En löytänyt haulla mitään järkevää tähän liittyen, joten otetaanpas puheeksi.
Maahantuojan, VV-Auton mukaan kaikki lastutukset eli softapäivitykset raukaisevat auton takuun. Tämä tuli harvinaisen yksiselitteisen selväksi minulle, kun asiaa heiltä kyselin. Tämä siis pätee myös softiin, jotka voidaan palauttaa alkuperäiseksi auton omistajan toimesta.
Jotkut virityspajat väittävät, että tehdastakuu säilyy kokonaisuudessaan, jos softa on palautettavissa alkuperäiseksi. Tämä ei siis näyttäisi pitävän lainkaan paikkaansa. Olen itse saanut eräältä tunnetulta virityspajalta hyvin epämääräistä tietoa asiaan liittyen, vaikka noin selkeän maahantuojan kannan luulisi olevan helposti ymmärrettävissä.
Tosin en osaa sanoa, että voiko huolto nähdä mistään onko autossa jossain vaiheessa ollut lastu, jos alkuperäinen softa on palautettu juuri ennen huoltoa. Tällä tavalla saisi ehkä tehdastakuun pysymään huijaamalla. Tosin ainakin oman autoni tyyppivikoihin kuuluu puolan kämähtäminen, jolloin kiululla ei saisi ajaa ja se pitäisi hinauttaa huoltoon. Paha siinä on sitten ruveta softia paniikissa päivittämään, varsinkin kun softan päivitys vaatii akkulaturia.
Onko kennelläkään henk.koht. kokemusta lastutuksesta ja tehdastakuun piiriin kuuluneista huolloista? Ovatko huollossa edes huomanneet virisoftaa vai ovatko antaneet asian olla? Vai onko joku jopa joutunut maksamaan auton korjauksen virisoftan takia, vaikka muutoin homma olisi kuulunut tehdastakuuseen?
Maahantuojan, VV-Auton mukaan kaikki lastutukset eli softapäivitykset raukaisevat auton takuun. Tämä tuli harvinaisen yksiselitteisen selväksi minulle, kun asiaa heiltä kyselin. Tämä siis pätee myös softiin, jotka voidaan palauttaa alkuperäiseksi auton omistajan toimesta.
Jotkut virityspajat väittävät, että tehdastakuu säilyy kokonaisuudessaan, jos softa on palautettavissa alkuperäiseksi. Tämä ei siis näyttäisi pitävän lainkaan paikkaansa. Olen itse saanut eräältä tunnetulta virityspajalta hyvin epämääräistä tietoa asiaan liittyen, vaikka noin selkeän maahantuojan kannan luulisi olevan helposti ymmärrettävissä.
Tosin en osaa sanoa, että voiko huolto nähdä mistään onko autossa jossain vaiheessa ollut lastu, jos alkuperäinen softa on palautettu juuri ennen huoltoa. Tällä tavalla saisi ehkä tehdastakuun pysymään huijaamalla. Tosin ainakin oman autoni tyyppivikoihin kuuluu puolan kämähtäminen, jolloin kiululla ei saisi ajaa ja se pitäisi hinauttaa huoltoon. Paha siinä on sitten ruveta softia paniikissa päivittämään, varsinkin kun softan päivitys vaatii akkulaturia.
Onko kennelläkään henk.koht. kokemusta lastutuksesta ja tehdastakuun piiriin kuuluneista huolloista? Ovatko huollossa edes huomanneet virisoftaa vai ovatko antaneet asian olla? Vai onko joku jopa joutunut maksamaan auton korjauksen virisoftan takia, vaikka muutoin homma olisi kuulunut tehdastakuuseen?
Comment