Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 Tdi (110hp),kitinä konehuoneesta! *Asia kunnossa*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.9 Tdi (110hp),kitinä konehuoneesta! *Asia kunnossa*

    Onkohan jollain muulla kokemusta vastaavasta? Vm. 98 A4, ajettu 242tkm pitää ihmeellistä nitinää/kitinää. Kyseessä siis 110hp 1.9Tdi moottori. Onko tuossa ollut laturin kans kellään ongelmia, oma arvioni äänen alkuperästä on laturi. Mites hihnankiristäjä kyseissä mallissa? Ääni on nyt parin päivän aikana koventunut niin että kuuluu jo parkissa/liikennevaloissa ollessa sisälle.

    Kaikenlainen diesel-tietämys/kokemus/vinkit otetaan innolla vastaan. Ja jos vika laturissa, onko kallis remontti?

  • #2
    Saattaisi liittyä moniurahihnaan ja/tai sen hihnapyöriin. Kokeiles auton käydessä ruiskutella CRC:tä hihnalle, niin selviää onko se vain vaihtokunnossa oleva hihna vai onko jokin laakeri tiensä päässä.

    Comment


    • #3
      Voisi hyvinkin kuulua moniurahihnan kiristinyksiköstä. Katsoppas onko kiristinpyörän linja vino verrattuna muihin hihnapyöriin, jos näin on ainut järkevä korjaus uusi kiristinyksikkö, ei älyttömän hintainen marmorillakaan.

      Comment


        #4
        Mulla vikisee toinen flekti eli se joka pyörii sähkön voimalla.Kokeile ottaa ilmastointi pois päältä niin pitäis hiljentyä.jos ei hiljene niin vika on jossain muualla...

        Comment


        • #5
          no vaikea on pelkästään tolla diagnoosilla todentaa.
          Itsellä passatissa vinkui ekana se flekti kuten Mikolla. Ja tosiaan helppo todentaa kytkemällä ilmastointi pois päältä mikäli semmoinen on. Omani korjautui muutamalla suihkauksella silikooni spraytä moottoriin.
          Toisen kitinän aiheutti ilmastoinnin moniurahihna, tämänkin voi todeta ilmastoinnin pois kytkemällä. Omassa vaati hieman kiristystä.
          Voi toki tulla laturista, laturin hihnasta, jakopään kiristin rullasta yms.

          Comment


            #6
            Saatiin sit kitinä loppumaan jyväskylän autotarvikkeen pikahuollossa! Syypää kitinään oli kiristäjäyksikkö, jousi päässyt jollai tapaa löysäksi ja piti vaihtaa. Osa itsessään maksoi 97e ja tunnin työ siihen päälle. Ei ihmeellinen homma, mutta kyllä silti vähän kirpaisi hinta!

            Niin, siis yhteensä tuli maksamaan 179e..

            Comment


              #7
              Osa itsessään maksoi 97e ja tunnin työ siihen päälle [ ... ] yhteensä tuli maksamaan 179e..
              Eli n. 80 EUR / tunti; Hauskaa välillä kuulla että muuallakin suomessa rokotetaan :)

              Comment


              • #8
                Ilmeisesti toi kiristinyksikkö vaihdettiin siirtämättä keulaa huoltoasentoon. Kovia äijiä ja valitsivat sen edullisemman vaihtoehdon kuitenkin.
                Itse olen katsonut että kiristinyksikön ja hihnan vaihto on melko veemäinen tehtäväksi ilman ettei siirrä keulaa huoltoasentoon ja tunnissa muutenkin ihan kelpo suoritus? Joten pojot siitä kyllä, hinnalle tietty vois taas vaihteeksi tehdä jotain...

                Comment


                  #9
                  Ilmeisesti toi kiristinyksikkö vaihdettiin siirtämättä keulaa huoltoasentoon. Kovia äijiä ja valitsivat sen edullisemman vaihtoehdon kuitenkin.
                  Kyllä, ilman mitään siirtämisiä se heppu puojotteli sen ulos sieltä, hatun noston arvoinen suoritus sinänsä. Mut en sit tiedä, onko noissa firmoissa vakio tuntitaksa, joskus aikoinaan (lue 1.5v sitten) vaihdatin toledoon samas paikas etupään puslat, eikä ne silloin noin hirveesti periny.

                  Comment

                  Working...
                  X