banner  

Go Back   Audifinns > Tekniikka > Sisusta ja sähköt
forum

Sisusta ja sähköt Kaikki elektroniikka, hifi, sisusta sekä ilmastointi sun muut varusteet.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
MIM
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #1  
Old 20.03.2007, 20:36 Audi A4 B6: hanskalokero; kiinni on ja pysyy

Eilen vielä toimi normaalisti vaan ei toimi tänään.
Eikä varoittanut etukäteen mitään.

Ongelma on siis otsikon mukainen. Hanskalokeron lukko ei tottele vedintä.
Lukkoasentoon lukko kuitenkin menee avaimella.
Vedintä vetäessä kuuluu ikäänkuin helinää - jokin on varmasti irti jostain?

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa / mikä on ratkaisu?

Itse otin saranatapit alhaalta pois -ei auttanut. Ei auttanut myöskään rajummat otteet, mistään ei oikein pääse raottamaan tarpeeksi, että näkisi lukkopesän.

Kiitollisena otan vinkit vastaan ja myös jos joku viitsisi ottaa B6 hanskalokeron lukosta kuvan, josta selviäisi mekanismi. Voisi sitten yrittää ronkkia jollain lukon auki.

Vai kutsuuko marmoritiskin auttava käsi??
blcpub blcpub is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2  
Old 20.03.2007, 20:43

Ota kojetaulun oikea päätylevy pois ja pääset painamaan lukkokielen sisään.
MIM
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #3  
Old 21.03.2007, 15:32

Totta, avaus kävikin sitten aika helposti.
Kiitos vinkistä.

Vikakin selvisi, itse lukkopesässä on muovinen kieli, joka liikuttaa lukonkieliä. Tämä kieli on mennyt poikki -saas nähdä kestääkö liimaamalla.
Juhta Juhta is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #4  
Old 27.03.2007, 22:32

Omassa autossa oli ostaessa sama vika, vaihtoivat siihen liikkeessä kokonaan uuden lukon. Löytyi jopa suoraan hyllystä...

Asiasta kolmanteen, kuinka "jäykästi" lokeron kannen kuuluu laskeutua? Tuossa ainakin kansi aukeaa tosi hitaasti jos sitä ei paina alas..
timol timol is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #5  
Old 29.03.2007, 22:38

Kannattaa vähän varoa voimankäyttöä sen kannen kanssa. Omassa kansi oli pitkään jäykkä ja seurauksena lopulta luukun toinen sarana antoi periksi ja katkesi. Syy jäykkyyteen oli tuon päätylevyn takaa löytyvä vaimennin.
Peetu Peetu is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #6  
Old 30.03.2007, 09:58

näin kävi myös allekirjoittaneelle kun avitin laskeutumista kädellä. onneksi ebay:stä löytyi uusi luukku järkihintaan.
Juhta Juhta is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Old 31.03.2007, 21:06

Hyvä tietää! Täytyykin kurkistaa sinne kannen taakse, että onko asialle mitään tehtävissä. Mahtaakohan siinä olla mitään säätöä?
Peetu Peetu is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #8  
Old 31.03.2007, 21:41

vaikutti olevan jonkin sortin ilmapumppuviritelmä, joten saattaisi sen saada nopeammin laskeutumaan jos vähän suurentaisi sitä ilmanottoreikää.
itse laiskuuksissani tuuppasin hieman liukastetta sisälle niin tilanne hieman parani.
MIM
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #9  
Old 04.04.2007, 10:56

Takaisin lukko ongelmaan.
Ei kestänyt liimaamalla. Ostin uuden, oli suoraan varastokamaa.
Hinta 45 euroa, sisältää lukon ympäröivät muoviosat. Itse lukko-osa pitää ottaa vanhasta.
Nyt toimii ja olen varovaisempi tämän heppoisen systeemin kanssa.
jaarli81 jaarli81 is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #10  
Old 12.07.2008, 20:20

Onkos kukaan koittanu tuunata parantamalla ilmantottoa tuolle pumpulle. Itse ajattelin kokeilla helpointa tapaa eli rasvausta.

Nyppii tuo hidas hanskalokeron avautuminen.
Paha Paha is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Old 28.10.2008, 19:03

Quote:
Originally Posted by MIM View Post
Takaisin lukko ongelmaan.
Ei kestänyt liimaamalla. Ostin uuden, oli suoraan varastokamaa.
Hinta 45 euroa, sisältää lukon ympäröivät muoviosat. Itse lukko-osa pitää ottaa vanhasta.
Nyt toimii ja olen varovaisempi tämän heppoisen systeemin kanssa.
Kahva meni vaihtoon täälläkin. Marmorilla pyysivät osasta yli 60 eur, Tepon kautta puoleen hintaan. Kun vaihtaa lukkoa vanhasta kahvasta uuteen, niin kannattaa olla varovainen lukkopesän pienten jousien kanssa etteivät lennä ympäriinsä. Samaan tapaan kuin kuulakärkikynien kanssa kouluaikoina :)
albanzo albanzo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Old 25.11.2008, 18:42

Quote:
Omassa kansi oli pitkään jäykkä ja seurauksena lopulta luukun toinen sarana antoi periksi ja katkesi.
Mulle nyt sit kävi juurikin noin ton luukun kanssa. Eli päädyn puoleinen sarana otti ja meni poikki.
Onko nyt niin, että ainoo korjausvaihtoehto (pysyvä sellanen), on ostaa kokonaan uusi hanskalaatikon kansi, ettei tohon saa pelkästään uutta saranaa? Entä mitä sellanen kansi mahtaa maksaa? Hakusana Ebayssa? ;)
Kinkkujuusto Kinkkujuusto is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Old 25.11.2008, 19:27

Quote:
Originally Posted by blcpub View Post
Ota kojetaulun oikea päätylevy pois ja pääset painamaan lukkokielen sisään.
Tuohan on kovin murtovarma hanskalokero sitten :)
pide pide is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #14  
Old 25.11.2008, 19:35

Albanzo

Itsellä kävi sama homma muutama viikko takaperin. Uutta saranaa ei saa. Marmorilla uuden kannen hinnaksi sanottiin 287€. Itse tilasin Tepon kautta, 145€, tuli juuri tällä viikolla perille. Vaihtamaan en kyllä ole vielä ehtinyt. Hakusanaksi kun laittaa ebayssä handschuhfach, niin luulisi löytyvän.
albanzo albanzo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #15  
Old 25.11.2008, 21:43

Voi perhana et osaa olla kannella hintaa! :P
No, pitää kattoa mitää tekee, kiitti infosta Kari.

edit. Voi kakka, ebayssa tarjolla tasan 1 luukku ja sekin väärää väriä... :(

Last edited by albanzo; 25.11.2008 at 21:57.
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #16  
Old 25.11.2008, 23:23

Se pumppumekanismi on myös varsin vikaherkkä. Ihmettelin hanskalokeron valon toimimattomuutta, ja syynä oli se että oli mekanismista muovitappi katkennut. Tuonhan korjasi yksinkertaisesti, mutta nyt mullakin aukeaa hi-taas-ti.

Raportoipa Jari tänne että kuinka kävi :).
pasi_ pasi_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #17  
Old 26.11.2008, 08:50

Jos Jaria häiritsee tuo liian hidas avautuminen, voin vaihtaa mielelläni päikseen omaan pumppuuni, jolla kansi aukeaa varmasti riittävän nopeasti. :)

Reikäähän siinä rungossa ei taida muistaakseni olla, vaan sisällä olevassa kumimännässä on pieni reikä. Tuo oma oli jäykkä ja kansi jäi jumiin puoliväliin ja sitä sai sitten ihan kunnolla vääntää alas. Koitin suurentaa vähän reikää ja lopputuloksen voi lukea ylempää. Enkä paljoa suurentanut.
haraldh haraldh is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Old 26.11.2008, 09:33

Omassa B6:sessa on myös hanskalokeron pumppu (ja valokytkin) rikki. Aukeaa kyllä
näppärän nopeasti. Pitäisi varmaan laittaa tuohon B6 ostooppaaseen maininta jos tämä
on kuitenkin näin tavallista.
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #19  
Old 26.11.2008, 09:53

Quote:
Originally Posted by haraldh View Post
Omassa B6:sessa on myös hanskalokeron pumppu (ja valokytkin) rikki. Aukeaa kyllä
näppärän nopeasti. Pitäisi varmaan laittaa tuohon B6 ostooppaaseen maininta jos tämä
on kuitenkin näin tavallista.
Kummassakaan osassa tuskin on minkäänlaista vikaa - ellet siis ole ongelman aiheuttajiksi todennut. Veikkaisinpa että sinullakin on se sama muovitappi katki. Päätylevy irti samaan tapaan kuin sulakeboksin kansi ja ihmettelemään :). Itse korjasin tapin pikapatentilla käyttäen sähkökaapelin kupariydintä.

Saksalaisten insinöörien suunnittelema mekanismi on suorastaan upea ja koostuu tuosta pumpusta, siihen muovitapilla saranoidusta jousikuormitteisesta vivusta sekä mekanismiin integroidusta valokytkimestä. Kun pumpun mäntä nousee sylinteristä, sulkeutuu kytkin ja hanskalokeron (ja turvatyynyn poiskytkennän kytkimen) valo syttyy. Jos tuo tappi on katkeaa (avausvaiheessa luultavasti kun on niin jäykkä), mäntä todennäköisimmin painuu takaisin sisään ja valot jäävät sammuksiin.

Pasi: Hyvä kun sanoit, parempi liian hidas kuin ei pumppua ollenkaan.
haraldh haraldh is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Old 26.11.2008, 10:35

Joo, tullut todettua että tappi poikki. Mutta sitten luukkua suljettaessa on kait (ennen
aikaani) pumpun sisäosa työntänyt valokytkimen osat rikki. Pitäisi varmaan uusia koko
pumppu/kytkin-yhdistelmä, tai sitten virittää joku patentti.
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Old 26.11.2008, 10:53

Ah, aivan. No sitten ei varmaan muu auta. Uuden pumppuviritelmän kanssa saa sitten odottaa seuraavaa tapin katkeamista :)
pasi_ pasi_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #22  
Old 26.11.2008, 12:54

No se pumppu on Tepolta hommattavissa 25 euroon. Pitäskö suunnitella jo kimppatilausta. :D

Dumo: tapin voi korjata ruuvilla ja nyloc-mutterilla.

Last edited by pasi_; 26.11.2008 at 13:03.
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #23  
Old 26.11.2008, 13:28

Quote:
Originally Posted by pasi_ View Post
No se pumppu on Tepolta hommattavissa 25 euroon. Pitäskö suunnitella jo kimppatilausta. :D

Dumo: tapin voi korjata ruuvilla ja nyloc-mutterilla.
Heh, täytyy vielä tutkia saisiko tuota herkisteltyä.

Turhaa hifistelyä tuollaiset ruuvit ja mutterit, sanon minä. (No okei, ei ollut sopivaa hyllyssä ja oli vähän kiirus - et satu muistamaan onko se M2, M3 vai peräti M4?)
pasi_ pasi_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #24  
Old 26.11.2008, 13:29

Vahva epäilys on että M4, koska kolmemillisiä ei juuri ole ruuvilajitelmassa.
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #25  
Old 28.11.2008, 00:13

Quote:
Originally Posted by pasi_ View Post
Vahva epäilys on että M4, koska kolmemillisiä ei juuri ole ruuvilajitelmassa.
Epäilys oli oikea - 4x16 oli just eikä melkein sopiva. Voisikohan osa hitaudesta johtua siitä, että sen pumppumekanismin saranointi boksin kylkeen on vähän huono? Avatessa "sylinteri" hieman kääntyy, jolloin se ei enää ole suorassa liikkuvaan mäntään nähden. Kitka varmasti ainakin vähän kasvaa.

Last edited by dumo; 28.11.2008 at 09:26. Reason: Hupsista
jronkainen jronkainen is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #26  
Old 29.11.2008, 16:25

Lisää vikalistaa samaan osastoon, eli itellä meni eilen sen pumpun kiinnityskorvakkeet rikki kun aukaisin hankalokeron. Tää olikin vissiin uusi vika, mikä siitä löyty ;)
No korjauksena muovinpalasta tein uuden korvakkeen jonka ruuvasin ja liimasin kiinni siihen pumppuun. Saas nähdä kuin kauan tuo patentti kestää, jos ei kestä niin tarvii hommata uusi pumppu.

Onko siihen pumpun jäykkyyteen mitään ratkaisua, muuta kuin voitelu? Joka kyllä sai sen männän liikkumaan huomattavasti helpommin kuin ennen rasvausta, mutta noin niinkuin pitkäaikaisempaa ratkaisua.
Böle Böle is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #27  
Old 01.12.2008, 17:51 Paskaa laatua

Näyttää olevan nämä hansikaslokerot jotain kiinalaista ´jargonia´.
Tämä tappi aukaisumekanismissä meni poikki 1½v. vanhana.
Oikeanpuoleinen sarana meni poikki 2½v. vanhana, syynä jäykkä luukun sylinteri.

Nyt työn alla on pyyhkimien mekanismin vaihto.
Kuinkahan tää vikalista kasvaa.
Seuraavaksi sen airbagin merkkivalon syttymisen aiheuttajan kimppuun.

Mittarissa on 205tkm ja pikkuvikaa alkaa jo ilmaantumaan.

Reemium laatua.

Last edited by Böle; 01.12.2008 at 18:07.
albanzo albanzo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Old 01.12.2008, 17:54

Quote:
Kuinkahan tää vikalista kasvaa.
Mittarissa on 205tkm ja pikkuvikaa alkaa jo ilmaantumaan.
Kannattaa muistaa et autojahan nämäkin vaan on. ;)
Paha Paha is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Old 01.12.2008, 18:07

Quote:
Originally Posted by Böle View Post
Kuinkahan tää vikalista kasvaa.
Bensakoneisilla listaan voisi lisätä vielä puolat.
pasi_ pasi_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #30  
Old 01.12.2008, 18:11

Tähän sopii hyvin eräässä myynti-ilmoituksessa (B6q Avant) ollut teksti, joka meni jotenkin tähän suuntaan:

"Myydään saksalaista premiumia sitä haluavalle. Ei ole mikään Toyota, joten vaatii muutakin kuin vain bensaa tankkiin."
jaarli81 jaarli81 is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #31  
Old 01.12.2008, 22:48

Quote:
Raportoipa Jari tänne että kuinka kävi :).
Raportti heinäkuun ilmapumpun parannus projektista 12.7.2008 klo.20.00: "Motivaatiota täynnä säntäsin työkalupakin kanssa parkkikselle, mieli intoa puhkuen avasin päätykannen ja samantien alkoi satamaan vettä, tökkäsin pumppua sormella, huokasin, laitoin kannen kiinni, juoksin kaatosateessa takaisin sisälle, menin saunaan"...noin se suunnilleen meni eli perusprojekti, sekin motivaation pyrskähdys meni hukkaan. Joku muukin varmaan törmännyt samanlaiseen ilmiöön autojen kanssa puuhatessa. Sen jälkeen unohtunut koko homma ja avannut kannen ennakoivasti eli 5min ennen H-hetkeä ja antanut rauhakseen laskeutua itekseen. Lopputulema reilun 4kk intensiivisen havainnointitutkimuksen jälkeen: "Mitä kylmempi, sen kauemmin avautuminen kestää!"

Nyt uuden motivaation löytäneenä voisi vaikka ensin ottaa koko pumpun irti ja katsoa mitä se on syönyt, modata jotain tai vähintään rasvata kriittiset paikat. Lopputulema tästäkin on kuitenkin vain se, että modauksen jälkeen luukkuu lävähtää vauhdilla auki ja sen jälkeen laitetaan Tepolle tilaus sekä uudesta pumpusta että kannesta! Suomeksi sanottuna ei kannata hirveästi laskea mun tutkimuksen varaan...
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #32  
Old 06.12.2008, 12:26

...Ja sitten hajosi multakin lukko. Pitänee selvittää varaosanumero ja pistää tilaukseen.
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #33  
Old 08.12.2008, 23:31

Sanokaas vielä joku, onko tämä oikea osa hajonneen tilalle: 8E1 857 131. Eli siis se muovikahva (sisutuksen värinen), jonka sisälle itse lukkosylinteri tulee.
PeVi PeVi is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #34  
Old 07.01.2009, 17:33

Quote:
Originally Posted by albanzo View Post
Mulle nyt sit kävi juurikin noin ton luukun kanssa. Eli päädyn puoleinen sarana otti ja meni poikki.
Onko nyt niin, että ainoo korjausvaihtoehto (pysyvä sellanen), on ostaa kokonaan uusi hanskalaatikon kansi, ettei tohon saa pelkästään uutta saranaa? Entä mitä sellanen kansi mahtaa maksaa? Hakusana Ebayssa? ;)
Rikoin myös kannen oikeanpuoleisen saranan. Eli nyt pitäisi saada kansi kokonaan pois, onko kenelläkään hyvää neuvoa, kuinka saranatapit on helpointa irroittaa, tarvitaanko irroitukseen erikoistyökaluja.
mikmoila mikmoila is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #35  
Old 07.01.2009, 17:44

Saakelin tiukassa ovat tapit koska niissä on päissä kitkakarhennukset. Tiukkaa vetoa ja nitkuttelua hyvillä pihdeillä.
Victor Victor is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #36  
Old 07.07.2009, 14:41

Täällä myös yksi ilmoittautunut lukitussyteemin uusija, sama muoviklipsu poikki kuten niin monella muullakin. Onhan tuo nyt ihan arsesta koko lukitussysteemi! Ei kuuluis moinen järettömyys tämän hintaluokan autoihin, taidan siirtyä Hyundai Ponyyn... :D

Tuo dumon mainitsema osanumero on juurikin oikea ja marmorilta tosiaan 45 euroa hyllytavarana, mutta tilasin Tepolta kun sain vähän huokeemmalla.
mikmoila mikmoila is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #37  
Old 07.07.2009, 15:38

200tkm paikkeilla voi sitten alkaa katselemaan laturin vapaakytkintä.

Ylivoimaisesti pahimman makuinen "vika" löytyy kuitenkin todella halvista osista - takarekisterivalojen suojamuovien ruuvit ovat paskasta metallista tehtyjä ristipäitä, jotka ollessaan vielä pahassa kulmassa taatusti sorvautuvat. </avautuminen>
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #38  
Old 08.07.2009, 01:58

Quote:
Originally Posted by mikmoila View Post
Ylivoimaisesti pahimman makuinen "vika" löytyy kuitenkin todella halvista osista - takarekisterivalojen suojamuovien ruuvit ovat paskasta metallista tehtyjä ristipäitä, jotka ollessaan vielä pahassa kulmassa taatusti sorvautuvat. </avautuminen>
Rupesin tossa vaihtamaan niitä... voi hel****i mikä homma siinä on (ei siis että olisi iso homma mutta kun ajattelee tota ns. mittakaavassa) kun irrotin takaluukun verhoilun että saan sen valuosan irti missä ne valot on kiinni. Kokonaisuudessaan aika v****mainen homma kun se asia voisi vaan tapahtua polttimot vaihtamalla.

Niin muuten ettei offtopiciksi karkaa, niin itsekkin vaihdoin eilen tuon hanskalokeron kahvan. Ensiksi kokeilin liimata ja toimi siihen asti hyvin kunnes kokeilin kahvaa ensimmäisen kerran hanskalokeron ollessa paikallaan. Joten eipä kannata kokeilla säästää ja leikkiä liiman kanssa.
mikmoila mikmoila is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #39  
Old 08.07.2009, 10:09

Miten muuten nuo pikkuruiset ruuvit saisi parhaiten pois kantojen sorvautuessa ilman luukun verhoilun purkamista? Onko noin pientä vastakierretappia tms olemassa esim?
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #40  
Old 08.07.2009, 12:38

Onhan niitä M3 kierretappeja mutta eilen totesin että aikasta (ilman pylväsporakonetta?) mahdoton tehtävä porata sitä ruuvia pois siitä, ku se silumiinivalu jonne se ruuvi on katkennut on niin paljon sitä ruuvia pehmeämpää. Aikani yritin ja sitten luovutin. Ensiksi siis Dremel-tyyppisellä hiomakoneella vingutin ne ruuvinkannat pois ja sitten kokeilin porata.

Lopuksi sitten hioin siitä ne (kun ensin tuli poranterä siitä sivustä läpi) tapit joissa on kierre siellä sisällä niin että siinä on vaan reikä. Sitten laitoin siihen polttimot paikalleen -> ne valojen linssit paikalleen -> siihen reiän päälle M4 korialuslevy ja M3 mutteri -> kiristys + sikaliimaa tiivisteeksi. Onko "lopullinen asennus" vai ei... sen näkee jos noita tarvitsee vielä vaihdella.

Last edited by andre_; 21.06.2011 at 20:07. Reason: edit: siis ei varmaan oo noin pientä vastakierretappia mutta normaalisti kokeilin porata niitä
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #41  
Old 08.07.2009, 12:51

Valitettavasti niitä polttimoita saa välillä vaihdella. Itse poistin ruuvin poraamalla mahdollisimman varovaisesti, että ei mene kierteet loppuun asti rikki. Rosteriruuvit ja prikat tilalle, mutta taas polttimoa vaihtaessa oli hankala saada ruuvia irti. Verhoilujen purkaminen sinänsä ei ole iso juttu, mutta tilanne ei sillä korjaannu.
JesseR JesseR is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #42  
Old 20.07.2009, 18:19

Olisi ehkä pitänyt tänne katsoa taas hieman aikaisemmin =( Meilläkin aukesi tuo hanskalokero toodella hitaasti. No tässä eräänä päivänä oli sitten vähän kiire, enkä ehtinyt oottelemaan että tuo lokero aukenisi. Joten kädella varovasti käänsin sitä auki, tulos oli se että luukku rävähti auki ja.... aivan oikeanpuolen sarana meni poikki !!!

Eikä nyt kauheesti vitutus helpottanut kun täältä näky korjauksen hintoja. Taidan koittaa liimaa...
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #43  
Old 20.07.2009, 19:06

Quote:
Originally Posted by JesseR View Post
Olisi ehkä pitänyt tänne katsoa taas hieman aikaisemmin =( Meilläkin aukesi tuo hanskalokero toodella hitaasti. No tässä eräänä päivänä oli sitten vähän kiire, enkä ehtinyt oottelemaan että tuo lokero aukenisi. Joten kädella varovasti käänsin sitä auki, tulos oli se että luukku rävähti auki ja.... aivan oikeanpuolen sarana meni poikki !!!

Eikä nyt kauheesti vitutus helpottanut kun täältä näky korjauksen hintoja. Taidan koittaa liimaa...
Jos yhtään lohduttaa: Jos se sarana niin heikkona oli että pienellä auttamisella hajosi, niin luultavasti työ sen hajottamiseksi oli tehty pitkän ajan saatossa ja se olisi joka tapauksessa hajonnut ennemmin tai myöhemmin. Jos siis meni se itse luukun sarana (eikä sen pumppumekanismin), niin voi ehkä kannattaa metsästää purkamoilta (esim. Ruotsista).
W-eikko W-eikko is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #44  
Old 05.08.2009, 13:58

Omassa tuo luukku on kanssa hidastellut jo hetken aikaa. Pumppua herkistelin teflonöljyllä, jolla ainakin hetkellisesti aukeaa normaalisti. On varmaan syytä alkaa tilailemaan uutta pumppua Tepolta, kun sarana on vielä ehjä. Tietääkö kukaan pumpun varaosanro:a?
whyayeman whyayeman is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #45  
Old 28.09.2009, 09:39 Sarana katkesi

No niin se sitten kävi, että ovenpuoleinen sarana katkesi tuosta lokeron kannesta. Suurin syyllinen on tuo ajankanssa jäykistynyt pumppu. B6:een nuo osanumerot ovat:

kansi: 8E1857124 + värikoodi
pumppu: 8E1880324

Onko tuo kansi yhtä palaa sen saranan kanssa, eli kansi kiinnittyy suoraan sillä koukkumaisella osalla siihen pumppuun (niillä ihanan pienillä sokilla)?
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #46  
Old 28.09.2009, 16:46

Suhautin tossa viikko sitten silikonisprayta oman hanskalokeron pumppuun/vaimentimeen. Tuntus toi pelaavan paremmin kun öljy, sitäkin tuli kokeiltua aikaisemmin.. sillon se lokeron kansi toimi just tasan sen aikaa kunnes se öljy imeytyi sinne muoviosiin.
JesseR JesseR is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #47  
Old 24.11.2009, 21:45

Olikos joku korjannut hanskalokeron luukusta hidastimen ja/tai katkenneen saranan?
nyt alkaa olla sellainen olo että olisi kiva saada lokero toimimaan normaalisti. Eli meillä on siis ovenpuolelta sarana poikki ja ilmeisesti myös se hidastin rikki.

Elikkä kiinnostaisi tietää mitä osia ja mistä pitää hommata? ja onko tuo lokeron purkaminen suurikin homma? Auto on menossa 120tkm huoltoon mutta ei oikeen huvittaisi marmorilla moista teettää, kun saattaa hinnaltaa olla melko suolainen työ.
jta jta is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #48  
Old 24.11.2009, 21:57

Hidastin on ainakin helppo vaihtaa kun ottaa lokeron irti (hidastin löytyy oikeassa reunassa), ei vaadi kummoisia taitoja tai työkaluja.
Osanumeron pitäisi olla 8E1880324
LogI LogI is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #49  
Old 05.05.2010, 12:21

Onko joku onnistunut korjaamaan ovenpuoleisen saranan kestävästi? Katkesi aamulla ja äkkiseltään näyttää haastavalta. Ei huvittaisi satoja euroja moisesta kannesta maksaa. Saisi jopa olla suht ruma patentti jos vain toimii.
J.S.P J.S.P is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #50  
Old 05.05.2010, 22:16

Joo rumasti kyllä :) -semmonen parinsentin levyinen ja oisko reilut 5 pitkä raudanpala parilla ruuvilla kiinni tuli joskus laitettua katkeamiskohdan yli... ja ei ole vielä ehtinyt hienompaakaan viritystä tehdä.
Parempi korjaus tyssäs sillon joskus siihen että en keksinyt että irtooko se saranatappi jotenkin vai ollenkaan ja ei kerenny sillon sen enempää...
sv sv is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #51  
Old 26.06.2010, 12:57

Yhessä autossa olisi ongelmaa tuon oikeanpuoleisen saranan kanssa ja se on murtunut. Miten tuon saa järkevästi korjattua? Saako sen kannen "sisäosan" jostakin erikseen koska saranathan ovat siinä kiinni? Vai pitääkö koko kansi vaihtaa?

Miten tuo kannattaa purkaa tai yleensäkkin miten tuo lähtee irti?
sv sv is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #52  
Old 28.06.2010, 13:52

Eikö kukaa oikeesti tiedä miten tuo luukku lähtee irti? :D
dumo dumo is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #53  
Old 28.06.2010, 15:52

Irrota koko hanskalokero autosta niin on aika hemmetisti helpompi tutkia. Oikealta peitelevy irti, johdot irti. Alhaalta muistaakseni 2 ruuvia (normi 8mm kanta) ja luukku avattuna lokeron yläosassa 3 samanlaista. Boksin takaa vielä 1 vai 2 johtoa irti. Luukku muistaakseni on parilla metallitapilla kiinni, jotka kyllä saa irti. En ole itse luukkua (ainakaan vielä) irrottanut niin en muista tarkkaa sijaintia. Löydät ne kyllä kun irrotat koko homman. Pelkääjän bägi poiskytkettynä parempi, käsittääkseni tulee vikakoodi jos laittaa virrat päälle ja tuo kytkin irrotettuna ilman että ensin otettu pois.

Syy hajoaviin saranoihin on huonon materiaalin ja suunnittelun lisäksi tuo hidastinmekanismi.
sv sv is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #54  
Old 28.06.2010, 16:15

Ok. Kiitokset ohjeista ja pitää testata tuota. Mulla on tosiaan vaan hidastin hajonnut mutta tutun autossa jo koko sarana, pitää ottaa projektiksi nuo kummatkin :D
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #55  
Old 10.10.2010, 16:28

Quote:
Originally Posted by andre_ @ 28.09.2009 View Post
Suhautin tossa viikko sitten silikonisprayta oman hanskalokeron pumppuun/vaimentimeen. Tuntus toi pelaavan paremmin kun öljy, sitäkin tuli kokeiltua aikaisemmin.. sillon se lokeron kansi toimi just tasan sen aikaa kunnes se öljy imeytyi sinne muoviosiin.
Kestotesti: Nyt on hanskalokeron vaimennin toiminu vuoden päivät tolla silikonisprayn suhauttamisella. Eli todistetusti toimii.
Optimus Optimus is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #56  
Old 23.10.2010, 20:20

Omassa oven puoleinen sarana ollu murtuneena varmaan vuoden ja luukku ollut visusti kiinni. Asia kuitenkin v...tuttaa niin rankasti että jälleen kerran lukaisin aiheesta internetistä. Näyttää siltä että BigMac landiasta saa hanskalokeron osia myös marmoritiskiltä ettei tarvitse koko luukkua ostaa. Onko joku käynyt lähiaikoina Suomen Audi liikkeistä kyselemässä vai onko tilanne edelleen sama, että koko hanskalokero pitää ostaa jos meinaa asian saada korjattua?
Sabotaasi Sabotaasi is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #57  
Old 24.10.2010, 00:28

Ite ostin noin vuosi sitten Lahden Laakkoselta (Audi) hanskalokeron kannen n. 180€ hintaan koska omassa oli juuri oven puoleinen muovinen sarana poikki ja luukku repsotti. Jotenkin on sellainen mielikuva että ne saranat on siinä luukussa kiinni... (Viisaammat korjatkoon?) Ainakin itse purin koko hanskalokeron irti että sen pystyi vaihtamaan. Vasaraa piti käyttää saranatappien irroittamiseen, sen muistan kyllä!

Itsellä ei kyllä ollut ongelmaa että luukku ei olisi auennut. Luukunkannen kun ostin niin sen mukana ei tullut uutta lukkoa vaan vaihdoin vanhan siihen uuteen.

Ja jos omaa lehmänhermot niin kannattaa etenkin kylmällä ilmalla odottaa että se luukku aukeaa ihan itsekseen eikä auttaa sitä... Rakenne on aika "Made In China" mallia

Last edited by Sabotaasi; 24.10.2010 at 00:29. Reason: typo
AnntiH AnntiH is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #58  
Old 10.11.2010, 19:59

Täällä tarvii kans keksiä patentti saranan korjaamiseksi.... :(
protoni protoni is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #59  
Old 07.12.2010, 17:27

Quote:
Ota kojetaulun oikea päätylevy pois ja pääset painamaan lukkokielen sisään.
Leikkas kanssa tuo hanskalokeron kansi kiinni. Irrotin tuon päätylevyn, mutta en oikein onnistunut sieltäkään luukkua avaamaan. Siellähän oli toinen seinä vastassa mitä nyt pimeessä näin tihrustaa. Onko jollain antaa rautalankaohjeita? Pitääkö käsi saada ujutettua jotenkin sinne lukolle asti vai?
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #60  
Old 07.12.2010, 21:54

Quote:
Originally Posted by protoni View Post
Leikkas kanssa tuo hanskalokeron kansi kiinni. Irrotin tuon päätylevyn, mutta en oikein onnistunut sieltäkään luukkua avaamaan. Siellähän oli toinen seinä vastassa mitä nyt pimeessä näin tihrustaa. Onko jollain antaa rautalankaohjeita? Pitääkö käsi saada ujutettua jotenkin sinne lukolle asti vai?
Siinä hanskalokeron lukon korkeudella pitäis näkyä se lukon kieli. Sellanen neliön muotonen - suht iisi esim auton avaimella aukasta, sitä vaan painaa. Ota seuraavaks taskulamppu mukaan.
ee-2 ee-2 is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #61  
Old 18.04.2011, 21:41

Quote:
Originally Posted by AnntiH View Post
Täällä tarvii kans keksiä patentti saranan korjaamiseksi.... :(
Keksitkö?
Sanoi meinaan pitkähkön oikuttelun ja silikonisuihkuttelun jälkeen toi ampujan puolen sarana itsensä irti ebay luukut kaikki väärän värisiä... Askarteluvinkit otan ilolla vastaan...
LogI LogI is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #62  
Old 18.04.2011, 21:59

Korjasin saranan tylysti ruuvaamalla taivutetun ja maalatun peltiliuskan yhdistämään irronneen saranaosan ja kannen. Vähän liimaa murtumakohtaan Ei näy jos ei kyykistele jalkatilassa. 150€ tms uuteen kanteen olisi mennyt totaalisesti hukkaan varsinkin näin vanhassa käyttöautossa.
ee-2 ee-2 is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #63  
Old 18.04.2011, 23:54

Kiitos LogI taidanpa itse tekaista samanlaisen patentin...
Tonza_tdi Tonza_tdi is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #64  
Old 30.04.2011, 13:56

Itsellä kanssa meni sarana poikki joku aika sitten. Tepolta tilasin uuden kannen ja hidastimen. Eilen ne saatuani rupesin vaihtoa suorittamaan. Kaikki meni muuten hienosti, mutta eihän ne saranoiden tapit tosiaan meinanneet irrota. Varsinkin kun täällä anoppilassa on hieman heikosti työkaluja.

Kävin kyselemässä apua paikalliselta korjaamolta, mutta eivät irronneet. Seuraavaksi kurvasin Turun audi centteriin, jossa avulias korjaamo kaveri totesi että ei siihen mitään erikoistyökaluja ole, mutta hän voi ne kyllä irroittaa. No yritykseksi jäi sekin, kun työkalupakista oli häviksissä juuri se oikea työkalu: sivuleikkurit. Muilla vermeillä ei irronnut. No, kotimatkalla kaupan kautta hakemaan sivuleikkurit ja kummankin tapin irroitus kesti yhteensä tasan minuutin.

Eli jos joku nyt vielä on vaihtamassa luukkua niin tässä lyhyet ohjeet:
Tarvittavat työkalut: pienehkö talttapää meisseli, pienet pihdit, 8mm hylsy, sivuleikkurit, vasara ja ristipää meisseli.
- Päätylevy irti
- Lukitus tapin irroitus hidastimesta
- 5 (8mm) ruuvin irroitus (3 yläreunassa ja 2 alempana, kummallakin puolella)
- Nyt kun koko lokero on irti niin pitää vielä irroittaa 1 liitin kotelon päältä takaosasta: isohko kellertävä liitin
- Nyt lokero on kokonaan irti.
- Sivuleikkurit "lukitaan" tapissa olevaan pieneen hahloon ja sitten napakka napsautus vasaralla leikkureihin ja tappi on irti.
- avaus/lukitus mekanismi irtoaa kun ottaa yhden ruuvin irti kannen sivusta ja sitten kampeaa varovasti meisselillä paketin ylös kolostaan.

Asennus taas sitten päin vastaisessa järjestyksessä.

Mutta siis, kyllä halvemmaksi ja helpommaksi tulee hidastimen vaihtaminen heti kun oireita ilmenee.
jta jta is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #65  
Old 30.04.2011, 14:04

Quote:
Mutta siis, kyllä halvemmaksi ja helpommaksi tulee hidastimen vaihtaminen heti kun oireita ilmenee.
Ja sen vaihtamiseen ei tarvitse irroittaa koko lokerikkoa, sivuluukusta pystyy operoimaan.
Mizku75 Mizku75 is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #66  
Old 10.05.2011, 11:34

Noniinh! täällä myös yksi Luukku-saranavikainen yksilö! On se Pe*keleen kumma ettei tuollaista voi tehdä kestäväksi! -82 vuoden corollassakin pelittää hanskalokeron luukku!
Kyllä luulisi, että tämän hintaluokan autoissa tälläiset osattaisiin! Eikä ollut yllätys yhtää,ettei Laakkosella tarjottu muuta apua kuin: tuo meille, vaihdetaan hyvään hintaa..
Olen aikeissa ollut päivittää A4 uudempaa mutta kyllä alkaa oikeasti mietityttää, olisiko Bajeripojilla homma paremmin hanskassa :(

Voisiko joku laittaa yksityisviestillä vaikka kukas tämä Teppo on kenen kautta saa tilattua luukun ja hidastimen Laakkosen hintoja huokeammalla!! -Kiitos! :)
Hensy Hensy is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #67  
Old 19.05.2011, 13:09

Saksassa audin liikkeessä uusi luukku 150€ ja hidastin 18€.
Teemu M Teemu M is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #68  
Old 17.06.2011, 16:20

Oli omassakin luukku rikki, niin tein siihen tollaisen väliaikaisratkaisun nyt solistoa asentaessa.
Eli porasin luukkuun ja saranaosaan pienet reiät ja yhdistin osat keskenään tiukalla messinkitapilla. Taas tuli hyvä mieli, kun säästi 150e...ainakin siihen asti kun toi hajoaa uudestaan.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sarana.jpg
Views:	789
Size:	97.8 KB
ID:	11119  
Jarkko Kalsi Jarkko Kalsi is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #69  
Old 18.06.2011, 21:05

Samalla varmaan korjasin ongelman aiheuttajan eli voitelit hidastimen?
Teemu M Teemu M is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #70  
Old 20.06.2011, 15:11

Jätin pois kokonaan, kun oli niin jäykkä. Täytyy laittaa sitte uus, kun joskus uusii luukun.
Mizku75 Mizku75 is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #71  
Old 21.06.2011, 17:34

Saiko Apuja!?
Nyt on Tepolta uusi luukun kansi ja hidastin kädessä, Kiitos!
Mutta kuinka saan vanhasta avauskahvan irti ilman rikkomista ja hurjaa väkivaltaa?! (Torsen pultti on jo avattu luukun sivusta)
..vanha luukku lähti hienosti irti kotelosta, kärkipihdit ja vasara auttoi..
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #72  
Old 21.06.2011, 20:15

Liitteenä kuva avuksi. Mulla on nyt toiminut sujuvasti toi hidastin about 19kk kun suihkutin sen sisälle silikonisprayta, uskaltaa tässä vaiheessa suositella muillekkin.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	removing and installing glove box lock.JPG
Views:	671
Size:	36.6 KB
ID:	11179  
otzk1 otzk1 is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #73  
Old 21.06.2011, 20:43

Ostettaessa oman autoni hanskalokerossa ei ollut valoa, olkoonkin että siellä polttimo on. Tätä sen enempää ihmettelemättä jatkoin elämää onnellisena, kunnes asensin lohkolämmittimen sisätilanhaaraa ja hanskalokeroa irroittaessa huomasin pumpun, jonka toinen pää oli irrotettu. Kiinnitin pumpun, mutta se oli niin jäykkä että hanskalokero aukesi vain muutaman sentin raolle omin voimin.

Korjasin äsken ongelman. Irroitin pumpun hanskalokeron oikealta puolelta, ja hetken pällistelyn jälkeen avasin pumpun kampeamalla saumasta. Sisällä olevaan kumiin tiputin tipan ompelukoneöljyä ja kasasin koko systeemin. Nyt hanskalokeron kansi laskeutuu nopeasti mutta tasaisesti alas asti.
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #74  
Old 21.06.2011, 21:21

Mullaki toimi öljyn kanssa vajaan kaks viikkoa :D Silikonisprayn voimin 19kk.. Öljy taitaa muoviin imeytyessään turvottaa sitä pumpun mäntää joten ei ainakaan parempaan suuntaan mee.. aseöljyä taisin ite laitella.
otzk1 otzk1 is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #75  
Old 22.06.2011, 08:36

Seuraillaan, eihän toi onneks kauaa ota irroitettaessa :)
zäbää zäbää is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #76  
Old 11.09.2011, 18:38

Ittellä on siis b7 a4 ja tänään avasin ton hanskalokeron niin meni oikeesta alalaidasta se sarana/tappi poikki. Ja mietin et, onko porukka ite näitä fiksannu kuntoon? siis se muovi murtu... :C
horch horch is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #77  
Old 23.07.2012, 21:06

Tuleeko airbagin "virtalukko" hanskalooran mukana pois vai jääkö se kojelautaan kii?
omnitrio omnitrio is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #78  
Old 14.08.2012, 16:10

Airbagin kytkin tulee hanskalokeron mukana ja johtoakin on riittävästi. Johtime on toisissaan pikalukoilla ja erittäin helppo irroittaa.

Virrat kannattaa olla pois kun irrottelet hanskalokeroa, niin ei tule turhia herjoja elektroniikalle.
omnitrio omnitrio is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #79  
Old 14.08.2012, 16:16

Quote:
Ittellä on siis b7 a4 ja tänään avasin ton hanskalokeron niin meni oikeesta alalaidasta se sarana/tappi poikki. Ja mietin et, onko porukka ite näitä fiksannu kuntoon? siis se muovi murtu... :C
Otin lokeron pois ja korjasin katkenneen saranan liimalla ja läpiporaamalla. Saranaan laitoin tueksi ihan normi puuruuvin. About 4 mm reikä saranan kaarreosaan pituussuunnassa ja siitä ruuvi läpi toiseen katkenneeseen osaan. Ihan hyvin on toiminut vuoden päivät. Samalla voitelin hidastajamäntää vaseliinilla, niin ei kanita vastaan niin kovasti kuin ennen -> vähemmän kuormaa saranalle.
Olmi Olmi is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #80  
Old 23.08.2012, 14:38

Hanskalokeron kansi alkoi oireilemaan niin, että kiinni laitettaessa ei lukkiutunut kokonaan, eli tavallaan meni kiinni, mutta joutui lisäksi kovempaa painamaan että naksahti täysin kiinni. Tuli tutkittua tuota systeemiä ja yllätys yllätys oik. puoleinen alasaranahan sieltä oli murtunut. Eli luukun kansi pääsee tästä syystä elämään sivuttain ja lukko ei ota heti kiinni niin kuin pitäisi. Pari ruuvia ja jotain läkkipeltiä hätäavuksi tukemaan saranaa.

Hidastimen muovinen tappi korvattu pienellä pultti/mutteri yhdistelmällä. Tuli voideltua hidastin myös wd-40:llä ja nyt luukun aukeamista ei tarvitse odotella :D Täällä hyväksi koettu silikonisuihke olisi varmaan ollut parempaa, mutta ei nyt ollut saatavilla.
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #81  
Old 23.08.2012, 14:59

Quote:
Originally Posted by Olmi View Post
Täällä hyväksi koettu silikonisuihke olisi varmaan ollut parempaa, mutta ei nyt ollut saatavilla.
Joo, tossa pari viestiä ylempänä ~14kk sitten kirjoitettu viesti ja silikonispray toimii edelleen eli se ois sitten 19kk + 14kk = 33kk toiminu tolla yhdellä fiksauksella.
horch horch is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #82  
Old 26.10.2012, 23:07

Vieläkö silikonispray pelaa? Yllättäen rupes jumittaan hanskaloota ku tuli pakkaset eikä viittis käsin avittaa liikaa ku paukahtaa sarana tietysti. On tuo saatana ollu taas keksintö, perkele. Kädes kyllä ollu tuo "iskari" mut ei oikein tajua tuota systeemiä. Ei oo vissiin tajunnu "insinööritkää".
andre_ andre_ is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #83  
Old 26.10.2012, 23:13

Pelaa, helvetin hyvin. Jumitti öljyn kanssa kokeillessa kun muovi imee sen öljyn itseensä ja laajentuu. Sillon joskus kauan sitten laitoin silikonisprayta enkä oo mitään tehny sille sen jälkeen ja hanskalokeron kansi toimii niinkun pitääkin.
Ghousti Ghousti is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #84  
Old 28.10.2012, 11:42

Jaahas, itsekkin ihmetellyt tuota hidasta hanskalokeroa, joten olipa hyvä että osu tämä ketju silmiin. Taidankin lähteä tästä samantien voitelemaan tuota pumppua :)

E: Sehän kävi helposti, päätylevy vaan irti, saranan tappi irti ja virtajohto irti, pyöräyttää pumppua 90 astetta ylös ja vetää ulos. Tuli tosin ehkä vähän liikaakin sumutelua silikoonia, on vähän liiankin herkkä. Ja tuota kokonaan pumpun pois jättöä ei voi suositella, hajoaa varmaan vielä herkemmin kun luukku rämähtää alas. Samalla lailla se sarana silloinkin ottaa iskun vastaan.

Last edited by Ghousti; 28.10.2012 at 12:01.
Unkka Unkka is offline
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #85  
Old 25.09.2014, 22:35 Saranan korjaus sarja

Jos ei viitti itse vääntää:
black edition) Audi A4 S4 RS4 B6 8E Glove Box Hinge Repair Kit fit 2001 - 2005

Ei oo hinnalla pilattu.
Reply

Go Back   Audifinns > Tekniikka > Sisusta ja sähköt > Audi A4 B6: hanskalokero; kiinni on ja pysyy


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are Off
[IMG] code is On
HTML code is Off


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
A4 B6 avant takaluukku ei pysy kiinni! jyrki Sisusta ja sähköt 19 17.04.2012 14:08
A4 B6 ja B7 monitoimiratti plajunen Projektit 1 12.03.2007 10:07


All times are GMT +2. The time now is 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.