä ajatellut tuon kuormankin totta kai ratkaisevan.
Jos keskimääräiseen firman pakuun verrataan, niin tässä on takatila aina tyhjä.

63kW:n saa kyllä unohtaa, se näyttää paperillakin jo niin kamalalta.

Tuossa Samin viimeisessäkin lauseessa olis jo yksistään mulle riittävä peruste ottaa vaikka se 77kW ;)
Jape Jape ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #54  
Vanha 09.03.2009, 18:50

Meillä kokemusta pääasiassa transporttereista. T4 porttereita meillä on ollut kolmella eri koneella (1.9td, 2.5tdi ja 2.4d), näistä tuo viimeksimainittu oli mielestäni jo liian laiska, varsinkin jos oli vähänkään kuormaa. 2.5tdi on vieläkin talossa ja tuntuu pysyvän liikenteen mukana vaikka onkin vain sinisellä iillä. Näillä kyllä ajetaan hyvin vähällä kuormalla.

T5 transportteri onkin jo mielestäni aivan eri sarjassa. Nykyään ajossa myös tuo 96kW (tjsp) 4-motioni ja on kyllä kaikin puolin hyvä auto, ehdottomasti paras näistä joskin myös kallein.

Takavetotransitteja myös joskus kokeiltu, mutta huonoja kokemuksia. Ruostuivat ja kaiken lisäksi ajettavuus talvella heikko..Viimeisiä takavetotransitteja siis.

Eli itse suosittelisin budjetista riippuen T4 tai T5 transportteria 2.5tdi koneella.
Tureq Tureq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #55  
Vanha 09.03.2009, 19:02

T5 2.5tdi:llä (131hv-malli) ei tuntunut olevan mitenkään erityisen polttoainetaloudellinen. 1000km pelkkää maantietä ja auto vei 9l sadalle. Perusmallin bussi, 6 päällä, ei ilmastointia autossa. Tankkaamalla mitattu, ajotietokonetta ei ollut. Sopivasti sisäänajettu, 350tkm.
Duke Duke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #56  
Vanha 10.03.2009, 16:42

Lastulla tippuu kulutus litralla parilla, ajotavasta riippuen.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #57  
Vanha 10.03.2009, 17:02

Tosna olis nyt yks reilu 100tkm ajettu 77kW tarjolla, johon vaihtaessa Viton hyvityshinta olis keskimäärin 3te enemmän kuin muissa.

Lastulla tuostakin sais about 96kW veroisen, noh väännöt kyllä jäis vielä vakio 96kW:sta.
Mutta luulisin tulevan liki Passatin veroinen menopeli (Passatissakin siis lastu).

Kaikki lähes tarvittava varustelukin olis mutta mites näihin cruise, jos sellaisen haluaa.
Onko se viiksi, vähän johtotöitä ja vag-comia? Ei kai näissä mitään moduuleja tartte alkaa laittelemaan kuten esim. B6:ssa?

Edit: Niin ja käsinoja, mihin pakettiin se näissä kuuluu? Ei ilmeisesti ole mikään urs4 tyyppinen bolt-on systeemi?

Viimeksi muokannut A6tonen 10.03.2009 18:24
ra.CE ra.CE ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #58  
Vanha 10.03.2009, 21:55

Tuossa on tuo T5:sen vakkarin asennus sarja, ja tosiaan ei vaadi hirveitä ponnistuksia.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #59  
Vanha 13.03.2009, 19:43

Onkos kenelläkään tietoa kenen ohjelmia Dieselhuolto Häkkinen laittaa, vai onko omatuotantoa? Nettisivuilla ei kerrottu mitään.

On tuollainen lastutettu 63kW nyt kokeilussa ja Häkkisellä käynyt ohjelmoinnissa.
Joidenkin lähteiden mukaan kun 63kW:n ja 77kW:n lastuttaa, lähtee niistä sama 100kW:n teho. Jotkut lähteet kertoo taas toista.

Yllätyin kyllä miten hyvin tuollainen lastutettuna menee, eli ihan ok.
Pyjis Pyjis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #60  
Vanha 13.03.2009, 20:16

Transportterilla jonkinverran ajelleena, en ymmärrä miksi pakussa on henkilöauton kone(1.9tdi ja tätä viimestä korimallia), aina kun risteyksiin hiljentää vauhtia se sammuu, ihan kertalaakista, jos ei ole ykkönen pesässä. Siis hiljentää, ei pysähdy. Ihan hyvin se sitten ilman kuormaa menee maantiellä, mutten haluaisi kokeilla lastattuna ja kärri perässä.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #61  
Vanha 13.03.2009, 22:25

Ei kyllä huomattu minkään sortin sammumista ykköstä isommilla vaihteilla risteyksissä tai kaupungissa. Voi olla että osattiin vaan ajaa, vaikka vaimokin on viimeiset yli kolme vuotta automaatilla ajellut.

Terveisiä meidän talouden pakulla lähinnä ajetaan, joten sillä ei ole väliä miten se vetää paksi täynnä ja kärri perässä.
Kaatopaikalle tulee ehkä vietyä auton täysi tavaraa joskus ja ehkä kärrykin perässä. Kaatopaikkakin on alle 10km:n päässä, niin ehkä senkin kärsii.
Mkurtti Mkurtti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #62  
Vanha 13.03.2009, 22:32

Tuo risteyksiin sammuminen on ihan ominaisuus myös 2.5tdi:ssä jopa 174 heppasessa. 2:lla tai 3:lla ei voi ajaa tyhjäkäynnillä ja lähteä siitä kiihdyttää, sammuu aika usein tuossa.
Ohjelmoinnilla tuokin vika on historiaa. Harvemmin tuota 174 hv on manuaalilla, mutta joitakin autoja on päässyt testaamaan manuaalilla.
ra.CE ra.CE ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #63  
Vanha 14.03.2009, 01:39

Jos tuo 174hv on neliveto, se on poikkeuksetta manuaali. Näin ainakin ennen on ollut, enkä Volkswagenin sivuiltakaan löytänyt automaatilla varustettua 4motionia.
HJP HJP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #64  
Vanha 14.03.2009, 14:04

Ei ole nelikko/automaattivaihtoehtoa portterin dieselvalikoimassa. Eipä tuo haittaa, 2.5 tdi 128kw automaattivaihteisena toimii työajossa paremmin kuin hyvin :)
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #65  
Vanha 14.03.2009, 15:01

Tuli nyt ajettua mm. 128kW.
En kyllä ymmärrä tuota sammumishommaa. Ei saatu mitään sen tapaistakaan esille ja risteyksistä lähdettiin eri tehoisilla autoilla kulloinkin tilanteeseen sopivalla vaihteella.
ra.CE ra.CE ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #66  
Vanha 14.03.2009, 23:38

Ei ole meilläkään kyllä ollut mitään tuollaisia sammumisongelmia, ei sen paremmin isällä kuin itsellänikään.

Ja kyllähän se automaatti mukava on kun/jos paljon ajaa, mutta meillä sitten taas neliveto on välttämättömyys. Eipä siis jää paljon vaihtoehtoja. :)
Mkurtti Mkurtti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #67  
Vanha 15.03.2009, 01:11

Aika moni on vain sanonut tuosta, että manuaali sammuu herkästi siinä tyhjäkäynni kohdilla ku lähtee kiihdyttää.
Kyllä tuon on itsekin huomannu mitä on ajellut noilla portterin vakio dieseleillä.
quattro20v quattro20v on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #68  
Vanha 15.03.2009, 09:17

Meillä on firmassa se 130hp 4motion ja mulla tuli sellaisia ongelmia kun valoista lähtee niin tuppaa tavarat siirtyä takaovelle suht tehokkaasti :)

Paras paku mitä olen ajanut.
Onroud Onroud ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #69  
Vanha 15.03.2009, 11:45

Kylmällä koneella olen saanut sammumaan helposti muuten ei meinaa edes onnistua :)

Tuo on totta että pieni miinus tuosta 4motion/diesel/automat -yhdistelmän puutteesta.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #70  
Vanha 21.03.2009, 22:51

Espanjan laatuMese laitettiin kiertoon ja haettiin tilalle T5 pohjanmaalta saakka, kun antoivat ylivoimaisesti parhaimman tarjouksen.
Kone on huima 77kW ja onhan se nuhaisempi kuin ohjelmapiristettu 63kW. Eiköhän sekin asia korjaannu kesän aikana.

Onkohan tässä automyyjillä käynyt lapsus. Ostettu ilmeisesti könttä näitä valkoisia pakuja jostain, eikä tutkittu sen paremmin kun ei ole osattu varusteita listata. Olettaisi menevän niin paremmin kaupaksi.
Kysyttäessä mikä toi ja toi on, niin sanottiin ettei me vaan tiietä.
Selvishän ne mikä mikäkin on kun luki pienen hetken käyttöohjekirjaa.

Ylimääräiset lämmönsäätimet on lämmönvaihdin (ei kyllä hajua mitä tekoa tällaisella on). Tietääkö kukaan?
"Mikrofonit" on sisätilantutkia.
Näyttöpaneeli katossa on tehtaan asentama "vesilisälämmitin", eli Webasto ajastimella.
Halogeenejakin on tavaratilassa niin, että pokeri-illan vois pitää ;)
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #71  
Vanha 26.03.2009, 13:13

Vaimolta loppui usko. Trippimittarissa reilu 800km ja tankissa mittarin mukaan vähän vajaa puolet ainetta.
No, itsekin jo ajattelin mittarin olevan viallinen.

Ei kun tankki täys, menikin vaan 47 litraa (n. 80 litran tankki), laskettu kulutus 5.82l/100km.
On siinä toki 400km matka-ajoa, mutta aika positiivinen yllätys.

Mersu vei kuitenkin vähän vajaa 9 litraa matkassa ja yli kymppiä tässä nurkissa.
Onroud Onroud ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #72  
Vanha 26.03.2009, 16:31

Meidän T5 kulutus on semmonen +70% Akiin verrattuna =)
make80 make80 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #73  
Vanha 26.03.2009, 20:09

T4 102hv TDI kuluttaa 6,5-8 litraa. Mallina Caravelle tehdas bussina. Ilmastointi kesällä päällä.
Lipponen Lipponen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #74  
Vanha 31.10.2015, 08:47

A4:seen tarjottiin vaihdossa +300tkm ajettua 2004 Renault Trafickia. Moottorina 2.5 diesel.
Vaihteisto tuohon on kuulemma kertaalleen korjattu.

Onkohan noissa jotain tiettyjä heikkouksia jotai tulisi koeajossa tarkkailla?
Absolut Absolut ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #75  
Vanha 31.10.2015, 12:20

Meidän firmalla nyt kolmas Trafic menossa ja etupään niveliä noista on mennyt ja käsijarrut jumittaneet helposti. Kahdesta hajonnut ilmastoinin lauhdutin joka on vissiin semosessa paikassa että hajoaa helposti. Yksi oli automaatti ja se oli virhe. Muuten oikein hyviä pelejä.
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #76  
Vanha 01.11.2015, 01:28

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
A4:seen tarjottiin vaihdossa +300tkm ajettua 2004 Renault Trafickia. Moottorina 2.5 diesel.
Vaihteisto tuohon on kuulemma kertaalleen korjattu.

Onkohan noissa jotain tiettyjä heikkouksia jotai tulisi koeajossa tarkkailla?
Yhdellä kaverilla oli ilmeisesti tuo hieman isompi rellun paku, siitä meni kanssa laatikko. Laatikko oli kyseisessä yksilössä kuulemma identtinen Laguna -johdannainen, joten sitä voi ihan kukin tykönään miettiä, että miten se kestää työkoneessa. Kuulemma tyyppivika ja ei kestä edes normaalia käyttöä.
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #77  
Vanha 01.11.2015, 01:32

Kevällä hommasin firmaan reilu 80tkm ajetun -09 Trend AWD Transiti:in, siitä ei ainakaan vielä ole pahaa sanottavaa. Hyvin varusteltu, hyvä ajaa, iso tavaratila (n.9m3), normaalia tonnipakua isompi kantavuus (n. 1400kg) ja iso vetomassa (2800kg) ja tarvittaessa saa vielä etupyöriltä hieman vetoapua ;) Kulutuskin on kokoonsa nähden varsin kohtuullinen ja kone vääntää alhaalta asti varsin mukavasti (2,4L, 103kW versio). Mitä muuta voi työkoneelta pyytää :D
quattro20v quattro20v on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #78  
Vanha 01.11.2015, 12:59

Lainaus:
(2,4L, 103kW versio)
Kelpais kyllä mullekkin, en tiedä mikä aivopieru on ollut valmistaa samankokoista konetta mutta 66kw mikä mulla on persiin alla. :)

Ja kyllä siellä on myös turbo. ;)
ari ari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #79  
Vanha 12.01.2016, 00:57

Tekeekös noilla Viton neliveto+automaatti malleila mitään?Vähän katellu tommosia vm.2006-2010 haarukassa.

Viimeksi muokannut ari 12.01.2016 00:58 Perustelu: lisäys
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #80  
Vanha 12.01.2016, 02:08

Mä en uskaltanut ottaa sitä optioksi sen takia, että tuntu, että noi olisivat kovin vikaisia laitteita. Yhdelle tutulle tuli tollanen uutena ja sano, että oli koko ajan pasana :(
ari ari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #81  
Vanha 12.01.2016, 05:47

Mitenköhän toi Volkswagenin dsg laatikko+neliveto kestää?
Hallikainen Hallikainen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #82  
Vanha 12.01.2016, 09:25

Rehellisesti. Riippuu millä laatikolla ja millä koneella on. ( Vito siis )

Tässä käy siis 400-800k ajettujakin ja mennään samalla kombolla. Mutta sitten on tapauksia jossa mennään jo 3 moottorilla/vaihteistolla.
ari ari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #83  
Vanha 12.01.2016, 14:43

Mikäs noista Viton koneista on sitten paras/kestävin?
Hallikainen Hallikainen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #84  
Vanha 12.01.2016, 14:48

Mersun 646 moottoreita on mennyt vähiten. Eniten tällä hetkellä menee 651 moottoreita. Meillä tilausta odottaa tällä hetkellä 4 moottoria.

Viimeksi muokannut Hallikainen 12.01.2016 14:59
To87 To87 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #85  
Vanha 12.01.2016, 15:56

Mikä tuon 651 moottorin hajoamisen syy tai epäillys on ? Naapurissa appiukolla on CLC -09 mitä todennäköisintä juuri tuolla moottorilla.
Hallikainen Hallikainen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #86  
Vanha 12.01.2016, 20:19

Tosiaan, 651 moottori on alkuaikoina suunniteltu lähinnä henkilöauto käyttöön. Mutta sittenhän se tuli Vitoihin ja Sprintereihin. Lähinnä oikeastaan moottori ongelmia on kuitenkin Sprintereissä. Koska kone joutuu aika koville siinä käytössä.

Oikeastaan lähinnä on kanki tullut katsomaan aurinkoa tai sitten on vaan jumahtanut kiinni. Tämä muistaakseni johtui yhdessä vaiheessa siitä että tarpeeksi pakkasta niin ö-pumppu ei jaksanut pumpata tarpeeksi öljyä.
Vitoissa tuo 651 moottori on paljon pienemmällä rasituksella koska kantavuuttahan on max tonnin luokkaa :)

Mutta itse ostaisin Viton kyllä tuolla 646 moottorilla :)
laituri laituri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #87  
Vanha 17.01.2016, 14:06

Kaveri on hankkimassa 2011 Transporteria (117tkm), jossa on DSG laatikkon ja 4Motion. Jos ymmärsin oikein niin 132kw koneella).

Nettiä olen kahlannut läpi ja mahdolliset ongelmat on suurinpiirtein tiedossa, mutta löytyykö täältä omakohtaisi kokemuksia keneltäkään. Auto tulee siistiin kaupunki ajoon ja aika vähän kilometrejä tiedossa.
jünther jünther ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #88  
Vanha 22.05.2017, 17:36

Edellisestä viestistä reilu vuosi, mutta silti kiinostais lähinnä samat asiat.

tuota t5 facelist portteria katellut. neliveto ehdottomasti ja mieluiten tuo 132kw kone. Automaatti olis suurta plussaa, siihen kun on päässyt jo tottumaan. Mutta uskaltaako n.200tkm ajettua dsg:tä ostaa ?

Mersua kun ei enää taloon tule..
sakarivo sakarivo on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #89  
Vanha 22.05.2017, 19:58

Käsittääkseni tuo 132kw versio on kehnoin näistä 2.0 koneista.
jünther jünther ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #90  
Vanha 22.05.2017, 20:24

Kiitos tiedoista, mutta oliko jotain perusteluja? Taitaa olla ainakin kahdella ahtimella, kun taas tuo 103kw yhdellä?
Olisko se parempi moottori? Kai siitäkin ohjelmalla riittävästi voimaa saa ;)

Oliko vielä jollain tosta dsg:stä kokemuksia
sakarivo sakarivo on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #91  
Vanha 22.05.2017, 21:07

Öljyn kulutus ongelmaa on ollut, moottorin vaihtoa tarjotaan korjaukseksi. Egr lauhduttimia on vaihdeltu ja joissain myös turbohuolia..
quattro20v quattro20v on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #92  
Vanha 22.05.2017, 21:40

Mikäs mersussa noin etoo, mulla alla nyt 2011 valmistettu yksilö ja kyllä kelpaa ransittien jälkeen. ;)
jünther jünther ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #93  
Vanha 22.05.2017, 21:59

Kyllähän Mersu nyt on ylivoimaiselta tuntunut ajettavuudeltaan yms. Mutta etuna pitäisin myös sitä että menis edes kymppitonni ilman remontteja. Sitten vielä toi ruostuminen. Tiedä sitten onko asia yhtään paremmin nyky volkkarissa. Mutta edellisestä t5 portterista jäi ainakin hyvä kuva itelle. Sitä on vaan tullut laiskaksi joten automaatti olis plussaa, mutta uskaltaako ostaa. Onko noissa sitten miten paljon ollut vikoja ja onko paljon eroa minkä koneen jatkona se dsg on.
Imago ei sitten taas kestä oikeen noita hiaceita ja ranskiksia yms.

Viimeksi muokannut jünther 22.05.2017 22:05
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #94  
Vanha 23.05.2017, 14:40

BiTdi koneissa on ongelmana öljynkulutus ja remppa on kallis. DSG:t hajoaa poliisi ja taksikäytössä mutta ehkäpä ne paremmin kestää normaalissa käytössä.
Ota toisiksi tehokkain nelikkona ja tomaattina. Tai sitten BiTdi josta kuitit konerempasta ja uudesta egr venasta.
jünther jünther ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #95  
Vanha 23.05.2017, 17:30

No Nyt tuli kattavasti.
Vielä yks kyssäri, elikkä mitäs tuo dsg tykkää kärryn vedosta? Ei paljoa itellä, mutta sillon tällön tulee kärryä vedeltyä
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #96  
Vanha 23.05.2017, 18:14

Paperilla ei ole ongelmaa. 200tkm ajettu on aina 200tkm ajettu. Ei siitä hajoa kuin kytkinpakka. Tai on kulunut.
ari ari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #97  
Vanha 11.11.2017, 12:23

mikäs t5 vaidelaatikon 4vaihdetta vaivaa,kun näkyy myynissä olevan muutama samalla vaivalla?
LauriJT LauriJT on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #98  
Vanha 11.11.2017, 12:34

Villi veikkaus että kyseiset portterit on 1,9tdi ja 5v lootalla? Jos näin, niin se laatikko vaan on yksinkertaisesti huono.
ari ari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #99  
Vanha 11.11.2017, 21:04

2.5 litrasia
matrikkel matrikkel ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #100  
Vanha 15.11.2017, 07:34

Työajoa paljon T4, T5 ja T6 fwd portterilla, sekä Vivarolla ajettuna.

Työkäyttöön ja muuhunkin sopi parhaiten toi lyhyt T4, sen kulku oli vain 500tkm ajettuna yksinkertaisen jämäkkää ja en muista olisinko ikinä konetta saanut sammumaan. Ajomukavuuskin parani kun väliseinän repi irti ja siirsi 10 cm vinosti taaksepäin. Itse ajoin tällä 2,5 aikana reilu 200tkm.

Sitten ajelin kolmisen vuotta ja vajaa 200tkm Vivarolla. Oli yllätys miten hämmästyttävän hyvä toi 2.0cdti oli. Se oli suorastaan ripeä, ohjaamo oli tilava, hiljainen ja kuskin jakkara oli ihan omaa positiivista luokkaansa. Suurin haitta oli että auto oli telakalla koko ajan. Määräaikaishuoltojen välillä paukkui, niin kompuraa, useampi moniurahihna, takapyörän laakereita joka kerran heitti motarilla auton poikittain väylälle. Paras tavaratila, vaikka lyhyt verrattuna lyhyeen portteriin. Rumahan se oli oli ku mikä, mutta tavarat sai järjestykseen. Sijaisautona huoltojen ajan oli sitten Hiace, se opetti nöyryyttä ja kuritti ihmisitä.

Miulle tarjottiin 150 Vitoa Vivaron tilalle ja lyhyiden koeajojen jälkeen pihalle märkien lehtien päälle jumiin jäämisen jälkeen rejektoin Viton.

T5 pitkä portteri oli järkytys Vivaron jälkeen. Mie luulin että olisin saanut jotain T4:sta kehittyneempää, ei mutta se oli niin ajo-ominaisuuksiltaan kuin ohjaamomukavuudeltaan jotain Hiacen luokkaa. 40tkm ja välilevy paskana, sekä SI-nivelen lukkoja. Ongelma helpottui vähän vasta kun väliseinä siirrettiin taaksepäin. Istuin saisi olla parempi. Sanoinkuvaamatonta vitutusta valoissa sammuvaan koneeseen. Auto oli niin paska ajaa että 5 vuodessa tuli vain 150tkm, vertaa T4/Vivaroon. Paskuus varmasti selittyy 75kW melko väännöttömällä koneella, ja muutenkin ala-arvoisella alustalla - jatkuvaa nypytystä ajaessa joka ei rauhoittunut edes kuorma päällä, auton liikkuminen tosin rauhoittui. Aivan surkeat valot, tuli luonnollisesti halogeeneilla, joilla ei lyhyillä ollut juuri mitään näkyväisyyttä huonolla kelillä. Sekin varustelutaso-ongelma. Todella helposti hangessa jumissa, etenemiskyky fwd T4:seen verrattuna aivan surkea. :-D

T6 on ollut ajossa nyt vuoden verran. 84kW. Väliseinä siirtyi heti luovutuksessa taaksepäin. Samanlainen nypyttäjä ja yhtä huonot luovi-ominaisuudet kuin T5:ssakin tuulisella kelillä, sortaa heti jos vähän puhaltaa. Ongelma varmaankin johtuu taas varustetasosta, kuten aivan absurdin huonot halogeeniajovalot. Tässäkin lisäpitkät keulalla auttavat taajaman ulkopuolella jos liikennettä ei ole, mutta käytännössä lyhyillä joutuu välillä ajamaan. AdBlue(tm) ongelmia, kesällä toimii, talvella meinannut jättää reissun päälle kun yhtäkkiä 2000km range putoaa nollaan - tähän tehtiin joku korjaus, katsotaan miten ensi talvi menee. Polttoaineenkulutus taas kivasti kasvanut. Ei puhettakaan T4 tai Vivaron kaltaisista Lpr:sta Kajaaniin ja melkein takaisin ajoista.

T6 on kyllä selkeästi parempi kuin T5 niin ajoltaan kuin kaiken kaikkiaan muutenkin, pl. toi helvetin adbluen talviongelma. Tosin miulla on nyt vääristinyt otanta kun olen T4 aikana ajanut hyvin varustellulla yksilöllä ja nämä T5/T6 on haitarin alapäästä.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Vito, Transporter ym. pakut


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä



Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 06:02.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.