Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-94 S4 4.2 käyttöauto "ikuisuus projekti"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -94 S4 4.2 käyttöauto "ikuisuus projekti"

    Laitetaan tänne muutama kuva, jos ei muita niin ainakin itseä viihdyttämään.

    Käyttöautona toimiva "vanha satanen" saa toimittaa perhesportin virkaa, kunnes Veikkaus Oy:lle jätetyt harrastustuki anomukset alkavat tuottamaan tulosta.

    Eli lähtökohtana oli tuommoinen kamala ruoska, jonka bongasin verkkohäkkihuijarilta parisen vuotta takaperin(myytiin korjattavaksi, perävalotakuulla siis).
    Takaluukkuun oli kaatunut arviolta litra tärpättiä, joten eka viikko meni pelkästään autoa tuulettaessa ja takatilan verhouksia pestessä.

    Autossa oli hankintahetkellä Audi 100:n Etulokarit ja etupuskuri, minkä vuoksi eturenkaat oli kaarista aavistuksen ulkona. Ilmeisesti hätäisesti saksassa joskus tehty kolarikorjaus oli tehty halvasti ja ei oltu viitsitty etsiä oikeita/kaikkia(maskin ritilät puuttuivat ja autossa oli sumuvalot MYÖS puskurissa) osia autoon. Varmuuden vuoksi oikea eturunkoaisakin oli jätetty 1,5cm vinoon.
    Tässä lähtökohdat:








    Alla oli ostaessa original urS4 vanteet, jotka olivat kanttari ihottumalla ja hapettuneet tärviölle.
    Autossa oli myös nuo alumiinipeilin kotelot jo hankittaessa. Eka kesä taisi mennä pelkästään vanteet, xenon-kit ja tummat etuvilkut vaihtamalla. Hassu yksityiskohta oli nuo etusivuvilkut. Etsi ja etsin samanlaisia tummennettuina, mutta ei löytynyt VAG-linjasta. Kerran sattumalta näin vanhan W124 mersun kaupan parkkiksella ja hoksasin, että katsotaanpa sivuvilkkuja mersun kohdalta ja VOT, jo löytyi tervattua mallia.
    Alle hankittiin nuo kiiltävät alupallot, niillä on nyt pari kesää veivattu, ensi kesäksi olisi tarkoitus saada tuumaa isommat ja aavistuksen leveämmät.

    Autossa on toimiva tehtaan C-kasetti-Bose-audio, aidolla 3" subarilla ja 10CD boxilla. Kaikki tehtaan hifit toimii kiitettävästi.
    Siirtyvät pois alta vasta kun saan reippaalla näytöllä varustetun navi-soittimen ja oikean subbarin varapyöränkoteloon.
    Ällistelen joka päivä tuon cd-boxin toimivuutta, sillä laitehan on jo ihan oikeasti 14 vuotta vanha. Ja mikä ihmeellisintä, laite lukee mukisematta kaikki sille tarjotut poltetut, jopa 25 audio raitaa sisältävät levyt. Laatu on ollut kohdillaan Ingolstadtissa vuonna 1993.
    Viimeksi muokannut ez-E; 5.3.2008, 17:31.

  • #2
    Toista kesää varten autoon haalittiin paremmin sopivia osia, eli etupuskuri ja etuloksut.
    Vinossa olevan oik eturunkoaisan takia kaikki korisaumat olivat kuitenkin mitä sattuu, eikä säätämällä saatu kohdilleen. Mutta kyllä sitä vinonenäiselläkin yksi kesä ajeltiin, vaikka pirusti se häiritsikin.



    Käytettynä hankituista loksuista hitsasin umpeen jälkiasennusvilkkujen reiät ja tein paremman asennuksen tuohon listassa olleen audi logon paikalle, corsan vilkulla.

    Joulukuussa 2007 sitten tuli aika oikaista nenä...
    Homma vähän lipesi käsistä ja lopputulos on tässä.



    Autoon tuli A6:n etukansi ja lyhdyn lasit etupuskurin kaveriksi, takapäähän tuli A6:n takavalot, osittain siksi, että S6:n takapanelia en saanut mistään, vaikka puoli vuotta etsin ja yritin ostaa, osittain siksi, että mattamustaan sävyyn sopi mielestäni, että valojen välissä on korinväristä alaa. Uskon, että takapään ilme kohenee kun valoja hiukan sävytetään tummemmiksi.



    Etupään osien ja tuulilasin kehyksen korjausmaalaus lipsahti ylimaalaukseksi ja väri...noh väri pysyi samana, mutta kiillosta päätettiin hieman ottaa...
    Koko ajatus mattamustasta lähti talvivanteista joista piti tulla matat, mutta tulikin puolihimmeät, ja autosta piti tulla puolihimmeä, mutta tulikin täysmatta.
    Eipä tässä valittamista, matan saa aina kiiltämään kun vaan jaksaa kiilloittaa...

    Myös kaikki alunperin matat osat, eli kattokaiteet ja lasinvälipaneelit maalattiin uudelleen korinväriin(nythän se oli helppoa, kun meni samalla ruiskullisella). Myös maski maalattiin korinväriin, mustan muovinvärin sijasta.

    Comment


    • #3
      Millainen se matta nyt sitten on?
      Helppohoitonen kuin mikä.
      Ei tarvitse vahata, voi pestä liukkarilla joka kerta.
      Naarmuuntumista pitä varoa(lumiharjat, takin vetskarit ,likaiset pesuvälineet, lapset, tohelot naapurit jne) koska kiilloittaa ei voi.
      Jos tulee naarmuja, ne joko kestetään, tai sitten kyseinen osa on lakattava uudelleen.

      Kiiltäähän se mattakin, hieman eritavalla vain...






      Tuossa muutama fiilistely kuva. Kaunis on mielestäni tuo matan hohde. ;-)

      Comment


      • #4
        Täytyypi sanoa, että näyttää tuoreelta! Mielestäni todella hieno. Näkyykö tuossa mattamustassa lika vielä helpommin kun tavan mustassa?

        Comment


        • #5
          Kantavana ajatuksena on ollut pitää auto originaalina, pieniä hifistelyjä vain lisäten.

          Alustaan ei ole koskettu, koska korkeutta ei lähdetä muuttamaan, koska käytettävyys pitää säilyttää.

          Auton kaikki sisävalot on ledi-tyyppisiä ja hehkulanka polttimoita ei ole oikeastaan missään näkyvillä. Sumuvaloissa on, mutta niitä ei käytetä.

          Sisävaloihin rakentelin tänään lisätehoa, lisäämällä etu ja takakattovalaisimiin "riittävän" määrän ledejä takaamaan kunnollinen näkyvyys myös hämärässä.





          Myös temppuilemaan ruvennut keskuslukituksen kauko-ohjaus(IR) olisi tarkoitus päivittää paremmaksi, eBay:n halpis sarjalla.
          Tuon sarjan asennuksessa olisi itseasiassa tarvetta kokeneempien neuvoille, sillä asennusohje on luonnollisesti saksaksi.. Vinkkejä otetaan vastaan, värkki taitaa olla INCA PRO V68. Avaimet on linkku-avaimia,
          mallia tuo:

          Muistuttavat mukavasti uudempien audien avaimia, tosin vain toiselta puolelta ja vain nopeasti vilkaistessa :-)
          Viimeksi muokannut ez-E; 5.3.2008, 17:08.

          Comment


          • #6
            Tuo mustan likaantuminen on tosiasia joka pitää hyväksyä.
            Tuossa matassa lika näkyy eritavalla.. se kun on puhtaanakin vähän sellainen, että onko se nyt puhdas vaiko eikö?
            Eli ....vaikea sanoa.. ehkä se pöly ei heti näy, koska se ei vie sitä kiiltoa kuten se veisi kiiltävästä autosta.

            Comment


            • #7
              Ai niin, tuli tuossa tammikuussa laiteltua nuo QuantiTec:in plasmapohjat mittaristoon..
              Näyttävät hyviltä ja toimivat kivasti.
              Suosittelen. Eivät ihan niin BOLT ON kuin annettiin ymmärtää, mutta pienellä mittariston kotelon puukottamisella istuu mittaristo ja mittarit ihan OK.

              Viimeksi muokannut ez-E; 5.3.2008, 17:35.

              Comment


              • #8
                Askaretta olisi monen moista vielä ennenkuin auto tuntuu "valmiilta": takapuskuri pitäisi vaihtaa A6:n puskimeen, lisäjarruvalo asentaa, sisävaloja lisätä, uudet kesävanteet ja renkaat hommata, keskuslukonkaukosäädön asennus, takavalojen tummennus, ajovaloumpiot pitäisi vaihtaa tummaoptiikkaisiin, takalasit pitäisi kalvottaa, pakoputkistoa pitäisi uusia(hengittävämmät kat:it samalla nykyisten möykkyjen tilalle), kolmipuolainen bagiratti pitäisi haalia jostain, uudet kangasmatot brodeerauksin, kojelauta ja oviverhoukset pitäisi verhoiluttaa nahalla jne..

                Onhan sitä vielä työsarkaa tuossa. . . pikku hiljaa...

                Comment


                • #9
                  ja muut valot kojetaulusta sinisiksi...

                  Comment


                  • #10
                    onkohan tuota ilmastoinnin ohjainlaitetta miten helppo modata siniseksi? siten, että se vielä toimisi modauksen jälkeen?
                    Painikkeet saa olla punaisina(ovien lasinnostimen katkaisimetkin on), mutta soitin ja ilmastoinnin ohjain saisivat olla sinisiä. Se on totta.
                    Harkinnassa on ollut myös keskikonsolin modaaminen 2DIN original tai tarvike naville. Mutta silloin pitäisi uhrata nuo keskikonsolin ilmasuuttimet ja milläs sen ilmastoinin läppämoottoreillekin sitten selittää..

                    Comment


                      #11
                      Navi install c4 kuvia:
                      http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/120088.phtml

                      Eikö kannattaisi samalla laittaa häly tohon autoon esim. tämä :
                      http://www.halytin.com/catalog/produ...products_id=29

                      Comment


                      • #12
                        tosta mä sen 2DIN ajatuksen sain, mutta se olikin tuhkakuppi joka siinä poistetaan(sillä nyt ei muutenkaan tee mitään), vanhemmassa satasessa/V8:ssa piti uhrata ne ilmakanavat. 2DIN mankka olis varmaan ulkonäöllisesti parempi kuin sellanen aukeava 7" näytöllinen.

                        Hälyttimistä en perusta. Ei tuollaista vanhaa liuhua kukaan pölli(ja onhan siinä se tehtaan häly :-) ), eikä siellä ole mitään varastettavaa(irtomokkula-navia tai hifiä ainakaan), ja jos sieltä joku jonkun repun haluaa, niin se viedään oli hälyä tai ei.

                        Taitaa ne autovarkaudet olla aika katoavaa kansanperinnettä? Nuorisolla on ne videopelit kai?!

                        Comment


                          #13
                          Eero ajelee käyttiksellä offroadia kun ei kerta raaski portaaliakseleista luopua? :)

                          Comment


                          • #14
                            Tuo mattaväritys on kyllä omaa luokkaansa. Ihastuin ainakin kuviin heti. Mahtavan näköinen auto! Juuri tuo musta lookki on kova. Ainiin ja kaikki sisustan värit siniseksi kun kerran aloitit! (Jos mahdollista siis)

                            Comment


                              #15
                              Matta on aivan fantastista, pitäis oma autokin maalata :D
                              Paljonko Suomessa semmoinen työ maksaa suurinpiirtein?

                              Comment


                              • #16
                                Hauskan näköinen. Madalletulla alustalla näyttäis vielä häiriintyneemmältä, mutta ei siis paha noinkaan. Faceliftaus on hyvä, vielä kun kutosen kylkilistat laitat niin kaunistuu entisestään.

                                Pari raksakäytössä ollutta raatoa tullu mataksi vedettyä kolmen litran 50euron työkonemaalilla, mutta tässä on ilmeisesti kyse ihan oikeista maaleista ja kalliimmista operaatioista ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Nuo kutosen kylkilistat on mielestäni aika rumat. Ne on niin isot, että verratessa satkun listoihin, niin nuo sirot "pikkulistat" melkein häviää tuolla värityksellä oviin. Isommat listat ei ole harkinnassa.

                                  Maalaus on tehty ihan "oikeilla" automaaleilla ISOtöisesti ja vaivalla.

                                  En osaa lähteä arvioimaan mitä maalaus maksaisi.
                                  Kaipa se olisi ylimaalauksen hinta ja vähän päälle(isotöisempi tuo on kuin kiiltävän tekeminen) (eli "öpaut" 500 - 4000€ riippuu kuka tekee, missä ja miten. Onhan täällä foorumillakin ollut puheita 500€:n ylimaalauksista[pohjat ja purkutyöt tehty itse]).

                                  Pohjat pitää olla oikeasti hyvin tehty, matta ei anna paljoa anteeksi. Hiontajäljet, roskat yms kaikki näkyy. Kiilto ei peitä niitä sisäänsä.
                                  Omani on tehty Glasuritin väreillä.
                                  Itse asiassa samalla tavaralla kuin tämä (halpa kopio):



                                  Mansoryn pojat esitteli Genevessä tuollaisen. CarScoop
                                  Eli samoihin aikoihin oli molemmat tekeillä. Ideavarkaudesta ei voi kumpaakaan syyttää :-)
                                  Mutta kun näin tuon, niin tuli hyvä fiilis, että ei se omakaan ihan **tuiksi mennyt, kun kerta suuressa maailmassakin moista harrastavat.

                                  Tuossa pelissä on aavistus enemmän kiiltoa, eli matta-pastaa on lakan seassa vissiin vähemmän.
                                  Tai sitten ovat menneet vahaamaan sitä :-)

                                  ja mitä tuohon alustan korkeuteen tulee, niin, onhan se KORKEA, mutta se johtuu osin noista talvikumeista, ei ollut 40-sarjalaisia tarjolla kun noita ostin. Piti ottaa 245/45 R17. Tuo ero 40 ja 45 välillä tarkoittaa että renkaat raapii roiskeläppiin käännöksissä ja että auto näyttää köyhän miehen ALLROADilta. Korkeus on talvella valttia, vaikka näyttääkin urpolta.

                                  Pianhan tässä pääsee kesäkumeja sovittelemaan ja sitten ulkonäkökin taas paranee.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tämmöiset ois haaveina ens kesäksi:
                                    2006 RS4, 18x8"




                                    Uskon ja toivon, että sopisivat värin kanssa.
                                    mutisee: Tarvinnee jarrusatulat maalata mustiksi, kun on niin isot nuo puolanraot, että kaikki scheheizze näkyy sieltä...
                                    Mitä tuumii muut? Sopisiko?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Toinen vaihtoehto:
                                      (Omaani miettinyt noita mutta ei tiedä miten harmaaseen autoon sopii...)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alempi vaihtoehto alkaa oleen liian tavallinen.
                                        Mielestäni nuo ylemmät RS4:t sopii kuin "nappi silmään", tosin jarrut joudut päivittään.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mielestäni edellä mainitut RS4 evo/new replicat ja A8 replicat ovat parhaat C4-koriseen saatavilla olevat vanteet tällä hetkellä. Vaikkakin kyseiset rimpulat alkavat kuitenkin olemaan vähän tusinakamaa.
                                          Omat A8:t ostettuani (7,5" x 17") sanoisin, että A8:ja ei kannata harkita ellei halkaisija ole vähintään 18". Jotenkin näyttävät pieniltä, joskin lienevät käytännöllisemmät 17" koossa.

                                          Tässä vielä hiukan vertailukohtaa 17" vs. 18".

                                          Comment


                                            #22
                                            Onpas Matilla hyvän näköinen audi, värikin osuu omaan silmään oikein hyvin. ;)

                                            Meinasin jo lähteä tallille varmistamaan että onko urssi vielä siellä.

                                            Lisäisin vielä RS6 replikat vanteisiin jotka sopii ainakin omaan silmään C4:een.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Toi 18 tuumaa on kyllä aika passeli koko, mutta kyllä toi näyttää aika orvolta jos ei madallusta yhtään ole. Ainakin tossa vertailukuvan 18" sivulta otetussa kuvassa pirssi näyttää aika maasturilta. Iso vanne + vakioalusta = ei hieno.

                                              Comment


                                              • #24
                                                aikanaan HIMOSIN tosissani noita A8:n vanteita, mutta nyt jotenkin on alkanut tuntua, että nuo risan pallot on sirommat ja siksi jotenkin, sopivammat.
                                                Jarrut päivittelemään? Ei ole UFOja, uskoisin, että pitäis toimia? ellei ole parempaa[varmaa] tietoa kellään muusta?!

                                                njoo, tuon vakiokorkeuden kanssa on vaan opittava elämään.. ei se hyvältä näytä, mutta ei tässä iässä enää jaksa miettiä mihin kauppaan voi/ei voi mennä, koska siellä ja siellä pihassa on sellainen ja sellainen kanttari, töyssy, möykky tai kuoppa.

                                                mutta luulenpa, että ei se 16" kromipalloillakaan yhtään paremmalta näytä... ?? ;-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Noi New RS4:t on vaan kohta yhtä tusinatavaraa kuin vanhat RS4:t, RS6:t, A8:t jne.

                                                  Taisinkin jossain toisessa ketjussa mainita tuosta auton väristä, että "ruma" mutta niin hienon häijy.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    onhan niitä joo joka toisessa 1,8T ½q:ssa, mutta ei kromisina.
                                                    kromi on se juttu joka tekee hyvännäköisestä tusinavanteestakin spesiaalin.
                                                    A8:n vanteet on kromisina aika möhköt.
                                                    Toinen vannemalli mitä olen mielessäni pyöritellyt on tämä:


                                                    tuossa on sitä jotakin, vaikka niitä onkin 80% kattavuudella kaikissa keravan teinibemuissa ja toyota rocolloissa. Onks toi nyt sit TSW Hockenheim?vai mikä se oli.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Toki tuo new RS4 näyttää hyvältä, ja ehkä tämä jälkimmäinen vaihtoehto vielä paremmalta.

                                                      Sitä ei sit osaakkaan sanoa miltä ne näyttää auton alla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Replicat tosiaan alkaa olemaan niiiin nähty. Tuo viimeisimpänä postattu vanne on aika lailla samannäköinen kuin nuo omassa värkissäni kesällä pyörivät Inter Actionit. Itse olen sitä mieltä että vanteissa pitää olla reunaa, ja kunhan täräytän tuon kesäksi tonttiin niin omaan silmääni just bueno.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Noniin... Tulin sitten salakavalasti ez-E:n urS4:n uudeksi omistajaksi...Kun hän halusi vastahakoisesti siitä luopua kädenväännön jälkeen...
                                                          Täytynee esittäytyä kaikille tutuille ja tuntemattomille samalla tässä taasen. Osa muistanee minut vanhoilta Audifinns ajoilta yahoosta vuodelta 1 ja 2. Eri nimimerkillä tosin aikoinaan kirjoittelin..(en kuollaksenikaan muista mikä se oli:). mutta 200 turbo quattro audi (kg/mc/1b hybridi) vuodelta -88 ja kauheat visiot V8 koneen keulille virittelystä silloin joensuussa asuessani oli. No se projekti meni silloin 10V tekniikan hienosäädöksi ja kutitteluksi, kunnes viime kesänä möin uskollisen ystävän ystävälle ja menin ostamaan Volvon... Vaikka volvo ehkä joidenkin mielestä auto on ja varsinkin C70 -98 2.5 20vT, niin vuosi meni ja tuli sähkövikoja ikävä niin pahasti että poishan se piti vaihtaa volvo ja hommata tilalle Auto isoilla rinkuloilla... Muistan jonkun todenneen joskus foorumeilla että kahta en vaihda... etuvetoa ja takavetoa..
                                                          Ja kun nyt sattui sopiva aihio lähteä viemään ajatusta V8 koneesta ja nelivedosta yhdistettynä sopivaan lievään mielenhäiriöön niin se oli siinä.

                                                          Eli ajatus oli jatkaa ez-E:n aloittamalla tiellä ja viedä ajatusta total stealth audista pikkuhiljaa oikeaan suuntaan... Kunhan nyt ensin kiusalliset pikkusähköviat saadaan ehjättyä. Suunta on oikea jo sillä temppuilevat lasinpyyhkijät kesytettiin jo. Onkelma oli jähmettyvät viuhottimet + tihkun äkillinen katoaminen.. Ongelma poistui tihkureleen vaihdolla ja kustansi allekirjoittaneelle n. 10?. Uusi rele Startax Oy:lta tampereelta, firman kautta tosin eli nettohintaan..

                                                          Lasinnostimet hieman temppuilevat mutta kalpea aavistus type 44 ex omistajana viasta jo on, ja airbagin merkkivalopirulainenkin alkoi palaa. täytynee hommata se 2+2 obd adapteri kun autocom on käytössä muttei tuota adapteria niin saa vikakoodit luettua.

                                                          Sitten kysymys V8:n omistajille. Onko normaalia että tuo 4.2l s4:n kone tuntuu alle 4000rpm hieman puhdittomalle ja tossa 4000+ rpm herää vasta kunnolla henkiin ja vetää kuin pieni kylä kesämökkiä sit rajoittimelle? kummastelin tätä ominaisuutta kun mulla on ollut käsitys että näistä se ns. turboviive uupuu kokonaan =D... Hyvin se vääntää kyllä pienemmilläkin kierroksilla mutta jotenkin se "herää" eloon vasta siellä neljässätonnissa...

                                                          Ehkäpä se iäisyys turboilla ajellen on sotkenut jo muutenkin sekaisen pääni ja kuvittelen kaiken :)

                                                          Mutta että näin... Hauska palata oikean automerkin kanssa takaisin kuvioihin ja nyt se aikoinaan himoittu V8 perseen alla vihdoin...

                                                          Ai niin ja vielä lisäys. Jos tuota mattapintaa haluatte kummastella niin kyseinen peli löytyy tulevana lauantaina 100+ tuningtapahtumasta tampereella UndergroundMotorsportin osastolta. Ei tosin auton takia vaan 20" kromipyörien joita poijaat haluavat esitellä ja jotka nyt sit sopii audiin sattumalta:) Ilman madallusta noilla pyörillä se näyttää aivan hirveältä ja kulkee nimellä S6 allroad quattro tästä eteenpäin katutarinoissa. (ja ei ne vanteet ei jää audiin vaan jotakin maltillisempaa laitetaan alle)

                                                          Sillä että lainaan autoa sinne saan lasit tummiksi ilmaiseksi sunquardin kalvoilla+kopan olutta ja tankin täyteen :) käykää kattomassa jos sielläpäin liikutte.
                                                          Viimeksi muokannut kalsket; 22.5.2008, 23:22.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kah, tuttuja naamo vaan löytyy ;). Kuulemma pitäisi jättää mun härveli ku tikku paskaan (as if :P)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X