banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa

Työkalut Display Modes
hookoo_ hookoo_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vanha 08.11.2008, 12:17

Lainaus:
Asiakas tuo autonsa perus A-huoltoon mikä sisältää, moottorin öljyn ja suodattimen vaihto + jonkinverran tarkastuksia (rengaspaineita, alustan väljiä, nesteiden tarkistuksia jne jne..) ja tuo huolto tulee maksamaan ~250e hujakoille, ellei enemmänkin ja nopeimmat jätkät tekee tuon huollon 15minuuttiin ja se on siinä.
En osaa kuvailla tässä, että miltä se homma tuntuu kun seuraa vierestä tai itse tekee tuon huollon, siis noin pienen mitättömän työn ja siitä kehdataan pyytää se lähelle 300e, se on mielestäni kohtuutonta.
No ei itseäni hirveästi harmittaisi maksaa näitä hintoja mitä olen nyt maksellut LL-huolloista ja jakopäänrempoista jne. mutta kun ne tosiaan joka kerta tehdään vähän hutiloiden ja jotain menee vähän reisille... itsellä olikin hieman tuollainen epäilys, että vain pakolliset hommat tehdään ja nekin hirveällä kiireellä ja sitten nuo tarkastukset tehdään jos sattuu sellainen kaveri joka ne viitsii tehdä.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

Vanha 08.11.2008, 12:27

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
Kyse on vaan siitä että ihmiset eivät halua maksaa tekemättömistä/huonosti tehdyistä töistä ja sen lisäksi syytää rahojaan 100% katteilla myytäviin varaosiin. Ei kyse ole köyhyydestä, vaan siitä että ymmärtää jotain rahan arvon päälle ja osaa kyseenalaistaa hintapolitiikan, jossa ei ole mitään järkeä. Jostain syystä näillä ihmisillä on rahaa ostaa noita 30-40te autoja; miksiköhän?
Kysymys kuuluu: Mistä tietää että määräaikaishuoltoon kuuluvia töitä ei ole tehty. Huonosti tehty työ on varmasti helpompi tunnistaa, mutta että työ on kokonaan tekemättä? Okei, jos huolto-ohjelmaan kuuluu ovien ja luukkujen saranoiden rasvaaminen, on sen työn tekemättäjättäminen helppoa todeta. Mutta huolto-ohjelmassa on lukemattomia muita töitä joiden tekemättäjättämisen toteaminen on vaivalloisempaa. Itse en ainakaan viitsi vaivautua huollon jälkeen tutkimaan autoani huolto-ohjelman kanssa että onko kaikki tehty kuten on pitänytkin. Jos näin olisi, tekisin samalla vaivalla huollot itse.

Kahdenkymmenen vuoden ajan ja reilun 10 auton omistajana olen poikkeuksetta tehnyt kaikki huollot ja korjaukset autoihini itse. Nykyisen Audin olen poikkeuksetta huollattanut Tampereen AC:llä eikä minulla tähän päivään mennessä ole ollut mitään huomautettavaa heidän palvelun laadusta. On jopa käynyt niin, että he ovat autoa haettaessa kertoneet, että seuraavalla kerralla olisi syytä huoltaa/vaihtaa se ja se...kerran kävi jopa niin, että minulle kerrottiin että jarrupalat alkavat olemaan vaihtokunnossa ja jonkin ajan kuluttua alkoi jarrupalojen kulumisvaroitin ilmoitella itsestään. Voisin jopa sanoa, että kahdenkymmenen vuoden ajan olen itse huoltamalla säästänyt niin paljon selvää rahaa, että nyt saan huoletta tuhlata niitä rahoja surutta autoni huollattamiseen muilla. On jo tuota ikääkin sen verran, ettei millään viitsi enää olla nyrkit savessa autojen kanssa, kun sen voi teetättää muilla.

Olen toki samaa mieltä, että luokattomasta palvelusta ei kannata maksaa. Mutta sekin on väärin, että joidenkin yksittäisten korjaamoiden huonon palvelun takia leimataan kaikki saman merkin korjaamot ryöstäjiksi tai epäammattitaitoisiksi korjaamoiksi.
Edelleen ymmärrän sen, että jos viimeisetkin pennoset on autoon uhrannut, niin huollot haluaa saada ilmaiseksi.

Raha ja sen kiertäminen on se joka tätä yhteiskuntaa pyörittää. Joku haluaa maksaa merkkihuollon palveluista ja joku ei, mutta se on jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää.
jaarli81 jaarli81 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 08.11.2008, 15:02

Lainaus:
Kyse on vaan siitä että ihmiset eivät halua maksaa tekemättömistä/huonosti tehdyistä töistä ja sen lisäksi syytää rahojaan 100% katteilla myytäviin varaosiin. Ei kyse ole köyhyydestä, vaan siitä että ymmärtää jotain rahan arvon päälle ja osaa kyseenalaistaa hintapolitiikan, jossa ei ole mitään järkeä. Jostain syystä näillä ihmisillä on rahaa ostaa noita 30-40te autoja; miksiköhän?
Paremmin ei voi enään asiaa ilmaista...

Asia on kuitenkin henkilökohtainen...jokainen vie autonsa sinne mistä saa mielenrauhan itselle ja on tyytyväinen kokonaisuuteen.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena

Vanha 08.11.2008, 15:36

Hyvä että Tampereella on Audi Center hyvälaatuinen. Täällä on tullut kokeiltua sekä Herttoniemen AC että Takkatien VV-auto (valtuutettu Audi-huolto) ja molempien työnjäljessä on joka kerta sanomista. Joko jotain on tehty päin helvettiä, rasvattu vaalea sisustus saranoiden ohella tai jätetty jotain tekemättä.

Tai kun huoltoon viedessä jäähdytysnesteen nestepinta oli melkein ylämerkissä ja oli täytetty sitten yli sen ylämerkin ja laitettu laskuun ½l nestettä täyttöineen...
hiltunenj hiltunenj ei ole kirjautuneena

Vanha 08.11.2008, 18:39

No ainakin täällä olen sanonut jo alusta lähtien, että sulkia ei vaihdeta, eikä nesteitä lisäillä, koska ne kaikki maksaa erikseen, ja varsinkin nesteet maltaita verrattuna siihen, mitä halpa-hallista ostettuna maksaa...audi-merkkistä nestettä ei kannata ostaa.
tyyppi44 tyyppi44 ei ole kirjautuneena

Vanha 08.11.2008, 20:45

"Voisin jopa sanoa, että kahdenkymmenen vuoden ajan olen itse huoltamalla säästänyt niin paljon selvää rahaa, että nyt saan huoletta tuhlata niitä rahoja surutta autoni huollattamiseen muilla. On jo tuota ikääkin sen verran, ettei millään viitsi enää olla nyrkit savessa autojen kanssa, kun sen voi teetättää muilla."

Ei kannata vielä luovuttaa autoharrastusta ,vaikka rahaa onkin ;) ,"autoharrastusta" se on pelkkä ajaminenkin.
Itse saan parasta tuntumaa autoiluun huoltamalla autoa mahdollisimman paljon itse ,tietysti se vaatii oikeat työskentelytilat oman tai vuokra-tallin.
Nykyautojen takuu ym.muut merkkihuoltovaatimukset on eri asia.
Tietysti käyttöauto voi olla työsuhdeauto tai "optio"-auto ja harrasteauto erikseen.
haraldh haraldh ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 08.11.2008, 21:21

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teukka Näytä viesti
Hyvin sanottu!
Mun mielestä merkkikorjaamot ovat YLIARVOSTETTUJA.Hinta ja laatu ei kohtaa.Jos katselen esim myynti-ilmoja, niin niissä ei meinaa hittoakaan se että merkki"huollettu".
Mä itse olen niin pilkun halkoja että kun itse teen niin tulee kans tehtyä.Tiedän kyllä erään pikkukorjaamon pitäjän joka on ihan samanlainen.Edukas hinta ja hyvä laatu.
Tämä Teukan viesti valaisee aika hyvin sitä millä periaatteella olen itse liikkeellä.
roadster roadster ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 08.11.2008, 22:26

Espoon VW autossa mukavat hinnat. Hyvä palvelu, ystävällisiä ihmisiä.

Mainitaan nyt vaikka Esa Rantanen, Eero Tirri, Pekka Lind eikä vähäisimpänä Herra Hertskoi. Huippu tyyppejä. Kiitos!

Kaikki hommat mennyt aina putkeen, ajallaan.
Touniks Touniks ei ole kirjautuneena

Vanha 17.11.2008, 23:26

Audi center tampere
Jakopää, käyttöhihnat, ohjaustehostimen letkut, öljynvaihto + suodatin, ilmansuodatin + raitisilmasuodatin = ~700€

8.12 menee sinne ottamaan valohoitoa jota tohon 700€;roon sisältyy ainakin 150€
Pelkästään öljynvaihto kaikkineen maksoi 125€ :D hahahha köyhää naurattaa.. mut maksampa silti :)
Eclipse Eclipse ei ole kirjautuneena

Vanha 18.11.2008, 21:40

Öljynvaihto Salon Traktoautossa 115€ ja kyseessä Mobilin paremmat perusöljyt (eli ei kalleinta ölppää). Ajotietokoneen kielen muutos 21€ :)

Noh, positiivista että etupäästä tukivarret tutkailtiin pyynnöstä läpi ilman laskua. Näiltä osin siis ihan hyvä mieli jäi, vaikka ne pelkästä öljystä maksetut 60e olikin aika suolaiset kun sama ölppä on Motonetissa >puolet halvempaa.
perrier perrier ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.11.2008, 13:20 Autotalo Laakkonen Hyvinkää

Öljynvaihto (sis. moottori, vaihteisto ja perä)
Auto A4Q 1.9TDI

Työt:
Moottriöljyn+suodatimen vaihto 42,00€
Vaihteistoöljyn 72,60€
Peräöljynvaihto 37,50€
työt yhteensä 152,10€

Varaosat:
Shell Helix ultra 5w-40 (3,8l) || 53,20€
Öljynsuodatin longlife || 18,80€
öljyproppu || 2,10€
vaihteisto öljyt (5l) G 05911A2 & 0521145A1 || 142,40€
peräöljy G 052145S2 (1l) || 32,80€
Varaosat yhteensä 249,30€
+ käyttötarvikkeet 7,60€
YHTEENSÄ 409,00 EUR

Kohtuullista?? sanoisin että tässä on noin 50% ylimääräistä. Varsinkin kun kaveri ei joutunut purkamaan mitään suojia autonalta. avasi 3 proppua. valutti nesteet pihalle, vaihtoi suodattimen. proput kiinni ja toisesta reijästä uudet öljyt sisään. VW:llä vaihdatin toiseen autoon reilu vuosi sitten ja hinta oli jossain 230€ tietämillä ja hommaan meni puolituntia.

Tällä kertaa asentaja oli kuulemma tehnyt töitä 3h ja laskussa näkyy vain 2h. jotenkin tuon öljyn hintakin on aikas suolainen. kyllähän hyvä vaihteisto öljy maksaa sen 15€/l litranpurkissa (olisi 75€ tässä tapauksessa). Mutta isommassa astiassa ei maksa sitäkään.

Olisin vielä niellyt jos homma olisi maksanut sen 250-270€ paikkeilla, mutta 410€ on jo pikkuisen liikaa.. no eipä tarvitse tuolla käydä näyttämässä naamaansa.
__________________________________________________ ________

Vastaava huollon hinta selvisi toisessa Laakkosen pisteessä.

Moottoriöljyt+suodatin vaihdettuna 120€
Vaihteistoöljyt vaihdettuna 140€
Perä öllyt vaihdettuna 80€
yhteensä 340,00€

Joten hyvitystä hakemaan Hyvinkään pajasta. Katsotaan miten käy....

Viimeksi muokannut perrier 20.11.2008 08:59 Perustelu: Lisätty inffoa.
Audimann Audimann ei ole kirjautuneena

Vanha 20.11.2008, 09:19

^Onko diisselin öljynsyodatin noin hinnakas?? Alle kympin taitaa olla 4-syl. bensavehkeissä olla jopa merkkiliikkeessä. en kyl varma oliko näin. Eihän kymppi auton osissa paljoa ole, mutta ihmettelin silti hintaa.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Admin

Vanha 20.11.2008, 09:33

Toi taitaa olla 30tkm:n suodatin, joka maksaa tuon verran. Saman hintainen oli 2.4 V6 bensakoneen suodatin, jonka kyljessä luki 30tkm/2vuotta.
Mun Passattiin muistaakseni ~50% halvempi.
perrier perrier ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 20.11.2008, 09:49

Suodatin on 50 000km / long life. Onhan sillä hintaa, kyllä ja eipä sitä tule pidettyä kuitenkaan pidempään kuin seuraavaan öljynvaihtoon. Joten aavistuksen turha.

Mutta tällä hetkellä siis odottelen Hyvinkään vastausta reklamaatioon hinnasta, katsotaan mitä vastaavat. Muuten täytyy lähteä selvittämään asiaa kuluttajaneuvojan kanssa. Eiköhän se siitä sitten onnistune. Tuo 70€ hintaero on aika paljon joten jos sen edes takaisin saisi olisin jokseenkin tyytyväinen.

Mutta tuosta muille opiksi mitä mikäkin maksaa ja toisaalta mitä öljyjä sinne tungetaan. paras vaihteistoöljy minkä löysin eilen maksoi litran purkissa 14,26€ ja Audin maksoi 26,56€/L. Mitähän ne on sinne joukkoon laittaneet...Kultahippuja?

Vastaus tullut. +15% on mahdollista periä vielä annetun arvion jälkeen joten tässä tapauksessa 391€ hinta... hyvitykseksi sitten tuli Audin reppu (23€ tiskiltä ostettuna) tarjosivat litran purkkia moottori öljyä tai -20% moottoriöljyn hinnasta öljynvaihdon yhteydessä.

Lopputulemana todettakoon että jos ei ole takuu aika enää voimassa, niin muuta huoltopaikkaa etsimään. ja jos vielä valikoimasta löytyy semmoinen paikka mikä käyttää audin osia / saman valmistajan, niin saa samaa tavaraa puolet halvemmalla. Ja kaikista halvin on tietenkin tehdä itse. Välillä vaan ei kerkeä / jaksa. Selviää syykin miksi vietetään pitkiä työpäiviä.

Viimeksi muokannut perrier 21.11.2008 14:33 Perustelu: Lisäilyä kirjoitukseen

ACF jäsen
Admin

Vanha 20.11.2008, 11:28

Jaa että vielä sellaisiakin suodattimia.
No, kai sen maalaisjärkikin sanoo että pitäiskin olla jos joku sattuu longlifeä käyttämään...
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 20.11.2008, 13:52

Laakkosella maksoi vaihteistoöljynvaihto eilen 85eur + 30min työtä. Ei ole halpaa, ei, vaikka kyseessä on manuaalivaihteisto. Automaatit liikkuvat 400eur paremmalla puolella!
Blodshed Blodshed ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 20.11.2008, 15:37

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
Laakkosella maksoi vaihteistoöljynvaihto eilen 85eur + 30min työtä. Ei ole halpaa, ei, vaikka kyseessä on manuaalivaihteisto. Automaatit liikkuvat 400eur paremmalla puolella!
Maksaako tosiaan yli 400 euroa Laakkosella automaatteihin öljynvaihto. Itse kysyin asiaa Audin Centerin Call Center palvelusta ja 180 euron hujakoilla oli hinta.

ACF jäsen
Admin

Vanha 20.11.2008, 20:06

Tuo 180e on ihan älyttömän halpa merkkiliikkeen tekemäksi.
Enpä tiedä jos multissa hinta on pienempi?
Mutta Salossa Traktoautossa isä vaihdatti Passatin normi neliportaiseen öljyt sun muut, niin lasku oli 350e paikkeilla.
Tippi olis sit varmaankin reilu 400e.
Jorma Niemi Jorma Niemi ei ole kirjautuneena

Vanha 21.11.2008, 15:34

"Tuo 180e on ihan älyttömän halpa merkkiliikkeen tekemäksi."

Itse vaihdatin yhden ja ainoan kerran omaani öljyt merkkiliikkeesä kohta 5 vuotta sitten.

Maksoi n 300 €

Pelkkä suodatin ( siivilä ) n 160 € ja lisäksi o-rengas ja öljypohjan tiiviste. Öljyä meni 3.5 litraa.

Voi olla, että ko hintaan ei kuulu muuta kun öljyt?
Nikli Nikli ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 21.11.2008, 16:33

Jukan profiilissä lukee "multitronic", siihen taas ei suodatinta tarvita. Multin öljyt + tunti töitä tekee sen 180€. Automaatin öljynvaihtoon aikaa menee aikaa lisää kun öljypohja pitää irroittaa jne...
hiltunenj hiltunenj ei ole kirjautuneena

Vanha 21.11.2008, 18:29

Juu, siinä se 180 euron seutuvilla se multin öljynvaihto on, siihen näkyy menevän, jos nyt oikein luin, sellaiset 5 litraa lillinkiä....
Eclipse Eclipse ei ole kirjautuneena

Vanha 21.11.2008, 21:18

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiltunenj Näytä viesti
Juu, siinä se 180 euron seutuvilla se multin öljynvaihto on, siihen näkyy menevän, jos nyt oikein luin, sellaiset 5 litraa lillinkiä....
Näköjään vaihteluakin on. Traktoautossa Multitronicin korjauksen yhteydessä erottelussa öljyn hinta 280€ (17kpl, mitä tuo sitten tarkoittaakaan)! Tuo siis vain öljy, työtä on paha erotella kun samassa yhteydessä rempattiin kytkin 7-levyiseksi. Itse olen ollut siinä uskossa, että multin öljynvaihto on kyllä kallis, eli tuo 180€ kuulostaa melko erikoiselta?
zupra zupra ei ole kirjautuneena

Vanha 24.11.2008, 12:39

Vaihdatin audiini kesällä jakopäänhihnan ja vesipumpun,maksoi 650e. Ei kylläkään merkkiliike mutta takuun hommalle silti saa. Ainut miinus oli että meinasivat unohtaa etupuskurista sellaiset reitilät(joihin vissiin saa sumuvalot asennettua). Onneksi itse huomasin että ne puuttuivat.

Huonompi tapaus oli vanhalla autollani espoolaisessa huollossa kun hain autoni vetari huollosta, ja pääsin juuri huoltamon pihasta kunnes vetari irtosi ja jäin keskelle risteystä :( unohtivat kuulemma laittaa jonkin sokan paikalleen.

Viimeksi muokannut zupra 24.11.2008 23:11 Perustelu: typo
Mikke Mikke ei ole kirjautuneena

Vanha 24.11.2008, 22:31

Heh, sanoisin, että eipä kannata itkeä marmorin huoltohinnoittelusta jos jakopään remppa "ei marmorilla" maksaa 650€ ja marmorilla 550€. Vai onko tuossa aeb-koneessa jotain erikoisuuksia verrattuna bex-pataan?

Vanha 24.11.2008, 22:34

itellä toi jakopää kustantaa 300€ osineen/töineen..

Vanha 24.11.2008, 23:28

missä te oikein vaihdatatte jakopään tuohon hintaan? Itse soittelin monet liikkeet läpi ja kyselin hinta-arvioita ja tuohon päädyin edullisimpana vaihtoehtona. :/
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.11.2008, 11:34

Pitää muistaa, että jos laatikko rempataan, niin sinne menee varmasti enemmän öljyä kuin normaalissa öljyn vaihdossa.
Mutta sitä en tiedä, paljonko multissa on kokonaisuudessaan öljyä. Tuo 5l ei varmasti ole koko määrä, vain se mikä vaihtuu kerralla.

Vanha 28.11.2008, 18:24

Laakkosella on se tarjous voimassa loppuvuoteen 08.. :)
Olmi Olmi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 29.11.2008, 13:22

Kävipä tässä taannoin seuraavaa:

Autostani pimeni toinen xenoni, sekä myös korkeudensäätö (automaattinen) ei toiminut, josta virhevalo loisti mittaristossa. Tästä syystä vein autoni merkkihuoltoon ihmeteltäväksi. Tuntien päästä menin autoani hakemaan, jolloin ilmoitettiin, että vika on ohjausyksikössä, tarvitsee uuden. No, eihän siinä sitten muuta kuin tilaukseen ja olin lähdössä kotiin liikkeen pihasta kun huomasin, ettei toinenkaan xenoni enää pala. Pelkät parkit loistivat. Tämän jälkeen huomautin asiasta, jonka seurauksena autoni vietiin vielä liikkeen halliin ja epäiltiin polttimon palamista. Asiaa jäätiin tutkimaan seuraavaan päivään, pääsin sijaisautolla kotiin.

Seuraavana päivänä minulle ilmoitettiin, että toiseltakin puolelta on palanut tuo ohjainyksikkö, että sekin täytyy uusia. Eli maksettavaa minulle tulee 2 kpl ohjainyksiköitä a 420e, sekä lisäksi vianhausta 150e, eli juurikin tuosta kun ihmettelivät tuota toisenkin polttimon palamattomuutta. Minulle vielä sanottiin, että 6 tuntia etsittiin vikaa, ja laskutetaan vain kahdesta. Siis KUUSI TUNTIA???

Tässä kohtaa minulla alkoi ohimoissa nykimään. Onko tuo aivan 'laillista' laskuttaa asiakkaalla kokonaisuudessaan, jos auto huollosta lähtiessä on huonommassa kunnossa kuin sinne viedessä??? Eli toinen valo toimi normaalisti viedessä, mutta kun kävin auton hakemassa, huomasin, ettei se enää toimikaan.
Kuinka ihmeessä voin tietää, etteikö liike ole omalla toiminnallaan tuota toistakin saanut pimeäksi? Tietenkään he eivät mitään myönnä. Minulla vain maksatetaan koko lysti.

Mitähän mieltä huollon esimies olisi asiasta, tai kuluttaja-asiamies...

Mitä mieltä muut ovat? Onko kellekään muulle käynyt näin?
audiq audiq ei ole kirjautuneena

Vanha 29.11.2008, 15:52

Huollon esimies pitää todennäköisesti talon puolta.

Itse vänkäsin kesällä Bilian kanssa korjauksesta, jossa oli vaihdettu useampia polttoainejärjestelmän "sarjaankytkettyjä" osia käynistysongelman takia.
Auto ei lähtenyt käyntiin korjaamolle mennessä, eikä myöskään sitä sieltä hakiessa.

Ihan sai asiasta alkaa vääntämään, että hommat alkoivat sujumaan ja alettiin katsoa, kuka maksaa ja mitä.
Vaatimaani summaa en saanut takaisin, mutta useamman satasen kuitenkin.
Väänsin esimiehelle rautalangasta, että kaikki heidän vaihtamansa osat eivät ole voineet olla rikki ja perustelin väittämäni mielestäni hyvin.

Jerenkin tapaus haiskahtaa vähän erikoiselle, mutta siitä pitäisi pystyä näyttämään mahdollisesti tapahtunut virhe toteen.
On epätodennäköistä, että molemmat ohjainyksiköt hajoaisivat noin pienen aikavälin sisällä ja siellä on kuitenkin jotain ropattu.
Toki se ropaus on saattanut aiheuttaa vain jo melkein kypsän komponentin hajoamisen, jolloin korjaamoa ei voi asettaa vastuuseen.

Yritä selvittää, mikä mahdollinen korjaamon tekemä virhe olisi voinut ohjainyksikön rikkoa. Jos ei mitään selitystä löydy, niin paha siinä tapauksessa on lähteä hirveästi kinaamaan. Toki neuvotella kannattaa silti mahdollisista alennuksista ja perustella pyyntö sillä, että on vaikea ymmärtää kahden toisistaan riippumattoman komponentin hajoaminen tuolla tavalla.

ACF jäsen

Vanha 29.11.2008, 17:18

Sepä se, hankala tuommoista on itse alkaa näyttää toteen että mikä heidän tekemänsä virhe on vehkeen rikkonut. Ajatuksena se, että auto huollosta hakiessa on huonommassa kunnossa kuin sinne vietäessä, on minusta täysin käsittämätön!

Vanha 29.11.2008, 21:02

Minusta taas ihan normaalia. Siksipä opettelin korjaamaan autoni itse. -Säästää sen korjaamolle viemisen vaivan, kun piti heidän jäljet kuitenkin siivota. :)
Kenda Kenda ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 29.11.2008, 21:07

Nimenomaan, KAIKKI pitää tehdä itse :)

Vaikka ekaks räpeltäis kaiken rikki ja siitä jtn joutuis maksamaankin, muuten ei ikinä opi :)

ACF jäsen

Vanha 29.11.2008, 22:21

Kyllä olen samaa mieltä, teenkin kaiken mahdollisen (lue yritän ainakin) itse. Vein autoni sitä varten merkkihuoltoon näytille, koska siellä oli paria päivää aikaisemmin vaihdettu alustasta anturit jotka säätävät ajovalojen korkeutta. Heidän tehtävänsä oli selvittää johtuuko tuon samaisen ajovalojen korkeudensäädön vika antureista vai jostain muusta. Niimpä kun kuulin, että vika olikin ohjainlaitteessa, oli heillä ollessaan toinenkin ohjainlaite yllättäen pasana ja eikun euroja tiskiin.
(hitto ei tullut lotossakaan 7 oikein) :s
nautseri nautseri ei ole kirjautuneena

Vanha 29.11.2008, 22:39

Juuri sitävarten tämä FOORUMI on ,että meillä olisi autoilu kaikinpuolin mukavampaa ja ennenkaikkea halvempaa.
Myös oppisimme tuntemaan auton rakenteita paremmin.
Kun korjaat jotakin erikoisempaa ,ei normihuoltoja.
Ota kuvia ja kerro mahdollisimman seikkaperäisesti mitä tehdään ja missä järjestyksessä.
Tämä auttaa monia oppimaan, huoltamaan autoa itse ja silloin tulee monia parannuksia jotka koituu meidan kaikkien eduksi.
Ja olkaa tiukkana asiodessanne merkkiliikkeissä.
Ne varmasti rahastaa aivan tunteettomasti ja aina kalliimman mukaan.
Juuri me käyttäjät voimme vaikutttaa omalla asenteellamme näihin asiohin.
Tehkää aina valitus mahdollisimman moneen paikkaan ,niin näin saamme parhaan lopputuloksen.
Nyt rupes janottamaan.

Vanha 29.11.2008, 23:03

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viesti
...siellä oli paria päivää aikaisemmin vaihdettu alustasta anturit jotka säätävät ajovalojen korkeutta. Heidän tehtävänsä oli selvittää johtuuko tuon samaisen ajovalojen korkeudensäädön vika antureista vai jostain muusta.
Tämä haiskahtaa jo pahasti vastaavalle jutulle kuin mainitsemani Volvo-homma.
Sarjassa olevia osia paukkuu kerralla.

Minulla on mennyt niin hermot noihin "virheitä sattuu" läpinöihin ja vastaaviin, että kun hankkimastani vasta katsastetusta autosta löytyi välystä nivelistä, niin laitoin katsikonttorin maksamaan korjauksen.
Itse piti lopulta se katsastuskin tehdä ja käydä vaan insinöörillä näyttämässä, että tälläsiä vikoja löytyi tänä vuonna. Tulihan se hylky lopulta, kun kädestä pitäen näytti auton viat. :D

Vanha 08.12.2008, 22:37

Muuttui tuo 300€ jakopää vaihto 1500€ konerempaksi...

ACF jäsen

Vanha 08.12.2008, 23:13

Mikä nyt niin korotti työmäärää?

Vanha 08.12.2008, 23:25

Nokkaketju, vesipumppu, + jotain oli vielä muttei millää muista mitä. Huomenna totuus paljastuu ja mitä ilmeisemmin saan vielä soiton "täältä löyty viel tällänen.. et nyt olis sauma tehrä toi samalla nii säästyy vähä rahaa sulta.. miten on?"

Otin suoranaisena vittuiluna ku kaveri alko ilmottaa et "pikkujuttuja löytys" alkuunsa huollon kokonaishinta pyöri 400€ hujakoilla.. Sitten tuli nää pikkujutut ja anto 1500€ arvion.

No jää joululahjat ostamatta mutta ainahan voin ajeluttaa koko perhettä "uudenkarheella" audilla.. eks se oo kaikista paras joululahja jos varsinkin saadaan vielä q-kelit.. :)

Ai nii kehtas muuten ilmottaa vielä että 1500e lisätään sitten myös nesteet mitä joudutaan vaihtaan vesipumpun takia.. hahahahaha

Viimeksi muokannut Touniks 08.12.2008 23:31

Vanha 09.12.2008, 01:07

Täh, kyllä kolmosen mopokoneen hihnanvaihto vesipumppuineen meni muistaakseni juuri tuonne 400-500e hujakoille audicenterissä. On varmaan korkeampaa hightechia kun noin paljon kustantaa :)

Vanha 09.12.2008, 17:00

Niin se menikin muttakun piti ketjukin vaihtaa taakse..

Vanha 02.01.2009, 09:14

Hyvää liksaa vetää vv-auton sähkömiehet, 200e tunti. Kysyin tänään hinta-arviota audini ilmastointi ongelmaan (vain kuumaa, vain tuulilasille ja nyttemmin ei ilmaa enää ollenkaan.) Antoi arvoksi töille 2000e + osat päälle. Mielummin ajelen ilman puhallusta siihen asti että pääsen kaverin talliin katsomaan kuin että maksan YLI puolet autoni arvosta huoltoon.
amalin amalin ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.01.2009, 09:22

Jos on kyse tosta profiilin autosta, niin mäkin voin auttaa Vantaalla. On tullu noita ton ikästen ilmastointien elektroniikkoja korjailtua. Niissä on tietyt tyyppiviat.

Vanha 02.01.2009, 09:32 A4 1.8T -95 b5 aeb

Juu kyse on tuosta profiilin autosta. Puhaltimen moottori rupesi vinkumaan todella äänekkäästi pari päivää sitten kunnes sammui lopullisesti. Ei varmaankaan elektroniikka ongelma? Pitää katsella jos löytyisi varaosia jostain ellei niitä moottoreita sitten pysty korjaamaan?

Viimeksi muokannut 8866 02.01.2009 13:09 Perustelu: Otsikkoon lisätty auton malli
amalin amalin ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.01.2009, 10:24

ok, no sit saattaa löytyä apu ihan motonetistä. Puhaltimen moottori on helppo vaihtaa.

Vanha 02.01.2009, 18:02

Mistä saa selville, onko autossani bosch vai valeo ilmastointi?
coupe2.2 coupe2.2 ei ole kirjautuneena

Vanha 17.01.2009, 20:15

Kovasti kehutaan Tre:een Audi Centeriä, kysyn miksi?

Edellinen Audini vietti siellä kohonneen kulutuksen vuoksi kuusi tuntia, eikä vikaa löydetty mut kokeilumielessä vaihdettiin ilmamassa-anturi (tuolloin 110€+työt) KYSYMÄTTÄ. Vika ei korjaantunut ja sovittiin uusi aika parin kuukauden päähän. Vein autoni raskaasti epäillen huoltoon. Kolmen tunnin päästä soitetaan ja kerrotaan et (olikohan oikea nimitys) turbonhappianturi antaa vikakoodin, vaihdetaanko? Sanoin et kyl. Hain autoa ja utelin sitten kaverilta et miksi vikakoodia ei viimeksi löytynyt, vaikka auto oli kuusi tuntia sisällä? Vastaukseksi sain, ettei autosta ollut silloin luettu vikakoodeja. Siinä vaiheessa ihmettelin asiaa kun kuitenkin heidän sanojensa mukaan kokeilumielessä oli vaihdettu tuo ilmamassa-anturi. Kaveri ei osannut sanoa syytä, mut pitkän keskustelun jälkeen hyvitti minulle kaksi työtuntia. Korjautui, mutta ei entiselleen.

En vielä kerrasta oppinut heidän palvelunsa tasoa vaan käytin autoa 30tkm huollossa syksyllä. Asiallisesti tälläkin kertaa soitettiin, et kaikki jarrupalat ja -levyt ovat lopussa, uusitaanko? Vastasin et ei tarvi lyökää uudet kyytiin vaihdan itse. Kaikki vielä hyvin kun hain auton, vaikkakin kustannusario oli ylitetty 62€. Vkoloppuna aloin vaihtamaan paloja ja levyjä, totuus oli et etupää oli vaihtokunnossa, mut takana palat eivät olleet kuluneet uusin nähden kuin neljänneksen ja levyt 2mm. Ne olisi siis uusittu tarpeetta. Palautin palat ja levyt samalla tiedustelun asian tiimoilta valokuvineen.

Vastausta en ole koskaan saanut, vaikka sitä pyysinkin (kaksi vuotta sitten). Se kerta on toistaiseksi ollut viimeiseni Tampereen Audi Centerissä, tod. näk. tulee olemaankin. Varaosia olen kyllä hakenut marmorilta nykyiseenkin "mopooni".
Onroud Onroud ei ole kirjautuneena

Vanha 17.01.2009, 20:53

Kysymys kuuluu kuka merkkiliikeissä käy?

Ymmärrän sen että uusissa autoissa on teknologiaa ja toimenpiteitä joita ei kaikki nyrkkipajat pysty suorittamaan.
Ymmärrän myös sen että takuuaikana maahantuojalla on oikeus edellyttää valtuutettua huoltamoa takuuehtojen purkamisen uhalla, mutta eikö suurin osa uusista autoista ole firman autoja, joten huoltojen hinnalla ei ole väliä?

Onko esim. 97 vuosimallin A8 4.2 V8 jakoremppa pakko tehdä Audicentterissä jos se maksaa nyrkkipajalla reilusti yli puolet vähemmän?

Sinänsä on ikävää ettei Audilla kovin hyvä maine noilla huoltopalveluilla ole..

Vanha 18.01.2009, 11:09

No mulla on sen verran uusi vielä toi kutonen että ajattelin vielä tämän LL-huollon (toka iso eli se 120 tkm, vaikka onkin mittarissa vasta 99...) teettää Centerissä.

Hinta-arvio 730,- hieman pisti ajattelemaan. Tästä tulpat on satasen ja öljyt 120,-. Suotimista tulee muistaakseni karvan alle satasen, joten loppusumma on jotain työntapaista. En muista tuleeko tuohon jo jarrunesteen vaihto.

Enemmän kyllä tuntuu siltä että huoltovarauskeskus katsoi vanhakoppaisen huoltohinnastoa, jossa tuohon kuuluisi jo jakopään hihna mutta katsotaan tiistaina mikä se loppulasku on. Joka tapauksessa hinta on jo pikkaisen suolainen, mutta toisaalta esim. Leppäsuo yms muut pienemmät eivät kuulemma omista vielä tähän sopivia testereitä joten ei tuossa ole paljoa vaihtoehtoja.

Pikkuhuollon voisi kyllä jo teettää seuraavaksi jossain muualla, sehän on periaatteessa vain öljyn ja suotimien vaihto.
obsi obsi ei ole kirjautuneena

Vanha 18.01.2009, 11:36

Huh. Hyvä on hinta, siskolla näkyy olleen 80tkm LL-huolto 286e Suomen Autohuollossa (VW-merkkikorjaamo?) vaihtoihin kuului öljynsuodatin, öljyt, raitisilmasuodatin, kusinesteen täyttö +työt. Öljyt oli 105e ja työ 133.

E: Siis tuohon A6:seen

Vanha 18.01.2009, 15:21

Niin jos lähdetään siitä että tuosta jo kohtuu hintaisesta 286e maksaneesta pystyy repimään melkein puolet pois..

ACF jäsen
Admin

Vanha 18.01.2009, 16:28

Lainaus:
Enemmän kyllä tuntuu siltä että huoltovarauskeskus katsoi vanhakoppaisen huoltohinnastoa, jossa tuohon kuuluisi jo jakopään hihna mutta katsotaan tiistaina mikä se loppulasku on.
Vanhakoppaisessa V6 koneessa taitaa pelkkä jakopään huolto osineen olla merkkiliikkeessä sulle annetun hinnan hujakoilla, joten ei varmaankaan tuostakaan ole kyse.
TH TH ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.01.2009, 18:10

Ilpon kannattais selkeesti perustaa korjaamo...

Vanha 18.01.2009, 19:40

Juu, ei nuo halpoja ole. Itse kuvittelin varatessani huoltoa pääseväni vitosella alkavilla lukemilla, joten ei tuo nyt kamala järkytys ollut mutta ilmeisesti hinta on taas noussut tai sitten tuohon tulee jotain ylimääräisiä lisätöitä jotka kustantavat pari sataa ylimääräistä.

Normaali pienempi LL on nykyään luokkaa 400,- joka on linjassa muiden merkkien määräaikaishuoltojen kanssa. Bemarilla on hieman halvempaa.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

Vanha 18.01.2009, 21:37

Lainaus:
Kovasti kehutaan Tre:een Audi Centeriä, kysyn miksi?
Siksi, että viimeisen neljän vuoden asiakassuhteen aikana kaikki hommat on hoidettu asiallisesti, myös ne harvat "reklamaatiot".
TTH-80 TTH-80 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.01.2009, 22:47

Lainaus:
Normaali pienempi LL on nykyään luokkaa 400,- joka on linjassa muiden merkkien määräaikaishuoltojen kanssa. Bemarilla on hieman halvempaa.
Fordin huoltaa tuolla euromäärällä jo kahteen kertaan, ainakin Salossa...
Innolla odottelen (en tod) tuon aanelkun ekaa huoltolaskua...

Vanha 19.01.2009, 02:14

Saat sinä Toni maksaa huolloistasi niin paljon kuin tykkäät!

Euron myötä ihmisten rahan arvo on vain sumentunut kun yli 100 euron tuntilaskutukset eivät tunnu missään.. Tai sitten on liikaa rahaa en tiedä..

Kyllähän pääkaupungiseudulla on erittäin kohtuu hintaisia korjaamoita.
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.01.2009, 14:53

Kohtuuhintaisia paikkoja löytyy kyllä. Kirkkonummen seudulla asuville voin suositella perushuoltoihin Carmax nimistä puljua. Mukavaa/asiantuntevaa porukkaa. Tuntihinta kohtuullinen ja hinta-arvio pitää kutinsa. Kokemuksia melkein koko audin A malliston huolloista (3,4,6 ja 8)
Kartza Kartza ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.01.2009, 18:37

Hain äsken kolmosen 180k huollosta. Ovesta sai poistua 1200€ lasku kädessä, jossa oli jo "hyvät alennukset" :) Saipa audi nauttia viimeisestä merkkihuollosta.
TTH-80 TTH-80 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.01.2009, 23:20

Mitäs kaikkea tuolla euromäärällä sai?? Traktoautossako kävit??
Kartza Kartza ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 20.01.2009, 11:20

Huollolle: Viestini tarkoitus ei ollut arvostella ketään henk. kohtaisesti eikä laajemminkaan. Pelkkää positiivista palautetta huollosta! Auto vaihtuu ehkä ennen seuraavaa huoltoa siksi viimeinen kerta.

Hihnanvaihto, haldex öljyt, longlife huolto ym. pikkuosaa tehtiin/vaihdettiin autoon.
obsi obsi ei ole kirjautuneena

Vanha 21.01.2009, 00:04

Tuosta LL-huollon hinnoittelusta vielä, käytin omani tänään 100tkm LL-huollossa. Maksoi 456e ja risat. Tosin siinä oli mukana myös eberin purku/putsaus joka vei jo pelkästään toista sataa. Suht halpa taas Suomen Autohuollolla.

Vielä jäi odottamaan vaihdelootan litkujen vaihto, kun eivät tienneet, että mitkä litkut sinne kaadetaan sisään. Toista huoltoaikaa odotellessa.

Vanha 22.01.2009, 11:26

Update: 737,- oli lasku.

Sitten: on olemassa tuota vuosimallia kahdella öljytilavuudella, 8.5 l ja reilu 6. Mulla on se pienempi. Arvatkaa kuinka paljon öljyä oli kaadettu koneeseen ja oliko rasva-apina katsonut öljyntason tikusta ennen luovutusta?

Lopputulos: kävin tänään tyhjennyttämässä pari litraa öljyä ja saan tilille palautuksena rahat kaikista öljyistä, luokkaa 150€.

Huoh.

(Ja paikka AC Espoo...)
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 22.01.2009, 11:38

Jos jotain positiivista hakee niin AC on ilmeisesti oppinut jotain siitä ajasta kun ensimmäisen viestin kirjoitin.. Siis siinä suhteessa että kuinka asiakas saadaan tyytyväiseksi tehdyn virheen takia. Tai no, eihän mulla ollut varsinaista virhettä tapahtunut, hintahan se oli joka syletti minua..
Hekxalite Hekxalite ei ole kirjautuneena

Vanha 22.01.2009, 22:53

Lainaus:
Ja kun tuolla sanottiin siitä, että pitää olla koulutus kohdallaan asentajilla, niin itselle on jäänyt kuva, että nykyajan asentajat eivät osaa tehdä mitään jos ei testeri näytä autossa vikaa olevan. Puhumattakaan siitä, että ne tarkistuskohteet mitä esim. huolto-ohjelmassa on, käytäisiin ihan aikuisten oikeasti läpi eikä vain laitettaisi rukseja paperiin....
Tuohon jälkimmäiseen en ota kantaa mutta sanotaan että joka ammattikunnasta löytyy niitä niin sanottuja mätiä omenoita, joita ajaa tämä nykyinen merkkiliikkeissä vallitseva provisiopalkkaus eli tee enemmän rahaa talolle niin saat enemmän itse. Tämä ikävä kyllä näkyy nimenomaan huolloissa joissa kiinteät ohjeajat ja hinnat. Itse olisin kiinteiden tuntipalkkojen kannalla koska laatu paranisi todennäköisesti ja autot tulisivat ns. kerralla kuntoon.
En kuitenkaan menisi yleistämään etteivät asentajat osaa tehdä mitään jos ei testeri näytä vikaa. Testeri ei kuitenkaan suoraan näytä viallista osaa vaan seurauksen.
Hankalaahan se nykyään on suhteellisen ison elektroniikka määrän ja väylätekniikoiden takia mutta asiansa osaa diagnostiikkamekaanikko tai autosähkömekaanikko pystyy myös tähän. Tämän takia niitä autosähkömekaanikon papereita ei saa enää ammattikoulusta vaan käydään ammattitutkintona työn ohella.
Merkkiä mainitsematta väylät aiheuttavat esim. sellaisia vikoja että autosta katoaa tehot ohituksessa, syynä tähän on että laitetaan vilkku vasemmalle ja kun takavalojen pohjassa on maadoitus vika tämä aiheuttaa väylään häiriö jännitettä ja auto rupee nykimään ja tehot häviää...tehot tulevat samantien takaisin kun vilkun nappaa pois päältä...tämäkään vika ei aiheuta mitään testerillä nähtäviä vikakoodeja.
+RISU +RISU ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.01.2009, 19:48

Varasinpa tuossa pikkukolmoselle LL-huollon ja kustannusarvio jakopääntöineen ja osineen 690 ernestiä. Onko kallis, vai tuntuuko vaan siltä? Ensimmäistä kertaa kun näinkin uutta autoa huollattamassa...
Matts Matts ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.01.2009, 21:34

96 tkm LL -huolto Lohjan Autolassa, 234 euroa. Omat esp-öljyt, liikkeestä suodattimet ja jarrunesteet.

Vanha 28.01.2009, 23:23

Lainaus:
Varasinpa tuossa pikkukolmoselle LL-huollon ja kustannusarvio jakopääntöineen ja osineen 690 ernestiä. Onko kallis, vai tuntuuko vaan siltä? Ensimmäistä kertaa kun näinkin uutta autoa huollattamassa...
Itse käytin myös kolmosen LL-huollossa ja jakopäänrempassa tuossa kesällä ja noilla hujakoilla se Audi centerissä muistaakseni pyöri.

ACF jäsen

Vanha 29.01.2009, 09:42

Ei tarvitse teettää merkkiliikkeessä, vielä. Katsotaan nyt poistuuko tuo poikkeus EU-tasolla,
mutta jos se poistuu niin se on vasta kesällä 2010. Kun nyt kaikkien netti-vetoomusten
allekirjoittaminen on niin in, niin siitä allekirjoittamaan.

Kleen autoteollisuus-lobbaajat.

edit: Äähh.. Tuo liikkumisturva on sitten eri asia, hosuin taas. Liikkumisturva taitaa olla sopimusasia audin kanssa?

edit2: Tuosta poikkeuksesta ketju: http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?p=532022

Viimeksi muokannut haraldh 29.01.2009 10:06

Vanha 29.01.2009, 09:51

Omaan episodiin yllä vielä sellainen jatko että lauantaina pääsin 100 km Helsingistä kun FIS kirkui että lisää öljyä, ja joo, oli se MIN-merkissä. Onneksi oli kontissa puolikas, jolla pääsi taas jatkamaan.

Tänään vielä Centerissä kertakäynti, halusivat tarkistaa ettei se vuoda mistään. Ei vuotanut, joten oli tyhjennetty sitten liikaa. Tähän oli olemassa tekninenkin selitys mutta pointti on ilmeisesti se että pitäisi käyttää kone päällä vähän aikaa ja sammuttaa ja sitten katsoa tikusta että saa tuon tason luotettavati selvitettyä.

Onpahan taas säätöä.

ACF jäsen

Vanha 29.01.2009, 11:55

Lainaus:
pitäisi käyttää kone päällä vähän aikaa ja sammuttaa ja sitten katsoa tikusta että saa tuon tason luotettavati selvitettyä.
Noin ne mun autolle teki kun oli öljynvaihdossa, eikä ollut edes merkkiliike, vaan osaava paikkakuntalainen pieni korjaamo, jota tuen mieluusti hyvästä ja osaavasta työstä, sekä harvinaisesta asiasta, jonka jotkut muistaavat asiakaspalveluna.

ACF jäsen

Vanha 29.01.2009, 21:48

Ja tämä siis liikkumisturvan ehdoissa?
makinma makinma ei ole kirjautuneena

Vanha 02.02.2009, 15:17

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Touniks Näytä viesti
itellä toi jakopää kustantaa 300€ osineen/töineen..
Käytin pitkästä aikaa Laakkosen palveluja kun tuo kampanja 300€ nokkahihnasta tuntui kohtuulliselta, mut eipä sen halvemmaks tullut kuin muissakaan paikoissa kun vähän muutakin pientä tehtiin.pikkupajoilla hinta arviot oli noin 550€ tienoilla.

Eli apulaitehihnat ja muutama tiiviste niin tulee äkkiä iso summa 4 tiivistettä edulliseen 25€/kpl hintaa ja 4 o-rengasta reilu 5€/kpl, ja tietysti työ tiivisteiden vaihdosta 120€...

tämän lisäksi kivä ylläri, eli vuosi sitten HLS-autossa vaihdettu nokkien välisen ketjun kiristäjä ääntele lämpöisenä tyhjäkäynnillä.ajo omalla vastuulla. ilmeisesti kertakäyttötavaraa...
Sampa Sampa ei ole kirjautuneena

Vanha 03.02.2009, 15:08

Täytyy avautua myös huoltohinnoittelusta. Oman rinkulanokan eka (30tkm) huolto, kustannusarvio eur 360. Paikkana Laakkonen Tampereella. Veloitus eur 328 nesteet täytettyinä. Kiitos - kelpaa!
Vesimies Vesimies ei ole kirjautuneena

Vanha 05.02.2009, 10:23

Vanhaan autooni (A3 -00 1.6) vaihdoin itse nokkaremmin plus muut sälät. Tarvikkeisiin meni noin 150e. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että on helppo homma, muutama pieni kikkailu ja kaikki oli taas uutta. Eli jos jollakin on tulossa vastaava remppa eteen, niin suosittelen tekemään itse. Kun kerran huoltamoiden hinnat on tällä mallilla... Niin ja tietääpähän ainakin että on tullut hyvin tehtyä, kun ite tekee.
ra.CE ra.CE ei ole kirjautuneena

Vanha 07.02.2009, 03:05

Itse käytin autoani ensihuollossa myöskin ja lasku oli jämpt 300 euroa. Mielestäni kohtuullinen hinta, sain myös sijaisauton jolla sitten sen päivän huristelin etteestakas. :)
Ja paikkana Salon Traktoauto.
Audimann Audimann ei ole kirjautuneena

Vanha 07.02.2009, 13:14

Vaihdatin profiilin autoon LL-öljyt eilen. Teetin öljynvaihdon tutulla pienemmällä korjaamolla ja olin hakenut öljyt etukäteen öljynsuodattimen merkkiliikkeestä ja öljyt motonetistä. Traktoautossa öljynsuodatinta hakiessa varaosamyyjä sanoi, että ei kannata ihmetellä, jos suodatin on suurempi kuin vanha. Sanoi, että on tehtaan suositus laittaa suurempi suodatin. Vanha paikassa ollut suodatin oli tosiaan pienempi ja se oli vaihdettu -07 marraskuussa. Korjaamolla öljynvaihtoa tehdessä kysyin tuosta suuremmasta suodattimesta ja korjaaja sanoi olevan dieselin suodatin. Hän ei tiennyt asiasta mitään, mutta paikkaan sopi. Onko kellään muulla tietoa tuosta suodattimen vaihtumisesta B6 koppaseen 1,8T:hen? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
rehto rehto ei ole kirjautuneena

Vanha 07.02.2009, 16:57

Olen itsekkin käyttänyt tuota isompaa suodatinta kun joskus sen audiworldistä huomasin. Ei pitäisi olla mitään haittaa vaan pikemminkin hyötyä.
Ertzi Ertzi ei ole kirjautuneena

Vanha 21.02.2009, 01:47

Pisti sitten ekan kerran varoitusvaloa mittaristoon. Kävin näytätyttämässä LMS ja jakopään remppahan se edessä. Ohan tuo jo joulukuusta asti pikkasen ääntänyt, että on henkisesti tullut valmistauduttua. Alun alkain oli tollanen lonkalta heitetty 2000€ arvio rempan hinnasta osineen+töineen. Mutta nyt kun aika tuli niin sain sähköpostiini virallisen eritellyn tarjouksen. Ei kyllä voi muuta sanoa kuin että mitä vittua 3500€ ja 73centtiä päälle. Onko reilua? Perkele tää mikään lambo tai ferrari ole, kämäset 250heppaa.... Nyt sitten piti laittaa Audi Centeriin tarjous kyselyitä. Sielläkin heppu sanos lonkalta että tää tulee maksaan n 1000€. Siihen vastasin että tuskin, mutta soittaa tarkemmin maanantaina kun ei automallista tiennyt mitään eikä koneelta saanut jotain tietoja ulos...
Laurimtm Laurimtm ei ole kirjautuneena

Vanha 21.02.2009, 02:27

Eero : Tiedän, LMS on kallis mutta tottavie siellä työt tulee myös hoidettua niin ettei samoilta tiimoilta pidä takaisin palata..ei niin etteikö muualla onnistuisi. Jos liikken huoltohinnoittelu hirvittää niin pistä viestiä tuolle välitalon mikolle, alias okkimille. Kone tippuu paikalta alle neljän tunnin ja yli jäävät rahat mitä pistäisit merkkiliikkeessä jakopään remppaan teet vielä kotona vaikka kylppäri rempan! ;) oman pirssin vien myös mikolle tässä keväällä kytkin/vauhtis remppaan..homma hoituu ja varmasti asiantuntevasti!

Vanha 21.02.2009, 03:00

ihme kun huoltopäällikkö arvio noin 75% väärin. Se 2000€ mistä oli puhe kuulostaa jo paljolta, mutta siihe tuli jo tossa 3kuukaudessa sopeuduttua. Tää uus "tarjousten tarjous" kyllä vähän tuli puskien takaata :D

Vanha 21.02.2009, 14:17

Mikko on kyllä tehnyt aika paljon näitä ässiä mutta kyllä uskon että tt:n jakopään remppakin onnistuu. Lisäinfoa saat mikolta. Vai ootko jo vaihdattanut jakopään?

Vanha 21.02.2009, 21:18

No tolla hinnalla 3500 haen toisen auton ja laitan TT:n seisomaan kunnes löytyy vaihtoehto. Mä rupea maksamaan tollasta hintaa näinkin perus autonhuollosta. Ja audilta ei vielä tarjousta ole tullut.. maanantaina soitanee Turku ja Espoo centterit. Joten ei ole vielä mitään tehty. Ja auto ihan ajokunnossa. Tuli just ajeltua tunnin verran. Tuntuu siltä että aina se valo syttyy kun pakkasessa seissyt pitkään. Onneks on talli ja pääasiassa sieltä lähdetään liikkeelle. Joten siirtymä jonnekin rempattavaksi onnsitunee helposti.

Vanha 22.02.2009, 02:06

Ok. no minkä verran olet nyt ajellut vanhoilla jakopään hiluilla vai onko eka huolto vasta?

Vanha 22.02.2009, 08:47

70tkm kasassa joten joo näille ketjuille eka vaihto. Toivottavasti viiminen.

Mitään itse työstä tietämättä, lueskelin tarjouksesta tälläset työvaiheet:
-Nokka-akselin jakoketjut irr+kiinn
-Vaihteisto irrotettuna ja kiinnitettynä
-HA ohjauskulmat 4-pyörätarkastus+Yhdenakselin säätö

Vanha 22.02.2009, 14:25

Joo tuolta juuri kuullostaa mutta ei ehkä loppupeleissä noin pikku homma ole.heh:) juu tosiaan jos tarttet osaavaa tee-se-itse miestä ni pistä kysästen siltä okkimilta.
Joni88 Joni88 ei ole kirjautuneena

Vanha 22.02.2009, 15:33

ihan btw, jos espoosta kyselet tai oot sinne viemässä niin kannattaa tuosta vantaan tikkurilasta kysästä myös automax ad-korjaamolta. käytin omaa autoa siellä huollossa ja jo huohottimen vaihtotyö tuli 170e halvemmaksi kuin audecenterissä. Ja nopealla aikataululla saa hommat tehtyä. He eivät tee tuntityönä vaan velottavat annetun ajan mukaan.
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 23.02.2009, 14:24

Lainaus:
-Vaihteisto irrotettuna ja kiinnitettynä
-HA ohjauskulmat 4-pyörätarkastus+Yhdenakselin säätö
Eli tarjouksessa oli muutakin kuin vain nokkahihnan vaihto?
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 23.02.2009, 14:56

Joo tuskin laatikkoa pitää ottaa irti nokkahihnan vaihdossa?
Olisko joku väärinkäsitys LMS:llä tai sitten tarjouksissa ei ole ihan samat sisällöt.

Pelkästä nokkahihnan vaihdosta 3500e on kyllä ihan ryöstö. Vaikka kuinka asiaa pyörittelisi.

Vanha 23.02.2009, 15:44

Tuli LMS postia taas.. olivat unohtaneet listalta jonkun kiristimen ja jotain +1000e päälle.. Eli jottain 4500€ kokonaishinta.. Tässä siis otsikolla "Jakopään remppa". Kaipa siinä on kaikki kilkkeet mitä siinä kohtaa tarvii vaihtaa. Ja ei taida olla ainuttakaan hihnaa koko vehkeesä. Ketjuja vissiin aika monta. Alkaa oleen jo siinä tilanteessa että vittuako sitä osti tälläsen paskan kutoskoneen kun näillä hinnoilla vois huoletta ajella V10 tai V12 koneella.
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 23.02.2009, 15:49

Laita nyt se lista näkyviin, alkaa hinnat olla sen verran roheita

Vanha 23.02.2009, 15:59

N 909 658 02 RUUVI 8 Nm 0,20 e4 0,80 e
022 109 088 M AJOIT.SÄÄD Pako 531,00 e1 531,00 e
022 109 087 J AJOIT.SÄÄD 492,00 e1 492,00 e
N 104 883 02 RUUVI 60 Nm+90' 2,00 e2 4,00 e
03H 109 503 OHJ.KETJU 94,40 e1 94,40 e
066 109 511 D BOLZEN 12,00 e1 12,00 e
03H 109 465 KETJU 99,80 e1 99,80 e
021 109 467 Kiristin 70,40 e1 70,40 e
N 909 238 01 Ruuvi 05S 0,20 e2 0,40 e
021 109 469 Ketjuohjain 16,00 e1 16,00 e
021 109 471 PULTTI 10 Nm 7,20 e2 14,40 e
021 109 569 Ratas 94,00 e1 94,00 e
066 109 570 Ratas 44,80 e1 44,80 e
N 102 038 03 Pultti 60Nm+90' 2,00 e1 2,00 e
03H 109 507 KETJUNKIRI 42,60 e1 42,60 e
066 109 509 A Kiristin 31,00 e1 31,00 e
066 109 513 A Liukukisko 39,20 e1 39,20 e
N 011 525 27 VN 011525 0,20 e2 0,40 e
N 014 715 4 PULTTI 23 Nm 2,70 e2 5,40 e
071 109 515 TAPPI 18 Nm 20,40 e1 20,40 e
N 906 650 01 Vauhtipyörän pultti MK2A 3,20 e10 32,00 e
021 103 051 C Huulitiiviste 21,60 e1 21,60 e
D 176 501 A1 SILIK.TIIV 13,20 e1 13,20 e
D 176 404 A2 Tiivisteliima 21,60 e1 21,60 e
N 908 132 02 Öljypropun tiiviste MK2B 2,10 e1 2,10 e
066 109 091 A Tiiviste 7,00 e2 14,00 e
022 121 119 A Tiiviste 6,20 e1 6,20 e
022 103 484 F tiivisterengas 10,40 e6 62,40 e
022 103 483 E Venttiilikopantiiviste 42,40 e1 42,40 e
066 109 345 A V109345066 7,00 e6 42,00 e
071 115 562 C ÖLJYNSUOD. 10,40 e1 10,40 e
KMÖ Öljysuodattimen jätteenkäsittelymaksu 1,90 e1 1,90 e
N 101 392 01 O - rengas 2,60 e1 2,60 e
021 121 119 A Tiiviste 7,20 e1 7,20 e
022 121 113 TERMOSTAAT 51,40 e1 51,40 e
N 901 368 02 Tiivisterengas 3,60 e1 3,60 e
SPECIAL COOLANT Castrol Jäähdytysneste G12+ 7,50 e3,5 26,25 e
PTLISÄ Pientarvikelisä 49,88 e1 49,88 e
VARAOSAT 2 025,73 e

Tästä siis uupuu vielä se +1000€ kiristin/ketju-systeemi.

Toivottavasti ei kukaan LMS suutu. Emmä tässä LMS hauku, varmasti osaavat tehdä oikein kaiken, mutta lähinnä hinta on aika kova näin tavalliselle tallaajalle :S
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 23.02.2009, 17:31

Mitään tuosta 3.2 koneesta ymmärrä saatikka tuosta listasta mutta vähän näyttäisi siltä että samaan syssyyn oltaisiin vaihtamassa nokkien välistä ketjuakin sekä sen kiristintä. Se ketju kun on vissiin ainakin noissa vanhemmissa VR-koneissa heikko lenkki. Tai siis ei itse ketju vaan sen öljynpaineella toimiva kiristin.

Vanha 23.02.2009, 18:46

Mikäs tämä virhekoodi nyt on mikä sulla tuli?

Lainaus:
022 109 088 M AJOIT.SÄÄD Pako 531,00 e1 531,00 e
022 109 087 J AJOIT.SÄÄD 492,00 e1 492,00 e
Ilmeisesti liittyy jotenkin muuttuvaan venttiilinajoitukseen?

Lainaus:
N 906 650 01 Vauhtipyörän pultti MK2A 3,20 e10 32,00 e
Miksihän vauhtipyörä irroitetaan?

Tämä on kyllä kallein koskaan kuulemani vikakoodi :-)

Vanha 23.02.2009, 19:32

:D nimenomaan ajoituksessa ollut pieniä virheitä. Ei tää valo syty nyt suinkaan jokapäivä. 3 kertaa syttynyt viimisen kuukauden aikana(2kerralla lähtenyt pois pian itekseen) ja joka kerta seissyt pihalla pakkasessa pitkään. Vikaa tosin on jossain, sillä rahinaa tulee auton alta ja se on koventunut pikkuhiljaa(ei nyt niin paha vieläkään, ei pysty nauhottamaan, on niin hiljainen). Mutta toi pakkanen sen jotenkin laukasee tekemään ajoitukseen virheitä enemmän. Varmaankin 1 ketjunkiristin viturallaan. Brittifoorumilla meinaavat että pitääs vaihtaa vaan se 1 kiristin. No katotaan nyt.
Jartsake Jartsake ei ole kirjautuneena

Siuntion aurinko

Vanha 23.02.2009, 19:41

Se on taas oikeiden asiantuntijoiden hyvä kommentoida tuota proseduuria jossei edes tiedetä millainen projekti ketjujen vaihto on kyseiseen pannuun..

Vanha 23.02.2009, 19:46

No emt ei täällä tunnu ainakaan vielä toistaseksi keltään löytyvän kokemusta tälläsen moottorin ruuvaamisesta. Nyt olis apu tarpeen ja tää heppu sielä brittifoorumeilla sentään omistaa samanmoisen ja oli itse päässyt pälkähästä pelkästään kiristimen vaihdolla. Mutta eipä ole vielä vastannut että miten kalliit työt tuli kiristimen vaihdolle. Itse kun en näistä mitään ymmärrä niin en ole varma tarviiko silti purkaa puol autoa että saa sen kiristimen vaihtoon ..

Tämä Okkim on lupautunut vilkuilemaan mahdollista opiskelumateriaalia kyseisestä motista. Jos vaikka hän sitten joutuisi sen parissa puurtamaan :D

Edit, niin autolla vasta 70k mittarissa. Joten ei ne ketjut ole välttämättä missään huonossa kunnossa. Toisaalta taitaa se ketju kulua jatkuvasti kun sitä rahina-rallatusta pitää.

Viimeksi muokannut Ertzi 23.02.2009 19:52
Jartsake Jartsake ei ole kirjautuneena

Siuntion aurinko

Vanha 23.02.2009, 19:52

No meinaatteko kaikki ihan tosissanne että Lehtosella irrotetaan vp:tä huvikseen?

Jakopää kun sattuu sijaitsemaan vaihteiston puolella konetta, joka suomeksi tarkoittaa vaihteisto, kytkin ja vp irtikiinni. Tämän lisäksi vois täysi maallikko kuvitella nelipyörämittauksen työvaiheesta että apurunko joudutaan irroittamaan että aski mahtuu pois.
Jaakko L Jaakko L ei ole kirjautuneena

Vanha 23.02.2009, 19:58

Lahden Laakkonen

Öljynvaihto + suodatin sis. työ 110e, ei paha mielestäni.

Vanha 23.02.2009, 20:29

Lainaus:
Jakopää kun sattuu sijaitsemaan vaihteiston puolella konetta, joka suomeksi tarkoittaa vaihteisto, kytkin ja vp irtikiinni.
Ois kai tämän voinut ilman vaahtoamistakin kertoa.

Liekkö nuo kiristimet/ajoituksen säätimet öljynpaineilla toimivat. Vois kokeilla jotain moottoripesua epätoivoisena tekona. Vai mitä Jari tekis?
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Avautumista Audin huoltohinnoittelusta

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
audin v8 venekäytöön? KH Moottori ja voimansiirto 40 23.10.2008 11:21
Uuden Audin lisävarusteet ja webbisivujen selkeys Quality Esson baari 8 18.02.2007 19:01
Unkarin tehdas mokasi Audin moottorit Blodshed Verkosta bongattua 0 06.11.2006 18:34
Avautumista Audin tehottomuudesta ja vikakoodeista. Julius Moottori ja voimansiirto 5 15.08.2006 12:20
Audin tuotanto vuonna 2005 malleittain (ja vuonna 2004) LareHirvonen Verkosta bongattua 0 10.04.2006 02:39

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 01:36.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.